abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 10 mei 2012 @ 21:28:22 #1
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111395704
Deeltje twee is hier te vinden
Deeltje drie is hier te vinden
Deeltje vier is hier te vinden
Deeltje vijf is hier te vinden
Deeltje zes is hier te vinden
Deeltje zeven is hier te vinden
En hier hebben we deel acht.

Afijn, we irriteren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.


Gaan we weer.
Tevens -purist.
  Spellchecker donderdag 10 mei 2012 @ 21:28:59 #2
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111395740
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:26 schreef NoBody122 het volgende:
Het afdak boven de A28 tussen Utrecht en Den Dolder blijft ook voor velen een verschrikking, blijkt vrijwel iedere ochtend maar weer |:(
Tevens -purist.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:02 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111396142
ik neem deze ook nog ff mee:

quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:35 schreef lipjes het volgende:
Aan de eigenaar van PG-JB-43, rijd jezelf eens even tegen een boom aan :W

Eerst bumperkleven omdat ik achter een vrachwagen reed, steeds volgas op mij inrijden en weer remmen.
Daarna moest de vrachtwagen rechtsaf en dat ging meneer niet snel genoeg, dus hop inhalen over een kruising om daarna met 140 over een provinciale weg te duiken
Gelukkig ging die linksaf op de rotonde dus ik in een deuk, daar staat het altijd enorm vast dus ik rechtsaf.
Even later inderdaad, ik ook vast voor het spoor, zie ik meneer alweer in mijn linkerspiegel, over het industrieterrein binnendoor gedoken om daarna maar over het verdrijvingsvlak zo ver mogelijk vooraan te gaan staan.
Daarna stoplichten, meneer sorteert voor voor rechtsaf, denk mooi ik ben er vanaf, maar nee hoor, rechts wordt groen en meneer blijft staan.
Rechtdoor wordt groen en meneer duikt er zo nog even voor om daarna weer volgas over een 80weg te duiken.
Hij volgt enigzins dezelfde route als mij en rijd daarop ook nog even bijna een fietser aan.
Maar dat vind ik niks gek, hij komt maar net met zijn ogen boven het stuur uit dusja.

Dus doe ons allemaal een plezier, en verwijder je eigen even grondig van de weg :W
  FOK!fotograaf donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:07 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111396146
Vandaag bijna eentje erin gehad. De bocht afsnijden/fietser inhalen in een bocht, terwijl je deze bocht NIET kan overzien. En dan niet een cm of wat afsnijden, maar gewoon met je linkerwielen tegen de rechterstoep aan rijden. 't Was dat ik remde (stond stil).

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik heb wel van m'n rij-instructeur geleerd dat je niet continue van baan moet wisselen omdat dat onrust veroorzaakt. En onrust geeft rem acties en rem acties stopt de doorstroming... Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout (oeps, ik had best wel naar rechts gekund...), maar sommige mensen blijven duidelijk op de linkerbaan plakken (zelfs niet naar rechts gaan als de baan over kilometers leeg is...)
Ik ken dat, dan haal je iemand in, is het kilometers voor je leeg, dus ga je rechts rijden. En de graftak daar blijft vrolijk in het midden tuffen, terwijl ik de enige ben die redelijk voor hem/haar rijdt en ik net ervoorbij ben gegaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111396532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik ken dat, dan haal je iemand in, is het kilometers voor je leeg, dus ga je rechts rijden. En de graftak daar blijft vrolijk in het midden tuffen, terwijl ik de enige ben die redelijk voor hem/haar rijdt en ik net ervoorbij ben gegaan.
Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:55:04 #6
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111397061
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef lipjes het volgende:
ik neem deze ook nog ff mee:

[..]

hard rijden schiet op dat soort wegen ook totaal niet op. Zeker niet met stoplichten.

Het is nog een Golf VR6 ook. Alle vooroordelen weer bevestigd. _O-
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_111398707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat ;)
Ik moest lachen :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  Spellchecker donderdag 10 mei 2012 @ 22:52:44 #8
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111399956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat ;)
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
Tevens -purist.
pi_111400656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:52 schreef NoBody122 het volgende:
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
Nee klopt. Dat was ook maar 1 keer, Alle andere keren gewoon doorgereden; geen zin daar tijd en energie in te stoppen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111401476
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111407702
Vannacht, met de vrachtauto op een provinciale weg, met inhaalverbod. Ik rij ruim tachtig. En dan alsnog inhalen. Want je zou maar eens de onmogelijke positie achter een vrachtauto hebben. En geen uitzondering. Grote auto's, kleine koekblikjes, moeders met loshangend kroost op de achterbank, lease-stropdassen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111407735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
... geeft halverwege de bocht al richting aan naar links ...
Er is niets mis met vroeg richting aangeven.
pi_111408467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Ik had vanochtend ook een oud wijf in een scenic die geen verkeersinzicht had. Ik kom aanzeilen 125 en ga links rijden om de invoegers ruimte te geven, verder niemand achter me. Madam voegt in en gaat daarna gelijk door naar links om daar met 100-110 een vrachtwagen in te halen terwijl ik in de ankers hang en zit te seinen naar haar...
pi_111408728
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Ik ken het stukje :')

Sowieso irritant als mensen al gaan afremmen voor de afrit, dat leer je ook niet bij rijles dus waarom zou je het daarna wel doen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er is niets mis met vroeg richting aangeven.
Zo ver voor het invoegen wel. Dan geef je pas richting aan als je kan invoegen en ook gaat invoegen. Niet als je nog op de oprit rijdt en niet eens kan zien wat er op de autoweg rijdt.
pi_111408746
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:01 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht, met de vrachtauto op een provinciale weg, met inhaalverbod. Ik rij ruim tachtig. En dan alsnog inhalen. Want je zou maar eens de onmogelijke positie achter een vrachtauto hebben. En geen uitzondering. Grote auto's, kleine koekblikjes, moeders met loshangend kroost op de achterbank, lease-stropdassen...
Ik zie ze dagelijks... Het probleem is dat je maar 80 rijdt (waar je 80 mag). Want dat is natuurlijk veel te langzaam!

Ik vind het alleen lastig om achter een vrachtwagen te zitten wanneer er veel snelheidsverschillen in de weg zitten: stoplichten, rotondes, 60-kilometer zones. De meeste vrachtwagens trekken niet zo snel op als ik graag doe :P Anders neem ik gewoon een seconde of 4 afstand en tuf rustig achter dat etterding aan... (en bedenk bij mezelf, het had ook een shovel kunnen zijn die maar 25km/h rijdt...)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:43:37 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111408906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:52 schreef NoBody122 het volgende:
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
Klopt ja. Ik haal ze ook wel eens gewoon rechts in, als het links helemaal vol zit. Tikje risicovol, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n middenklever ineens toch naar rechts gaat.
En denk je dat ze naar de rechterbaan verhuizen als je ze voorbij bent gegaan? Een wake-up call? Nee hoor. Oogkleppen op, blik op oneindig, en doortuffen.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:18:15 #17
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_111419331
Geen lichten aanzetten in de tunnel.. nog zo eentje...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_111419906
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:18 schreef Bootje84 het volgende:
Geen lichten aanzetten in de tunnel.. nog zo eentje...
En zonder licht rijden in een grijze auto op een grijze/regenachtige dag. Gister weer genoeg gezien :N
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:52:08 #19
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111420688
Wat ik niet snap is dat sommige mensen expres het gat dicht rijden als je moet gaan ritsen. Eergisteren moest ik een klant weg brengen, word er op de snelweg aan gegeven dat ik moet ritsen van de linker baan naar de rechter baan. Ik netjes bij de pijl pas ritsen, word ik door verschillende auto's er gewoon niet tussen gelaten. Uiteindelijk lukte het wel, maar dat was pas bij de 5e auto die ik probeerde en nadat een takelwagen achter mij met "hoge" spoed naar een pechgeval op de linkerbaan moest rijden.
Waarom geeft men gewoon geen ruimte als jij je knipperlicht naar rechts aan doet en aan geeft ertussen te willen.
Andere irritatie is dat mensen gewoon op die linkerbaan blijven rijden terwijl er een kruis boven staat, ze zetten niet voor niks die baan af, nu was het dan voor een takelwagen, maar het komt voor dat ze de baan af zetten voor een ambulance die naar een ongeval moet.
pi_111423097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik netjes bij de pijl pas ritsen, word ik door verschillende auto's er gewoon niet tussen gelaten.
Misschien dat je vóór de pijl al een paar mooie gelegenheden om een strook op te schuiven hebt laten liggen waardoor men dacht: "Oké, dan niet. Bekijk het dan maar."
pi_111426296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:49 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien dat je vóór de pijl al een paar mooie gelegenheden om een strook op te schuiven hebt laten liggen waardoor men dacht: "Oké, dan niet. Bekijk het dan maar."
En dat maakt het minder asociaal of...?
pi_111427061
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:07 schreef H-D het volgende:

[..]

En dat maakt het minder asociaal of...?
Om te beginnen typte ik "misschien" en daarna duidde ik de mogelijke gedachtengang van andere weggebruikers aan.
Zelf geef ik ritsers wel ruimte, doorstroming is immers ook in mijn eigen voordeel?

En als de overheid graag wil dat ritsers er tussen gelaten worden moeten ze de wet aanpassen.
Nu is het zo dat degene die van rijstrook wil wisselen al het overig verkeer voor moeten laten gaan.
Dus als je over asociaal wil beginnen moet je eens een brief + motivatie naar de beleidmakers en wetgevers sturen.
pi_111427561
Jaren geleden gebeurd, komt net weer bij me boven.
Ik reed ooit op hoe-heet-die-brug-bij-Vianen richting het zuiden vanaf Utrecht, toen die gerenoveerd werd. De linkerrijbaan werd opgeheven en degenen die daar reden moesten dus invoegen naar rechts, waar nog 2 rijstroken waren. Het was stervensdruk, maar we reden toch nog met een redelijk gangetje, 50 of 60 was het denk ik.
Ik zag een auto aankomen met een rotgang op de linkerrijstrook (ik reed op de toen nog middelste) en die wilde per se voor mij invoegen. Dus hij doet zijn richtingaanwijzer aan en duwt zijn auto direct naar rechts terwijl hij nog naast me zat. Alleen kon ik geen kant op, want rechts van zat een vrachtwagen en ik schrok dat die auto meteen naar rechts kwam. Die vent kijkt me aan en gaat nog verder naar rechts. Hij zat zo dicht bij me dat het leek alsof zijn rechterbuitenspiegel achter mijn linkerbuitenspiegel zat.
Ik kon dus niet eens het gas loslaten zonder een ongeluk te veroorzaken. Ik gebaren en toeteren, hij gebaren en toeteren. Ik zat letterlijk te zweten.. Gelukkig kwam er toen een einde aan zijn rijstrook en moest hij stoppen; letterlijk stilstaan dus. Godverdomme, wat een hufter. Ik hoop dat ie er de hele nacht heeft stilgestaan voordat er geen verkeer meer was en hij naar rechts kon.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111429925
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:07 schreef H-D het volgende:
[..]
En dat maakt het minder asociaal of...?
Eh, nee. Maar ik maak vaak genoeg mee dat er achter me zeker nog 30 meter ruimte is, en iemand toch per se *voor* mij wil invoegen. Wat is er dan meer aso? Een gaatje dichthouden (let wel, da's niet hetzelfde als actief gaatje dichtrijden), of een gaatje niet gebruiken en als een blind paard proberen een gaatje te maken?
pi_111430102
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:32 schreef Tankiej het volgende:

[..]

En zonder licht rijden in een grijze auto op een grijze/regenachtige dag. Gister weer genoeg gezien :N
Zo een tijdje terug met de mist een politieauto van buro rijvaardigheid mogen attenderen op het feit dat hij geen licht aan had met een zicht van minder dan 10 meter :D

Was leuk joh!!! ik seinen met mijn lichten, toeteren......... helemaal grappig vond ik het :)
pi_111430135
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Wat ik niet snap is dat sommige mensen expres het gat dicht rijden als je moet gaan ritsen. Eergisteren moest ik een klant weg brengen, word er op de snelweg aan gegeven dat ik moet ritsen van de linker baan naar de rechter baan. Ik netjes bij de pijl pas ritsen, word ik door verschillende auto's er gewoon niet tussen gelaten. Uiteindelijk lukte het wel, maar dat was pas bij de 5e auto die ik probeerde en nadat een takelwagen achter mij met "hoge" spoed naar een pechgeval op de linkerbaan moest rijden.
Waarom geeft men gewoon geen ruimte als jij je knipperlicht naar rechts aan doet en aan geeft ertussen te willen.
Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.

Aan de andere kant, als het gewoon druk verkeer is op beide rijstroken en iemand tijdig naar rechts wil dan zal ik ook de eerste zijn die hem er ruimschoots tussen laat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Palomar op 11-05-2012 18:50:54 ]
pi_111430230
Ik moet ook altijd vreselijk lachen om de houding van medeweggebruikers en hoe die kan verschillen afhankelijk van de auto die je rijd........... Als ik in de pajero rij, dan wil niemand doordouwen....... rij ik in de MX5 dan douwen ze wel door :)

als ik in de pajero rij wil er niemand met me sporten, als ik in de MX5 rij dan zijn er altijd wel van die mafkezen (ook al was het erger toen ik nog TT reed)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:06:55 #28
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_111430995
En het was weer lekker druk vandaag op de A28....
Op zich geen probleem; alleen je krijgt er altijd zulk achterlijk rijgedrag bij cadeau....

Als men nu af en toe eens een beetje afstand hield had ik NIET constant van die zenuwachtige remlichten voor me en had ik gewoon met 120 /130 op de CC naar huis gekund.... :{w
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_111431906
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:06 schreef Descendent het volgende:
En het was weer lekker druk vandaag op de A28....
Op zich geen probleem; alleen je krijgt er altijd zulk achterlijk rijgedrag bij cadeau....

Als men nu af en toe eens een beetje afstand hield had ik NIET constant van die zenuwachtige remlichten voor me en had ik gewoon met 120 /130 op de CC naar huis gekund.... :{w
Ja wat is je irritatie dan? Als het druk is krijg je van zulk harmonica gedrag. Iedereen wil lekker smooth naar huis gaan, maar helaas!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:32:57 #30
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111432118
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:06 schreef Descendent het volgende:
En het was weer lekker druk vandaag op de A28....
Op zich geen probleem; alleen je krijgt er altijd zulk achterlijk rijgedrag bij cadeau....

Als men nu af en toe eens een beetje afstand hield had ik NIET constant van die zenuwachtige remlichten voor me en had ik gewoon met 120 /130 op de CC naar huis gekund.... :{w
Mee eens, er werd weer heerlijk gesneden daar
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_111434096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:44 schreef Palomar het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.

Aan de andere kant, als het gewoon druk verkeer is op beide rijstroken en iemand tijdig naar rechts wil dan zal ik ook de eerste zijn die hem er ruimschoots tussen laat.
Gefeliciteerd, jij bent de reden dat er files zijn ^O^
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:44:49 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111436103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, jij bent de reden dat er files zijn ^O^
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:47:31 #33
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111436271
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
want in nederland hebben we de luxe van te veel asfalt. moet je vooral niet alles van gebruiken
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_111437589
Echt vermakelijk vandaag weer om te zien hoeveel chauffeurs denken dat het tempo van het verkeer alleen bepaald wordt door die ene auto voor ze. Heb er weer een stuk of 10 met 130 à 140 in zien vliegen die op het laatste moment doorkregen dat het voor hen 110 ging. Allemaal. Kilometers lang. Remlichtjes toch nog aan en vervolgens zie je ze al harmonicarijdend 3 keer langskomen (110-70-11-70) terwijl ik lekker constant 100 doe op de rechterrijstrook. Ach ja.

De ereprijs vandaag was voor de blauwe BMW hatchback op de invoegstrook bij Apeldoorn-Zuid van de A1 naar de A50. Situatie: op de uitvoegstrook zat ik achter een vrachtwagen en achter mij dus die Beamer. Meneer kruipt daar al bijkans in mijn kont, want het is mijn schuld dat ik mijn helikoptermodus niet aanzet en over die vrachtwagen heen vlieg.

Dan volgt er na de uitvoeg- een nieuwe invoegstrook. Daarop komt ook een vrachtwaggel aan met iets van 70. Ik zit netjes op afstand van vrachtwaggel voor me en time het zo dat ik voor Vrachtwaggel B kan invoegen en de sodomiet achter me ook, sociaal als ik ben. Optimaal gebruik van de ruimte voor iedereen dus. Grouphug!

Maar neen. Ik zie in mijn spiegels ineens de BMW niet meer, alleen een vage blauwe streep naar links dwars over het witte verdrijvingsvlak heen. Haha! Nu zit hij lekker als eerste op de nieuwe invoegstrook! Terwijl de vrachtwagen achter hem in de ankers moet haalt hij me in en kijkt nog even tevreden opzij in mijn verbaasde gezicht terwijl hij accellereert. Ik voeg uiteindelijk achter hem in, zie achter me hoe de vrachtwagen weer op tempo probeert te komen en zie voor me hoe de BMW nu vol in de remmen moet voor Vrachtwaggel A, waar hij weer op minimale afstand blijft kleven.

Uiteindelijk kon ik netjes invoegen op de A50 en meteen door naar links op tempo terwijl hij zo vlak achter die vrachtwagen niet genoeg op tempo kon komen om goed in te voegen. Maar goed, die 100 meter had hij toch mooi gewonnen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:14:55 #35
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111437802
Voor dit soort gevallen zou je willen dat je een kliklijn had....
Egocentrische domme mensen......
How can I make this topic about me?
pi_111437806
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
nee, maar wel met mongolen die vinden dat ze het gaatje wel effe dicht moeten rijden want zij waren eerder

:|W
  Spellchecker vrijdag 11 mei 2012 @ 22:38:44 #37
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111442254
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Ik kom daar grofweg 1x per week, op vrijdagavond (straks dus ook weer), langs.

Als er over een ruim voldoende afstand niemand achter me zit op de rechterstrook, laat ik hem al vroegtijdig lekker uitrollen. Scheelt weer remblokken (die ik op dit moment volgens mij al bijna niet meer heb..), rijdt een stuk smoother en natuurlijk scheelt het ook nog een slok diesel 14.gif

Bij meer drukte uiteraard wél remmen, op de gemengde uit-/invoegstrook.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt ja. Ik haal ze ook wel eens gewoon rechts in, als het links helemaal vol zit. Tikje risicovol, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n middenklever ineens toch naar rechts gaat.
En denk je dat ze naar de rechterbaan verhuizen als je ze voorbij bent gegaan? Een wake-up call? Nee hoor. Oogkleppen op, blik op oneindig, en doortuffen.
Is een stukje eigenwijsheid; men heeft wel die wakeup-call (meestal dan; sommigen rijden écht met oogkleppen op..), maar wil zich niet laten corrigeren door een willekeurige medeverkeersdeelnemer, of in ieder geval niet laten blijken, dat jij idd gelijk hebt.
Tevens -purist.
pi_111444146
Motoren die over de vluchtstrook heen denken te mogen rijden inplaats van gewoon te wachten tot hij ook net als alle anderen kan invoegen op de snelweg richting de coentunnel.
En een auto die over de weg markering heen komt gevlogen en daarbij zo rakelings langs een auto gaat die eigenlijk al wilt afbuigen naar rechts, die auto die rechtdoor vloog had geluk dat die auto op tijd stopte anders was die in haar zijkant gevlogen.

kortom mensen met geen geduld terwijl het prachtig weer is.
pi_111444830
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent? :')
  Spellchecker vrijdag 11 mei 2012 @ 23:46:31 #40
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111445389
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Palomar het volgende:

[..]

Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent? :')
Puike vergelijking ^O^
Tevens -purist.
pi_111445449
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Om te beginnen typte ik "misschien" en daarna duidde ik de mogelijke gedachtengang van andere weggebruikers aan.
Zelf geef ik ritsers wel ruimte, doorstroming is immers ook in mijn eigen voordeel?

En als de overheid graag wil dat ritsers er tussen gelaten worden moeten ze de wet aanpassen.
Nu is het zo dat degene die van rijstrook wil wisselen al het overig verkeer voor moeten laten gaan.
Dus als je over asociaal wil beginnen moet je eens een brief + motivatie naar de beleidmakers en wetgevers sturen.
Sorry niet zoveel zin in.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:48:22 #42
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111445469
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Palomar het volgende:

[..]

Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent? :')
Jij rijdt met 120-130 door een winkel heen? Of maak je gewoon een onzinnige vergelijking?
pi_111445494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Echt vermakelijk vandaag weer om te zien hoeveel chauffeurs denken dat het tempo van het verkeer alleen bepaald wordt door die ene auto voor ze. Heb er weer een stuk of 10 met 130 à 140 in zien vliegen die op het laatste moment doorkregen dat het voor hen 110 ging. Allemaal. Kilometers lang. Remlichtjes toch nog aan en vervolgens zie je ze al harmonicarijdend 3 keer langskomen (110-70-11-70) terwijl ik lekker constant 100 doe op de rechterrijstrook. Ach ja.

De ereprijs vandaag was voor de blauwe BMW hatchback op de invoegstrook bij Apeldoorn-Zuid van de A1 naar de A50. Situatie: op de uitvoegstrook zat ik achter een vrachtwagen en achter mij dus die Beamer. Meneer kruipt daar al bijkans in mijn kont, want het is mijn schuld dat ik mijn helikoptermodus niet aanzet en over die vrachtwagen heen vlieg.

Dan volgt er na de uitvoeg- een nieuwe invoegstrook. Daarop komt ook een vrachtwaggel aan met iets van 70. Ik zit netjes op afstand van vrachtwaggel voor me en time het zo dat ik voor Vrachtwaggel B kan invoegen en de sodomiet achter me ook, sociaal als ik ben. Optimaal gebruik van de ruimte voor iedereen dus. Grouphug!

Maar neen. Ik zie in mijn spiegels ineens de BMW niet meer, alleen een vage blauwe streep naar links dwars over het witte verdrijvingsvlak heen. Haha! Nu zit hij lekker als eerste op de nieuwe invoegstrook! Terwijl de vrachtwagen achter hem in de ankers moet haalt hij me in en kijkt nog even tevreden opzij in mijn verbaasde gezicht terwijl hij accellereert. Ik voeg uiteindelijk achter hem in, zie achter me hoe de vrachtwagen weer op tempo probeert te komen en zie voor me hoe de BMW nu vol in de remmen moet voor Vrachtwaggel A, waar hij weer op minimale afstand blijft kleven.

Uiteindelijk kon ik netjes invoegen op de A50 en meteen door naar links op tempo terwijl hij zo vlak achter die vrachtwagen niet genoeg op tempo kon komen om goed in te voegen. Maar goed, die 100 meter had hij toch mooi gewonnen!
Dat eerste doe ik ook weleens eigenlijk.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:51:52 #44
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111445627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Voor dit soort gevallen zou je willen dat je een kliklijn had....
Egocentrische domme mensen......
Dan blijf je op sommige dagen bellen :')

Oh, en even voor die stoephoer van vanmiddag: als ik mijn richtingaanwijzer aan doe en ik stop net voorbij een leeg parkeervak, wat zou ik dan willen? Fileparkeren misschien? Waarom ga je dan eerst wel stilstaan en laat je je hoerekar naar voren rollen als ik al bezig ben met parkeren? Wacht de volgende keer, snol, ik geef niet voor niets richting aan. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_111445644
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:48 schreef OEM het volgende:

[..]

Jij rijdt met 120-130 door een winkel heen? Of maak je gewoon een onzinnige vergelijking?
jij gaat ritsen met 130?

trollolol :')
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:54:24 #46
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111445737
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:52 schreef Palomar het volgende:
jij gaat ritsen met 130?
Niet bij de kassa nee.
pi_111455824
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:44 schreef Palomar het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.

Aan de andere kant, als het gewoon druk verkeer is op beide rijstroken en iemand tijdig naar rechts wil dan zal ik ook de eerste zijn die hem er ruimschoots tussen laat.
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 12:47:01 #48
301731 t0sti
met ketchup
pi_111456115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:51 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan blijf je op sommige dagen bellen :')

Oh, en even voor die stoephoer van vanmiddag: als ik mijn richtingaanwijzer aan doe en ik stop net voorbij een leeg parkeervak, wat zou ik dan willen? Fileparkeren misschien? Waarom ga je dan eerst wel stilstaan en laat je je hoerekar naar voren rollen als ik al bezig ben met parkeren? Wacht de volgende keer, snol, ik geef niet voor niets richting aan. :r
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang :P
The only things that start on time are those that you're late for.
pi_111456130
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
In welk theorieboekje staat dat?
pi_111456485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:52 schreef Palomar het volgende:

[..]

jij gaat ritsen met 130?

trollolol :')
Waarom niet? Jij remt eerst tot 50 totdat je gaat ritsen? 8)7
pi_111456672
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

In welk theorieboekje staat dat?
Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.
pi_111457506
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2012 13:49:58 ]
pi_111457590
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.
Maar waarom zou je gaan ritsen bij ritsen vanaf hier als je net zo goed nog een paar honderd meter verder kan rijden
pi_111458361
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:20:17 #55
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111458425
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.
pi_111458619
Ik heb hierover na zitten denken........... ik denk dat ik mensen die NUL eigen denkvermogen, geen aanpassingsvermogen hebben en geen verkeersinzicht hebben en bij alles vast houden aan het "ik heb het zo geleerd dus moet het zo, ook al kom ik ermee in de problemen"

gewoon maar verkeersautisten ga noemen.
pi_111458695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef OEM het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.
Ik reageerde hierop:
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111458757
Ik snap niet dat zoveel mensen moeite hebben met ritsen. Ik krijg altijd wel ruimte... kwestie van inschatten. Je hoeft niet per se voor die BMW X5 naar rechts proberen te gaan in je Fiat Panda.
pi_111459000
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef thenxero het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen moeite hebben met ritsen. Ik krijg altijd wel ruimte... kwestie van inschatten. Je hoeft niet per se voor die BMW X5 naar rechts proberen te gaan in je Fiat Panda.
Helemaal grappig als ik ze aan zie komen in de spiegel. Je hoort ze bijna denken:
'nietachterdevrachtwagennietachterdevrachtwagennietachterdevrachtwagennietachterdevrachtwagen'
en met volgas voorbij komen scheuren.

Vind je het gek dat ik er niet meer warm of koud van word van hetgeen dat allemaal links van mij gebeurt?

Ja, die ene mongool die ernaast blijft hangen laat ik er wel voor, dan gaat het gas er wel vanaf.
Die ander snapt het niet zo goed, maar dan heb je nog steeds geen recht een ongeval te veroorzaken.
Congratulations....1st place....You challanged a truck and won! Het is bijna een computerspel...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 12-05-2012 14:49:02 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111459175
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:

[..]

Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang :P
Maar ook hier geldt, doorstroming. Nee, er vlak achter blijven staan omdat je er recht op hebt... Of je blijft even op afstand om de auto voor je even in te laten parkeren. 15 seconden stilstaan, en je kunt weer!

Geen agent die je verbaliseert op stilstaan op de rijbaan...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111460501
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik reageerde hierop:

[..]

Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.
Bij het bord "vanaf hier ritsen" staat het vaak op de rechterrijbaan nog stil. Dan zijn er dus mensen die stil gaan staan, knipperlicht aan en wachten tot er ruimte komt. Daar belemmer je alleen maar het verkeer achter je mee. Gewoon in een rustig tempo door rijden en op het einde (waar het vaak weer rustig begint te rijden) ertussen voegen. Als zowel de linkerrijbaan als de rechterrijbaan het goed doet hoeft er niet eens geremd te worden.

Ik heb het zelden dat men me er niet tussen laat en het gebeurd wel eens dat iemand met het verkeersinzicht van een visstick het gat zo rap mogelijk dichtrijdt. So what, rol ik nog klein stukje mee en voeg ik achter hem in. Who cares...ja hij blijkbaar...
pi_111463453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.
Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.
pi_111463528
klassiek voorbeeld van een verkeersautist!
pi_111464916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.
Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.
pi_111465913
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.
Weet je? Heb ff teruggelezen en ik heb me vergist, jij was het idd niet.
Excuus. :@
pi_111505424
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaan >:) Toen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken :')

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
pi_111506321
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
...

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
Iedereen kwam terug van (schoon)moederdag _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111506537
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iedereen kwam terug van (schoon)moederdag _O-
hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenken :P Het viel wel echt op.

Of het mooie weer misschien... Iets daarvoor was ik al bijna aangereden door iemand die gewoon een kruispunt opreed terwijl ik er op de voorrangsweg aankwam. Ws. zag ie me niet door de zon :P
pi_111506951
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:40 schreef Palomar het volgende:

[..]

hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenken :P Het viel wel echt op.

Of het mooie weer misschien... Iets daarvoor was ik al bijna aangereden door iemand die gewoon een kruispunt opreed terwijl ik er op de voorrangsweg aankwam. Ws. zag ie me niet door de zon :P
Was een Ducati club race op TT Circuit. Geen idee hoeveel auto's daar op af kwamen, maar dat in combinatie met moederdag en een (redelijk) mooie zondag kan het toch best druk worden daar :)
  zondag 13 mei 2012 @ 20:52:48 #70
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111507330
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
En echt iedereen joeg en jakkerde met 140, 150 over de snelwegen. En haastigen met ruim 180 werd netjes ruimte gegeven. Het ging allemaal lekker vlot. En niemand die ook moeilijk deed. (8>
How can I make this topic about me?
  zondag 13 mei 2012 @ 20:54:22 #71
258802 Yreal
henk..!
pi_111507442
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
En echt iedereen joeg en jakkerde met 140, 150 over de snelwegen. En haastigen met ruim 180 werd netjes ruimte gegeven. Het ging allemaal lekker vlot. En niemand die ook moeilijk deed. (8>
Heerlijk is dat :Y
pi_111508818
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
whehe, herkenbaar idd. Woonde toen nog in de stad en was ook eerder naar huis gegaan. Normaal is parkeren daar overdag geen probleem (iedereen aan het werk), maar op die dag waren alle parkeerplaatsen overdag opeens bezet. Waren meer mensen op het idee gekomen om eerder naar huis te gaan :')

Gekke Nederlanders ook ;)
  zondag 13 mei 2012 @ 21:15:58 #73
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111508878
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaan >:) Toen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken :')
Te hard rijden, onnodig links rijden... nog meer overtredingen gemaakt?
pi_111509014
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaan >:) Toen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken :')

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.
  Moderator zondag 13 mei 2012 @ 21:19:18 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111509122
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:17 schreef H-D het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.
Omdat hij zichzelf een baas vindt, maar als er dan iemand achter 'm zit die zich ook baas vindt, dan krijg je dus het principe van baas boven baas, en dat kan hij blijkbaar niet handelen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')