abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111456672
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

In welk theorieboekje staat dat?
Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.
pi_111457506
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2012 13:49:58 ]
pi_111457590
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.
Maar waarom zou je gaan ritsen bij ritsen vanaf hier als je net zo goed nog een paar honderd meter verder kan rijden
pi_111458361
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:20:17 #55
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111458425
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.
pi_111458619
Ik heb hierover na zitten denken........... ik denk dat ik mensen die NUL eigen denkvermogen, geen aanpassingsvermogen hebben en geen verkeersinzicht hebben en bij alles vast houden aan het "ik heb het zo geleerd dus moet het zo, ook al kom ik ermee in de problemen"

gewoon maar verkeersautisten ga noemen.
pi_111458695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef OEM het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.
Ik reageerde hierop:
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111458757
Ik snap niet dat zoveel mensen moeite hebben met ritsen. Ik krijg altijd wel ruimte... kwestie van inschatten. Je hoeft niet per se voor die BMW X5 naar rechts proberen te gaan in je Fiat Panda.
pi_111459000
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef thenxero het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen moeite hebben met ritsen. Ik krijg altijd wel ruimte... kwestie van inschatten. Je hoeft niet per se voor die BMW X5 naar rechts proberen te gaan in je Fiat Panda.
Helemaal grappig als ik ze aan zie komen in de spiegel. Je hoort ze bijna denken:
'nietachterdevrachtwagennietachterdevrachtwagennietachterdevrachtwagennietachterdevrachtwagen'
en met volgas voorbij komen scheuren.

Vind je het gek dat ik er niet meer warm of koud van word van hetgeen dat allemaal links van mij gebeurt?

Ja, die ene mongool die ernaast blijft hangen laat ik er wel voor, dan gaat het gas er wel vanaf.
Die ander snapt het niet zo goed, maar dan heb je nog steeds geen recht een ongeval te veroorzaken.
Congratulations....1st place....You challanged a truck and won! Het is bijna een computerspel...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 12-05-2012 14:49:02 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111459175
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:

[..]

Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang :P
Maar ook hier geldt, doorstroming. Nee, er vlak achter blijven staan omdat je er recht op hebt... Of je blijft even op afstand om de auto voor je even in te laten parkeren. 15 seconden stilstaan, en je kunt weer!

Geen agent die je verbaliseert op stilstaan op de rijbaan...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111460501
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik reageerde hierop:

[..]

Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.
Bij het bord "vanaf hier ritsen" staat het vaak op de rechterrijbaan nog stil. Dan zijn er dus mensen die stil gaan staan, knipperlicht aan en wachten tot er ruimte komt. Daar belemmer je alleen maar het verkeer achter je mee. Gewoon in een rustig tempo door rijden en op het einde (waar het vaak weer rustig begint te rijden) ertussen voegen. Als zowel de linkerrijbaan als de rechterrijbaan het goed doet hoeft er niet eens geremd te worden.

Ik heb het zelden dat men me er niet tussen laat en het gebeurd wel eens dat iemand met het verkeersinzicht van een visstick het gat zo rap mogelijk dichtrijdt. So what, rol ik nog klein stukje mee en voeg ik achter hem in. Who cares...ja hij blijkbaar...
pi_111463453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.
Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.
pi_111463528
klassiek voorbeeld van een verkeersautist!
pi_111464916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.
Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.
pi_111465913
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.
Weet je? Heb ff teruggelezen en ik heb me vergist, jij was het idd niet.
Excuus. :@
pi_111505424
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaan >:) Toen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken :')

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
pi_111506321
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
...

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
Iedereen kwam terug van (schoon)moederdag _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111506537
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iedereen kwam terug van (schoon)moederdag _O-
hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenken :P Het viel wel echt op.

Of het mooie weer misschien... Iets daarvoor was ik al bijna aangereden door iemand die gewoon een kruispunt opreed terwijl ik er op de voorrangsweg aankwam. Ws. zag ie me niet door de zon :P
pi_111506951
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:40 schreef Palomar het volgende:

[..]

hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenken :P Het viel wel echt op.

Of het mooie weer misschien... Iets daarvoor was ik al bijna aangereden door iemand die gewoon een kruispunt opreed terwijl ik er op de voorrangsweg aankwam. Ws. zag ie me niet door de zon :P
Was een Ducati club race op TT Circuit. Geen idee hoeveel auto's daar op af kwamen, maar dat in combinatie met moederdag en een (redelijk) mooie zondag kan het toch best druk worden daar :)
  zondag 13 mei 2012 @ 20:52:48 #70
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111507330
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
En echt iedereen joeg en jakkerde met 140, 150 over de snelwegen. En haastigen met ruim 180 werd netjes ruimte gegeven. Het ging allemaal lekker vlot. En niemand die ook moeilijk deed. (8>
  zondag 13 mei 2012 @ 20:54:22 #71
258802 Yreal
henk..!
pi_111507442
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
En echt iedereen joeg en jakkerde met 140, 150 over de snelwegen. En haastigen met ruim 180 werd netjes ruimte gegeven. Het ging allemaal lekker vlot. En niemand die ook moeilijk deed. (8>
Heerlijk is dat :Y
pi_111508818
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
whehe, herkenbaar idd. Woonde toen nog in de stad en was ook eerder naar huis gegaan. Normaal is parkeren daar overdag geen probleem (iedereen aan het werk), maar op die dag waren alle parkeerplaatsen overdag opeens bezet. Waren meer mensen op het idee gekomen om eerder naar huis te gaan :')

Gekke Nederlanders ook ;)
  zondag 13 mei 2012 @ 21:15:58 #73
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111508878
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaan >:) Toen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken :')
Te hard rijden, onnodig links rijden... nog meer overtredingen gemaakt?
pi_111509014
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaan >:) Toen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken :')

Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo :P
Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.
  Moderator zondag 13 mei 2012 @ 21:19:18 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111509122
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:17 schreef H-D het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.
Omdat hij zichzelf een baas vindt, maar als er dan iemand achter 'm zit die zich ook baas vindt, dan krijg je dus het principe van baas boven baas, en dat kan hij blijkbaar niet handelen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')