Ja, 100 meter voor de haaietanden staat idd een vooraankondiging. Waar je nog gewoon 120 mag rijden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat staat toch op de uitvoegstrook al netjes aangegeven?
Lijkt een beetje op de situatie rond Luik, waar je 100 meter van te voren op een snelweg waar je 120 mag opeens wordt gewaarschuwd dat je voorrang moet verlenen en je vervolgens gewoon een T-kruising wordt voorgeschoteld. Op de snelwegquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.
Ik heb er tussen Oberhausen en Zevenaar eentje gehad, kwam aanhobbelen met ca. 170 en die kwam vanaf de invoeger, tussen 2 vrachtwagens door, in een strakke lijn naar links, zonder te spiegelen. Leuk hoor, 100 km/h verschil ofzo. Auto vol de ABS in gejaagd en ik zat uiteindelijk vlak op zijn bumper (met inmiddels grootlicht en toeter aan). Was ie iets eerder geweest, had ik hem vol meegepakt. En vervolgens krijg je nog middelvingers en dergelijke ook... Liet ie me erlangs, ging ie op mijn lip rijden. Mistachterlicht toen maar aangezet, was het snel over.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:40 schreef Accordtje het volgende:
Ook dat ja....
Die zijn wel link trouwens als er NL-ers in de buurt rijden. Heb er een keer één gehad die dacht ik maak even ruimte voor de invoeger door naar de linkerrijbaan te gaan met een gangetje van 120..
Als je dan met 220 komt aanzeilen ben je blij dat je remmen goed werken...
Op Google Maps lijkt het gewoon een klaverblad, geen gelijkvloerse kruising.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op de situatie rond Luik, waar je 100 meter van te voren op een snelweg waar je 120 mag opeens wordt gewaarschuwd dat je voorrang moet verlenen en je vervolgens gewoon een T-kruising wordt voorgeschoteld. Op de snelwegNiks in/uitvoegstrook, gewoon twee snelwegen haaks op elkaar. Only in België
![]()
Dat stuk rond Luik is de reden dat ik tegenwoordig naar Luxemburg rijd via Duitsland.
"Build a system that even a fool can use and only a fool will want to use it."quote:Op zondag 6 mei 2012 00:40 schreef Palomar het volgende:
Nederlandse verkeerssituaties vind ik over het algemeen ook wel behoorlijk foolproof. Staan altijd voldoende borden en onverwachte scherpe bochten e.d. kom je nauwelijks tegen. Vind het iig altijd een verademing als ik in het buitenland ben geweest en daarna weer in Nederland rij
Zo dus jij zit in ons land liever niet op de weg zekerquote:Op zondag 6 mei 2012 05:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Build a system that even a fool can use and only a fool will want to use it."
Nee, ik ben zo'n 'fool' die graag in de watten gelegd wil worden. Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.quote:Op zondag 6 mei 2012 07:41 schreef TR08 het volgende:
[..]
Zo dus jij zit in ons land liever niet op de weg zeker
Dat je niet nadenkt in het verkeer heb je inderdaad al een aantal keer bewezenquote:Op zondag 6 mei 2012 08:05 schreef Ridocar het volgende:
Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.
is dat omdat ik een pro-diver ben? Ik zou anders niet weten waar het 'bewezen' is, maar normaal rijden is echt geen rocket-science. Al wil dat voor sommigen wel enige moeite kosten.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat je niet nadenkt in het verkeer heb je inderdaad al een aantal keer bewezen
jij verdient je geld enkel met autorijden? respectquote:Op zondag 6 mei 2012 10:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
is dat omdat ik een pro-diver ben? Ik zou anders niet weten waar het 'bewezen' is, maar normaal rijden is echt geen rocket-science. Al wil dat voor sommigen wel enige moeite kosten.
Heb jij moeite met autorijden dan?
met de vrachtauto, ja.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij verdient je geld enkel met autorijden? respectwil trouwens nog niet zeggen dat je ook verkeersinzicht toont natuurlijk.
jij mist het inzicht dat een chauffeur wel heeft, kun je ook niks aan doen, maar ga dan niet zeggen dat ik verkeertd bezig ben.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Nee, vanwege je posts met het woord "noodzakelijk" er in.
Het gaat om de lijn. Het gedeelte wat letterlijk haaks op elkaar staat is inderdaad niet gelijkvloers, maar het gedeelte waar de lijn overheen gaat is een verbinding tussen twee snelwegen zonder enige oprit whatsoever.quote:Op zondag 6 mei 2012 02:18 schreef Light het volgende:
[..]
Op Google Maps lijkt het gewoon een klaverblad, geen gelijkvloerse kruising.
Ik vind het soms levensgevaarlijk.quote:Op zondag 6 mei 2012 08:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, ik ben zo'n 'fool' die graag in de watten gelegd wil worden. Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.
Lekker toch?
Alsof die proeven wat voorstellen.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:41 schreef Ridocar het volgende:
met de vrachtauto, ja.
Ik kan in alle bescheidenheid wel zeggen dat ik wel verkeersinzicht heb. Pas geleden nog twee rijproeven positief afgerond voor code 95 op 't rijbewijs, dus verplicht als ik wil blijven rijden, google maar als je wilt weten wat dat inhoudt.
wie roep jij na?quote:Op zondag 6 mei 2012 11:00 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Alsof die proeven wat voorstellen.
Code 95 is de grootste oplichting die je maar kunt bedenken.
Flutexamens waar de bedrijven heel veel subsidie voor krijgen.
Wat? Dat Nederlandse snelwegen goed in elkaar steken?quote:Op zondag 6 mei 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik vind het soms levensgevaarlijk.
Snap ergens wel dat je daar geschrokken bent, maar eerlijk gezegd vind ik op een knooppunt afrijden met 120 km/h ook niet echt verstandigquote:Op zondag 6 mei 2012 10:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat om de lijn. Het gedeelte wat letterlijk haaks op elkaar staat is inderdaad niet gelijkvloers, maar het gedeelte waar de lijn overheen gaat is een verbinding tussen twee snelwegen zonder enige oprit whatsoever.
[ afbeelding ]
Toen ik hier voor het eerst kwam, was ik blij dat ik in een auto reed met ABS
Nee het feit dat mensen soms amper hoeven op te letten.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat? Dat Nederlandse snelwegen goed in elkaar steken?
je bedoelt dat mensen in slaap worden gewiegd, dus aandacht kwijt raken. Dat bedoelde ik niet. Het is meer dat je geen verrassingen tegen kunt komen, zoals in andere landen. Het blijft natuurlijk altijd opletten.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee het feit dat mensen soms amper hoeven op te letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |