abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:45:11 #76
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113863723
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:29 schreef kiwiko het volgende:
@ OEM.......... ik zou me wenden tot het praatgroepje waar je blijkbaar bij hoort :) hemellief wat ben jij aards af :D
Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:47:32 #77
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113863822
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:44 schreef kiwiko het volgende:
OEM rijd Volvo......... wedden :D :D
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:53:02 #78
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_113864101
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:44 schreef kiwiko het volgende:
OEM rijd Volvo......... wedden :D :D
Ik wel, hoezo?
pi_113864208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:

[..]

BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden :)
hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijders :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:56:58 #80
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_113864310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:54 schreef kiwiko het volgende:

[..]

hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijders :)
Echt :'). Zoek zelf een praatgroepje alsjeblieft.

Maar goed, verder zal ik me er niet meer druk om maken. Dat doe ik op de weg immers ook niet.
pi_113864354
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:53 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik wel, hoezo?
naah volgens mij heb jij niet zo een grote mond als OEMS :D :D

Over Volvo rijders...... ooit wel eens Top Gear gezien???

Favoriete uitspraak "before we knew the bad riders drove a Volvo, now a days they drive every brand, so they are more difficult to spot on the road"
pi_113864797
Ik snap niet dat jullie het raar vinden dat mensen een volledige strook willen gebruiken bij ritsen.

Voorbeeld: http://goo.gl/maps/j2O2

Deze oprit naar het Julianaplein, Groningen staat tijdens de avondspits ALTIJD vol. Dat wil zeggen, de complete rechterstrook staat vol. Links kan je gewoon doorrijden tot het verdrijvingsvlak waar je moet invoegen. Dus in zo'n situatie gaan jullie liever achteraan sluiten om de rotonde te blokkeren, dan de rotonde vrij te houden voor ander verkeer?

Als de linkerstrook gewoon volledig gebruikt wordt, zoals die bedoelt is, dan heb je niet dat mensen snel over de linkerstrook rijden en hem er voor knallen. Nee, dan staat die strook ook vol en wordt er gewoon geritst op het einde. Dan staan er geen 30 auto's op de rechterstrook, maar 15 op de rechter en 15 op de linker, waarbij de rotonde vrij blijft.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaan
quote:
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Terzijde:
Als ik hier rij, is dat in 95% van de gevallen op de motor. Ik rij er dus altijd langs, ook al zouden beide rijstroken wel vol staan. Dan rijd ik er lekker tussendoor ^O^
pi_113865180
Ja, tuurlijk zijn er voorbeelden te bedenken dat je beter tot het eind doorrijdt, dat is het punt niet.
pi_113865187
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:06 schreef Tankiej het volgende:

In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaan

[..]

Terzijde:
Als ik hier rij, is dat in 95% van de gevallen op de motor. Ik rij er dus altijd langs, ook al zouden beide rijstroken wel vol staan. Dan rijd ik er lekker tussendoor ^O^
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment zou moeten ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.

Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 20:33:09 ]
pi_113865257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.

Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken. :')
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:20:57 #86
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_113865396
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je volgens de letter van de wet NIET verplicht wordt om die rijstrook / invoegstrook wel of niet helemaal te gebruiken.

En stiekem denk ik ook dat iedereen t hier stiekem ook wel met elkaar eens is dat t per situatie verschilt of je dat beter wel of niet kunt doen.
Alleen zijn er hier een aantal nogal autistisch tegen elkaar aan t doen dat ze elkaar hun deel van t gelijk niet gunnen; een beetje dit soort figuren:


:P
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_113865462
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je volgens de letter van de wet NIET verplicht wordt om die rijstrook / invoegstrook wel of niet helemaal te gebruiken.

En stiekem denk ik ook dat iedereen t hier stiekem ook wel met elkaar eens is dat t per situatie verschilt of je dat beter wel of niet kunt doen.
Alleen zijn er hier een aantal nogal autistisch tegen elkaar aan t doen dat ze elkaar hun deel van t gelijk niet gunnen; een beetje dit soort figuren:


:P
Echt he :') . Altijd in dit topic.
pi_113865578
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken. :')
Dat werd ook niet beweerd. Er werd beweerd dat er "werkelijke verkeersregels" zijn waar in staat dat je zover mogelijk moet doorrijden.
pi_113865877
Voor de volledigheid nog even zoals de wegbeheerder het graag ziet:

quote:
Ritsen

Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?

U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.

bron

Oftewel: je mag voor, bij of na het bord invoegen. Ritser voegt in als het mogelijk is, verkeer op de andere rijstrook geeft ruimte aan ritser.

De vuistregel is niet dat je zoveel mogelijk asfalt moet gebruiken maar dat je rekening houdt met elkaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 20:31:39 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:30:59 #90
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113865880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden.
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
quote:
Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
pi_113865974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!

[..]

Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Ok :D :D :D
pi_113866064
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!

[..]

Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Doe eens normaal man
pi_113866127
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!

[..]

Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715. En ja, je hebt gelijk dat het geen gebods- of verbodsbord is. Je moet de boel nu echter niet gaan omdraaien. Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:

[..]

Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
:')

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 20:37:34 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:36:01 #94
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_113866133
Vandaag een irritatie, maar dan niet door een weggebruiker. Al de hele week staat er een bord dat er vandaag vanaf 18:00 de weg afgesloten is waar ik elke dag na mijn werk overheen moet. Niet erg, want ik rijd daar om 17:50. Kom ik daar vandaag aan, is het al compleet afgesloten met hekken over de volle breedte van de weg.

Het was ook niet zo dat het er allemaal net maar 5 minuten stond want daar was het plaatsen van al die zooi veel teveel moeite voor, dus daar kon al een tijdje geen verkeer meer door. Ik snap niet dat ze dan niet gewoon neerzetten dat ze vanaf bijvoorbeeld 17:00 de weg afsluiten.
Schaap
pi_113866321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:45 schreef OEM het volgende:

[..]

Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.
welke realiteit??? de jouwe???
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:43:45 #96
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_113866540
Ga es ff snel wat eten jullie! Mįn; het lijkt hier GTST wel.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:51:23 #97
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_113866826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Voor de volledigheid nog even zoals de wegbeheerder het graag ziet:

[..]

bron

Oftewel: je mag voor, bij of na het bord invoegen. Ritser voegt in als het mogelijk is, verkeer op de andere rijstrook geeft ruimte aan ritser.

De vuistregel is niet dat je zoveel mogelijk asfalt moet gebruiken maar dat je rekening houdt met elkaar.
En daar zit nu net de crux..

Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:54:35 #98
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113866963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715.
Ah, ik sta gecorrigeerd.
quote:
Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.
Dat is larie idd. Maar ik zeg ook nergens dat je tot het eind moet doorrijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Goeie tip voor het overige verkeer aangezien jij je truck als wapen gebruikt.
pi_113866974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En daar zit nu net de crux..

Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Dan handel je in strijd met artikel 5:
quote:
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:56:48 #100
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_113867059
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dan handel je in strijd met artikel 5:

[..]

Je mag ook niet vloeken..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:58:17 #101
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113867127
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:56 schreef Bootje84 het volgende:
Je mag ook niet vloeken..
Wetsartikel graag?
pi_113867457
Had er vandaag eentje voor me die vanaf de invoegstrook, over het puntstuk, een gaatje probeerde te maken in een stilstaande file, door simpelweg stuur om te gooien en gas te geven. Dan heb je t dus echt niet begrepen. Was wel een goede kandidaat geweest om m'n bumper opnieuw gespoten te krijgen van de verzekering, bedenk ik me ineens...
Anyway. Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:07:37 #103
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_113867588
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Wetsartikel graag?
Dat heb ik geleerd van mijn moeder :)
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:09:11 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113867675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Dit dus.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:10:04 #105
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113867717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Wetsartikel graag?
Het mag niet. Laatst was er nog eentje die de hele wereld bij elkaar vloekte bij het verlies van de wedstrijd NED-DUI
En kreeg een forse boete.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_113871918
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.

Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.

In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.

hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_113872347
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Had er vandaag eentje voor me die vanaf de invoegstrook, over het puntstuk, een gaatje probeerde te maken in een stilstaande file, door simpelweg stuur om te gooien en gas te geven. Dan heb je t dus echt niet begrepen. Was wel een goede kandidaat geweest om m'n bumper opnieuw gespoten te krijgen van de verzekering, bedenk ik me ineens...
Anyway. Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.

En dat is nou juist de reden waarom ik bij het benaderen van een invoegstrook wat extra afstand neem van de auto voor mij, zodat de rij in beweging blijft en er toch ingevoegd kan worden.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:48:53 #108
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_113872696
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.

Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.

In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.

hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Een man die het snapt. _O_
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_113876396
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.

Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.

In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.

hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.

Geweldig inzicht. _O-

Maar niet heus.

Gebruik gewoon zoveel mogelijk asfalt, zodat de rij zo kort mogelijk wordt, en het verkeer wat op een andere weg zit zo min mogelijk gehinderd kan worden door een file omdat niemand op de linker rijstrook mag rijden van een asociaal persoon zonder inzicht...
pi_113877446
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.

Geweldig inzicht. _O-

Maar niet heus.

Gebruik gewoon zoveel mogelijk asfalt, zodat de rij zo kort mogelijk wordt, en het verkeer wat op een andere weg zit zo min mogelijk gehinderd kan worden door een file omdat niemand op de linker rijstrook mag rijden van een asociaal persoon zonder inzicht...
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
pi_113885465
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Neem een rotonde en na 1 afslag, een hele drukke, zijn er twee banen om je tijdelijk op te stellen en dan ritsen en 1 baan. Jij gaat daar lekker die tweede baan blokkeren, waardoor de gehele rotonde stil komt te staan en ook mensen die die kant niet op moeten. Daarom gewoon dat asfalt gebruiken, het ligt er met een reden.
pi_113885520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:19:42 #113
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_113885709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Files onstaan helaas vaker doordat mensen achterlijke capriolen uithalen op de snelweg; zoals debiel invoegen, bumperkleven etc. waardoor je een harmonica effect krijgt wanneer er moet worden geremd enzo. Gister nog weer precies kunnen zien hoe 'mooi' dat kan gaan.... :%

(of natuurlijk door ongelukken of ander onheil...:) )
Ruimte is er op zich genoeg (op de meeste plekken) in NL; maar NL-ers weten er vaak geen goed gebruik van te maken doordat we allemaal zo'n haast :') hebben....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:22:51 #114
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_113885784
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_113885861
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..
Nee. Niet als iedereen altijd netjes in de kortste rij zou aanlsuiten. Als dat gebeurd, en iedereen ritst netjes, dan is het net alsof iedereen achter elkaar gereden had op een enkele baan. En dat werkt altijd zo, of er nu file staat, of het door rijdt...

Maar dat inzicht ontbreekt net bij veel mensen...
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:40:48 #116
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113886194
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten


quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren.
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionals :')

[ Bericht 18% gewijzigd door OEM op 07-07-2012 11:54:06 ]
pi_113887166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:40 schreef OEM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionals :')
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_113887726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?
:')
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:41:28 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113887848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Ridocar het volgende:
Gelukkig dat wij er zijn, toch?
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.

pi_113887928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.

[ afbeelding ]
:D _O-
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:48:56 #121
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_113888069
Vraag me af of die professional er levend uit is gekomen.... :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:59:26 #122
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113888333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken. :')

[..]

En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.

Mensen moeten gewoon eens leren dat die linker rijstrook ook betaald is. En iemand dan het recht ontnemen om daar te rijden is gewoon echt asociaal.

Mensen moeten bij een file gewoon gebruik kunnen maken van alle beschikbare rijstroken. Daarvoor hebben ze het risten uitgevonden.
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.

Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:00:58 #123
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113888384
Ook maar even inhakend op de discussie van Bootje84:

Grofweg zie je in de file twee types automobilisten ontstaan, het ene type neemt het zoals het komt en is van mening dat de file het meest aangenaam is door berusting. Deze categorie zet een lekker muziekje op, houdt een beetje afstand, laat het spul rollen en wacht af. Het andere type raakt compleet in de stress en ramt elk gat vol dat er te vinden is, in de hoop toch die halve seconde minder in de file te hoeven staan.

Zodra die types elkaar treffen bij een file op een ritsvlak, is er een probleem. Het rustige type houdt wat afstand en hop, er duikt weer zo'n stresskip in dat gat. Gevolg is dat de rechter baan helemaal vast komt te staan en dat er op de linkerbaan redelijk doorgereden wordt. Wat dat betreft geef ik Bootje84 gelijk, op een gegeven moment wil je toch wel weer rijden. Het is natuurlijk geen oplossing, omdat achter hem weer hetzelfde gaat gebeuren.

De enige oplossing die ik zie is een doseerinstallatie, zodat iedereen tot het einde door kan rijden en daar zeker weet dat iedereen op zijn eigen beurt kan gaan rijden. Dat is best kinderachtig, maar goed, dat is nou eenmaal nodig met het Nederlandse rijgedrag.

Hoewel ik meer van de rustige categorie ben, ben ik blij dat de meeste GTI-rijders in de andere categorie zitten. Hierdoor krijg ik altijd voldoende ruimte. :)

Foto is een beetje flauw trouwens, veel van dit soort ongelukken worden veroorzaakt door automobilisten die niet weten wat het is om met een vrachtwagen te rijden.
pi_113888409
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.

Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_113888483
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.

Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.

Als we in dit land eens inzicht kregen in het gebruiken van het volledige asfalt, zou de file druk extreem afnemen...
pi_113888652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef Anno1982 het volgende:
Ook maar even inhakend op de discussie van Bootje84:

Grofweg zie je in de file twee types automobilisten ontstaan, het ene type neemt het zoals het komt en is van mening dat de file het meest aangenaam is door berusting. Deze categorie zet een lekker muziekje op, houdt een beetje afstand, laat het spul rollen en wacht af. Het andere type raakt compleet in de stress en ramt elk gat vol dat er te vinden is, in de hoop toch die halve seconde minder in de file te hoeven staan.

Zodra die types elkaar treffenik bij een file op een ritsvlak, is er een probleem. Het rustige type houdt wat afstand en hop, er duikt weer zo'n stresskip in dat gat. Gevolg is dat de rechter baan helemaal vast komt te staan en dat er op de linkerbaan redelijk doorgereden wordt. Wat dat betreft geef ik Bootje84 gelijk, op een gegeven moment wil je toch wel weer rijden. Het is natuurlijk geen oplossing, omdat achter hem weer hetzelfde gaat gebeuren.

De enige oplossing die ik zie is een doseerinstallatie, zodat iedereen tot het einde door kan rijden en daar zeker weet dat iedereen op zijn eigen beurt kan gaan rijden. Dat is best kinderachtig, maar goed, dat is nou eenmaal nodig met het Nederlandse rijgedrag.

Hoewel ik meer van de rustige categorie ben, ben ik blij dat de meeste GTI-rijders in de andere categorie zitten. Hierdoor krijg ik altijd voldoende ruimte. :)

Foto is een beetje flauw trouwens, veel van dit soort ongelukken worden veroorzaakt door automobilisten die niet weten wat het is om met een vrachtwagen te rijden.
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:12:17 #127
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113888775
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef OEM het volgende:

[..]

Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?
Ja!! Bij de McDrive.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:14:16 #128
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113888861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:

[..]

Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen. Als je precies volgens de letter van de wet rijdt mis je iets essentieels (en dat idee heb ik bij jou al langer): verkeersinzicht.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:14:56 #129
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113888879
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:

[..]

BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden :)
:Y
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113888883
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.

[ afbeelding ]
quote:
Vrachtauto's zijn in 37% van de ongevallen waarbij zij betrokken zijn, aangemerkt als de veroorzaker. In 63% van de ongevallen ligt de oorzaak dus bij andere verkeersdeelnemers ((bron RWS, Kerncijfers Verkeersveiligheid 2007)
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_113888901
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

[..]

En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's...... ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:15:57 #132
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113888912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:14 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen.
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:16:08 #133
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113888915
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Dat inderdaad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:19:20 #134
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!

[..]

Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt. Krijg je geen ruimte, kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.

Het probleem is echter dat al die leasebakken met een dusdanig snelheidsverschil aan komen denderen dat ik geen tijd krijg om ruimte te maken. En dan moet ik of remmen, of ik wens ze de vinkentering. Meestal wordt het dat laatste.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:21:07 #135
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889073
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

.

Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Jij weet als chauffeur ook dat ze dat toch niet doen,. simpelweg omdat ze geen idee hebben hoe een vrachtwagen zich gedraagt. Dus nee, je moet juist extra rekening met hun houden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:21:43 #136
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113889086
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan. :W
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:21:46 #137
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Wetsartikel graag?
In sommige gemeentes op de Biblebelt schijnt dat in de APV te staan. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113889129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:21 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan. :W
Ook als je niet op de cruisecontrol rijdt.... Mensen willen PER SE voor je langs invoegen terwijl zij nog op snelheid moeten komen en dan extra hard gas gaan geven.... :|W
Het is echt dagelijkse kost dat mensen het op 1 of andere manier niet kunnen verkroppen dat ze achterlangs moeten invoegen....
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:24:26 #139
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:09 schreef OEM het volgende:

[..]

Dit dus.
Oh, dus je bent het wel met de rest eens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:26:55 #140
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:36 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

:')
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:28:40 #141
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.

[ afbeelding ]
En hoe is het ongeval ontstaan?

Dat vertel je er niet bij namelijk.

Tijdje terug op de A12 was er ook een ongeluk met een vrachtwagen. Iedereen had zijn oordeel al klaar over die vrachtwagenchauffeur.

Weet je wat de oorzaak was? Een BMW die dacht dat hij er nog wel voor langs kon en daarbij de vrachtwagen raakte. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:30:23 #142
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113889279
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt.
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.
quote:
kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zo
quote:
Het probleem is echter dat al die leasebakken met een dusdanig snelheidsverschil aan komen denderen dat ik geen tijd krijg om ruimte te maken. En dan moet ik of remmen, of ik wens ze de vinkentering. Meestal wordt het dat laatste.
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.

Ooit een keer een pislinke automobilist achter me gehad omdat ik in een file stil bleef staan om 5 vrachtwagens te laten invoegen.

Als ik een vrachtwagen op de snelweg het gat zie dichtrijden op z'n voorganger laat ik m'n gas al los, zodat ie kan inhalen.

Bij krappe kruisingen stop ik al ver voor de kruising zodat de tegemoetkomende truck alle ruimte heeft om z'n draai te maken.

Maar ga niet eigen rechter spelen of inhalen op de A15 tijdens het inhaalverbod ;)
pi_113889282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's...... ;)
veel minder (cijfers niet bekend)
Dus het aantal ongevallen met alleen personenauto's is het aandeel 100% (geen vrachtauto betrokken)
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:30:32 #144
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889284
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:01 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.
Bij files die sterk wisselden in snelheid deed ik het ook. Liet ik een gat vallen en daarna de combinatie rustig rollen.
En voor de moraalridders: nee, het mag niet. Maar het leverde wel een rustiger verkeersbeeld op doordat er een constantere snelheid was.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:31:12 #145
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889300
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.

Als we in dit land eens inzicht kregen in het gebruiken van het volledige asfalt, zou de file druk extreem afnemen...
Het ligt er aan hoe men er langs rijdt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113889303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:26 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigeren :')

En ik zit genoeg op de weg om te zien wat automobilisten doen hoor, wees gerust... feit blijft wel dat de impact van capriolen van een vrachtwagenchauffeur toch vaak iets ernstiger zijn
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_113889335
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

veel minder (cijfers niet bekend)
Dus het aantal ongevallen met alleen personenauto's is het aandeel 100% (geen vrachtauto betrokken)
Je mist mijn punt
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:32:14 #148
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889337
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:

[..]

Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
Klopt, maar als het kan doe ik het wel. Zoals ik zei: dat heet verkeersinzicht en zolang ik niemand hinder zal geen agent mij er om bekeuren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:35:20 #149
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889427
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef OEM het volgende:

[..]

En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.

[..]

Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zo

[..]

Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.

Ooit een keer een pislinke automobilist achter me gehad omdat ik in een file stil bleef staan om 5 vrachtwagens te laten invoegen.

Als ik een vrachtwagen op de snelweg het gat zie dichtrijden op z'n voorganger laat ik m'n gas al los, zodat ie kan inhalen.

Bij krappe kruisingen stop ik al ver voor de kruising zodat de tegemoetkomende truck alle ruimte heeft om z'n draai te maken.

Maar ga niet eigen rechter spelen of inhalen op de A15 tijdens het inhaalverbod ;)
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?

Ik zie je alleen maar negatief over ze posten terwijl alles wat jij hebt in zo'n ding gezeten heeft.

En dat laatste doe ik sowieso niet. Ik rijd overdag in Nederland nooit harder dan 83.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:35:38 #150
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113889435
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...
We kunnen in elk geval concluderen dat er twee definities van asociaaltjes zijn ;)

Ritsen werkt in die zin bij filevorming niet goed omdat er geen gedefinieerd ritspunt is. Ja ok de borden 'ritsen vanaf hier', maar ook dat gebied strekt zich uit over honderden meters. Bij de doseerinstallaties rondom Utrecht durft iedereen wel links te blijven rijden tot aan het licht en zijn beide rijen meestal even lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')