abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:12:55 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114060536
Ik heb het idee dat er twee (hoofd)categorieen rondrijden:
-mensen die de regels kennen en zich irriteren aan mensen die de regels overtreden
-mensen die de regels niet kennen en maar doen waar ze zin in hebben

Eigenlijk zou het me heel veel irritaties schelen als ik gewoon als Tokkie nergens naar om zou kijken!
censuur :O
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:13:55 #252
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114060569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:21 schreef Inbox4me het volgende:
Nog een ergernis: regen is voor veel bestuurders eng. Dus gaan mensen < 100 op de linkerbaan rijden op de snelweg :(
Herkenbaar. En als ze dan een vrachtauto in willen halen gaan ze nog langzamer want er is zoveel opspattend water. Gelukkig herken je dat soort mensen aan de ruitenwissers die op de snelste stand staan. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:15:04 #253
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114060606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.

[..]

Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
Klopt, af en toe moet je gewoon eens stevig remmen. :Y
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:15:45 #254
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114060639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb het idee dat er twee (hoofd)categorieen rondrijden:
-mensen die de regels kennen en zich irriteren aan mensen die de regels overtreden
-mensen die de regels niet kennen en maar doen waar ze zin in hebben

Eigenlijk zou het me heel veel irritaties schelen als ik gewoon als Tokkie nergens naar om zou kijken!
Dan zit ik in de 3e cat.
- Mensen die de regels kennen, ze over het algemeen volgen maar ze af en toe ook overtreed.

Ik zie er bijvoorbeeld geen kwaad in om op zondag om half 12 's avonds met 200 over de A16 te rijden op de 3e baan als er alleen verkeer op de 1e baan rijd.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:18:03 #255
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114060746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:52 schreef mjh487 het volgende:
Ik ben zelf ook een type die zo hard en snel mogelijk bij de lijn voor een rood stoplicht staat....
Het is namelijk dat zo dat veel stoplichten sensoren hebben, en als er een auto staat boven die sensoren gaat het licht eerder op groen.

Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:57:11 #256
379677 BrittDekker
F*cking vet!
pi_114065715
Gezien het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet heb mag ik eigenlijk niet klagen, maar het valt me tijdens de lessen steeds vaker op dat er brommobielen rijden op autowegen- en autosnelwegen. Ongelooflijk. Ik heb geen idee wat ze daar te zoeken hebben en hoe ze het in hun hoofd halen om daar te gaan rijden, maar ik kom ze regelmatig tegen.

Vandaag zat er een brommobiel voor me op de invoegstrook van de snelweg (A58), maar zelfs na een heel toeterconcert leek mevrouw Bromsnol het niet door te hebben dat ze daar niet mocht rijden. Levensgevaarlijk.
"In de jungle van Suriname, daar heb je van die koppensnellers.
Die hakken je hoofd eraf, eten je hersens eruit en denken slimmer te worden.
Maarja, van mij worden ze niet slimmer hoor!"

- Britt Dekker
pi_114071052
Het is weer een goede week. Eerst loopt er iemand ineens midden op de weg (leuk als je net de bocht om komt) en gister stond er een auto aan de kant van de weg met het portier wijd open. Er zat een meisje op de stoel dat haar skeelers aantrok (Doe dat dan op de stoep, denk ik dan. Stel je voor.) Haar vriend deed de deur iets dicht omdat ik eraan kwam rijden, staat die doos op met haar skeelers, pakt de portier, duwt hem weer open en rijdt eromheen, dus helemaal de weg op. Ik kon er nog ruim omheen maar schrok wel. En zij zat me kwaad aan te kijken, niet geschrokken ofzo, nee, ik kreeg daar even the evil eye. Rol dan niet ineens de weg op, domme doos. Ik lag zowat in de berm van de andere kant van de weg, moet je nagaan hoe ruim ze ineens om die portier rolde.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf donderdag 12 juli 2012 @ 02:05:43 #258
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114094449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Wat ik vaak doe bij stoplichten is aan het begin wat harder op de rem stampen en dan vervolgens het laatste stuk rustig door laten lopen in zijn 2, kan je als ie op groen gaat zo weer oppakken.

Wat ik trouwens ook irritant vind is als je een 2 baans weg met stoplichten hebt en er staan 3 auto's, er 1 links staat. Kom jij aanrijden, kan je ook vol in de remmen omdat er daar iemand staat die nog op gang moet komen. Bij drukte geen probleem, maar 2 of 3 auto's daar kan je prima bij staan. Zij trouwens ook altijd van die bestuurders die bij het optrekken aan alle kanten voorbij gereden worden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114095731
Ik had er weer eentje. Zo'n gebrek aan besluitvaardigheid in combinatie met een auto met technische mankementen.

Ik rij op een gecombineerde in-uitvoegstrook en wil dus invoegen. Een Nissan Micra waarvan een koplicht (stuurkant) kapot is komt aan op de hoofdrijbaan ziet mij, en begint naar links op te schuiven. Dus ik geef richting aan. Het Micraatje blijft echter tussen de twee rijstroken rijden. Geen richting, een beetje sneller dan ik, maar niet snel genoeg om mij voorbij te rijden voor het einde van de combi-strook. Dus ik remmen. Micraatje krijgt de ruimte en voegt vlak voor mij uit. Wederom geen richting. Blijkt dat ook het achterlicht aan de stuurkant defect is.

Misschien eerst wakker worden voor je in de auto stapt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 12-07-2012 07:31:23 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:56:52 #260
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114096296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef BrittDekker het volgende:
Gezien het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet heb mag ik eigenlijk niet klagen, maar het valt me tijdens de lessen steeds vaker op dat er brommobielen rijden op autowegen- en autosnelwegen. Ongelooflijk. Ik heb geen idee wat ze daar te zoeken hebben en hoe ze het in hun hoofd halen om daar te gaan rijden, maar ik kom ze regelmatig tegen.

Vandaag zat er een brommobiel voor me op de invoegstrook van de snelweg (A58), maar zelfs na een heel toeterconcert leek mevrouw Bromsnol het niet door te hebben dat ze daar niet mocht rijden. Levensgevaarlijk.
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
censuur :O
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:14:22 #261
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114096451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Dat heb ik ook nooit begrepen, waarom ze zo makkelijk zijn geweest in het uitdelen van dat bromcertificaat. Brommobiel =/= brommer, dus levert heel wat meer overlast op de weg op. Die dingen zijn ook gemaakt om ergens binnen steden te kunnen verplaatsen waar ze meestal nog redelijk met het verkeer mee kunnen komen, maar worden steeds vaker gebruikt voor langere afstanden en dus inderdaad ook alles vanaf provinciale wegen. Die mensen erin hebben lang geleden ooit een keer een beetje leren rijden in een tijd dat er nog 3 auto's en een paard op de weg kwamen en proberen dat nog steeds toe te passen op het huidige verkeer...
Don't let my username fool you...
pi_114104946
quote:

[..]

Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.
"In de jungle van Suriname, daar heb je van die koppensnellers.
Die hakken je hoofd eraf, eten je hersens eruit en denken slimmer te worden.
Maarja, van mij worden ze niet slimmer hoor!"

- Britt Dekker
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:26:12 #263
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_114105221
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:20 schreef BrittDekker het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.
Zou het misschien ook nog iets te maken kunnen hebben met dat je tot een paar jaar geleden als je voor een bepaald jaar geboren was, je gewoon je bromfietscertificaat op het gemeentehuis kon ophalen zonder er iets voor te hoeven doen?
Mijn oom is daar één van, die hebben nooit iets van een examen hoeven afleggen maar mogen nu wel mooi op een scooter of in een brommobiel rijden. En dan hebben ze de verkeersregels nooit hoeven leren.

Ik vraag me af wie dat eigenlijk ooit bedacht heeft.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:59:21 #264
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114112353
Wil die oude man in die Renault Scenic van vanmiddag zijn rijbewijs inleveren? Je hoeft echt niet met 40 over een rotonde, maar zo langzaam dat mijn auto het net in de 2 kan doen is wel heel traag. En op 50 kilometer wegen mag je ook harder dan 30 trouwens....
pi_114119725

"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen :'(. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
pi_114124841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]

"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen :'(. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
:')

Die persoon moet wel gedacht hebben dat dat een parkeerstrook is of anders ben je wel een enorme tokkie.
pi_114125517
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wil die oude man in die Renault Scenic van vanmiddag zijn rijbewijs inleveren? Je hoeft echt niet met 40 over een rotonde, maar zo langzaam dat mijn auto het net in de 2 kan doen is wel heel traag. En op 50 kilometer wegen mag je ook harder dan 30 trouwens....
Om moe van te worden inderdaad, mensen die over een rotonde heen kruipen. Op mijn vaste route kom ik aardig wat rotondes tegen op de provinciale weg, daar heb ik toch al een aantal keer terug naar z'n 1 gemoeten :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:27:12 #268
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114130333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]

Waar is dit?
pi_114131096
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

:')

Die persoon moet wel gedacht hebben dat dat een parkeerstrook is of anders ben je wel een enorme tokkie.
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord. :')

Maar goed in mijn ervaring nemen veel automobilisten dat niet zo nauw. "Je kan er toch langs?"
Zelfde met half op de stoep parkeren. Mag ook niet maar dat zie je toch op veel plaatsen ook chronisch gebeuren. Kennelijk wordt het ook gedoogd door de politie.
pi_114131702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Dat bord is maar vanaf 1 kant te zien. En da's niet de kant waar de auto vandaan kwam.
  FOK!fotograaf donderdag 12 juli 2012 @ 22:52:42 #271
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114131983
quote:
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:58:26 #272
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114132330
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
pi_114132340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.
Darwinbrommers. Gek genoeg kwamen ze bijna altijd goed mee weg. Geluk is met de dommen...
pi_114132430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Dat.

Maps-linkje, TheSalesman?
pi_114132890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.

Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier :')
Er is ook een verschil tussen even je ergens aan ergeren en opgenaaid achter het stuur zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')