kan nog gewijzigd worden.quote:
Drie vijfstreepbarbeeltjes is wel wat aan de weinige kant... Hoe groot is je bak?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:26 schreef LovelyLady het volgende:
Ook alweer een tijdje niet gepost. bakje laatst weer goed schoongemaakt en nog steeds geen last meer van slakjes
(kut bedenk me net dat ik de plantjes die ik net gekocht heb dus niet heb 'afgespoelt')
Anyway, plantjes dus gehaald want die gaan op de 1 of andere manier toch een keer dood...
Kon het niet laten om wat visjes erbij te nemen
Dus heb ik een stel corydorassen erbij en een 3tal vijfstreep barbeeltjes
Nu wil ik een grotere bak
Want ik wil meer
50cm breed, 30 diep en 30 hoog.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Drie vijfstreepbarbeeltjes is wel wat aan de weinige kant... Hoe groot is je bak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2012 18:30:57 ]
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
50cm breed, 30 diep en 30 hoog.
Omdat ik al 3 platy's had en 5 tetra's adviseerde ze 3 omdat het anders misschien te druk in het midden zou kunnen worden..
Ik bedenk me net dat ik niet gevraagd heb wat voor voer ze eten![]()
![]()
Dus ik heb alleen maar voer wat ik de platy's en tetra's geef... kan dat kwaad?Barbeeltjes kunnen prima leven op gewoon droogvoer, maar ze kunnen wat levend of diepvriesvoer als afwisseling erg waarderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ze ook in mijn bak, en ze jagen er echt achteraan en komen er ook beter door op kleur.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Oke super, dan hoef ik me voor het weekend geen zorgen te makenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Barbeeltjes kunnen prima leven op gewoon droogvoer, maar ze kunnen wat levend of diepvriesvoer als afwisseling erg waarderenIk heb ze ook in mijn bak, en ze jagen er echt achteraan en komen er ook beter door op kleur.
Zou kunnen.quote:
sowieso even goed uitspoelen van aqua en pomp. En ik zou hem wat later laten inwerken voordat ik er vissen inzet.quote:Op zondag 18 maart 2012 00:17 schreef Komakie het volgende:
Ik kan trouwens een bak krijgen van 100x50x40 compleet met extern filter en alle benodigdheden voor een aquarium (licht, verwarming, etc) voor maar 100 euro. Familie van mijn vriendin hebben schildpadden en hun bak wordt te klein dus die kunnen wij kopen als we willen.
Moet je daar nog iets speciaals mee doen met bijvoorbeeld reinigen als je er dan vissen in zet
Filter materiaal vervangen lijkt me wel logisch, maar verder?
Ik denk dat filter materiaal sowieso helemaal vervangen moet worden(?)quote:Op zondag 18 maart 2012 00:27 schreef Markster het volgende:
[..]
sowieso even goed uitspoelen van aqua en pomp. En ik zou hem wat later laten inwerken voordat ik er vissen inzet.
Verder niets bijzonders
Voor kleine vissen en kleine bakken geldt meestal 1 cm vis per 1 liter water. Omdat je er zelf ook zand, "stenen", hout etc erin hebt zitten haal ik meestal 5 a 10 liter van de berekening af.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:36 schreef Hanzel_lane het volgende:
Ik heb een 54liter bak... Daarin heb ik momenteel 5 kardinaal tetra's, 5 barbeeltjes, 1 ancistrus algeneter, 1 soort goudkarper achtig iets volgens mij en 1 vis waarvan ik geen idee heb wat het is. Zit ik op mijn max qua bevolking? Graag zou ik nog een vis willen met mooie kleuren... Als dit nog "past", heeft iemand dan een suggestie?
Dank!
Ohja, en mooie foto's hierboven!
Goed, groot filter erin/erop/ernaast/eronder zettenquote:Op maandag 19 maart 2012 08:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik denk dat filter materiaal sowieso helemaal vervangen moet worden(?)
De rest even goed schoonmaken (lees: uitspoelen)
Ik moet alleen kijken wat ik er verder in doe. Ik heb het idee om er een Cichliden bak van te maken. Alleen vraag ik me af hoe ik verschillende algen tot een minimum kan beperken als ik zo weinig planten heb.
Hmja hoe vies is het, onder de douche alles schoonspoelen met zeepsop.Zelfs het aquarium kan in de douche staan ! Filtermateriaal in de wasmachine of vaatwasser zetten zonder schoonmaak middelen. Als het hard spul is zelf schoonspoelen onder de kraan of douche.quote:Op zondag 18 maart 2012 00:17 schreef Komakie het volgende:
Ik kan trouwens een bak krijgen van 100x50x40 compleet met extern filter en alle benodigdheden voor een aquarium (licht, verwarming, etc) voor maar 100 euro. Familie van mijn vriendin hebben schildpadden en hun bak wordt te klein dus die kunnen wij kopen als we willen.
Moet je daar nog iets speciaals mee doen met bijvoorbeeld reinigen als je er dan vissen in zet
Filter materiaal vervangen lijkt me wel logisch, maar verder?
NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.quote:Op maandag 19 maart 2012 10:14 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hmja hoe vies is het, onder de douche alles schoonspoelen met zeepsop.Zelfs het aquarium kan in de douche staan ! Filtermateriaal in de wasmachine of vaatwasser zetten zonder schoonmaak middelen. Als het hard spul is zelf schoonspoelen onder de kraan of douche.
Binnen een uurtje ben je klaar en kan je ze de bak plaatsen en laten draaien. Daarna netjes 3 weken wachten voordat ge er visjes in gooit
TIP Plaats een handdoek ( of meerdere ) op de vloer van de douche en zet daar je aquarium op.
welk soort corydorassen heb je erbij?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:26 schreef LovelyLady het volgende:
Kon het niet laten om wat visjes erbij te nemen
Dus heb ik een stel corydorassen erbij en een 3tal vijfstreep barbeeltjes
Nu wil ik een grotere bak
Want ik wil meer
ik doe het altijd met azijn, werkt net zo goed! en miljoen uur naspoelen natuurlijk, dan kan een beetje zeep geen kwaadquote:Op maandag 19 maart 2012 11:02 schreef firefly90 het volgende:
[..]
NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.
Nouja zeg, het klinkt nu alsof ik het VET fout doequote:Op maandag 19 maart 2012 11:04 schreef firefly90 het volgende:
[..]
welk soort corydorassen heb je erbij?
jammer dat je totaal niet hebt geluisterd naar de goede adviezen en mooie visbestanden eerder in de reeks.
zoals 1 vissoort per waterlaag...
Als jij dat ervaart als niets, prima.. ik heb het advies wat ik gekregen heb ook voorgelegd aan de mevr van de viswinkel.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:51 schreef firefly90 het volgende:
je vraagt hier info maar je doet er uiteindelijk niets mee.
dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking.
ik zie dat hier veel gebeuren: iemand doet zijn/haar best om iemand info te geven en het wordt gewoon aan de kant gelegd. erg jammer, helemaal omdat het om levende wezens gaat.
Klopt.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:51 schreef firefly90 het volgende:
je vraagt hier info maar je doet er uiteindelijk niets mee.
dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking.
ik zie dat hier veel gebeuren: iemand doet zijn/haar best om iemand info te geven en het wordt gewoon aan de kant gelegd. erg jammer, helemaal omdat het om levende wezens gaat.
Absoluut! Boefje!quote:
FMLquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is het verschil idd.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:16 schreef Messina het volgende:
Dat is het punt![]()
Prima gaan en ideaal zijn, zijn twee verschillende dingen.
Maar goed, iedereen z'n eigen ding. Je kan het nooit 100% perfect doen, denk ik. Blijft toch een aquarium, niet de natuurlijke leefomgeving...
Ik heb zelf geen cichlidenbak, maar ik denk dat je met een goed filter met groot volume, regelmatig verversen, geen overbevolking en een paar algeneters en/of meervallen erbij al een eind komt. Je kunt misschien ook wel een paar valissneria in de bak zetten, die zijn bestand tegen veel cichlidesoorten en nemen veel stoffen op.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:22 schreef Komakie het volgende:
Btw, als je een cichliden aquarium opstart met erg weinig tot geen beplanting. Hoe hou je dan je waterwaardes een beetje fatsoenlijk?
Zoals bijvoorbeeld Aloria heeft.
Hahah, als je een 1 meter aquarium onder de douche zet ( op een handdoek) Je pakt witte filterwatten of een washandje en gooit er wat zeepsop op en poetst zo de ramen. De douche kop sproeit alles er binnen nog geen seconde er weer af. Zo heb ik vroeger al mijn 60, 80 100, en 120 aquarium schoongemaakt. Binnen 5 minuten ben je klaar. Inplaats van dat gepruts onder de kraan !quote:Op maandag 19 maart 2012 11:02 schreef firefly90 het volgende:
[..]
NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.
Oh lees net dat je mijn bak bedoeld. Ik heb een groot bioloog eronder, weinig vis in vergelijking met mijn bak en al mijn vissen eten alg. ( tropheus ) Ik ververs ongever 1derde van de bak per week + ik moet regelmatig 10tallen liters bijvullen. Zelf filter ik over een microsiemens gafzak, witte filterwatten, koraal gruis, en filterballen. Wel heeft mijn bak ongeveer 1 maand ingedraaid met opstart vissen. ( zodat je bacterien niet verhongeren in je filter en ze zo kunnen groeien in je opstart )quote:Op maandag 19 maart 2012 14:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen cichlidenbak, maar ik denk dat je met een goed filter met groot volume, regelmatig verversen, geen overbevolking en een paar algeneters en/of meervallen erbij al een eind komt. Je kunt misschien ook wel een paar valissneria in de bak zetten, die zijn bestand tegen veel cichlidesoorten en nemen veel stoffen op.
ik zeg ook niet dat je het bij de kraan moet doen. douche is idd veel handiger.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:48 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hahah, als je een 1 meter aquarium onder de douche zet ( op een handdoek) Je pakt witte filterwatten of een washandje en gooit er wat zeepsop op en poetst zo de ramen. De douche kop sproeit alles er binnen nog geen seconde er weer af. Zo heb ik vroeger al mijn 60, 80 100, en 120 aquarium schoongemaakt. Binnen 5 minuten ben je klaar. Inplaats van dat gepruts onder de kraan !
Het kan inderdaad ook zonder zeep. Maar als de bak bijvoorbeeld erg met blauwalg aangetast is of er zijn medicijnen in gebruikt. Gebruik ik toch liever zeep. Dan gaan al die "niet" zo leuke bacterien ook doodquote:Op maandag 19 maart 2012 19:24 schreef firefly90 het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat je het bij de kraan moet doen. douche is idd veel handiger.
maar zonder zeep was ik ook in 5min klaar.
Foto is altijd leukquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:47 schreef makkie88 het volgende:
Hi!
Ik heb ook een Aquarium, kleintje, 40 liters.
Tot een paar weken terug had ik daar een kreeft in zitten, deze is helaas na een jaar dood gegaan. Ook zitten er Guppen in en nog wat andere makkelijk te houden visjes.
SInds vorige week zitten er ook 6 garnalen in, deze zijn alleen niet meer terug te vinden. binnenkort eventjes fototje Uppen
Baardalg komt meestal in bakken voor met weinig "planten"voeding in het water.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:10 schreef Komakie het volgende:
Iemand een idee wat te doen bij baardalg?
Wauw, ziet er mooi uitquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:09 schreef Dance-Commander het volgende:
Heb ook een bakje erbij gekocht..
[ afbeelding ]
Easycarbo it is.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:59 schreef Aloria het volgende:
[..]
Baardalg komt meestal in bakken voor met weinig "planten"voeding in het water.
Maar ook het fosfaat en nitraat kan er mee te maken hebben.
Zoek eens op redfield ratio. Dan wordt het hopelijk wat duidelijker.
Zelf zou ik als eerste easycarbo proberen. Kijken hoe de baardalg hier op reageert.![]()
Dat het water te weinig voeding voor de planten heeft om te groeien. De baardalg maakt hier handig gebruik van. Planten groeien immers niet snel, de baardalg gaat op de bladeren zitten. Neemt het kleine beetje voeding wat er is, zelf op en je hebt stagnatie ! Planten kunnen niet vechten tegen de baardalg vanwege te weinig voeding. Veel mensen zeggen dat easy carbo tegen baardalg helpt. Hopelijk werkt het ook voor jouquote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Easycarbo it is.
Eerst maar eens kopen natuurlijk. Iemand een idee voor een winkel (online?)
Btw, wat bedoel je met planten voeding. In de zin van dat de planten niet genoeg voeding afgeven of juist dat er te weinig voeding is voor planten om te groeien?
We gaan het zien.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:16 schreef Aloria het volgende:
[..]
Dat het water te weinig voeding voor de planten heeft om te groeien. De baardalg maakt hier handig gebruik van. Planten groeien immers niet snel, de baardalg gaat op de bladeren zitten. Neemt het kleine beetje voeding wat er is, zelf op en je hebt stagnatie ! Planten kunnen niet vechten tegen de baardalg vanwege te weinig voeding. Veel mensen zeggen dat easy carbo tegen baardalg helpt. Hopelijk werkt het ook voor jou
Vooralsnog vinden ze elkaar superlief <3quote:Op zondag 25 maart 2012 23:51 schreef Komakie het volgende:
Ik hoop dat die kreeften het samen lang uithouden.
Ik heb al een keer gehad dat ze elkaar gelijk in de haren vlogen met een dodelijk slachtoffer als gevolg
quote:Op maandag 26 maart 2012 17:20 schreef Twinky het volgende:
[..]
Vooralsnog vinden ze elkaar superlief <3
Anne-Marie is 3cm denk ik, Sebastien 2.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Btw, volgens mij is die best groot of niet?
Hmm dan is het een beetje gezichtsbedrog, want ik vond ze er wel groot uit zienquote:Op dinsdag 27 maart 2012 06:49 schreef Twinky het volgende:
[..]
Anne-Marie is 3cm denk ik, Sebastien 2.
vissekom update;quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:09 schreef Dance-Commander het volgende:
Heb ook een bakje erbij gekocht..
[ afbeelding ]
Ja, ik hoef er maar 1 ml in te doen / dag.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:22 schreef Komakie het volgende:
Btw, het klopt dat je er zo weinig in moet doen? Mijn grote aquarium heeft maar 3ml easycarbo nodig per dag (?)
Mooi opgezet, ziet er goed uit. Hoe groot is de bak?quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
vissekom update;
[ afbeelding ]
akvastabil 160x55x60cm.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mooi opgezet, ziet er goed uit. Hoe groot is de bak?
Bizarquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik hoef er maar 1 ml in te doen / dag.
Garnalen zijn juist erg gevoelig voor waterwaarden en met name voor nitriet, daarmee moet je wel uitkijken. Je kunt het beste wat inhoud van het filter en water uit je oude bak in de nieuwe gooien en na een week of twee de waterwaarden checken. Is het nitriet 0, dan kunnen ze erin.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:14 schreef naamdrager het volgende:
Ik wil binnenkort overstappen naar een iets grotere bak dan m'n huidige 60cm. Nu vraag ik me af, kun je dat zo van de ene op de andere dag doen? Dus water overhevelen, iets (1/3?) water er bij, pomp overzetten, vis erin en gaan? Of moet je nog ergens rekening mee houden wat betreft indraaien enzo? Ik heb er op dit moment guppen en vuurgarnalen in zitten, ik heb dus geen heel gevoelig vissenbestand.
Je zult er waarschijnlijk al aan gedacht hebben, maar het kan helpen om het licht een weekje uit te laten. Algen houden dat een stuk slechter vol dan planten.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:58 schreef Kreator het volgende:
Ik word echt he-le-maal gek van de alg in mijn bak. Elke week moet ik alles verschonen, ruiten krabben... alles zit onder de alg/blauwalg....
Alles al geprobeerd...Redfield ratio is al maanden stabiel (en goed).
Niet meer tof. Ik zie het niet zitten om dit vol te houden zo...
Maar ja. Met de vissen gaat het prima...nog geen dode vis of garnaal gehad.
waarom er een hijs aan geven? ik druk een gedeelte van de slang onder water. duim op het uiteinde. uiteinde boven de emmer loslaten en het water stroomt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:04 schreef Staal het volgende:
Oja, wil trouwens sowieso even waarschuwen. (Krea schreef al eens een blauwzuurvergiftiging opgelopen.) Ik hevelde bij het verschonen nog steeds het water over met een stuk tuinslang en dan moet je er een hijs aangeven. De laatste keer ging dat mis en kreeg ik een slok water in mijn mond. Nou ja, heb maar een wijntje ingeschonken om te spoelen. Was helemaal niks aan de aan hand.
je hebt bij de intratuin speciale slangetjes met een handpompje eraan. Paar keer knijpen en het water loopt zo in je emmer. Kost geen drol die dingen...quote:Op zondag 1 april 2012 16:26 schreef firefly90 het volgende:
[..]
waarom er een hijs aan geven? ik druk een gedeelte van de slang onder water. duim op het uiteinde. uiteinde boven de emmer loslaten en het water stroomt.
Haha, wat leuk. Een "niet-normaal" ontwerp.quote:Op maandag 2 april 2012 21:17 schreef Dance-Commander het volgende:
Heb m'n ouwe aquarium te koop staan op marktplaats, iemand toevallig interesse?
http://dieren.marktplaats(...)98Pmwgdxw%3D%3D&df=1
T grijze deksel kan eraf, dan kom je dit tegen;quote:Op maandag 2 april 2012 21:31 schreef Saninl het volgende:
[..]
Haha, wat leuk. Een "niet-normaal" ontwerp.
Vertel, hoe zit dat precies? Je vult hem elke dag bij?
Gaat snoeien ed wel prettig?quote:Op maandag 2 april 2012 21:34 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
T grijze deksel kan eraf, dan kom je dit tegen;
[ afbeelding ]
Een verhoogde rand dus waar t water circa 2cm boven de bovenkant komt.
meestal moet er om de paar dagen wel een klein beetje water bij omdat je anders luchtbelletjes onder t glas krijgt.
Die ga ik kopen. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 1 april 2012 16:41 schreef soapie het volgende:
[..]
je hebt bij de intratuin speciale slangetjes met een handpompje eraan. Paar keer knijpen en het water loopt zo in je emmer. Kost geen drol die dingen...
Is te doen, zorgen dat er niet al te grote stenen/andere objecten in de bak liggen, anders kom jequote:
Ah, okequote:Op dinsdag 3 april 2012 20:43 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
Is te doen, zorgen dat er niet al te grote stenen/andere objecten in de bak liggen, anders kom je
slecht in de hoeken.
Maanvissen? L-nummers? Goerami's?quote:Op woensdag 4 april 2012 11:58 schreef kurobaka het volgende:
Hallo,
Ik heb inmiddels een aantal maand een klein aquarium, een 60cm Jewel. Ik ben er zo blij mee dat ik aan het denken ben om een groter aquarium aan te schaffen. Waarschijnlijk een Vision 260 of een Rio 240.
Ik ben echter opzoek naar een paar vissoorten van gemiddelde grootte (max 10-15cm) dat geschikt is voor een standaard gezelschapsaquarium. Wat ik zelf kan vinden is of klein (5-7cm) of groot (20-30cm). Een grote soort is niet zo handig omdat het vooral in een schooltje direct de nieuwe bak zo goed als vol zet en het is niet handig voor mijn reeds aanwezige kleine visjes.
Hopelijk heeft iemand antwoord. Alvast bedankt.
Maanvissen worden erg groot toch?quote:Op woensdag 4 april 2012 14:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maanvissen? L-nummers? Goerami's?
Goerami's zijn eigenlijk vrij schuw en juist gesteld op rust, dus als er veel drukke vissen in de bovenste waterlaag zwemmen zullen ze zich weinig laten zien. Als je ze neemt kun je het beste voor voor veel beplanting zorgen, vooral drijfplanten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:12 schreef kurobaka het volgende:
[..]
Maanvissen worden erg groot toch?
Goerami's lijken me best leuk als ze overweg kunnen met wat drukkere medebewoners.
Ik wil op de grond een groep Corydorasjes hebben dus daar hoeft ook niets groters te wonen.
Die hoogte, is dat inclusief de vinnen of alleen het ronde lichaam?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Goerami's zijn eigenlijk vrij schuw en juist gesteld op rust, dus als er veel drukke vissen in de bovenste waterlaag zwemmen zullen ze zich weinig laten zien. Als je ze neemt kun je het beste voor voor veel beplanting zorgen, vooral drijfplanten.
De maanvis P.scalare wordt maximaal 25cm hoog, maar er zijn varianten in de handel die minder groot worden, zoals de blue dwarf die zo'n 15cm hoog wordt.
De hoogte is inclusief de vinnen. In Amersfoort weet ik dat Utaka ze heeft, verder zou ik eerlijk gezegd niet weten hoeveel ze voorkomen.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:56 schreef kurobaka het volgende:
[..]
Die hoogte, is dat inclusief de vinnen of alleen het ronde lichaam?
Wat betreft die kleinere soort, in ieder geval ben ik ze nog niet tegenkomen in de dierenwinkels (en één speciaalzaak). Daar zie je wel verschillende kleuren, maar volgens mij zijn dat allemaal 'gewone' maanvissen (ook gezien de prijs, ik denk niet dat speciale soorten 3,5 euro kosten).
Ruilen is geen optie, heb al een iets groter aquarium gekocht en wil geenquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:45 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ah, oke
Leuk bakje
Je wilt zeker niet ruilen tegen een Aqua30 of 40?
ik moet eerst een aquarium de deur uit doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |