Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.quote:
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Maar waarom zou je gaan ritsen bij ritsen vanaf hier als je net zo goed nog een paar honderd meter verder kan rijdenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welk theorieboek gebruik jij? "Het asfalt zoveel mogelijk benutten" is een veelgehoord kulargument. Bij ritsen hoor je te gaan ritsen vanaf het bord "ritsen vanaf hier". Ritsers moeten daarbij ruimte krijgen om te ritsen. Het doel is de doorstroming te bevorderen, niet om zoveel mogelijk asfalt te benutten.
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan ga ik ook voor de vluchtstrook en verdrijvingsvlakken, daar ligt ook dat o-zo-kostbare asfalt...
Ik reageerde hierop:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen asfalt waar wel overheen gereden mag worden en asfalt waar niet overheen gereden mag worden? Blijkbaar niet.
Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Theorieboek nog een keertje doornemen wellicht? Het asfalt ligt er niet voor niks, dus zoveel mogelijk benutten...
Helemaal grappig als ik ze aan zie komen in de spiegel. Je hoort ze bijna denken:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef thenxero het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen moeite hebben met ritsen. Ik krijg altijd wel ruimte... kwestie van inschatten. Je hoeft niet per se voor die BMW X5 naar rechts proberen te gaan in je Fiat Panda.
Maar ook hier geldt, doorstroming. Nee, er vlak achter blijven staan omdat je er recht op hebt... Of je blijft even op afstand om de auto voor je even in te laten parkeren. 15 seconden stilstaan, en je kunt weer!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:
[..]
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang
Bij het bord "vanaf hier ritsen" staat het vaak op de rechterrijbaan nog stil. Dan zijn er dus mensen die stil gaan staan, knipperlicht aan en wachten tot er ruimte komt. Daar belemmer je alleen maar het verkeer achter je mee. Gewoon in een rustig tempo door rijden en op het einde (waar het vaak weer rustig begint te rijden) ertussen voegen. Als zowel de linkerrijbaan als de rechterrijbaan het goed doet hoeft er niet eens geremd te worden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik reageerde hierop:
[..]
Natuurlijk is het rijden over een verdrijvingsvlak of vluchtstrook niet toegestaan, maar om nu alle mogelijk beschikbare asfalt te berijden omdat het 'er niet voor niets ligt' vind ik gewoon dom. Dat de strook na 'hier-ritsen' ook benut kan worden, betekent niet dat het ook moet.
Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is al ff geleden, maar ik neem aan dat in ieder theorieboekje wel staat beschreven hoe het ritsen werkt.
Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan is het idd al ff geleden voor je als je denkt dat je geleerd hebt zover mogelijk door te rijden, mogelijkheden te negeren en pas op het laatst proberen van jouw probleem andermans probleem te maken.
Weet je? Heb ff teruggelezen en ik heb me vergist, jij was het idd niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat ik een probleem heb dan. Ik rijd vrijwel altijd door tot het punt waar het net weer begint te rijden (vaak aan het einde) en voeg dan in. Ik heb bijna altijd ruimte, wordt er ook vrijwel altijd gewoon netjes tussengelaten, dus ik zie niet in waarom ik een probleem heb.
Iedereen kwam terug van (schoon)moederdagquote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
...
Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo
hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenkenquote:Op zondag 13 mei 2012 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iedereen kwam terug van (schoon)moederdag
Was een Ducati club race op TT Circuit. Geen idee hoeveel auto's daar op af kwamen, maar dat in combinatie met moederdag en een (redelijk) mooie zondag kan het toch best druk worden daarquote:Op zondag 13 mei 2012 20:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
hehe, zat idd even te zoeken of er iets aan de hand kon zijn, maar dat was ook het enige wat ik kon bedenkenHet viel wel echt op.
Of het mooie weer misschien... Iets daarvoor was ik al bijna aangereden door iemand die gewoon een kruispunt opreed terwijl ik er op de voorrangsweg aankwam. Ws. zag ie me niet door de zon
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...quote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo
Heerlijk is datquote:Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
En echt iedereen joeg en jakkerde met 140, 150 over de snelwegen. En haastigen met ruim 180 werd netjes ruimte gegeven. Het ging allemaal lekker vlot. En niemand die ook moeilijk deed.
whehe, herkenbaar idd. Woonde toen nog in de stad en was ook eerder naar huis gegaan. Normaal is parkeren daar overdag geen probleem (iedereen aan het werk), maar op die dag waren alle parkeerplaatsen overdag opeens bezet. Waren meer mensen op het idee gekomen om eerder naar huis te gaanquote:Op zondag 13 mei 2012 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat tafereeltje was ook zo mooi tijdens het WK laatst. Was ook opzettelijk vroeger van weg gegaan. Maar dat slimme idee had iedereen gekregen...
Te hard rijden, onnodig links rijden... nog meer overtredingen gemaakt?quote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaanToen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken
Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:23 schreef Palomar het volgende:
Net ook even lachen hoor. Ik rij op de snelweg al flink boven de max. snelheid (140-150 ofzo). Tijdens het inhalen doemt er een blondje in een vw cabrio op in mn spiegel die echt veel te hard reed (kwam op mij inrijden terwijk ik al hard reed, dus reken maar uit). Reed 1 meter van mijn bumper en begon met de lichten te seinen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Lekker teruggezakt naar 120 en toen ik het tijd vond tergend langzaam naar rechts gegaanToen ze me inhaalde nog even naar links gekeken, maar ws. durfde ze niet terug te kijken
Was sowieso wel een vreemde rit. Reed op de A28 tussen Assen en Groningen en normaal rond deze tijd is het daar heel rustig. Nu ineens heel druk met erg veel auto's die boven de 160 reden. Net of er een rally gaande was ofzo
Omdat hij zichzelf een baas vindt, maar als er dan iemand achter 'm zit die zich ook baas vindt, dan krijg je dus het principe van baas boven baas, en dat kan hij blijkbaar niet handelen.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon of naar links of blijf je snelheid rijden als je het zo irri vindt? Waarom dan opzettelijk terugzakken naar 120 en net zo irritant gaan lopen doen als dat mens achter je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |