abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:15:31 #201
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_114009249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik moet toegeven, de eerste keer dat ik daar reed had ik ook ziets van, wat doen mensen op die vluchtstrook! Toen pas zag ik dat het als spitsstrook dienst deed. Maar ik vond het wel heel vreemd om over de vluchtstrook te rijden...
Je ziet die groene pijl toch?
pi_114010549
Ik weet niet meer waar het was, maar ik vond het maar onduidelijk... Ik was alleen de spitsstrook bij Zwolle en op de A27 gewend... En dat zijn derde banen...
pi_114010811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik weet niet meer waar het was, maar ik vond het maar onduidelijk... Ik was alleen de spitsstrook bij Zwolle en op de A27 gewend... En dat zijn derde banen...
Dat zijn dan ook geen spitsstroken...
quote:
Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook wordt enkel geopend bij druk verkeer.
pi_114010981
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Misschien moet jij gewoon wat minder opgefokt achter het stuur zitten? Hij trekt harder op dan degene die rechts staan. En waarom zou iemand op het laatste moment vol in de rem moeten gaan bij een stoplicht? Een beetje rustig uitrollen is gewoon prima.

Hier is gewoon niets mis mee.
200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.
pi_114011120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef CasB het volgende:

[..]

200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden. :')
Totaal geen inzicht dus. Gewoon wat minder opgefokt in je auto zitten.

Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
pi_114012639
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

... eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.

Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
  Spellchecker dinsdag 10 juli 2012 @ 14:42:20 #207
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114013191
quote:

[..]

Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Dit. Exact dit.
Tevens -purist.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:45:11 #208
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114013326
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.

Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:59:32 #209
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114014074
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:45 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.
Klopt. En dan diegene naar rechts laten gaan en vervolgens links weer passeren. :Y
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_114014221
quote:

[..]

Ik heb genoeg inzicht, maar waarom zou je al zo vroeg remmen (naar 30km/h) dan vervolgens doortuffen om het laatste stukje naar het verkeerslicht met 10km/h af te leggen. Ik heb geleerd dat je geleidelijk moet remmen. En je auto rustig uit laten rollen kan ook, maar dan alleen als er niemand achter je zit.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:15:12 #211
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_114014855
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_114015258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
Uitrollen, het nieuwe rijden *;
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:35:17 #213
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114015881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.

Altijd maar dat haast haast haast. Waarom toch?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:41:39 #214
37248 BertV
Klei indiaan
pi_114016166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.

Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.

Ik houd 90GPS aan op de snelweg, gewoon een kwestie van de knop om.
Op een gegeven moment is het geen probleem. In het geval van vrachtwagens wacht ik net zo lang tot ik rustig kan inhalen zonder het verkeer op de linkerbaan te storen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_114016591
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:41 schreef BertV het volgende:

[..]

Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.
Mwah, als er al zoveel mensen staan te wachten denk ik niet dat een extra auto op de linkerbaan de boel versnelt. Als er minder mensen op de weg zijn is het punt er wel, dat is waar.

Ik betrap mezelf er wel op dat ik nog wel eens in de verkeerde versnelling zit tegen 't einde van het uitrollen. Dan rol je uit naar een stoplicht op een 80 km/h weg en dan bedenk ik me te laat dat ik nog in z'n 5 zit terwijl ik gas wil geven bij krap 20 km/h. Oops. Zal ongetwijfeld ook niet bevorderlijk zijn voor de doorstroming.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_114017025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

ls het rustig is is het vaak sneller.
pi_114018630
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:

En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
Dit filmpje bewijst nog maar eens dat er vaak twee kanten aan het verhaal zit. Dit uitrollen is gewoon normaal. Dat jij vervolgens die auto vervolgens inhaalt terwijl die nog niet helemaal naar rechts is noem ik asociaal. Nog een held van de weg! ^O^ .
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:04:06 #218
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_114022566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:

En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
T is niet dat t je tijdsverlies oplevert ofzo. Beetje laten uitrollen is wel zo economisch en veiliger... :P
(en zo langzaam ging ie nu ook weer niet).
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:07:50 #219
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_114022701
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je ziet die groene pijl toch?
Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.
(mijn eerste keer dat ik zo'n ding tegenkwam ooit keek ik eerst ook ff wat de rest deed bij afslagen enzo; en ging er toen pas (na +-300 meter) op.
Het lijkt immers niet te kloppen als je ze niet gewend bent. :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:39:18 #220
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_114024076
Ik gebruik de spitsstroken zoveel mogelijk als ze open zijn, maar het feit dat heel veel mensen het niet doen, geeft ook wel aan dat er ergens iets mis gaat. Of mensen begrijpen het niet, of mensen vinden het handiger om ze niet te gebruiken. De overheid moet dan gewoon besluiten om het mensen duidelijker te maken (gelukkig doen ze nu wat reclames ervoor op TV, maar ik betwijfel of dat voldoende helpt), of er moet gewoon handhaving komen waardoor mensen wat meer geforceerd worden om ze te gebruiken.

Maar het is wel irritant dat veel mensen ze niet gebruiken. Ik rijd meestal tegen de maximumsnelheid aan en nu moet ik vanaf de spitsstrook vaak 2 banen naar links om iemand in te halen die de spitsstrook niet gebruikt.

Bij mij zou de politie wel wat meer respect verdienen als ze meer zouden handhaven op de directe irritaties, zoals dus het niet gebruiken van de spitsstrook, het geen richting aangeven, voeren van verkeerde verlichting of onnodig toeteren (om je familie uit te zwaaien om 1 uur 's nachts waarmee je alle buren even wakker toetert) en mensen die lang onnodig links rijden.
Schaap
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:02:24 #221
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114025185
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Descendent het volgende:

[..]

Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.
(mijn eerste keer dat ik zo'n ding tegenkwam ooit keek ik eerst ook ff wat de rest deed bij afslagen enzo; en ging er toen pas (na +-300 meter) op.
Het lijkt immers niet te kloppen als je ze niet gewend bent. :)
Ja, de eerste keer dat je zoiets tegenkomst kan het zijn dat het even duurt voor je doorhebt wat er gaande is. Maar waar wij het over hebben is dat 70% van de auto's niet naar rechts gaat.
door
- niet door hebben
- schijt hebben
- oogkleppen op hebben (kokerblik)
- niet durven
- 'de navigatie laat het niet zien op het schermpje'
- nogmaals niet door hebben
- het maar lastig vinden al die verschillende omstandigheden
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_114026529
ik heb vanmiddag op de a12 (tussen Den Haag en Zevenhuizen) zeker wel 18 auto's wel links in kunnen halen........ ik ga altijd eerst heel dicht rechts dreigen dat ik in ga halen........ en als ze dan gewoonweg niet reageren dan ga ik dicht achter ze langs om links in te halen en gelijk weer heeeeeelemaaaal naar rechts te gaan..........

over gevaarlijke verkeersmanouvres gesproken!! Ik weet dat ik dan risicovolle handelingen verricht......... en daarom kijk ik wel eerst heel goed naar wat er zich om mij heen begeeft.
pi_114026670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:28 schreef kiwiko het volgende:
ik heb vanmiddag op de a12 (tussen Den Haag en Zevenhuizen) zeker wel 18 auto's wel links in kunnen halen........ ik ga altijd eerst heel dicht rechts dreigen dat ik in ga halen........ en als ze dan gewoonweg niet reageren dan ga ik dicht achter ze langs om links in te halen en gelijk weer heeeeeelemaaaal naar rechts te gaan..........

over gevaarlijke verkeersmanouvres gesproken!! Ik weet dat ik dan risicovolle handelingen verricht......... en daarom kijk ik wel eerst heel goed naar wat er zich om mij heen begeeft.
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:31:14 #224
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_114026718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
Waarschijnlijk heeft hij een auto die geen richtingaanwijzer heeft. Dat hebben veel auto's tegenwoordig niet meer.
Schaap
pi_114029752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......

heb het niet gedaan....... ben rechts irritant aan de bumper gaan kleven om uiteindelijk twee banen om te gaan schuiven om links in te gaan halen en dan weer twee banen op te gaan schuiven naar de rechterbaan............

wat zo iemand zoekt op de middenbaan is een soort van ondoorgrondelijk!
pi_114029873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef kiwiko het volgende:

[..]

dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......

heb het niet gedaan....... ben rechts irritant aan de bumper gaan kleven om uiteindelijk twee banen om te gaan schuiven om links in te gaan halen en dan weer twee banen op te gaan schuiven naar de rechterbaan............

wat zo iemand zoekt op de middenbaan is een soort van ondoorgrondelijk!
ow zo :P ik heb een keer gewoon zo iemand per ongeluk rechts ingehaald, zat er helemaal niet bij na te denken toen. Zei mijn pa ineens: ja, je haalde iemand rechts in... :')

ik zo van :o
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_114031163
Als je zonder het door te hebben iemand rechts inhaalt, denk ik dat die iemand onnodig links reed.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_114031447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:49 schreef FransDeens het volgende:
Als je zonder het door te hebben iemand rechts inhaalt, denk ik dat die iemand onnodig links reed.
En moet je beter opletten...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_114038751
Ik zag vandaag op de A15 ter hoogte van Sliedrecht richting Papendrecht 2 hele geweldige chauffeurs.
Deze 2 chauffeurs bedachten dat het wel makkelijk zou zijn om, ook nog zonder richting aan te geven, vanaf de invoegstrook tussen 2 vrachtwagens door direct in te kunnen voegen op de linker rijstrook zonder te kunnen zien of daar een voertuig reed :X .
Het was ook niet dat er weinig verkeer reed op dat tijdstip aangezien het rond 17:00 was.
(voor de kenners van deze regio, dit betrof de invoegstrook vanaf de Parallelweg net voor de spoorbrug).
pi_114048614
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook geen spitsstroken...

[..]

Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Uitrollen, het nieuwe rijden *;
Het kost je alleen je remmen.
pi_114048641
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 08:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!

[..]

Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.

[..]

Het kost je alleen je remmen.
Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan. :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 08:32:21 #232
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_114048677
De regel in mijn wat betreft rechts inhalen is dat het mag zolang er minstens een lege baan tussenzit B-)
pi_114048690
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 08:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan. :)
Ja, maar zachtjes remmen is geen uitrollen! Uit eigen ervaring: als je alleen laat uitrollen, kost je dat je remmen, want die roesten dan waar je bij staat. Sinds die tijd (en een paar honderd euro armer), laat ik m'n auto altijd uitrollen als ik een snelheidsvermindering heb (dus van 80 naar 50) en rem ik bij stoplichten (rustig, natuurlijk, en niet als een gek...)
  woensdag 11 juli 2012 @ 08:40:16 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_114048803
Uitrollen betekent ook niet dat je nooit meer je rem moet gebruiken natuurlijk :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:21:17 #235
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_114049615
Nog een ergernis: regen is voor veel bestuurders eng. Dus gaan mensen < 100 op de linkerbaan rijden op de snelweg :(
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:34:30 #236
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114049910
deze keer eens geen irritatie, maar iets goed ^O^

Vandaag lekker doorrijden met de motor, wilde nog even een vrachtwagen inhalen maar had er ook nog een auto voor, dus auto ingehaalt maar te weinig tijd om ook nog de vrachtwagen in te halen, dan maar erachter.
Vrachtwagentje reed lekker door en ik liet af en toe nog even zien dat ik achter hem zat.
Tot we opeens bij een bocht kwamen waar hij moest remmen omdat er nog een klein busje tegemoet kwam, ik liet weer even zien dat ik nog achter hem zat, komt een armpje naar buiten en die zwaait van: ga er maar langs.

Hulde voor deze man _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door lipjes op 11-07-2012 09:44:18 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:37:30 #237
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114049961
Uitrollen doe ik ook altijd, lekker stationair in z'n één naar voren als je in een rij staat voor het stoplicht en je redt het groene licht niet. Andere mensen maar gas geven en daarna remmen. Snap het nut er niet van in buiten brandstof verspillen en remmen verbruiken en je bent evenveel tijd kwijt.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114050478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef sinepedraap het volgende:
Uitrollen doe ik ook altijd, lekker stationair in z'n één naar voren als je in een rij staat voor het stoplicht en je redt het groene licht niet. Andere mensen maar gas geven en daarna remmen. Snap het nut er niet van in buiten brandstof verspillen en remmen verbruiken en je bent evenveel tijd kwijt.
Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:03:13 #239
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_114050605
Het zal wel aan mij liggen, maar wanneer ik mn gas loslaat als ik in de verte een rood stoplicht zie aankomen, moet ik op het eind alsnog remmen om daadwerkelijk op tijd tot stilstand te komen, hoor.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:06:00 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114050687
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:34 schreef lipjes het volgende:
deze keer eens geen irritatie, maar iets goed ^O^

Vandaag lekker doorrijden met de motor, wilde nog even een vrachtwagen inhalen maar had er ook nog een auto voor, dus auto ingehaalt maar te weinig tijd om ook nog de vrachtwagen in te halen, dan maar erachter.
Vrachtwagentje reed lekker door en ik liet af en toe nog even zien dat ik achter hem zat.
Tot we opeens bij een bocht kwamen waar hij moest remmen omdat er nog een klein busje tegemoet kwam, ik liet weer even zien dat ik nog achter hem zat, komt een armpje naar buiten en die zwaait van: ga er maar langs.

Hulde voor deze man _O_
Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!
Je verliest het als hij remt he!
censuur :O
pi_114050725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:09:31 #242
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114050774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!
Je verliest het als hij remt he!
Nee hoor, kleef niet, weet dat ik het ook van een auto verlies :P
Maar als vrachtwagen kan die niet zien wat er achter hem zit als ik links van het midden van mijn rijbaan rijd.
Dus gooi ik hem als er geen tegenliggers zijn even richting de tegemoetkomende rijbaan zodat hij ziet dat ik er nog achter zit.

Echter rijd ik tegenwoordig alijtd tegen de belijning aan, en bij tegenliggers ga je dan naar rechts maar soms kan dat binnen de bebouwde kom niet.
pi_114054473
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:07 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.

quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:03 schreef Tijn het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar wanneer ik mn gas loslaat als ik in de verte een rood stoplicht zie aankomen, moet ik op het eind alsnog remmen om daadwerkelijk op tijd tot stilstand te komen, hoor.
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
pi_114055667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.

[..]

Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.

Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.

Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval. :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:33:07 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114055867
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.

Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.

Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval. :)
^^ Dat. Uitrollen is niets mis mee, het lijkt me heel sterk dat je helemaal nooit je rem aanraakt. Los daarvan is remmen een enorme verspilling van energie!
Of zoals mijn aanpassing van de commercials zegt: "Het nieuwe rijden: hard optrekken, zuinig remmen".
pi_114059379
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.

En zoveel energie meer wordt er dan echt niet verspild hoor. Het nieuwe rijden is meer dan alleen maar de auto laten uitrollen bij een stoplicht... Hoe vaak ik het wel niet zie dat mensen remmen als een gebied in zien rijden met een lagere max snelheid... Kijk, dat vind ik zonde van de energie! Mensen die de auto laten uitrollen bij een stoplicht zijn alleen maar stront vervelend, vooral als ze daardoor de afslaande banen blokkeren omdat hun stoplicht nog op rood staat...
pi_114059507
Ik ben zelf ook een type die zo hard en snel mogelijk bij de lijn voor een rood stoplicht staat....
Het is namelijk dat zo dat veel stoplichten sensoren hebben, en als er een auto staat boven die sensoren gaat het licht eerder op groen.

Ook op de A9 gisteren (vanuit Holendrecht richting de A1), ik moest de afslag hebben bij de Gooiseweg. Aan het einde van de afrit kan je óf links, óf rechts. (Stoplichten voor links en rechts gaan altijd tegelijkertijd op groen) Voor linksaf stond er een flinke rij, voor rechts niemand. De auto voor me bleef rond de 50 rijden (terwijl het bord einde snelweg nog niet was gepasseerd). Halverwege dat we langs de rij rijden voor linksaf gaat (alleen) het licht voor linksaf op groen. Als die auto voor mij gewoon ietsje harder had gereden (wat toegestaan is daar, want afrit). Hadden we beide voor het stoplicht gestaan en hoefden we niet tot de volgende ronde te wachten.

Voor mij genoeg reden om zo snel mogelijk voor een stoplicht te staan, óók als hij rood is.
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
pi_114059531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.

En zoveel energie meer wordt er dan echt niet verspild hoor. Het nieuwe rijden is meer dan alleen maar de auto laten uitrollen bij een stoplicht... Hoe vaak ik het wel niet zie dat mensen remmen als een gebied in zien rijden met een lagere max snelheid... Kijk, dat vind ik zonde van de energie! Mensen die de auto laten uitrollen bij een stoplicht zijn alleen maar stront vervelend, vooral als ze daardoor de afslaande banen blokkeren omdat hun stoplicht nog op rood staat...
Dan is het stil staan je probleem. En voor alle auto's die buiten staan telt dan: eerst even de roest eraf remmen (bij de eerste kruising kan dat al, echt waar). Aangezien jij dat dus niet deed, ligt het probleem dus daar. En niet bij het uitrollen. :)

En je moet binnen een bepaalde afstand op die lagere afstand zitten. Dus remmen ge-adviseerd in de meeste gevallen. ;)
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:56:38 #249
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_114059730
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.

Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:10:27 #250
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114060421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.

Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier :')
Ik zit op zich niet opgenaaid achter het stuur (als motorrijder is dat zeker geen slim idee :+) maar raak soms wel opgefokt van andere bestuurders.
Afsnijden, achterbandje kleven, geen voorrang verlenen onder de noemer "Ik zag je niet", expres in de file de middestrook dichtduwen, mensen die niet spiegelen.
Daar raak ik enigzins opgefokt van, maar een keertje schelden, tuteren en de vinger geven helpt vaak veel :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:12:55 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114060536
Ik heb het idee dat er twee (hoofd)categorieen rondrijden:
-mensen die de regels kennen en zich irriteren aan mensen die de regels overtreden
-mensen die de regels niet kennen en maar doen waar ze zin in hebben

Eigenlijk zou het me heel veel irritaties schelen als ik gewoon als Tokkie nergens naar om zou kijken!
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:13:55 #252
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114060569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:21 schreef Inbox4me het volgende:
Nog een ergernis: regen is voor veel bestuurders eng. Dus gaan mensen < 100 op de linkerbaan rijden op de snelweg :(
Herkenbaar. En als ze dan een vrachtauto in willen halen gaan ze nog langzamer want er is zoveel opspattend water. Gelukkig herken je dat soort mensen aan de ruitenwissers die op de snelste stand staan. :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:15:04 #253
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114060606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

[..]

Klopt, af en toe moet je gewoon eens stevig remmen. :Y
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:15:45 #254
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114060639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb het idee dat er twee (hoofd)categorieen rondrijden:
-mensen die de regels kennen en zich irriteren aan mensen die de regels overtreden
-mensen die de regels niet kennen en maar doen waar ze zin in hebben

Eigenlijk zou het me heel veel irritaties schelen als ik gewoon als Tokkie nergens naar om zou kijken!
Dan zit ik in de 3e cat.
- Mensen die de regels kennen, ze over het algemeen volgen maar ze af en toe ook overtreed.

Ik zie er bijvoorbeeld geen kwaad in om op zondag om half 12 's avonds met 200 over de A16 te rijden op de 3e baan als er alleen verkeer op de 1e baan rijd.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:18:03 #255
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114060746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:52 schreef mjh487 het volgende:
Ik ben zelf ook een type die zo hard en snel mogelijk bij de lijn voor een rood stoplicht staat....
Het is namelijk dat zo dat veel stoplichten sensoren hebben, en als er een auto staat boven die sensoren gaat het licht eerder op groen.

Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:57:11 #256
379677 BrittDekker
F*cking vet!
pi_114065715
Gezien het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet heb mag ik eigenlijk niet klagen, maar het valt me tijdens de lessen steeds vaker op dat er brommobielen rijden op autowegen- en autosnelwegen. Ongelooflijk. Ik heb geen idee wat ze daar te zoeken hebben en hoe ze het in hun hoofd halen om daar te gaan rijden, maar ik kom ze regelmatig tegen.

Vandaag zat er een brommobiel voor me op de invoegstrook van de snelweg (A58), maar zelfs na een heel toeterconcert leek mevrouw Bromsnol het niet door te hebben dat ze daar niet mocht rijden. Levensgevaarlijk.
"In de jungle van Suriname, daar heb je van die koppensnellers.
Die hakken je hoofd eraf, eten je hersens eruit en denken slimmer te worden.
Maarja, van mij worden ze niet slimmer hoor!"

- Britt Dekker
pi_114071052
Het is weer een goede week. Eerst loopt er iemand ineens midden op de weg (leuk als je net de bocht om komt) en gister stond er een auto aan de kant van de weg met het portier wijd open. Er zat een meisje op de stoel dat haar skeelers aantrok (Doe dat dan op de stoep, denk ik dan. Stel je voor.) Haar vriend deed de deur iets dicht omdat ik eraan kwam rijden, staat die doos op met haar skeelers, pakt de portier, duwt hem weer open en rijdt eromheen, dus helemaal de weg op. Ik kon er nog ruim omheen maar schrok wel. En zij zat me kwaad aan te kijken, niet geschrokken ofzo, nee, ik kreeg daar even the evil eye. Rol dan niet ineens de weg op, domme doos. Ik lag zowat in de berm van de andere kant van de weg, moet je nagaan hoe ruim ze ineens om die portier rolde.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf donderdag 12 juli 2012 @ 02:05:43 #258
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114094449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Wat ik vaak doe bij stoplichten is aan het begin wat harder op de rem stampen en dan vervolgens het laatste stuk rustig door laten lopen in zijn 2, kan je als ie op groen gaat zo weer oppakken.

Wat ik trouwens ook irritant vind is als je een 2 baans weg met stoplichten hebt en er staan 3 auto's, er 1 links staat. Kom jij aanrijden, kan je ook vol in de remmen omdat er daar iemand staat die nog op gang moet komen. Bij drukte geen probleem, maar 2 of 3 auto's daar kan je prima bij staan. Zij trouwens ook altijd van die bestuurders die bij het optrekken aan alle kanten voorbij gereden worden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114095731
Ik had er weer eentje. Zo'n gebrek aan besluitvaardigheid in combinatie met een auto met technische mankementen.

Ik rij op een gecombineerde in-uitvoegstrook en wil dus invoegen. Een Nissan Micra waarvan een koplicht (stuurkant) kapot is komt aan op de hoofdrijbaan ziet mij, en begint naar links op te schuiven. Dus ik geef richting aan. Het Micraatje blijft echter tussen de twee rijstroken rijden. Geen richting, een beetje sneller dan ik, maar niet snel genoeg om mij voorbij te rijden voor het einde van de combi-strook. Dus ik remmen. Micraatje krijgt de ruimte en voegt vlak voor mij uit. Wederom geen richting. Blijkt dat ook het achterlicht aan de stuurkant defect is.

Misschien eerst wakker worden voor je in de auto stapt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 12-07-2012 07:31:23 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:56:52 #260
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114096296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef BrittDekker het volgende:
Gezien het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet heb mag ik eigenlijk niet klagen, maar het valt me tijdens de lessen steeds vaker op dat er brommobielen rijden op autowegen- en autosnelwegen. Ongelooflijk. Ik heb geen idee wat ze daar te zoeken hebben en hoe ze het in hun hoofd halen om daar te gaan rijden, maar ik kom ze regelmatig tegen.

Vandaag zat er een brommobiel voor me op de invoegstrook van de snelweg (A58), maar zelfs na een heel toeterconcert leek mevrouw Bromsnol het niet door te hebben dat ze daar niet mocht rijden. Levensgevaarlijk.
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:14:22 #261
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114096451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Dat heb ik ook nooit begrepen, waarom ze zo makkelijk zijn geweest in het uitdelen van dat bromcertificaat. Brommobiel =/= brommer, dus levert heel wat meer overlast op de weg op. Die dingen zijn ook gemaakt om ergens binnen steden te kunnen verplaatsen waar ze meestal nog redelijk met het verkeer mee kunnen komen, maar worden steeds vaker gebruikt voor langere afstanden en dus inderdaad ook alles vanaf provinciale wegen. Die mensen erin hebben lang geleden ooit een keer een beetje leren rijden in een tijd dat er nog 3 auto's en een paard op de weg kwamen en proberen dat nog steeds toe te passen op het huidige verkeer...
Don't let my username fool you...
pi_114104946
quote:

[..]

Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.
"In de jungle van Suriname, daar heb je van die koppensnellers.
Die hakken je hoofd eraf, eten je hersens eruit en denken slimmer te worden.
Maarja, van mij worden ze niet slimmer hoor!"

- Britt Dekker
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:26:12 #263
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_114105221
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:20 schreef BrittDekker het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.
Zou het misschien ook nog iets te maken kunnen hebben met dat je tot een paar jaar geleden als je voor een bepaald jaar geboren was, je gewoon je bromfietscertificaat op het gemeentehuis kon ophalen zonder er iets voor te hoeven doen?
Mijn oom is daar één van, die hebben nooit iets van een examen hoeven afleggen maar mogen nu wel mooi op een scooter of in een brommobiel rijden. En dan hebben ze de verkeersregels nooit hoeven leren.

Ik vraag me af wie dat eigenlijk ooit bedacht heeft.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:59:21 #264
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114112353
Wil die oude man in die Renault Scenic van vanmiddag zijn rijbewijs inleveren? Je hoeft echt niet met 40 over een rotonde, maar zo langzaam dat mijn auto het net in de 2 kan doen is wel heel traag. En op 50 kilometer wegen mag je ook harder dan 30 trouwens....
pi_114119725

"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen :'(. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
pi_114124841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]

"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen :'(. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
:')

Die persoon moet wel gedacht hebben dat dat een parkeerstrook is of anders ben je wel een enorme tokkie.
pi_114125517
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wil die oude man in die Renault Scenic van vanmiddag zijn rijbewijs inleveren? Je hoeft echt niet met 40 over een rotonde, maar zo langzaam dat mijn auto het net in de 2 kan doen is wel heel traag. En op 50 kilometer wegen mag je ook harder dan 30 trouwens....
Om moe van te worden inderdaad, mensen die over een rotonde heen kruipen. Op mijn vaste route kom ik aardig wat rotondes tegen op de provinciale weg, daar heb ik toch al een aantal keer terug naar z'n 1 gemoeten :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:27:12 #268
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114130333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]

Waar is dit?
pi_114131096
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

:')

Die persoon moet wel gedacht hebben dat dat een parkeerstrook is of anders ben je wel een enorme tokkie.
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord. :')

Maar goed in mijn ervaring nemen veel automobilisten dat niet zo nauw. "Je kan er toch langs?"
Zelfde met half op de stoep parkeren. Mag ook niet maar dat zie je toch op veel plaatsen ook chronisch gebeuren. Kennelijk wordt het ook gedoogd door de politie.
pi_114131702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Dat bord is maar vanaf 1 kant te zien. En da's niet de kant waar de auto vandaan kwam.
  FOK!fotograaf donderdag 12 juli 2012 @ 22:52:42 #271
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114131983
quote:
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:58:26 #272
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114132330
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
pi_114132340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.
Darwinbrommers. Gek genoeg kwamen ze bijna altijd goed mee weg. Geluk is met de dommen...
pi_114132430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Dat.

Maps-linkje, TheSalesman?
pi_114132890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:

Er is ook een verschil tussen even je ergens aan ergeren en opgenaaid achter het stuur zitten.
pi_114133532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Klopt, hier in de buurt is het s'nachts zo dat het stoplicht vrij snel op groen springt, alleen als je pas laat remt kom je er met 20 onderdoor, als je uitrolt kan je vrij vlot weer op het gas en rij je met zo'n 40-50 eronder door..
pi_114133951
quote:

[..]

Kan het opzich wel begrijpen.. Denk het bord weg en het lijken net parkeervakken. (en zonder dat bord mag er ook daadwerkelijk worden stilgestaan door gemotoriseerde voertuigen.)
pi_114134091
quote:

[..]

Er is een zijstraat net buiten beeld, daarom staat het bord daar. Voor de veiligheid is het tot verplicht fietspad verklaart (fietsers hoeven niet uit de wijken voor geparkeerd blik). Daarnaast is het 't aansluitend van een vrijliggend fietspad achter de fotograaf. Fietspad de andere kant op is al eerder vrijliggend (links naast de parkeerhavens).

Verderop staat het bord "einde verplicht fietspad" en dan is er een straat waar alleen fietssuggestiestroken zijn aan beide zijden. Daar mag (dus) wel geparkeerd worden, met het verschil dat automobilisten dan anticiperen op fietsers/andere auto's die moeten uitwijken. Ik vermoed dat men dat in deze situatie wil voorkomen. Met een simpel fietsstrookje en speciaal aangelegde parkeerhavens. Zodat aan beide zijden van de weg een verplicht fietspad ligt (en niet slechts de ene richting op).

Overigens is een ander deel van de fietsstrook wel rood betegeld; alleen dit stukje op de foto niet. Niet dat rode betegeling an sich nou zoveel betekent. Alleen het symbool van een fiets erop zou verschil maken. Je kan ook een stoep van rode tegels aanleggen maar dan mag je er nog steeds niet op fietsen :P
pi_114140748
Toch vind ik het bord daar raar staan als de strepen het fietspad voor moet stellen. Mijns inziens is het fietspad het verhoogde gedeelte dat langs de weg loopt, het zgn trottoir dus.
pi_114154338
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!

Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.

Maargoed, zijn baas was not amused toen ik het kenteken doorgaf.
pi_114154655
Wat mij ook zowat dagelijks gebeurt.
Rijden op de snelweg, gewoon netjes 123 rijden en rustig meerijden met het verkeer.
En dat er dan een mafkees van de rechterbaan, je aan ziet komen, twijfelt, en hem dan zo voor je snufferd er voor smijt. Hup voet weer op de rem want anders zit je er op.
Dit gebeurt zo vaak dat ik echt begin te twijfelen aan de regeltjes, ik dacht namelijk dat je pas mag inhalen als je niemand hindert op de andere baan PLUS het aanzetten van je richtingwijzer houdt niet in dat je voorrang mag pakken. Inhalen wanneer het kan, en dat is niet 30 cm voor een auto die rustig aan komt rijden.

Oh en van de week ook een mooie, ik rij op een rotonde, een busje komt van rechts, kijkt, ziet, en zet hem gewoon stug er op he. Het is dat ik er geen zin had maar had hem eigenlijk zo naar binnen moeten rijden.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:54:04 #282
27929 piere
doe mij maar bier
pi_114154828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!

Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.

:o Goede actie!
fok you ja!
pi_114157348
quote:

Mag ik je even uit de droom helpen...
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
'Mjah, ik maak 'm straks wel even schoon.' was het net-zo-droge antwoord...
pi_114159888
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
mwah, bij mij op het werk(taxi) deden ze er over het algemeen wel daadwerkelijk wat mee..
  FOK!fotograaf vrijdag 13 juli 2012 @ 17:37:32 #285
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114161981
quote:

[..]

Ik heb een keer zo'n servicetoko gebeld vanuit de auto over het rijgedrag van hun chauffeur. Men klonk not amused. Later haalde ik dat busje weer in en zag ik meneer druk aan de telefoon gebaren :') Dus het zal wel een beetje aan de toko liggen ook?
The summer is magic!

pi_114163285
quote:

Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde :D
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
pi_114163361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :p
pi_114163477
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :p
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.
pi_114163728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.
Jij net zo hard. Zie wvw.
pi_114163900
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Jij net zo hard. Zie wvw.
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
pi_114163933
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
Niet minutenlang kkm
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 18:24:54 #292
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114163934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Maar geen paar minuten, dat is dan weer onnodig claxonneren :7
pi_114164757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

helaas alles bij mij is eigendom :D

Maar ik heb inderdad wel even op de claxon gebeukt :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:53:29 #294
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114165275
quote:

[..]

Bij m'n vorige werk ook eens meegemaakt dat een collega asociaal weggedrag had vertoond (die reed ook altijd als een volstrekte idioot) en er dus gebeld was. Die heeft zich toch moeten verantwoorden bij de directie hoor...
Don't let my username fool you...
pi_114165702
Werkgevers vinden dat over het algemeen niet leuk. Ik moet zeggen dat DE er heel goed mee omging, en vroeg of ik nog follow up wilde. Nou vind ik dat niet nodig, ik heb het van mijn hart, en wat hun ermee doen moeten hun weten.

Het is alleen fucking slechte reclame voor DE

De bedrijfswagens van OTTO Workforce hebben allemaal een sticker "vind je mijn rijgedrag niet OK, bel dan (een of ander 0900 nummer)

Op zich een hele goede zaak.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:06:42 #296
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114165895
goed te horen . Ik beb ook wel eens een taxi ontmoet of zelfs een lesauto (zonder een leerling) die absoluut niet behoorlijk reed. Ook wel op het punt gestaan dat nummer dat erop staat te bellen, maar altijd maar laten zitten omdat 'er toch niets mee wordt gedaan'. Maar wel dus.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_114166310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:02 schreef kiwiko het volgende:
Werkgevers vinden dat over het algemeen niet leuk. Ik moet zeggen dat DE er heel goed mee omging, en vroeg of ik nog follow up wilde. Nou vind ik dat niet nodig, ik heb het van mijn hart, en wat hun ermee doen moeten hun weten.

Het is alleen fucking slechte reclame voor DE

De bedrijfswagens van OTTO Workforce hebben allemaal een sticker "vind je mijn rijgedrag niet OK, bel dan (een of ander 0900 nummer)

Op zich een hele goede zaak.
Dat is onder een reden waarom je geen vrachtwagen ziet rijden waar Albert Heijn op staat. Slechte reclame als hun vrachtwagen files veroorzaken of ander rijgedrag wat niet door de beugel kan.

Tot zover het feitje van de avond
pi_114167048
Alsof mensen die bellen voor zoiets zelf nooit zo een foutje maken. :')

Hypocriet gedoe. _O-
pi_114167306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Alsof mensen die bellen voor zoiets zelf nooit zo een foutje maken. :')

Hypocriet gedoe. _O-
Mwah, ik noem dit geen foutje hoor :D :D Op een domme plek inhalen, waarvan je zeker weet dat je het niet kan redden voor het verdrijvingsvlak...... naah, das niet een foutje :D
pi_114167568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:38 schreef kiwiko het volgende:

[..]

Mwah, ik noem dit geen foutje hoor :D :D Op een domme plek inhalen, waarvan je zeker weet dat je het niet kan redden voor het verdrijvingsvlak...... naah, das niet een foutje :D
Tja. Erg irritant. Maar om daar nu voor te bellen, kom op zeg. Alsof jij nooit een inschattingsfout gemaakt hebt. Zoals ik al zei, hypocriet gedoe.

Als het een niet bedrijfsbus was geweest, had je ook 0800-tuig niet gebeld om een asociale chauffeur aan te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')