abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108872055
ik weet niet of behind the neck slechter zou moeten zijn, ik heb nergens last van. Al moet ik zeggen dat wanneer je het op de bb manier doet misschien schadelijker zou kunnen zijn. Dit is met meerdere oefeningen zo.

Upright row is ook een boosdoener volgens velen, ook nergens last van.
pi_108872662
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:40 schreef Kroc het volgende:
ik weet niet of behind the neck slechter zou moeten zijn, ik heb nergens last van. Al moet ik zeggen dat wanneer je het op de bb manier doet misschien schadelijker zou kunnen zijn. Dit is met meerdere oefeningen zo.

Daar kunnen we behind the neck pullups/pulldowns ook nog aan toe voegen.

Ik doe ze allemaal al jaren, nergens last van. Uiteraard is voorzichtigheid geboden.

full stops and exclamation marks
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2012 @ 18:58:33 #103
230491 Zith
pls tip
pi_108872664
Iemand nog tips voor goede vettige bronnen? Zit volgens mijn schema op 80gr vet per dag en wil dit wat hoger hebben...

EDIT: oh ja noten helemaal vergeten :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:58:43 #104
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108872668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:40 schreef Kroc het volgende:

Voor beiden geldt dat je form goed moet zijn. Als dat niet zo is heb je grotere kans op blessures. Ik heb met de upright row, door verkeerde form, in een ver verleden een blessuere opgelopen doordat ik de bar te ver van me afhield tijdens het zakken. Ik heb nu ook nergens last van bij beiden.
pi_108874681
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:32 schreef krioro het volgende:

[..]

Onzin. Andere belasting. Een oefening is niet beter dan de andere. En vooral, zoals ik al zei, niet iedereens lichaam is hetzelfde.

Hier een link naar redelijk goede discussie erover for your reading pleasure: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=128191851&page=1
Kan je lang en breed over discussieren, maar weet haast zeker te herinneren dat integratie over de gehele ROM m.b.t. de schouderspier activiteit, niet hoger was bij behind the neck t.o.v. front, en belasting van de biceps dit wel (lichtelijk) was.
pi_108876301
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:58 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Hoeveel weeg je tegenwoordig @ bf%?
79.5+ bij 12.5% (US ARMY METHOD), zeker deze week gaat het weer goed. Ook helemaal creatine + glyco volgeladen en nog steeds een phamp van de laatste trainingen, alles is keihard, super.

Ik ben ook even aan het lezen geslagen over the pump, en weet nu niet meer wat ik er van moet denken. Natuurlijk is het gevoel enzo fantastisch, maar ik lees ook overal dat het bijdraagt aan hypertrofie want oprekken van die fascia etc. Producenten van synthol-achtige producten beweren hetzelfde: de boel is uitgerekt en daarom is het makkelijker om naar die proporties toe te groeien? Beetje hetzelfde principe als 'muscle memory' dus.

Oprecht interessant, beetje zoeken op 'pump hypertrophy'. Een eenduidig onderzoeksresultaat waaruit dat blijkt kan ik tot nu toe niet vinden.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:44:29 #107
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_108877699
Ik heb trouwens erg veel last van het feit dat mijn linkerbicep veel harder groeit dan mijn rechterbicep. Erg raar en vervelend. Hierdoor ziet in rust mijn linkerarm er veel mooier uit dan mijn rechterarm.

Nu is de bicep voor mij altijd een spiergroep geweest die erg achterblijft t.o.v. van bijv. mijn rug en triceps maar ik word er wel een beetje moe van.
pi_108878925
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik heb trouwens erg veel last van het feit dat mijn linkerbicep veel harder groeit dan mijn rechterbicep. Erg raar en vervelend. Hierdoor ziet in rust mijn linkerarm er veel mooier uit dan mijn rechterarm.

Nu is de bicep voor mij altijd een spiergroep geweest die erg achterblijft t.o.v. van bijv. mijn rug en triceps maar ik word er wel een beetje moe van.
Ik heb precies hetzelfde. :o
pi_108879302
Ik heb nergens zoveel striae als op mijn biceps en insnede bij oksel. Maar snel tan pakken want het zijn echt van die roodroze tribal strepen die steeds breder lijken te worden. (zelfs de striae tekens rekken nu uit :o ) NO CURLS AT ALL BABY _O_
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:14:03 #110
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_108879450
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:11 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb nergens zoveel striae als op mijn biceps en insnede bij oksel. Maar snel tan pakken want het zijn echt van die roodroze tribal strepen die steeds breder lijken te worden. (zelfs de striae tekens rekken nu uit :o ) NO CURLS AT ALL BABY _O_
Dat gaat niet meer weg hoor. Kan je beter wat minder snel groeien man.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:17:32 #111
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_108879689
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:04 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. :o
Hmm, ben ik dus toch niet de enige. Misschien toch maar kansloos gaan curlen met mijn rechterarm of zo _O-
pi_108880303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:17 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Hmm, ben ik dus toch niet de enige. Misschien toch maar kansloos gaan curlen met mijn rechterarm of zo _O-
Ik doe altijd wat extra isolatiewerk op benendag, vrijdag dus. Dan kan alles het weekend weer herstellen. Wel grappig dat je weet hoe je bicep er in de toekomst uit gaat zien. :s)
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:28:23 #113
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_108880370
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:27 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ik doe altijd wat extra isolatiewerk op benendag, vrijdag dus. Dan kan alles het weekend weer herstellen. Wel grappig dat je weet hoe je bicep er in de toekomst uit gaat zien. :s)
Haha, doe ik ook maar dan op zaterdag (aangezien ik op zondag en maandag weekend heb).
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:41:25 #114
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_108881291
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:20 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

79.5+ bij 12.5% (US ARMY METHOD), zeker deze week gaat het weer goed. Ook helemaal creatine + glyco volgeladen en nog steeds een phamp van de laatste trainingen, alles is keihard, super.

Ik ben ook even aan het lezen geslagen over the pump, en weet nu niet meer wat ik er van moet denken. Natuurlijk is het gevoel enzo fantastisch, maar ik lees ook overal dat het bijdraagt aan hypertrofie want oprekken van die fascia etc. Producenten van synthol-achtige producten beweren hetzelfde: de boel is uitgerekt en daarom is het makkelijker om naar die proporties toe te groeien? Beetje hetzelfde principe als 'muscle memory' dus.

Oprecht interessant, beetje zoeken op 'pump hypertrophy'. Een eenduidig onderzoeksresultaat waaruit dat blijkt kan ik tot nu toe niet vinden.
FST-7 niks voor je? Zo traint Jay ook.
BEASTMODE
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:46:27 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_108881632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Dat gaat niet meer weg hoor. Kan je beter wat minder snel groeien man.
Je kan het wel verminderen met bepaalde smeersels, maar dan moet je in het zwangere vrouwen hoekje zijn.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:04:07 #116
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_108882754
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Je kan het wel verminderen met bepaalde smeersels, maar dan moet je in het zwangere vrouwen hoekje zijn.
Bio-oil? :')
Gaat nauwelijks weg.
Zelf nogal last van gehad op m'n guns, verkleuren echter wel waardoor ze minder zichtbaar zijn(gaat van felblauw naar meer wittig).
Is gewoon littekenweefsel in een ondergelegen huidlaag en is dus echt niet weg te smeren helaas :'(
BEASTMODE
pi_108883300
Ze zitten ook op mijn triceps, zie ik nu pas. God, ik moet mijn rug ook eens nalopen. Triceps zijn wel kleinere dunnere kringeltjes, die op mijn biceps zijn al dikker dan 0.5 cm. ;(

Wel verwarrend dat je dit soort spul tegen komt.

quote:
I have only used your stretch mark cream
for 3 and a half weeks and I have already seen amazing
results. I couldn't believe it, almost all of my stretch marks
are not visible anymore. They have disappeared! They're all
gone! I don't know what that cream has in it, but it is the best
thing in the whole world. I have already ordered my next one
(2 ounce) jar of stretch mark cream. I can't wait to continue
using it to complete the excellent work it has done. By the
way, now I can show all of my muscles in public. It's awesome!!
Rafael A. - Dominican Republic
http://www.trulyhuge.com/news/tips63iy.htm

Er moet toch wel spul zijn wat hierbij werkt? ;(

quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:41 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

FST-7 niks voor je? Zo traint Jay ook.
Nah man, te hardcore. Train nu met Beats by Jay en vind dit al behoorlijk gruwelijk worden.

:') :') :')
pi_108883771
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:13 schreef Panzermaus het volgende:
Ze zitten ook op mijn triceps, zie ik nu pas. God, ik moet mijn rug ook eens nalopen. Triceps zijn wel kleinere dunnere kringeltjes, die op mijn biceps zijn al dikker dan 0.5 cm. ;(

Wel verwarrend dat je dit soort spul tegen komt.

[..]

http://www.trulyhuge.com/news/tips63iy.htm

Er moet toch wel spul zijn wat hierbij werkt? ;(

[..]

Nah man, te hardcore. Train nu met Beats by Jay en vind dit al behoorlijk gruwelijk worden.

:') :') :')
Inderdaad, goede testimonial. Zal wel echt zijn. Net als die ads waarbij die meid ook 15kg is verloren in 2 weken dankzij Herbalife!!!11
Of toch du vader?
pi_108885872
Dikker dan 0.5 cm panzer? Of langer?

Maar striae kan je niet wegsmeren, een soepele huid helpt iets tegen het verrekken van de huid, maar heel weinig. Het collageen onder je huid mist bij striae, en dat kan je in laten injecteren, maar zelfs dat heeft maar een tijdelijk effect.Over tijd vervagen ze, maar gaat nooit echt weg.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:50:58 #120
69994 seto
-|||--------|||-
pi_108886011
Vandaag met 1,5 schepje Noxipro getrained en dat ging toch veel beter, had echt enorm veel energie en meer uithoudingsvermogen. Je wordt er niet sterker van, maar qua energie werkt het toch echt wel.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:52:07 #121
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108886085
Sommige mensen maken zich ook overal druk om. Panzer, je bent een wijf, grow a pair.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:56:17 #122
69994 seto
-|||--------|||-
pi_108886406
c_/
Seto is zo ene baas he
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:05:31 #123
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_108886923
quote:
11s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:50 schreef seto het volgende:
Vandaag met 1,5 schepje Noxipro getrained en dat ging toch veel beter, had echt enorm veel energie en meer uithoudingsvermogen. Je wordt er niet sterker van, maar qua energie werkt het toch echt wel.
Hoe vond je het qua concentratie?
BEASTMODE
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:09:01 #124
69994 seto
-|||--------|||-
pi_108887114
Tussen de sets dwaalde het een beetje af omdat ik altijd met iemand anders train en ik veel meer begon te praten, maar tijdens de sets zelf was ik echt 100% op de oefening gericht. Na een set afgerond te hebben had ik eigenlijk ook meteen zin om er nog één te doen.
Seto is zo ene baas he
pi_108888260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:48 schreef Autobandje het volgende:
Dikker dan 0.5 cm panzer? Of langer?

Maar striae kan je niet wegsmeren, een soepele huid helpt iets tegen het verrekken van de huid, maar heel weinig. Het collageen onder je huid mist bij striae, en dat kan je in laten injecteren, maar zelfs dat heeft maar een tijdelijk effect.Over tijd vervagen ze, maar gaat nooit echt weg.
Allebei.

Maarja, jammer dan. Denk dat het gewoon maar moet verkleuren dan.

Battle scarz.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Levels beetje omhooggekrikt maar door die kutbelichting (spiegellamp) vanaf boven is dat een beetje weggevaagd. Ze zijn irl in ieder geval goed zichtbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Striae is ook zelfs op deze foto te zien. (hint: links)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:09 schreef seto het volgende:
Tussen de sets dwaalde het een beetje af omdat ik altijd met iemand anders train en ik veel meer begon te praten, maar tijdens de sets zelf was ik echt 100% op de oefening gericht. Na een set afgerond te hebben had ik eigenlijk ook meteen zin om er nog één te doen.
Herkenbaar, voor mijn gevoel gaat de tijd ook sneller met dat spul. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door Panzermaus op 08-03-2012 23:39:28 ]
pi_108888674
Kuur je?
pi_108888745
Wist niet dat je narurel ook straie kan krijgen. Maar dat spul wat zwangere vrouwen smeren op hun buik helpt
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:54:18 #128
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108889078
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.

Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.

Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108889142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:46 schreef Warsaw het volgende:
Wist niet dat je narurel ook straie kan krijgen. Maar dat spul wat zwangere vrouwen smeren op hun buik helpt
heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurt :')
Maar bij mij is het niet roze maar gewoon huidskleur.
pi_108889178
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.

Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.

Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.
Ik doe het ook, heerlijke curl machine... ff 50kg curlen :9~ :9~ O+ O+
pi_108889254
quote:
...

hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed branden
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_108889406
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:45 schreef Warsaw het volgende:
Kuur je?
Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:55 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurt :')
Maar bij mij is het niet roze maar gewoon huidskleur.
Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:58 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed branden
Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer. _O_

Ik heb een hekel aan curlen, we hebben hier ook zo'n bankje en ik vind de beweging gewoon niet fijn voor mijn ellebogen, dat knakt zo kut. :') Doe ze nooit.
pi_108889699
Heb op dezelfde plek als jou striae Panzer. Alleen dikker :'(

Voor striae rubra (beginnende striae, of eigenlijk 'rode' striae uit het Latijn) kun je tretinoine zalf proberen. Ga dit zelf ook gebruiken, begin weer nieuwe striae te ontwikkelen op m'n biceps vlak bij m'n schouder.
pi_108890465
Maar even informeren bij de huisarts dan, klinkt goed in ieder geval. Thanks!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:55:32 #135
77130 star_gazer
pi_108891046
Zijn mensen die kuren hier niet bang voor kaalheid?

Ik gebruik zelf finasteride om mijn haar te behouden (was behoorlijk kalende, heb aardig wat terug gekregen) en moet er niet aan denken om mijn hard bevochten haar weer te verliezen :{
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 01:31:39 #136
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_108891677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Zith het volgende:
Iemand nog tips voor goede vettige bronnen? Zit volgens mijn schema op 80gr vet per dag en wil dit wat hoger hebben...

EDIT: oh ja noten helemaal vergeten :)
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.

Ik eet vrijwel elke dag voor ontbijt eieren met spek.
Confidence through competence
pi_108891685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.

Hier ook katenspek met eieren als ontbijt bij de brinta :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 01:42:52 #138
55709 Stereotomy
pi_108891834
En eet een shitload aan zuivel, dus komt wel goed met die gesatureerde vetten :9 :9

Tevens olijfolie mengen in bijna alles, pasta/aardappels/rijst etc. werkt goed. Ik denk dat ik sowieso wat hogere vet macro's heb dan wat je 'normaal' zou verwachten. Ik vermoed dat ik op 20/55/25 c/f/p terechtkom, gemiddeld dagelijks. Op trainingsdagen meer carbs en minder vet, zo'n 40/30/30 dan.
pi_108891983
Geeneens olijfolie door je kwark :P?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 02:00:44 #140
55709 Stereotomy
pi_108892027
Jaja, ook kwark :P

Heb zo'n fles olijfolie met een ingebouwde sprayer. *spritz*
  vrijdag 9 maart 2012 @ 02:36:36 #141
77130 star_gazer
pi_108892333
quote:

[..]

Volle melk :9~
-
pi_108892500
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:02 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.

[..]

Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is. :')

[..]

Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer. _O_

Ik heb een hekel aan curlen, we hebben hier ook zo'n bankje en ik vind de beweging gewoon niet fijn voor mijn ellebogen, dat knakt zo kut. :') Doe ze nooit.
Serieus?
If not now, then when.
pi_108892525
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:49 schreef Diabox het volgende:

[..]

Kan je lang en breed over discussieren, maar weet haast zeker te herinneren dat integratie over de gehele ROM m.b.t. de schouderspier activiteit, niet hoger was bij behind the neck t.o.v. front, en belasting van de biceps dit wel (lichtelijk) was.
Daar hoeven we niet over te discussiėren, want dat zei ik niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:45 schreef Warsaw het volgende:
Kuur je?
:').
full stops and exclamation marks
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:28:26 #144
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_108892813
ff over die straieeeee.

Ik had het erg bij m'n oksels/borst overgang, en onder m'n oksel, maar dat is zo goed als onzichtbaar genezen door gewoon elke avond de boel in te smeren met cacaoboter.
Wel een beetje rauw/ribbelige huid heel lokaal, maar geen kleurverschil.

Nu heb ik ze weer aan de zijkant van m'n pec's en op m'n boven armen en schouders, maar dat zijn gelukkig maar 1cm lange versies en super dun, die na een paar dagen al weer lichter worden. Lijkt wel een soort gesprongen adertjes, maar dan anders.
Smeren als een jekko, en water/groene thee drinken.

[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 09-03-2012 07:56:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:00:26 #145
230491 Zith
pls tip
pi_108893042
quote:

[..]

Ja ben ook niet bang voor vetten... maar kon niets verzinnen (terwijl ik jaren low-carb leeft... geheugen black-out), zat al op 100gr kaas en een aantal eieren, wil laag in carbs blijven... Maar ik gooi er nu pindas, mayo en olijfolie, bacon/spek bij :P

Maar kan het dus niet ontbijten als ik IF doe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 09-03-2012 08:11:01 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:09:02 #146
230491 Zith
pls tip
pi_108893118
quote:

Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).

Als je het voor de looks doet, prima toch..

*ik snap dat ze natuurlijk wel een biomechanische functie hebben, anders hadden we ze niet.
pi_108893210
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).

Als je het voor de looks doet, prima toch..

*ik snap dat ze natuurlijk wel een biomechanische functie hebben, anders hadden we ze niet.
als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:23:03 #148
230491 Zith
pls tip
pi_108893287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:15 schreef Kroc het volgende:

[..]

als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.
Bedoel je zoals de hamstring dat is bij een squat (het moet gespannen zijn terwijl je een strekkende beweging maakt)?

Volgens http://books.google.nl/bo(...)5XhAfmwC&redir_esc=y , in order of importance:

quote:
Proximal radioulnar joint (upper forearm) – Contrary to popular belief, the biceps brachii is not the most powerful flexor of the forearm, a role which actually belongs to the deeper brachialis muscle. The biceps brachii functions primarily as a powerful supinator of the forearm (turns the palm upwards). This action, which is aided by the supinator muscle, requires the elbow to be at least partially flexed. If the elbow, or humeroulnar joint, is fully extended, supination is then primarily carried out by the supinator muscle.

Humeroulnar joint (elbow) – The biceps brachii also functions as an important flexor of the forearm, particularly when the forearm is supinated. Functionally, this action is performed when lifting an object, such as a bag of groceries or when performing a biceps curl. When the forearm is in pronation (the palm faces the ground), the brachialis, brachioradialis, and supinator function to flex the forearm, with minimal contribution from the biceps brachii.

Glenohumeral joint (shoulder) – Several weaker functions occur at the glenohumeral, or shoulder, joint. The biceps brachii weakly assists in forward flexion of the shoulder joint (bringing the arm forward and upwards). It may also contribute to abduction (bringing the arm out to the side) when the arm is externally (or laterally) rotated. The short head of the biceps brachii also assists with horizontal adduction (bringing the arm across the body) when the arm is internally (or medially) rotated. Finally, the long head of the biceps brachii, due to its attachment to the scapula (or shoulder blade), assists with stabilization of the shoulder joint when a heavy weight is carried in the arm.
De spier met als hoofdtaak het flexen van je elleboog is je brachialis, die is tevens ook sterker dan je biceps en is echt het 'werkpaard' voor de curlbeweging. Maar goed, die is niet te trainen zonder de biceps erbij te betrekken - behalve als je vreemde palms-facing-downwards-curls gaat doen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 09-03-2012 08:35:55 ]
pi_108893534
Ik doelde meer op de biceps als nutteloze spier en dan vooral de curl beweging. Curlen heeft niet echt een mechanisch voordeel en je gebruikt je biceps vooral om een gewicht op zijn plaats te houden c.q. op slot te zetten. Ik redeneer puur vanuit functionele kracht.

Als ik farmer walks doe kan ik de volgende dag gigantische spierpijn in mijn biceps hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:47:58 #150
230491 Zith
pls tip
pi_108893640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:40 schreef Kroc het volgende:
Ik doelde meer op de biceps als nutteloze spier en dan vooral de curl beweging. Curlen heeft niet echt een mechanisch voordeel en je gebruikt je biceps vooral om een gewicht op zijn plaats te houden c.q. op slot te zetten. Ik redeneer puur vanuit functionele kracht.

Als ik farmer walks doe kan ik de volgende dag gigantische spierpijn in mijn biceps hebben.
Ik ook als ik met kratjes bier loop ;(

Vraagje, waarom kan je je biceps/brachialis dan eigenlijk niet gewoon ontspannen, want je zit met gestrekte arm? Houden ze je elleboog-gewricht op zn plaats/zorgen ze ervoor dat het gewicht niet alle kanten op zwieberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')