En veel minder op- en afritten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is irritant ja, maar dat is hier net zo. Dat tegen mekaar wegstrepend blijft het in DLD toch wel erg lekker autorijden. Overigens zijn er ook momenten dat ik begrijp dat iemand met 200+ niet ff naar rechts gaat. Dan moet er ook echt wel behoorlijke ruimte zijn.
Voor mij is het duitse verkeer ook zeker niet heilig (wel prettiger dan hier in NL), maar vooral de duitse wegen zijn wat mij betreft top. Dan bedoel ik niet de kwaliteit van het asfalt, maar de combinatie van brede wegen en op veel plekken hoge toegestane snelheden.
Die duitse op/afritten zijn sowieso link.. Wel eens rechtdoorgeschoten met een busje. Dacht dat dat busje wel abs had(wat oudere taxi-Sprinter) maar niet dus..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:40 schreef Accordtje het volgende:
Ook dat ja....
Die zijn wel link trouwens als er NL-ers in de buurt rijden. Heb er een keer één gehad die dacht ik maak even ruimte voor de invoeger door naar de linkerrijbaan te gaan met een gangetje van 120..
Als je dan met 220 komt aanzeilen ben je blij dat je remmen goed werken...
Afrit met wat te hoge snelheid genomen dus?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die duitse op/afritten zijn sowieso link.. Wel eens rechtdoorgeschoten met een busje. Dacht dat dat busje wel abs had(wat oudere taxi-Sprinter) maar niet dus..
Gelukkig alleen maar een kapotte kentekenhouder aan over gehouden.
Ja is mij ook wel eens overkomen. Kom je eraan bollen met een erg lekker tempo, en neem je dus de afslag..... Ja, er staan waarschuwingsbordjes met 40 erop, maarja, in NL zijn dat adviessnelheden. In Duitsland dus niet. Met gierende bandjes die afrit genomen. Het klonk wel erg stoer maar 't is niet fijn. Het zweet gutste van mijn handpalmen. Na die bocht lag alle troep links in de auto.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:08 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Afrit met wat te hoge snelheid genomen dus?
Dus je weet dat de afritten een scherpe bocht hebben (je kent de situatie op de A31), en je weet dat je abs nodig gaat hebben om de bocht te kunnen halen, en toch neem je die afrit? En dan ook nog niet eens je auto/busje kennen waarin je rijdt. Op welke plaats sta je tegenwoordig in de Darwin-competitie?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:42 schreef Marco001 het volgende:
Klopt, zag wat te laat dat ik die afrit moest hebben, en was de A31, dus volgende afslag was pas over 50 km, en ik dacht dat de bus wel abs had, maar dus niet.. 2 bordjes en zo'n wit/zwarte paal omver gereden..
mwah, had niet verwacht ABS nodig te zullen hebben, maar had wel verwacht nog op tijd te kunnen remmen, ook al reed ik in wellicht de oudste bus die ze hadden..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus je weet dat de afritten een scherpe bocht hebben (je kent de situatie op de A31), en je weet dat je abs nodig gaat hebben om de bocht te kunnen halen, en toch neem je die afrit? En dan ook nog niet eens je auto/busje kennen waarin je rijdt. Op welke plaats sta je tegenwoordig in de Darwin-competitie?
Oeh ook een mooie inderdaad, mensen die om dat soort redenen remmen (IK moet hier af dus rem IK alvast want al die verkeersdeelnemers achter MIJ zijn niet zo belangrijk als IK).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:12 schreef Tijn het volgende:
Het is in Duitsland normaal dat je al afremt voordat je de afrit neemt.
Helaas denken sommige Nederlanders dat dat hier ook zo mag
In Nederland is het inderdaad absoluut niet de bedoeling om gas terug te nemen (laat staan te remmen) voordat je een afslag neemt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh ook een mooie inderdaad, mensen die om dat soort redenen remmen (IK moet hier af dus rem IK alvast want al die verkeersdeelnemers achter MIJ zijn niet zo belangrijk als IK).
Die eerste groep mensen kun je vaak wel inhalen toch ?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh ook een mooie inderdaad, mensen die om dat soort redenen remmen (IK moet hier af dus rem IK alvast want al die verkeersdeelnemers achter MIJ zijn niet zo belangrijk als IK).
Of überhaupt mensen die continu aan het remmen zijn zonder reden op de snelweg. Tientallen meters naar de voorganger, anderhalve kilometer verderop gaan wat remlichtjes aan en hoppaaaa paniekreactie richting pedaal. Uitrollen?
Of mensen die met reden continu aan het remmen zijn en die reden is: bumperkleven, dus dat ze wel in de ijzers moeten omdat ze op een paar meter van een achterbak hangen. Tja...
Ik kan in NL ook wel wat afritten noemen waar ik niet met 120 vanaf wil denderen hoor.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:12 schreef Tijn het volgende:
Het is in Duitsland normaal dat je al afremt voordat je de afrit neemt.
Helaas denken sommige Nederlanders dat dat hier ook zo mag
En wie daardoor in de problemen komt had maar meer afstand moeten houdenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh ook een mooie inderdaad, mensen die om dat soort redenen remmen (IK moet hier af dus rem IK alvast want al die verkeersdeelnemers achter MIJ zijn niet zo belangrijk als IK.
Er zijn maar een paar van dat soort uitzonderingsgevallen en daar staan dan ook meestal een bordje bij met een waarschuwing dat het een korte afrit betreft. Veruit de meeste afritten zijn hartstikke lang, waardoor het niet nodig is om al vaart te minderen voordat je erop komt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik kan in NL ook wel wat afritten noemen waar ik niet met 120 vanaf wil denderen hoor.
Je brengt de doorstroming in het gevaar met zulke stunts.quote:En wie daardoor in de problemen komt had maar meer afstand moeten houden.
Daarom heb je toch een uitvoegstrook? En als je het dan nog niet vertrouwt mag je ook wel stiekem even gas loslaten vooraf maar echt remmen is echt niet nodig toch?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik kan in NL ook wel wat afritten noemen waar ik niet met 120 vanaf wil denderen hoor.
Ja natuurlijk, maar het gaat ook om de irritatie dat jij erachter steeds het signaal krijgt van "kijk uit! rode lampjes! er is iets aan de hand!" terwijl je na de tweede of derde keer doorkrijgt dat er helemaal niks aan het handje is.quote:[..]
En wie daardoor in de problemen komt had maar meer afstand moeten houden.
Ah ok zulke afritten ken ik (nog) niet maar dan lijkt het mij ook niet anders kunnen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:46 schreef JDude het volgende:
Nee hoor, bijv. de op- en afrit Oosterhout Zuid op de A27 zijn erg kort, maar alleen voor de korte oprit wordt gewaarschuwd. Uiteraard moet je niet voor iedere afrit als een malle gaan remmen, maar soms is het niet onverstandig. Ook als er bijv vaak file op de afrit staat, die je niet altijd even goed ziet. Moordrecht op de A20 is er uit m'n hoofd zo eentje.
Ik ken de afrit niet, maar ik heb net even op Google Maps gekeken en het valt toch wel mee hoe kort die afrit is?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:46 schreef JDude het volgende:
Nee hoor, bijv. de op- en afrit Oosterhout Zuid op de A27 zijn erg kort, maar alleen voor de korte oprit wordt gewaarschuwd.
Op de streetviewbeelden lijkt het inderdaad mee te vallen, maar in het echt (en op snelheid) is het een waardeloos ding. En nog smal ook, waardoor vooral vrachtwagens bijna tot het laatste moment een stukje rechterrijstrook meepakken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:54 schreef Tijn het volgende:
Ik ken de afrit niet, maar ik heb net even op Google Maps gekeken en het valt toch wel mee hoe kort die afrit is?
Die waar ik 2 keer per week overheen kom niet, en dat is ook nog eens een gecombineerder in/uitvoeg strook, Ik moet daar vaak invoegen op de snelweg, en mag blij zijn als ik op de oprit incl. de invoegstrook max 100km/h kan halen, en ik heb geen langzame auto(0-100 in c.a. 10 sec)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar van dat soort uitzonderingsgevallen en daar staan dan ook meestal een bordje bij met een waarschuwing dat het een korte afrit betreft. Veruit de meeste afritten zijn hartstikke lang, waardoor het niet nodig is om al vaart te minderen voordat je erop komt.
[..]
Je brengt de doorstroming in het gevaar met zulke stunts.
Ugh, de A44, afslag Voorhout. Het is meteen een invoegstrook en onderaan de afrit staat er meteen een stoplicht. Leuk, als er al een rij auto's staat en je had je snelheid niet goed ingeschat omdat je er niet vaak komt...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:46 schreef JDude het volgende:
Nee hoor, bijv. de op- en afrit Oosterhout Zuid op de A27 zijn erg kort, maar alleen voor de korte oprit wordt gewaarschuwd. Uiteraard moet je niet voor iedere afrit als een malle gaan remmen, maar soms is het niet onverstandig. Ook als er bijv vaak file op de afrit staat, die je niet altijd even goed ziet. Moordrecht op de A20 is er uit m'n hoofd zo eentje.
Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:35 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ugh, de A44, afslag Voorhout. Het is meteen een invoegstrook en onderaan de afrit staat er meteen een stoplicht. Leuk, als er al een rij auto's staat en je had je snelheid niet goed ingeschat omdat je er niet vaak komt...
Dat staat toch op de uitvoegstrook al netjes aangegeven?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.
Ja, 100 meter voor de haaietanden staat idd een vooraankondiging. Waar je nog gewoon 120 mag rijden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat staat toch op de uitvoegstrook al netjes aangegeven?
Lijkt een beetje op de situatie rond Luik, waar je 100 meter van te voren op een snelweg waar je 120 mag opeens wordt gewaarschuwd dat je voorrang moet verlenen en je vervolgens gewoon een T-kruising wordt voorgeschoteld. Op de snelwegquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.
Ik heb er tussen Oberhausen en Zevenaar eentje gehad, kwam aanhobbelen met ca. 170 en die kwam vanaf de invoeger, tussen 2 vrachtwagens door, in een strakke lijn naar links, zonder te spiegelen. Leuk hoor, 100 km/h verschil ofzo. Auto vol de ABS in gejaagd en ik zat uiteindelijk vlak op zijn bumper (met inmiddels grootlicht en toeter aan). Was ie iets eerder geweest, had ik hem vol meegepakt. En vervolgens krijg je nog middelvingers en dergelijke ook... Liet ie me erlangs, ging ie op mijn lip rijden. Mistachterlicht toen maar aangezet, was het snel over.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:40 schreef Accordtje het volgende:
Ook dat ja....
Die zijn wel link trouwens als er NL-ers in de buurt rijden. Heb er een keer één gehad die dacht ik maak even ruimte voor de invoeger door naar de linkerrijbaan te gaan met een gangetje van 120..
Als je dan met 220 komt aanzeilen ben je blij dat je remmen goed werken...
Op Google Maps lijkt het gewoon een klaverblad, geen gelijkvloerse kruising.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op de situatie rond Luik, waar je 100 meter van te voren op een snelweg waar je 120 mag opeens wordt gewaarschuwd dat je voorrang moet verlenen en je vervolgens gewoon een T-kruising wordt voorgeschoteld. Op de snelwegNiks in/uitvoegstrook, gewoon twee snelwegen haaks op elkaar. Only in België
![]()
Dat stuk rond Luik is de reden dat ik tegenwoordig naar Luxemburg rijd via Duitsland.
"Build a system that even a fool can use and only a fool will want to use it."quote:Op zondag 6 mei 2012 00:40 schreef Palomar het volgende:
Nederlandse verkeerssituaties vind ik over het algemeen ook wel behoorlijk foolproof. Staan altijd voldoende borden en onverwachte scherpe bochten e.d. kom je nauwelijks tegen. Vind het iig altijd een verademing als ik in het buitenland ben geweest en daarna weer in Nederland rij
Zo dus jij zit in ons land liever niet op de weg zekerquote:Op zondag 6 mei 2012 05:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Build a system that even a fool can use and only a fool will want to use it."
Nee, ik ben zo'n 'fool' die graag in de watten gelegd wil worden. Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.quote:Op zondag 6 mei 2012 07:41 schreef TR08 het volgende:
[..]
Zo dus jij zit in ons land liever niet op de weg zeker
Dat je niet nadenkt in het verkeer heb je inderdaad al een aantal keer bewezenquote:Op zondag 6 mei 2012 08:05 schreef Ridocar het volgende:
Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.
is dat omdat ik een pro-diver ben? Ik zou anders niet weten waar het 'bewezen' is, maar normaal rijden is echt geen rocket-science. Al wil dat voor sommigen wel enige moeite kosten.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat je niet nadenkt in het verkeer heb je inderdaad al een aantal keer bewezen
jij verdient je geld enkel met autorijden? respectquote:Op zondag 6 mei 2012 10:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
is dat omdat ik een pro-diver ben? Ik zou anders niet weten waar het 'bewezen' is, maar normaal rijden is echt geen rocket-science. Al wil dat voor sommigen wel enige moeite kosten.
Heb jij moeite met autorijden dan?
met de vrachtauto, ja.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij verdient je geld enkel met autorijden? respectwil trouwens nog niet zeggen dat je ook verkeersinzicht toont natuurlijk.
jij mist het inzicht dat een chauffeur wel heeft, kun je ook niks aan doen, maar ga dan niet zeggen dat ik verkeertd bezig ben.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Nee, vanwege je posts met het woord "noodzakelijk" er in.
Het gaat om de lijn. Het gedeelte wat letterlijk haaks op elkaar staat is inderdaad niet gelijkvloers, maar het gedeelte waar de lijn overheen gaat is een verbinding tussen twee snelwegen zonder enige oprit whatsoever.quote:Op zondag 6 mei 2012 02:18 schreef Light het volgende:
[..]
Op Google Maps lijkt het gewoon een klaverblad, geen gelijkvloerse kruising.
Ik vind het soms levensgevaarlijk.quote:Op zondag 6 mei 2012 08:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, ik ben zo'n 'fool' die graag in de watten gelegd wil worden. Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.
Lekker toch?
Alsof die proeven wat voorstellen.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:41 schreef Ridocar het volgende:
met de vrachtauto, ja.
Ik kan in alle bescheidenheid wel zeggen dat ik wel verkeersinzicht heb. Pas geleden nog twee rijproeven positief afgerond voor code 95 op 't rijbewijs, dus verplicht als ik wil blijven rijden, google maar als je wilt weten wat dat inhoudt.
wie roep jij na?quote:Op zondag 6 mei 2012 11:00 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Alsof die proeven wat voorstellen.
Code 95 is de grootste oplichting die je maar kunt bedenken.
Flutexamens waar de bedrijven heel veel subsidie voor krijgen.
Wat? Dat Nederlandse snelwegen goed in elkaar steken?quote:Op zondag 6 mei 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik vind het soms levensgevaarlijk.
Snap ergens wel dat je daar geschrokken bent, maar eerlijk gezegd vind ik op een knooppunt afrijden met 120 km/h ook niet echt verstandigquote:Op zondag 6 mei 2012 10:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat om de lijn. Het gedeelte wat letterlijk haaks op elkaar staat is inderdaad niet gelijkvloers, maar het gedeelte waar de lijn overheen gaat is een verbinding tussen twee snelwegen zonder enige oprit whatsoever.
[ afbeelding ]
Toen ik hier voor het eerst kwam, was ik blij dat ik in een auto reed met ABS
Nee het feit dat mensen soms amper hoeven op te letten.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat? Dat Nederlandse snelwegen goed in elkaar steken?
je bedoelt dat mensen in slaap worden gewiegd, dus aandacht kwijt raken. Dat bedoelde ik niet. Het is meer dat je geen verrassingen tegen kunt komen, zoals in andere landen. Het blijft natuurlijk altijd opletten.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee het feit dat mensen soms amper hoeven op te letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |