abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108888674
Kuur je?
pi_108888745
Wist niet dat je narurel ook straie kan krijgen. Maar dat spul wat zwangere vrouwen smeren op hun buik helpt
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:54:18 #128
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108889078
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.

Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.

Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108889142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:46 schreef Warsaw het volgende:
Wist niet dat je narurel ook straie kan krijgen. Maar dat spul wat zwangere vrouwen smeren op hun buik helpt
heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurt :')
Maar bij mij is het niet roze maar gewoon huidskleur.
pi_108889178
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:54 schreef star_gazer het volgende:
Vind het trouwens wel dom haantjesgedrag om de biceps curl af te doen als 'kansloos'. Ik vind de curl een prima assistance exercise als je je pull compounds niet omhoog krijgt of als je biceps qua massa achterblijven.

Ja, beach boys doen curls en bench, so what. Dat hun programma kansloos is, maakt de oefening wat mij betreft nog niet kansloos.

Ik curl zelf twee keer per week omdat mijn biceps achterlopen en vind het een lekkere oefening. Vette pump en gewoon effectief.
Ik doe het ook, heerlijke curl machine... ff 50kg curlen :9~ :9~ O+ O+
pi_108889254
quote:
...

hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed branden
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_108889406
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:45 schreef Warsaw het volgende:
Kuur je?
Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:55 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

heb t ook maar de meeste had ik al voordat ik begon te trainen door de groeispurt :')
Maar bij mij is het niet roze maar gewoon huidskleur.
Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:58 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

hammercurls in dropsets, dat laat ze echt goed branden
Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer. _O_

Ik heb een hekel aan curlen, we hebben hier ook zo'n bankje en ik vind de beweging gewoon niet fijn voor mijn ellebogen, dat knakt zo kut. :') Doe ze nooit.
pi_108889699
Heb op dezelfde plek als jou striae Panzer. Alleen dikker :'(

Voor striae rubra (beginnende striae, of eigenlijk 'rode' striae uit het Latijn) kun je tretinoine zalf proberen. Ga dit zelf ook gebruiken, begin weer nieuwe striae te ontwikkelen op m'n biceps vlak bij m'n schouder.
pi_108890465
Maar even informeren bij de huisarts dan, klinkt goed in ieder geval. Thanks!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:55:32 #135
77130 star_gazer
pi_108891046
Zijn mensen die kuren hier niet bang voor kaalheid?

Ik gebruik zelf finasteride om mijn haar te behouden (was behoorlijk kalende, heb aardig wat terug gekregen) en moet er niet aan denken om mijn hard bevochten haar weer te verliezen :{
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 01:31:39 #136
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_108891677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Zith het volgende:
Iemand nog tips voor goede vettige bronnen? Zit volgens mijn schema op 80gr vet per dag en wil dit wat hoger hebben...

EDIT: oh ja noten helemaal vergeten :)
Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.

Ik eet vrijwel elke dag voor ontbijt eieren met spek.
Confidence through competence
pi_108891685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 01:31 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Niet te bang zijn voor gesatureerd vet. Samen met monoongesatureerde vetten zijn gesatureerde vetten positief gecorreleert met een hogere testosteron spiegel.

Hier ook katenspek met eieren als ontbijt bij de brinta :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 01:42:52 #138
55709 Stereotomy
pi_108891834
En eet een shitload aan zuivel, dus komt wel goed met die gesatureerde vetten :9 :9

Tevens olijfolie mengen in bijna alles, pasta/aardappels/rijst etc. werkt goed. Ik denk dat ik sowieso wat hogere vet macro's heb dan wat je 'normaal' zou verwachten. Ik vermoed dat ik op 20/55/25 c/f/p terechtkom, gemiddeld dagelijks. Op trainingsdagen meer carbs en minder vet, zo'n 40/30/30 dan.
pi_108891983
Geeneens olijfolie door je kwark :P?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 02:00:44 #140
55709 Stereotomy
pi_108892027
Jaja, ook kwark :P

Heb zo'n fles olijfolie met een ingebouwde sprayer. *spritz*
  vrijdag 9 maart 2012 @ 02:36:36 #141
77130 star_gazer
pi_108892333
quote:

[..]

Volle melk :9~
-
pi_108892500
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:02 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Panda-stack (test/dbol/deca/panda) sinds december.

[..]

Roze zijn verse volgens mij. Het voelt ook heel apart aan, alsof er in gesneden is. :')

[..]

Gewoon chinups tot failure, dan even rust. Dan naar boven springen en blijven hangen en forced negative reps maken, zo langzaam mogelijk helemaal tot beneden. Rinse en repeat. Als je dan geen burn + pump krijgt weet ik het ook niet meer. _O_

Ik heb een hekel aan curlen, we hebben hier ook zo'n bankje en ik vind de beweging gewoon niet fijn voor mijn ellebogen, dat knakt zo kut. :') Doe ze nooit.
Serieus?
If not now, then when.
pi_108892525
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:49 schreef Diabox het volgende:

[..]

Kan je lang en breed over discussieren, maar weet haast zeker te herinneren dat integratie over de gehele ROM m.b.t. de schouderspier activiteit, niet hoger was bij behind the neck t.o.v. front, en belasting van de biceps dit wel (lichtelijk) was.
Daar hoeven we niet over te discussiėren, want dat zei ik niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:45 schreef Warsaw het volgende:
Kuur je?
:').
full stops and exclamation marks
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:28:26 #144
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_108892813
ff over die straieeeee.

Ik had het erg bij m'n oksels/borst overgang, en onder m'n oksel, maar dat is zo goed als onzichtbaar genezen door gewoon elke avond de boel in te smeren met cacaoboter.
Wel een beetje rauw/ribbelige huid heel lokaal, maar geen kleurverschil.

Nu heb ik ze weer aan de zijkant van m'n pec's en op m'n boven armen en schouders, maar dat zijn gelukkig maar 1cm lange versies en super dun, die na een paar dagen al weer lichter worden. Lijkt wel een soort gesprongen adertjes, maar dan anders.
Smeren als een jekko, en water/groene thee drinken.

[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 09-03-2012 07:56:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:00:26 #145
230491 Zith
pls tip
pi_108893042
quote:

[..]

Ja ben ook niet bang voor vetten... maar kon niets verzinnen (terwijl ik jaren low-carb leeft... geheugen black-out), zat al op 100gr kaas en een aantal eieren, wil laag in carbs blijven... Maar ik gooi er nu pindas, mayo en olijfolie, bacon/spek bij :P

Maar kan het dus niet ontbijten als ik IF doe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 09-03-2012 08:11:01 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:09:02 #146
230491 Zith
pls tip
pi_108893118
quote:

Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).

Als je het voor de looks doet, prima toch..

*ik snap dat ze natuurlijk wel een biomechanische functie hebben, anders hadden we ze niet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_108893210
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik vind het erg nutteloze spieren, elke natuurlijke beweging die je ermee doet (omhoog tillen, tegen je aan trekken) kan je beter met je rug/lats/traps*. Kan me ook niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor welke compound dan ook (dat je biceps het eerder opgeven dan je target muscles).

Als je het voor de looks doet, prima toch..

*ik snap dat ze natuurlijk wel een biomechanische functie hebben, anders hadden we ze niet.
als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:23:03 #148
230491 Zith
pls tip
pi_108893287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:15 schreef Kroc het volgende:

[..]

als je echt kijkt naar praktisch nut, dan is de hoofdfunctie van de biceps vooral isometrisch lijkt me.
Bedoel je zoals de hamstring dat is bij een squat (het moet gespannen zijn terwijl je een strekkende beweging maakt)?

Volgens http://books.google.nl/bo(...)5XhAfmwC&redir_esc=y , in order of importance:

quote:
Proximal radioulnar joint (upper forearm) – Contrary to popular belief, the biceps brachii is not the most powerful flexor of the forearm, a role which actually belongs to the deeper brachialis muscle. The biceps brachii functions primarily as a powerful supinator of the forearm (turns the palm upwards). This action, which is aided by the supinator muscle, requires the elbow to be at least partially flexed. If the elbow, or humeroulnar joint, is fully extended, supination is then primarily carried out by the supinator muscle.

Humeroulnar joint (elbow) – The biceps brachii also functions as an important flexor of the forearm, particularly when the forearm is supinated. Functionally, this action is performed when lifting an object, such as a bag of groceries or when performing a biceps curl. When the forearm is in pronation (the palm faces the ground), the brachialis, brachioradialis, and supinator function to flex the forearm, with minimal contribution from the biceps brachii.

Glenohumeral joint (shoulder) – Several weaker functions occur at the glenohumeral, or shoulder, joint. The biceps brachii weakly assists in forward flexion of the shoulder joint (bringing the arm forward and upwards). It may also contribute to abduction (bringing the arm out to the side) when the arm is externally (or laterally) rotated. The short head of the biceps brachii also assists with horizontal adduction (bringing the arm across the body) when the arm is internally (or medially) rotated. Finally, the long head of the biceps brachii, due to its attachment to the scapula (or shoulder blade), assists with stabilization of the shoulder joint when a heavy weight is carried in the arm.
De spier met als hoofdtaak het flexen van je elleboog is je brachialis, die is tevens ook sterker dan je biceps en is echt het 'werkpaard' voor de curlbeweging. Maar goed, die is niet te trainen zonder de biceps erbij te betrekken - behalve als je vreemde palms-facing-downwards-curls gaat doen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 09-03-2012 08:35:55 ]
pi_108893534
Ik doelde meer op de biceps als nutteloze spier en dan vooral de curl beweging. Curlen heeft niet echt een mechanisch voordeel en je gebruikt je biceps vooral om een gewicht op zijn plaats te houden c.q. op slot te zetten. Ik redeneer puur vanuit functionele kracht.

Als ik farmer walks doe kan ik de volgende dag gigantische spierpijn in mijn biceps hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:47:58 #150
230491 Zith
pls tip
pi_108893640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:40 schreef Kroc het volgende:
Ik doelde meer op de biceps als nutteloze spier en dan vooral de curl beweging. Curlen heeft niet echt een mechanisch voordeel en je gebruikt je biceps vooral om een gewicht op zijn plaats te houden c.q. op slot te zetten. Ik redeneer puur vanuit functionele kracht.

Als ik farmer walks doe kan ik de volgende dag gigantische spierpijn in mijn biceps hebben.
Ik ook als ik met kratjes bier loop ;(

Vraagje, waarom kan je je biceps/brachialis dan eigenlijk niet gewoon ontspannen, want je zit met gestrekte arm? Houden ze je elleboog-gewricht op zn plaats/zorgen ze ervoor dat het gewicht niet alle kanten op zwieberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')