SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierOf toch du vader?![]()
Zijn er hier mensen die ECA hebben gebruikt, eventueel de Diamond Labs ECA 30+?If not now, then when.![]()
Nieuw deel werd niet aangemaakt, dus ik heb de vrijheid genomen.
Interessant verhaal van die muizen. Logisch ook als de insuline inderdaad continu zo hoog blijft dat de vetreserves niet kunnen worden aangesproken.
Ik vraag me wel af wat het doel was van het onderzoek, het was toch al bekend dat insuline een inhibitor is van het aanspreken van vetreserves.Kan ook zijn omdat ze juist zó weinig eten dat hun lichamen zich aanpassen en het BMR heel laag wordt, spiermassa wordt aangesproken om onderhoud te verlagen etc om te kunnen overleven (starvation mode dus).quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees dat wel vaker, van die mensen die fanatiek aeroob sporten (cardio, ja) en ogenschijnlijk heel weinig eten en dan toch geen lichaamsvet afvallen. Kan zijn dat het lichaam hormonaal alle functies op een laag pitje zet om de spierbewegingen te stimuleren.Of toch du vader?![]()
Ik geloof niet dat dat het geval is bij specifiek deze ras obese muizen, dat insuline de veroorzaker is.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:03 schreef McNulty het volgende:
[..]
Rechter muis hebben ze volgespoten met insuline. Bij gebrek aan voedsel gaat de muis dood voordat de vetreserves worden aangesproken. Komt omdat insuline vetcellen blokkeert zodat glucose eerst wordt aangesproken als energiebron (verlaagt bloedsuikerspiegel).
Maar insuline is idd wel erg grappig. Soms zie je dit bij diabetes patienten:
Geinig he? Deze patient injecteerde zichzelf jaren met insuline op twee plekken in z'n buik. Dankzij de insuline heeft hij specifiek nu op die twee plekken vetophoping.
Zijn wel dit soort voorbeelden waardoor ik nu wat milder ben over kcal in = kcal uit opmerkingen. Natuurlijk geldt de eerste Wet van Thermodynamica altijd, maar je lichaam heeft interessante tooltjes om te reguleren wáár de energie dan precies heen gaat voor opslag en gebruik of waar het vandaan moet komen...Confidence through competence![]()
Hahahaha, man boobs all the way down. LOLquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat het geval is bij specifiek deze ras obese muizen, dat insuline de veroorzaker is.
Maar insuline is idd wel erg grappig. Soms zie je dit bij diabetes patienten:
[ afbeelding ]
Geinig he? Deze patient injecteerde zichzelf jaren met insuline op twee plekken in z'n buik. Dankzij de insuline heeft hij specifiek nu op die twee plekken vetophoping.
Zijn wel dit soort voorbeelden waardoor ik nu wat milder ben over kcal in = kcal uit opmerkingen. Natuurlijk geldt de eerste Wet van Thermodynamica altijd, maar je lichaam heeft interessante tooltjes om te reguleren wáár de energie dan precies heen gaat of vandaan moet komen...If not now, then when.![]()
Ach, at the end of the day is dit spelen in marges en zijn er factoren die bij de gemiddelde persoon zonder hormonale afwijkingen oid (en die niet meedoen aan onderzoeken) niet betrokken zijn, waardoor kcal in vs kcal out vooralsnog opgaat.
In theorie zal het inderdaad niet altijd gelden (dat is maar weer bewezen) - al helemaal niet als je op een kunstmatige manier de factoren gaat beïnvloeden - maar in de praktijk denk ik dat je het rustig kan aannemen.Of toch du vader?![]()
Ja, op zich ben ik het daar wel mee eens.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:16 schreef Luchtkoker het volgende:
Ach, at the end of the day is dit spelen in marges en zijn er factoren die bij de gemiddelde persoon zonder hormonale afwijkingen oid (en die niet meedoen aan onderzoeken) niet betrokken zijn, waardoor kcal in vs kcal out vooralsnog opgaat.
In theorie zal het inderdaad niet altijd gelden (dat is maar weer bewezen) - al helemaal niet als je op een kunstmatige manier de factoren gaat beïnvloeden - maar in de praktijk denk ik dat je het rustig kan aannemen.
Maar als ik bv naar mezelf kijk: heb toen ik echt dik was veel last gehad van moobs, terwijl ik soms foto's zie van obese mannen die alles gewoon in de buik opslaan en een 'normale' borstpartij lijken te hebben.
Nu op ca. 11-12% bf heb ik nog steeds last van wat loshangend vel bij m'n borstpartij, dan denk ik: *@#&(@#& , allemaal als gevolg van m'n individuele hormoonhuishouding.Confidence through competence![]()
Volgens mij is dat praktisch 100% genetisch bepaald, waar je vet opslaat. Even ter referentie (als ik mag vragen), wat waren precies je stats toen je dik was qua gewicht/bf?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, op zich ben ik het daar wel mee eens.
Maar als ik bv naar mezelf kijk: heb toen ik echt dik was veel last gehad van moobs, terwijl ik soms foto's zie van obese mannen die alles gewoon in de buik opslaan en een 'normale' borstpartij lijken te hebben.
Nu op ca. 11-12% bf heb ik nog steeds last van wat loshangend vel bij m'n borstpartij, dan denk ik: *@#&(@#& , allemaal als gevolg van m'n individuele hormoonhuishouding.
Verder heb ik gelezen dat los vel etc over het algemeen wel wegtrekt naarmate de tijd vordert, behalve als je echt extreem obees was (zoals die mensen die op zo'n rtl4 programma kwamen waarvan ik de naam even kwijt ben, die echt 200+ kg waren). Dan is de enige uitweg plastische chirurgie.Of toch du vader?![]()
Erg interessant stuk over ECA.
Meer iets voor de endo's hier of mensen die sneller willen cutten zonder spierverlies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.![]()
1.66m @ 82-85 kg @ 30% bfquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Volgens mij is dat praktisch 100% genetisch bepaald, waar je vet opslaat. Even ter referentie (als ik mag vragen), wat waren precies je stats toen je dik was qua gewicht/bf?Op m'n buik (vroeger omtrek: 103 cm, omtrek nu: 74 cm) heb ik weinig last van los vel. Alleen als ik een beetje voorover hang zie je dat het niet zo strak is als bij iemand die altijd dun is geweest.quote:Verder heb ik gelezen dat los vel etc over het algemeen wel wegtrekt naarmate de tijd vordert, behalve als je echt extreem obees was (zoals die mensen die op zo'n rtl4 programma kwamen waarvan ik de naam even kwijt ben, die echt 200+ kg waren). Dan is de enige uitweg plastische chirurgie.
Alleen mijn areola's zijn twee 'tuitjes' als het warm is. Als het koud is trekt de huid samen en is het normaal. Is een vorm van pseudogyno, vrees ik, en ik heb er een hard hoofd in dat het zonder chirurgie weggaat.Confidence through competence![]()
Oh en dat RTL4 programma heette: Obese
[RTL4] Obese #6 de laatste :(
Briljant programma.
"Ik ben zo dik alles geprobeerd etc etc![]()
"
Personal trainer Radmillo: 'Niet zeiken, beter eten en trainen met die kont!'
Voila, 100 kilo eraf.
in het kortConfidence through competence![]()
'Puffy nipples' heb ik ook last van. Heb begrepen dat nolvadex (estrogen remmer) goed werkt. Ook schijnen er cremes gebaseerd op DHT te zijn (Andractim) die werken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:25 schreef Stereotomy het volgende:
Alleen mijn areola's zijn twee 'tuitjes' als het warm is. Als het koud is trekt de huid samen en is het normaal. Is een vorm van pseudogyno, vrees ik, en ik heb er een hard hoofd in dat het zonder chirurgie weggaat.
Maargoed, allemaal van 'horen zeggen'."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Puffy nipples zijn geen gyno, in de literatuur wordt hier ook strict onderscheid tussen gemaakt, alleen bij een verharding onder de tepel spreekt men van gyno.
Nolvadex (werkzame stof tamoxifen) is niet zo zeer een oestrogeen remmer, maar een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator), het bindt aan de oestrogeen receptor (ER, ERa in het geval van tamoxifen), en zet hiermee oestrogeen 'buiten spel'. Nolvadex helpt zeer goed tegen gyno en wordt als een veilige methode gezien in de behandeling tegen gyno. Vooral bij gyno die nog niet lang aanwezig is (zoals bij AAS veroorzaakte gyno) en klein in formaat, helpt het goed. Bij gyno die vrij lang aanwezig is (enkele jaren, zoals bij de puberteit), helpt het minder goed, maar alsnog het proberen waard. Zie o.a.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15998589
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14719418
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18357357
Andractim is idd een DHT gel, DHT is een competitieve ER antagonist, en daarnaast speelt de A:E (androgen:estrogen) ratio een belangrijke rol bij de ontwikkeling van gyno, waarbij een lagere ratio slechter is m.b.t. gyno. Gezien DHT een relatief sterk androgeen is, is dit voordelig voor deze ratio.
Of andractim echter werkt tegen gyno weet ik niet, in theorie klinkt het iig. leuk, maar heb er eigenlijk nooit naar gezocht.De hoeveelheden insuline die nodig zijn om afgifte van vrije vetzuren uit het vetweefsel (vrijwel) volledig te blokkeren zijn onmogelijk zonder exogene toediening. Het is eerder een 'leuk' experiment of insuline het dermate ver kan remmen dat er, zoals te zien blijkbaar, de dood volgt omdat er vrijwel geen vet meer 'aanspreekbaar' is.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:03 schreef McNulty het volgende:
[..]
Rechter muis hebben ze volgespoten met insuline. Bij gebrek aan voedsel gaat de muis dood voordat de vetreserves worden aangesproken. Komt omdat insuline vetcellen blokkeert zodat glucose eerst wordt aangesproken als energiebron (verlaagt bloedsuikerspiegel).
Vind dat plaatje van Stereotomy trouwens opmerkelijk, nog nooit gezien, had het me zelfs niet kunnen voorstellen dat de effecten zo sterk zichtbaar zouden zijn op den duur. Heb je toevallig een linkje naar deze case voor me? Ben benieuwd naar de gebruikte soort insuline en hoeveelheden.
[ Bericht 14% gewijzigd door Diabox op 07-03-2012 04:26:15 ]![]()
Goeie info, thanksquote:Op woensdag 7 maart 2012 04:20 schreef Diabox het volgende:
Puffy nipples zijn geen gyno, in de literatuur wordt hier ook strict onderscheid tussen gemaakt, alleen bij een verharding onder de tepel spreekt men van gyno.
Nolvadex (werkzame stof tamoxifen) is niet zo zeer een oestrogeen remmer, maar een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator), het bindt aan de oestrogeen receptor (ER, ERa in het geval van tamoxifen), en zet hiermee oestrogeen 'buiten spel'. Nolvadex helpt zeer goed tegen gyno en wordt als een veilige methode gezien in de behandeling tegen gyno. Vooral bij gyno die nog niet lang aanwezig is (zoals bij AAS veroorzaakte gyno) en klein in formaat, helpt het goed. Bij gyno die vrij lang aanwezig is (enkele jaren, zoals bij de puberteit), helpt het minder goed, maar alsnog het proberen waard. Zie o.a.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15998589
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14719418
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18357357
Andractim is idd een DHT gel, DHT is een competitieve ER antagonist, en daarnaast speelt de A:E (androgen:estrogen) ratio een belangrijke rol bij de ontwikkeling van gyno, waarbij een lagere ratio slechter is m.b.t. gyno. Gezien DHT een relatief sterk androgeen is, is dit voordelig voor deze ratio.
Of andractim echter werkt tegen gyno weet ik niet, in theorie klinkt het iig. leuk, maar heb er eigenlijk nooit naar gezocht.
Als het geen Gyno is, wat zijn puffy nipples dan wel?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb ook flinke spierpijn in mijn reet, mijn ultieme glutes oefening is tegenwoordig de one legged deadlift![]()
Insuline is inderdaad o.a. een vetopslag hormoon, maar als je geen chronisch verhoogde insuline hebt, is er niks aan de hand. Vet opslaan of vet verbranden ligt bij een gezond persoon dan ook aan boven je onderhoud eten. Als je daarnaast als man of vrouw grotendeels vet wilt verliezen door je calorieën te verlagen en/of cardio te doen, zal je toch echt intensive krachttraining moeten doen. Anders geef je je lichaam geen reden om je spieren te behouden. Meer spieren betekent ook een hogere vetverbranding als je rust.![]()
Daarom is IF ook zo goed, het bootst als het ware training na. Je insuline gaat omlaag, je leptine omlaag (al krijg je daar wel honger van) en vetverbranding wordt gestimuleerd (o.a. door verlaagde insuline dus). Voor mensen die echt fucked up hormonen hebben is IF misschien wel de uitkomst.![]()
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm1101527quote:Op woensdag 7 maart 2012 04:20 schreef Diabox het volgende:
De hoeveelheden insuline die nodig zijn om afgifte van vrije vetzuren uit het vetweefsel (vrijwel) volledig te blokkeren zijn onmogelijk zonder exogene toediening. Het is eerder een 'leuk' experiment of insuline het dermate ver kan remmen dat er, zoals te zien blijkbaar, de dood volgt omdat er vrijwel geen vet meer 'aanspreekbaar' is.
Vind dat plaatje van Stereotomy trouwens opmerkelijk, nog nooit gezien, had het me zelfs niet kunnen voorstellen dat de effecten zo sterk zichtbaar zouden zijn op den duur. Heb je toevallig een linkje naar deze case voor me? Ben benieuwd naar de gebruikte soort insuline en hoeveelheden.
Diabetes type 1 casus dus, na 30 jaar shots. Maar verder is er niet zoveel bekend.
[ Bericht 0% gewijzigd door Autobandje op 07-03-2012 11:36:25 ]![]()
Komt wel vaker voorquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:21 schreef Autobandje het volgende:
Diabetes type 1 casus dus, na 30 jaar shots. Maar verder is er niet zoveel bekend.Maar wat ik met dit wilde aangeven is dat ondanks energy in = energy out je lichaam een behoorlijke rol heeft in 'energy WHERE'. Idealiter gaat al het vet gelijkmatig over je lichaam weg, maar het kan soms zijn op koppige locaties (buik bij mannen, heupen bij vrouwen) dat je lichaam er door hormonen zo in slaagt om vet vast te houden en zelfs de BMR van andere delen omlaag te halen om dat vet in stand te houden.quote:This condition has been documented with many insulin preparations.
Ik begon erover vanwege de opmerking van Snakey's vrouw.
Confidence through competence![]()
Als je klieren voelt = gynoquote:Op woensdag 7 maart 2012 07:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Goeie info, thanks
Als het geen Gyno is, wat zijn puffy nipples dan wel?
Als je geen vergrote klieren voelt = ' pseudogyno' en dat kan van alles zijn. In mijn geval uitrekking van de huid van de areolas toen ik dik was, en waarbij de huid het niet gelukt is mee te krimpen nu ik niet meer dik ben.Confidence through competence![]()
Bedoelde deze casus specifiekquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Komt wel vaker voor
[..]
Maar wat ik met dit wilde aangeven is dat ondanks energy in = energy out je lichaam een behoorlijke rol heeft in 'energy WHERE'. Idealiter gaat al het vet gelijkmatig over je lichaam weg, maar het kan soms zijn op koppige locaties (buik bij mannen, heupen bij vrouwen) dat je lichaam er door hormonen zo in slaagt om vet vast te houden en zelfs de BMR van andere delen omlaag te halen om dat vet in stand te houden.
Ik begon erover vanwege de opmerking van Snakey's vrouw.
En bij vrouwen maakt het ook veel uit of ze post-menopauzaal zijn of aan de pil (weet niet of er iets van toepassing is hier).![]()
Nope. Wel diabetes type 3, waar ze medicijnen voor heeft. Ik denk dat de combinatie diabetes en iets met de schildklier niet echt meehelpt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:43 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Bedoelde deze casus specifiek
En bij vrouwen maakt het ook veel uit of ze post-menopauzaal zijn of aan de pil (weet niet of er iets van toepassing is hier).
Maar goed. Eerst eens wat verder onderzoek laten doen lijkt me. Er naar gaan zitten gissen heeft niet zoveel nut.![]()
Hoeveel sporten zouden er zijn waar alle "wereld"kampioenen sinds 1965 nog van in leven zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(ik krijg die data niet beter uitgelijnd)![]()
Bedankt voor de benchtips brahs, ben gisteravond ook gaan trainen om maandag recht te zetten en ging lekker. Pecs ook goed sore nu.
Beste tip was: druk jezelf van het gewicht af in plaats van andersom. Verder ook wat gevonden, 'kijk naar een vast punt op het platond en niet naar de bar' ook goed, en de bar in elkaar drukken en proberen in een U-vorm te buigen ook om pecs meer te activeren. Die shit lees je wel vaker maar dacht ik in de gym nooit meer bij na.
Belangrijke les was ook meer het doel van de pecs snappen, ellebogen te ver ingeklapt zorgt ervoor dat de pecs amper werk krijgen. Dan wordt het eigenlijk een close grip BP zonder dat je een close grip hebt.
Ik merk ook dat de bedoeling + werkgebied van de spieren kennen helpt om een bepaalde groep/spier beter te kunnen voelen en hitten. Om eerlijk te zijn heb ik gisteren voor het eerst gevoeld/gezien waar mijn rear delts zitten.Die komen pas in actie wanneer de ellebogen voorbij het middelpunt van je lichaam moeten worden getrokken. Lats trekt ze tot dat punt, en pecs brengen ze voor het lichaam.
Is het niet handig om een lijst op te stellen waarin de functies van de spieren afzonderlijk en overzichtelijk worden genoemd? Moet vast ook wel ergens te vinden zijn, maar toch.
Pendlay rows pakt rear delts ook trouwens, mits je de bar hoog genoeg hijst zodat ze ook wat werk kunnen doen.![]()
![]()
Het lijkt me idd wel handig dat je weet wat je spieren doen ja....
Kutte van barbell training bij bv chest press is dat je armen anatomisch niet het ideale pad volgen. Dumbbels zijn wat dat betreft beter, maar daar kun je weer minder gewicht pakken ivm minder stabiliteit.
Je ziet ook dat je met dumbells wijd begingt, en ze 'naar elkaar toe brengt' als je ze van je af duwt. Dat is dat ' in een U vorm proberen te buigen' van de barbell waar je het over hebt.Confidence through competence![]()
Natuurlijk wist ik wel welke spieren wat doen, maar om de samenwerking/'overnemen' enzo in het hele geheel te zien, dat is wel leerzaam. Dus dat je ook het effect kan voorspellen voor wanneer een spier een andere 'overpowert' en zo werk ontzegt etc.
En dan ook met de (Latijnse) termen enzo erbij natuurlijk.Thanks! Zoiets kan ik goed gebruiken, titel klinkt precies als wat ik bedoel in ieder geval.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:17 schreef Snakey het volgende:
Ik heb deze panzer.
[ afbeelding ]
Maar dan de derde uitgave.
http://www.amazon.com/Str(...)lavier/dp/0736092269
[ Bericht 21% gewijzigd door Panzermaus op 07-03-2012 17:29:38 ]![]()
Toevallig is net net net de NL hernieuwde uitgave uitgekomen. Heb er drie van gekocht (voor mezelf en twee neven). Een derde neef krijgt mijn oude versie
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
vandaag weer lekker getraind, mocht ook wel weer want ik had het afgelopen weekend overgeslagen nadat ik donderdag van m'n fiets was gevallen toen ik uit de kroeg kwam en daardoor last van m'n knie had.
vanmiddag n ieder geval bij bench press maar eens 60kg geprobeerd en er 5 repetities weten uit te persen, en cable row ging met 80kg (wat ik van tevoren niet verwacht had) op 6 reps waarvan 4 netjes.![]()
Netjesquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:22 schreef obsama het volgende:
3x8 30kilo dumbbell benchpress, doet jullie waarschijnlijk niks maar ik ben fucking trotsZit zelf op 25kg 8x met dumbbells.
![]()
Goed werk, hoeveel doe je met barbell?quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:22 schreef obsama het volgende:
3x8 30kilo dumbbell benchpress, doet jullie waarschijnlijk niks maar ik ben fucking trots![]()
Panzert, ik heb zelf de Nederlandse uitgave. http://www.bol.com/nl/p/n(...)010937413/index.htmlquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:19 schreef Panzermaus het volgende:
Natuurlijk wist ik wel welke spieren wat doen, maar om de samenwerking/'overnemen' enzo in het hele geheel te zien, dat is wel leerzaam. Dus dat je ook het effect kan voorspellen voor wanneer een spier een andere 'overpowert' en zo werk ontzegt etc.
En dan ook met de (Latijnse) termen enzo erbij natuurlijk.
[..]
Thanks! Zoiets kan ik goed gebruiken, titel klinkt precies als wat ik bedoel in ieder geval.
Wat ik zelf het mooie van dit boek vind is dat het niet alleen laat zien hoe spieren werken in bepaalde oefeningen maar dat het ook uitlegt wat de risico's zijn als je de oefening niet goed uitvoert.If not now, then when.![]()
np G jwzquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef Panzermaus het volgende:
Bedankt voor de benchtips brahs, ben gisteravond ook gaan trainen om maandag recht te zetten en ging lekker. Pecs ook goed sore nu.
Beste tip was: druk jezelf van het gewicht af in plaats van andersom.![]()
80/85 kilo, doe dat echter stuk minder dan dumbbell dus het voelt alsof ik minder kracht kan zetten.
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.![]()
Upright rows? Vind ik zelf altijd heel fijnquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef obsama het volgende:
80/85 kilo, doe dat echter stuk minder dan dumbbell dus het voelt alsof ik minder kracht kan zetten.
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.BEASTMODE![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef obsama het volgende:
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:30 schreef Snakey het volgende:
Zo, weer een schouder workout gevonden die iets afwijkt van m´n ´vaste´ routine. Kan ik er morgen weer tegenaan.![]()
# Behind-the-neck military presses – 12, 10, 8, 6 Reps
# Seated dumbbell presses – 3 Sets of 8 to 10 Reps
# Side dumbbell laterals – 3 supersets of 10 to 12 Reps
# Superset with – Front dumbbell raises
# Lying rear delt dumbbell raise – 3 sets of 8 to 10 Reps
# Rear cable laterals – 3 sets of 8 to 10 Reps
http://www.simplyshredded.com/warriors-shoulder-workout.html
Going to be a warrior.![]()
![]()
Well done. Ik kom niet veel hoger heur, op een goede dag net 35.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:22 schreef obsama het volgende:
3x8 30kilo dumbbell benchpress, doet jullie waarschijnlijk niks maar ik ben fucking trots![]()
Wat ik me nou afvraag. Ik doe 1 of 2 keer in de week aan kickboksen, zo ook vanavond weer. Maar ik heb vanmorgen gewoon mijn benen en schouders getrained.
Is dit slecht/niet goed of wat?![]()
Doen jullie trouwens Side dumbbell laterals met 1 hand of 2 ? Heb het gevoel dat als ik 1 hand op een bankje/rek houd dat ik meer kracht kan zetten.![]()
Denk dat je vooral je spieren soepel en ´lang´ moet houden. Je wil niet je spieren teveel verkorten met trainen, als je stoot en je moet diep stoten dan kan dat wel eens onprettige gevolgen hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Tinos85 het volgende:
Wat ik me nou afvraag. Ik doe 1 of 2 keer in de week aan kickboksen, zo ook vanavond weer. Maar ik heb vanmorgen gewoon mijn benen en schouders getrained.
Ik denk niet dat het veel kwaad kan maar goed zal het ook zeker niet zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Tinos85 het volgende:
schijf van 15 of 20 kilo pakken. Armen strekken en omhoog en omlaag met dat ding. Slopertje. Beginnen met mp. Afmaken met side raises.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef obsama het volgende:
Weet iemand nog een goede schouder work-out ? Wil wel eens iets nieuwe proberen.![]()
Have fun. Ik moest even wachten met m´n shirtje uittrekken na de training.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef obsama het volgende:
Bedankt voor het schema Snakey, vanavond maar proberen.
2. Nooit geprobeerd eigenlijk met 1 arm.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:02 schreef obsama het volgende:
Doen jullie trouwens Side dumbbell laterals met 1 hand of 2 ? Heb het gevoel dat als ik 1 hand op een bankje/rek houd dat ik meer kracht kan zetten.![]()
Ja, ik snap ook niet wat het voordeel er van is. Gewoon military press doen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:09 schreef Asgard het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch zeer blessure gevoelig?![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:09 schreef Asgard het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch zeer blessure gevoelig?quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:25 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Behind-the-neck military presses heb ik slechte dingen over gelezen, het zou slecht zijn voor je rotator cuff. Wellicht kun je die beter vervangen met de "gewone" military press?quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, lees maar in de link die erbij staat. Staat ook bij hoe je blessures voorkomt.![]()
ik heb zoveel 'onzin' gedaan betreft schouders, toen werden het slechts high pulls en push presses en toen groeide het als kool.![]()
Die zal ik er ook eens ingooien. Hoewel betwijfel of ik high pulls kan doen op het moment met mijn tennisarm.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:20 schreef Kroc het volgende:
ik heb zoveel 'onzin' gedaan betreft schouders, toen werden het slechts high pulls en push presses en toen groeide het als kool.![]()
Niks mis met behind the neck presses. Die vind ik veel fijner zelfs. Ligt maar net aan je anatomie.full stops and exclamation marks![]()
Probeer je Snakey nou te trollen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:26 schreef Kroc het volgende:
Ik heb ook flinke spierpijn in mijn reet, mijn ultieme glutes oefening is tegenwoordig de one legged deadlift
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Met twee handen. Ik doe hem echter op een bankje met rugleuning omhoog, maakt de oefening wat zwaarder en kan je minder snel "cheaten".quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:02 schreef obsama het volgende:
Doen jullie trouwens Side dumbbell laterals met 1 hand of 2 ? Heb het gevoel dat als ik 1 hand op een bankje/rek houd dat ik meer kracht kan zetten.
Hier eindelijk weer vooruitgang aan het zien, nu met 1 keer per week cardio in de week het vetpercentage op peil blijven houden. Voor de zomer wel kijken of we er nog 3 of 4 kilo vet af kunnen krijgen.![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Erg interessant stuk over ECA.
Meer iets voor de endo's hier of mensen die sneller willen cutten zonder spierverlies.Mooi stukje! Ik vind wetgeving rondom ephedrine sowieso wat flauw in Nederland. Bestel eind deze maand een pot diamond labs in de ukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BEASTMODE![]()
quote:![]()
Het was een deja vu post. Hij heeft al eens bijna hetzelfde gepost toen hij nog van niks wist.![]()
Hoe geweldig om te zien, je komt de gym binnen en tussen de abcrunchers en dumbbell-curlers is mijn before-training dubbelganger gewoon lekker en uit zichzelf aan het squatten en deadliften.Die jongen heeft geen motivatie of tips meer nodig, haalt & eet trouw zijn kwark en 12 boterhammen pindakaas per dag, hij bencht, OHP't, pendlay rowt, squat, deadlift, pullups/chinups en cable row. Plus wat dingen zoals legpress enzo soms. Net 1.5 maand bezig maar al 4 kg gegained, zal weinig vet bij zitten. Ook trouw elke workout vooruit met de gewichten, 3x per week. Mooi man, goed om te zien dat mensen het ook echt willen oppakken. En als ze eenmaal de resultaten merken dan brandt dat vanzelf wel verder.
Ook lekker getraind vandaag, herkende nu pas in het tweede row apparaat een rear delt row machine.
http://www.exrx.net/Weigh(...)r/LVRearDeltRow.html
Zoiets. Fijn om die hele beweging te kunnen maken.Heb ook het gevoel alsof ik weer helemaal op mijn oude kracht ben, OHP 3x5x48 kg ging lichter dan ooit en heb afgesloten met een set van 5x50 kg. (pr) Cool beans.
![]()
Die doe ik altijd met kabels, facepull ofzo heet het. Lekkere oefening wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:11 schreef Panzermaus het volgende:
Hoe geweldig om te zien, je komt de gym binnen en tussen de abcrunchers en dumbbell-curlers is mijn before-training dubbelganger gewoon lekker en uit zichzelf aan het squatten en deadliften.Die jongen heeft geen motivatie of tips meer nodig, haalt & eet trouw zijn kwark en 12 boterhammen pindakaas per dag, hij bencht, OHP't, pendlay rowt, squat, deadlift, pullups/chinups en cable row. Plus wat dingen zoals legpress enzo soms. Net 1.5 maand bezig maar al 4 kg gegained, zal weinig vet bij zitten. Ook trouw elke workout vooruit met de gewichten, 3x per week. Mooi man, goed om te zien dat mensen het ook echt willen oppakken. En als ze eenmaal de resultaten merken dan brandt dat vanzelf wel verder.
Ook lekker getraind vandaag, herkende nu pas in het tweede row apparaat een rear delt row machine.
Zoiets. Fijn om die hele beweging te kunnen maken.Heb ook het gevoel alsof ik weer helemaal op mijn oude kracht ben, OHP 3x5x48 kg ging lichter dan ooit en heb afgesloten met een set van 5x50 kg. (pr) Cool beans.
![]()
Props, delts zijn echt mijn weak point. Blijven lang hangen. Vandaag 1x8x40kg OHP gedaan met assist laatste 2 reps, niet echt heel denderend dus. Daarna nog 2x8x37kg, ook assist nodig laatste 2 reps.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:11 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch du vader?![]()
Wij hebben geen cable crossover ofzo, waarmee doe je die facepulls dan? Met de lat pulldown?quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:22 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Die doe ik altijd met kabels, facepull ofzo heet het. Lekkere oefening wel.Hm, blijven knallen maatje. Ik heb heel lang (lees: 3 maanden minstens) rond 45 kg geschommeld en vind het nu waarschijnlijk mijn zwakste lift. Weet nog dat JohnnyD. hier een keer postte en die deed al 58 kg ofzo terwijl de rest van zijn stats vergelijkbaar aan die van mij waren.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:24 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Props, delts zijn echt mijn weak point. Blijven lang hangen. Vandaag 1x8x40kg OHP gedaan met assist laatste 2 reps, niet echt heel denderend dus. Daarna nog 2x8x37kg, ook assist nodig laatste 2 reps.
Heb van het weekend dit doorgenomen: http://startingstrength.com/articles/learning_press_rippetoe.pdf, mooi en beknopt en covert vrijwel alles.
Ik pak hem daardoor nu ook iets breder en doe die shrug extra goed, voelt heerlijk en een stuk lichter nu.
Deze site kwam ik ook tegen, staan erg gekleurde maar wel smakelijke posts op.![]()
Voorbeelden:
• http://www.rookiejournal.(...)y_get-fat-on-it.html, er was ook nog zo'n e-war tussen Rippetoe en zo'n andere kerel hierover.(Lyle McDonald zijn forum vs Rippetoe zijn forum)
• http://www.rookiejournal.(...)ts-for-big-arms.html
En
• http://www.rookiejournal.(...)-you-a-big-butt.html
Heb me aardig op die site vermaakt, gewoon een beetje doorklikken op related articles. Scherpe onderwerpen en er wordt ook altijd flink geruzied in de comments.
Oh: http://www.rookiejournal.com/lat-activation.html en de gerelateerde articles, ook nice.![]()
Oh nee mijn sportschool heeft een shitload aan kabels. Inclusief cablecrossquote:Op woensdag 7 maart 2012 23:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wij hebben geen cable crossover ofzo, waarmee doe je die facepulls dan? Met de lat pulldown?
[..]![]()
Nee mang, ik diss snakey niet.![]()
Ik vind de one legged deadlift de ideale lower body pull oefening. Echt een wereld van verschil met de normale deadlift. Ik noem maar wat qua percentages, maar als de deadlift 60% een lb oefening is, dan is de single leg 90%![]()
Hangt er ook vanaf wat je startpositie is met DL natuurlijk. Ikzelf begin bijvoorbeeld met m'n bovenbenen parallel aan de grond en ik drive vanaf het begin voornamelijk uit mijn benen, terwijl een maat van me wat 'hoger' begint en het dan ook meer uit zijn onderrug haalt.
Maar goed, dat is verder los van het punt, je hebt gelijk
Of toch du vader?![]()
Zal het e.e.a. doornemen, die PDF gebookmarkt om binnenkort eens te lezen. Inderdaad gewoon blijven knallen. Zoals ik al tegen m'n trainingsbuddy zei, als er te lang geen progressie in zit desnoods (tijdelijk) over stappen op pushpresses, weer een nieuwe sensatie voor je spieren, hogere gewichten, etc. Wij doen nu OHP seated.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wij hebben geen cable crossover ofzo, waarmee doe je die facepulls dan? Met de lat pulldown?
[..]
Hm, blijven knallen maatje. Ik heb heel lang (lees: 3 maanden minstens) rond 45 kg geschommeld en vind het nu waarschijnlijk mijn zwakste lift. Weet nog dat JohnnyD. hier een keer postte en die deed al 58 kg ofzo terwijl de rest van zijn stats vergelijkbaar aan die van mij waren.
Heb van het weekend dit doorgenomen: http://startingstrength.com/articles/learning_press_rippetoe.pdf, mooi en beknopt en covert vrijwel alles.
Ik pak hem daardoor nu ook iets breder en doe die shrug extra goed, voelt heerlijk en een stuk lichter nu.
Deze site kwam ik ook tegen, staan erg gekleurde maar wel smakelijke posts op.![]()
Voorbeelden:
• http://www.rookiejournal.(...)y_get-fat-on-it.html, er was ook nog zo'n e-war tussen Rippetoe en zo'n andere kerel hierover.(Lyle McDonald zijn forum vs Rippetoe zijn forum)
• http://www.rookiejournal.(...)ts-for-big-arms.html
En
• http://www.rookiejournal.(...)-you-a-big-butt.html
[ afbeelding ]
Heb me aardig op die site vermaakt, gewoon een beetje doorklikken op related articles. Scherpe onderwerpen en er wordt ook altijd flink geruzied in de comments.
Oh: http://www.rookiejournal.com/lat-activation.html en de gerelateerde articles, ook nice.
Lijkt me trouwens dat een 58kg OHP met die stats die jij destijds had (ik kan me die posts ook nog wel herinneren, is alweer een tijdje geleden) eerder uit proportie is dan andersom, hoor. Of hij maakte er een pushpress van, of hij had zwaar zieke delts.Of toch du vader?![]()
Maakt dat niet uit waarmee je kracht zet bij de deadlift? Een vriend en ik zijn pas begonnen hiermee en hij zegt dat hij vooral vanuit zijn quads tilt, terwijl ik het meer merk aan mijn rug.quote:Op donderdag 8 maart 2012 00:23 schreef Luchtkoker het volgende:
Hangt er ook vanaf wat je startpositie is met DL natuurlijk. Ikzelf begin bijvoorbeeld met m'n bovenbenen parallel aan de grond en ik drive vanaf het begin voornamelijk uit mijn benen, terwijl een maat van me wat 'hoger' begint en het dan ook meer uit zijn onderrug haalt.
Maar goed, dat is verder los van het punt, je hebt gelijk
Onze houding is volgens mij wel, rechte rug etc.![]()
dan heeft je vriend een betere vorm als jullie beide net beginnen lijkt me. Als je op relatieve lage gewichten bezig ben maakt het niet veel uit qua belasting op je lichaam, maar ik denk dat je ook bekend ben met het adagium: niet vanuit je rug tillen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 01:40 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Maakt dat niet uit waarmee je kracht zet bij de deadlift? Een vriend en ik zijn pas begonnen hiermee en hij zegt dat hij vooral vanuit zijn quads tilt, terwijl ik het meer merk aan mijn rug.
Onze houding is volgens mij wel, rechte rug etc.![]()
Schijten en boeren met Markus Ruhl![]()
Trouwens, hoe die kerel adem haalt. Zo zwaar... Lijkt me niet helemaal lekker gezond
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Waar kan ik goed over leangains lezen? Vind de website maar warrig en populistisch.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
http://www.jnutbio.com/article/S0955-2863(04)00261-X/abstractquote:Op donderdag 8 maart 2012 08:54 schreef Zith het volgende:
Waar kan ik goed over leangains lezen? Vind de website maar warrig en populistisch.
Site is idd beetje onhandig, maar het idee is dat je 16 uur niet eet, en dan in 8 uur alles eet. Het liefst eet je wat eiwit voor je training (om je fast te breken) en dan gelijk trainen, en dan gelijk beginnen met eten.![]()
Jezelf compleet voljuicen en een gewicht van 135-145kg bij 1m78 is gewoon ook niet gezond.quote:Op donderdag 8 maart 2012 07:08 schreef star_gazer het volgende:
Trouwens, hoe die kerel adem haalt. Zo zwaar... Lijkt me niet helemaal lekker gezond![]()
Eerste faal op stronglifts gisteren. 42,5 kg press
Maar ja, was niet heeeel ontevreden, 5/5/4/4/4.Facet!![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:13 schreef Awesome_ het volgende:
Behind the neck heb ik altijd zo'n onzin gevonden..
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Resultaat laatste twee weken clean bulken incl. stedentripje: -0.4 kg
Over de gehele maand gezien echter wel +0.7 kg.Confidence through competence![]()
Heb je eigenlijk nog contact met die man die hier toen was die ook protheses maakt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:10 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Het was een deja vu post. Hij heeft al eens bijna hetzelfde gepost toen hij nog van niks wist.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
gisteren ook niet getraind... hooikoorts vreet al mn energie op.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:41 schreef Snakey het volgende:
Bugger, ik voel een griepje opkomen. Maar effe rustig aan doen vandaag.
Mede door het onrustig slapen...![]()
Ik ben ook ziek, moet vandaag ook skippen.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Heb net voor het eerst zo'n eiwitshake geprobeerd, maar godverdomme wat is dat spul mierzoet:S Er wordt altijd over snoep geklaagd dat daar zoveel kunstmatige rommel inzit, maar is dit wel gezond?
En dan nog een vraagje, ik ben nu zon ongeveer 1.5 jaar een beetje serieus aan het trainen. Het is lastig te combineren met studentenleven maar ik resultaat behaald waar ik wel tevreden mee ben. Vooral het eten is lastig, maar elke dag een bakje kwark en vaak tonijn lukt wel. Ik ben denk ik zon goed 10 kilo aangekomen en heb bijna geen vet (ook dank naar genen). Ik zit nu alleen een beetje met mijn trainingsschema. Ik train nu 3 keer in de week. 2 keer om de dag, en 1 keer om de 2 dagen. Ik train vaak altijd full-body met de volgende oefeningen:
Dumbelpress/benchpress
Incline dbpress/bpress
Dumbelfly/apparaatversie
Frontraises
Shoulderpress
Dumbelrow
Pulley/Lateralpulldown
Squat (om de keer)
Buikspieren
En dan vaak om af te sluiten, dippen en pullups.
Ik ben best lang bezig, altijd langer dan een uur. En nu ik inmiddels flink wat kracht en spiermassa (vergeleken met begin:P) heb opgebouwd twijfel ik over het schema. Is een splitschema van 45 min beter? Biceps/rug/benen - triceps/schouders/borst?
En het is zeker ook zeer aan te raden om te gaan deadliften?![]()
Ik heb verleden week 4 dagen gemist door grieperigheid, op het moment voelt dat wel minder, maar een klein rustweekje kan ook niet zoveel kwaad.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:41 schreef Snakey het volgende:
Bugger, ik voel een griepje opkomen. Maar effe rustig aan doen vandaag.
Moest wel het weekend erop, alles een slag lichter pakken, lichamelijk hakt het er toch wel in.![]()
Inderdaad, godallejezus zo wil je er toch niet uit zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:37 schreef DjMark het volgende:
[..]
Jezelf compleet voljuicen en een gewicht van 135-145kg bij 1m78 is gewoon ook niet gezond.
Krijg tegenwoordig steeds vaker te horen dat ik voor mijn lengte/bouw (1.77 + erg tenger) niet veel meer massa moet hebben, word net zo'n potig kereltje dan. Je hebt van die mensen met mijn lengte die voor ze trainden al 70 kg waren met 'average' vetpercentage, en dan kan er heel wat massa bij. Zie soms op BB.com mensen van 5'9" en 200 lbs, die bouw heb ik gewoon niet, ziet er lachwekkend uit dan lijkt me. Natuurlijk kun je het er wel moedwillig bij proberen te trainen, maar ik vind dat het je bouw wel moet 'complimenteren' en geen clown van je moet maken. Behalve als je voor die freaky / monsterlook gaat, maar dat wil ik niet.
Ik begon lager en denk ook dat mijn 'sweet spot' ergens rond de 80 kg ligt met een vetpercentage tussen 8 en 10%. Vanaf daar gewoon onderhouden, sterker worden en waar van toepassing symmetrie verbeteren. Een massamonster wil ik nooit worden, word ik niet happy van.![]()
![]()
Ik train om 1700quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:11 schreef Autobandje het volgende:
[..]
http://www.jnutbio.com/article/S0955-2863(04)00261-X/abstract
Site is idd beetje onhandig, maar het idee is dat je 16 uur niet eet, en dan in 8 uur alles eet. Het liefst eet je wat eiwit voor je training (om je fast te breken) en dan gelijk trainen, en dan gelijk beginnen met eten.
1600 - pre-eiwit
1700-train
1800-post workout eiwit shake
1900-eerste grote meal
2000-2400 restant calorien?
Met voor de cut BMR -20%?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja die bedoelde ik idd.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Die heb ik al een tijd niet meer gesproken, maar volgens mij zit hij sowieso weinig achter z´n PC.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk nog contact met die man die hier toen was die ook protheses maakt?
Ik heb het echter allemaal met mijn prothesemaker geregeld in Nederland een paar weken geleden. In mei gaan we een ´squatprothese´ maken.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
gisteren ook niet getraind... hooikoorts vreet al mn energie op.
Mede door het onrustig slapen...Ik heb net wel getraind. Geprobeerd het wat rustiger aan te doen, maar zodra je warm bent gaat het wel dus toch nog redelijk getraind.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:57 schreef Jajong het volgende:
Ik ben ook ziek, moet vandaag ook skippen.
![]()
Dat is klote, als de griep echt doorzet. Dat zet je gelijk even terug in je workout. Het trekt wel snel bij gelukkig.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:13 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik heb verleden week 4 dagen gemist door grieperigheid, op het moment voelt dat wel minder, maar een klein rustweekje kan ook niet zoveel kwaad.
Moest wel het weekend erop, alles een slag lichter pakken, lichamelijk hakt het er toch wel in.![]()
Hier ook. Ben 1.80 en 78kg bij een vetpercentage van ong. 17. Zo'n 80-85kg met een vp iets onder de tien lijkt me wel prima.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad, godallejezus zo wil je er toch niet uit zien.
Krijg tegenwoordig steeds vaker te horen dat ik voor mijn lengte/bouw (1.77 + erg tenger) niet veel meer massa moet hebben, word net zo'n potig kereltje dan. Je hebt van die mensen met mijn lengte die voor ze trainden al 70 kg waren met 'average' vetpercentage, en dan kan er heel wat massa bij. Zie soms op BB.com mensen van 5'9" en 200 lbs, die bouw heb ik gewoon niet, ziet er lachwekkend uit dan lijkt me. Natuurlijk kun je het er wel moedwillig bij proberen te trainen, maar ik vind dat het je bouw wel moet 'complimenteren' en geen clown van je moet maken. Behalve als je voor die freaky / monsterlook gaat, maar dat wil ik niet.
Ik begon lager en denk ook dat mijn 'sweet spot' ergens rond de 80 kg ligt met een vetpercentage tussen 8 en 10%. Vanaf daar gewoon onderhouden, sterker worden en waar van toepassing symmetrie verbeteren. Een massamonster wil ik nooit worden, word ik niet happy van.![]()
![]()
Maak je nog verschil met rust-/workoutdagen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
Zou met cutten 20-25% onder je TDEE gaan zitten, niet je BMR.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Meeste mensen wel, al kan je ook gewoon een gemiddelde nemen van de gehele week.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Maak je nog verschil met rust-/workoutdagen?![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:05 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Hier ook. Ben 1.80 en 78kg bij een vetpercentage van ong. 17. Zo'n 80-85kg met een vp iets onder de tien lijkt me wel prima.
Zie eerst maar eens 78 bij 10% te komen.Deathlift or Die.![]()
Hoeveel weeg je tegenwoordig @ bf%?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad, godallejezus zo wil je er toch niet uit zien.
Ik begon lager en denk ook dat mijn 'sweet spot' ergens rond de 80 kg ligt met een vetpercentage tussen 8 en 10%. Vanaf daar gewoon onderhouden, sterker worden en waar van toepassing symmetrie verbeteren. Een massamonster wil ik nooit worden, word ik niet happy van.Of toch du vader?![]()
Hoe zit dat met het intensief sporten en nachtdienst?
Echt veel rust hebben mijn spieren de komende 13 uur niet meer
Slijmerig als je vrouw en manslijm.![]()
2.3 kilo aan spieren aangekomen de laatste 3 maanden. Gaat prima.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:57 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zie eerst maar eens 78 bij 10% te komen.![]()
![]()
alle plaatjes ten spijt ís achter de nek pressen gewoon ontzettend dom.quote:
Geen extra benefits tov een normale mp (voor je poffert), maar wél een zeer grote extra spanning op je schouders, een vd gewrichten waar je toch een beetje voorzichtig mee wil zijn.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
ik weet niet of je bericht had meegekregen van vorige topic betreft Sig Klein challenge. Welke kb's wil je eigenlijk bestellen, gewicht?quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
alle plaatjes ten spijt ís achter de nek pressen gewoon ontzettend dom.
Geen extra benefits tov een normale mp (voor je poffert), maar wél een zeer grote extra spanning op je schouders, een vd gewrichten waar je toch een beetje voorzichtig mee wil zijn.![]()
Onzin. Andere belasting. Een oefening is niet beter dan de andere. En vooral, zoals ik al zei, niet iedereens lichaam is hetzelfde.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
alle plaatjes ten spijt ís achter de nek pressen gewoon ontzettend dom.
Geen extra benefits tov een normale mp (voor je poffert), maar wél een zeer grote extra spanning op je schouders, een vd gewrichten waar je toch een beetje voorzichtig mee wil zijn.
Hier een link naar redelijk goede discussie erover for your reading pleasure: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=128191851&page=1full stops and exclamation marks
Forum Opties Forumhop: Hop naar: