Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:29 schreef kiwiko het volgende:
@ OEM.......... ik zou me wenden tot het praatgroepje waar je blijkbaar bij hoorthemellief wat ben jij aards af
hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijdersquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden
Echtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:54 schreef kiwiko het volgende:
[..]
hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijders
naah volgens mij heb jij niet zo een grote mond als OEMSquote:
In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaanquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Terzijde:quote:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment zou moeten ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:06 schreef Tankiej het volgende:
In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaan
[..]
Terzijde:
Als ik hier rij, is dat in 95% van de gevallen op de motor. Ik rij er dus altijd langs, ook al zouden beide rijstroken wel vol staan. Dan rijd ik er lekker tussendoor![]()
Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.
Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Echt hequote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je volgens de letter van de wet NIET verplicht wordt om die rijstrook / invoegstrook wel of niet helemaal te gebruiken.
En stiekem denk ik ook dat iedereen t hier stiekem ook wel met elkaar eens is dat t per situatie verschilt of je dat beter wel of niet kunt doen.
Alleen zijn er hier een aantal nogal autistisch tegen elkaar aan t doen dat ze elkaar hun deel van t gelijk niet gunnen; een beetje dit soort figuren:
Dat werd ook niet beweerd. Er werd beweerd dat er "werkelijke verkeersregels" zijn waar in staat dat je zover mogelijk moet doorrijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken.
bronquote:Ritsen
Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?
U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden.
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.quote:Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen
Okquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Doe eens normaal manquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715. En ja, je hebt gelijk dat het geen gebods- of verbodsbord is. Je moet de boel nu echter niet gaan omdraaien. Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
welke realiteit??? de jouwe???quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.
En daar zit nu net de crux..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Voor de volledigheid nog even zoals de wegbeheerder het graag ziet:
[..]
bron
Oftewel: je mag voor, bij of na het bord invoegen. Ritser voegt in als het mogelijk is, verkeer op de andere rijstrook geeft ruimte aan ritser.
De vuistregel is niet dat je zoveel mogelijk asfalt moet gebruiken maar dat je rekening houdt met elkaar.
Ah, ik sta gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715.
Dat is larie idd. Maar ik zeg ook nergens dat je tot het eind moet doorrijden.quote:Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.
Goeie tip voor het overige verkeer aangezien jij je truck als wapen gebruikt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Dan handel je in strijd met artikel 5:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En daar zit nu net de crux..
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
quote:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Je mag ook niet vloeken..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan handel je in strijd met artikel 5:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |