abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113889472
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:32 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je mist mijn punt
Hoe dan?
quote van mezelf:
quote:
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_113889506
Laatst op de A59 ging een vrachtwagen niet 1 maar 2 vrachtwagens inhalen met miniem snelheidsverschil. Duurde echt 15 minuten ofzo. Achter mij (ik was de eerste achter de inhalende vrachtwagen) gingen er zelfs een stuk of 3 auto's bij een afrit/invoegstrook even inhouden en de 2 vrachtwagens via die afrit/invoegstrook voorbij om vervolgens weer de snelweg op te schieten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113889528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe dan?
quote van mezelf:

[..]

Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.
Bij ongevallen tussen vrachtwagens en auto's is 37% de schuld van de vrachtwagenchauffeur.
Maar er rijden veel meer auto's dan vrachtwagens rond, dus de kans op een ongeluk veroorzaakt door een auto is groter... Dus ja, dan vind ik 37% nog een hoog percentage als je kijkt naar de verhouding van auto's en vrachtwagens op de weg.
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:39:42 #154
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889536
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:31 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigeren :')

En ik zit genoeg op de weg om te zien wat automobilisten doen hoor, wees gerust... feit blijft wel dat de impact van capriolen van een vrachtwagenchauffeur toch vaak iets ernstiger zijn
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.

Voorbeeld: ik rijd regelmatig op de N48 en daar mag je 100, maar dat kan dus niet met de vrachtwagen. Men gaat dus inhalen, ook als het net niet kan. Tegen de tijd dat zo'n idioot naast me zit heb ik de auto al terug laten zakken zodat hij het net kan halen. Dat bedoel ik met fouten corrigeren.

Dat je als vrachtwagenchauffeur je auto nooit als wapen mag gebruiken lijkt me logisch. Daar ben je professional voor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:39:58 #155
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113889539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:35 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?

Ik zie je alleen maar negatief over ze posten terwijl alles wat jij hebt in zo'n ding gezeten heeft.

En dat laatste doe ik sowieso niet. Ik rijd overdag in Nederland nooit harder dan 83.
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
pi_113889570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.

Voorbeeld: ik rijd regelmatig op de N48 en daar mag je 100, maar dat kan dus niet met de vrachtwagen. Men gaat dus inhalen, ook als het net niet kan. Tegen de tijd dat zo'n idioot naast me zit heb ik de auto al terug laten zakken zodat hij het net kan halen. Dat bedoel ik met fouten corrigeren.

Dat je als vrachtwagenchauffeur je auto nooit als wapen mag gebruiken lijkt me logisch. Daar ben je professional voor.
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken. ;)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:41:36 #157
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889591
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Maar daar erger ik me ook aan. En ik ben chauffeur.
pi_113889599
quote:

[..]

Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord.... :|W
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:42:13 #159
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889605
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:40 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken. ;)
Ja, dat doe ik sowieso. Maar hier corrigeer ik letterlijk de fouten van een ander.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:42:53 #160
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889616
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord.... :|W
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.
pi_113889617
quote:

[..]

Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:43:32 #162
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113889636
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.

Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.

Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Anno1982 op 07-07-2012 13:50:14 ]
pi_113889645
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.
Des te erger dat het dan gebeurd op de A6 en A28 :P
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:44:39 #164
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113889662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.
Kunnen we daar dan aparte parkeerplaatsen voor maken, anders staat het pas echt stil op de A15. :Y)
pi_113889687
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeerirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.

Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.

Alsjeblief, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...
Maar als je kijkt naar de 130km stukken, dan zijn dat stukken snelweg met weinig/geen afritten... Vandaar dat daar de snelheid omhoog kan...
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:47:24 #166
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113889707
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
pi_113890006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.

Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:59:35 #168
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113890055
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...
Maar als je kijkt naar de 130km stukken, dan zijn dat stukken snelweg met weinig/geen afritten... Vandaar dat daar de snelheid omhoog kan...
Ik zie nooit ergens verbetering op dit vlak, snelheden op binnenwegen gaan alleen maar verder omlaag door al deze onzin, en als goedmaker krijgen we de 130 km/h op de snelweg. De overheid zou de provincies en gemeenten eens moeten aanspreken op dit gedrag.

Elke binnenweg die wegens onderhoud onderhanden wordt genomen krijgt een berg rotondes en 60-zones. Als het budget nou eens zodanig beperkt zou worden dat er alleen opnieuw geasfalteerd kan worden, verbeteren we de doorstroming en dichten we tegelijkertijd een gat in de begroting.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Ik praat het niet goed, maar kan me goed voorstellen dat hij na de zoveelste auto die op snelheid langszij komt denkt "krijg de schijt allemaal".
pi_113890167
Ach eigenlijk moet je inderdaad zo veel mogelijk asfalt gebruiken, en daar heb ik ook geen probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is het manier van invoegen. Zonder knipperlicht, en afsnijden is een beetje standaard en dan kan je mooi aan het gas bij mij. Gewoon netjes naast me komen rijden, knipperlichtje aan en hoppa ik maak ruimte. En ik waardeer het helemaal als je me even aankijkt. We moeten toch samen rijden op die weg.
pi_113890274
quote:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.

Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Echt niet, ik gebrui de A6 heel veel die is eindelijk een beetje nuttig met 130 (maar je heb inderdaad een punt)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:13:12 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113890417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.

Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
Dat herken ik wel. Al zou ik best eens een dagje als verkeerspolitie willen rond rijden. Dan gaan er een hoop op de bon. :Y
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:14:38 #172
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113890461
quote:

Hier is het nog dommer. Hier kom je het dorp uit, kun je 200 meter 80, dan krijg je twee rotondes, dan kun je 1,5 kilometer 80 en dan beland je weer in zo'n gare 60 kilometer zone.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:20:51 #173
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113890602
Op de N201 mag je 80 km/u in de stukken die Noord-Holland lopen en 60 km/u in een stuk dat door de provincie Utrecht loopt. Verder compleet dezelfde weg, met dezelfde omstandigheden :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:23:29 #174
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113890680
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, en ook wanneer je ze 10 km verderop gewoon weer inhaalt...
Zie je ook veel gebeuren bij stoplichten met 2 banen. De linkerbaan staat altijd vol, omdat men denkt dat die sneller is. Gewoon vooraan rechts gaan staan, en als de boel oprijdt schuif je 'm zo in een gat weer in de linkerbaan. Je hebt de hele zwik ingehaald.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:28:44 #175
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113894467
Zonet een irritatie van iemand anders mee mogen maken op deze locatie.

De beste man wilde de snelweg oprijden, maar de uitvoegers maakten geen ruimte }). De beste man moest terug en blokkeerde daarbij het kruispunt. Voor dat soort gevallen sta ik natuurlijk graag even te wachten. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113933084
Wat een verstandelijk beperkt iemand ik nou weer tegenkwam. Net op een rotonde die ik aan het nemen zie ik iemand wel heel hard naderen en ja hoor, die gooit zijn auto zo de rotonde op zodat ik bijna zijn bumper kon kussen. Dus ik toeter en schud mijn hoofd, gaan de twee idioten in die auto helemaal los... Sommige mensen zouden verboden moeten worden...
pi_113937661
Vandaag richting Groningen een stuk over de vluchtstrook gereden.
Waarom? Werd aangegeven door de borden i.v.m. wegwerkzaamheden, zodat er nog wel gebruik kon worden gemaakt van 2 rijstroken, ware het dat er zo'n 100 meter voor mij op de linker strook een Yaris reed, netjes de max snelheid, daar niet van, maar pas na 5 km besloot hij om ook maar op de rechterrijstrook te gaan rijden.

Oh, en ergernis 2: Knipperlicht gebruik: Op de snelweg een paar keer moeten remmen omdat ik iemand in wou halen, maar die ook maar besloot in te gaan halen.
Uiteraard gebruikten ze daarbij geen knipperlichten, zodat ik een paar keer van het gas af moest, en een aantal keer zelfs moest remmen om een ongeval te voorkomen.. (en dan ree ik 120/130.. )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Spellchecker zondag 8 juli 2012 @ 19:54:58 #178
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_113939125
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 19:23 schreef Marco001 het volgende:
Vandaag richting Groningen een stuk over de vluchtstrook gereden.
Waarom? Werd aangegeven door de borden i.v.m. wegwerkzaamheden, zodat er nog wel gebruik kon worden gemaakt van 2 rijstroken, ware het dat er zo'n 100 meter voor mij op de linker strook een Yaris reed, netjes de max snelheid, daar niet van, maar pas na 5 km besloot hij om ook maar op de rechterrijstrook te gaan rijden.

Oh, en ergernis 2: Knipperlicht gebruik: Op de snelweg een paar keer moeten remmen omdat ik iemand in wou halen, maar die ook maar besloot in te gaan halen.
Uiteraard gebruikten ze daarbij geen knipperlichten, zodat ik een paar keer van het gas af moest, en een aantal keer zelfs moest remmen om een ongeval te voorkomen.. (en dan ree ik 120/130.. )
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf zondag 8 juli 2012 @ 23:49:30 #179
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_113952089
Zucht... Vandaag weer... Spitsstroken die op zondagmiddag geopend zijn. Spitsstrook niet bepaald druk, rechterbaan (dus een stap naar links) al bijna niemand en helemaal links is het leeg... Maar wel een snelheidsbeperking van 20 km/h terwijl 120 km/h dus makkelijk gekund had.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 9 juli 2012 @ 09:27:33 #180
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_113958991
FIETSERS AAAARHGHGGHAHGuifaweuhfuahuiflhaseihfaweui;f

mijn haat voor deze wegvervuilers met doodwens werd vanochtend weer eens flink ververst. Reed rustig op auto-piloot in Purmerend richting werk, word de 2-baans weg op een gegeven moment opgesplitst door een middenstrook met struiken, boom, etc.
Was bijna de splitsing voorbij toen er UIT HET NIETS een suïcidale kuttekop vanachter een struik te voorschijn komt om even schuin de straat over te steken. Niet kijken of iets, nee gewoon MIDDEN OP DE FUCKING WEG fietsen op 100m verderop een fietspad in de slaan (waar dus wél een oversteekplaats voor fietsers was).

Ik kon alleen maar vol in de ankers, piepende bandjes en veel rook. Kuttekop fietst rustig door naar het fietspad en stopt, ik stop en doe m'n raampje open, begint ze te mauwen over "hoe erg ze wel niet is geschrokken". ROT OP kuttekop, jij duikt bijna op m'n motorkap, wat denk je van mij?!
Even gemeld dat dit geen oversteekplaats is voor fietsers waarna ze kennelijk bij zinnen kwam en met een schamele "okay, doei" er weer vandoor ging.

Godverdomme.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_113980747
Mensen die willen uitvoegen en dan al op de snelweg beginnen met remmen. Dan heb je naar mijn mening zo weinig rijvaardigheden dat je het rijbewijs niet waardig bent.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:57:57 #182
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113981984
Vandaag iemand gezien die even het goede voorbeeld was voor haar dochtertje. :') Ik moest parkeren, zag een vrije plek en ga daar dus staan. Er was dus één of andere domme troela die op de tegemoetkomende rijstrook stond en die daar ook wilde staan. Dus ze rijdt weer door, toetert en steekt haar middelvinger op. Voor mijn auto kon nog wel een busje met aanhanger staan, zoveel ruimte was er, maar nee, gelijk dat domme vingertje. Had die domme doos iets meer geduld gehad, dan had ze het gezien.

Sowieso, met een dikke SUV op een drukke weg tegen de rijrichting in parkeren. 8)7 En als je ziet hoe ze dan weer weg rijden. :X
  FOK!fotograaf maandag 9 juli 2012 @ 21:29:51 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_113987064
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die willen uitvoegen en dan al op de snelweg beginnen met remmen. Dan heb je naar mijn mening zo weinig rijvaardigheden dat je het rijbewijs niet waardig bent.
Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten! :) Maar bij drukte inderdaad not done. Even erg zijn mensen die meteen zodra ze op de afrit zijn afremmen naar 50. Kom je dus later aanzeilen kan je ook een halve noodstop maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 9 juli 2012 @ 21:37:32 #184
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113987532
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten! :) Maar bij drukte inderdaad not done. Even erg zijn mensen die meteen zodra ze op de afrit zijn afremmen naar 50. Kom je dus later aanzeilen kan je ook een halve noodstop maken.
Ik probeer het van de snelweg gaan altijd redelijk ver vooruit te plannen zoals ook in de luchtvaart :) . "On approach" = ca 1000 m. voor de afslag, snelheid eruit en naar rechts opschuiven. Al rij ik achter een vrachtwagen oid. ik blijf lekker hangen en dan op je gemak gaatje zoeken en uitvoegen. Remmen doe ik niet als het niet nodig is, op de afslag RAI in Amsterdam die ik iedere dag neem kan ik vaak nog wat tempo maken zelfs, zeker met de motor :P
  maandag 9 juli 2012 @ 22:08:38 #185
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_113989053
Veel herkenbare irritaties :Y

Ik heb een paar van mijn eigen irritaties verzameld (waarschijnlijk al een keer geweest, maar 14 delen doorspitten kost me wat te veel tijd... ;) )

- auto's die naar links komen zetten op de snelweg als er iemand wil invoegen (en dan het liefst vlak voor je en met een aardig snelheidsverschil). Ik heb altijd geleerd dat het invoegende verkeer zijn snelheid aan moet passen
- in dezelfde categorie: aan het begin van de invoegstrook invoegen zodat je met 70 tussen het aanstormende verkeer komt ipv eerst snelheid te maken. Briljant
- auto's die linksafslaan in de bebouwde kom, maar dan met de kont het doorgaande verkeer blokkeren, terwijl er ruimte is om de auto rechtuit tussen de verkeersstromen te zetten :(
- een knipper te vroeg aanzetten, bij voorkeur als je er net achter/naast hangt. Ik krijg af en toe een hartverzakking omdat ik een aantal keer beleefd heb dat iemand zijn dode hoek niet checkte. Ook leuk op de motor (en ja, ik zit zo kort mogelijk in de dode hoek)
- niet knipperen op een rotonde, terwijl je wel afslaat. Sta je dan te wachten voor Jan <censuur> o|O
- irritantje DJ's op de radio (maar dat is dan weer vrij eenvoudig op te lossen gelukkig).

Gedeelde smart is halve smart oid
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 9 juli 2012 @ 22:58:32 #186
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_113991959
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor... }:|

En vandaag ff een klevertje Petje in zn Golfje 2 GTI heerlijk vernederd.
Loopt hele tijd achter mij te kleven op de afrit; links en rechts achter me; metertje afstand.
Bocht, dus afremmen.
Na de bocht: ff de turbo aan t werk gezet.... was ie zo verdwenen in de achteruitkijkspiegel.... Daarna kwam ie weer dichterbij en hield redelijk afstand.... :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Descendent op 09-07-2012 23:04:23 ]
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 23:57:02 #187
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_113995235
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor... }:|

[..]
Dat kom ik ook nog wel eens tegen ja, vergelijkbare situaties.. Je zou haast zeggen dat ze het erom doen..
Tevens -purist.
pi_113995463
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:08 schreef Inbox4me het volgende:
Veel herkenbare irritaties :Y

Ik heb een paar van mijn eigen irritaties verzameld (waarschijnlijk al een keer geweest, maar 14 delen doorspitten kost me wat te veel tijd... ;) )

- auto's die naar links komen zetten op de snelweg als er iemand wil invoegen (en dan het liefst vlak voor je en met een aardig snelheidsverschil). Ik heb altijd geleerd dat het invoegende verkeer zijn snelheid aan moet passen
- in dezelfde categorie: aan het begin van de invoegstrook invoegen zodat je met 70 tussen het aanstormende verkeer komt ipv eerst snelheid te maken. Briljant
- auto's die linksafslaan in de bebouwde kom, maar dan met de kont het doorgaande verkeer blokkeren, terwijl er ruimte is om de auto rechtuit tussen de verkeersstromen te zetten :(
- een knipper te vroeg aanzetten, bij voorkeur als je er net achter/naast hangt. Ik krijg af en toe een hartverzakking omdat ik een aantal keer beleefd heb dat iemand zijn dode hoek niet checkte. Ook leuk op de motor (en ja, ik zit zo kort mogelijk in de dode hoek)
- niet knipperen op een rotonde, terwijl je wel afslaat. Sta je dan te wachten voor Jan <censuur> o|O
- irritantje DJ's op de radio (maar dat is dan weer vrij eenvoudig op te lossen gelukkig).

Gedeelde smart is halve smart oid
Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:23:16 #189
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_114000663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.
Ik had de discussie half meegekregen. Zonder de discussie nieuw leven in te willen blazen: het is gewoon niet handig omdat je niet weet of diegene je wel of niet gezien heeft...
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_114000957
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
En vandaag ff een klevertje Petje in zn Golfje 2 GTI heerlijk vernederd.
Loopt hele tijd achter mij te kleven op de afrit; links en rechts achter me; metertje afstand.
Bocht, dus afremmen.
Na de bocht: ff de turbo aan t werk gezet.... was ie zo verdwenen in de achteruitkijkspiegel.... Daarna kwam ie weer dichterbij en hield redelijk afstand.... :')

Vind ik ook altijd zo fantastisch... Zit je op een 50km weg (tja, die houdt echt niet op na die weg van rechts, hoewel de meesten dat wel lijken te denken), zit er weer zo'n eikel achter je te plakken (hey, je rijdt maar 50 waar je 50 mag!) En als je dan de 50 verlaat en mag doortrekken tot 80 zie je ze niet meer terug...

Edit:

Oh, mijn irritatie vergeten te melden!

Vanmorgen, dook er zo'n koekblik vlak voor m'n neus de weg op (en dat ding trok natuurlijk niet echt op). Gaat daarna 50 rijden in de 60 zone (ohhh, er staat een paal dus dan kun je niet meer de max snelheid rijden!), en daarna (hard) afremmen vlak voordat de dubbele strook voor het stoplicht begint (zij naar de rechterbaan, ik wilde naar de linker want ik ben echt sneller weg dan die Appel vrachtwagen), zodat het niet erg veel scheelde of ik had in haar linker achterkant gezeten... En ze had nog twee auto lengtes voor haar...

Maar mijn grootste ergernis vandaag was toch wel weer die schijterds die absoluut niet weten hoe hard ze rijden. Dus 50 rijden waar je 60 mag (want paal) en 60 rijden waar je 70 mag (want paal) en dan dus in mijn dode hoek terug vallen zodat ik niet naar de linkerbaan kon... (was bezig mij met hoge snelheid in te halen, terwijl ik hem netjes op 77 op de begrenzer had staan)

[ Bericht 29% gewijzigd door Sweetpea8472 op 10-07-2012 08:54:24 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:20:38 #191
12221 Tijn