Gefeliciteerd, jij bent de reden dat er files zijnquote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:44 schreef Palomar het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.
Aan de andere kant, als het gewoon druk verkeer is op beide rijstroken en iemand tijdig naar rechts wil dan zal ik ook de eerste zijn die hem er ruimschoots tussen laat.
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, jij bent de reden dat er files zijn
want in nederland hebben we de luxe van te veel asfalt. moet je vooral niet alles van gebruikenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
nee, maar wel met mongolen die vinden dat ze het gaatje wel effe dicht moeten rijden want zij waren eerderquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
Ik kom daar grofweg 1x per week, op vrijdagavond (straks dus ook weer), langs.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...

Is een stukje eigenwijsheid; men heeft wel die wakeup-call (meestal dan; sommigen rijden écht met oogkleppen op..), maar wil zich niet laten corrigeren door een willekeurige medeverkeersdeelnemer, of in ieder geval niet laten blijken, dat jij idd gelijk hebt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik haal ze ook wel eens gewoon rechts in, als het links helemaal vol zit. Tikje risicovol, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n middenklever ineens toch naar rechts gaat.
En denk je dat ze naar de rechterbaan verhuizen als je ze voorbij bent gegaan? Een wake-up call? Nee hoor. Oogkleppen op, blik op oneindig, en doortuffen.
Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het te maken had met verkeersaanbod en wegcapaciteit. Maar het ligt dus aan palomar.
Puike vergelijkingquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent?
Sorry niet zoveel zin in.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Om te beginnen typte ik "misschien" en daarna duidde ik de mogelijke gedachtengang van andere weggebruikers aan.
Zelf geef ik ritsers wel ruimte, doorstroming is immers ook in mijn eigen voordeel?
En als de overheid graag wil dat ritsers er tussen gelaten worden moeten ze de wet aanpassen.
Nu is het zo dat degene die van rijstrook wil wisselen al het overig verkeer voor moeten laten gaan.
Dus als je over asociaal wil beginnen moet je eens een brief + motivatie naar de beleidmakers en wetgevers sturen.
Jij rijdt met 120-130 door een winkel heen? Of maak je gewoon een onzinnige vergelijking?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
Als jij bij de supermarkt al 10 minuten in de rij staat voor de kassa vind je het ook heel normaal dat er iemand voor je gaat staan precies als je aan de beurt bent?
Dat eerste doe ik ook weleens eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Echt vermakelijk vandaag weer om te zien hoeveel chauffeurs denken dat het tempo van het verkeer alleen bepaald wordt door die ene auto voor ze. Heb er weer een stuk of 10 met 130 à 140 in zien vliegen die op het laatste moment doorkregen dat het voor hen 110 ging. Allemaal. Kilometers lang. Remlichtjes toch nog aan en vervolgens zie je ze al harmonicarijdend 3 keer langskomen (110-70-11-70) terwijl ik lekker constant 100 doe op de rechterrijstrook. Ach ja.
De ereprijs vandaag was voor de blauwe BMW hatchback op de invoegstrook bij Apeldoorn-Zuid van de A1 naar de A50. Situatie: op de uitvoegstrook zat ik achter een vrachtwagen en achter mij dus die Beamer. Meneer kruipt daar al bijkans in mijn kont, want het is mijn schuld dat ik mijn helikoptermodus niet aanzet en over die vrachtwagen heen vlieg.
Dan volgt er na de uitvoeg- een nieuwe invoegstrook. Daarop komt ook een vrachtwaggel aan met iets van 70. Ik zit netjes op afstand van vrachtwaggel voor me en time het zo dat ik voor Vrachtwaggel B kan invoegen en de sodomiet achter me ook, sociaal als ik ben. Optimaal gebruik van de ruimte voor iedereen dus. Grouphug!
Maar neen. Ik zie in mijn spiegels ineens de BMW niet meer, alleen een vage blauwe streep naar links dwars over het witte verdrijvingsvlak heen. Haha! Nu zit hij lekker als eerste op de nieuwe invoegstrook! Terwijl de vrachtwagen achter hem in de ankers moet haalt hij me in en kijkt nog even tevreden opzij in mijn verbaasde gezicht terwijl hij accellereert. Ik voeg uiteindelijk achter hem in, zie achter me hoe de vrachtwagen weer op tempo probeert te komen en zie voor me hoe de BMW nu vol in de remmen moet voor Vrachtwaggel A, waar hij weer op minimale afstand blijft kleven.
Uiteindelijk kon ik netjes invoegen op de A50 en meteen door naar links op tempo terwijl hij zo vlak achter die vrachtwagen niet genoeg op tempo kon komen om goed in te voegen. Maar goed, die 100 meter had hij toch mooi gewonnen!
Dan blijf je op sommige dagen bellenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Voor dit soort gevallen zou je willen dat je een kliklijn had....
Egocentrische domme mensen......
jij gaat ritsen met 130?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij rijdt met 120-130 door een winkel heen? Of maak je gewoon een onzinnige vergelijking?
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:44 schreef Palomar het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe lang de rij op de rechter baan is. Soms is er file of langzaamrijdend verkeer en gaat iedereen tijdig naar de rechter baan. Als er dan een of andere flapdrol aankomt die tot het einde doorrijdt dan zie ik dat als voorkruipen (ik stond al minutenlang stil, terwijl hij net aan komt rijden) en zal ik er alles aan doen om hem er niet tussen te laten. Sluit maar mooi achteraan.
Aan de andere kant, als het gewoon druk verkeer is op beide rijstroken en iemand tijdig naar rechts wil dan zal ik ook de eerste zijn die hem er ruimschoots tussen laat.
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrangquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan blijf je op sommige dagen bellen
Oh, en even voor die stoephoer van vanmiddag: als ik mijn richtingaanwijzer aan doe en ik stop net voorbij een leeg parkeervak, wat zou ik dan willen? Fileparkeren misschien? Waarom ga je dan eerst wel stilstaan en laat je je hoerekar naar voren rollen als ik al bezig ben met parkeren? Wacht de volgende keer, snol, ik geef niet voor niets richting aan.
In welk theorieboekje staat dat?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.quote:
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Maar waarom zou je gaan ritsen bij ritsen vanaf hier als je net zo goed nog een paar honderd meter verder kan rijdenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...
Ik reageerde hierop:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.
Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Helemaal grappig als ik ze aan zie komen in de spiegel. Je hoort ze bijna denken:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef thenxero het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen moeite hebben met ritsen. Ik krijg altijd wel ruimte... kwestie van inschatten. Je hoeft niet per se voor die BMW X5 naar rechts proberen te gaan in je Fiat Panda.
Maar ook hier geldt, doorstroming. Nee, er vlak achter blijven staan omdat je er recht op hebt... Of je blijft even op afstand om de auto voor je even in te laten parkeren. 15 seconden stilstaan, en je kunt weer!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:
[..]
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |