abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:35:50 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111184376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oeh ook een mooie inderdaad, mensen die om dat soort redenen remmen (IK moet hier af dus rem IK alvast want al die verkeersdeelnemers achter MIJ zijn niet zo belangrijk als IK).
In Nederland is het inderdaad absoluut niet de bedoeling om gas terug te nemen (laat staan te remmen) voordat je een afslag neemt.

Maar als je een Ausfahrt neemt, kun je maar beter wat snelheid minderen van te voren, want deze bocht je wil niet in met 130+ :P

pi_111184468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oeh ook een mooie inderdaad, mensen die om dat soort redenen remmen (IK moet hier af dus rem IK alvast want al die verkeersdeelnemers achter MIJ zijn niet zo belangrijk als IK).

Of überhaupt mensen die continu aan het remmen zijn zonder reden op de snelweg. Tientallen meters naar de voorganger, anderhalve kilometer verderop gaan wat remlichtjes aan en hoppaaaa paniekreactie richting pedaal. Uitrollen? :?

Of mensen die met reden continu aan het remmen zijn en die reden is: bumperkleven, dus dat ze wel in de ijzers moeten omdat ze op een paar meter van een achterbak hangen. Tja...
Die eerste groep mensen kun je vaak wel inhalen toch ? :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:38:00 #63
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_111184485
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:12 schreef Tijn het volgende:
Het is in Duitsland normaal dat je al afremt voordat je de afrit neemt.

Helaas denken sommige Nederlanders dat dat hier ook zo mag ;(
Ik kan in NL ook wel wat afritten noemen waar ik niet met 120 vanaf wil denderen hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:30 schreef Mwanatabu het volgende:

Oeh ook een mooie inderdaad, mensen die om dat soort redenen remmen (IK moet hier af dus rem IK alvast want al die verkeersdeelnemers achter MIJ zijn niet zo belangrijk als IK.
En wie daardoor in de problemen komt had maar meer afstand moeten houden ^O^.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:41:39 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111184646
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:38 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik kan in NL ook wel wat afritten noemen waar ik niet met 120 vanaf wil denderen hoor.
Er zijn maar een paar van dat soort uitzonderingsgevallen en daar staan dan ook meestal een bordje bij met een waarschuwing dat het een korte afrit betreft. Veruit de meeste afritten zijn hartstikke lang, waardoor het niet nodig is om al vaart te minderen voordat je erop komt.

quote:
En wie daardoor in de problemen komt had maar meer afstand moeten houden ^O^.
Je brengt de doorstroming in het gevaar met zulke stunts.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:46:58 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_111184835
Nee hoor, bijv. de op- en afrit Oosterhout Zuid op de A27 zijn erg kort, maar alleen voor de korte oprit wordt gewaarschuwd. Uiteraard moet je niet voor iedere afrit als een malle gaan remmen, maar soms is het niet onverstandig. Ook als er bijv vaak file op de afrit staat, die je niet altijd even goed ziet. Moordrecht op de A20 is er uit m'n hoofd zo eentje.
pi_111184884
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:38 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik kan in NL ook wel wat afritten noemen waar ik niet met 120 vanaf wil denderen hoor.
Daarom heb je toch een uitvoegstrook? En als je het dan nog niet vertrouwt mag je ook wel stiekem even gas loslaten vooraf maar echt remmen is echt niet nodig toch?
quote:
[..]

En wie daardoor in de problemen komt had maar meer afstand moeten houden ^O^.
Ja natuurlijk, maar het gaat ook om de irritatie dat jij erachter steeds het signaal krijgt van "kijk uit! rode lampjes! er is iets aan de hand!" terwijl je na de tweede of derde keer doorkrijgt dat er helemaal niks aan het handje is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111185091
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:46 schreef JDude het volgende:
Nee hoor, bijv. de op- en afrit Oosterhout Zuid op de A27 zijn erg kort, maar alleen voor de korte oprit wordt gewaarschuwd. Uiteraard moet je niet voor iedere afrit als een malle gaan remmen, maar soms is het niet onverstandig. Ook als er bijv vaak file op de afrit staat, die je niet altijd even goed ziet. Moordrecht op de A20 is er uit m'n hoofd zo eentje.
Ah ok zulke afritten ken ik (nog) niet maar dan lijkt het mij ook niet anders kunnen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:54:03 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111185131
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:46 schreef JDude het volgende:
Nee hoor, bijv. de op- en afrit Oosterhout Zuid op de A27 zijn erg kort, maar alleen voor de korte oprit wordt gewaarschuwd.
Ik ken de afrit niet, maar ik heb net even op Google Maps gekeken en het valt toch wel mee hoe kort die afrit is?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:04:27 #69
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_111185596
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:54 schreef Tijn het volgende:

Ik ken de afrit niet, maar ik heb net even op Google Maps gekeken en het valt toch wel mee hoe kort die afrit is?
Op de streetviewbeelden lijkt het inderdaad mee te vallen, maar in het echt (en op snelheid) is het een waardeloos ding. En nog smal ook, waardoor vooral vrachtwagens bijna tot het laatste moment een stukje rechterrijstrook meepakken.

Begrijp me overigens niet verkeerd hoor, wat mij betreft wordt er ook zo min mogelijk geremd óp de rijbaan van de snelweg, maar er blind vanuit gaan dat het overal kan zou ik zelfs in Nederland niet doen. Al zijn onze afritten inderdaad negen van de tien keer heel royaal als je ze vergelijkt met Duitsland of Frankrijk.
pi_111186378
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn maar een paar van dat soort uitzonderingsgevallen en daar staan dan ook meestal een bordje bij met een waarschuwing dat het een korte afrit betreft. Veruit de meeste afritten zijn hartstikke lang, waardoor het niet nodig is om al vaart te minderen voordat je erop komt.

[..]

Je brengt de doorstroming in het gevaar met zulke stunts.
Die waar ik 2 keer per week overheen kom niet, en dat is ook nog eens een gecombineerder in/uitvoeg strook, Ik moet daar vaak invoegen op de snelweg, en mag blij zijn als ik op de oprit incl. de invoegstrook max 100km/h kan halen, en ik heb geen langzame auto(0-100 in c.a. 10 sec)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111186896
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:46 schreef JDude het volgende:
Nee hoor, bijv. de op- en afrit Oosterhout Zuid op de A27 zijn erg kort, maar alleen voor de korte oprit wordt gewaarschuwd. Uiteraard moet je niet voor iedere afrit als een malle gaan remmen, maar soms is het niet onverstandig. Ook als er bijv vaak file op de afrit staat, die je niet altijd even goed ziet. Moordrecht op de A20 is er uit m'n hoofd zo eentje.
Ugh, de A44, afslag Voorhout. Het is meteen een invoegstrook en onderaan de afrit staat er meteen een stoplicht. Leuk, als er al een rij auto's staat en je had je snelheid niet goed ingeschat omdat je er niet vaak komt... :{
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:46:49 #72
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111187380
Ja zo ken ik er ook wel een paar. Maargoed, dat is gewoon een kwestie van opletten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111187526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:35 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ugh, de A44, afslag Voorhout. Het is meteen een invoegstrook en onderaan de afrit staat er meteen een stoplicht. Leuk, als er al een rij auto's staat en je had je snelheid niet goed ingeschat omdat je er niet vaak komt... :{
Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:57:52 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111187834
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:50 schreef Light het volgende:

[..]

Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.
Dat staat toch op de uitvoegstrook al netjes aangegeven?
pi_111189688
Nederlandse verkeerssituaties vind ik over het algemeen ook wel behoorlijk foolproof. Staan altijd voldoende borden en onverwachte scherpe bochten e.d. kom je nauwelijks tegen. Vind het iig altijd een verademing als ik in het buitenland ben geweest en daarna weer in Nederland rij :P
pi_111190496
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat staat toch op de uitvoegstrook al netjes aangegeven?
Ja, 100 meter voor de haaietanden staat idd een vooraankondiging. Waar je nog gewoon 120 mag rijden.
  Spellchecker zondag 6 mei 2012 @ 01:20:04 #77
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111191271
Nou vooruit; nog zo'n korte gecombineerde in-/uitvoegstrook. Bij Drachten, van de A7 naar de N31 richting Dokkum/Leeuwarden.
Tevens -purist.
  zondag 6 mei 2012 @ 01:38:39 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111192001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:50 schreef Light het volgende:

[..]

Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.
Lijkt een beetje op de situatie rond Luik, waar je 100 meter van te voren op een snelweg waar je 120 mag opeens wordt gewaarschuwd dat je voorrang moet verlenen en je vervolgens gewoon een T-kruising wordt voorgeschoteld. Op de snelweg 8)7 Niks in/uitvoegstrook, gewoon twee snelwegen haaks op elkaar. Only in België :|W

Dat stuk rond Luik is de reden dat ik tegenwoordig naar Luxemburg rijd via Duitsland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tijn op 06-05-2012 01:44:38 ]
  FOK!fotograaf zondag 6 mei 2012 @ 02:01:50 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111192784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:40 schreef Accordtje het volgende:
Ook dat ja....

Die zijn wel link trouwens als er NL-ers in de buurt rijden. Heb er een keer één gehad die dacht ik maak even ruimte voor de invoeger door naar de linkerrijbaan te gaan met een gangetje van 120..
Als je dan met 220 komt aanzeilen ben je blij dat je remmen goed werken... :P
Ik heb er tussen Oberhausen en Zevenaar eentje gehad, kwam aanhobbelen met ca. 170 en die kwam vanaf de invoeger, tussen 2 vrachtwagens door, in een strakke lijn naar links, zonder te spiegelen. Leuk hoor, 100 km/h verschil ofzo. Auto vol de ABS in gejaagd en ik zat uiteindelijk vlak op zijn bumper (met inmiddels grootlicht en toeter aan). Was ie iets eerder geweest, had ik hem vol meegepakt. En vervolgens krijg je nog middelvingers en dergelijke ook... Liet ie me erlangs, ging ie op mijn lip rijden. Mistachterlicht toen maar aangezet, was het snel over.
En ja, ik houd er rekening mee dat als ik zo hard rijd, ik ook moet kunnen remmen, maar men mag ook spiegelen.

Maar 't is niet voor niets dat de grap in Duitsland is: Wat krijg je als je 3 maal zakt voor je rijbewijs? Gele platen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111193201
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lijkt een beetje op de situatie rond Luik, waar je 100 meter van te voren op een snelweg waar je 120 mag opeens wordt gewaarschuwd dat je voorrang moet verlenen en je vervolgens gewoon een T-kruising wordt voorgeschoteld. Op de snelweg 8)7 Niks in/uitvoegstrook, gewoon twee snelwegen haaks op elkaar. Only in België :|W

Dat stuk rond Luik is de reden dat ik tegenwoordig naar Luxemburg rijd via Duitsland.
Op Google Maps lijkt het gewoon een klaverblad, geen gelijkvloerse kruising.
pi_111195402
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:40 schreef Palomar het volgende:
Nederlandse verkeerssituaties vind ik over het algemeen ook wel behoorlijk foolproof. Staan altijd voldoende borden en onverwachte scherpe bochten e.d. kom je nauwelijks tegen. Vind het iig altijd een verademing als ik in het buitenland ben geweest en daarna weer in Nederland rij :P
"Build a system that even a fool can use and only a fool will want to use it."
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 mei 2012 @ 07:41:36 #82
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111195516
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 05:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

"Build a system that even a fool can use and only a fool will want to use it."
Zo dus jij zit in ons land liever niet op de weg zeker 8-)
  zondag 6 mei 2012 @ 07:56:35 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111195542
Ik ben van mening dat verkeerslichten iets te makkelijk worden ingezet. Hiero in het dorp hebben we ook zo'n kruispunt waarbij je eigenlijk altijd voor rood komt te staan. Altijd een 2 minuten wachten.
Maar als die dingen het een keer niet doen loopt het verkeer veel beter door. Iedereen moet natuurlijk wel even opletten van wie gaat voor wie, maar 't gaat prima. 't ziet eruit als een mierennest maar 't gaat best. Je staat hoogstens 2 auto's stil, zelfs op de drukke momenten als 8 uur 's ochtends.

De enige voordelen van verkeerslichten:
- Mensen hoeven niet meer na te denken over voorrangsregels maar hoeven alleen maar naar een lichtje te staren
- T-kruisingen waar het zo druk is dat de T-poot zo maar een half uur moet wachten voor een gat in de verkeersstroom..... Ja, dan zeg ik dat daar wel een verkeerslicht mag komen.

Maar voor de rest....
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_111195566
quote:
99s.gif Op zondag 6 mei 2012 07:41 schreef TR08 het volgende:

[..]

Zo dus jij zit in ons land liever niet op de weg zeker 8-)
Nee, ik ben zo'n 'fool' die graag in de watten gelegd wil worden. Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.
Lekker toch?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 mei 2012 @ 08:46:45 #85
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111195713
Ik vind het heerlijk :)

Rij liever in ons land dan in vele andere :)

Ik heb in best wat landen gereden en de enige waar ik de gemiddelde wegen netten en verkeers situaties redelijk goed voor elkaar vind zijn ons land, Duitsland, Nieuw Zeeland en Australie. Die laatste 2 eigenlijk misschien wel met name omdat ik de combinatie links rijden - voorrang van rechts beter vind en het vaak wat minder druk is.
  zondag 6 mei 2012 @ 09:35:57 #86
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111195994
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:05 schreef Ridocar het volgende:
Op 's Neerlands wegen hoef je helemaal niet na te denken.
Dat je niet nadenkt in het verkeer heb je inderdaad al een aantal keer bewezen
pi_111196425
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:35 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat je niet nadenkt in het verkeer heb je inderdaad al een aantal keer bewezen
is dat omdat ik een pro-diver ben? Ik zou anders niet weten waar het 'bewezen' is, maar normaal rijden is echt geen rocket-science. Al wil dat voor sommigen wel enige moeite kosten.

Heb jij moeite met autorijden dan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111196571
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

is dat omdat ik een pro-diver ben? Ik zou anders niet weten waar het 'bewezen' is, maar normaal rijden is echt geen rocket-science. Al wil dat voor sommigen wel enige moeite kosten.

Heb jij moeite met autorijden dan?
jij verdient je geld enkel met autorijden? respect _O_ wil trouwens nog niet zeggen dat je ook verkeersinzicht toont natuurlijk.
  zondag 6 mei 2012 @ 10:33:49 #89
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111196627
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

is dat omdat ik een pro-diver ben?
Nee, vanwege je posts met het woord "noodzakelijk" er in.
pi_111196723
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jij verdient je geld enkel met autorijden? respect _O_ wil trouwens nog niet zeggen dat je ook verkeersinzicht toont natuurlijk.
met de vrachtauto, ja.

Ik kan in alle bescheidenheid wel zeggen dat ik wel verkeersinzicht heb. Pas geleden nog twee rijproeven positief afgerond voor code 95 op 't rijbewijs, dus verplicht als ik wil blijven rijden, google maar als je wilt weten wat dat inhoudt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')