Herkenbaar. En als ze dan een vrachtauto in willen halen gaan ze nog langzamer want er is zoveel opspattend water. Gelukkig herken je dat soort mensen aan de ruitenwissers die op de snelste stand staan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:21 schreef Inbox4me het volgende:
Nog een ergernis: regen is voor veel bestuurders eng. Dus gaan mensen < 100 op de linkerbaan rijden op de snelweg
Klopt, af en toe moet je gewoon eens stevig remmen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.
[..]
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
Dan zit ik in de 3e cat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb het idee dat er twee (hoofd)categorieen rondrijden:
-mensen die de regels kennen en zich irriteren aan mensen die de regels overtreden
-mensen die de regels niet kennen en maar doen waar ze zin in hebben
Eigenlijk zou het me heel veel irritaties schelen als ik gewoon als Tokkie nergens naar om zou kijken!
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:52 schreef mjh487 het volgende:
Ik ben zelf ook een type die zo hard en snel mogelijk bij de lijn voor een rood stoplicht staat....
Het is namelijk dat zo dat veel stoplichten sensoren hebben, en als er een auto staat boven die sensoren gaat het licht eerder op groen.
Wat ik vaak doe bij stoplichten is aan het begin wat harder op de rem stampen en dan vervolgens het laatste stuk rustig door laten lopen in zijn 2, kan je als ie op groen gaat zo weer oppakken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef BrittDekker het volgende:
Gezien het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet heb mag ik eigenlijk niet klagen, maar het valt me tijdens de lessen steeds vaker op dat er brommobielen rijden op autowegen- en autosnelwegen. Ongelooflijk. Ik heb geen idee wat ze daar te zoeken hebben en hoe ze het in hun hoofd halen om daar te gaan rijden, maar ik kom ze regelmatig tegen.
Vandaag zat er een brommobiel voor me op de invoegstrook van de snelweg (A58), maar zelfs na een heel toeterconcert leek mevrouw Bromsnol het niet door te hebben dat ze daar niet mocht rijden. Levensgevaarlijk.
Dat heb ik ook nooit begrepen, waarom ze zo makkelijk zijn geweest in het uitdelen van dat bromcertificaat. Brommobiel =/= brommer, dus levert heel wat meer overlast op de weg op. Die dingen zijn ook gemaakt om ergens binnen steden te kunnen verplaatsen waar ze meestal nog redelijk met het verkeer mee kunnen komen, maar worden steeds vaker gebruikt voor langere afstanden en dus inderdaad ook alles vanaf provinciale wegen. Die mensen erin hebben lang geleden ooit een keer een beetje leren rijden in een tijd dat er nog 3 auto's en een paard op de weg kwamen en proberen dat nog steeds toe te passen op het huidige verkeer...quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Zou het misschien ook nog iets te maken kunnen hebben met dat je tot een paar jaar geleden als je voor een bepaald jaar geboren was, je gewoon je bromfietscertificaat op het gemeentehuis kon ophalen zonder er iets voor te hoeven doen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:20 schreef BrittDekker het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]
"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
Om moe van te worden inderdaad, mensen die over een rotonde heen kruipen. Op mijn vaste route kom ik aardig wat rotondes tegen op de provinciale weg, daar heb ik toch al een aantal keer terug naar z'n 1 gemoetenquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wil die oude man in die Renault Scenic van vanmiddag zijn rijbewijs inleveren? Je hoeft echt niet met 40 over een rotonde, maar zo langzaam dat mijn auto het net in de 2 kan doen is wel heel traag. En op 50 kilometer wegen mag je ook harder dan 30 trouwens....
Waar is dit?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]
"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]![]()
Die persoon moet wel gedacht hebben dat dat een parkeerstrook is of anders ben je wel een enorme tokkie.
Dat bord is maar vanaf 1 kant te zien. En da's niet de kant waar de auto vandaan kwam.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.
Darwinbrommers. Gek genoeg kwamen ze bijna altijd goed mee weg. Geluk is met de dommen...quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.
Dat.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Er is ook een verschil tussen even je ergens aan ergeren en opgenaaid achter het stuur zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.
Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier
Klopt, hier in de buurt is het s'nachts zo dat het stoplicht vrij snel op groen springt, alleen als je pas laat remt kom je er met 20 onderdoor, als je uitrolt kan je vrij vlot weer op het gas en rij je met zo'n 40-50 eronder door..quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Kan het opzich wel begrijpen.. Denk het bord weg en het lijken net parkeervakken. (en zonder dat bord mag er ook daadwerkelijk worden stilgestaan door gemotoriseerde voertuigen.)quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Er is een zijstraat net buiten beeld, daarom staat het bord daar. Voor de veiligheid is het tot verplicht fietspad verklaart (fietsers hoeven niet uit de wijken voor geparkeerd blik). Daarnaast is het 't aansluitend van een vrijliggend fietspad achter de fotograaf. Fietspad de andere kant op is al eerder vrijliggend (links naast de parkeerhavens).quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!
Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.
Maargoed, zijn baas was not amused toen ik het kenteken doorgaf.
Mag ik je even uit de droom helpen...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!
Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.
Maargoed, zijn baas was not amused toen ik het kenteken doorgaf.
mwah, bij mij op het werk(taxi) deden ze er over het algemeen wel daadwerkelijk wat mee..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag ik je even uit de droom helpen...
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
'Mjah, ik maak 'm straks wel even schoon.' was het net-zo-droge antwoord...
Ik heb een keer zo'n servicetoko gebeld vanuit de auto over het rijgedrag van hun chauffeur. Men klonk not amused. Later haalde ik dat busje weer in en zag ik meneer druk aan de telefoon gebarenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag ik je even uit de droom helpen...
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
'Mjah, ik maak 'm straks wel even schoon.' was het net-zo-droge antwoord...
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remdequote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!
Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.
Maargoed, zijn baas was not amused toen ik het kenteken doorgaf.
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :pquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :p
Jij net zo hard. Zie wvw.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.
Niet minutenlang kkmquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
Maar geen paar minuten, dat is dan weer onnodig claxonnerenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
helaas alles bij mij is eigendomquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
Bij m'n vorige werk ook eens meegemaakt dat een collega asociaal weggedrag had vertoond (die reed ook altijd als een volstrekte idioot) en er dus gebeld was. Die heeft zich toch moeten verantwoorden bij de directie hoor...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag ik je even uit de droom helpen...
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
'Mjah, ik maak 'm straks wel even schoon.' was het net-zo-droge antwoord...
Dat is onder een reden waarom je geen vrachtwagen ziet rijden waar Albert Heijn op staat. Slechte reclame als hun vrachtwagen files veroorzaken of ander rijgedrag wat niet door de beugel kan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:02 schreef kiwiko het volgende:
Werkgevers vinden dat over het algemeen niet leuk. Ik moet zeggen dat DE er heel goed mee omging, en vroeg of ik nog follow up wilde. Nou vind ik dat niet nodig, ik heb het van mijn hart, en wat hun ermee doen moeten hun weten.
Het is alleen fucking slechte reclame voor DE
De bedrijfswagens van OTTO Workforce hebben allemaal een sticker "vind je mijn rijgedrag niet OK, bel dan (een of ander 0900 nummer)
Op zich een hele goede zaak.
Mwah, ik noem dit geen foutje hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Alsof mensen die bellen voor zoiets zelf nooit zo een foutje maken.
Hypocriet gedoe.
Tja. Erg irritant. Maar om daar nu voor te bellen, kom op zeg. Alsof jij nooit een inschattingsfout gemaakt hebt. Zoals ik al zei, hypocriet gedoe.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:38 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Mwah, ik noem dit geen foutje hoor![]()
Op een domme plek inhalen, waarvan je zeker weet dat je het niet kan redden voor het verdrijvingsvlak...... naah, das niet een foutje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |