quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:26 schreef NoBody122 het volgende:
Het afdak boven de A28 tussen Utrecht en Den Dolder blijft ook voor velen een verschrikking, blijkt vrijwel iedere ochtend maar weer
quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:35 schreef lipjes het volgende:
Aan de eigenaar van PG-JB-43, rijd jezelf eens even tegen een boom aan
Eerst bumperkleven omdat ik achter een vrachwagen reed, steeds volgas op mij inrijden en weer remmen.
Daarna moest de vrachtwagen rechtsaf en dat ging meneer niet snel genoeg, dus hop inhalen over een kruising om daarna met 140 over een provinciale weg te duiken
Gelukkig ging die linksaf op de rotonde dus ik in een deuk, daar staat het altijd enorm vast dus ik rechtsaf.
Even later inderdaad, ik ook vast voor het spoor, zie ik meneer alweer in mijn linkerspiegel, over het industrieterrein binnendoor gedoken om daarna maar over het verdrijvingsvlak zo ver mogelijk vooraan te gaan staan.
Daarna stoplichten, meneer sorteert voor voor rechtsaf, denk mooi ik ben er vanaf, maar nee hoor, rechts wordt groen en meneer blijft staan.
Rechtdoor wordt groen en meneer duikt er zo nog even voor om daarna weer volgas over een 80weg te duiken.
Hij volgt enigzins dezelfde route als mij en rijd daarop ook nog even bijna een fietser aan.
Maar dat vind ik niks gek, hij komt maar net met zijn ogen boven het stuur uit dusja.
Dus doe ons allemaal een plezier, en verwijder je eigen even grondig van de weg
Ik ken dat, dan haal je iemand in, is het kilometers voor je leeg, dus ga je rechts rijden. En de graftak daar blijft vrolijk in het midden tuffen, terwijl ik de enige ben die redelijk voor hem/haar rijdt en ik net ervoorbij ben gegaan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik heb wel van m'n rij-instructeur geleerd dat je niet continue van baan moet wisselen omdat dat onrust veroorzaakt. En onrust geeft rem acties en rem acties stopt de doorstroming... Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout (oeps, ik had best wel naar rechts gekund...), maar sommige mensen blijven duidelijk op de linkerbaan plakken (zelfs niet naar rechts gaan als de baan over kilometers leeg is...)
Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik ken dat, dan haal je iemand in, is het kilometers voor je leeg, dus ga je rechts rijden. En de graftak daar blijft vrolijk in het midden tuffen, terwijl ik de enige ben die redelijk voor hem/haar rijdt en ik net ervoorbij ben gegaan.
hard rijden schiet op dat soort wegen ook totaal niet op. Zeker niet met stoplichten.quote:
Ik moest lachenquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat
Nee klopt. Dat was ook maar 1 keer, Alle andere keren gewoon doorgereden; geen zin daar tijd en energie in te stoppen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:52 schreef NoBody122 het volgende:
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
Er is niets mis met vroeg richting aangeven.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
... geeft halverwege de bocht al richting aan naar links ...
Ik had vanochtend ook een oud wijf in een scenic die geen verkeersinzicht had. Ik kom aanzeilen 125 en ga links rijden om de invoegers ruimte te geven, verder niemand achter me. Madam voegt in en gaat daarna gelijk door naar links om daar met 100-110 een vrachtwagen in te halen terwijl ik in de ankers hang en zit te seinen naar haar...quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Ik ken het stukjequote:Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Zo ver voor het invoegen wel. Dan geef je pas richting aan als je kan invoegen en ook gaat invoegen. Niet als je nog op de oprit rijdt en niet eens kan zien wat er op de autoweg rijdt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is niets mis met vroeg richting aangeven.
Ik zie ze dagelijks... Het probleem is dat je maar 80 rijdt (waar je 80 mag). Want dat is natuurlijk veel te langzaam!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:01 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht, met de vrachtauto op een provinciale weg, met inhaalverbod. Ik rij ruim tachtig. En dan alsnog inhalen. Want je zou maar eens de onmogelijke positie achter een vrachtauto hebben. En geen uitzondering. Grote auto's, kleine koekblikjes, moeders met loshangend kroost op de achterbank, lease-stropdassen...
Klopt ja. Ik haal ze ook wel eens gewoon rechts in, als het links helemaal vol zit. Tikje risicovol, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n middenklever ineens toch naar rechts gaat.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:52 schreef NoBody122 het volgende:
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
En zonder licht rijden in een grijze auto op een grijze/regenachtige dag. Gister weer genoeg gezienquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:18 schreef Bootje84 het volgende:
Geen lichten aanzetten in de tunnel.. nog zo eentje...
Misschien dat je vóór de pijl al een paar mooie gelegenheden om een strook op te schuiven hebt laten liggen waardoor men dacht: "Oké, dan niet. Bekijk het dan maar."quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik netjes bij de pijl pas ritsen, word ik door verschillende auto's er gewoon niet tussen gelaten.
En dat maakt het minder asociaal of...?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien dat je vóór de pijl al een paar mooie gelegenheden om een strook op te schuiven hebt laten liggen waardoor men dacht: "Oké, dan niet. Bekijk het dan maar."
Om te beginnen typte ik "misschien" en daarna duidde ik de mogelijke gedachtengang van andere weggebruikers aan.quote:
Eh, nee. Maar ik maak vaak genoeg mee dat er achter me zeker nog 30 meter ruimte is, en iemand toch per se *voor* mij wil invoegen. Wat is er dan meer aso? Een gaatje dichthouden (let wel, da's niet hetzelfde als actief gaatje dichtrijden), of een gaatje niet gebruiken en als een blind paard proberen een gaatje te maken?quote:
Zo een tijdje terug met de mist een politieauto van buro rijvaardigheid mogen attenderen op het feit dat hij geen licht aan had met een zicht van minder dan 10 meterquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
En zonder licht rijden in een grijze auto op een grijze/regenachtige dag. Gister weer genoeg gezien
Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Wat ik niet snap is dat sommige mensen expres het gat dicht rijden als je moet gaan ritsen. Eergisteren moest ik een klant weg brengen, word er op de snelweg aan gegeven dat ik moet ritsen van de linker baan naar de rechter baan. Ik netjes bij de pijl pas ritsen, word ik door verschillende auto's er gewoon niet tussen gelaten. Uiteindelijk lukte het wel, maar dat was pas bij de 5e auto die ik probeerde en nadat een takelwagen achter mij met "hoge" spoed naar een pechgeval op de linkerbaan moest rijden.
Waarom geeft men gewoon geen ruimte als jij je knipperlicht naar rechts aan doet en aan geeft ertussen te willen.
Ja wat is je irritatie dan? Als het druk is krijg je van zulk harmonica gedrag. Iedereen wil lekker smooth naar huis gaan, maar helaas!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:06 schreef Descendent het volgende:
En het was weer lekker druk vandaag op de A28....
Op zich geen probleem; alleen je krijgt er altijd zulk achterlijk rijgedrag bij cadeau....
Als men nu af en toe eens een beetje afstand hield had ik NIET constant van die zenuwachtige remlichten voor me en had ik gewoon met 120 /130 op de CC naar huis gekund....
Mee eens, er werd weer heerlijk gesneden daarquote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:06 schreef Descendent het volgende:
En het was weer lekker druk vandaag op de A28....
Op zich geen probleem; alleen je krijgt er altijd zulk achterlijk rijgedrag bij cadeau....
Als men nu af en toe eens een beetje afstand hield had ik NIET constant van die zenuwachtige remlichten voor me en had ik gewoon met 120 /130 op de CC naar huis gekund....
Gefeliciteerd, jij bent de reden dat er files zijnquote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:44 schreef Palomar het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.
Aan de andere kant, als het gewoon druk verkeer is op beide rijstroken en iemand tijdig naar rechts wil dan zal ik ook de eerste zijn die hem er ruimschoots tussen laat.
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, jij bent de reden dat er files zijn
want in nederland hebben we de luxe van te veel asfalt. moet je vooral niet alles van gebruikenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
nee, maar wel met mongolen die vinden dat ze het gaatje wel effe dicht moeten rijden want zij waren eerderquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
Ik kom daar grofweg 1x per week, op vrijdagavond (straks dus ook weer), langs.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Is een stukje eigenwijsheid; men heeft wel die wakeup-call (meestal dan; sommigen rijden écht met oogkleppen op..), maar wil zich niet laten corrigeren door een willekeurige medeverkeersdeelnemer, of in ieder geval niet laten blijken, dat jij idd gelijk hebt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik haal ze ook wel eens gewoon rechts in, als het links helemaal vol zit. Tikje risicovol, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n middenklever ineens toch naar rechts gaat.
En denk je dat ze naar de rechterbaan verhuizen als je ze voorbij bent gegaan? Een wake-up call? Nee hoor. Oogkleppen op, blik op oneindig, en doortuffen.
Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
Puike vergelijkingquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent?
Sorry niet zoveel zin in.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Om te beginnen typte ik "misschien" en daarna duidde ik de mogelijke gedachtengang van andere weggebruikers aan.
Zelf geef ik ritsers wel ruimte, doorstroming is immers ook in mijn eigen voordeel?
En als de overheid graag wil dat ritsers er tussen gelaten worden moeten ze de wet aanpassen.
Nu is het zo dat degene die van rijstrook wil wisselen al het overig verkeer voor moeten laten gaan.
Dus als je over asociaal wil beginnen moet je eens een brief + motivatie naar de beleidmakers en wetgevers sturen.
Jij rijdt met 120-130 door een winkel heen? Of maak je gewoon een onzinnige vergelijking?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent?
Dat eerste doe ik ook weleens eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Echt vermakelijk vandaag weer om te zien hoeveel chauffeurs denken dat het tempo van het verkeer alleen bepaald wordt door die ene auto voor ze. Heb er weer een stuk of 10 met 130 à 140 in zien vliegen die op het laatste moment doorkregen dat het voor hen 110 ging. Allemaal. Kilometers lang. Remlichtjes toch nog aan en vervolgens zie je ze al harmonicarijdend 3 keer langskomen (110-70-11-70) terwijl ik lekker constant 100 doe op de rechterrijstrook. Ach ja.
De ereprijs vandaag was voor de blauwe BMW hatchback op de invoegstrook bij Apeldoorn-Zuid van de A1 naar de A50. Situatie: op de uitvoegstrook zat ik achter een vrachtwagen en achter mij dus die Beamer. Meneer kruipt daar al bijkans in mijn kont, want het is mijn schuld dat ik mijn helikoptermodus niet aanzet en over die vrachtwagen heen vlieg.
Dan volgt er na de uitvoeg- een nieuwe invoegstrook. Daarop komt ook een vrachtwaggel aan met iets van 70. Ik zit netjes op afstand van vrachtwaggel voor me en time het zo dat ik voor Vrachtwaggel B kan invoegen en de sodomiet achter me ook, sociaal als ik ben. Optimaal gebruik van de ruimte voor iedereen dus. Grouphug!
Maar neen. Ik zie in mijn spiegels ineens de BMW niet meer, alleen een vage blauwe streep naar links dwars over het witte verdrijvingsvlak heen. Haha! Nu zit hij lekker als eerste op de nieuwe invoegstrook! Terwijl de vrachtwagen achter hem in de ankers moet haalt hij me in en kijkt nog even tevreden opzij in mijn verbaasde gezicht terwijl hij accellereert. Ik voeg uiteindelijk achter hem in, zie achter me hoe de vrachtwagen weer op tempo probeert te komen en zie voor me hoe de BMW nu vol in de remmen moet voor Vrachtwaggel A, waar hij weer op minimale afstand blijft kleven.
Uiteindelijk kon ik netjes invoegen op de A50 en meteen door naar links op tempo terwijl hij zo vlak achter die vrachtwagen niet genoeg op tempo kon komen om goed in te voegen. Maar goed, die 100 meter had hij toch mooi gewonnen!
Dan blijf je op sommige dagen bellenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Voor dit soort gevallen zou je willen dat je een kliklijn had....
Egocentrische domme mensen......
jij gaat ritsen met 130?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij rijdt met 120-130 door een winkel heen? Of maak je gewoon een onzinnige vergelijking?
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:44 schreef Palomar het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.
Aan de andere kant, als het gewoon druk verkeer is op beide rijstroken en iemand tijdig naar rechts wil dan zal ik ook de eerste zijn die hem er ruimschoots tussen laat.
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrangquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan blijf je op sommige dagen bellen
Oh, en even voor die stoephoer van vanmiddag: als ik mijn richtingaanwijzer aan doe en ik stop net voorbij een leeg parkeervak, wat zou ik dan willen? Fileparkeren misschien? Waarom ga je dan eerst wel stilstaan en laat je je hoerekar naar voren rollen als ik al bezig ben met parkeren? Wacht de volgende keer, snol, ik geef niet voor niets richting aan.
In welk theorieboekje staat dat?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.quote:
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Maar waarom zou je gaan ritsen bij ritsen vanaf hier als je net zo goed nog een paar honderd meter verder kan rijdenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...
Ik reageerde hierop:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.
Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Helemaal grappig als ik ze aan zie komen in de spiegel. Je hoort ze bijna denken:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef thenxero het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen moeite hebben met ritsen. Ik krijg altijd wel ruimte... kwestie van inschatten. Je hoeft niet per se voor die BMW X5 naar rechts proberen te gaan in je Fiat Panda.
Maar ook hier geldt, doorstroming. Nee, er vlak achter blijven staan omdat je er recht op hebt... Of je blijft even op afstand om de auto voor je even in te laten parkeren. 15 seconden stilstaan, en je kunt weer!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:
[..]
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang
Bij het bord "vanaf hier ritsen" staat het vaak op de rechterrijbaan nog stil. Dan zijn er dus mensen die stil gaan staan, knipperlicht aan en wachten tot er ruimte komt. Daar belemmer je alleen maar het verkeer achter je mee. Gewoon in een rustig tempo door rijden en op het einde (waar het vaak weer rustig begint te rijden) ertussen voegen. Als zowel de linkerrijbaan als de rechterrijbaan het goed doet hoeft er niet eens geremd te worden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik reageerde hierop:
[..]
Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.
Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.
Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.
Weet je? Heb ff teruggelezen en ik heb me vergist, jij was het idd niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.
Iedereen kwam terug van (schoon)moederdagquote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
...
Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo
hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenkenquote:Op zondag 13 mei 2012 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iedereen kwam terug van (schoon)moederdag
Was een Ducati club race op TT Circuit. Geen idee hoeveel auto's daar op af kwamen, maar dat in combinatie met moederdag en een (redelijk) mooie zondag kan het toch best druk worden daarquote:Op zondag 13 mei 2012 20:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenkenHet viel wel echt op.
Of het mooie weer misschien... Iets daarvoor was ik al bijna aangereden door iemand die gewoon een kruispunt opreed terwijl ik er op de voorrangsweg aankwam. Ws. zag ie me niet door de zon
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...quote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo
Heerlijk is datquote:Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
En echt iedereen joeg en jakkerde met 140, 150 over de snelwegen. En haastigen met ruim 180 werd netjes ruimte gegeven. Het ging allemaal lekker vlot. En niemand die ook moeilijk deed.
whehe, herkenbaar idd. Woonde toen nog in de stad en was ook eerder naar huis gegaan. Normaal is parkeren daar overdag geen probleem (iedereen aan het werk), maar op die dag waren alle parkeerplaatsen overdag opeens bezet. Waren meer mensen op het idee gekomen om eerder naar huis te gaanquote:Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
Te hard rijden, onnodig links rijden... nog meer overtredingen gemaakt?quote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaanToen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken
Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaanToen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken
Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo
Omdat hij zichzelf een baas vindt, maar als er dan iemand achter 'm zit die zich ook baas vindt, dan krijg je dus het principe van baas boven baas, en dat kan hij blijkbaar niet handelen.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |