SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierOf toch du vader?![]()
Zijn er hier mensen die ECA hebben gebruikt, eventueel de Diamond Labs ECA 30+?If not now, then when.![]()
Nieuw deel werd niet aangemaakt, dus ik heb de vrijheid genomen.
Interessant verhaal van die muizen. Logisch ook als de insuline inderdaad continu zo hoog blijft dat de vetreserves niet kunnen worden aangesproken.
Ik vraag me wel af wat het doel was van het onderzoek, het was toch al bekend dat insuline een inhibitor is van het aanspreken van vetreserves.Kan ook zijn omdat ze juist zó weinig eten dat hun lichamen zich aanpassen en het BMR heel laag wordt, spiermassa wordt aangesproken om onderhoud te verlagen etc om te kunnen overleven (starvation mode dus).quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees dat wel vaker, van die mensen die fanatiek aeroob sporten (cardio, ja) en ogenschijnlijk heel weinig eten en dan toch geen lichaamsvet afvallen. Kan zijn dat het lichaam hormonaal alle functies op een laag pitje zet om de spierbewegingen te stimuleren.Of toch du vader?![]()
Ik geloof niet dat dat het geval is bij specifiek deze ras obese muizen, dat insuline de veroorzaker is.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:03 schreef McNulty het volgende:
[..]
Rechter muis hebben ze volgespoten met insuline. Bij gebrek aan voedsel gaat de muis dood voordat de vetreserves worden aangesproken. Komt omdat insuline vetcellen blokkeert zodat glucose eerst wordt aangesproken als energiebron (verlaagt bloedsuikerspiegel).
Maar insuline is idd wel erg grappig. Soms zie je dit bij diabetes patienten:
Geinig he? Deze patient injecteerde zichzelf jaren met insuline op twee plekken in z'n buik. Dankzij de insuline heeft hij specifiek nu op die twee plekken vetophoping.
Zijn wel dit soort voorbeelden waardoor ik nu wat milder ben over kcal in = kcal uit opmerkingen. Natuurlijk geldt de eerste Wet van Thermodynamica altijd, maar je lichaam heeft interessante tooltjes om te reguleren wáár de energie dan precies heen gaat voor opslag en gebruik of waar het vandaan moet komen...Confidence through competence![]()
Hahahaha, man boobs all the way down. LOLquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat het geval is bij specifiek deze ras obese muizen, dat insuline de veroorzaker is.
Maar insuline is idd wel erg grappig. Soms zie je dit bij diabetes patienten:
[ afbeelding ]
Geinig he? Deze patient injecteerde zichzelf jaren met insuline op twee plekken in z'n buik. Dankzij de insuline heeft hij specifiek nu op die twee plekken vetophoping.
Zijn wel dit soort voorbeelden waardoor ik nu wat milder ben over kcal in = kcal uit opmerkingen. Natuurlijk geldt de eerste Wet van Thermodynamica altijd, maar je lichaam heeft interessante tooltjes om te reguleren wáár de energie dan precies heen gaat of vandaan moet komen...If not now, then when.![]()
Ach, at the end of the day is dit spelen in marges en zijn er factoren die bij de gemiddelde persoon zonder hormonale afwijkingen oid (en die niet meedoen aan onderzoeken) niet betrokken zijn, waardoor kcal in vs kcal out vooralsnog opgaat.
In theorie zal het inderdaad niet altijd gelden (dat is maar weer bewezen) - al helemaal niet als je op een kunstmatige manier de factoren gaat beïnvloeden - maar in de praktijk denk ik dat je het rustig kan aannemen.Of toch du vader?![]()
Ja, op zich ben ik het daar wel mee eens.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:16 schreef Luchtkoker het volgende:
Ach, at the end of the day is dit spelen in marges en zijn er factoren die bij de gemiddelde persoon zonder hormonale afwijkingen oid (en die niet meedoen aan onderzoeken) niet betrokken zijn, waardoor kcal in vs kcal out vooralsnog opgaat.
In theorie zal het inderdaad niet altijd gelden (dat is maar weer bewezen) - al helemaal niet als je op een kunstmatige manier de factoren gaat beïnvloeden - maar in de praktijk denk ik dat je het rustig kan aannemen.
Maar als ik bv naar mezelf kijk: heb toen ik echt dik was veel last gehad van moobs, terwijl ik soms foto's zie van obese mannen die alles gewoon in de buik opslaan en een 'normale' borstpartij lijken te hebben.
Nu op ca. 11-12% bf heb ik nog steeds last van wat loshangend vel bij m'n borstpartij, dan denk ik: *@#&(@#& , allemaal als gevolg van m'n individuele hormoonhuishouding.Confidence through competence![]()
Volgens mij is dat praktisch 100% genetisch bepaald, waar je vet opslaat. Even ter referentie (als ik mag vragen), wat waren precies je stats toen je dik was qua gewicht/bf?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, op zich ben ik het daar wel mee eens.
Maar als ik bv naar mezelf kijk: heb toen ik echt dik was veel last gehad van moobs, terwijl ik soms foto's zie van obese mannen die alles gewoon in de buik opslaan en een 'normale' borstpartij lijken te hebben.
Nu op ca. 11-12% bf heb ik nog steeds last van wat loshangend vel bij m'n borstpartij, dan denk ik: *@#&(@#& , allemaal als gevolg van m'n individuele hormoonhuishouding.
Verder heb ik gelezen dat los vel etc over het algemeen wel wegtrekt naarmate de tijd vordert, behalve als je echt extreem obees was (zoals die mensen die op zo'n rtl4 programma kwamen waarvan ik de naam even kwijt ben, die echt 200+ kg waren). Dan is de enige uitweg plastische chirurgie.Of toch du vader?![]()
Erg interessant stuk over ECA.
Meer iets voor de endo's hier of mensen die sneller willen cutten zonder spierverlies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.![]()
1.66m @ 82-85 kg @ 30% bfquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Volgens mij is dat praktisch 100% genetisch bepaald, waar je vet opslaat. Even ter referentie (als ik mag vragen), wat waren precies je stats toen je dik was qua gewicht/bf?Op m'n buik (vroeger omtrek: 103 cm, omtrek nu: 74 cm) heb ik weinig last van los vel. Alleen als ik een beetje voorover hang zie je dat het niet zo strak is als bij iemand die altijd dun is geweest.quote:Verder heb ik gelezen dat los vel etc over het algemeen wel wegtrekt naarmate de tijd vordert, behalve als je echt extreem obees was (zoals die mensen die op zo'n rtl4 programma kwamen waarvan ik de naam even kwijt ben, die echt 200+ kg waren). Dan is de enige uitweg plastische chirurgie.
Alleen mijn areola's zijn twee 'tuitjes' als het warm is. Als het koud is trekt de huid samen en is het normaal. Is een vorm van pseudogyno, vrees ik, en ik heb er een hard hoofd in dat het zonder chirurgie weggaat.Confidence through competence![]()
Oh en dat RTL4 programma heette: Obese
[RTL4] Obese #6 de laatste :(
Briljant programma.
"Ik ben zo dik alles geprobeerd etc etc![]()
"
Personal trainer Radmillo: 'Niet zeiken, beter eten en trainen met die kont!'
Voila, 100 kilo eraf.
in het kortConfidence through competence![]()
'Puffy nipples' heb ik ook last van. Heb begrepen dat nolvadex (estrogen remmer) goed werkt. Ook schijnen er cremes gebaseerd op DHT te zijn (Andractim) die werken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:25 schreef Stereotomy het volgende:
Alleen mijn areola's zijn twee 'tuitjes' als het warm is. Als het koud is trekt de huid samen en is het normaal. Is een vorm van pseudogyno, vrees ik, en ik heb er een hard hoofd in dat het zonder chirurgie weggaat.
Maargoed, allemaal van 'horen zeggen'."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Puffy nipples zijn geen gyno, in de literatuur wordt hier ook strict onderscheid tussen gemaakt, alleen bij een verharding onder de tepel spreekt men van gyno.
Nolvadex (werkzame stof tamoxifen) is niet zo zeer een oestrogeen remmer, maar een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator), het bindt aan de oestrogeen receptor (ER, ERa in het geval van tamoxifen), en zet hiermee oestrogeen 'buiten spel'. Nolvadex helpt zeer goed tegen gyno en wordt als een veilige methode gezien in de behandeling tegen gyno. Vooral bij gyno die nog niet lang aanwezig is (zoals bij AAS veroorzaakte gyno) en klein in formaat, helpt het goed. Bij gyno die vrij lang aanwezig is (enkele jaren, zoals bij de puberteit), helpt het minder goed, maar alsnog het proberen waard. Zie o.a.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15998589
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14719418
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18357357
Andractim is idd een DHT gel, DHT is een competitieve ER antagonist, en daarnaast speelt de A:E (androgen:estrogen) ratio een belangrijke rol bij de ontwikkeling van gyno, waarbij een lagere ratio slechter is m.b.t. gyno. Gezien DHT een relatief sterk androgeen is, is dit voordelig voor deze ratio.
Of andractim echter werkt tegen gyno weet ik niet, in theorie klinkt het iig. leuk, maar heb er eigenlijk nooit naar gezocht.De hoeveelheden insuline die nodig zijn om afgifte van vrije vetzuren uit het vetweefsel (vrijwel) volledig te blokkeren zijn onmogelijk zonder exogene toediening. Het is eerder een 'leuk' experiment of insuline het dermate ver kan remmen dat er, zoals te zien blijkbaar, de dood volgt omdat er vrijwel geen vet meer 'aanspreekbaar' is.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:03 schreef McNulty het volgende:
[..]
Rechter muis hebben ze volgespoten met insuline. Bij gebrek aan voedsel gaat de muis dood voordat de vetreserves worden aangesproken. Komt omdat insuline vetcellen blokkeert zodat glucose eerst wordt aangesproken als energiebron (verlaagt bloedsuikerspiegel).
Vind dat plaatje van Stereotomy trouwens opmerkelijk, nog nooit gezien, had het me zelfs niet kunnen voorstellen dat de effecten zo sterk zichtbaar zouden zijn op den duur. Heb je toevallig een linkje naar deze case voor me? Ben benieuwd naar de gebruikte soort insuline en hoeveelheden.
[ Bericht 14% gewijzigd door Diabox op 07-03-2012 04:26:15 ]![]()
Goeie info, thanksquote:Op woensdag 7 maart 2012 04:20 schreef Diabox het volgende:
Puffy nipples zijn geen gyno, in de literatuur wordt hier ook strict onderscheid tussen gemaakt, alleen bij een verharding onder de tepel spreekt men van gyno.
Nolvadex (werkzame stof tamoxifen) is niet zo zeer een oestrogeen remmer, maar een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator), het bindt aan de oestrogeen receptor (ER, ERa in het geval van tamoxifen), en zet hiermee oestrogeen 'buiten spel'. Nolvadex helpt zeer goed tegen gyno en wordt als een veilige methode gezien in de behandeling tegen gyno. Vooral bij gyno die nog niet lang aanwezig is (zoals bij AAS veroorzaakte gyno) en klein in formaat, helpt het goed. Bij gyno die vrij lang aanwezig is (enkele jaren, zoals bij de puberteit), helpt het minder goed, maar alsnog het proberen waard. Zie o.a.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15998589
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14719418
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18357357
Andractim is idd een DHT gel, DHT is een competitieve ER antagonist, en daarnaast speelt de A:E (androgen:estrogen) ratio een belangrijke rol bij de ontwikkeling van gyno, waarbij een lagere ratio slechter is m.b.t. gyno. Gezien DHT een relatief sterk androgeen is, is dit voordelig voor deze ratio.
Of andractim echter werkt tegen gyno weet ik niet, in theorie klinkt het iig. leuk, maar heb er eigenlijk nooit naar gezocht.
Als het geen Gyno is, wat zijn puffy nipples dan wel?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb ook flinke spierpijn in mijn reet, mijn ultieme glutes oefening is tegenwoordig de one legged deadlift![]()
Insuline is inderdaad o.a. een vetopslag hormoon, maar als je geen chronisch verhoogde insuline hebt, is er niks aan de hand. Vet opslaan of vet verbranden ligt bij een gezond persoon dan ook aan boven je onderhoud eten. Als je daarnaast als man of vrouw grotendeels vet wilt verliezen door je calorieën te verlagen en/of cardio te doen, zal je toch echt intensive krachttraining moeten doen. Anders geef je je lichaam geen reden om je spieren te behouden. Meer spieren betekent ook een hogere vetverbranding als je rust.![]()
Daarom is IF ook zo goed, het bootst als het ware training na. Je insuline gaat omlaag, je leptine omlaag (al krijg je daar wel honger van) en vetverbranding wordt gestimuleerd (o.a. door verlaagde insuline dus). Voor mensen die echt fucked up hormonen hebben is IF misschien wel de uitkomst.![]()
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm1101527quote:Op woensdag 7 maart 2012 04:20 schreef Diabox het volgende:
De hoeveelheden insuline die nodig zijn om afgifte van vrije vetzuren uit het vetweefsel (vrijwel) volledig te blokkeren zijn onmogelijk zonder exogene toediening. Het is eerder een 'leuk' experiment of insuline het dermate ver kan remmen dat er, zoals te zien blijkbaar, de dood volgt omdat er vrijwel geen vet meer 'aanspreekbaar' is.
Vind dat plaatje van Stereotomy trouwens opmerkelijk, nog nooit gezien, had het me zelfs niet kunnen voorstellen dat de effecten zo sterk zichtbaar zouden zijn op den duur. Heb je toevallig een linkje naar deze case voor me? Ben benieuwd naar de gebruikte soort insuline en hoeveelheden.
Diabetes type 1 casus dus, na 30 jaar shots. Maar verder is er niet zoveel bekend.
[ Bericht 0% gewijzigd door Autobandje op 07-03-2012 11:36:25 ]![]()
Komt wel vaker voorquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:21 schreef Autobandje het volgende:
Diabetes type 1 casus dus, na 30 jaar shots. Maar verder is er niet zoveel bekend.Maar wat ik met dit wilde aangeven is dat ondanks energy in = energy out je lichaam een behoorlijke rol heeft in 'energy WHERE'. Idealiter gaat al het vet gelijkmatig over je lichaam weg, maar het kan soms zijn op koppige locaties (buik bij mannen, heupen bij vrouwen) dat je lichaam er door hormonen zo in slaagt om vet vast te houden en zelfs de BMR van andere delen omlaag te halen om dat vet in stand te houden.quote:This condition has been documented with many insulin preparations.
Ik begon erover vanwege de opmerking van Snakey's vrouw.
Confidence through competence![]()
Als je klieren voelt = gynoquote:Op woensdag 7 maart 2012 07:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Goeie info, thanks
Als het geen Gyno is, wat zijn puffy nipples dan wel?
Als je geen vergrote klieren voelt = ' pseudogyno' en dat kan van alles zijn. In mijn geval uitrekking van de huid van de areolas toen ik dik was, en waarbij de huid het niet gelukt is mee te krimpen nu ik niet meer dik ben.Confidence through competence![]()
Bedoelde deze casus specifiekquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Komt wel vaker voor
[..]
Maar wat ik met dit wilde aangeven is dat ondanks energy in = energy out je lichaam een behoorlijke rol heeft in 'energy WHERE'. Idealiter gaat al het vet gelijkmatig over je lichaam weg, maar het kan soms zijn op koppige locaties (buik bij mannen, heupen bij vrouwen) dat je lichaam er door hormonen zo in slaagt om vet vast te houden en zelfs de BMR van andere delen omlaag te halen om dat vet in stand te houden.
Ik begon erover vanwege de opmerking van Snakey's vrouw.
En bij vrouwen maakt het ook veel uit of ze post-menopauzaal zijn of aan de pil (weet niet of er iets van toepassing is hier).![]()
Nope. Wel diabetes type 3, waar ze medicijnen voor heeft. Ik denk dat de combinatie diabetes en iets met de schildklier niet echt meehelpt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:43 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Bedoelde deze casus specifiek
En bij vrouwen maakt het ook veel uit of ze post-menopauzaal zijn of aan de pil (weet niet of er iets van toepassing is hier).
Maar goed. Eerst eens wat verder onderzoek laten doen lijkt me. Er naar gaan zitten gissen heeft niet zoveel nut.![]()
Hoeveel sporten zouden er zijn waar alle "wereld"kampioenen sinds 1965 nog van in leven zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(ik krijg die data niet beter uitgelijnd)![]()
Bedankt voor de benchtips brahs, ben gisteravond ook gaan trainen om maandag recht te zetten en ging lekker. Pecs ook goed sore nu.
Beste tip was: druk jezelf van het gewicht af in plaats van andersom. Verder ook wat gevonden, 'kijk naar een vast punt op het platond en niet naar de bar' ook goed, en de bar in elkaar drukken en proberen in een U-vorm te buigen ook om pecs meer te activeren. Die shit lees je wel vaker maar dacht ik in de gym nooit meer bij na.
Belangrijke les was ook meer het doel van de pecs snappen, ellebogen te ver ingeklapt zorgt ervoor dat de pecs amper werk krijgen. Dan wordt het eigenlijk een close grip BP zonder dat je een close grip hebt.
Ik merk ook dat de bedoeling + werkgebied van de spieren kennen helpt om een bepaalde groep/spier beter te kunnen voelen en hitten. Om eerlijk te zijn heb ik gisteren voor het eerst gevoeld/gezien waar mijn rear delts zitten.Die komen pas in actie wanneer de ellebogen voorbij het middelpunt van je lichaam moeten worden getrokken. Lats trekt ze tot dat punt, en pecs brengen ze voor het lichaam.
Is het niet handig om een lijst op te stellen waarin de functies van de spieren afzonderlijk en overzichtelijk worden genoemd? Moet vast ook wel ergens te vinden zijn, maar toch.
Pendlay rows pakt rear delts ook trouwens, mits je de bar hoog genoeg hijst zodat ze ook wat werk kunnen doen.![]()
![]()
Het lijkt me idd wel handig dat je weet wat je spieren doen ja....
Kutte van barbell training bij bv chest press is dat je armen anatomisch niet het ideale pad volgen. Dumbbels zijn wat dat betreft beter, maar daar kun je weer minder gewicht pakken ivm minder stabiliteit.
Je ziet ook dat je met dumbells wijd begingt, en ze 'naar elkaar toe brengt' als je ze van je af duwt. Dat is dat ' in een U vorm proberen te buigen' van de barbell waar je het over hebt.Confidence through competence![]()
Natuurlijk wist ik wel welke spieren wat doen, maar om de samenwerking/'overnemen' enzo in het hele geheel te zien, dat is wel leerzaam. Dus dat je ook het effect kan voorspellen voor wanneer een spier een andere 'overpowert' en zo werk ontzegt etc.
En dan ook met de (Latijnse) termen enzo erbij natuurlijk.Thanks! Zoiets kan ik goed gebruiken, titel klinkt precies als wat ik bedoel in ieder geval.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:17 schreef Snakey het volgende:
Ik heb deze panzer.
[ afbeelding ]
Maar dan de derde uitgave.
http://www.amazon.com/Str(...)lavier/dp/0736092269
[ Bericht 21% gewijzigd door Panzermaus op 07-03-2012 17:29:38 ]![]()
Toevallig is net net net de NL hernieuwde uitgave uitgekomen. Heb er drie van gekocht (voor mezelf en twee neven). Een derde neef krijgt mijn oude versie
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
vandaag weer lekker getraind, mocht ook wel weer want ik had het afgelopen weekend overgeslagen nadat ik donderdag van m'n fiets was gevallen toen ik uit de kroeg kwam en daardoor last van m'n knie had.
vanmiddag n ieder geval bij bench press maar eens 60kg geprobeerd en er 5 repetities weten uit te persen, en cable row ging met 80kg (wat ik van tevoren niet verwacht had) op 6 reps waarvan 4 netjes.![]()
Netjesquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:22 schreef obsama het volgende:
3x8 30kilo dumbbell benchpress, doet jullie waarschijnlijk niks maar ik ben fucking trotsZit zelf op 25kg 8x met dumbbells.
![]()
Goed werk, hoeveel doe je met barbell?quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:22 schreef obsama het volgende:
3x8 30kilo dumbbell benchpress, doet jullie waarschijnlijk niks maar ik ben fucking trots![]()
Panzert, ik heb zelf de Nederlandse uitgave. http://www.bol.com/nl/p/n(...)010937413/index.htmlquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:19 schreef Panzermaus het volgende:
Natuurlijk wist ik wel welke spieren wat doen, maar om de samenwerking/'overnemen' enzo in het hele geheel te zien, dat is wel leerzaam. Dus dat je ook het effect kan voorspellen voor wanneer een spier een andere 'overpowert' en zo werk ontzegt etc.
En dan ook met de (Latijnse) termen enzo erbij natuurlijk.
[..]
Thanks! Zoiets kan ik goed gebruiken, titel klinkt precies als wat ik bedoel in ieder geval.
Wat ik zelf het mooie van dit boek vind is dat het niet alleen laat zien hoe spieren werken in bepaalde oefeningen maar dat het ook uitlegt wat de risico's zijn als je de oefening niet goed uitvoert.If not now, then when.![]()
np G jwzquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef Panzermaus het volgende:
Bedankt voor de benchtips brahs, ben gisteravond ook gaan trainen om maandag recht te zetten en ging lekker. Pecs ook goed sore nu.
Beste tip was: druk jezelf van het gewicht af in plaats van andersom.![]()
80/85 kilo, doe dat echter stuk minder dan dumbbell dus het voelt alsof ik minder kracht kan zetten.
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.![]()
Upright rows? Vind ik zelf altijd heel fijnquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef obsama het volgende:
80/85 kilo, doe dat echter stuk minder dan dumbbell dus het voelt alsof ik minder kracht kan zetten.
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.BEASTMODE![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef obsama het volgende:
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:30 schreef Snakey het volgende:
Zo, weer een schouder workout gevonden die iets afwijkt van m´n ´vaste´ routine. Kan ik er morgen weer tegenaan.![]()
# Behind-the-neck military presses – 12, 10, 8, 6 Reps
# Seated dumbbell presses – 3 Sets of 8 to 10 Reps
# Side dumbbell laterals – 3 supersets of 10 to 12 Reps
# Superset with – Front dumbbell raises
# Lying rear delt dumbbell raise – 3 sets of 8 to 10 Reps
# Rear cable laterals – 3 sets of 8 to 10 Reps
http://www.simplyshredded.com/warriors-shoulder-workout.html
Going to be a warrior.![]()
![]()
Well done. Ik kom niet veel hoger heur, op een goede dag net 35.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:22 schreef obsama het volgende:
3x8 30kilo dumbbell benchpress, doet jullie waarschijnlijk niks maar ik ben fucking trots![]()
Wat ik me nou afvraag. Ik doe 1 of 2 keer in de week aan kickboksen, zo ook vanavond weer. Maar ik heb vanmorgen gewoon mijn benen en schouders getrained.
Is dit slecht/niet goed of wat?![]()
Doen jullie trouwens Side dumbbell laterals met 1 hand of 2 ? Heb het gevoel dat als ik 1 hand op een bankje/rek houd dat ik meer kracht kan zetten.![]()
Denk dat je vooral je spieren soepel en ´lang´ moet houden. Je wil niet je spieren teveel verkorten met trainen, als je stoot en je moet diep stoten dan kan dat wel eens onprettige gevolgen hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Tinos85 het volgende:
Wat ik me nou afvraag. Ik doe 1 of 2 keer in de week aan kickboksen, zo ook vanavond weer. Maar ik heb vanmorgen gewoon mijn benen en schouders getrained.
Ik denk niet dat het veel kwaad kan maar goed zal het ook zeker niet zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Tinos85 het volgende:
schijf van 15 of 20 kilo pakken. Armen strekken en omhoog en omlaag met dat ding. Slopertje. Beginnen met mp. Afmaken met side raises.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef obsama het volgende:
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.![]()
Have fun. Ik moest even wachten met m´n shirtje uittrekken na de training.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef obsama het volgende:
Bedankt voor het schema Snakey, vanavond maar proberen.
2. Nooit geprobeerd eigenlijk met 1 arm.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:02 schreef obsama het volgende:
Doen jullie trouwens Side dumbbell laterals met 1 hand of 2 ? Heb het gevoel dat als ik 1 hand op een bankje/rek houd dat ik meer kracht kan zetten.![]()
Ja, ik snap ook niet wat het voordeel er van is. Gewoon military press doen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:09 schreef Asgard het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch zeer blessure gevoelig?![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:09 schreef Asgard het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch zeer blessure gevoelig?quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:25 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Behind-the-neck military presses heb ik slechte dingen over gelezen, het zou slecht zijn voor je rotator cuff. Wellicht kun je die beter vervangen met de "gewone" military press?quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, lees maar in de link die erbij staat. Staat ook bij hoe je blessures voorkomt.![]()
ik heb zoveel 'onzin' gedaan betreft schouders, toen werden het slechts high pulls en push presses en toen groeide het als kool.![]()
Die zal ik er ook eens ingooien. Hoewel betwijfel of ik high pulls kan doen op het moment met mijn tennisarm.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:20 schreef Kroc het volgende:
ik heb zoveel 'onzin' gedaan betreft schouders, toen werden het slechts high pulls en push presses en toen groeide het als kool.![]()
Niks mis met behind the neck presses. Die vind ik veel fijner zelfs. Ligt maar net aan je anatomie.full stops and exclamation marks![]()
Probeer je Snakey nou te trollen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:26 schreef Kroc het volgende:
Ik heb ook flinke spierpijn in mijn reet, mijn ultieme glutes oefening is tegenwoordig de one legged deadlift
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Met twee handen. Ik doe hem echter op een bankje met rugleuning omhoog, maakt de oefening wat zwaarder en kan je minder snel "cheaten".quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:02 schreef obsama het volgende:
Doen jullie trouwens Side dumbbell laterals met 1 hand of 2 ? Heb het gevoel dat als ik 1 hand op een bankje/rek houd dat ik meer kracht kan zetten.
Hier eindelijk weer vooruitgang aan het zien, nu met 1 keer per week cardio in de week het vetpercentage op peil blijven houden. Voor de zomer wel kijken of we er nog 3 of 4 kilo vet af kunnen krijgen.![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Erg interessant stuk over ECA.
Meer iets voor de endo's hier of mensen die sneller willen cutten zonder spierverlies.Mooi stukje! Ik vind wetgeving rondom ephedrine sowieso wat flauw in Nederland. Bestel eind deze maand een pot diamond labs in de ukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BEASTMODE![]()
quote:![]()
Het was een deja vu post. Hij heeft al eens bijna hetzelfde gepost toen hij nog van niks wist.![]()
Hoe geweldig om te zien, je komt de gym binnen en tussen de abcrunchers en dumbbell-curlers is mijn before-training dubbelganger gewoon lekker en uit zichzelf aan het squatten en deadliften.Die jongen heeft geen motivatie of tips meer nodig, haalt & eet trouw zijn kwark en 12 boterhammen pindakaas per dag, hij bencht, OHP't, pendlay rowt, squat, deadlift, pullups/chinups en cable row. Plus wat dingen zoals legpress enzo soms. Net 1.5 maand bezig maar al 4 kg gegained, zal weinig vet bij zitten. Ook trouw elke workout vooruit met de gewichten, 3x per week. Mooi man, goed om te zien dat mensen het ook echt willen oppakken. En als ze eenmaal de resultaten merken dan brandt dat vanzelf wel verder.
Ook lekker getraind vandaag, herkende nu pas in het tweede row apparaat een rear delt row machine.
http://www.exrx.net/Weigh(...)r/LVRearDeltRow.html
Zoiets. Fijn om die hele beweging te kunnen maken.Heb ook het gevoel alsof ik weer helemaal op mijn oude kracht ben, OHP 3x5x48 kg ging lichter dan ooit en heb afgesloten met een set van 5x50 kg. (pr) Cool beans.
![]()
Die doe ik altijd met kabels, facepull ofzo heet het. Lekkere oefening wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:11 schreef Panzermaus het volgende:
Hoe geweldig om te zien, je komt de gym binnen en tussen de abcrunchers en dumbbell-curlers is mijn before-training dubbelganger gewoon lekker en uit zichzelf aan het squatten en deadliften.Die jongen heeft geen motivatie of tips meer nodig, haalt & eet trouw zijn kwark en 12 boterhammen pindakaas per dag, hij bencht, OHP't, pendlay rowt, squat, deadlift, pullups/chinups en cable row. Plus wat dingen zoals legpress enzo soms. Net 1.5 maand bezig maar al 4 kg gegained, zal weinig vet bij zitten. Ook trouw elke workout vooruit met de gewichten, 3x per week. Mooi man, goed om te zien dat mensen het ook echt willen oppakken. En als ze eenmaal de resultaten merken dan brandt dat vanzelf wel verder.
Ook lekker getraind vandaag, herkende nu pas in het tweede row apparaat een rear delt row machine.
Zoiets. Fijn om die hele beweging te kunnen maken.Heb ook het gevoel alsof ik weer helemaal op mijn oude kracht ben, OHP 3x5x48 kg ging lichter dan ooit en heb afgesloten met een set van 5x50 kg. (pr) Cool beans.
![]()
Props, delts zijn echt mijn weak point. Blijven lang hangen. Vandaag 1x8x40kg OHP gedaan met assist laatste 2 reps, niet echt heel denderend dus. Daarna nog 2x8x37kg, ook assist nodig laatste 2 reps.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:11 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch du vader?![]()
Wij hebben geen cable crossover ofzo, waarmee doe je die facepulls dan? Met de lat pulldown?quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:22 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Die doe ik altijd met kabels, facepull ofzo heet het. Lekkere oefening wel.Hm, blijven knallen maatje. Ik heb heel lang (lees: 3 maanden minstens) rond 45 kg geschommeld en vind het nu waarschijnlijk mijn zwakste lift. Weet nog dat JohnnyD. hier een keer postte en die deed al 58 kg ofzo terwijl de rest van zijn stats vergelijkbaar aan die van mij waren.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:24 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Props, delts zijn echt mijn weak point. Blijven lang hangen. Vandaag 1x8x40kg OHP gedaan met assist laatste 2 reps, niet echt heel denderend dus. Daarna nog 2x8x37kg, ook assist nodig laatste 2 reps.
Heb van het weekend dit doorgenomen: http://startingstrength.com/articles/learning_press_rippetoe.pdf, mooi en beknopt en covert vrijwel alles.
Ik pak hem daardoor nu ook iets breder en doe die shrug extra goed, voelt heerlijk en een stuk lichter nu.
Deze site kwam ik ook tegen, staan erg gekleurde maar wel smakelijke posts op.![]()
Voorbeelden:
• http://www.rookiejournal.(...)y_get-fat-on-it.html, er was ook nog zo'n e-war tussen Rippetoe en zo'n andere kerel hierover.(Lyle McDonald zijn forum vs Rippetoe zijn forum)
• http://www.rookiejournal.(...)ts-for-big-arms.html
En
• http://www.rookiejournal.(...)-you-a-big-butt.html
Heb me aardig op die site vermaakt, gewoon een beetje doorklikken op related articles. Scherpe onderwerpen en er wordt ook altijd flink geruzied in de comments.
Oh: http://www.rookiejournal.com/lat-activation.html en de gerelateerde articles, ook nice.![]()
Oh nee mijn sportschool heeft een shitload aan kabels. Inclusief cablecrossquote:Op woensdag 7 maart 2012 23:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wij hebben geen cable crossover ofzo, waarmee doe je die facepulls dan? Met de lat pulldown?
[..]![]()
Nee mang, ik diss snakey niet.![]()
Ik vind de one legged deadlift de ideale lower body pull oefening. Echt een wereld van verschil met de normale deadlift. Ik noem maar wat qua percentages, maar als de deadlift 60% een lb oefening is, dan is de single leg 90%![]()
Hangt er ook vanaf wat je startpositie is met DL natuurlijk. Ikzelf begin bijvoorbeeld met m'n bovenbenen parallel aan de grond en ik drive vanaf het begin voornamelijk uit mijn benen, terwijl een maat van me wat 'hoger' begint en het dan ook meer uit zijn onderrug haalt.
Maar goed, dat is verder los van het punt, je hebt gelijk
Of toch du vader?![]()
Zal het e.e.a. doornemen, die PDF gebookmarkt om binnenkort eens te lezen. Inderdaad gewoon blijven knallen. Zoals ik al tegen m'n trainingsbuddy zei, als er te lang geen progressie in zit desnoods (tijdelijk) over stappen op pushpresses, weer een nieuwe sensatie voor je spieren, hogere gewichten, etc. Wij doen nu OHP seated.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wij hebben geen cable crossover ofzo, waarmee doe je die facepulls dan? Met de lat pulldown?
[..]
Hm, blijven knallen maatje. Ik heb heel lang (lees: 3 maanden minstens) rond 45 kg geschommeld en vind het nu waarschijnlijk mijn zwakste lift. Weet nog dat JohnnyD. hier een keer postte en die deed al 58 kg ofzo terwijl de rest van zijn stats vergelijkbaar aan die van mij waren.
Heb van het weekend dit doorgenomen: http://startingstrength.com/articles/learning_press_rippetoe.pdf, mooi en beknopt en covert vrijwel alles.
Ik pak hem daardoor nu ook iets breder en doe die shrug extra goed, voelt heerlijk en een stuk lichter nu.
Deze site kwam ik ook tegen, staan erg gekleurde maar wel smakelijke posts op.![]()
Voorbeelden:
• http://www.rookiejournal.(...)y_get-fat-on-it.html, er was ook nog zo'n e-war tussen Rippetoe en zo'n andere kerel hierover.(Lyle McDonald zijn forum vs Rippetoe zijn forum)
• http://www.rookiejournal.(...)ts-for-big-arms.html
En
• http://www.rookiejournal.(...)-you-a-big-butt.html
[ afbeelding ]
Heb me aardig op die site vermaakt, gewoon een beetje doorklikken op related articles. Scherpe onderwerpen en er wordt ook altijd flink geruzied in de comments.
Oh: http://www.rookiejournal.com/lat-activation.html en de gerelateerde articles, ook nice.
Lijkt me trouwens dat een 58kg OHP met die stats die jij destijds had (ik kan me die posts ook nog wel herinneren, is alweer een tijdje geleden) eerder uit proportie is dan andersom, hoor. Of hij maakte er een pushpress van, of hij had zwaar zieke delts.Of toch du vader?![]()
Maakt dat niet uit waarmee je kracht zet bij de deadlift? Een vriend en ik zijn pas begonnen hiermee en hij zegt dat hij vooral vanuit zijn quads tilt, terwijl ik het meer merk aan mijn rug.quote:Op donderdag 8 maart 2012 00:23 schreef Luchtkoker het volgende:
Hangt er ook vanaf wat je startpositie is met DL natuurlijk. Ikzelf begin bijvoorbeeld met m'n bovenbenen parallel aan de grond en ik drive vanaf het begin voornamelijk uit mijn benen, terwijl een maat van me wat 'hoger' begint en het dan ook meer uit zijn onderrug haalt.
Maar goed, dat is verder los van het punt, je hebt gelijk
Onze houding is volgens mij wel, rechte rug etc.![]()
dan heeft je vriend een betere vorm als jullie beide net beginnen lijkt me. Als je op relatieve lage gewichten bezig ben maakt het niet veel uit qua belasting op je lichaam, maar ik denk dat je ook bekend ben met het adagium: niet vanuit je rug tillen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 01:40 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Maakt dat niet uit waarmee je kracht zet bij de deadlift? Een vriend en ik zijn pas begonnen hiermee en hij zegt dat hij vooral vanuit zijn quads tilt, terwijl ik het meer merk aan mijn rug.
Onze houding is volgens mij wel, rechte rug etc.![]()
Schijten en boeren met Markus Ruhl![]()
Trouwens, hoe die kerel adem haalt. Zo zwaar... Lijkt me niet helemaal lekker gezond
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Waar kan ik goed over leangains lezen? Vind de website maar warrig en populistisch.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
http://www.jnutbio.com/article/S0955-2863(04)00261-X/abstractquote:Op donderdag 8 maart 2012 08:54 schreef Zith het volgende:
Waar kan ik goed over leangains lezen? Vind de website maar warrig en populistisch.
Site is idd beetje onhandig, maar het idee is dat je 16 uur niet eet, en dan in 8 uur alles eet. Het liefst eet je wat eiwit voor je training (om je fast te breken) en dan gelijk trainen, en dan gelijk beginnen met eten.![]()
Jezelf compleet voljuicen en een gewicht van 135-145kg bij 1m78 is gewoon ook niet gezond.quote:Op donderdag 8 maart 2012 07:08 schreef star_gazer het volgende:
Trouwens, hoe die kerel adem haalt. Zo zwaar... Lijkt me niet helemaal lekker gezond![]()
Eerste faal op stronglifts gisteren. 42,5 kg press
Maar ja, was niet heeeel ontevreden, 5/5/4/4/4.Facet!![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:13 schreef Awesome_ het volgende:
Behind the neck heb ik altijd zo'n onzin gevonden..
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Resultaat laatste twee weken clean bulken incl. stedentripje: -0.4 kg
Over de gehele maand gezien echter wel +0.7 kg.Confidence through competence![]()
Heb je eigenlijk nog contact met die man die hier toen was die ook protheses maakt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:10 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Het was een deja vu post. Hij heeft al eens bijna hetzelfde gepost toen hij nog van niks wist.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
gisteren ook niet getraind... hooikoorts vreet al mn energie op.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:41 schreef Snakey het volgende:
Bugger, ik voel een griepje opkomen. Maar effe rustig aan doen vandaag.
Mede door het onrustig slapen...![]()
Ik ben ook ziek, moet vandaag ook skippen.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Heb net voor het eerst zo'n eiwitshake geprobeerd, maar godverdomme wat is dat spul mierzoet:S Er wordt altijd over snoep geklaagd dat daar zoveel kunstmatige rommel inzit, maar is dit wel gezond?
En dan nog een vraagje, ik ben nu zon ongeveer 1.5 jaar een beetje serieus aan het trainen. Het is lastig te combineren met studentenleven maar ik resultaat behaald waar ik wel tevreden mee ben. Vooral het eten is lastig, maar elke dag een bakje kwark en vaak tonijn lukt wel. Ik ben denk ik zon goed 10 kilo aangekomen en heb bijna geen vet (ook dank naar genen). Ik zit nu alleen een beetje met mijn trainingsschema. Ik train nu 3 keer in de week. 2 keer om de dag, en 1 keer om de 2 dagen. Ik train vaak altijd full-body met de volgende oefeningen:
Dumbelpress/benchpress
Incline dbpress/bpress
Dumbelfly/apparaatversie
Frontraises
Shoulderpress
Dumbelrow
Pulley/Lateralpulldown
Squat (om de keer)
Buikspieren
En dan vaak om af te sluiten, dippen en pullups.
Ik ben best lang bezig, altijd langer dan een uur. En nu ik inmiddels flink wat kracht en spiermassa (vergeleken met begin:P) heb opgebouwd twijfel ik over het schema. Is een splitschema van 45 min beter? Biceps/rug/benen - triceps/schouders/borst?
En het is zeker ook zeer aan te raden om te gaan deadliften?![]()
Ik heb verleden week 4 dagen gemist door grieperigheid, op het moment voelt dat wel minder, maar een klein rustweekje kan ook niet zoveel kwaad.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:41 schreef Snakey het volgende:
Bugger, ik voel een griepje opkomen. Maar effe rustig aan doen vandaag.
Moest wel het weekend erop, alles een slag lichter pakken, lichamelijk hakt het er toch wel in.![]()
Inderdaad, godallejezus zo wil je er toch niet uit zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:37 schreef DjMark het volgende:
[..]
Jezelf compleet voljuicen en een gewicht van 135-145kg bij 1m78 is gewoon ook niet gezond.
Krijg tegenwoordig steeds vaker te horen dat ik voor mijn lengte/bouw (1.77 + erg tenger) niet veel meer massa moet hebben, word net zo'n potig kereltje dan. Je hebt van die mensen met mijn lengte die voor ze trainden al 70 kg waren met 'average' vetpercentage, en dan kan er heel wat massa bij. Zie soms op BB.com mensen van 5'9" en 200 lbs, die bouw heb ik gewoon niet, ziet er lachwekkend uit dan lijkt me. Natuurlijk kun je het er wel moedwillig bij proberen te trainen, maar ik vind dat het je bouw wel moet 'complimenteren' en geen clown van je moet maken. Behalve als je voor die freaky / monsterlook gaat, maar dat wil ik niet.
Ik begon lager en denk ook dat mijn 'sweet spot' ergens rond de 80 kg ligt met een vetpercentage tussen 8 en 10%. Vanaf daar gewoon onderhouden, sterker worden en waar van toepassing symmetrie verbeteren. Een massamonster wil ik nooit worden, word ik niet happy van.![]()
![]()
Ik train om 1700quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:11 schreef Autobandje het volgende:
[..]
http://www.jnutbio.com/article/S0955-2863(04)00261-X/abstract
Site is idd beetje onhandig, maar het idee is dat je 16 uur niet eet, en dan in 8 uur alles eet. Het liefst eet je wat eiwit voor je training (om je fast te breken) en dan gelijk trainen, en dan gelijk beginnen met eten.
1600 - pre-eiwit
1700-train
1800-post workout eiwit shake
1900-eerste grote meal
2000-2400 restant calorien?
Met voor de cut BMR -20%?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja die bedoelde ik idd.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Die heb ik al een tijd niet meer gesproken, maar volgens mij zit hij sowieso weinig achter z´n PC.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk nog contact met die man die hier toen was die ook protheses maakt?
Ik heb het echter allemaal met mijn prothesemaker geregeld in Nederland een paar weken geleden. In mei gaan we een ´squatprothese´ maken.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
gisteren ook niet getraind... hooikoorts vreet al mn energie op.
Mede door het onrustig slapen...Ik heb net wel getraind. Geprobeerd het wat rustiger aan te doen, maar zodra je warm bent gaat het wel dus toch nog redelijk getraind.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:57 schreef Jajong het volgende:
Ik ben ook ziek, moet vandaag ook skippen.
![]()
Dat is klote, als de griep echt doorzet. Dat zet je gelijk even terug in je workout. Het trekt wel snel bij gelukkig.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:13 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik heb verleden week 4 dagen gemist door grieperigheid, op het moment voelt dat wel minder, maar een klein rustweekje kan ook niet zoveel kwaad.
Moest wel het weekend erop, alles een slag lichter pakken, lichamelijk hakt het er toch wel in.![]()
Hier ook. Ben 1.80 en 78kg bij een vetpercentage van ong. 17. Zo'n 80-85kg met een vp iets onder de tien lijkt me wel prima.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad, godallejezus zo wil je er toch niet uit zien.
Krijg tegenwoordig steeds vaker te horen dat ik voor mijn lengte/bouw (1.77 + erg tenger) niet veel meer massa moet hebben, word net zo'n potig kereltje dan. Je hebt van die mensen met mijn lengte die voor ze trainden al 70 kg waren met 'average' vetpercentage, en dan kan er heel wat massa bij. Zie soms op BB.com mensen van 5'9" en 200 lbs, die bouw heb ik gewoon niet, ziet er lachwekkend uit dan lijkt me. Natuurlijk kun je het er wel moedwillig bij proberen te trainen, maar ik vind dat het je bouw wel moet 'complimenteren' en geen clown van je moet maken. Behalve als je voor die freaky / monsterlook gaat, maar dat wil ik niet.
Ik begon lager en denk ook dat mijn 'sweet spot' ergens rond de 80 kg ligt met een vetpercentage tussen 8 en 10%. Vanaf daar gewoon onderhouden, sterker worden en waar van toepassing symmetrie verbeteren. Een massamonster wil ik nooit worden, word ik niet happy van.![]()
![]()
Maak je nog verschil met rust-/workoutdagen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
Zou met cutten 20-25% onder je TDEE gaan zitten, niet je BMR.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Meeste mensen wel, al kan je ook gewoon een gemiddelde nemen van de gehele week.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Maak je nog verschil met rust-/workoutdagen?![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:05 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Hier ook. Ben 1.80 en 78kg bij een vetpercentage van ong. 17. Zo'n 80-85kg met een vp iets onder de tien lijkt me wel prima.
Zie eerst maar eens 78 bij 10% te komen.Deathlift or Die.![]()
Hoeveel weeg je tegenwoordig @ bf%?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad, godallejezus zo wil je er toch niet uit zien.
Ik begon lager en denk ook dat mijn 'sweet spot' ergens rond de 80 kg ligt met een vetpercentage tussen 8 en 10%. Vanaf daar gewoon onderhouden, sterker worden en waar van toepassing symmetrie verbeteren. Een massamonster wil ik nooit worden, word ik niet happy van.Of toch du vader?![]()
Hoe zit dat met het intensief sporten en nachtdienst?
Echt veel rust hebben mijn spieren de komende 13 uur niet meer
Slijmerig als je vrouw en manslijm.![]()
2.3 kilo aan spieren aangekomen de laatste 3 maanden. Gaat prima.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:57 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zie eerst maar eens 78 bij 10% te komen.![]()
![]()
alle plaatjes ten spijt ís achter de nek pressen gewoon ontzettend dom.quote:
Geen extra benefits tov een normale mp (voor je poffert), maar wél een zeer grote extra spanning op je schouders, een vd gewrichten waar je toch een beetje voorzichtig mee wil zijn.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
ik weet niet of je bericht had meegekregen van vorige topic betreft Sig Klein challenge. Welke kb's wil je eigenlijk bestellen, gewicht?quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
alle plaatjes ten spijt ís achter de nek pressen gewoon ontzettend dom.
Geen extra benefits tov een normale mp (voor je poffert), maar wél een zeer grote extra spanning op je schouders, een vd gewrichten waar je toch een beetje voorzichtig mee wil zijn.![]()
Onzin. Andere belasting. Een oefening is niet beter dan de andere. En vooral, zoals ik al zei, niet iedereens lichaam is hetzelfde.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
alle plaatjes ten spijt ís achter de nek pressen gewoon ontzettend dom.
Geen extra benefits tov een normale mp (voor je poffert), maar wél een zeer grote extra spanning op je schouders, een vd gewrichten waar je toch een beetje voorzichtig mee wil zijn.
Hier een link naar redelijk goede discussie erover for your reading pleasure: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=128191851&page=1full stops and exclamation marks![]()
ik weet niet of behind the neck slechter zou moeten zijn, ik heb nergens last van. Al moet ik zeggen dat wanneer je het op de bb manier doet misschien schadelijker zou kunnen zijn. Dit is met meerdere oefeningen zo.
Upright row is ook een boosdoener volgens velen, ook nergens last van.![]()
Daar kunnen we behind the neck pullups/pulldowns ook nog aan toe voegen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:40 schreef Kroc het volgende:
ik weet niet of behind the neck slechter zou moeten zijn, ik heb nergens last van. Al moet ik zeggen dat wanneer je het op de bb manier doet misschien schadelijker zou kunnen zijn. Dit is met meerdere oefeningen zo.
Upright row is ook een boosdoener volgens velen, ook nergens last van.
Ik doe ze allemaal al jaren, nergens last van. Uiteraard is voorzichtigheid geboden.
full stops and exclamation marks![]()
Iemand nog tips voor goede vettige bronnen? Zit volgens mijn schema op 80gr vet per dag en wil dit wat hoger hebben...
EDIT: oh ja noten helemaal vergeten
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Voor beiden geldt dat je form goed moet zijn. Als dat niet zo is heb je grotere kans op blessures. Ik heb met de upright row, door verkeerde form, in een ver verleden een blessuere opgelopen doordat ik de bar te ver van me afhield tijdens het zakken. Ik heb nu ook nergens last van bij beiden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:40 schreef Kroc het volgende:
Upright row is ook een boosdoener volgens velen, ook nergens last van.![]()
Kan je lang en breed over discussieren, maar weet haast zeker te herinneren dat integratie over de gehele ROM m.b.t. de schouderspier activiteit, niet hoger was bij behind the neck t.o.v. front, en belasting van de biceps dit wel (lichtelijk) was.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:32 schreef krioro het volgende:
[..]
Onzin. Andere belasting. Een oefening is niet beter dan de andere. En vooral, zoals ik al zei, niet iedereens lichaam is hetzelfde.
Hier een link naar redelijk goede discussie erover for your reading pleasure: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=128191851&page=1![]()
79.5+ bij 12.5% (US ARMY METHOD), zeker deze week gaat het weer goed. Ook helemaal creatine + glyco volgeladen en nog steeds een phamp van de laatste trainingen, alles is keihard, super.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:58 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hoeveel weeg je tegenwoordig @ bf%?
Ik ben ook even aan het lezen geslagen over the pump, en weet nu niet meer wat ik er van moet denken. Natuurlijk is het gevoel enzo fantastisch, maar ik lees ook overal dat het bijdraagt aan hypertrofie want oprekken van die fascia etc. Producenten van synthol-achtige producten beweren hetzelfde: de boel is uitgerekt en daarom is het makkelijker om naar die proporties toe te groeien? Beetje hetzelfde principe als 'muscle memory' dus.
Oprecht interessant, beetje zoeken op 'pump hypertrophy'. Een eenduidig onderzoeksresultaat waaruit dat blijkt kan ik tot nu toe niet vinden.![]()
Ik heb trouwens erg veel last van het feit dat mijn linkerbicep veel harder groeit dan mijn rechterbicep. Erg raar en vervelend. Hierdoor ziet in rust mijn linkerarm er veel mooier uit dan mijn rechterarm.
Nu is de bicep voor mij altijd een spiergroep geweest die erg achterblijft t.o.v. van bijv. mijn rug en triceps maar ik word er wel een beetje moe van.![]()
Ik heb precies hetzelfde.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik heb trouwens erg veel last van het feit dat mijn linkerbicep veel harder groeit dan mijn rechterbicep. Erg raar en vervelend. Hierdoor ziet in rust mijn linkerarm er veel mooier uit dan mijn rechterarm.
Nu is de bicep voor mij altijd een spiergroep geweest die erg achterblijft t.o.v. van bijv. mijn rug en triceps maar ik word er wel een beetje moe van.![]()
![]()
Ik heb nergens zoveel striae als op mijn biceps en insnede bij oksel. Maar snel tan pakken want het zijn echt van die roodroze tribal strepen die steeds breder lijken te worden. (zelfs de striae tekens rekken nu uit) NO CURLS AT ALL BABY
![]()
![]()
Dat gaat niet meer weg hoor. Kan je beter wat minder snel groeien man.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:11 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb nergens zoveel striae als op mijn biceps en insnede bij oksel. Maar snel tan pakken want het zijn echt van die roodroze tribal strepen die steeds breder lijken te worden. (zelfs de striae tekens rekken nu uit) NO CURLS AT ALL BABY
![]()
Hmm, ben ik dus toch niet de enige. Misschien toch maar kansloos gaan curlen met mijn rechterarm of zoquote:![]()
![]()
Ik doe altijd wat extra isolatiewerk op benendag, vrijdag dus. Dan kan alles het weekend weer herstellen. Wel grappig dat je weet hoe je bicep er in de toekomst uit gaat zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:17 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hmm, ben ik dus toch niet de enige. Misschien toch maar kansloos gaan curlen met mijn rechterarm of zo![]()
![]()
Haha, doe ik ook maar dan op zaterdag (aangezien ik op zondag en maandag weekend heb).quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:27 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik doe altijd wat extra isolatiewerk op benendag, vrijdag dus. Dan kan alles het weekend weer herstellen. Wel grappig dat je weet hoe je bicep er in de toekomst uit gaat zien.![]()
FST-7 niks voor je? Zo traint Jay ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
79.5+ bij 12.5% (US ARMY METHOD), zeker deze week gaat het weer goed. Ook helemaal creatine + glyco volgeladen en nog steeds een phamp van de laatste trainingen, alles is keihard, super.
Ik ben ook even aan het lezen geslagen over the pump, en weet nu niet meer wat ik er van moet denken. Natuurlijk is het gevoel enzo fantastisch, maar ik lees ook overal dat het bijdraagt aan hypertrofie want oprekken van die fascia etc. Producenten van synthol-achtige producten beweren hetzelfde: de boel is uitgerekt en daarom is het makkelijker om naar die proporties toe te groeien? Beetje hetzelfde principe als 'muscle memory' dus.
Oprecht interessant, beetje zoeken op 'pump hypertrophy'. Een eenduidig onderzoeksresultaat waaruit dat blijkt kan ik tot nu toe niet vinden.BEASTMODE![]()
Je kan het wel verminderen met bepaalde smeersels, maar dan moet je in het zwangere vrouwen hoekje zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer weg hoor. Kan je beter wat minder snel groeien man.Behulpzaam als een waterkraan.
Bio-oil?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan het wel verminderen met bepaalde smeersels, maar dan moet je in het zwangere vrouwen hoekje zijn.![]()
Gaat nauwelijks weg.
Zelf nogal last van gehad op m'n guns, verkleuren echter wel waardoor ze minder zichtbaar zijn(gaat van felblauw naar meer wittig).
Is gewoon littekenweefsel in een ondergelegen huidlaag en is dus echt niet weg te smeren helaas
BEASTMODE![]()
Ze zitten ook op mijn triceps, zie ik nu pas. God, ik moet mijn rug ook eens nalopen. Triceps zijn wel kleinere dunnere kringeltjes, die op mijn biceps zijn al dikker dan 0.5 cm.
Wel verwarrend dat je dit soort spul tegen komt.http://www.trulyhuge.com/news/tips63iy.htmquote:I have only used your stretch mark cream
for 3 and a half weeks and I have already seen amazing
results. I couldn't believe it, almost all of my stretch marks
are not visible anymore. They have disappeared! They're all
gone! I don't know what that cream has in it, but it is the best
thing in the whole world. I have already ordered my next one
(2 ounce) jar of stretch mark cream. I can't wait to continue
using it to complete the excellent work it has done. By the
way, now I can show all of my muscles in public. It's awesome!!
Rafael A. - Dominican Republic
Er moet toch wel spul zijn wat hierbij werkt?Nah man, te hardcore. Train nu met Beats by Jay en vind dit al behoorlijk gruwelijk worden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:41 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
FST-7 niks voor je? Zo traint Jay ook.![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad, goede testimonial. Zal wel echt zijn. Net als die ads waarbij die meid ook 15kg is verloren in 2 weken dankzij Herbalife!!!11quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:13 schreef Panzermaus het volgende:
Ze zitten ook op mijn triceps, zie ik nu pas. God, ik moet mijn rug ook eens nalopen. Triceps zijn wel kleinere dunnere kringeltjes, die op mijn biceps zijn al dikker dan 0.5 cm.
Wel verwarrend dat je dit soort spul tegen komt.
[..]
http://www.trulyhuge.com/news/tips63iy.htm
Er moet toch wel spul zijn wat hierbij werkt?
[..]
Nah man, te hardcore. Train nu met Beats by Jay en vind dit al behoorlijk gruwelijk worden.![]()
Of toch du vader?![]()
Dikker dan 0.5 cm panzer? Of langer?
Maar striae kan je niet wegsmeren, een soepele huid helpt iets tegen het verrekken van de huid, maar heel weinig. Het collageen onder je huid mist bij striae, en dat kan je in laten injecteren, maar zelfs dat heeft maar een tijdelijk effect.Over tijd vervagen ze, maar gaat nooit echt weg.![]()
Vandaag met 1,5 schepje Noxipro getrained en dat ging toch veel beter, had echt enorm veel energie en meer uithoudingsvermogen. Je wordt er niet sterker van, maar qua energie werkt het toch echt wel.![]()
Sommige mensen maken zich ook overal druk om. Panzer, je bent een wijf, grow a pair.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hoe vond je het qua concentratie?quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:50 schreef seto het volgende:
Vandaag met 1,5 schepje Noxipro getrained en dat ging toch veel beter, had echt enorm veel energie en meer uithoudingsvermogen. Je wordt er niet sterker van, maar qua energie werkt het toch echt wel.BEASTMODE![]()
Tussen de sets dwaalde het een beetje af omdat ik altijd met iemand anders train en ik veel meer begon te praten, maar tijdens de sets zelf was ik echt 100% op de oefening gericht. Na een set afgerond te hebben had ik eigenlijk ook meteen zin om er nog één te doen.![]()
Allebei.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:48 schreef Autobandje het volgende:
Dikker dan 0.5 cm panzer? Of langer?
Maar striae kan je niet wegsmeren, een soepele huid helpt iets tegen het verrekken van de huid, maar heel weinig. Het collageen onder je huid mist bij striae, en dat kan je in laten injecteren, maar zelfs dat heeft maar een tijdelijk effect.Over tijd vervagen ze, maar gaat nooit echt weg.
Maarja, jammer dan. Denk dat het gewoon maar moet verkleuren dan.
Battle scarz.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Levels beetje omhooggekrikt maar door die kutbelichting (spiegellamp) vanaf boven is dat een beetje weggevaagd. Ze zijn irl in ieder geval goed zichtbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Striae is ook zelfs op deze foto te zien. (hint: links)Herkenbaar, voor mijn gevoel gaat de tijd ook sneller met dat spul.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:09 schreef seto het volgende:
Tussen de sets dwaalde het een beetje af omdat ik altijd met iemand anders train en ik veel meer begon te praten, maar tijdens de sets zelf was ik echt 100% op de oefening gericht. Na een set afgerond te hebben had ik eigenlijk ook meteen zin om er nog één te doen.
[ Bericht 14% gewijzigd door Panzermaus op 08-03-2012 23:39:28 ]![]()
Wist niet dat je narurel ook straie kan krijgen. Maar dat spul wat zwangere vrouwen smeren op hun buik helpt![]()
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.
Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.
Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurtquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:46 schreef Warsaw het volgende:
Wist niet dat je narurel ook straie kan krijgen. Maar dat spul wat zwangere vrouwen smeren op hun buik helpt![]()
Maar bij mij is het niet roze maar gewoon huidskleur.![]()
Ik doe het ook, heerlijke curl machine... ff 50kg curlenquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.
Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.
Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed brandenquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
...
Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.![]()
Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.quote:Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurt![]()
Maar bij mij is het niet roze maar gewoon huidskleur.Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:58 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed branden
Ik heb een hekel aan curlen, we hebben hier ook zo'n bankje en ik vind de beweging gewoon niet fijn voor mijn ellebogen, dat knakt zo kut.Doe ze nooit.
![]()
Heb op dezelfde plek als jou striae Panzer. Alleen dikker
Voor striae rubra (beginnende striae, of eigenlijk 'rode' striae uit het Latijn) kun je tretinoine zalf proberen. Ga dit zelf ook gebruiken, begin weer nieuwe striae te ontwikkelen op m'n biceps vlak bij m'n schouder.![]()
Zijn mensen die kuren hier niet bang voor kaalheid?
Ik gebruik zelf finasteride om mijn haar te behouden (was behoorlijk kalende, heb aardig wat terug gekregen) en moet er niet aan denken om mijn hard bevochten haar weer te verliezen
-
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Zith het volgende:
Iemand nog tips voor goede vettige bronnen? Zit volgens mijn schema op 80gr vet per dag en wil dit wat hoger hebben...
EDIT: oh ja noten helemaal vergeten![]()
Ik eet vrijwel elke dag voor ontbijt eieren met spek.Confidence through competence![]()
Hier ook katenspek met eieren als ontbijt bij de brintaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.
Ik eet vrijwel elke dag voor ontbijt eieren met spek.![]()
![]()
En eet een shitload aan zuivel, dus komt wel goed met die gesatureerde vetten![]()
Tevens olijfolie mengen in bijna alles, pasta/aardappels/rijst etc. werkt goed. Ik denk dat ik sowieso wat hogere vet macro's heb dan wat je 'normaal' zou verwachten. Ik vermoed dat ik op 20/55/25 c/f/p terechtkom, gemiddeld dagelijks. Op trainingsdagen meer carbs en minder vet, zo'n 40/30/30 dan.Confidence through competence![]()
Jaja, ook kwark
Heb zo'n fles olijfolie met een ingebouwde sprayer. *spritz*Confidence through competence![]()
Volle melkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.
Ik eet vrijwel elke dag voor ontbijt eieren met spek.
-
Serieus?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:02 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.
[..]
Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is.
[..]
Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer.
Ik heb een hekel aan curlen, we hebben hier ook zo'n bankje en ik vind de beweging gewoon niet fijn voor mijn ellebogen, dat knakt zo kut.Doe ze nooit.
If not now, then when.![]()
Daar hoeven we niet over te discussiëren, want dat zei ik niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:49 schreef Diabox het volgende:
[..]
Kan je lang en breed over discussieren, maar weet haast zeker te herinneren dat integratie over de gehele ROM m.b.t. de schouderspier activiteit, niet hoger was bij behind the neck t.o.v. front, en belasting van de biceps dit wel (lichtelijk) was.quote:.
full stops and exclamation marks![]()
ff over die straieeeee.
Ik had het erg bij m'n oksels/borst overgang, en onder m'n oksel, maar dat is zo goed als onzichtbaar genezen door gewoon elke avond de boel in te smeren met cacaoboter.
Wel een beetje rauw/ribbelige huid heel lokaal, maar geen kleurverschil.
Nu heb ik ze weer aan de zijkant van m'n pec's en op m'n boven armen en schouders, maar dat zijn gelukkig maar 1cm lange versies en super dun, die na een paar dagen al weer lichter worden. Lijkt wel een soort gesprongen adertjes, maar dan anders.
Smeren als een jekko, en water/groene thee drinken.
[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 09-03-2012 07:56:48 ]![]()
Ja ben ook niet bang voor vetten... maar kon niets verzinnen (terwijl ik jaren low-carb leeft... geheugen black-out), zat al op 100gr kaas en een aantal eieren, wil laag in carbs blijven... Maar ik gooi er nu pindas, mayo en olijfolie, bacon/spek bijquote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik eet vrijwel elke dag voor ontbijt eieren met spek.![]()
Maar kan het dus niet ontbijten als ik IF doe.
[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 09-03-2012 08:11:01 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.
Als je het voor de looks doet, prima toch..
*ik snap dat ze natuurlijk wel een biomechanische functie hebben, anders hadden we ze niet.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).
Als je het voor de looks doet, prima toch..
*ik snap dat ze natuurlijk wel een biomechanische functie hebben, anders hadden we ze niet.![]()
Bedoel je zoals de hamstring dat is bij een squat (het moet gespannen zijn terwijl je een strekkende beweging maakt)?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:15 schreef Kroc het volgende:
[..]
als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.
Volgens http://books.google.nl/bo(...)5XhAfmwC&redir_esc=y , in order of importance:De spier met als hoofdtaak het flexen van je elleboog is je brachialis, die is tevens ook sterker dan je biceps en is echt het 'werkpaard' voor de curlbeweging. Maar goed, die is niet te trainen zonder de biceps erbij te betrekken - behalve als je vreemde palms-facing-downwards-curls gaat doenquote:Proximal radioulnar joint (upper forearm) – Contrary to popular belief, the biceps brachii is not the most powerful flexor of the forearm, a role which actually belongs to the deeper brachialis muscle. The biceps brachii functions primarily as a powerful supinator of the forearm (turns the palm upwards). This action, which is aided by the supinator muscle, requires the elbow to be at least partially flexed. If the elbow, or humeroulnar joint, is fully extended, supination is then primarily carried out by the supinator muscle.
Humeroulnar joint (elbow) – The biceps brachii also functions as an important flexor of the forearm, particularly when the forearm is supinated. Functionally, this action is performed when lifting an object, such as a bag of groceries or when performing a biceps curl. When the forearm is in pronation (the palm faces the ground), the brachialis, brachioradialis, and supinator function to flex the forearm, with minimal contribution from the biceps brachii.
Glenohumeral joint (shoulder) – Several weaker functions occur at the glenohumeral, or shoulder, joint. The biceps brachii weakly assists in forward flexion of the shoulder joint (bringing the arm forward and upwards). It may also contribute to abduction (bringing the arm out to the side) when the arm is externally (or laterally) rotated. The short head of the biceps brachii also assists with horizontal adduction (bringing the arm across the body) when the arm is internally (or medially) rotated. Finally, the long head of the biceps brachii, due to its attachment to the scapula (or shoulder blade), assists with stabilization of the shoulder joint when a heavy weight is carried in the arm.
[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 09-03-2012 08:35:55 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik doelde meer op de biceps als nutteloze spier en dan vooral de curl beweging. Curlen heeft niet echt een mechanisch voordeel en je gebruikt je biceps vooral om een gewicht op zijn plaats te houden c.q. op slot te zetten. Ik redeneer puur vanuit functionele kracht.
Als ik farmer walks doe kan ik de volgende dag gigantische spierpijn in mijn biceps hebben.![]()
Ik ook als ik met kratjes bier loopquote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:40 schreef Kroc het volgende:
Ik doelde meer op de biceps als nutteloze spier en dan vooral de curl beweging. Curlen heeft niet echt een mechanisch voordeel en je gebruikt je biceps vooral om een gewicht op zijn plaats te houden c.q. op slot te zetten. Ik redeneer puur vanuit functionele kracht.
Als ik farmer walks doe kan ik de volgende dag gigantische spierpijn in mijn biceps hebben.![]()
Vraagje, waarom kan je je biceps/brachialis dan eigenlijk niet gewoon ontspannen, want je zit met gestrekte arm? Houden ze je elleboog-gewricht op zn plaats/zorgen ze ervoor dat het gewicht niet alle kanten op zwieberen?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hard bevochten kan ik me voorstellen... heb je de bijwerkingen van dat middel wel eens doorgenomen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:55 schreef star_gazer het volgende:
Zijn mensen die kuren hier niet bang voor kaalheid?
Ik gebruik zelf finasteride om mijn haar te behouden (was behoorlijk kalende, heb aardig wat terug gekregen) en moet er niet aan denken om mijn hard bevochten haar weer te verliezen![]()
Het is heel onnatuurlijk om je elleboog gelocked te hebben, en is ook iets wat je biceps/brachialis tegen proberen te gaan.
Verder over de striae, al die zalfjes zijn meer broscience e.d. Je kan ze laten laseren wat redelijk geod werkt. Heb er zelf ook wel wat last van, maar dat was meer nog van mijn groeispurt toen ik nog puberde.
![]()
Ik heb geen discussie op een bb'ing forum hiervoor nodig. Het enige dat je hoeft te doen is je armen in een "handen omhoog" gebaar te doen, en te kijken hoever je ze achter je hoofd kan doen. Doe het nogmaals en doe het nu voor je hoofd. Dat alleen zou al voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:32 schreef krioro het volgende:
[..]
Onzin. Andere belasting. Een oefening is niet beter dan de andere. En vooral, zoals ik al zei, niet iedereens lichaam is hetzelfde.
Hier een link naar redelijk goede discussie erover for your reading pleasure: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=128191851&page=1
Daarnaast kunnen sommige mensen het inderdaad wel aan, en sommige niet. Weet je dat vantevoren? Nee. Wat zijn de benefits tov een normale mp? Nada. Waarom dan het risico lopen.Die ziet er leuk uit. Het cleanen *12 zou me zeker weten lukken, maar die press zonder legdrive wordt n uitdaging. Doe jij ze dan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:38 schreef Kroc het volgende:
[..]
ik weet niet of je bericht had meegekregen van vorige topic betreft Sig Klein challenge. Welke kb's wil je eigenlijk bestellen, gewicht?
Het liefst zou ik er twee kopen, 1 van 26 / 28 kg en 1 boven de 30, en dan een 32 of een 34.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik zat ook even te kijken dat tretinoine zou werken, zelf denk ik dat het niet diep genoeg doordringt. Spul wordt meestal voorgeschreven voor hardnekkige acne, omdat het de talgklieren lekker onder handen kan nemen + exfolierende werking heeft. In Nederland alleen op recept verkrijgbaar overigens.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:24 schreef Autobandje het volgende:
Verder over de striae, al die zalfjes zijn meer broscience e.d. Je kan ze laten laseren wat redelijk geod werkt. Heb er zelf ook wel wat last van, maar dat was meer nog van mijn groeispurt toen ik nog puberde.
Vitamine A derivaten kunnen inderdaad wel heel vernieuwend op de huid werken, maar om de een of andere rede wordt het effect weer omgekeerd zodra de behandeling stopt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zat ook even te kijken dat tretinoine zou werken, zelf denk ik dat het niet diep genoeg doordringt. Spul wordt meestal voorgeschreven voor hardnekkige acne, omdat het de talgklieren lekker onder handen kan nemen + exfolierende werking heeft. In Nederland alleen op recept verkrijgbaar overigens.![]()
Ik vind dat die stretchmarks eigenlijk wel wat hebben, ook als je ze later bekijkt en terugdenkt aan je tijd als obsessed mUscL3 wArR1or. Zolang ze niet in mijn gezicht zitten of enorm de aandacht trekken vind ik het wel best eigenlijk.Yeah buddy, extra smeuïg.quote:![]()
![]()
Nu snap ik hemquote:
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Had vroeger veel last van acne, dus ik gebruik(te) een product met retinal (aldehydevorm van retinol) en een AHA (glycolzuur). Daar klaarde mijn huid wel van op, en een geexfolieerde huid ziet er sowieso beter uit.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:57 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Vitamine A derivaten kunnen inderdaad wel heel vernieuwend op de huid werken, maar om de een of andere rede wordt het effect weer omgekeerd zodra de behandeling stopt.
Maar daarom ben ik dan ook verbaasd dat tretinoine zou werken, omdat het volgens mij op een veel oppervlakkiger niveau werkt dan stretch marks...Confidence through competence![]()
Panzermaus, zit je aan de steroïden?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:02 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.
[..]
Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer.
Chin ups voel ik grotendeels in mijn voorarmen en die wil ik niet groter hebben. Me vorm zal wel slecht zijn.
Verder vandaag voor het eerst echt goed mijn benen gedaan. Spierpijn in mijn kont, benen en hamstrings en bijna overgegeven bij mijn laatste set.![]()
![]()
Maar zit dat niet al onder de lederhuid?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:44 schreef Autobandje het volgende:
Maar striae zijn ook superoppervlakkig? Bijna letterlijk uitgescheurde huid.Confidence through competence![]()
Nee het is een scheuring van de lederhuid zelf (dermis).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar zit dat niet al onder de lederhuid?![]()
Dan weet je dat je goed bezig bentquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:47 schreef kevin_ het volgende:
[..]
bijna overgegeven bij mijn laatste set.Je centrale zenuwsysteem is zo onder stress dat het delen van je lichaam begint af te sluiten/verslomen, je maag is daar een van de eerste van. Pure overlevingsreactie.*
*broscience included. Kan ook door lactic acidosis, overhydratie, te veel endorphin komen... men weet het eignelijk niet![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 09-03-2012 11:27:08 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Nieuw schema tot eind april. Voor de extra aesthetics.
Ma: Chest/tri
Wo: Rug/Bi
Vrij: Schouder/Chest
Geen benen come @ me
Wil gewoon deze tijd voor de zomer even die chest nog extra aandacht geven en daarna aan de zware cut beginnen.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Een vriend van me kwam gister met wat mooie broscience, dat je met eiwitshakes lelijker gespierd wordt dan mensen die ze niet nemen. Dit had zijn vriendin hem verteld.![]()
Echt een kut gevoelquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Dan weet je dat je goed bezig bentJe centrale zenuwsysteem is zo onder stress dat het delen van je lichaam begint af te sluiten/verslomen, je maag is daar een van de eerste van. Pure overlevingsreactie.*
*broscience included. Kan ook door lactic acidosis, overhydratie, te veel endorphin komen... men weet het eignelijk niet![]()
. He leek net op de zondag na een avond teveel gezopen hebben.
![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Dan weet je dat je goed bezig bentJe centrale zenuwsysteem is zo onder stress dat het delen van je lichaam begint af te sluiten/verslomen, je maag is daar een van de eerste van. Pure overlevingsreactie.*
![]()
Dat komt vaak gewoon omdat vocht uit je maag onttrokken wordt door extreme inspanning, en je dus te weinig gedronken hebt.![]()
Of te veel water, of de andere redenen die ik noem...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Dat komt vaak gewoon omdat vocht uit je maag onttrokken wordt door extreme inspanning, en je dus te weinig gedronken hebt.quote:Another possible cause of exercise induced nausea is water logging, another word for overhydration.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Yep.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Of te veel water, of de andere redenen die ik noem...
[..]
'k heb het zelf een keer van teveel water i.c.m. squatten als een jekko gehad.
Niet leuk i.i.g.![]()
en dan met van die kippen benen onder je korte broek, mooi manquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:18 schreef Chuck_Norris het volgende:
Geen benen come @ me
[ afbeelding ]
Wil gewoon deze tijd voor de zomer even die chest nog extra aandacht geven en daarna aan de zware cut beginnen.![]()
of gewoon redelijk gespierde benen benen...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:31 schreef Warsaw het volgende:
[..]
en dan met van die kippen benen onder je korte broek, mooi manI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Met 3/4 maanden 3x per week squatten heb ik wel redelijke benen. Benen boeien me niets. Als het maar geen sprietjes zijn en dat zijn ze nu duidelijk niet. Ben gestopt omdat al mijn broeken nu nog nauwelijks passen. Geen zin om allemaal nieuwe broeken te kopen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:31 schreef Warsaw het volgende:
[..]
en dan met van die kippen benen onder je korte broek, mooi manOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Zelfs ik train mijn benenen het boeit me niet maar het is wel belangrijk om je hele lichaam te trainen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Ik doe nu met links (prothesebeen) een paar setjes extra. Beetje bijtrainen want het is nog steeds wat dunner dan rechts.![]()
![]()
Syntholquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef Snakey het volgende:
Ik doe nu met links (prothesebeen) een paar setjes extra. Beetje bijtrainen want het is nog steeds wat dunner dan rechts.![]()
![]()
Wat ga je op de woensdag dan allemaal doen? Ik doe nu eigenlijk alleen deadlifts en pullups en upright rows voor rug maar ik twijfel een beetje of het genoeg is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:18 schreef Chuck_Norris het volgende:
Geen benen come @ me
[ afbeelding ]
Wil gewoon deze tijd voor de zomer even die chest nog extra aandacht geven en daarna aan de zware cut beginnen.Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_![]()
doe je schouders en rug gescheiden of pull push?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:06 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Wat ga je op de woensdag dan allemaal doen? Ik doe nu eigenlijk alleen deadlifts en pullups en upright rows voor rug maar ik twijfel een beetje of het genoeg is.![]()
PENDLAY ROWquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:06 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Wat ga je op de woensdag dan allemaal doen? Ik doe nu eigenlijk alleen deadlifts en pullups en upright rows voor rug maar ik twijfel een beetje of het genoeg is.
CABLE ROW
REAR DELT WORKOngeveer twee potten per week.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:47 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Panzermaus, zit je aan de steroïden?
Chin ups voel ik grotendeels in mijn voorarmen en die wil ik niet groter hebben. Me vorm zal wel slecht zijn.
Verder vandaag voor het eerst echt goed mijn benen gedaan. Spierpijn in mijn kont, benen en hamstrings en bijna overgegeven bij mijn laatste set.
En huh, onderarmen krijg ik wel een pump in, maar goede chins is veel bicepswerk. Doe je wel hele beweging? Volledig naar beneden, armen helemaal gestrekt en dan weer zo hoog mogelijk.
Chinups/pullups/dips vind ik bazenoefeningen, je kunt ze overal doen, lekkere compound, functionele kracht en chins/pullups tot het bittere einde verbeteren je grip ook. Zou die niet verwaarlozen man.
chinups gecombineerd met legraises, ook cool
[ Bericht 26% gewijzigd door Panzermaus op 09-03-2012 16:05:35 ]![]()
Ik doe al een paar maanden push/pull. En op de pull dag eigenlijk alleen deadlifts, pullups, upright rows en hammer curls. Ben daar niet echt tevreden over. Wel over m'n push dagquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:23 schreef Kroc het volgende:
[..]
doe je schouders en rug gescheiden of pull push?
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_![]()
cable row hebben we nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:49 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
PENDLAY ROW
CABLE ROW
REAR DELT WORKEn pendlay durf ik niet. Maar even rear delt work googlen dan.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
je mist alleen een row eigenlijk dan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:07 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik doe al een paar maanden push/pull. En op de pull dag eigenlijk alleen deadlifts, pullups, upright rows en hammer curls. Ben daar niet echt tevreden over. Wel over m'n push dag![]()
Ik ben bang om m'n rug op te fucken daarmee omdat ik weet dat ik de juiste form niet heb.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Wat merk je ervan zowel positief als negatief?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:49 schreef Panzermaus het volgende:
Ongeveer twee potten per week.
En huh, onderarmen krijg ik wel een pump in, maar goede chins is veel bicepswerk. Doe je wel hele beweging? Volledig naar beneden, armen helemaal gestrekt en dan weer zo hoog mogelijk.
Chinups/pullups/dips vind ik bazenoefeningen, je kunt ze overal doen, lekkere compound, functionele kracht en chins/pullups tot het bittere einde verbeteren je grip ook. Zou die niet verwaarlozen man.
chinups gecombineerd met legraises, ook cool
De chin up gaat wel helemaal naar beneden, maar helemaal naar boven is nog wat lastig. Dips doe ik wel vaak, super oefening ja.
[ Bericht 0% gewijzigd door kevin_ op 09-03-2012 17:06:27 ]![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:27 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik heb geen discussie op een bb'ing forum hiervoor nodig.. Als je dat even zou lezen zou de rest van je post ook onnodig zijn. En da's iets makkelijker dan dat ik het hier zelf verder ga uitleggen.
Zoiets wordt daar ook beschreven.quote:Het enige dat je hoeft te doen is je armen in een "handen omhoog" gebaar te doen, en te kijken hoever je ze achter je hoofd kan doen. Doe het nogmaals en doe het nu voor je hoofd. Dat alleen zou al voldoende moeten zijn.Dat hoef je ook niet vantevoren te weten hoor. En de voordelen van beide oefeningen, mits juist uitgevoerd door personen waarvoor het geen probleem is, liggen in een net iets andere belasting, zoals ik al zei. Ook daar uitgelegd.quote:Daarnaast kunnen sommige mensen het inderdaad wel aan, en sommige niet. Weet je dat vantevoren? Nee. Wat zijn de benefits tov een normale mp? Nada. Waarom dan het risico lopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door krioro op 09-03-2012 18:34:02 ]full stops and exclamation marks![]()
Dacht dat je SS deed faggot. Enne ik doe Deadlifts, pullups, cable row/t-bar rows + schrugs om het af te makenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:07 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik doe al een paar maanden push/pull. En op de pull dag eigenlijk alleen deadlifts, pullups, upright rows en hammer curls. Ben daar niet echt tevreden over. Wel over m'n push dagOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Ging ook meer om de discussie op die website, waar ze o.a. proberen te beredeneren vanuit de anatomie.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 04:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Daar hoeven we niet over te discussiëren, want dat zei ik niet.
[..].
![]()
Zie overigens:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zat ook even te kijken dat tretinoine zou werken, zelf denk ik dat het niet diep genoeg doordringt. Spul wordt meestal voorgeschreven voor hardnekkige acne, omdat het de talgklieren lekker onder handen kan nemen + exfolierende werking heeft. In Nederland alleen op recept verkrijgbaar overigens.
Striae distensae (stretch marks) and different modalities of therapy: an update.
Elsaie ML, Baumann LS, Elsaaiee LT.
Dermatol Surg. 2009 Apr;35(4):563-73. Review.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19400881
Wordt o.a. tretinoine behandeld.![]()
Goodbye low-bar, hello high-bar. Moet wel even wennen aan het gewicht, mijn glutes zijn aanzienlijk sterker (relatief) dan mijn quads dus ik leun nog te ver naar voren totdat de quads goed in actie komen. (bij mijn oude gewicht, tot een kg of 100 gaat het vlekkeloos)
Voelt wel lekker, soort van goblet squat met een barbell.![]()
![]()
hoezo stap je over?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:49 schreef Panzermaus het volgende:
Goodbye low-bar, hello high-bar. Moet wel even wennen aan het gewicht, mijn glutes zijn aanzienlijk sterker (relatief) dan mijn quads dus ik leun nog te ver naar voren totdat de quads goed in actie komen. (bij mijn oude gewicht, tot een kg of 100 gaat het vlekkeloos)
Voelt wel lekker, soort van goblet squat met een barbell.![]()
In het kader van alles voor de sport heb ik met mezelf afgesproken dat ik, zodra m´n voorraad tabak op is die ik uit Nederland heb meegenomen, stop met roken. Dat zal maandag, of heel misschien dinsdag zijn.
Eens kijken of ik echt karakter heb en het ook daadwerkelijk doe.![]()
![]()
Zet hem op.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:27 schreef Snakey het volgende:
In het kader van alles voor de sport heb ik met mezelf afgesproken dat ik, zodra m´n voorraad tabak op is die ik uit Nederland heb meegenomen, stop met roken. Dat zal maandag, of heel misschien dinsdag zijn.
![]()
Succes!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:27 schreef Snakey het volgende:
Pfff shot heb maar 1 dag gefitnessed
De hele week nachtdienst gehad, vanavond ook
Volgende week echter weer normale week
Slijmerig als je vrouw en manslijm.![]()
Vandaag prachtig kunnen trainen, echt flink zwaar zonder uitputting of wat dan ook, echt grenzen opgezocht en dat voelt goed.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:49 schreef Panzermaus het volgende:
Voelt wel lekker, soort van goblet squat met een barbell.
Bij de overhead press voor de schouders, met de ellebogen naar voren gericht.
Is het dan de bedoeling dat ik mijn bovenkant borst (waar ik de stang naartoebreng) als rustplek gebruik, of moet ik de borst niet aanraken?![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:46 schreef Warsaw het volgende:
Bij de overhead press voor de schouders, met de ellebogen naar voren gericht.
Is het dan de bedoeling dat ik mijn bovenkant borst (waar ik de stang naartoebreng) als rustplek gebruik, of moet ik de borst niet aanraken?
Net effe aantikken.
Wie zei er nou laatst dat je schouders niet te zwaar moet trainen? ^^^^![]()
![]()
Ik doe nu een split nadat ik klaar ben met ss. En ik vroeg me af of 5 reps in een set genoeg waren voor de compounds? Ik heb nu alle oefeningen 7-9 reps behalve de compounds die ik nog met 5 reps doe. Wat is het handigste volgens jullie?![]()
Zo, lekker getraind.Helemaal rillerig en shakend aan het eind.
Je hoofd wil nog wel, maar je lichaam kan niet meer samentrekken. Kon niet eens meer 50 kg barbell terugleggen in het bench rack.
Quads > glutes any day. Wil mijn glutes gewoon niet groter hebben nu.quote:Dan maar wat minder kg's op de bar.
quote:![]()
![]()
Als die hem goed zou uitvoeren dan zou ik pas respect hebben.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Net effe aantikken.
Wie zei er nou laatst dat je schouders niet te zwaar moet trainen? ^^^^If not now, then when.![]()
jij verwacht van een max poging goed uitgevoerde reps?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als die hem goed zou uitvoeren dan zou ik pas respect hebben.
Get real.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Squattende huisvrouwen op de achtergrondquote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Net effe aantikken.
Wie zei er nou laatst dat je schouders niet te zwaar moet trainen? ^^^^Die doen bij ons alleen de oblique machine, denkend dat je daar plaatselijk vet mee verbrandt op je buik
Of toch du vader?![]()
Haha, de resultaten die sommige mensen verwachten van buikspieroefeningen is een van de grootste grappen in de hele fitnesswereld.
Bij mij in de sportschool ook, twee van die ventjes die hondstrouw 3x per week 2 uur trainen. Halfuurtje bench press 25 kg x infinity, ab crunch bench, en allemaal pullover en curl slingervarianten met 10 kg dumbbells. Daarna zitten ze welgeteld anderhalf uur lang broederlijk buikspieroefeningen te doen op zo'n matje. Ook dat eentje er achter staat en hem terug duwt ofzo?Echt, hoe verzin je het en waarom blijft men die shit promoten.
Gewoon bezigheidstherapie die ze niets gaat opleveren terwijl ze het wel zo graag lijken te willen. Allebei ook ondergewicht en echt uitgemagerd, gewoon sneu. Net luchting/bewegingsuurtje in een concentratiekamp.
![]()
Hier ook: http://www.groupon.nl/dea(...)opjesvantvnl/3966512
Dat filmpje! Mensen die zo'n ding kopen en na twee weken gefrustreerd in de hoek smijten omdat ze geen sixpack hebben.
Deze staat er ook op voor de komende 28 uur, is dit wat? Heb nu alleen een analoge weegschaal hier.
http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/dimass/3958458
Lees altijd wel dat die extra metingen (bf%) enzo niet echt betrouwbaar zijn, maar echt onzin zal het toch niet zijn?![]()
Ik wilde het net vragen, maar weten jullie nog goede oefeningen die zich concentreren op de onderste buikspieren? Ik ken er maar een paar en ik wil wat afwisseling.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Ik heb ooit zo'n weegschaal aangeschaft om progressie bij te houden, maar het zegt echt geen donder.
Spiegel of foto kost niks en zegt veel meer.![]()
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wilde het net vragen, maar weten jullie nog goede oefeningen die zich concentreren op de onderste buikspieren? Ik ken er maar een paar en ik wil wat afwisseling.
Deze oefeningen gaan hard.![]()
Vooral die lui die zichtbaar overgewicht zijn en dan ab oefeningen doen![]()
Een treurig gezicht.
That said, ik doe nu ook 2x per week 3x8 op de weighted ab cruncher. Merk dat mijn onderrug veel meer ontwikkelt is dan mijn abs. Dus even bijwerken.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Fucking hell die vent gaat goed tekeerquote:staan wel goeie dingen tussen, bedankt!
Ach ze doen er tenminste iets aanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:08 schreef Chuck_Norris het volgende:
Vooral die lui die zichtbaar overgewicht zijn en dan ab oefeningen doen![]()
Een treurig gezicht.
nog triester zijn mensen die met zo'n apparaat wel een hoog gewicht pakken (op de pompmanier) maar alsnog een vetpents hebben. Ga dan gewoon met je eigen gewicht trainen.
Wow, dat filmpje is echtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:01 schreef Panzermaus het volgende:
Haha, de resultaten die sommige mensen verwachten van buikspieroefeningen is een van de grootste grappen in de hele fitnesswereld.
Bij mij in de sportschool ook, twee van die ventjes die hondstrouw 3x per week 2 uur trainen. Halfuurtje bench press 25 kg x infinity, ab crunch bench, en allemaal pullover en curl slingervarianten met 10 kg dumbbells. Daarna zitten ze welgeteld anderhalf uur lang broederlijk buikspieroefeningen te doen op zo'n matje. Ook dat eentje er achter staat en hem terug duwt ofzo?Echt, hoe verzin je het en waarom blijft men die shit promoten.
Gewoon bezigheidstherapie die ze niets gaat opleveren terwijl ze het wel zo graag lijken te willen. Allebei ook ondergewicht en echt uitgemagerd, gewoon sneu. Net luchting/bewegingsuurtje in een concentratiekamp.
![]()
Hier ook: http://www.groupon.nl/dea(...)opjesvantvnl/3966512
Dat filmpje! Mensen die zo'n ding kopen en na twee weken gefrustreerd in de hoek smijten omdat ze geen sixpack hebben.
Deze staat er ook op voor de komende 28 uur, is dit wat? Heb nu alleen een analoge weegschaal hier.
http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/dimass/3958458
Lees altijd wel dat die extra metingen (bf%) enzo niet echt betrouwbaar zijn, maar echt onzin zal het toch niet zijn?
Of toch du vader?![]()
Ik heb een weegschaal die dmv impedantie ook mijn bf% zou meten, maar ik vermoed dat wat het doet, is dat het middels een formule je bf% benadert. Je moet ook je leeftijd en lengte invoeren namelijk. Dus ik neem dat getal niet serieus, en hou het zelf middels een meetlint bij, veel nauwkeuriger.Confidence through competence![]()
Wat zet hij zichzelf neer als een narcistische klootzak. Misselijke gast vind ik hem.quote:we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ja klopt, en ook iedere fabrikant hanteert z'n eigen algoritme.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:31 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb een weegschaal die dmv impedantie ook mijn bf% zou meten, maar ik vermoed dat wat het doet, is dat het middels een formule je bf% benadert. Je moet ook je leeftijd en lengte invoeren namelijk. Dus ik neem dat getal niet serieus, en hou het zelf middels een meetlint bij, veel nauwkeuriger.
Wat echter wel zo is, is dat je 'n trend gaat zien van de waarden t.o.v. elkaar, wanneer je hetzelfde meetmoment hanteert bij dezelfde omstandigheden. Dit is, moet ik toegeven, wel vrij accuraat nu ik gegevens heb gezien van meerdere personen gespreid over meerdere maanden.
Daarnaast uiteraard spiegel + weegschaal + meetlint.![]()
Yes! Het zogenaamd 'kansloze' curlen begint effect te hebben. Zoals een aantal van jullie misschien weet, heb ik curls toegevoegd aan mijn Rippetoe wegens achterlopende armen (twijgjes). Ze zijn nog steeds te klein, maar ik voel wel degelijk meer tonus in m'n biceps. lekker!"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ja, maar ik behoor tot de 98% die er geen last van heeft en dus niet op het internet zijn vragen stelt en negatieve verhalen verteltquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:22 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Hard bevochten kan ik me voorstellen... heb je de bijwerkingen van dat middel wel eens doorgenomen?
-
Ik ben ook aan het curlen omdat mijn biceps écht achterblijven. Soms ziet mijn arm er niet uit omdat mijn triceps wel vrij groot zijn....heb er alleen een schijthekel aan, het duurt zo lang. Maar dat gezeik op curlen is wel enigszins achterhaalt, zijn vaak mensen die roepen dat het onzin is omdat ze dat op internet lezen, pure meeloperij dus.quote:Op zondag 11 maart 2012 04:24 schreef star_gazer het volgende:
Yes! Het zogenaamd 'kansloze' curlen begint effect te hebben. Zoals een aantal van jullie misschien weet, heb ik curls toegevoegd aan mijn Rippetoe wegens achterlopende armen (twijgjes). Ze zijn nog steeds te klein, maar ik voel wel degelijk meer tonus in m'n biceps. lekker!
Erg vervelend trouwens dat de sportschool hier op zondag maar tot 12.00 uur open is. Nou is zondag toch mijn rustdag, maar ik heb wel zin om even te knallen. Dan aan het eind vd middag maar wat push- en pull-ups doen..![]()
Goed om te horen! Wat meten ze inmiddels?quote:Op zondag 11 maart 2012 04:24 schreef star_gazer het volgende:
Yes! Het zogenaamd 'kansloze' curlen begint effect te hebben. Zoals een aantal van jullie misschien weet, heb ik curls toegevoegd aan mijn Rippetoe wegens achterlopende armen (twijgjes). Ze zijn nog steeds te klein, maar ik voel wel degelijk meer tonus in m'n biceps. lekker!![]()
Misschien dat de duurdere apparaten een algoritme hebben en daadwerkelijk met impedantieniveaus iets doen, maar mijn uebergoedkope weegschaal doet dat vrij zeker bij mij niet. Het maakt niet uit of ik met natte voeten, droge voeten, veel drinken, weinig drinken op de schaal sta, de waardes veranderen niet. Volgens mij is het een aan/uit functie van mijn weegschaal: zolang je een stroompje meet, treedt het algoritme in werking en zal er een bf% getoond worden aan de hand van lengte/leeftijd/gewicht.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:24 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja klopt, en ook iedere fabrikant hanteert z'n eigen algoritme.
Wat echter wel zo is, is dat je 'n trend gaat zien van de waarden t.o.v. elkaar, wanneer je hetzelfde meetmoment hanteert bij dezelfde omstandigheden. Dit is, moet ik toegeven, wel vrij accuraat nu ik gegevens heb gezien van meerdere personen gespreid over meerdere maanden.
Daarnaast uiteraard spiegel + weegschaal + meetlint.
Kan me ook niet voorstellen dat een knoopcelbatterijtje wat erin zit zoveel stroom opwekt dat je daadwerkelijk een impedantiemeting via de benen ermee kunt doen.
Ik meet mijn gewicht elke dag 's ochtends sinds 2008, dus heb alles goed gedocumenteerd voor mezelf. De waarde voor bf% van deze weegschaal schrijf ik al tijden niet meer op, ik vervang het door buikomtrek-nekomtrek met een meetlint.Confidence through competence![]()
Niks mis met curlen, op diverse internetfora is het curlen onheus bejegend vanwege diverse "beachboys" die elke training starten en eindigen met de Curl. Dit vijf maal per week.
Hier werd de spot mee gedreven omdat ze geen benen etc trainden.
Nu vind ik dat het de andere kant is uit geslagen, en dat iedereen die curlt zwak zou zijn.BEASTMODE![]()
Ohzo. Tja dat soort gasten houdt je toch. Alleen buik en biceps trainen en het liefst nog in hun zwembroekquote:Op zondag 11 maart 2012 11:43 schreef Awesome_ het volgende:
Niks mis met curlen, op diverse internetfora is het curlen onheus bejegend vanwege diverse "beachboys" die elke training starten en eindigen met de Curl. Dit vijf maal per week.
Hier werd de spot mee gedreven omdat ze geen benen etc trainden.
Nu vind ik dat het de andere kant is uit geslagen, en dat iedereen die curlt zwak zou zijn.
Verschrikkelijk inderdaad. Wat me vooral ergert aan die mannetjes is het gebrek aan kennis, totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en allemaal "via-via"-informatie, broscience dus.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ohzo. Tja dat soort gasten houdt je toch. Alleen buik en biceps trainen en het liefst nog in hun zwembroek
Curlen is niks mis mee. Zolang je maar verdiept hebt in de materie en niet als hoofdmotivator "gewoon 6packje en brede armen dalijk in cherchonissos jwz" hebt.BEASTMODE![]()
Altijd fascinerend om te zien hoe die gasten hun biceps en rug tegelijk kunnen trainen. Door tijdens het pompen (de barbell moet je natuurlijk niet helemaal laten zaken) ook nog achterover te leunen kunnen ze veel meer tillen!quote:Op zondag 11 maart 2012 11:53 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Verschrikkelijk inderdaad. Wat me vooral ergert aan die mannetjes is het gebrek aan kennis, totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en allemaal "via-via"-informatie, broscience dus.
Curlen is niks mis mee. Zolang je maar verdiept hebt in de materie en niet als hoofdmotivator "gewoon 6packje en brede armen dalijk in cherchonissos jwz" hebt.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Vooral nu komen er weer een hoop, want in april wordt het misschien een keer 25 graden...quote:Op zondag 11 maart 2012 11:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ohzo. Tja dat soort gasten houdt je toch. Alleen buik en biceps trainen en het liefst nog in hun zwembroek
Toen ik een keer tegen zo'n beachboy zei dat, wanneer hij per se brede armen wil, beter zijn triceps kan pakken dan zijn biceps keek hij mij ook ontzettend verbaasd aan..![]()
Ik moet het een en ander aanpassen, omdat ik bij mijn nieuwe werk met de fiets ga en 20 km per dag ga fietsen. Nu valt de afstand wel mee, maar met mijn huidige pull push schema waar ik iedere training wel benen pak moet ik wellicht toch wat anders verzinnen.![]()
quote:Op zondag 11 maart 2012 11:45 schreef Awesome_ het volgende:
@Panzer,
Je wordt geroepen:
steeds moeten krachttrainen om sterk te blijvenwat
Inderdaad, curlen is ook maar een oefening en kan imo prima als aanvulling op grotere oefeningen. Maar van die iele stoere ventjes die eindeloos curls en situps doen (heel snel met 15 cm ROM), en voor de rest niets, daar kan ik me gewoon aan storen en ik weet niet waarom.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:53 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Verschrikkelijk inderdaad. Wat me vooral ergert aan die mannetjes is het gebrek aan kennis, totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en allemaal "via-via"-informatie, broscience dus.
Curlen is niks mis mee. Zolang je maar verdiept hebt in de materie en niet als hoofdmotivator "gewoon 6packje en brede armen dalijk in cherchonissos jwz" hebt.Misschien omdat ze er voor zorgen dat mensen denken dat wij ons fysiek op zo'n achterlijke manier + te veel tijd hebben opgebouwd?
![]()
![]()
Hij is een baas man. Met zo'n lichaam zou ik ook fappen voor de spiegel.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:29 schreef McNulty het volgende:
[..]
Wat zet hij zichzelf neer als een narcistische klootzak. Misselijke gast vind ik hem.![]()
Het is een irritant ventje maar er zit wel flink werk in
Ik mag op vrijdag graag een half uurtje aan m´n armen besteden. Ik doe meestal 3, soms 4 van deze supersets. (onder aan de pagina).
http://www.simplyshredded(...)outine-revealed.html
Zo zwaar mogelijk, met behoud van goede form uiteraard. Dus zo heel zwaar kan ik niet, maar als het maar lekker pijn doet.![]()
![]()
Staan bekende curls tussen ja. Nadeel is dat ik mijn biceps nooit tot verzuring kan krijgen, op een gegeven moment stoppen ze gewoon.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Lichter gewcht pakken misschien? Ik pak expres een lichter gewicht, en dan wat meer reps. Dan verzuren ze wel. ik voel m´n biceps nu nog van afgelopen vrijdag.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Staan bekende curls tussen ja. Nadeel is dat ik mijn biceps nooit tot verzuring kan krijgen, op een gegeven moment stoppen ze gewoon.![]()
Ik pak 3x12 en het is wel zwaar maar ik bereik geen verzuring en heb niet altijd spierpijn (triceps bijvoorbeeld wel). Ik pak daarbij wel gewichten die tijdens de oefening goed zwaar zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lichter gewcht pakken misschien? Ik pak expres een lichter gewicht, en dan wat meer reps. Dan verzuren ze wel. ik voel m´n biceps nu nog van afgelopen vrijdag.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Probeer eens drie van die supersetjes met weinig rust. Ik ben dan, ook al zijn het relatief kleine spiergroepen, behoorljk moe.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik pak 3x12 en het is wel zwaar maar ik bereik geen verzuring en heb niet altijd spierpijn (triceps bijvoorbeeld wel). Ik pak daarbij wel gewichten die tijdens de oefening goed zwaar zijn.![]()
Ik heb nu als oefeningen:
Dumbell concentration curl
Cable curl met 1 hand
Barbell curlIn tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Ja hoor eindelijk goed vlees gevonden.
Normaal heb je kipfilet op brood dat maar uit 70% uit kip bestaat.
Nu kalkoenfilet dat 95% uit kalkoen bestaat![]()
En kipfilet dat uit 89% uit kip bestaat![]()
Toch weer 20-25% meer vlees dat je binnenkrijgt... wat weer 20-25% meer eiwitten zijn![]()
![]()
![]()
welke merken zijn wel/niet goed dan? Ik koop gewoonlijk gewoon Jumbo of AH kip- en kalkoenfilet.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:10 schreef DeRakker. het volgende:
Toch weer 20-25% meer vlees dat je binnenkrijgt... wat weer 20-25% meer eiwitten zijn![]()
![]()
Ga naar een slager, daar krijg je kipfilet die 100% kipfilet is. De plakjes worden voor je neus van de filet gesneden.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:10 schreef DeRakker. het volgende:
Toch weer 20-25% meer vlees dat je binnenkrijgt... wat weer 20-25% meer eiwitten zijn
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Die 5% boeit me niet... je hebt altijd nog smaakstoffen enz. dat ze erin stoppen.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ga naar een slager, daar krijg je kipfilet die 100% kipfilet is. De plakjes worden voor je neus van de filet gesneden.![]()
Moet je op de verpakking kijken naar de vlees %quote:Op zondag 11 maart 2012 17:33 schreef stijn_ het volgende:
[..]
welke merken zijn wel/niet goed dan? Ik koop gewoonlijk gewoon Jumbo of AH kip- en kalkoenfilet.![]()
In kipfilet, je weet wel, gewoon de borst, die wordt gerookt en daarna voor je gesneden. In jouw kipfilet zitten smaakstoffen en extra shizzle. Bij de slager heb je dat echt niet. Das vlees en niks anders. Overigens is 5% bij 89% nog geen 100%, maar die rekenfout wil ik je wel vergeven (11% dus).quote:Op zondag 11 maart 2012 17:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Die 5% boeit me niet... je hebt altijd nog smaakstoffen enz. dat ze erin stoppen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb geen kipfilet maar kalkoenfilet.. als je leest is dat 95%... dus 5% verschil.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In kipfilet, je weet wel, gewoon de borst, die wordt gerookt en daarna voor je gesneden. In jouw kipfilet zitten smaakstoffen en extra shizzle. Bij de slager heb je dat echt niet. Das vlees en niks anders. Overigens is 5% bij 89% nog geen 100%, maar die rekenfout wil ik je wel vergeven (11% dus).
Maar je leesfout is je vergeven![]()
![]()
Uhh,quote:Op zondag 11 maart 2012 17:39 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik heb geen kipfilet maar kalkoenfilet.. als je leest is dat 95%... dus 5% verschil.
Maar je leesfout is je vergeven
kipfilet 70%
kalkoenfilet 95%
kipfilet 89%
Je noemt twee keer kipfilet en ik heb het over kipfilet in mijn reactie, en dan.. tis goed gast.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja hij had het toch over kipfilet bij de slagerquote:Op zondag 11 maart 2012 17:39 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik heb geen kipfilet maar kalkoenfilet.. als je leest is dat 95%... dus 5% verschil.
Maar je leesfout is je vergeven.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
ik heb de slager helemaal niet genoemd.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:41 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja hij had het toch over kipfilet bij de slager.
![]()
Ik wel, daar waar je 100% vlees krijgt zonder smaakstoffen..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Waar heb ik gezegd dat ik nu kipfilet heb gekocht?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Uhh,
kipfilet 70%
kalkoenfilet 95%
kipfilet 89%
Je noemt twee keer kipfilet en ik heb het over kipfilet in mijn reactie, en dan.. tis goed gast.
Je zit meteen bijdehand te doen dat ik niet kan rekenen... tja dan ben ik er snel klaar mee.
Ik heb kalkoenfilet gekocht...![]()
quote:Op zondag 11 maart 2012 17:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik nu kipfilet heb gekocht?
Je zit meteen bijdehand te doen dat ik niet kan rekenen... tja dan ben ik er snel klaar mee.
Ik heb kalkoenfilet gekocht...KIPfilet, kalkoenfilet, KIPfilet.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:10 schreef DeRakker. het volgende:
Ik reageer met, ga naar de slager, daar krijg je kipfilet wat 100% uit kipfilet bestaat.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Leuk maar ik wil nu kalkoenfilet.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
[..]
KIPfilet, kalkoenfilet, KIPfilet.
Ik reageer met, ga naar de slager, daar krijg je kipfilet wat 100% uit kipfilet bestaat.
Ik at kipfilet.. daarom heb ik die andere erbij gezet voor de vergelijking....![]()
Deed m'n oma ook altijd. En dan in de soep. #nomnomnomquote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
![]()
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Heerlijk om een tonijn bij de visboer te halen. Kost wel 12 ¤ maar kan je twee keer goed van eten, prima voeier.![]()
Of een lekkere zalmfilet.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:34 schreef ZuidGrens het volgende:
Heerlijk om een tonijn bij de visboer te halen. Kost wel 12 ¤ maar kan je twee keer goed van eten, prima voeier.![]()
Kipfilet broodbeleg is nooit 100%, ook niet van jou slager.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:42 schreef slacker_nl het volgende:
Ik wel, daar waar je 100% vlees krijgt zonder smaakstoffen..
Wat een zeiktopic trouwens, t wordt zeker weer lekker weer.
Haantjes achter de pc all the way
Facet!![]()
Kanker wat een geneuk over een paar % meer of minder vlees. Het lijkt wel een cocaïne topic met die percentages
Behulpzaam als een waterkraan.
Zullen we samen ghb maken?quote:Op zondag 11 maart 2012 20:30 schreef fathank het volgende:
Kanker wat een geneuk over een paar % meer of minder vlees. Het lijkt wel een cocaïne topic met die percentages![]()
hoi die plakjes van 10 gram boeien geen flikker ok nou gr gr
edit: oh fathank was me voor
Over een paar maanden is het mijn mijlpaal van een jaar lang 2-3x in de week de gym in voor een fullbody workout. Een typische workout ziet er zo voor mij uit:
- Squat
- Chest press
- Row
- Shoulder press
- Hyperextensions (of Deadlift ipv squat)
- (om de keer: weighted abzzzz work)
Gewoon een hele basic fullbody schema waarin ik alle spieren probeer te pakken met voornamelijk compound movements. Ik merk dat als ik heel hard train, 3x in de week eigenlijk net te veel is voor fullbody, zeker als ik hard squat of deadlift.
Daarom: over een paar maanden switchen naar een split, vermoed ik.
Heeft iemand ook de switch gemaakt van een basic fullbody naar een basic split workout? Wat zijn je ervaringen? Zou je terug willen gaan naar fullbody, waarom wel/niet?Confidence through competence![]()
Ik doe het liefst een 2 split, ik probeer wel zo nu en dan een 4 split maar dat word ik altijd snel zat vanwege te weinig stimulatie.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft iemand ook de switch gemaakt van een basic fullbody naar een basic split workout? Wat zijn je ervaringen? Zou je terug willen gaan naar fullbody, waarom wel/niet?
Trial & error, voor mijn gevoel kan ik een beweging weer optimaal doen na 4 /5 dagen. Daarom voor mij 2 split.
Full body kan je niet mis mee gaan, maar soms wil je gewoon de dag erna weer knallen![]()
![]()
ervaring?quote:Op zondag 11 maart 2012 20:30 schreef fathank het volgende:
Kanker wat een geneuk over een paar % meer of minder vlees. Het lijkt wel een cocaïne topic met die percentages![]()
![]()
Gut, en wij keihard werken en eten om die bf% te halen.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:14 schreef Jahr00n het volgende:
Lekker wezen trainen net met wat maten. Beetje lol maken hahah.
Heb zelf twee keer geswitcht. Van Rippetoe, zo goed als full-body, naar een 3-daagse split. Daar terug naar een full-body met veel olympische lifts die ik twee keer in de week doe. Ik train op het moment meer om sterker en sneller te worden dan voor het fysiek, daarom is een full-body workout speciaal hier op gericht beter voor mij. Als ik op de bodybuild manier train vind ik een splitschema het leukste om te volgen, maar het schijnt dat een full-body schema voor mensen die nog niet 'lang' trainen beter is. De periode waar voor dit geldt hangt natuurlijk ook af van je gemaakte gains in die tijd ten opzichte van wat je had kunnen behalen. Een full-body schema 'bodybuilding style' voor twee keer in de week schijnt trouwens ook goed te werken heb ik gelezen op DBB.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
Over een paar maanden is het mijn mijlpaal van een jaar lang 2-3x in de week de gym in voor een fullbody workout. Een typische workout ziet er zo voor mij uit:
- Squat
- Chest press
- Row
- Shoulder press
- Hyperextensions (of Deadlift ipv squat)
- (om de keer: weighted abzzzz work)
Gewoon een hele basic fullbody schema waarin ik alle spieren probeer te pakken met voornamelijk compound movements. Ik merk dat als ik heel hard train, 3x in de week eigenlijk net te veel is voor fullbody, zeker als ik hard squat of deadlift.
Daarom: over een paar maanden switchen naar een split, vermoed ik.
Heeft iemand ook de switch gemaakt van een basic fullbody naar een basic split workout? Wat zijn je ervaringen? Zou je terug willen gaan naar fullbody, waarom wel/niet?
Het ligt er dus ook maar net aan wat je zelf het prettigste vindt. Als je veel meer motivatie hebt voor je trainingen en als je meer voldoening haalt uit je trainingen als je met een splitschema traint zou ik dat gewoon proberen. Je kunt altijd weer omschakelen."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
600 ml melk + scoop whey + 5 gr am creatine + 250 gram kwark, multi, 6 plakken grof volkoren met kaas/komkommer/slasaus, champignonsoep, half kaasbroodje + half frikandelbroodje, bord patat speciaal, meer melk, handje amandelnootjes, frikandel, meer melk, 4 plakken grof volkoren met pindakaas, 2 plakken grof volkoren met gerookte ham, melk/250 gram kwark/brinta/limonadesiroop-shake, 500 gram kwark. Zo word je shredded brahhh.
Komende week nog even alles hard doen en dan zal ik de boel even evalueren qua stats etc. Aan protein/carbs/fat/cals zal het niet liggen, aan rust ook niet. Denk dat het wel een grote klap gaat worden voor mijn lijf straks bij cutten. Afkickverschijnselen van melk en pindakaas, oh boy.![]()
![]()
pull pushquote:Op zondag 11 maart 2012 21:56 schreef Stereotomy het volgende:
Welke lichaamsdelen / oefeningen zet jij in je 2 split?
upper lower
torso limbs
etc.
Doe zelf pull push.![]()
Wat een kwast zegquote:
-
Zijn er hier mensend ie ervaring hebben met een upper/lower split? Zit nu al een tijdje aan de Rippetoe en ben eens rustig aan het nadenken over de volgende stap (85kg lichaamsgewicht is in zicht).
Zelf zit ik te denken aan een vierdaagse upper/lower split volgens het volgende systeem:
Ma: upper A
Di: lower A
Do: upper B
Vr: lower B
Moet nog eens nadenken over de spiergroepen die ik wil pakken; zit er een beetje mee dat er voor upper body veel meer oefeningen en combi's mogelijk zijn dan lower body. Of doen jullie op een lower-body dag ook een compound als dips of chins?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Leuk stukje voor mensen die de neiging hebben dingen te overcompliceren.
http://www.projectgoliath(...)hink-theres.html?m=1BEASTMODE![]()
quote:3. Milk
Drink an extra gallon of milk a day. You will get massive. Milk is God. Drink it whole. Nuff said.
Ik krijg geen gallon binnen, maar tank zeker wel 2 liter melk per dag weg
-
quote:6. Nit-picking
Don’t worry about the minute shape of your muscles. Don’t try to improve your upper pec. Don’t sculpt the outer head of your biceps. Don’t try to get your rear delts up a bit. Body builders do this, they weigh 300lbs and if their right pec is slightly smaller then they lose money. You weigh 150lbs and no one gives a fuck about your right pec. There are more important things to think about like actually getting some pecs to sculpt.quote:8. Overcomplicating
People think too much about this training stuff, its bloody simple. Eat lots train hard and stop being such a pussy looking for the pros workouts and the latest hormone supplement. Stop thinking about what protein to take, stop asking people on forums how to gain some muscle but stay lean. AND FOR THE LOVE OF GOD stop telling me that you dont want to get that big. Dont worry mate, its not gonna happen over night, your not suddenly gonna get 20inch guns and a 400lbs bench. Saying you dont want to get that big is like saying I want to stay small, its almost as if your setting yourself up for failure. STOP OVERTHINKING. Scratch that, stop thinking full stop. Its bad for you. Just shut up and squat and every time you think of a question do another rep and forget it.
Verder gewoon doorbeuken en tijd geven. Kwam een keer dit topic ook tegen, echt,![]()
.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/eerste-kuur-286895/![]()
![]()
![]()
![]()
Als je enige doel is om 'groot' te worden zijn dat wel goeie tips i guess..[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Ik krijg dan ook de indruk dat zijn punt is dat alle nieuw-geïnteresseerden gewoon no-bullshit aan de slag moeten gaan en niet de boel willen overcompliceren. Wat je doel ook is, dat zal ze als beginner waarschijnlijk meer resultaat geven dan al die moeilijkere shit.quote:Op maandag 12 maart 2012 01:35 schreef Jajong het volgende:
Als je enige doel is om 'groot' te worden zijn dat wel goeie tips i guess..Zie het ook vaak genoeg, mensen die dit totaal ^ niet weten maar wel drie verschillende oefeningen voor hun biceps doen terwijl het ondervoede stokjes zijn. En dan tegen je zeuren 'wow ik wilde dat ik die aanleg ook had'.quote:10. Impatience and hardgaining
I WANT IT NOW! Training takes time. Going back to the point about consistency. You need to train like a fiend. FOR YEARS. So put your hiking boots on and prepare for the long haul. If you want to do an in-out jobby for 6 weeks then fuck off. Your taking up my squat rack. And its not just about training consistency. I know people who have been training for years and look the same as the day they started. To make linear progression you need to eat more more more more and MORE and do it consistantly. Training makes you smaller, FACT, it breaks you down. EATING and SLEEPING make you bigger. 100% of the people who are hardgainers aren’t. Hardgain is a myth, it means your not eating enough or not sleeping enough.
Correct, ben benieuwd wat er van hem en zijn vriendjes terecht is gekomen.quote:![]()
![]()
Ik heb al een week niet meer gefitnessedcome at me brah! Na die nachtdiensten wilde ik niet
Gelukkig geen nachtdiensten meer en weer knallen als een baas![]()
Doe jij eens ophouden met het woord 'fitnessen'. Je gaat trainen lulquote:Op maandag 12 maart 2012 02:11 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb al een week niet meer gefitnessedcome at me brah! Na die nachtdiensten wilde ik niet
Gelukkig geen nachtdiensten meer en weer knallen als een baas
-
Hey mesne ik ga gwoon lkkr fit worde dus ga morge fitnesse! Ga eerst bicepcurl doen dn 30 minute cardio daana weer bicepcurl gr gr![]()
Hoe gaan jullie trouwens om met weekends? Op deoordeweekse dagen zit ik strak in het gareel, maar op vrijdagavond rond een uur of 11 begint het bier. Dan op zaterdag word ik om 12 uur wakker zonder eetlust (want kater), eet twee half slappe maaltijden en ga op zaterdagavond weer aan het bier. Op zondag herhaalt zich dit, al drink ik in principe geen alcohol op zondag (want werk op maandag).
Niet zo best voor de gains zegmaar
-
Alcohol is natuurlijk killing voor de muscles. Neemt niet weg dat ikzelf gemiddeld ook 2 avonden in de week drink. Helaas wel veels te veel. Afgelopen week voor t eerst in zeer lange tijd 'slechts' 8 blikjes bier gedronken. En dat merk ik. Volgende week ook maar even volhoudenquote:Op maandag 12 maart 2012 04:32 schreef star_gazer het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens om met weekends? Op deoordeweekse dagen zit ik strak in het gareel, maar op vrijdagavond rond een uur of 11 begint het bier. Dan op zaterdag word ik om 12 uur wakker zonder eetlust (want kater), eet twee half slappe maaltijden en ga op zaterdagavond weer aan het bier. Op zondag herhaalt zich dit, al drink ik in principe geen alcohol op zondag (want werk op maandag).
Niet zo best voor de gains zegmaar![]()
![]()
Ik drink zo goed als nooit. Gewoon omdat ik me d'r niet lekker bij voel. Als ik wat drink, voel ik me slap en moe worden.quote:Op maandag 12 maart 2012 04:32 schreef star_gazer het volgende:
Maar ook om jouw genoemde kater/eetlust dip te voorkomen.
Toevallig v.h. weekend 2 biertjes gedronken, en dat waren de eerste in ik denk een half jaar.
En dan weet ik het meteen weer. Wordt daar net zo dronken van als vroeger van 10 bier lol.
Voor w.b.t. het eten is het op zaterdag "alles waar je bij kan dag". Zondag t/m vrijdag is het weer zelfgemaakte nasi of spaghetti o.i.d. met satesaus.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 12-03-2012 07:21:21 ]![]()
http://www.t-nation.com/f(...)_easyhard_gainers_iiquote:Op maandag 12 maart 2012 00:42 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensend ie ervaring hebben met een upper/lower split? Zit nu al een tijdje aan de Rippetoe en ben eens rustig aan het nadenken over de volgende stap (85kg lichaamsgewicht is in zicht).
Zelf zit ik te denken aan een vierdaagse upper/lower split volgens het volgende systeem:
Ma: upper A
Di: lower A
Do: upper B
Vr: lower B
Moet nog eens nadenken over de spiergroepen die ik wil pakken; zit er een beetje mee dat er voor upper body veel meer oefeningen en combi's mogelijk zijn dan lower body. Of doen jullie op een lower-body dag ook een compound als dips of chins?
ik heb deze met succes gedaan en was ook heel leuk om te doen qua variatie.
eerste vier weken upper lower, relatief lage reps met wat isolatie.
daarna vier weken fullbody, waar je tegen je max ga zitten qua kracht.
[ Bericht 5% gewijzigd door Kroc op 12-03-2012 08:04:02 ]![]()
Leuk om te lezenquote:Op maandag 12 maart 2012 01:00 schreef Awesome_ het volgende:
http://www.projectgoliath(...)hink-theres.html?m=1
Beetje te simpel mbt supplementen maar de kern is juist: beginners (<2 jaar) hebben veel minder aan bodybuilder methodes omdat ze veel sneller en veel makkelijker spiermassa aan kunnen maken.quote:Op maandag 12 maart 2012 01:00 schreef Awesome_ het volgende:
http://www.projectgoliath(...)hink-theres.html?m=1I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Gewoon niet drinken.quote:Op maandag 12 maart 2012 04:32 schreef star_gazer het volgende:
Niet zo best voor de gains zegmaarThis isn't even my final form.![]()
Je had toch ook een keer een topic van zo'n gast die 2x had gekuurd en maar 8kg was aangekomen ofzo?quote:Op maandag 12 maart 2012 01:30 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[..]
Verder gewoon doorbeuken en tijd geven. Kwam een keer dit topic ook tegen, echt,![]()
.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/eerste-kuur-286895/![]()
![]()
Waar is 16meter trouwens?![]()
![]()
En dan te bedenken dat Jay Cutler in 6 maanden 15 KG gainde door 'de anderen een beetje na te doen'.
Nu weet je waarom je armen en traps achterblijven, Sir.quote:Op maandag 12 maart 2012 04:32 schreef star_gazer het volgende:
Haha jokes. Ik drink niet structureel meer, maar lust graag bier. Ben na 2 al aangeschoten tegenwoordig (wtf), dus daar stop ik dan ook. Als ik 2 flesjes per week drink dan is dat al veel voor mij. Drink eigenlijk alleen nog maar op feestjes enzo.
Ja!quote:Op maandag 12 maart 2012 10:02 schreef seto het volgende:
[..]
Je had toch ook een keer een topic van zo'n gast die 2x had gekuurd en maar 8kg was aangekomen ofzo?
Waar is 16meter trouwens?Kwam laatst ook een topic tegen van iemand 1.80/75 kg/15% en een eerste cycle. Iets van 10 kg zwaarder maar je zag gewoon geen verschil tussen de before/after pics.
'where are the after pics'
Hij zag er ook op allebei uit alsof hij niet trainde. Weet niet wat hij heeft gehad dan, maar vond het wel een beetje sneu.
Over steroids gesproken, Breivik heeft er best wel wat bij getraind met een paar cycles, heeft hij allemaal ook gedocumenteerd in zijn 'manifest'. Deze gelekte foto is vlak na zijn arrestatie genomen.
Thick en tight. Komt vast van op zijn boerderij werken. Vind het een beetje luguber allemaal. Dan train ik liever voor andere doeleinden.
Waar 16meter is weet ik niet in fitnesstopic, Weissman zie ik hier ook niet meer.
![]()
Vandaag met dropsets begonnen. Dat is fucking zwaar ouwe. I like. Post zo even een 'vage' foto trouwens
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: