abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114133532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Klopt, hier in de buurt is het s'nachts zo dat het stoplicht vrij snel op groen springt, alleen als je pas laat remt kom je er met 20 onderdoor, als je uitrolt kan je vrij vlot weer op het gas en rij je met zo'n 40-50 eronder door..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_114133951
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Kan het opzich wel begrijpen.. Denk het bord weg en het lijken net parkeervakken. (en zonder dat bord mag er ook daadwerkelijk worden stilgestaan door gemotoriseerde voertuigen.)
pi_114134091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Er is een zijstraat net buiten beeld, daarom staat het bord daar. Voor de veiligheid is het tot verplicht fietspad verklaart (fietsers hoeven niet uit de wijken voor geparkeerd blik). Daarnaast is het 't aansluitend van een vrijliggend fietspad achter de fotograaf. Fietspad de andere kant op is al eerder vrijliggend (links naast de parkeerhavens).

Verderop staat het bord "einde verplicht fietspad" en dan is er een straat waar alleen fietssuggestiestroken zijn aan beide zijden. Daar mag (dus) wel geparkeerd worden, met het verschil dat automobilisten dan anticiperen op fietsers/andere auto's die moeten uitwijken. Ik vermoed dat men dat in deze situatie wil voorkomen. Met een simpel fietsstrookje en speciaal aangelegde parkeerhavens. Zodat aan beide zijden van de weg een verplicht fietspad ligt (en niet slechts de ene richting op).

Overigens is een ander deel van de fietsstrook wel rood betegeld; alleen dit stukje op de foto niet. Niet dat rode betegeling an sich nou zoveel betekent. Alleen het symbool van een fiets erop zou verschil maken. Je kan ook een stoep van rode tegels aanleggen maar dan mag je er nog steeds niet op fietsen :P
pi_114140748
Toch vind ik het bord daar raar staan als de strepen het fietspad voor moet stellen. Mijns inziens is het fietspad het verhoogde gedeelte dat langs de weg loopt, het zgn trottoir dus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_114154338
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!

Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.

Maargoed, zijn baas was not amused toen ik het kenteken doorgaf.
pi_114154655
Wat mij ook zowat dagelijks gebeurt.
Rijden op de snelweg, gewoon netjes 123 rijden en rustig meerijden met het verkeer.
En dat er dan een mafkees van de rechterbaan, je aan ziet komen, twijfelt, en hem dan zo voor je snufferd er voor smijt. Hup voet weer op de rem want anders zit je er op.
Dit gebeurt zo vaak dat ik echt begin te twijfelen aan de regeltjes, ik dacht namelijk dat je pas mag inhalen als je niemand hindert op de andere baan PLUS het aanzetten van je richtingwijzer houdt niet in dat je voorrang mag pakken. Inhalen wanneer het kan, en dat is niet 30 cm voor een auto die rustig aan komt rijden.

Oh en van de week ook een mooie, ik rij op een rotonde, een busje komt van rechts, kijkt, ziet, en zet hem gewoon stug er op he. Het is dat ik er geen zin had maar had hem eigenlijk zo naar binnen moeten rijden.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:54:04 #282
27929 piere
doe mij maar bier
pi_114154828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!

Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.

:o Goede actie!
fok you ja!
pi_114157348
quote:

Mag ik je even uit de droom helpen...
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
'Mjah, ik maak 'm straks wel even schoon.' was het net-zo-droge antwoord...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_114159888
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
mwah, bij mij op het werk(taxi) deden ze er over het algemeen wel daadwerkelijk wat mee..
  FOK!fotograaf vrijdag 13 juli 2012 @ 17:37:32 #285
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114161981
quote:

[..]

Ik heb een keer zo'n servicetoko gebeld vanuit de auto over het rijgedrag van hun chauffeur. Men klonk not amused. Later haalde ik dat busje weer in en zag ik meneer druk aan de telefoon gebaren :') Dus het zal wel een beetje aan de toko liggen ook?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114163285
quote:

Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde :D
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
pi_114163361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :p
pi_114163477
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :p
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.
pi_114163728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.
Jij net zo hard. Zie wvw.
pi_114163900
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Jij net zo hard. Zie wvw.
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
pi_114163933
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
Niet minutenlang kkm
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 18:24:54 #292
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114163934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Maar geen paar minuten, dat is dan weer onnodig claxonneren :7
pi_114164757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

helaas alles bij mij is eigendom :D

Maar ik heb inderdad wel even op de claxon gebeukt :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:53:29 #294
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114165275
quote:

[..]

Bij m'n vorige werk ook eens meegemaakt dat een collega asociaal weggedrag had vertoond (die reed ook altijd als een volstrekte idioot) en er dus gebeld was. Die heeft zich toch moeten verantwoorden bij de directie hoor...
Don't let my username fool you...
pi_114165702
Werkgevers vinden dat over het algemeen niet leuk. Ik moet zeggen dat DE er heel goed mee omging, en vroeg of ik nog follow up wilde. Nou vind ik dat niet nodig, ik heb het van mijn hart, en wat hun ermee doen moeten hun weten.

Het is alleen fucking slechte reclame voor DE

De bedrijfswagens van OTTO Workforce hebben allemaal een sticker "vind je mijn rijgedrag niet OK, bel dan (een of ander 0900 nummer)

Op zich een hele goede zaak.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:06:42 #296
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114165895
goed te horen . Ik beb ook wel eens een taxi ontmoet of zelfs een lesauto (zonder een leerling) die absoluut niet behoorlijk reed. Ook wel op het punt gestaan dat nummer dat erop staat te bellen, maar altijd maar laten zitten omdat 'er toch niets mee wordt gedaan'. Maar wel dus.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_114166310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:02 schreef kiwiko het volgende:
Werkgevers vinden dat over het algemeen niet leuk. Ik moet zeggen dat DE er heel goed mee omging, en vroeg of ik nog follow up wilde. Nou vind ik dat niet nodig, ik heb het van mijn hart, en wat hun ermee doen moeten hun weten.

Het is alleen fucking slechte reclame voor DE

De bedrijfswagens van OTTO Workforce hebben allemaal een sticker "vind je mijn rijgedrag niet OK, bel dan (een of ander 0900 nummer)

Op zich een hele goede zaak.
Dat is onder een reden waarom je geen vrachtwagen ziet rijden waar Albert Heijn op staat. Slechte reclame als hun vrachtwagen files veroorzaken of ander rijgedrag wat niet door de beugel kan.

Tot zover het feitje van de avond
pi_114167048
Alsof mensen die bellen voor zoiets zelf nooit zo een foutje maken. :')

Hypocriet gedoe. _O-
pi_114167306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Alsof mensen die bellen voor zoiets zelf nooit zo een foutje maken. :')

Hypocriet gedoe. _O-
Mwah, ik noem dit geen foutje hoor :D :D Op een domme plek inhalen, waarvan je zeker weet dat je het niet kan redden voor het verdrijvingsvlak...... naah, das niet een foutje :D
pi_114167568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:38 schreef kiwiko het volgende:

[..]

Mwah, ik noem dit geen foutje hoor :D :D Op een domme plek inhalen, waarvan je zeker weet dat je het niet kan redden voor het verdrijvingsvlak...... naah, das niet een foutje :D
Tja. Erg irritant. Maar om daar nu voor te bellen, kom op zeg. Alsof jij nooit een inschattingsfout gemaakt hebt. Zoals ik al zei, hypocriet gedoe.

Als het een niet bedrijfsbus was geweest, had je ook 0800-tuig niet gebeld om een asociale chauffeur aan te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')