heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurtquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:46 schreef Warsaw het volgende:
Wist niet dat je narurel ook straie kan krijgen. Maar dat spul wat zwangere vrouwen smeren op hun buik helpt
Ik doe het ook, heerlijke curl machine... ff 50kg curlenquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.
Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.
Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.
hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed brandenquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
...
Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.
Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.quote:
Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurt![]()
Maar bij mij is het niet roze maar gewoon huidskleur.
Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:58 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed branden
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Zith het volgende:
Iemand nog tips voor goede vettige bronnen? Zit volgens mijn schema op 80gr vet per dag en wil dit wat hoger hebben...
EDIT: oh ja noten helemaal vergeten![]()
Hier ook katenspek met eieren als ontbijt bij de brintaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.
Ik eet vrijwel elke dag voor ontbijt eieren met spek.
Volle melkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.
Serieus?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:02 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.
[..]
Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is.
[..]
Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer.
Ik heb een hekel aan curlen, we hebben hier ook zo'n bankje en ik vind de beweging gewoon niet fijn voor mijn ellebogen, dat knakt zo kut.Doe ze nooit.
Daar hoeven we niet over te discussiėren, want dat zei ik niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:49 schreef Diabox het volgende:
[..]
Kan je lang en breed over discussieren, maar weet haast zeker te herinneren dat integratie over de gehele ROM m.b.t. de schouderspier activiteit, niet hoger was bij behind the neck t.o.v. front, en belasting van de biceps dit wel (lichtelijk) was.
quote:
Ja ben ook niet bang voor vetten... maar kon niets verzinnen (terwijl ik jaren low-carb leeft... geheugen black-out), zat al op 100gr kaas en een aantal eieren, wil laag in carbs blijven... Maar ik gooi er nu pindas, mayo en olijfolie, bacon/spek bijquote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.
Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.
als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).
Als je het voor de looks doet, prima toch..
*ik snap dat ze natuurlijk wel een biomechanische functie hebben, anders hadden we ze niet.
Bedoel je zoals de hamstring dat is bij een squat (het moet gespannen zijn terwijl je een strekkende beweging maakt)?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:15 schreef Kroc het volgende:
[..]
als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.
De spier met als hoofdtaak het flexen van je elleboog is je brachialis, die is tevens ook sterker dan je biceps en is echt het 'werkpaard' voor de curlbeweging. Maar goed, die is niet te trainen zonder de biceps erbij te betrekken - behalve als je vreemde palms-facing-downwards-curls gaat doenquote:Proximal radioulnar joint (upper forearm) – Contrary to popular belief, the biceps brachii is not the most powerful flexor of the forearm, a role which actually belongs to the deeper brachialis muscle. The biceps brachii functions primarily as a powerful supinator of the forearm (turns the palm upwards). This action, which is aided by the supinator muscle, requires the elbow to be at least partially flexed. If the elbow, or humeroulnar joint, is fully extended, supination is then primarily carried out by the supinator muscle.
Humeroulnar joint (elbow) – The biceps brachii also functions as an important flexor of the forearm, particularly when the forearm is supinated. Functionally, this action is performed when lifting an object, such as a bag of groceries or when performing a biceps curl. When the forearm is in pronation (the palm faces the ground), the brachialis, brachioradialis, and supinator function to flex the forearm, with minimal contribution from the biceps brachii.
Glenohumeral joint (shoulder) – Several weaker functions occur at the glenohumeral, or shoulder, joint. The biceps brachii weakly assists in forward flexion of the shoulder joint (bringing the arm forward and upwards). It may also contribute to abduction (bringing the arm out to the side) when the arm is externally (or laterally) rotated. The short head of the biceps brachii also assists with horizontal adduction (bringing the arm across the body) when the arm is internally (or medially) rotated. Finally, the long head of the biceps brachii, due to its attachment to the scapula (or shoulder blade), assists with stabilization of the shoulder joint when a heavy weight is carried in the arm.
Ik ook als ik met kratjes bier loopquote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:40 schreef Kroc het volgende:
Ik doelde meer op de biceps als nutteloze spier en dan vooral de curl beweging. Curlen heeft niet echt een mechanisch voordeel en je gebruikt je biceps vooral om een gewicht op zijn plaats te houden c.q. op slot te zetten. Ik redeneer puur vanuit functionele kracht.
Als ik farmer walks doe kan ik de volgende dag gigantische spierpijn in mijn biceps hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |