Kassaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik gebruik de mogelijkheid om de hele linker rijstrook te benutten, tenzij een asociaaltje dat verhinderd.
Nee want hij klopt niet helemaal. Het systeem bij een kassa is achteraan aansluiten. Het systeem bij ritsen is omstebeurten invoegen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:47 schreef Bootje84 het volgende:
Niemand reactie op de kassa-terminologie?
moet je dat wel doenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee want hij klopt niet helemaal. Het systeem bij een kassa is achteraan aansluiten. Het systeem bij ritsen is omstebeurten invoegen.
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:11 schreef kiwiko het volgende:
[..]
moet je dat wel doen![]()
en niet je plek op eisen 20 autos verderop
![]()
gewoon invoegen wanneer je kan, niet wanneer je moet..........
en ook niet 500 meter verderquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.
inderdaad!! moet je links blijven rijden als je rechts de ruimte krijgt om in te voegen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?
Dus jij blokkeert de kruising en omdat een vrachtwagen ( want die zijn per definitie niet goed wijsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Descendent het volgende:
Om even in te haken:
- In principe wordt je geacht de hele (of bijna dan) invoegstrook te gebruiken en dan pas van baan te wisselen. Echter; in NL gebeurt dat vaak niet; omdat veel mensen bang zijn om als asociaal te worden gezien als ze dit doen (en dus bang zijn om er niet tussen gelaten te worden). Dat zal wel ergens zijn oorzaak hebben.....![]()
En dan nog iets: Vanmiddag terug naar huis. Tweebaans 80 weg met drukte; in de file met een slakkengangetje langs een stoplicht dat toen ik er voorbijreed nog (ruim) op groen stond. Op een gegeven moment toen ik nog half op de kruising stond gebeurden er twee dingen tegelijk:
1. Het verkeer dat van rechts kwam voor mij kreeg groen licht; want de vrachtwagen die vooraan stond begon op te rijden.
2. Twee achterlijke apen op de linkerbaan besluiten dat ze -terwijl er links nog zat invoegstrook over was; hem wel even voor mijn auto naar rechts kunnen gooien.
Gevolg; ik sta nog steeds bijna midden op de kruising en krijg 'ruzie' met de eveneens weinig sociale vrachtwagenchauffeur die van rechts komt die hem er weer voor mij probeert voor te gooien. Toen moest ie dus in de rem...![]()
Dus zeker bij drukte kan t ook zeer handig en veiliger zijn om de invoegstrook zoveel mogelijk te gebruiken; anders zadel je andere weggebruikers op met een probleem; want als die twee apen gewoon ff de invoegstrook hadden opgebruikt had ik de vraqchtwagenchauffeur niet op een middelvinger hoeven te tracteren.
Dat was ie dus praktisch ook; maar omdat IK daar dus (als één van de weinigen) Wél op wachtte gooiden twee eikels die van de linkerbaan kwamen aageraced m ruim voor hun invoegstrook ophield hem voor mij op de rechterbaan; waardoor Ik in de knel kwam (en dat kan zo'n chauffeur ook zien; en die probeerde m er wel erg nadrukkelijk als in - ik heb een grote vrachtwagen dus jij gaat aan de kant- voor te gooien. Terwijl t én beschaafder, veiliger én handiger was om mij ff nog voor te laten.)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:02 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dus jij blokkeert de kruising en omdat een vrachtwagen ( want die zijn per definitie niet goed wijs) zijn plek opeist trakteer jij hem op een middelvinger. Man je bent gewoon zelf asociaal bezig. Bij een file en kruispunt moet je pas oversteken als de auto vooraan de kruising over is.
Dit gebeurt dus ook doodleuk als je als chauffeur netjes vóór het kruispunt staat te wachten.. Gebrek aan inzicht noem ik dat.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dat was ie dus praktisch ook; maar omdat IK daar dus (als één van de weinigen) Wél op wachtte gooiden twee eikels die van de linkerbaan kwamen aageraced m ruim voor hun invoegstrook ophield hem voor mij op de rechterbaan; waardoor Ik in de knel kwam (en dat kan zo'n chauffeur ook zien; en die probeerde m er wel erg nadrukkelijk als in - ik heb een grote vrachtwagen dus jij gaat aan de kant- voor te gooien. Terwijl t én beschaafder, veiliger én handiger was om mij ff nog voor te laten.)
Je stond dus al op het kruispunt, dat er daarna twee tjappies te vroeg invoegen is niet relevant. Een fout maken is niet erg, maar de boel vervolgens omdraaien is een beetje zielig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Descendent het volgende:
. Op een gegeven moment toen ik nog half op de kruising stond gebeurden er twee dingen tegelijk:
Och jemig; ik was naar voren aan t rijden dan ja okay.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:16 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Je stond dus al op het kruispunt, dat er daarna twee tjappies te vroeg invoegen is niet relevant. Een fout maken is niet erg, maar de boel vervolgens omdraaien is een beetje zielig.
Het is geen probleem als je eerder ritst, net zoals het geen probleem is als je dat doet waar het hoort. Jij maakt er een probleem van. Vanaf wanneer is het nog gewoon inhalen bij jou en wanneer wordt het vroeg ritsen? Daarom aan het eind, bij het bord ritsen vanaf hier, zeker bij drukte. Wanneer het niet druk is speelt dit hele probleem ook niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?
Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:53 schreef kiwiko het volgende:
Het is net als voordringen bij de kassa omdat je toch maar een pak melk hebt.
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef kiwiko het volgende:
[..]
inderdaad!! moet je links blijven rijden als je rechts de ruimte krijgt om in te voegen?
Rechts rijden uit angst om anders asociaal gevonden te worden! Terwijl het juist asociaal is om ongebruikt asfalt te blokkeren. En dan ondertussen stressen als er iemand tussenkomt...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:07 schreef kiwiko het volgende:
[..]
uit angst???![]()
misschien gewoon minder gehaast en gestressed, dat kan wel
quote:
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
Heb het een keer eerder iemand horen zeggen, maar het klinkt mij ook belachelijk in de oren. Vanaf hoever voor het "hier ritsen" bord mag je dan nog wel naar rechts?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Je weet wat een rijstrook is? Laat even het artikel zien waarin staat wanneer je niet meer op een rijstrook mag rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |