Ik doe het héél af en toe wel eens, maar het is verdomde zwaar vind ik.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:59 schreef CarbonC het volgende:
N.a.v. dat Arnold twitterde dat als hij maar een oefening zou kunnen doen dat dat dan de clean and press zou zijn, de clean and press maar eens in het schema gegooid.
Het kan natuurlijk zijn omdat ik nog aan het herstellen was van een griep + nog erg verkouden was, maar ik vond het goed zwaar. En dan deed ik het met alleen maar de stang (20kg)! 3 setjes van 10.
NB: wel gefocussed op correcte uitvoering.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist uitgevonden dat er niet echt een standaard 4 daagse split bestaat.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:14 schreef gebruikersnaam_17 het volgende:
Iemand enig idee waar ik een goede standaard 4 daagse split kan vinden op het web?
Ik heb al een beetje gegoogled alleen ik kom alleen op forums terecht waar ze de schema's zelf gemaakt hebben.
Da's kut.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt zojuist uitgevonden dat er niet echt een standaard 4 daagse split bestaat.![]()
Ik zou er gewoon een zooitje lezen en daaruit je eigen split maken. Gaandeweg kan je deze aanpassen.
Gewoon proberen en kijken of het voor je werkt. Je leert vanzelf wat wel en niet werkt voor je. Dit is geen slecht schema in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:46 schreef gebruikersnaam_17 het volgende:
[..]
Da's kut.![]()
Ik heb juist niet zoveel verstand met schema's maken en of sommige combinaties wel of niet goed zijn.
Ik heb nu 9 maanden getraind met een schema van de sportschool, en ben nu veel breder, alleen ben wel toe aan iets nieuws.
Zou dit gewoon een goed schema zijn om meteen mee te beginnen? http://forum.bodynet.nl/t(...)en-split-schema.html
Als je alleen vet afvalt gaat je BMR niet omlaag.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:15 schreef Asgard het volgende:
Passen jullie je voedingsschema tijdens een cut tussentijds nog aan qua kcal inname?
Lijkt mij dat als je afvalt je BMR omlaag gaat maar in theorie zou je BMR weer iets toenemen als je spiermassa weer toeneemt door krachttraining, dus het heft zichzelf dan weer op.
Ik eet nu op onderhoud en zit dan 500-600 kcal onder onderhoud door training. Maar merk wel dat ik ben afgevallen, dit heb ik nog niet objectief vastgesteld middels wegen maar dat komt nog wel.
Hoe doen jullie dat?
Ik neem aan dat je het hebt over een "pussy pad". In principe zou ik het zónder proberen. Je neemt nu in feite al de 'easy way out', beter leer je gewoon hoe je goed de stang in je nek legt - bovenrug tight maken, door je schouders en traps naar binnen te trekken om een plateau'tje te vormen waar je de bar op kan leggen. Zoek maar eens op.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:13 schreef Warsaw het volgende:
Maakt het uit dat ik een barbell bescherming gebruik met squaten? Of is het zonder beter?
Ziet er uit als een pittige oefening! Ga 'm wel eens proberen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:59 schreef CarbonC het volgende:
N.a.v. dat Arnold twitterde dat als hij maar een oefening zou kunnen doen dat dat dan de clean and press zou zijn, de clean and press maar eens in het schema gegooid.
Het kan natuurlijk zijn omdat ik nog aan het herstellen was van een griep + nog erg verkouden was, maar ik vond het goed zwaar. En dan deed ik het met alleen maar de stang (20kg)! 3 setjes van 10.
NB: wel gefocussed op correcte uitvoering.
Oké, ga deze proberen dan, thanks.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gewoon proberen en kijken of het voor je werkt. Je leert vanzelf wat wel en niet werkt voor je. Dit is geen slecht schema in ieder geval.
En veel lezen. Als je een favo BBer hebt, zoek artikelen van hem en zoek zijn schema's op.
fixedquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:06 schreef Luchtkoker het volgende:
beter leer je gewoon hoe je goed de stang in onder je nek legt - bovenrug tight maken, door je schouders en traps naar binnen te trekken om een plateau'tje te vormen waar je de bar op kan leggen. Zoek maar eens op.
M'n vrouw had nog een grotere schok met calorieen tellen. Die valt niet af, maar die eet net de helft van wat ze zou moeten eten.quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gewoon proberen en kijken of het voor je werkt. Je leert vanzelf wat wel en niet werkt voor je. Dit is geen slecht schema in ieder geval.
En veel lezen. Als je een favo BBer hebt, zoek artikelen van hem en zoek zijn schema's op.
google westside for skinny bastardsquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:10 schreef gebruikersnaam_17 het volgende:
[..]
Oké, ga deze proberen dan, thanks.
op 5 kg na 1x bw hiero! Maar ja, wat wil je als je tussen de oly lifters trainde...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe het héél af en toe wel eens, maar het is verdomde zwaar vind ik.
Alleen ondersteunen met je vingers.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:06 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, net vraagt een kerel of ik even wil spotten bij het bankdrukken. Geen probleem natuurlijk, maar zorg dan dat je de kilo's die je aan de stang hangt ook omhoog krijgt en laat mij niet deadliften
Gewoon ff op z'n nek laten bouncen man. Wat denk ie wel niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:06 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, net vraagt een kerel of ik even wil spotten bij het bankdrukken. Geen probleem natuurlijk, maar zorg dan dat je de kilo's die je aan de stang hangt ook omhoog krijgt en laat mij niet deadliften
+1 respectquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:54 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
op 5 kg na 1x bw hiero! Maar ja, wat wil je als je tussen de oly lifters trainde...
Alles went, behalve een vent. Mijn god.. Die kop en stem.quote:
Nu dan straks de Sig Klein challengequote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:54 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
op 5 kg na 1x bw hiero! Maar ja, wat wil je als je tussen de oly lifters trainde...
Uit interesse, wat eet ze allemaal door de dag?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
M'n vrouw had nog een grotere schok met calorieen tellen. Die valt niet af, maar die eet net de helft van wat ze zou moeten eten.![]()
Echt veel te weinig. Die heb ik dus vanaf vandaag aan het omnomnomnommen gezet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.
Dat is over het algemeen ook zo. Ik heb nog niet naar de carbs gekeken, maar ik zit op ongeveer 180 gram per dag. (Dat is een gemiddelde van gisteren en vandaag!!) M´n vrouw zit daar, geschat, niet boven. Ze eet minder troep dan ik doe. Als ik snoep dan eet ik gelijk een hele reepchocola, of een hele zak chips. Maar dat soort dingen hebben we op een jaar misschien 4x in huis.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Uit interesse, wat eet ze allemaal door de dag?
Ik heb altijd het vermoeden dat de mensen die de helft eten maar tóch niet afvallen een high carb / low-everything else dieet volgen. Is dat bij jouw vrouw ook zo?
| 1 2 3 4 5 6 7 | Maandag Kcal 2312 Eiwit 188 Carbs 209 Vet 115 Dinsdag Kcal 2600 Eiwit 192 Carbs 193 Vet 127 |
Dit snap ik nooit echt. Tuurlijk er is iets als actief metabolisme... maar als je ver onder je cals zit en je werkt en traint... die energie moet ergens vandaan komen toch?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het komt waarschijnlijk juist door te weinig eten, je lichaam gaat in survival mode, waardoor je vetreserves op gaat bouwen, en spieren verbrand. Erg slecht dus. Daarnaast heeft ze in het verleden topsport bedreven, en is daar vrij plotseling mee gestopt. Daar is het aankomen voornamelijk begonnen.
Ze sport, net als ik, minstens 4x per week een uur.
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee. Ze eet drie keer per dag, ontbijt, lunch, diner. Misschien moet ik haar calorieen berekening eens narekenen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Dit snap ik nooit echt. Tuurlijk er is iets als actief metabolisme... maar als je ver onder je cals zit en je werkt en traint... die energie moet ergens vandaan komen toch?
Lees dat wel vaker, van die mensen die fanatiek aeroob sporten (cardio, ja) en ogenschijnlijk heel weinig eten en dan toch geen lichaamsvet afvallen. Kan zijn dat het lichaam hormonaal alle functies op een laag pitje zet om de spierbewegingen te stimuleren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee. Ze eet drie keer per dag, ontbijt, lunch, diner. Misschien moet ik haar calorieen berekening eens narekenen.
Daar kan op onderzocht worden natuurlijk, hoe het zit met hormonen.Ik zal het eens voorstellen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees dat wel vaker, van die mensen die fanatiek aeroob sporten (cardio, ja) en ogenschijnlijk heel weinig eten en dan toch geen lichaamsvet afvallen. Kan zijn dat het lichaam hormonaal alle functies op een laag pitje zet om de spierbewegingen te stimuleren.
Deze muizen:
[ afbeelding ]
die rechter dus, kun je ook zo hormonaal manipuleren dat ze sterven van de honger (!) terwijl ze zo dik zijn en genoeg te eten hebben.
Volgens mij kloppen je cijfers niet:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:55 schreef Snakey het volgende:
Dit zijn mijn cijfertjes van gisteren en vandaag.Gaat dat een beetje goed zo?
[ code verwijderd ]
Edit: ik heb alles van gisteren herzien en een paar vergeten dingen toegevoegd, ik kwam daardoor iets hoger uit dan ik eerst zei.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:34 schreef Stereotomy het volgende:
Niet dat jouw vrouw een dikke muis is, Snakey
Heeft ze een probleem met hoeveel vet ze meedraagt momenteel dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar kan op onderzocht worden natuurlijk, hoe het zit met hormonen.Ik zal het eens voorstellen.
Serving Size: 1 scoop (6650mg)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:43 schreef seto het volgende:
Bij dat Noxipro he, wat is nou 1 scoop? Ik heb nu een theelepel gedaan en daar merkte ik nog niet echt veel van, is dat een te lage dosis?
Neuh, maar ze zou graag wat kwijtraken. Maar zoals je zegt, er kan iets mis zijn in haar hormoon/energiehuishouding. Artsen waren bij een voorgaand onderzoek nogal vaag, en wij niet allert genoeg. Maar blijkbaar werkt d´r schildklier niet 100%.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heeft ze een probleem met hoeveel vet ze meedraagt momenteel dan?
Ik las in het dieettopic (ja ik lurk wel eens) dat Swetsenegger, ooit heel erg obese en nu afgevallen, zo'n <2000 kcal per dag eet, en tevens heel veel km's per dag verfietst, om op gewicht te blijven. Hij beweert dat als hij meer gaat eten, of minder gaat cardio'en, dat hij dan meteen vet aankomt.
Iets is daar dus gruwelijk mis in de energiehuishouding, mocht de opgegeven kcals kloppen uiteraard.
Whehehequote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:48 schreef seto het volgende:
Ah ik heb hem gevonden, hij zat helemaal onderaanTypte net die post met 1 hand in de pot.
Is dat zo? Kweet niet, ik ben nog een absolute noob hiermee. Ik heb het allemaal van i-net gepikt,van die kcal lijstjes.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Volgens mij kloppen je cijfers niet:
Eiwit 188 * 4 = 752
Carbs 209 * 4 = 836
Vet 115 * 9 = 1035
------------------
2623 kcal
Eiwit 192
Carbs 193
Vet 127
-------------------
2683
Ja, schildklier is een bitch somsquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Neuh, maar ze zou graag wat kwijtraken. Maar zoals je zegt, er kan iets mis zijn in haar hormoon/energiehuishouding. Artsen waren bij een voorgaand onderzoek nogal vaag, en wij niet allert genoeg. Maar blijkbaar werkt d´r schildklier niet 100%.
En ik moet die kcals nakijken. Anders lullen we een beetje in de ruimte hier
Dat zijn de cijfers, 1 gram vet is 9 kcal, 1 gram carbs (en eiwitten) zijn 4 kcal. Doe er je voordeel mee.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is dat zo? Kweet niet, ik ben nog een absolute noob hiermee. Ik heb het allemaal van i-net gepikt,van die kcal lijstjes.
Toch eens laten onderzoeken dan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, schildklier is een bitch somsKan best dat de T3 en T4 hormonen van slag zijn.
Is best kut, want dan kun je qua kcal inname het nog zo goed doen, als je lichaam dan hormonaal alles zo regelt om je vetpercentage in stand te houden, dan begin je alsnog niks.
Wat voor sport heeft ze vroeger gedaan.
Van de spieren die ze tijdens het trainen kweekt?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Dit snap ik nooit echt. Tuurlijk er is iets als actief metabolisme... maar als je ver onder je cals zit en je werkt en traint... die energie moet ergens vandaan komen toch?
Okee, ik zal me sowieso beter in gaan lezen. Als ik dit doe kan ik het beter gelijk goed doen, anders loop ik er mee te klooien. Das niet de bedoelng.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat zijn de cijfers, 1 gram vet is 9 kcal, 1 gram carbs (en eiwitten) zijn 4 kcal. Doe er je voordeel mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |