Hoe dan?quote:
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.quote:En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ongevallen tussen vrachtwagens en auto's is 37% de schuld van de vrachtwagenchauffeur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoe dan?
quote van mezelf:
[..]
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigeren![]()
En ik zit genoeg op de weg om te zien wat automobilisten doen hoor, wees gerust... feit blijft wel dat de impact van capriolen van een vrachtwagenchauffeur toch vaak iets ernstiger zijn
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?
Ik zie je alleen maar negatief over ze posten terwijl alles wat jij hebt in zo'n ding gezeten heeft.
En dat laatste doe ik sowieso niet. Ik rijd overdag in Nederland nooit harder dan 83.
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.
Voorbeeld: ik rijd regelmatig op de N48 en daar mag je 100, maar dat kan dus niet met de vrachtwagen. Men gaat dus inhalen, ook als het net niet kan. Tegen de tijd dat zo'n idioot naast me zit heb ik de auto al terug laten zakken zodat hij het net kan halen. Dat bedoel ik met fouten corrigeren.
Dat je als vrachtwagenchauffeur je auto nooit als wapen mag gebruiken lijkt me logisch. Daar ben je professional voor.
Maar daar erger ik me ook aan. En ik ben chauffeur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Ja, dat doe ik sowieso. Maar hier corrigeer ik letterlijk de fouten van een ander.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken.
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord....
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Des te erger dat het dan gebeurd op de A6 en A28quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.
Kunnen we daar dan aparte parkeerplaatsen voor maken, anders staat het pas echt stil op de A15.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeerirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblief, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Ik zie nooit ergens verbetering op dit vlak, snelheden op binnenwegen gaan alleen maar verder omlaag door al deze onzin, en als goedmaker krijgen we de 130 km/h op de snelweg. De overheid zou de provincies en gemeenten eens moeten aanspreken op dit gedrag.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...
Maar als je kijkt naar de 130km stukken, dan zijn dat stukken snelweg met weinig/geen afritten... Vandaar dat daar de snelheid omhoog kan...
Ik praat het niet goed, maar kan me goed voorstellen dat hij na de zoveelste auto die op snelheid langszij komt denkt "krijg de schijt allemaal".quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Echt niet, ik gebrui de A6 heel veel die is eindelijk een beetje nuttig met 130 (maar je heb inderdaad een punt)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Dat herken ik wel. Al zou ik best eens een dagje als verkeerspolitie willen rond rijden. Dan gaan er een hoop op de bon.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.
Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
Hier is het nog dommer. Hier kom je het dorp uit, kun je 200 meter 80, dan krijg je twee rotondes, dan kun je 1,5 kilometer 80 en dan beland je weer in zo'n gare 60 kilometer zone.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Ja, en ook wanneer je ze 10 km verderop gewoon weer inhaalt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.
Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:23 schreef Marco001 het volgende:
Vandaag richting Groningen een stuk over de vluchtstrook gereden.
Waarom? Werd aangegeven door de borden i.v.m. wegwerkzaamheden, zodat er nog wel gebruik kon worden gemaakt van 2 rijstroken, ware het dat er zo'n 100 meter voor mij op de linker strook een Yaris reed, netjes de max snelheid, daar niet van, maar pas na 5 km besloot hij om ook maar op de rechterrijstrook te gaan rijden.
Oh, en ergernis 2: Knipperlicht gebruik: Op de snelweg een paar keer moeten remmen omdat ik iemand in wou halen, maar die ook maar besloot in te gaan halen.
Uiteraard gebruikten ze daarbij geen knipperlichten, zodat ik een paar keer van het gas af moest, en een aantal keer zelfs moest remmen om een ongeval te voorkomen.. (en dan ree ik 120/130.. )
Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten!quote:Op maandag 9 juli 2012 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die willen uitvoegen en dan al op de snelweg beginnen met remmen. Dan heb je naar mijn mening zo weinig rijvaardigheden dat je het rijbewijs niet waardig bent.
Ik probeer het van de snelweg gaan altijd redelijk ver vooruit te plannen zoals ook in de luchtvaartquote:Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten!Maar bij drukte inderdaad not done. Even erg zijn mensen die meteen zodra ze op de afrit zijn afremmen naar 50. Kom je dus later aanzeilen kan je ook een halve noodstop maken.
Dat kom ik ook nog wel eens tegen ja, vergelijkbare situaties.. Je zou haast zeggen dat ze het erom doen..quote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor...
[..]
Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:08 schreef Inbox4me het volgende:
Veel herkenbare irritaties
Ik heb een paar van mijn eigen irritaties verzameld (waarschijnlijk al een keer geweest, maar 14 delen doorspitten kost me wat te veel tijd...)
- auto's die naar links komen zetten op de snelweg als er iemand wil invoegen (en dan het liefst vlak voor je en met een aardig snelheidsverschil). Ik heb altijd geleerd dat het invoegende verkeer zijn snelheid aan moet passen
- in dezelfde categorie: aan het begin van de invoegstrook invoegen zodat je met 70 tussen het aanstormende verkeer komt ipv eerst snelheid te maken. Briljant
- auto's die linksafslaan in de bebouwde kom, maar dan met de kont het doorgaande verkeer blokkeren, terwijl er ruimte is om de auto rechtuit tussen de verkeersstromen te zetten![]()
- een knipper te vroeg aanzetten, bij voorkeur als je er net achter/naast hangt. Ik krijg af en toe een hartverzakking omdat ik een aantal keer beleefd heb dat iemand zijn dode hoek niet checkte. Ook leuk op de motor (en ja, ik zit zo kort mogelijk in de dode hoek)
- niet knipperen op een rotonde, terwijl je wel afslaat. Sta je dan te wachten voor Jan <censuur>![]()
- irritantje DJ's op de radio (maar dat is dan weer vrij eenvoudig op te lossen gelukkig).
Gedeelde smart is halve smart oid
Ik had de discussie half meegekregen. Zonder de discussie nieuw leven in te willen blazen: het is gewoon niet handig omdat je niet weet of diegene je wel of niet gezien heeft...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.
Vind ik ook altijd zo fantastisch... Zit je op een 50km weg (tja, die houdt echt niet op na die weg van rechts, hoewel de meesten dat wel lijken te denken), zit er weer zo'n eikel achter je te plakken (hey, je rijdt maar 50 waar je 50 mag!) En als je dan de 50 verlaat en mag doortrekken tot 80 zie je ze niet meer terug...quote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
En vandaag ff een klevertje Petje in zn Golfje 2 GTI heerlijk vernederd.
Loopt hele tijd achter mij te kleven op de afrit; links en rechts achter me; metertje afstand.
Bocht, dus afremmen.
Na de bocht: ff de turbo aan t werk gezet.... was ie zo verdwenen in de achteruitkijkspiegel.... Daarna kwam ie weer dichterbij en hield redelijk afstand....![]()
Zodra mensen fietsen achterop de auto hangen, kunnen ze niet meer rijden. Is me vaker opgevallen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:20 schreef Tijn het volgende:
Gisteren zat ik op de A1 achter een of andere droeftoeter die 90 reed met een zooi fietsen achterop. Het was verder vrij rustig, dus ik haal die kerel vlot in en daarna wil ik weer naar rechts... heeft 'ie blijkbaar extra gas gegeven terwijl ik 'em inhaalde, waardoor 'ie in m'n dode hoek blijft hangen
Ik zag dat ik er net voor kon en ik had geen zin om onnodig links te rijden of de snelheidslimiet te overschrijden, dus ik heb m'n knipper naar rechts aan gedaan om aan te geven dat ik graag voor 'em wil. Begint 'ie te toeteren en met groot licht te seinen
Uiteindelijk toch maar een dot gas gegeven en daarna voor 'em ingevoegd, waarna hij weer terugging naar z'n slakkengangetje. Man oh man, wat een figuur
Misschien te maken met het feit dat zodra mensen op een fiets zitten ze ook maar wat doen. Laatst nog een enorme discussie gehad met een oudere mevrouw die bij hoog en bij laag vol bleef houden dat fietsers tegenwoordig altijd voorrang hebben, ook als ze van links komen. (wat in dit geval het geval was)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zodra mensen fietsen achterop de auto hangen, kunnen ze niet meer rijden. Is me vaker opgevallen...
Echt ongelofelijk irritant dit inderdaad. Op een lege weg rijden ze 20 km op dezelfde snelheid 'mee' en dan moet je een vrachtwagen inhalen dan gooien ze hem eerder naar links waardoor je je dreigt 'vast' te rijden. Dat soort figuren mogen van mij de vangrail kussenquote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor...
Ook ergernis wekkend ja, figuren die terwijl je ze inhaalt gas bijgeven, vaak mensen die het niet kunnen hebben dat ze ingehaald wordenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:20 schreef Tijn het volgende:
Gisteren zat ik op de A1 achter een of andere droeftoeter die 90 reed met een zooi fietsen achterop. Het was verder vrij rustig, dus ik haal die kerel vlot in en daarna wil ik weer naar rechts... heeft 'ie blijkbaar extra gas gegeven terwijl ik 'em inhaalde, waardoor 'ie in m'n dode hoek blijft hangen
Ik zag dat ik er net voor kon en ik had geen zin om onnodig links te rijden of de snelheidslimiet te overschrijden, dus ik heb m'n knipper naar rechts aan gedaan om aan te geven dat ik graag voor 'em wil. Begint 'ie te toeteren en met groot licht te seinen
Uiteindelijk toch maar een dot gas gegeven en daarna voor 'em ingevoegd, waarna hij weer terugging naar z'n slakkengangetje. Man oh man, wat een figuur
klopt, was laatst op tv.. mensen zien een doorgetrokken streep en durven er niet overheenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Fiorano het volgende:
Ergenis:
Op de A1 tussen Amersfoort en Barneveld ligt een spitsstrook. Op dat moment zijn er dus 3 rijbanen open (vluchtstrook = Spitsstrook) en op de een of andere manier maken een heleboel mensen geen gebruik van de Spitsstrook. Zal wel door de doorgetrokken lijn komen ofzo, maar mensen alsjeblieft rij rechts!
Het mag wel niet maar dat soort figuren ga ik gewoon rechts voorbij.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:23 schreef rival het volgende:
[..]
klopt, was laatst op tv.. mensen zien een doorgetrokken streep en durven er niet overheen
Ik moet toegeven, de eerste keer dat ik daar reed had ik ook ziets van, wat doen mensen op die vluchtstrook! Toen pas zag ik dat het als spitsstrook dienst deed. Maar ik vond het wel heel vreemd om over de vluchtstrook te rijden...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Fiorano het volgende:
Ergenis:
Op de A1 tussen Amersfoort en Barneveld ligt een spitsstrook. Op dat moment zijn er dus 3 rijbanen open (vluchtstrook = Spitsstrook) en op de een of andere manier maken een heleboel mensen geen gebruik van de Spitsstrook. Zal wel door de doorgetrokken lijn komen ofzo, maar mensen alsjeblieft rij rechts!
Misschien moet jij gewoon wat minder opgefokt achter het stuur zitten? Hij trekt harder op dan degene die rechts staan. En waarom zou iemand op het laatste moment vol in de rem moeten gaan bij een stoplicht? Een beetje rustig uitrollen is gewoon prima.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |