Je ziet die groene pijl toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven, de eerste keer dat ik daar reed had ik ook ziets van, wat doen mensen op die vluchtstrook! Toen pas zag ik dat het als spitsstrook dienst deed. Maar ik vond het wel heel vreemd om over de vluchtstrook te rijden...
Dat zijn dan ook geen spitsstroken...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik weet niet meer waar het was, maar ik vond het maar onduidelijk... Ik was alleen de spitsstrook bij Zwolle en op de A27 gewend... En dat zijn derde banen...
quote:Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook wordt enkel geopend bij druk verkeer.
200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Misschien moet jij gewoon wat minder opgefokt achter het stuur zitten? Hij trekt harder op dan degene die rechts staan. En waarom zou iemand op het laatste moment vol in de rem moeten gaan bij een stoplicht? Een beetje rustig uitrollen is gewoon prima.
Hier is gewoon niets mis mee.
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef CasB het volgende:
[..]
200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.
Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.
... eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Dit. Exact dit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Totaal geen inzicht dus. Gewoon wat minder opgefokt in je auto zitten.
Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.
Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
Klopt. En dan diegene naar rechts laten gaan en vervolgens links weer passeren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.
Ik heb genoeg inzicht, maar waarom zou je al zo vroeg remmen (naar 30km/h) dan vervolgens doortuffen om het laatste stukje naar het verkeerslicht met 10km/h af te leggen. Ik heb geleerd dat je geleidelijk moet remmen. En je auto rustig uit laten rollen kan ook, maar dan alleen als er niemand achter je zit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Totaal geen inzicht dus. Gewoon wat minder opgefokt in je auto zitten.
Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Uitrollen, het nieuwe rijdenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.
Altijd maar dat haast haast haast. Waarom toch?
Mwah, als er al zoveel mensen staan te wachten denk ik niet dat een extra auto op de linkerbaan de boel versnelt. Als er minder mensen op de weg zijn is het punt er wel, dat is waar.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.
ls het rustig is is het vaak sneller.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.
Altijd maar dat haast haast haast. Waarom toch?
Dit filmpje bewijst nog maar eens dat er vaak twee kanten aan het verhaal zit. Dit uitrollen is gewoon normaal. Dat jij vervolgens die auto vervolgens inhaalt terwijl die nog niet helemaal naar rechts is noem ik asociaal. Nog een held van de weg!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
T is niet dat t je tijdsverlies oplevert ofzo. Beetje laten uitrollen is wel zo economisch en veiliger...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.quote:
Ja, de eerste keer dat je zoiets tegenkomst kan het zijn dat het even duurt voor je doorhebt wat er gaande is. Maar waar wij het over hebben is dat 70% van de auto's niet naar rechts gaat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.
(mijn eerste keer dat ik zo'n ding tegenkwam ooit keek ik eerst ook ff wat de rest deed bij afslagen enzo; en ging er toen pas (na +-300 meter) op.
Het lijkt immers niet te kloppen als je ze niet gewend bent.
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaalquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:28 schreef kiwiko het volgende:
ik heb vanmiddag op de a12 (tussen Den Haag en Zevenhuizen) zeker wel 18 auto's wel links in kunnen halen........ ik ga altijd eerst heel dicht rechts dreigen dat ik in ga halen........ en als ze dan gewoonweg niet reageren dan ga ik dicht achter ze langs om links in te halen en gelijk weer heeeeeelemaaaal naar rechts te gaan..........
over gevaarlijke verkeersmanouvres gesproken!! Ik weet dat ik dan risicovolle handelingen verricht......... en daarom kijk ik wel eerst heel goed naar wat er zich om mij heen begeeft.
Waarschijnlijk heeft hij een auto die geen richtingaanwijzer heeft. Dat hebben veel auto's tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
ow zoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef kiwiko het volgende:
[..]
dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......
heb het niet gedaan....... ben rechts irritant aan de bumper gaan kleven om uiteindelijk twee banen om te gaan schuiven om links in te gaan halen en dan weer twee banen op te gaan schuiven naar de rechterbaan............
wat zo iemand zoekt op de middenbaan is een soort van ondoorgrondelijk!
En moet je beter opletten...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:49 schreef FransDeens het volgende:
Als je zonder het door te hebben iemand rechts inhaalt, denk ik dat die iemand onnodig links reed.
Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen spitsstroken...
[..]
Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
Het kost je alleen je remmen.quote:
Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!
[..]
Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.
[..]
Het kost je alleen je remmen.
Ja, maar zachtjes remmen is geen uitrollen! Uit eigen ervaring: als je alleen laat uitrollen, kost je dat je remmen, want die roesten dan waar je bij staat. Sinds die tijd (en een paar honderd euro armer), laat ik m'n auto altijd uitrollen als ik een snelheidsvermindering heb (dus van 80 naar 50) en rem ik bij stoplichten (rustig, natuurlijk, en niet als een gek...)quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan.
Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef sinepedraap het volgende:
Uitrollen doe ik ook altijd, lekker stationair in z'n één naar voren als je in een rij staat voor het stoplicht en je redt het groene licht niet. Andere mensen maar gas geven en daarna remmen. Snap het nut er niet van in buiten brandstof verspillen en remmen verbruiken en je bent evenveel tijd kwijt.
Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:34 schreef lipjes het volgende:
deze keer eens geen irritatie, maar iets goed
Vandaag lekker doorrijden met de motor, wilde nog even een vrachtwagen inhalen maar had er ook nog een auto voor, dus auto ingehaalt maar te weinig tijd om ook nog de vrachtwagen in te halen, dan maar erachter.
Vrachtwagentje reed lekker door en ik liet af en toe nog even zien dat ik achter hem zat.
Tot we opeens bij een bocht kwamen waar hij moest remmen omdat er nog een klein busje tegemoet kwam, ik liet weer even zien dat ik nog achter hem zat, komt een armpje naar buiten en die zwaait van: ga er maar langs.
Hulde voor deze man
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.
Nee hoor, kleef niet, weet dat ik het ook van een auto verliesquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!
Je verliest het als hij remt he!
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:03 schreef Tijn het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar wanneer ik mn gas loslaat als ik in de verte een rood stoplicht zie aankomen, moet ik op het eind alsnog remmen om daadwerkelijk op tijd tot stilstand te komen, hoor.
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.
[..]
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
^^ Dat. Uitrollen is niets mis mee, het lijkt me heel sterk dat je helemaal nooit je rem aanraakt. Los daarvan is remmen een enorme verspilling van energie!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.
Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.
Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval.
Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.
Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.
Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval.
Dan is het stil staan je probleem. En voor alle auto's die buiten staan telt dan: eerst even de roest eraf remmen (bij de eerste kruising kan dat al, echt waar). Aangezien jij dat dus niet deed, ligt het probleem dus daar. En niet bij het uitrollen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.
En zoveel energie meer wordt er dan echt niet verspild hoor. Het nieuwe rijden is meer dan alleen maar de auto laten uitrollen bij een stoplicht... Hoe vaak ik het wel niet zie dat mensen remmen als een gebied in zien rijden met een lagere max snelheid... Kijk, dat vind ik zonde van de energie! Mensen die de auto laten uitrollen bij een stoplicht zijn alleen maar stront vervelend, vooral als ze daardoor de afslaande banen blokkeren omdat hun stoplicht nog op rood staat...
Ik zit op zich niet opgenaaid achter het stuur (als motorrijder is dat zeker geen slim ideequote:Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.
Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier
Herkenbaar. En als ze dan een vrachtauto in willen halen gaan ze nog langzamer want er is zoveel opspattend water. Gelukkig herken je dat soort mensen aan de ruitenwissers die op de snelste stand staan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:21 schreef Inbox4me het volgende:
Nog een ergernis: regen is voor veel bestuurders eng. Dus gaan mensen < 100 op de linkerbaan rijden op de snelweg
Klopt, af en toe moet je gewoon eens stevig remmen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.
[..]
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
Dan zit ik in de 3e cat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb het idee dat er twee (hoofd)categorieen rondrijden:
-mensen die de regels kennen en zich irriteren aan mensen die de regels overtreden
-mensen die de regels niet kennen en maar doen waar ze zin in hebben
Eigenlijk zou het me heel veel irritaties schelen als ik gewoon als Tokkie nergens naar om zou kijken!
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:52 schreef mjh487 het volgende:
Ik ben zelf ook een type die zo hard en snel mogelijk bij de lijn voor een rood stoplicht staat....
Het is namelijk dat zo dat veel stoplichten sensoren hebben, en als er een auto staat boven die sensoren gaat het licht eerder op groen.
Wat ik vaak doe bij stoplichten is aan het begin wat harder op de rem stampen en dan vervolgens het laatste stuk rustig door laten lopen in zijn 2, kan je als ie op groen gaat zo weer oppakken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef BrittDekker het volgende:
Gezien het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet heb mag ik eigenlijk niet klagen, maar het valt me tijdens de lessen steeds vaker op dat er brommobielen rijden op autowegen- en autosnelwegen. Ongelooflijk. Ik heb geen idee wat ze daar te zoeken hebben en hoe ze het in hun hoofd halen om daar te gaan rijden, maar ik kom ze regelmatig tegen.
Vandaag zat er een brommobiel voor me op de invoegstrook van de snelweg (A58), maar zelfs na een heel toeterconcert leek mevrouw Bromsnol het niet door te hebben dat ze daar niet mocht rijden. Levensgevaarlijk.
Dat heb ik ook nooit begrepen, waarom ze zo makkelijk zijn geweest in het uitdelen van dat bromcertificaat. Brommobiel =/= brommer, dus levert heel wat meer overlast op de weg op. Die dingen zijn ook gemaakt om ergens binnen steden te kunnen verplaatsen waar ze meestal nog redelijk met het verkeer mee kunnen komen, maar worden steeds vaker gebruikt voor langere afstanden en dus inderdaad ook alles vanaf provinciale wegen. Die mensen erin hebben lang geleden ooit een keer een beetje leren rijden in een tijd dat er nog 3 auto's en een paard op de weg kwamen en proberen dat nog steeds toe te passen op het huidige verkeer...quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Zou het misschien ook nog iets te maken kunnen hebben met dat je tot een paar jaar geleden als je voor een bepaald jaar geboren was, je gewoon je bromfietscertificaat op het gemeentehuis kon ophalen zonder er iets voor te hoeven doen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:20 schreef BrittDekker het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]
"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
Om moe van te worden inderdaad, mensen die over een rotonde heen kruipen. Op mijn vaste route kom ik aardig wat rotondes tegen op de provinciale weg, daar heb ik toch al een aantal keer terug naar z'n 1 gemoetenquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wil die oude man in die Renault Scenic van vanmiddag zijn rijbewijs inleveren? Je hoeft echt niet met 40 over een rotonde, maar zo langzaam dat mijn auto het net in de 2 kan doen is wel heel traag. En op 50 kilometer wegen mag je ook harder dan 30 trouwens....
Waar is dit?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]
"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]![]()
Die persoon moet wel gedacht hebben dat dat een parkeerstrook is of anders ben je wel een enorme tokkie.
Dat bord is maar vanaf 1 kant te zien. En da's niet de kant waar de auto vandaan kwam.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.
Darwinbrommers. Gek genoeg kwamen ze bijna altijd goed mee weg. Geluk is met de dommen...quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.
Dat.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Er is ook een verschil tussen even je ergens aan ergeren en opgenaaid achter het stuur zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.
Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier
Klopt, hier in de buurt is het s'nachts zo dat het stoplicht vrij snel op groen springt, alleen als je pas laat remt kom je er met 20 onderdoor, als je uitrolt kan je vrij vlot weer op het gas en rij je met zo'n 40-50 eronder door..quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Kan het opzich wel begrijpen.. Denk het bord weg en het lijken net parkeervakken. (en zonder dat bord mag er ook daadwerkelijk worden stilgestaan door gemotoriseerde voertuigen.)quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Er is een zijstraat net buiten beeld, daarom staat het bord daar. Voor de veiligheid is het tot verplicht fietspad verklaart (fietsers hoeven niet uit de wijken voor geparkeerd blik). Daarnaast is het 't aansluitend van een vrijliggend fietspad achter de fotograaf. Fietspad de andere kant op is al eerder vrijliggend (links naast de parkeerhavens).quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!
Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.
Maargoed, zijn baas was not amused toen ik het kenteken doorgaf.
Mag ik je even uit de droom helpen...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!
Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.
mwah, bij mij op het werk(taxi) deden ze er over het algemeen wel daadwerkelijk wat mee..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag ik je even uit de droom helpen...
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
'Mjah, ik maak 'm straks wel even schoon.' was het net-zo-droge antwoord...
Ik heb een keer zo'n servicetoko gebeld vanuit de auto over het rijgedrag van hun chauffeur. Men klonk not amused. Later haalde ik dat busje weer in en zag ik meneer druk aan de telefoon gebarenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remdequote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :pquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :p
Jij net zo hard. Zie wvw.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.
Niet minutenlang kkmquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
Maar geen paar minuten, dat is dan weer onnodig claxonnerenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
helaas alles bij mij is eigendomquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
Bij m'n vorige werk ook eens meegemaakt dat een collega asociaal weggedrag had vertoond (die reed ook altijd als een volstrekte idioot) en er dus gebeld was. Die heeft zich toch moeten verantwoorden bij de directie hoor...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is onder een reden waarom je geen vrachtwagen ziet rijden waar Albert Heijn op staat. Slechte reclame als hun vrachtwagen files veroorzaken of ander rijgedrag wat niet door de beugel kan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:02 schreef kiwiko het volgende:
Werkgevers vinden dat over het algemeen niet leuk. Ik moet zeggen dat DE er heel goed mee omging, en vroeg of ik nog follow up wilde. Nou vind ik dat niet nodig, ik heb het van mijn hart, en wat hun ermee doen moeten hun weten.
Het is alleen fucking slechte reclame voor DE
De bedrijfswagens van OTTO Workforce hebben allemaal een sticker "vind je mijn rijgedrag niet OK, bel dan (een of ander 0900 nummer)
Op zich een hele goede zaak.
Mwah, ik noem dit geen foutje hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Alsof mensen die bellen voor zoiets zelf nooit zo een foutje maken.
Hypocriet gedoe.
Tja. Erg irritant. Maar om daar nu voor te bellen, kom op zeg. Alsof jij nooit een inschattingsfout gemaakt hebt. Zoals ik al zei, hypocriet gedoe.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:38 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Mwah, ik noem dit geen foutje hoor![]()
Op een domme plek inhalen, waarvan je zeker weet dat je het niet kan redden voor het verdrijvingsvlak...... naah, das niet een foutje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |