Dat het water te weinig voeding voor de planten heeft om te groeien. De baardalg maakt hier handig gebruik van. Planten groeien immers niet snel, de baardalg gaat op de bladeren zitten. Neemt het kleine beetje voeding wat er is, zelf op en je hebt stagnatie ! Planten kunnen niet vechten tegen de baardalg vanwege te weinig voeding. Veel mensen zeggen dat easy carbo tegen baardalg helpt. Hopelijk werkt het ook voor jouquote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Easycarbo it is.
Eerst maar eens kopen natuurlijk. Iemand een idee voor een winkel (online?)
Btw, wat bedoel je met planten voeding. In de zin van dat de planten niet genoeg voeding afgeven of juist dat er te weinig voeding is voor planten om te groeien?
We gaan het zien.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:16 schreef Aloria het volgende:
[..]
Dat het water te weinig voeding voor de planten heeft om te groeien. De baardalg maakt hier handig gebruik van. Planten groeien immers niet snel, de baardalg gaat op de bladeren zitten. Neemt het kleine beetje voeding wat er is, zelf op en je hebt stagnatie ! Planten kunnen niet vechten tegen de baardalg vanwege te weinig voeding. Veel mensen zeggen dat easy carbo tegen baardalg helpt. Hopelijk werkt het ook voor jou
Vooralsnog vinden ze elkaar superlief <3quote:Op zondag 25 maart 2012 23:51 schreef Komakie het volgende:
Ik hoop dat die kreeften het samen lang uithouden.
Ik heb al een keer gehad dat ze elkaar gelijk in de haren vlogen met een dodelijk slachtoffer als gevolg
quote:Op maandag 26 maart 2012 17:20 schreef Twinky het volgende:
[..]
Vooralsnog vinden ze elkaar superlief <3
Anne-Marie is 3cm denk ik, Sebastien 2.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Btw, volgens mij is die best groot of niet?
Hmm dan is het een beetje gezichtsbedrog, want ik vond ze er wel groot uit zienquote:Op dinsdag 27 maart 2012 06:49 schreef Twinky het volgende:
[..]
Anne-Marie is 3cm denk ik, Sebastien 2.
vissekom update;quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:09 schreef Dance-Commander het volgende:
Heb ook een bakje erbij gekocht..
[ afbeelding ]
Ja, ik hoef er maar 1 ml in te doen / dag.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:22 schreef Komakie het volgende:
Btw, het klopt dat je er zo weinig in moet doen? Mijn grote aquarium heeft maar 3ml easycarbo nodig per dag (?)
Mooi opgezet, ziet er goed uit. Hoe groot is de bak?quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
vissekom update;
[ afbeelding ]
akvastabil 160x55x60cm.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mooi opgezet, ziet er goed uit. Hoe groot is de bak?
Bizarquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik hoef er maar 1 ml in te doen / dag.
Garnalen zijn juist erg gevoelig voor waterwaarden en met name voor nitriet, daarmee moet je wel uitkijken. Je kunt het beste wat inhoud van het filter en water uit je oude bak in de nieuwe gooien en na een week of twee de waterwaarden checken. Is het nitriet 0, dan kunnen ze erin.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:14 schreef naamdrager het volgende:
Ik wil binnenkort overstappen naar een iets grotere bak dan m'n huidige 60cm. Nu vraag ik me af, kun je dat zo van de ene op de andere dag doen? Dus water overhevelen, iets (1/3?) water er bij, pomp overzetten, vis erin en gaan? Of moet je nog ergens rekening mee houden wat betreft indraaien enzo? Ik heb er op dit moment guppen en vuurgarnalen in zitten, ik heb dus geen heel gevoelig vissenbestand.
Je zult er waarschijnlijk al aan gedacht hebben, maar het kan helpen om het licht een weekje uit te laten. Algen houden dat een stuk slechter vol dan planten.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:58 schreef Kreator het volgende:
Ik word echt he-le-maal gek van de alg in mijn bak. Elke week moet ik alles verschonen, ruiten krabben... alles zit onder de alg/blauwalg....
Alles al geprobeerd...Redfield ratio is al maanden stabiel (en goed).
Niet meer tof. Ik zie het niet zitten om dit vol te houden zo...
Maar ja. Met de vissen gaat het prima...nog geen dode vis of garnaal gehad.
waarom er een hijs aan geven? ik druk een gedeelte van de slang onder water. duim op het uiteinde. uiteinde boven de emmer loslaten en het water stroomt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:04 schreef Staal het volgende:
Oja, wil trouwens sowieso even waarschuwen. (Krea schreef al eens een blauwzuurvergiftiging opgelopen.) Ik hevelde bij het verschonen nog steeds het water over met een stuk tuinslang en dan moet je er een hijs aangeven. De laatste keer ging dat mis en kreeg ik een slok water in mijn mond. Nou ja, heb maar een wijntje ingeschonken om te spoelen. Was helemaal niks aan de aan hand.
je hebt bij de intratuin speciale slangetjes met een handpompje eraan. Paar keer knijpen en het water loopt zo in je emmer. Kost geen drol die dingen...quote:Op zondag 1 april 2012 16:26 schreef firefly90 het volgende:
[..]
waarom er een hijs aan geven? ik druk een gedeelte van de slang onder water. duim op het uiteinde. uiteinde boven de emmer loslaten en het water stroomt.
Haha, wat leuk. Een "niet-normaal" ontwerp.quote:Op maandag 2 april 2012 21:17 schreef Dance-Commander het volgende:
Heb m'n ouwe aquarium te koop staan op marktplaats, iemand toevallig interesse?
http://dieren.marktplaats(...)98Pmwgdxw%3D%3D&df=1
T grijze deksel kan eraf, dan kom je dit tegen;quote:Op maandag 2 april 2012 21:31 schreef Saninl het volgende:
[..]
Haha, wat leuk. Een "niet-normaal" ontwerp.
Vertel, hoe zit dat precies? Je vult hem elke dag bij?
Gaat snoeien ed wel prettig?quote:Op maandag 2 april 2012 21:34 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
T grijze deksel kan eraf, dan kom je dit tegen;
[ afbeelding ]
Een verhoogde rand dus waar t water circa 2cm boven de bovenkant komt.
meestal moet er om de paar dagen wel een klein beetje water bij omdat je anders luchtbelletjes onder t glas krijgt.
Die ga ik kopen. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 1 april 2012 16:41 schreef soapie het volgende:
[..]
je hebt bij de intratuin speciale slangetjes met een handpompje eraan. Paar keer knijpen en het water loopt zo in je emmer. Kost geen drol die dingen...
Is te doen, zorgen dat er niet al te grote stenen/andere objecten in de bak liggen, anders kom jequote:
Ah, okequote:Op dinsdag 3 april 2012 20:43 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
Is te doen, zorgen dat er niet al te grote stenen/andere objecten in de bak liggen, anders kom je
slecht in de hoeken.
Maanvissen? L-nummers? Goerami's?quote:Op woensdag 4 april 2012 11:58 schreef kurobaka het volgende:
Hallo,
Ik heb inmiddels een aantal maand een klein aquarium, een 60cm Jewel. Ik ben er zo blij mee dat ik aan het denken ben om een groter aquarium aan te schaffen. Waarschijnlijk een Vision 260 of een Rio 240.
Ik ben echter opzoek naar een paar vissoorten van gemiddelde grootte (max 10-15cm) dat geschikt is voor een standaard gezelschapsaquarium. Wat ik zelf kan vinden is of klein (5-7cm) of groot (20-30cm). Een grote soort is niet zo handig omdat het vooral in een schooltje direct de nieuwe bak zo goed als vol zet en het is niet handig voor mijn reeds aanwezige kleine visjes.
Hopelijk heeft iemand antwoord. Alvast bedankt.
Maanvissen worden erg groot toch?quote:Op woensdag 4 april 2012 14:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maanvissen? L-nummers? Goerami's?
Goerami's zijn eigenlijk vrij schuw en juist gesteld op rust, dus als er veel drukke vissen in de bovenste waterlaag zwemmen zullen ze zich weinig laten zien. Als je ze neemt kun je het beste voor voor veel beplanting zorgen, vooral drijfplanten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:12 schreef kurobaka het volgende:
[..]
Maanvissen worden erg groot toch?
Goerami's lijken me best leuk als ze overweg kunnen met wat drukkere medebewoners.
Ik wil op de grond een groep Corydorasjes hebben dus daar hoeft ook niets groters te wonen.
Die hoogte, is dat inclusief de vinnen of alleen het ronde lichaam?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Goerami's zijn eigenlijk vrij schuw en juist gesteld op rust, dus als er veel drukke vissen in de bovenste waterlaag zwemmen zullen ze zich weinig laten zien. Als je ze neemt kun je het beste voor voor veel beplanting zorgen, vooral drijfplanten.
De maanvis P.scalare wordt maximaal 25cm hoog, maar er zijn varianten in de handel die minder groot worden, zoals de blue dwarf die zo'n 15cm hoog wordt.
De hoogte is inclusief de vinnen. In Amersfoort weet ik dat Utaka ze heeft, verder zou ik eerlijk gezegd niet weten hoeveel ze voorkomen.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:56 schreef kurobaka het volgende:
[..]
Die hoogte, is dat inclusief de vinnen of alleen het ronde lichaam?
Wat betreft die kleinere soort, in ieder geval ben ik ze nog niet tegenkomen in de dierenwinkels (en één speciaalzaak). Daar zie je wel verschillende kleuren, maar volgens mij zijn dat allemaal 'gewone' maanvissen (ook gezien de prijs, ik denk niet dat speciale soorten 3,5 euro kosten).
Ruilen is geen optie, heb al een iets groter aquarium gekocht en wil geenquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:45 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ah, oke
Leuk bakje
Je wilt zeker niet ruilen tegen een Aqua30 of 40?
ik moet eerst een aquarium de deur uit doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |