Je ziet die groene pijl toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven, de eerste keer dat ik daar reed had ik ook ziets van, wat doen mensen op die vluchtstrook! Toen pas zag ik dat het als spitsstrook dienst deed. Maar ik vond het wel heel vreemd om over de vluchtstrook te rijden...
Dat zijn dan ook geen spitsstroken...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik weet niet meer waar het was, maar ik vond het maar onduidelijk... Ik was alleen de spitsstrook bij Zwolle en op de A27 gewend... En dat zijn derde banen...
quote:Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook wordt enkel geopend bij druk verkeer.
200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Misschien moet jij gewoon wat minder opgefokt achter het stuur zitten? Hij trekt harder op dan degene die rechts staan. En waarom zou iemand op het laatste moment vol in de rem moeten gaan bij een stoplicht? Een beetje rustig uitrollen is gewoon prima.
Hier is gewoon niets mis mee.
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef CasB het volgende:
[..]
200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.
Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.
... eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Dit. Exact dit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.
Totaal geen inzicht dus. Gewoon wat minder opgefokt in je auto zitten.
Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.
Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
Klopt. En dan diegene naar rechts laten gaan en vervolgens links weer passeren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.
Ik heb genoeg inzicht, maar waarom zou je al zo vroeg remmen (naar 30km/h) dan vervolgens doortuffen om het laatste stukje naar het verkeerslicht met 10km/h af te leggen. Ik heb geleerd dat je geleidelijk moet remmen. En je auto rustig uit laten rollen kan ook, maar dan alleen als er niemand achter je zit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.
Totaal geen inzicht dus. Gewoon wat minder opgefokt in je auto zitten.
Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Uitrollen, het nieuwe rijdenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.
Altijd maar dat haast haast haast. Waarom toch?
Mwah, als er al zoveel mensen staan te wachten denk ik niet dat een extra auto op de linkerbaan de boel versnelt. Als er minder mensen op de weg zijn is het punt er wel, dat is waar.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.
ls het rustig is is het vaak sneller.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.
Altijd maar dat haast haast haast. Waarom toch?
Dit filmpje bewijst nog maar eens dat er vaak twee kanten aan het verhaal zit. Dit uitrollen is gewoon normaal. Dat jij vervolgens die auto vervolgens inhaalt terwijl die nog niet helemaal naar rechts is noem ik asociaal. Nog een held van de weg!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
T is niet dat t je tijdsverlies oplevert ofzo. Beetje laten uitrollen is wel zo economisch en veiliger...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.quote:
Ja, de eerste keer dat je zoiets tegenkomst kan het zijn dat het even duurt voor je doorhebt wat er gaande is. Maar waar wij het over hebben is dat 70% van de auto's niet naar rechts gaat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.
(mijn eerste keer dat ik zo'n ding tegenkwam ooit keek ik eerst ook ff wat de rest deed bij afslagen enzo; en ging er toen pas (na +-300 meter) op.
Het lijkt immers niet te kloppen als je ze niet gewend bent.
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaalquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:28 schreef kiwiko het volgende:
ik heb vanmiddag op de a12 (tussen Den Haag en Zevenhuizen) zeker wel 18 auto's wel links in kunnen halen........ ik ga altijd eerst heel dicht rechts dreigen dat ik in ga halen........ en als ze dan gewoonweg niet reageren dan ga ik dicht achter ze langs om links in te halen en gelijk weer heeeeeelemaaaal naar rechts te gaan..........
over gevaarlijke verkeersmanouvres gesproken!! Ik weet dat ik dan risicovolle handelingen verricht......... en daarom kijk ik wel eerst heel goed naar wat er zich om mij heen begeeft.
Waarschijnlijk heeft hij een auto die geen richtingaanwijzer heeft. Dat hebben veel auto's tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
ow zoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef kiwiko het volgende:
[..]
dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......
heb het niet gedaan....... ben rechts irritant aan de bumper gaan kleven om uiteindelijk twee banen om te gaan schuiven om links in te gaan halen en dan weer twee banen op te gaan schuiven naar de rechterbaan............
wat zo iemand zoekt op de middenbaan is een soort van ondoorgrondelijk!
En moet je beter opletten...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:49 schreef FransDeens het volgende:
Als je zonder het door te hebben iemand rechts inhaalt, denk ik dat die iemand onnodig links reed.
Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen spitsstroken...
[..]
Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
Het kost je alleen je remmen.quote:
Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!
[..]
Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.
[..]
Het kost je alleen je remmen.
Ja, maar zachtjes remmen is geen uitrollen! Uit eigen ervaring: als je alleen laat uitrollen, kost je dat je remmen, want die roesten dan waar je bij staat. Sinds die tijd (en een paar honderd euro armer), laat ik m'n auto altijd uitrollen als ik een snelheidsvermindering heb (dus van 80 naar 50) en rem ik bij stoplichten (rustig, natuurlijk, en niet als een gek...)quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan.
Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef sinepedraap het volgende:
Uitrollen doe ik ook altijd, lekker stationair in z'n één naar voren als je in een rij staat voor het stoplicht en je redt het groene licht niet. Andere mensen maar gas geven en daarna remmen. Snap het nut er niet van in buiten brandstof verspillen en remmen verbruiken en je bent evenveel tijd kwijt.
Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:34 schreef lipjes het volgende:
deze keer eens geen irritatie, maar iets goed
Vandaag lekker doorrijden met de motor, wilde nog even een vrachtwagen inhalen maar had er ook nog een auto voor, dus auto ingehaalt maar te weinig tijd om ook nog de vrachtwagen in te halen, dan maar erachter.
Vrachtwagentje reed lekker door en ik liet af en toe nog even zien dat ik achter hem zat.
Tot we opeens bij een bocht kwamen waar hij moest remmen omdat er nog een klein busje tegemoet kwam, ik liet weer even zien dat ik nog achter hem zat, komt een armpje naar buiten en die zwaait van: ga er maar langs.
Hulde voor deze man
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.
Nee hoor, kleef niet, weet dat ik het ook van een auto verliesquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!
Je verliest het als hij remt he!
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:03 schreef Tijn het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar wanneer ik mn gas loslaat als ik in de verte een rood stoplicht zie aankomen, moet ik op het eind alsnog remmen om daadwerkelijk op tijd tot stilstand te komen, hoor.
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.
[..]
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
^^ Dat. Uitrollen is niets mis mee, het lijkt me heel sterk dat je helemaal nooit je rem aanraakt. Los daarvan is remmen een enorme verspilling van energie!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.
Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.
Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval.
Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.
Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.
Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval.
Dan is het stil staan je probleem. En voor alle auto's die buiten staan telt dan: eerst even de roest eraf remmen (bij de eerste kruising kan dat al, echt waar). Aangezien jij dat dus niet deed, ligt het probleem dus daar. En niet bij het uitrollen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.
En zoveel energie meer wordt er dan echt niet verspild hoor. Het nieuwe rijden is meer dan alleen maar de auto laten uitrollen bij een stoplicht... Hoe vaak ik het wel niet zie dat mensen remmen als een gebied in zien rijden met een lagere max snelheid... Kijk, dat vind ik zonde van de energie! Mensen die de auto laten uitrollen bij een stoplicht zijn alleen maar stront vervelend, vooral als ze daardoor de afslaande banen blokkeren omdat hun stoplicht nog op rood staat...
Ik zit op zich niet opgenaaid achter het stuur (als motorrijder is dat zeker geen slim ideequote:Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.
Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |