SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 28-02-2012 17:02:17 (OP uit de wiki) ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Fucking rug-dag.
Ik haat spierpijn in mn rug. Loop de hele dag krom
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Beter toch, anders loop je altijd krom.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:37 schreef Jajong het volgende:
Fucking rug-dag.
Ik haat spierpijn in mn rug. Loop de hele dag krom-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Lief dagboek,
Benen gingen weer heerlijk vandaag en het was ook lekker rustig waardoor ik prima m'n gang kon gaan.![]()
Zo ik ga zomteen de ledematen weer aanpakken. Heb veel gegeten vandaag en zo nog even een banaan.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Wat onderscheid bodybuilding nou precies van fitness?
Ik train bijvoorbeeld 3x per week, krachttraining en ik let op mijn voeding (totaal aantal calorieen en eiwitten). Mag je zoiets zien als "bodybuilding" of kun je hier pas van spreken wanneer je dit een jaar lang volhoudt en aanzienbare resultaten hebt bereikt?![]()
Ach. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook meer een krachtraining voor gevorderden/powerlift-topic dan bodybuilding maar goedquote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:33 schreef Kriebelhoest het volgende:
Ik train bijvoorbeeld 3x per week, krachttraining en ik let op mijn voeding (totaal aantal calorieen en eiwitten). Mag je zoiets zien als "bodybuilding" of kun je hier pas van spreken wanneer je dit een jaar lang volhoudt en aanzienbare resultaten hebt bereikt?
In dit topic vooral het soort streeffysiek wat je voor ogen hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:33 schreef Kriebelhoest het volgende:
Ik train bijvoorbeeld 3x per week, krachttraining en ik let op mijn voeding (totaal aantal calorieen en eiwitten). Mag je zoiets zien als "bodybuilding" of kun je hier pas van spreken wanneer je dit een jaar lang volhoudt en aanzienbare resultaten hebt bereikt?-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Ik zal nooit zeggen dat ik aan bodybuilden doeik doe aan krachttraining met mooie schema's en ik let op mijn eten maar ik ga geen eetschema's maken ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Volgens mij de enige hier die echt bb'ing doet is Mr J.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zal nooit zeggen dat ik aan bodybuilden doeik doe aan krachttraining met mooie schema's en ik let op mijn eten maar ik ga geen eetschema's maken ofzo.
Misschien n idee voor 'n poll...
Mooie TT trouwens!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Dit dus maar daar is ook ruimte voor in een bodybuilding topic aangezien deze mensen een beetje misplaatst zijn in een fitness topic waar veel mensen zitten die bijv. ff naar de gym gaan om een stuk te fietsen + een paar toestellen pakken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ach. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook meer een krachtraining voor gevorderden/powerlift-topic dan bodybuilding maar goed-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Daarom daar dacht ik ook al aan, dat "fitness" ook meer gaat om zaken zoals cardio. Maar ik zit hier dus op de juiste plek met mijn krachttraining.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:59 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dit dus maar daar is ook ruimte voor in een bodybuilding topic aangezien deze mensen een beetje misplaatst zijn in een fitness topic waar veel mensen zitten die bijv. ff naar de gym gaan om een stuk te fietsen + een paar toestellen pakken.![]()
-edit-Oh, echt waar.quote:?
nav Mr. Popcorn's post dacht ik van niet.Excuses!
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Die poll was er gister ook al..
http://forum.fok.nl/topic/1782034/8/25#108471210
[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2012 19:06:14 ]![]()
Hear hear, de BB tag eruit en... Krachthonk erin!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ach. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook meer een krachtraining voor gevorderden/powerlift-topic dan bodybuilding maar goed
@mister_popcorn yw
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is ook zo. Maar dat is nog steeds niet hetzelfde als fitness.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ach. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook meer een krachtraining voor gevorderden/powerlift-topic dan bodybuilding maar goed![]()
Dat zie je me ook niet bewerenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar dat is nog steeds niet hetzelfde als fitness.
Ik zou eerder beginnen man, in april wordt het straks weer 30 graden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:47 schreef Kroc het volgende:
Het wordt weer tijd om vetjes te verliezen binnenkort, zomertijd is een mooie startdatum![]()
A.u.b. wel Bodybuilding in de TT laten staan: het filtert veel hoe-word-ik-breed-in-een-week-volk af.
M.b.t. cutten: klassiek is cutten in het voorjaar en bulken in het najaar/winter.
Iemand vroeg of er hier ook mensen vegetarisch waren: ik niet, maar ik ben wel flexitarier en probeer niet al te veel vlees/vis te eten. Ik heb kinderen en zou het leuk vinden als die ook in een leefbare wereld zouden kunnen leven. Ook zie ik het nut niet in van meewerken aan het uitroeien van al bedreigde vissoorten als tonijn, alleen omdat ik als BB-mens zo nodig groot/sterk wil zijn, terwijl ik ook op duurzamere manieren aan mijn eiwitten kan komen.
[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 28-02-2012 22:51:39 ]![]()
Dat controleren ze toch niet? Voor je afstuderen een zo lang mogelijk abonnement afsluiten en lekker doortrainen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:47 schreef Zith het volgende:
Mn universiteitsgym ge-emaild... vroeger hadden ze een shit-gym maar laatst verbouwd..
[..]
[..]
Klinkt goed
70 eur voor een jaar... alleen haal ik mn diploma in meiHeb nog de mogelijk een Phd te doen... misschien toch maar overwegen....
Dan kunnen ze beter je oude gym uitbreiden en die jeugd op die manier aan het werk zetten.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Is van de gemeente en ze hebben blijkbaar andere plannen. Ze maken er eoa speelplein (overdekt) van, denk voornamelijk om de hangjeugd al op een vroege leeftijd het eea bij te leren en ze van de straat te houden.
[..]![]()
Ik heb het aangepast.Ik denk dat het goed is. Had geen zin om te rekenen maar ik denk dat ik meer kcal/eiwitten binnen krijg. Als het goed is doe ik er wel whey en kipfilet tussen.quote:8:00: 40gram brinta met halfvolle melk, 2 broodjes kipfilet.
10:00: 1 pak AH Volle Melk en 40gram brinta met halfvolle melk
12:00: 3 broodjes (bruin) met kipfilet/boter.
12:30: 100gr rijst met halfvolle melk in de blender, (rijstepap)
14:00: 1 pak AH Volle melk, broodje (bruin) pindakaas.
16:00: 2 broodjes (bruin) pindakaas. (200kcal)
18:00: avondeten. (600 kcal)
20:00: 40gram gewone brinta, boterham met boter.
22:00: broodje ham of rauwe ham en 1 tosti.![]()
2 pakken melk van 1 of 1,5L? Wat een shitload aan suikers zeg, pak je eiwitten en vetten dan ergens anders uit.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Daar gaat niks aan veranderen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:06 schreef CarbonC het volgende:
A.u.b. wel Bodybuilding in de TT laten staan: het filtert veel hoe-word-ik-breed-in-een-week-volk af.![]()
ipv kipfilet zou ik bacon pakken, meer eiwitten en vet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:22 schreef Guiel het volgende:
Ik heb het aangepast.
[..]
Ik denk dat het goed is. Had geen zin om te rekenen maar ik denk dat ik meer kcal/eiwitten binnen krijg. Als het goed is doe ik er wel whey en kipfilet tussen.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Ah, bedankt. Hoeveel plakjes ongeveer?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:32 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
ipv kipfilet zou ik bacon pakken, meer eiwitten en vet.In melk zit alleen maar melksuiker en lactose toch?, voor zover ik weet is dat niet schadelijkquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:24 schreef Seam het volgende:
2 pakken melk van 1 of 1,5L? Wat een shitload aan suikers zeg, pak je eiwitten en vetten dan ergens anders uit.![]()
![]()
Serieus of sarcastisch? Bacon bevat per 100 kcal meer dan 8 keer zo veel zout als kipfilet dat doet. Ik weet niet hoe het precies zit met zijn zoutconsumptie, maar ik zou het als ik hem was wel narekenen. Bacon levert per 100 gram overigens weel veel meer calorieën op, dus als het je puur om bulkvoer met goede macro's gaat heb je wel gelijk. Bacon bevat volgens voedingswaardetabel(.nl) wel minder eiwitten per 100 gram, maar dat is verwaarloosbaar. Het scheelt zo'n 4 gram eiwit per 100 gram.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:32 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
ipv kipfilet zou ik bacon pakken, meer eiwitten en vet."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Maar goed ook. Anders zou het gaan over de beste sup stacks, hoe je het best je spieren kan "verwarren" en wat er deze maand in Men's Health heeft gestaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ach. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook meer een krachtraining voor gevorderden/powerlift-topic dan bodybuilding maar goed
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ik zie al dat jij er iets meer over hebt gelezen dan ik, ik kijk meestal gewoon op de achterzijde van een product en trek daaruit mijn conclusies.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:41 schreef Push. het volgende:
[..]
Serieus of sarcastisch? Bacon bevat per 100 kcal meer dan 8 keer zo veel zout als kipfilet dat doet. Ik weet niet hoe het precies zit met zijn zoutconsumptie, maar ik zou het als ik hem was wel narekenen. Bacon levert per 100 gram overigens weel veel meer calorieën op, dus als het je puur om bulkvoer met goede macro's gaat heb je wel gelijk. Bacon bevat volgens voedingswaardetabel(.nl) wel minder eiwitten per 100 gram, maar dat is verwaarloosbaar. Het scheelt zo'n 4 gram eiwit per 100 gram.Zout is inderdaad slecht, ik krijg persoonlijk niet teveel zout binnen dus dan kan bacon nog wel een keer aangezien kipfilet echt heel weinig zout bevat.
Maar ik was serieus: hij wil aankomen en bacon is naar mijn mening daarvoor een betere keuze. (En nog lekkerder ook)
edit: Maar Guiel, ga je elke dag hetzelfde eten?
[ Bericht 3% gewijzigd door drumstickNL op 28-02-2012 23:06:02 ]-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Je hebt geen zin om te rekenen dus je laat ons het werk maar doen? Kom op zeg.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:22 schreef Guiel het volgende:
Ik heb het aangepast.
[..]
Ik denk dat het goed is. Had geen zin om te rekenen maar ik denk dat ik meer kcal/eiwitten binnen krijg. Als het goed is doe ik er wel whey en kipfilet tussen.Of toch du vader?![]()
Een poll over hoe vaak je per week traint zegt toch niets of je aan BBen/kachttraining/fitness doet?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:04 schreef Geo4kant het volgende:
Die poll was er gister ook al..
http://forum.fok.nl/topic/1782034/8/25#108471210
Ik vind het een redelijk programma. Tuurlijk, mist groentes en soms wat vreemde keuzes, maar je krijgt veel vetten en cals binnen met al die volle melk. Zelf zou ik wel wat meer echte eiwit-producten zoeken, zoals eieren, echt vlees... maar denk dat je genoeg binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:22 schreef Guiel het volgende:
Ik heb het aangepast.
8:00: 40gram brinta met halfvolle melk, 2 broodjes kipfilet.
prima.
10:00: 1 pak AH Volle Melk en 40gram brinta met halfvolle melk
prima
12:00: 3 broodjes (bruin) met kipfilet/boter.
prima
12:30: 100gr rijst met halfvolle melk in de blender, (rijstepap)
Gekookte rijst of ongekookte rijst? 100g gekookte rijst heeft 2.4 gr eiwit en 114 cals tegenover 7.2 gr eiwit en 310 cals.
14:00: 1 pak AH Volle melk, broodje (bruin) pindakaas.
prima
16:00: 2 broodjes (bruin) pindakaas. (200kcal)
prima
18:00: avondeten. (600 kcal)
prima
20:00: 40gram gewone brinta, boterham met boter.
je lepelt wat pure brinta naar binnen? Je neemt een plakje boterham met een laagje boter? Dit snap ik niet.
22:00: broodje ham of rauwe ham en 1 tosti.
prima voor in de eckte bulk.
Ik denk dat het goed is. Had geen zin om te rekenen maar ik denk dat ik meer kcal/eiwitten binnen krijg. Als het goed is doe ik er wel whey en kipfilet tussen.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Heb er godverdomme zin in vandaag.
Squats
Overhead press
Bent-over rows
Dips
Curls
Bring it on
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Sorry. Ik heb het uitgerekend en ik kom op 3000 (+)kcals, en ongeveer 115gr eiwit.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:17 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je hebt geen zin om te rekenen dus je laat ons het werk maar doen? Kom op zeg.Ja, maar ik doe er soms wel wat anders bij met hetzelfde eiwit/kcal gehalte.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik zie al dat jij er iets meer over hebt gelezen dan ik, ik kijk meestal gewoon op de achterzijde van een product en trek daaruit mijn conclusies.Zout is inderdaad slecht, ik krijg persoonlijk niet teveel zout binnen dus dan kan bacon nog wel een keer aangezien kipfilet echt heel weinig zout bevat.
Maar ik was serieus: hij wil aankomen en bacon is naar mijn mening daarvoor een betere keuze. (En nog lekkerder ook)
edit: Maar Guiel, ga je elke dag hetzelfde eten?Oké, ik bedoelde gewone brinta met melk, en 2 boterhammen met boter er tussen in.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Een poll over hoe vaak je per week traint zegt toch niets of je aan BBen/kachttraining/fitness doet?
[..]
Ik vind het een redelijk programma. Tuurlijk, mist groentes en soms wat vreemde keuzes, maar je krijgt veel vetten en cals binnen met al die volle melk. Zelf zou ik wel wat meer echte eiwit-producten zoeken, zoals eieren, echt vlees... maar denk dat je genoeg binnenkrijgt.
Rijst doe ik ongekookt. Ik zet er meer kipfilet/bacon in.![]()
Ongekookte rijst? Hoe krijg je het weg?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hier is mijn bulk-voer trouwens. Uren zijn een schatting, maar dit is grofweg het idee:
07:45: Whey shake met melk en brinta + 1 vitaminepil + 1 Korean ginseng capsule (sinds kort)
09:30: Ontbijt. Brinta met halfvolle melk
10:00: glas volle melk + 1 weet bix
11:00: glas volle melk + 1 week bix + appel
12:30: Lunch (vis of vlees met rijst of aardappels)
14:00: glas volle melk + 1 weet bix + banaan
15:00: tonijn
16:00: glas volle melk + 1 weet bix
17:30: havermout met halvolle melk
20:00: post workout shake (Whey,crea,glucose)
21:00: avondeten (meestal een beefburger of steak met patat of aardappelpuree)
23:00: glas halfvolle melk en wat pinda's
T'is wel tegen de klippen opvreten met die melkBen aan de lacteeze tabletten gegaan om het ruften tegen te gaan; lijkt te werken
[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 29-02-2012 03:31:53 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik probeer het nu even uit. Zo nee, dan doe ik het met gekookte rijst.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:16 schreef slacker_nl het volgende:
Ongekookte rijst? Hoe krijg je het weg?![]()
Verpulveren ofzo? kan me er ook niet veel bij voorstellen eigenlijkquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:16 schreef slacker_nl het volgende:
Ongekookte rijst? Hoe krijg je het weg?Je hebt wel rijst-eiwit geloof ik.
-
Spierpijn in je rug vind ik wel chill, maar die oefeningen zijn gewoon zo dodelijk saai...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:37 schreef Jajong het volgende:
Fucking rug-dag.
Ik haat spierpijn in mn rug. Loop de hele dag krom![]()
Strakke lats voelen heerlijk manquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Spierpijn in je rug vind ik wel chill, maar die oefeningen zijn gewoon zo dodelijk saai...
-
KISS!quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:22 schreef star_gazer het volgende:
Hier is mijn bulk-voer trouwens. Uren zijn een schatting, maar dit is grofweg het idee:
07:45: Whey shake met melk en brinta + 1 vitaminepil + 1 Korean ginseng capsule (sinds kort)
T'is wel tegen de klippen opvreten met die melkBen aan de lacteeze tabletten gegaan om het ruften tegen te gaan; lijkt te werken
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Mee eens... helaas...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ach. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook meer een krachtraining voor gevorderden/powerlift-topic dan bodybuilding maar goedOh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Das een best eetschemaquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:22 schreef star_gazer het volgende:
Hoeveel Kcal kom je op uit?
![]()
Als het een meer om bodybuilding ging werden er ook wel meer foto's (before and after) gepost hier...Panzurmauz is dan een uitzondering.quote:![]()
Zout zorgt voor hoge bloeddruk, houdt vocht vast...etc etc...Tegenwoordig gooien ze overal veel zout doorheen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:16 schreef Autobandje het volgende:
Hoezo zou zout slecht voor je zijn?? Das meer een fabeltje wat langzaamaan aan het verdwijnen is.![]()
Gister goed kunnen trainenheb rustig aan gedaan en op de dag zelf veel gegeten, had alleen na de squat even last van gapen maar verder niet. Heerlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Vochtretentie is goed als je je spieren wil voorzien van voedingsstoffen,quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:17 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Zout zorgt voor hoge bloeddruk, houdt vocht vast...etc etc...Tegenwoordig gooien ze overal veel zout doorheen.
Sodium intake correlates with the rise in blood pressure with age, but not with the prevalence of hypertension. The population study identified a minimal impact of sodium intake on blood pressure (0.9 mm Hg/10 mmol difference in salt intake). http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19121772
Dus een te hoge bloeddruk wordt niet geassoscieerd met zoutiname, al heeft het wel een heel klein beetje effect op bloeddruk. Dit is vooral tijdelijk omdat door zout je osmotische waarde tijdelijk stijgt waardoor er meer water je aderen in gezogen wordt net na inname.![]()
Okay. Maar sowieso hou ik niet van zout eten, ik vind snel iets te zout.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:22 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Vochtretentie is goed als je je spieren wil voorzien van voedingsstoffen,
Sodium intake correlates with the rise in blood pressure with age, but not with the prevalence of hypertension. The population study identified a minimal impact of sodium intake on blood pressure (0.9 mm Hg/10 mmol difference in salt intake). http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19121772
Dus een te hoge bloeddruk wordt niet geassoscieerd met zoutiname, al heeft het wel een heel klein beetje effect op bloeddruk. Dit is vooral tijdelijk omdat door zout je osmotische waarde tijdelijk stijgt waardoor er meer water je aderen in gezogen wordt net na inname.![]()
Haha dat magquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:26 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Okay. Maar sowieso hou ik niet van zout eten, ik vind snel iets te zout.. Maar in de media is er een hetze tegen zout die eigenlijk nergens op gebaseerd is, dus ik dacht ik zeg het maar omdat het eerder in het topic ook over zout ging.
![]()
Ja in de media zeggen ze ook dat zout even slecht is als suiker.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:28 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Haha dat mag. Maar in de media is er een hetze tegen zout die eigenlijk nergens op gebaseerd is, dus ik dacht ik zeg het maar omdat het eerder in het topic ook over zout ging.
![]()
Stel, je traint hard, maar je eet op onderhoud. Gebeurt er dan wel iets met je lichaam?Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Eet je op onderhoud incl. de trainingsverbranding of zonder?
het eerste, na de noob-gains, weinig tot niets, onderhoud, je blijft zoals je bent. Het 2de is in feite een cutschema.![]()
Je wordt leaner.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:06 schreef robuust89 het volgende:
Stel, je traint hard, maar je eet op onderhoud. Gebeurt er dan wel iets met je lichaam?![]()
Inclusief. Kan er beter exclusief van maken, dan gaat dat buikje ook wegquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:09 schreef CorwinofAmber het volgende:
Eet je op onderhoud incl. de trainingsverbranding of zonder?
het eerste, na de noob-gains, weinig tot niets, onderhoud, je blijft zoals je bent. Het 2de is in feite een cutschema.
Trouwens, ik ben 1 meter 90 bij 85 kilo, met ±15% vet, is het nou beter om te cutten of te bulken?Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Wat wil je zelf? Misschien ben je met 10% bf wat skinny met die stats, maar je kan kijken of het wat is.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:17 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Inclusief. Kan er beter exclusief van maken, dan gaat dat buikje ook weg
Trouwens, ik ben 1 meter 90 bij 85 kilo, met ±15% vet, is het nou beter om te cutten of te bulken?![]()
1.90m en 85 en dan 15% vet is behoorlijk klein nog qua spiermassa. Vreten (3000> Kcal) tot je minstens 100kg weegt op 1.90m en dan gaan denken aan cutten. Dit gaat minstens nog een jaartje of wat duren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:17 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Inclusief. Kan er beter exclusief van maken, dan gaat dat buikje ook weg
Trouwens, ik ben 1 meter 90 bij 85 kilo, met ±15% vet, is het nou beter om te cutten of te bulken?
Nu cutten is weer klein dunne rietstengel zijn.![]()
Qua spiermassa wel, met vet is daarentegen geen probleemquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:26 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
1.90m en 85 en dan 15% vet is behoorlijk klein nog qua spiermassa. Vreten (3000> Kcal) tot je minstens 100kg weegt op 1.90m en dan gaan denken aan cutten. Dit gaat minstens nog een jaartje of wat duren.
Nu cutten is weer klein dunne rietstengel zijn.
Bedankt voor het advies!Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Uiteraard, 100kg met 30% vet is makkelijk te doen met 5000kcal per dag aan Mcdonalds voer voor de komende paar maanden; maar dan moet je naar een ander topic, Dikkertjes R'Us.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:30 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Qua spiermassa wel, met vet is daarentegen geen probleem
Bedankt voor het advies!![]()
Denk dat de meeste mensen nog niet tevreden zijn of hun doel nog niet gehaald hebben. In de zomer post ik sowieso posts no problem.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:17 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Als het een meer om bodybuilding ging werden er ook wel meer foto's (before and after) gepost hier...Panzurmauz is dan een uitzondering.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:16 schreef slacker_nl het volgende:
Ongekookte rijst? Hoe krijg je het weg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga er vanuit dat er alleen het moment van wegen mee wordt bedoeld. Tijdens het koken trekt er vocht in waardoor het uitmaakt voor de voedingsstoffen-percentages wanneer je de hoeveelheid afmeet (als je meet na het koken moet je dus meer gram afmeten, dan als je meet voor het koken). Lijkt me niet handig om droge harde korrels naar binnen te gaan werken.![]()
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:31 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]Dead serious aangezien ze het hebben gehad over gekookt vs ongekooktte rijst en de beste man zegt: ongekookt. Dus hoe de neuk je dat naar binnenwerkt is mij een raadsel. In water doen en opdrinken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga er vanuit dat er alleen het moment van wegen mee wordt bedoeld. Tijdens het koken trekt er vocht in waardoor het uitmaakt voor de voedingsstoffen-percentages wanneer je de hoeveelheid afmeet (als je meet na het koken moet je dus meer gram afmeten, dan als je meet voor het koken). Lijkt me niet handig om droge harde korrels naar binnen te gaan werken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
met ongekookt bedoelen ze denk ik dat er x gram rijst wordt gewogen voordat het gekookt wordt, i.p.v. dat er x gram afgewogen wordt nadat het gekookt is.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dead serious aangezien ze het hebben gehad over gekookt vs ongekooktte rijst en de beste man zegt: ongekookt. Dus hoe de neuk je dat naar binnenwerkt is mij een raadsel. In water doen en opdrinken?![]()
100g ongekookte rijst wordt zwaarder na het koken. Als je er dan ná koken 100g van pakt heb je natuurlijk een lagere voedingswaardequote:Op woensdag 29 februari 2012 12:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dead serious aangezien ze het hebben gehad over gekookt vs ongekooktte rijst en de beste man zegt: ongekookt. Dus hoe de neuk je dat naar binnenwerkt is mij een raadsel. In water doen en opdrinken?![]()
1.92m op 95kg op zo'n 18% vol in de bulk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:28 schreef obsama het volgende:
Ben wel benieuwd eigenlijk, wat weegt iedereen hier ong ?
Ik heb gisteren gemeten, 1.93 met 96 kilo
[ Bericht 2% gewijzigd door CorwinofAmber op 29-02-2012 13:25:12 ]![]()
Ik moet me nog steeds wegen maar we hebben geen weegschaal thuis, ik moet het een keer op de sportschool doen.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
1.83 bij 95 kilo. Maar ik denk dat het zonder BF percentage weinig zegt. Het maakt nogal uit of ik 95 kilo ben met een BF van 25 of 15%. Ik zit, geschat, rond de 18%.![]()
Awww.quote:
1.88 89kg hier, in de cut.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Liefquote:
Heb ik gister nog gedaan hi hi grquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:28 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ja he hihi gr gr.
Nu efe bisepsen pompe[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Zag het aan je ja.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
Heb ik gister nog gedaan hi hi gr
Moeje nr1 probereh joh nieuwen produkt b&f kkharde pomp en zieken gewigtstoenamenDeathlift or Die.![]()
Haha daar kreeg ik deze week een mailtje van jaquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:32 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zag het aan je ja.
Moeje nr1 probereh joh nieuwen produkt b&f kkharde pomp en zieken gewigtstoenamen.
1.77m, 79 kg, 12.5%. Hele week rust gehouden voor uitzieken en omdat rust. Vanavond weer workout A van SS, eerst nog maar even goed vol eten, carbs 'n peanut butter.Als je ze mag geloven hebben ze elke week de heilige graal gevonden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha daar kreeg ik deze week een mailtje van ja.
Maar ach, ze zijn goedkoop en snel.
![]()
Goedzo zoon gaat prima zo doorgaan kusjens op je bisepsquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:52 schreef Panzermaus het volgende:
1.77m, 79 kg, 12.5%. Hele week rust gehouden voor uitzieken en omdat rust. Vanavond weer workout A van SS, eerst nog maar even goed vol eten, carbs 'n peanut butterDeathlift or Die.![]()
Bednakt man hier een lekkere song voor jequote:Op woensdag 29 februari 2012 13:53 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Goedzo zoon gaat prima zo doorgaan kusjens op je biseps![]()
Die prut met dat b&f label erop smaakt vaak echt bagger.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha daar kreeg ik deze week een mailtje van ja.
lekkere track voor jullie , groetjes-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Enige nummer van dat album wat ik écht oprecht heel slecht vindquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:09 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Bednakt man hier een lekkere song voor je
Of toch du vader?![]()
Ik ben eigenlijk al een paar maanden gestopt met abs exercies omdat bulk enzo, en m'n plan was om tijdens m'n cut wat extra oefeningen erin te gooien, wil natuurlijk wel met een sixpack de zomer in :$ Maar goed, toen bedacht ik me dat spieren niet echt groeien tijdens cutten en dat ik dan geen abs kan kweken. Klopt dit? En zoja wat zal ik er nu bijdoen? Gewoon planks en weighted crunches?Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_![]()
Waarom leven Chinezen langer? Omdat ze haast geen zout eten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:30 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja in de media zeggen ze ook dat zout even slecht is als suiker.If not now, then when.![]()
Ik vind het ook maar een schreeuwnummer.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:26 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Enige nummer van dat album wat ik écht oprecht heel slecht vindIk doe totaal geen abs-isolatie en het laatste wat 'achterloopt' zijn mijn abs of obliques. Ben jij ook zo'n grapjas die nog maar 1x per week squat doet?quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:37 schreef Lakitu het volgende:
Ik ben eigenlijk al een paar maanden gestopt met abs exercies omdat bulk enzo, en m'n plan was om tijdens m'n cut wat extra oefeningen erin te gooien, wil natuurlijk wel met een sixpack de zomer in :$ Maar goed, toen bedacht ik me dat spieren niet echt groeien tijdens cutten en dat ik dan geen abs kan kweken. Klopt dit? En zoja wat zal ik er nu bijdoen? Gewoon planks en weighted crunches?![]()
M'n squats zitten in m'n A-workout, dus 1 a 2 keer per week. Maar ik weet niet, ik heb nog nooit ook maar iets gevoeld in mn ab-regio bij squats of deadlifts en bij loopt het dus wel wat achter.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik doe totaal geen abs-isolatie en het laatste wat 'achterloopt' zijn mijn abs of obliques. Ben jij ook zo'n grapjas die nog maar 1x per week squat doet?
what do?Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_![]()
Cut the fat, en blijven omhoog gaan met die compounds. Onmogelijk dat je dan geen abs hebt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:43 schreef Lakitu het volgende:
[..]
M'n squats zitten in m'n A-workout, dus 1 a 2 keer per week. Maar ik weet niet, ik heb nog nooit ook maar iets gevoeld in mn ab-regio bij squats of deadlifts en bij loopt het dus wel wat achter.
what do?![]()
Waarom zou je squatten als je al voetbalt?quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik doe totaal geen abs-isolatie en het laatste wat 'achterloopt' zijn mijn abs of obliques. Ben jij ook zo'n grapjas die nog maar 1x per week squat doet?Deathlift or Die.![]()
Ik sue je als ik in juni geen abs heb he.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:44 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Cut the fat, en blijven omhoog gaan met die compounds. Onmogelijk dat je dan geen abs hebt.Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Beachboy alert[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Ga nou maar trainen aandachtsletje.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:45 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waarom zou je squatten als je al voetbalt?If not now, then when.![]()
quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:46 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik sue je als ik in juni geen abs heb he.
NO DIRECT AB WORK (srs)
Hij heeft mijn bouw trouwens. Alleen een stuk meer massa en droger, maar de schouderverhoudingen, 'tengerheid' enzo zijn gelijk. Not bad.![]()
Maar hij heeft ook echt mooie abs man. Symmetrisch en niet opgepompt.quote:If not now, then when.![]()
Ken je deze trouwens, Gregg Plitt. Heeft op de meeste covers (180) gestaan.
Ik ben is voor de gein member geworden van zijn site ($5 per maand). Goeie shit daar, maar hij doet wel abs trainen. Overigens doet hij ook echt veel oefeningen per spiergroep.quote:YOU ARE IN THE DRIVERS SEAT, NO ONE CAN GIVE IT TO YOU OR TAKE IT AWAY, IT’S YOURS FOR THE TAKING IF YOU HAVE THE PAYMENT OF DEDICATION, WORK ETHIC, AND DRIVE.
If not now, then when.![]()
Haha. Zoveel trainen en hij zal altijd een kankerkop houdenquote:Op woensdag 29 februari 2012 17:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ken je deze trouwens, Gregg Plitt. Heeft op de meeste covers (180) gestaan.
Ik ben is voor de gein member geworden van zijn site ($5 per maand). Goeie shit daar, maar hij doet wel abs trainen. Overigens doet hij ook echt veel oefeningen per spiergroep.
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:02 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha. Zoveel trainen en hij zal altijd een kankerkop houdenMja mja, hij heeft wel op veel covers gestaan dus blijkbaar heeft die geen kankerkop.
Maar persoonlijk vind ik zijn abs niet zo mooi. Check.
If not now, then when.![]()
Hij heeft in ieder geval altijd een sigaar of penhouder bij zich.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]Mja mja, hij heeft wel op veel covers gestaan dus blijkbaar heeft die geen kankerkop.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik snap het principe dat koken het gewicht van een product veranderd. Bij 100g kip hebben we het ook over het gewicht voor bereiding. Dus als we het dan expliciet over ongekookte rijst gaan hebben... I googled en kwam meerdere posts tegen van mensen die dus ongekookte rijst naar binnen schuiven. Ieder z'n ding, maar daarom vroeg ik het dus.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
In juni regent het alweer. April is de nieuwe zomer.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:46 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik sue je als ik in juni geen abs heb he.![]()
Dit hoor ik mensen zovaak zeggen over Gregg Plitt. Maar ik vind het echt niet negatief uitsteken tussen die andere bb'ers die hier worden gepost. Alsof die andere bb'ers wel een 10/10 face hebben.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:02 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha. Zoveel trainen en hij zal altijd een kankerkop houdenOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Dat blonde haar van Chestbrahquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:53 schreef Panzermaus het volgende:
Hij heeft. Heeft.
Ik kan het nog steeds niet bevatten.
Jammie.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Zeker. Ik heb me dus aangemeld als member op zijn site. Kost je ¤5,- per maand ofzo. Heel veel filmpjes, recepten, personal blog etc etc.. De filmpjes zijn ook minimaal 10 minuten en hij gaat los als een motherfucker dus het inspireert ook erg.quote:
Ben samen lid geworden met mijn klasgenoot die ook aan BB doet. We gaan samen maandag beginnen en kijken of het wat is.
Hier een sneak peak van members area:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.![]()
Hij is dan ook top model he. Hulp heeft die zeker.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:46 schreef Stereotomy het volgende:
Knap lastig om zonder hulp zo'n laag bf% te hebben bij zoveel LBM.If not now, then when.![]()
Ja, misschien onderschat ik ook een klein beetje hoe vaak hulp wordt gebruikt. Ik ben ook steeds bewuster van gesprekken om mij heen in mijn gym die daarover gaan.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij is dan ook top model he. Hulp heeft die zeker.Confidence through competence![]()
Ooh je hebt het over AAS? Naah hoeft niet perse. Hij geeft ook aan in zijn blog dat die geen lompe buffel wilt zijn maar zo lean mogelijk, wilt niet zeggen dat hij het niet gebruikt. Gaat hem om een mooi fysiek.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, misschien onderschat ik ook een klein beetje hoe vaak hulp wordt gebruikt. Ik ben ook steeds bewuster van gesprekken om mij heen in mijn gym die daarover gaan.
Maarja wie weet het.If not now, then when.![]()
Wat voor hulp had jij het dan over?Een personal trainer met een LOI-cursus?
Confidence through competence![]()
Ik dacht gewoon personal hulp ja om nog droger te worden. Zeg dan gewoon AAS.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:54 schreef Stereotomy het volgende:
Wat voor hulp had jij het dan over?Een personal trainer met een LOI-cursus?
Maar anabolen is goeie shit, net kuurtje achter de rug.If not now, then when.![]()
Hoe voel je je?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik dacht gewoon personal hulp ja om nog droger te worden. Zeg dan gewoon AAS.
Maar anabolen is goeie shit, net kuurtje achter de rug.Confidence through competence![]()
Check PI.quote:Maar ik weet het niet, heb me er in verdiept enzo en opzich als je kijkt naar de voordelen tegenover de nadelen mits erg goed gebruik is het helemaal niet zo'n issue. De progress is verbazingwekkend bij de meeste gevallen.
Twijfel twijfel..
Het nadeel dan is dat ik het niet zo op spuiten heb, maar de pillen zijn dan weer minder effectief.
Lastig lastig...If not now, then when.![]()
Naquote:Op [url=http://for
Ja. Vitamine D..fok.nl/topic/1783536/1/999#108552360]woensdag 29 februari 2012 18:15[/url] schreef Panzermaus het volgende:
Mensen hier die prohormonen gebruiken?![]()
Wat is omhoog met die landingsbaan yoquote:Op woensdag 29 februari 2012 17:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]Mja mja, hij heeft wel op veel covers gestaan dus blijkbaar heeft die geen kankerkop.
[ afbeelding ]Slijmerig als je vrouw en manslijm.![]()
Oestrogen hier, zou een goeie pumped chest moeten geven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:15 schreef Panzermaus het volgende:
Mensen hier die prohormonen gebruiken?Hij is vaak model voor animatiefilms, bijv de blauwe hier:quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:21 schreef Broodje_Zaad het volgende:
[..]
Wat is omhoog met die landingsbaan yoquote:DesJardin urged Snyder to cast a body on which animators could base Manhattan's ultra-ripped physique. Snyder chose fitness model and actor Greg Plitt; the VFX crew took digitized Plitt in 3D and took high-definition video of the model against a grid with muscles relaxed, flexed and tensed. The crew then 3D-digitized Crudup's head and "frankensteined Billy's head onto Greg's body," Travers says. The animators next built muscular and skeletal layers, using Plitt's hi-def video as a reference for how those layers would interact with each other on a real human. "It's much easier to do a physique on a character that's very, very lean and doesn't have a lot of muscle mass," Travers says. "The minute you get into how a pec moves when a shoulder lifts up or the muscles on the back or the abs or the neck, it gets pretty challenging."
Read more: The Making of Watchmen's Dr. Manhattan - Popular Mechanics
[ Bericht 35% gewijzigd door Zith op 29-02-2012 19:46:26 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Helaas wel ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:37 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ach. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook meer een krachtraining voor gevorderden/powerlift-topic dan bodybuilding maar goedOok niet als bodybuilding.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar dat is nog steeds niet hetzelfde als fitness.full stops and exclamation marks![]()
Idd jammer dat powerlift aspect, liever heb ik mooiboys die lekker droog hun naaktfototjes posten hierquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:45 schreef krioro het volgende:
[..]
Helaas wel ja.
[..]
Ook niet als bodybuilding.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hihaho grappig man.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Idd jammer dat powerlift aspect, liever heb ik mooiboys die lekker droog hun naaktfototjes posten hier
In deze 'bodybuildingreeks' is steeds minder bodybuilding-content van enig niveau te vinden. Logica, het ontbreekt.full stops and exclamation marks![]()
Ik neem aan dat jij boven het fitness-voor-gevordenen/powerlift aspect staat en het jammer vind dat je hier niet met echte bodybuilders zoals jij dat bent kan praten?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Dat is dan een domme aanname van je.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:59 schreef Zith het volgende:
Ik neem aan dat jij boven het fitness-voor-gevordenen/powerlift aspect staat en het jammer vind dat je hier niet met echte bodybuilders zoals jij dat bent kan praten?
De enige van ons twee die neerbuigend doet over anderen ben jij.full stops and exclamation marks![]()
Dan vraag ik me af wat je hier komt doen.
Of probeer het eens te verwoorden, wat zou je liever zien? Men heeft het hier over trainen voor maximale spiergroei, hoe je moet eten, en hoe je je BF% naar beneden krijgt. Wat mis je precies?
Het kennisniveau hier is aardig wat hoger dan wat ik op DBB aantref (afgezonderd van de paar mods/echte kenners). Veel mensen hier hebben toegang tot wetenschappelijke publicaties dus broscience is hier erg laag. Als ik een vraag heb over bijv. hoe mijn lichaam met eiwit omgaat kan ik dat beter hier vragen dan op DBB (waar je 10 antwoorden krijg: 9x bullshit en 1x een kenner).Behalve dan dat je hier komt om te claimen dat het hier over fitness gaat en dat 'er geen niveau te vinden is', en 'logica ontbreekt'.quote:De enige van ons twee die neerbuigend doet over anderen ben jij.
[ Bericht 42% gewijzigd door Zith op 29-02-2012 21:07:11 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ben nu bezig met Stronglifts 5x5. Over mijn houding met deadliften ben ik nog niet echt tevreden, heb het gefilmd en hieronder is de link. Iemand tips of dingen die ik fout doe? Alvast bedankt.
![]()
Wat ik hier 'kom doen'. Lol newbie.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:00 schreef Zith het volgende:
Dan vraag ik me af wat je hier komt doen.Goed, ik vind dat het trainingsaspect en de algemene doelen hier tegenwoordig meer/teveel in de powerlift-hoek zitten. Waar niks mis mee is op zich, maar waarom zou dat in een bodybuildingtopic moeten?quote:Of probeer het eens te verwoorden, wat zou je liever zien? Men heeft het hier over trainen voor maximale spiergroei, hoe je moet eten, en hoe je je BF% naar beneden krijgt. Wat mis je precies?
Het kennisniveau hier is aardig wat hoger dan wat ik op DBB aantref (afgezonderd van de paar mods/echte kenners). Veel mensen hier hebben toegang tot wetenschappelijke publicaties dus broscience is hier erg laag. Als ik een vraag heb over bijv. hoe mijn lichaam met eiwit omgaat kan ik dat beter hier vragen dan op DBB (waar je 10 antwoorden krijg: 9x bullshit en 1x een kenner).
Het niveau hier op bodybuildinggebied vind ik ook vrij matig, ik lees een hoop onzin (in mijn visie). Heeft er deels mee te maken dat powerlifting en bodybuilding twee verschillende dingen zijn, natuurlijk. Verder geen vergelijking met DBB.Lezen, niet lukraak dingen roepen.quote:[..]
Behalve dan dat je hier komt om te claimen dat het hier over fitness gaat en dat 'er geen niveau te vinden is', en 'logica ontbreekt'.full stops and exclamation marks![]()
Ik zou als eerste zeggen te licht gewicht, zo licht dat het niet echt je vorm helpt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:06 schreef Warsaw het volgende:
Ben nu bezig met Stronglifts 5x5. Over mijn houding met deadliften ben ik nog niet echt tevreden, heb het gefilmd en hieronder is de link. Iemand tips of dingen die ik fout doe? Alvast bedankt.
Specifiek:
-Je houdt de bar niet 100% tegen je lichaam aan, het raakt je bovenbenen niet als je omhoog gaat, het raakt je schenen niet, etc. Komt alleen tegen je kruis als je klaar bent. Dit moet echt 100% tegen je aan gaan als je omhoog trekt - makkelijker met wat zwaarder gewicht.
-je trekt op het einde zonder reden te ver naar achteren met je rug, deze overextension is niet nodig en schadelijk met hoger gewicht.
-Ik zie je beginpositie niet, behalve als je staand begon... zo ja, niet doen. Bij beginpositie, borst zo ver mogelijk naar voren ('if its easy to do so you're not doing it enough'
Voor mij doe je de reps te snel, maar kan ook aan mij liggen, ik doe 5 keer 1 set van 1 rep, ipv 1x een set van 5... dus ik neem ook echt 2-3 miinuten pauze per lift (en dat heb ik met het gewicht ook nodig).I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ingelezen over de oefeningen. Morgen beginnen, hoop dat het mag van de trainers. Omdat ik 15 ben verwacht ik weer dat ze gaan zeggen dat ik aan die kutaparaten moet, no-way dat ik daar nog eens op ga.
En om 19:00 mag ik er niet meer in, ook omdat ik 15 ben. Als ik niet aan die dingen mag dan ben ik er wegZoek ik wel een nieuwe sportschool.
![]()
Top bedankt hier kan ik wat mee!quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:13 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik zou als eerste zeggen te licht gewicht, zo licht dat het niet echt je vorm helpt.
Specifiek:
-Je houdt de bar niet 100% tegen je lichaam aan, het raakt je bovenbenen niet als je omhoog gaat, het raakt je schenen niet, etc. Komt alleen tegen je kruis als je klaar bent. Dit moet echt 100% tegen je aan gaan als je omhoog trekt - makkelijker met wat zwaarder gewicht.
-je trekt op het einde zonder reden te ver naar achteren met je rug, deze overextension is niet nodig en schadelijk met hoger gewicht.
-Ik zie je beginpositie niet, behalve als je staand begon... zo ja, niet doen. Bij beginpositie, borst zo ver mogelijk naar voren ('if its easy to do so you're not doing it enough'
Voor mij doe je de reps te snel, maar kan ook aan mij liggen, ik doe 5 keer 1 set van 1 rep, ipv 1x een set van 5... dus ik neem ook echt 2-3 miinuten pauze per lift (en dat heb ik met het gewicht ook nodig).![]()
Ik ken je van de oude topics, maak je daar geen zorgen over, je pathos is established, je rank in het wolfpack is redelijk hoog, etc. Is dat nou zo belangrijk voor je?quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:13 schreef krioro het volgende:
[..]
Wat ik hier 'kom doen'. Lol newbie. [
Mn punt was dat als je het hier over fitness vind gaan en dat er geen [BB discussie naar] niveau is, dat je hier niet hoeft te posten, of in iedergeval wat verder mag gaan in je kritiek, wat je daarna ook deed
De algemene doelen hier zijn vooral grote spieren en lage BF% (met mij misschien als uitzondering). Daarom heeft men het hier over trainen, eten en cutten. Er zijn echter wel een hoop <1-2 jaar beginners hier. De compound schemas die men hier vaak volgt zijn een prima manier voor dit soort aspirant BBers. Ook langdurig powerliften is prima voor bodybuilders (al doen de pro's wel overwegend splits), zie bijv. Matt Kroczaleski en Date Tate, professioneel powerlifters.quote:afbeelding ]
[..]
Goed, ik vind dat het trainingsaspect en de algemene doelen hier tegenwoordig meer/teveel in de powerlift-hoek zitten. Waar niks mis mee is op zich, maar waarom zou dat in een bodybuildingtopic moeten?Misschien kun je de volgende keer de specifieke users helpen met hun issues.quote:Het niveau hier op bodybuildinggebied vind ik ook vrij matig, ik lees een hoop onzin (in mijn visie). Heeft er deels mee te maken dat powerlifting en bodybuilding twee verschillende dingen zijn, natuurlijk. Verder geen vergelijking met DBB.Ben het er wel mee eens dat nu we het zonder mensen als Mr.J we misschien wel wat vast zitten op onze eigen niveau.
[ Bericht 1% gewijzigd door Zith op 29-02-2012 21:37:31 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Nee mijn historie hier boeit mij niet, maar hoe jij reageerde kwam op mij over alsof ik hier zomaar uit het niets alles af kom kraken. En ik weet dat ik hier niet hoef te posten, maar mijns inziens mag deze discussie best gevoerd worden (OK, misschien hoort ie in FB).quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:26 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ken je van de oude topics, maak je daar geen zorgen over, je pathos is established, je rank in het wolfpack is redelijk hoog, etc. Is dat nou zo belangrijk voor je?
Mn punt was dat als je het hier over fitness vind gaan en dat er geen [BB discussie naar] niveau is, dat je hier niet hoeft te posten, of in iedergeval wat verder mag gaan in je kritiek, wat je daarna ook deed
Ik heb overigens helemaal nergens gezegd dat het hier over fitness zou gaan.Ja kijk, dat is dus mijn 'probleem', ik ben het er niet mee eens dat powerlifting de beste manier is om bodybuildingdoelen te verwezenlijken. Ik wil niet zeggen dat de twee disciplines niet tot op zekere hoogte met elkaar verweven zijn, maar het blijven twee verschillende dingen, met hun eigen methoden.quote:[..]
De algemene doelen hier zijn vooral grote spieren en lage BF% (met mij misschien als uitzondering). Daarom heeft men het hier over trainen, eten en cutten. Er zijn echter wel een hoop <1-2 jaar beginners hier. De compound schemas die men hier vaak volgt zijn een prima manier voor dit soort aspirant BBers. Ook langdurig powerliften is prima voor bodybuilders (al doen de pro's wel overwegend splits), zie bijv. Matt Kroczaleski en Date Tate, professioneel powerlifters.
Dat er veel beginners zijn is verder niet erg, ik zie alleen bij de meesten dus de nadruk liggen op (min of meer) powerlifting (ook al beweren ze bodybuildingdoelen te hebben).
De discussie over powerlifting vs. bodybuilding om je lichaam te vormen heb ik al eens gevoerd overigens, en niet om vervelend te zijn maar dat ga ik niet weer doen, hoewel die ironisch genoeg eigenlijk meer on topic is.Nou, ik heb ook zeker niet de wijsheid in pacht hoor. Maar de methoden die ik gebruik zijn afwijkend van bijvoorbeeld Starting Strength, de meesten hier willen er niet eens aan. En bodybuilding prediken aan powerlifters (de scheiding even zo hard gesteld t.b.v. punt) heeft vrij weinig nut natuurlijk.quote:[..]
Misschien kun je de volgende keer de specifieke users helpen met hun issues.Ben het er wel mee eens dat nu we het zonder mensen als Mr.J we misschien wel wat vast zitten op onze eigen niveau.
Verder blijft bodybuilding een persoonlijke zaak, als in (werkende) methoden zijn verschillend voor iedereen. Maar goed, ik probeer af en toe zo goed als ik kan wel te helpen.
Aan de andere kant vraag ik me trouwens af hoeveel er van dit topic zou overblijven als het echt alleen over bodybuilding zou gaan. Waarschijnlijk niet bijster veel.
full stops and exclamation marks![]()
PP, ectootje van me, je weet toch dat ik de enige echte alpha dawg hier ben.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:08 schreef BeamofLight het volgende:
Fotootje tussen al het alpha-gezeik door:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.full stops and exclamation marks![]()
'Ik vind dit leuk'.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval altijd een sigaar of penhouder bij zich.
Of toch du vader?![]()
Weinig, maar ik zou er zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:07 schreef krioro het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me trouwens af hoeveel er van dit topic zou overblijven als het echt alleen over bodybuilding zou gaan. Waarschijnlijk niet bijster veel.![]()
Ik vind SS, SL en dat soort dingen meer iets wat je een jaar doet, om vervolgens ´echt´ te gaan bodybuilden. Als je SL of SS (om even als makkelijk voorbeeld te nemen) langer dan een jaar doet dan ben je inderdaad aan het power liften, niet bodybuilden.
Ik heb PL voor mezelf nooit echt wat gevonden, en dat ligt niet aan mijn persoonlijke onmogelijkheden. In BB loop ik daar ook tegenop en doe ik de gekste dingen om toch totale BB (letterlijk) te doen. Ik vind bodybuilding een mooiere sport.
Edit: even een zin afgemaakt die er in mijn hoofd wel stond, maar niet hier.
[ Bericht 3% gewijzigd door Snakey op 29-02-2012 22:34:01 ]![]()
Lekker deadliften zonder shirt aan vandaag, krio, hoe mad ben je nu?
Ik heb het idee dat de meeste mensen hier gewoon een goede basis willen leggen en compounds daarbij als belangrijkste middel gebruiken. En dan kom je al snel in powerlift-territory, ja. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een 5-daagse split met veel isolatieoefeningen nu al aan de orde is voor mij bijvoorbeeld. Lijkt me niet dat ik daar al aan toe ben.
Het is dan ook de instelling van 'serieus resultaat willen en bereid zijn er (bijna) alles voor willen doen' die het voor mij onderscheidt van het Fitness-topic.![]()
![]()
Jij en je "rank in het wolfpack"quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:26 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ken je van de oude topics, maak je daar geen zorgen over, je pathos is established, je rank in het wolfpack is redelijk hoog, etc. Is dat nou zo belangrijk voor je?No offense, maar dat klinkt mij als bullshit in de oren. Een split betekent echt niet exclusief isolatie, en een split is ook niet iets waar je "aan toe moet zijn" oid. Er is geen drempel van een bepaald aantal kracht of - nog idioter - size dat je moet hebben voordat je aan een split kan beginnen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:29 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb het idee dat de meeste mensen hier gewoon een goede basis willen leggen en compounds daarbij als belangrijkste middel gebruiken. En dan kom je al snel in powerlift-territory, ja. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een 5-daagse split met veel isolatieoefeningen nu al aan de orde is voor mij bijvoorbeeld. Lijkt me niet dat ik daar al aan toe ben.
SS/SL zijn inderdaad powerlifting programma's en terwijl je er zeker een leuke basis mee kan leggen voor BB'ing, waarom niet gewoon meteen aan een goed BB programma beginnen (dus inclusief de zware compounds, maar ook met isolatie oefeningen) en vanaf het begin focussen op het BB'en? Ik neem aan dat de meesten hier trainen voor massa/looks, en niet puur om zoveel mogelijk gewicht de lucht in te krijgen. Waarom zou je dan eerst een PL programma volgen? Als ik een goede basis wil leggen voor het autorijden ga ik toch ook niet eerst vrachtwagen lessen nemen zodat ik dan een 'basis' heb voor het autorijden, ik volg dan toch gewoon autorijlessen?
Maar goed, ik zal hier wel weer voor worden geflamed omdat ik de almachtige Rippetoe en zijn horde tegenspreek
[ Bericht 34% gewijzigd door Luchtkoker op 29-02-2012 22:45:40 ]Of toch du vader?![]()
Het afzeik niveau begon hier iets lager te liggen misschien bevalt dat 'm niet - ..-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Maar dan duurt het veel langer voor je je squat op een acceptabel niveau hebt, ik ken geen splits waarbij je 3x per week zwaar squat.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:33 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Jij en je "rank in het wolfpack"
[..]
No offense, maar dat klinkt mij als bullshit in de oren. Een split betekent echt niet exclusief isolatie, en een split is ook niet iets waar je "aan toe moet zijn" oid. Er is geen drempel van een bepaald aantal kracht of - nog idioter - size dat je moet hebben voordat je aan een split kan beginnen.
SS/SL zijn inderdaad powerlifting programma's en terwijl je er zeker een leuke basis mee kan leggen voor BB'ing, waarom niet gewoon meteen aan een goed BB programma beginnen (dus inclusief de zware compounds, maar ook met isolatie oefeningen) en vanaf het begin focussen op het BB'en? Ik neem aan dat de meesten hier trainen voor massa/looks, en niet puur om zoveel mogelijk gewicht de lucht in te krijgen. Waarom zou je dan eerst een PL programma volgen? Als ik een goede basis wil leggen voor het autorijden ga ik toch ook niet eerst vrachtwagen lessen nemen zodat ik dan een 'basis' heb voor het autorijden, ik volg dan toch gewoon autorijlessen?
Maar goed, ik zal hier wel weer voor worden geflamed omdat ik de almachtige Rippetoe en zijn horde tegenspreek![]()
Uiteindelijk moet iedereen lekker doen waar ie zich goed bij voelt. Niks belangrijker dan plezier. En dat de ene nou linksaf gaat en de ander rechtsaf boeit me niet zoveel. Uiteindelijk gaat iedereen voor zichzelf ( en de mirin' chicks natuurlijk, maar die snappen het verschil toch niet) naar de gym.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Je hoeft echt geen 3x per week te squatten om benen te ontwikkelen hoor. Tevens vraag ik me heel erg af of 3x squatten per week een enorm voordeel qua groei heeft t.o.v. 2x per week squatten. En als jij per se 2x per week of vaker wilt squatten is dat mogelijk (albeit zie ik niet in waarom).quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Maar dan duurt het veel langer voor je je squat op een acceptabel niveau hebt, ik ken geen splits waarbij je 3x per week zwaar squat.
Maar goed, stel dat dat wel zo is, dat 3x per week zo extreem bevordelijk is - waarom die obsessie met squatten? Ik snap dat squatten een bazen oefening is, ik vind het zelf ook een goede oefening uiteraard, maar op die manier ben je gewoon je benen zwaar aan het overtrainen t.o.v. de rest van je lichaam. Niemand houdt ervan om een Jersey Shore 2.0 type te zien met geen benen en alleen upper body, maar dit slaat weer te ver de andere kant op.Of toch du vader?![]()
Als zoiets zegt dan is je mindset duidelijk PL.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Maar dan duurt het veel langer voor je je squat op een acceptabel niveau hebt.![]()
Ik ben nooit mad, ik lach.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:29 schreef Panzermaus het volgende:
Lekker deadliften zonder shirt aan vandaag, krio, hoe mad ben je nu?
En Luchtkoker en Snakey spreken waarheden.
Zo, weer een schouder workout gevonden die iets afwijkt van m´n ´vaste´ routine. Kan ik er morgen weer tegenaan.![]()
# Behind-the-neck military presses – 12, 10, 8, 6 Reps
# Seated dumbbell presses – 3 Sets of 8 to 10 Reps
# Side dumbbell laterals – 3 supersets of 10 to 12 Reps
# Superset with – Front dumbbell raises
# Lying rear delt dumbbell raise – 3 sets of 8 to 10 Reps
# Rear cable laterals – 3 sets of 8 to 10 Reps
http://www.simplyshredded.com/warriors-shoulder-workout.html
Going to be a warrior.![]()
![]()
Zo, vanavond even een mooi PR op de squat neergezet 6x 100kg.
al geef ik toe dat de laatste rep niet al te netjes meer was.![]()
Laten we het liever over de bicep-omtrek PRs hebben.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:35 schreef SeanFerdi het volgende:
Zo, vanavond even een mooi PR op de squat neergezet 6x 100kg.
al geef ik toe dat de laatste rep niet al te netjes meer was.Wat mist zijn gewoon de studies die hier specifiek naar kijken (die bestaan niet).quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:33 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Jij en je "rank in het wolfpack"
[..]
No offense, maar dat klinkt mij als bullshit in de oren. Een split betekent echt niet exclusief isolatie, en een split is ook niet iets waar je "aan toe moet zijn" oid. Er is geen drempel van een bepaald aantal kracht of - nog idioter - size dat je moet hebben voordat je aan een split kan beginnen.
Maar goed, ik zal hier wel weer voor worden geflamed omdat ik de almachtige Rippetoe en zijn horde tegenspreek
Panzer's transformatie laat iig zien dat met SS/SL je enorm goed kan groeien - op een BB manier (dus ook die biceps). Probleem is echter dat we niet weten hoe het zou zijn geweest als panzer gelijk met een split begon. Maar met SS/SL weten veel mensen iig zeker dat ze een simpele, maar erg effectieve schema hebben waar ze zo weinig mogelijk aan hoeven te veranderen de komende maanden.
Vaak hebben SS/SL beginners eerst wat 'gefitnessed', dus splits gevolgd die niet bepaald goed waren. Dus als er zo'n simpel programma langskomt die 99% zeker goede resultaten geeft... is een makkelijke keuze. Ik zie ook wel dat de gevordenden meer hebben aan een split, maar tegelijk zie ik ook dat gewone beginners meer hebben aan een SS/SL (dat zie ik op dezelfde manier als hoe ik zie dat gevordenen meer hebben aan splits: rondkijken, foto's zien, verhalen, ervaring, discussies, boeken, etc.)
En is het serieus 'jammer' dat men hier graag praat over hun squats of deadlifts? Of dat men hier komt om te vragen hoe ze hun squattechniek kunnen verbeteren? Is dat de 'PL-focus' die deze topic tegenwoordig heeft? Of hoe merken jullie die 'PL-focus' die jullie jammer vinden? En waar moeten we het over hebben als we meer op de BB kant willen focussen, naast de 100den verschillende programmas..
[ Bericht 34% gewijzigd door Zith op 01-03-2012 00:03:27 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Talking about the devil...quote:There are some fundamental arguments in bodybuilding. I’m talking about the ones you see ALL THE TIME. How much protein should I take in? What kind of split should I use? How often should I workout? What’s the best rep range for growth? What’s the best volume for growth? Most people try to make these issues out to be black and white to solidify their stances and often fail to acknowledge that these issues are not black and white and there is a substantial gray area. Take the arguments regarding rep ranges for example. How often have you heard you should ONLY train in ‘X’ rep range because it is the best one for growth. Then two days later you see an article interviewing a 300 lb behemoth who trains in a different rep range but also looks insane, so who are you to believe? Recently, there has been a bit of negative bodybuilding press regarding lifting in lower rep ranges with heavier weights. Some researchers and bodybuilders would have you believe that low rep high weight training might be next to useless for bodybuilding. But I think powerlifters could teach bodybuilders a thing or two in some cases. Konstantin Konstantinovs, Brandon Cass, Shawn Frankl, Matt Krockzaleski, and Sam Byrd could easily be stage ready with a few months of dieting and do very well. Stan Efferding and Johnnie Jackson both hold world records in powerlifting and compete as IFBB professional bodybuilders. Many of the bodybuilders from the classic era built their base with powerlifting including Arnold Schwarzenegger and Franco Columbo. Ronnie Coleman, arguably the greatest bodybuilder ever to live never competed in powerlifting but was no stranger to heavy weights. Part of what made his DVD “The Unbelievable so legendary and well… unbelievable was the workout footage of him deadlifting and squatting over 800 lbs and front squatting 600 lbs for reps!
http://www.simplyshredded(...)ne-updated-2011.html![]()
De kracht ligt dus niet zozeer in het programma zelf, maar aan het feit dat het een simpel programma is die je goede oefeningen laat doen, waardoor je gaat groeien.
Met een split exact hetzelfde - als jij alleen maar aan de machines hangt met een halfgare split, dan zal het falen ja. En daar ligt dan ook vooral de kracht van SS denk ik, je doet gewoon bepaalde goede oefeningen, en je wordt aangemoedigd om ze zwaar te doen. Geen half-assed gekloot op machines, gewoon zwaar en gestructureerd raggen met vrije gewichten.
Dit betekent echter niet dat je 3x per week moet gaan squatten omdat je benen anders gaan laggen, of dat een split minder goed is. Het betekent dat je resultaten boekt als je heavy lift met vrije gewichten, en persistent en consistent bent (los van rusten en eten, voor the sake of the argument bekijken we alleen even het traingedeelte). Mijn punt is dus dat je deze 'werkende elementen' ook in een split kan verwerken.
En nee, het is absoluut niet jammer dat men praat over hun SQ of DL. Ik doe die oefeningen zelf ook en ik vind het zelf ook lekkere oefeningen! Lekker beuken, afbeulen, etc.
Verder heb ik persoonlijk trouwens nooit gezegd dat ik die 'PL focus' echt jammer vind, ik vind het alleen jammer dat SS zo erg als de heilige graal wordt gezien en dat splits zo ondergewaardeerd zijn. Ik krijg vaak genoeg het idee dat splits hier "uit den boze" zijn bij sommige leden.Of toch du vader?![]()
Ja ben ik het ook mee eens... Zolas Stereo hier altijd zegt: Gewoon goed eten en progressief trainen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:00 schreef Luchtkoker het volgende:
De kracht ligt dus niet zozeer in het programma zelf, maar aan het feit dat het een simpel programma is die je goede oefeningen laat doen, waardoor je gaat groeien.
Met een split exact hetzelfde - als jij alleen maar aan de machines hangt met een halfgare split, dan zal het falen ja. En daar ligt dan ook vooral de kracht van SS denk ik, je doet gewoon bepaalde goede oefeningen, en je wordt aangemoedigd om ze zwaar te doen. Geen half-assed gekloot op machines, gewoon zwaar en gestructureerd raggen met vrije gewichten.
Dit betekent echter niet dat je 3x per week moet gaan squatten omdat je benen anders gaan laggen, of dat een split minder goed is. Het betekent dat je resultaten boekt als je heavy lift met vrije gewichten, en persistent en consistent bent (los van rusten en eten, voor the sake of the argument bekijken we alleen even het traingedeelte). Mijn punt is dus dat je deze 'werkende elementen' ook in een split kan verwerken.quote:En nee, het is absoluut niet jammer dat men praat over hun SQ of DL. Ik doe die oefeningen zelf ook en ik vind het zelf ook lekkere oefeningen! Lekker beuken, afbeulen, etc.Dat niet per se... maar meer specifiek 'splits voor beginners', en dan niet zo ver als uit den boze, maar minder effectief. Hoe weet ik dat het minder effectief is? Net zoals ik weet dat splits beter zijn voor gevordende BBers: ervaring, lezen, fora, discussies, etc. Echt solide bewijs bestaat er niet.quote:Verder heb ik persoonlijk trouwens nooit gezegd dat ik die 'PL focus' echt jammer vind, ik vind het alleen jammer dat SS zo erg als de heilige graal wordt gezien en dat splits zo ondergewaardeerd zijn. Ik krijg vaak genoeg het idee dat splits hier "uit den boze" zijn bij sommige leden.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ach, je kan hier inderdaad lang en breed over discussieren, maar echt bewijs is er niet. Ik blijf persoonlijk van mening (en ik weet dat er velen die mening delen) dat een split, mits goed gedaan, minstens net zo effectief is, al vanaf het begin.Of toch du vader?![]()
En dan ook weer zoals Snakey's stuk laat zien: Uiteindelijk is er gewoon een correlatie tussen kracht en spiermassa. Train hard, word sterker = wordt groter. Ook powerlifters dragen enorme spieren onder dat vet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:09 schreef Luchtkoker het volgende:
Ach, je kan hier inderdaad lang en breed over discussieren, maar echt bewijs is er niet. Ik blijf persoonlijk van mening (en ik weet dat er velen die mening delen) dat een split, mits goed gedaan, minstens net zo effectief is, al vanaf het begin.
Toen Dave Tate van dik powerlift zwijn naar 7% BF ging was het oppeen een massieve bodybuilder met enorme abs.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hear hear, couldn´t agree more Luchtkoker.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:00 schreef Luchtkoker het volgende:
Dit betekent echter niet dat je 3x per week moet gaan squatten omdat je benen anders gaan laggen, of dat een split minder goed is. Het betekent dat je resultaten boekt als je heavy lift met vrije gewichten, en persistent en consistent bent (los van rusten en eten, voor the sake of the argument bekijken we alleen even het traingedeelte). Mijn punt is dus dat je deze 'werkende elementen' ook in een split kan verwerken.
En nee, het is absoluut niet jammer dat men praat over hun SQ of DL. Ik doe die oefeningen zelf ook en ik vind het zelf ook lekkere oefeningen! Lekker beuken, afbeulen, etc.
Verder heb ik persoonlijk trouwens nooit gezegd dat ik die 'PL focus' echt jammer vind, ik vind het alleen jammer dat SS zo erg als de heilige graal wordt gezien en dat splits zo ondergewaardeerd zijn. Ik krijg vaak genoeg het idee dat splits hier "uit den boze" zijn bij sommige leden.
Daarom ligt voor mij de meerwaarde en grotere uitdaging in bodybuilding. Er is een veel breder spectrum om in te trainen met veel meer uitdaging om tot successen te komen.![]()
Op zich vind ik dat interessanter (icm met hele fysiek natuurlijk) dan het aantal kg dat mensen squatten (ja ik snap best dat het leuk is om zware gewichten te tillen).quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Laten we het liever over de bicep-omtrek PRs hebben.
En verder heeft Luchtkoker prachtig verwoord wat mijn gedachten erover zijn.
Sneek en Lk, FOK!-Bodybuildingmeet? Dresscode: poseerslip. Samen lachen om fatass powerlifters.
Disclaimer voor de zekerheid: dat laatste was een garpje hoor.
Behind-the-neck military presses heb ik slechte dingen over gelezen, het zou slecht zijn voor je rotator cuff. Wellicht kun je die beter vervangen met de "gewone" military press?quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:30 schreef Snakey het volgende:
Zo, weer een schouder workout gevonden die iets afwijkt van m´n ´vaste´ routine. Kan ik er morgen weer tegenaan.![]()
# Behind-the-neck military presses – 12, 10, 8, 6 Reps
# Seated dumbbell presses – 3 Sets of 8 to 10 Reps
# Side dumbbell laterals – 3 supersets of 10 to 12 Reps
# Superset with – Front dumbbell raises
# Lying rear delt dumbbell raise – 3 sets of 8 to 10 Reps
# Rear cable laterals – 3 sets of 8 to 10 Reps
http://www.simplyshredded.com/warriors-shoulder-workout.html
Going to be a warrior.![]()
![]()
Ik zie er niet uit in een poseerslip met m´n houten poot man.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Op zich vind ik dat interessanter (icm met hele fysiek natuurlijk) dan het aantal kg dat mensen squatten (ja ik snap best dat het leuk is om zware gewichten te tillen).
Sneek en Lk, FOK!-Bodybuildingmeet? Dresscode: poseerslip. Samen lachen om fatass powerlifters.
Disclaimer voor de zekerheid: dat laatste was een garpje hoor.![]()
![]()
Dit hele stuk is trouwens interesant. Het vertaald in ieder geval goed de gedachte van mezelf over bodybuilding en de manier hoe ik m´n schema wil hebben.
http://www.simplyshredded(...)ne-updated-2011.html![]()
Yep, lees maar in de link die erbij staat. Staat ook bij hoe je blessures voorkomt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:25 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Behind-the-neck military presses heb ik slechte dingen over gelezen, het zou slecht zijn voor je rotator cuff.![]()
Waarik nu train trainen ook een paar pro´s, die winnen ook wat prijzen enzo. Maar een paar van hen zie ik dus nooit squaten, en erg zwaar (alsin gewicht wat ze pakken) doen ze ook niet. Uiteraard hebben ze een behoorlijk fysiek, maar ik mis het volume in hun lichaamwat ik erg zonde vind.
Ik kan het niet goed uitleggen geloof ik, maar ik vind het dan zo leeg ofzo. Of misschien beter, onaf. Ik mis de uitstraling van kracht bij ze.![]()
Is dat zo? Die stukken schrijven ze niet zelf. Of is er iemand erg ijverig met een edit pen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:33 schreef Luchtkoker het volgende:
SimplyshreddedLeuk leesvoer, maar wel met een flinke korrel zout nemen.
![]()
![]()
Nee, in principe kunnen mensen gewoon stukken inzenden. Er zullen ook genoeg credibele artikelen staan, maar ik heb er ook het e.e.a aan broscience en een hoop tegenstrijdige artikelen gezien.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is dat zo? Die stukken schrijven ze niet zelf. Of is er iemand erg ijverig met een edit pen?
Gewoon kijken of er genoeg vermeldingen zijn naar pubmed e.d., of dat het is geschreven door iemand met een PhD in Broscience.Of toch du vader?![]()
Volgens mij vergeet je iets krio. De beste bodybuilders die leven/geleefd hebben deden ook powerlifting. SS en SL bijvoorbeeld is gewoon een keiharde basis. Imho past het hier prima.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Op zich vind ik dat interessanter (icm met hele fysiek natuurlijk) dan het aantal kg dat mensen squatten (ja ik snap best dat het leuk is om zware gewichten te tillen).
Disclaimer voor de zekerheid: dat laatste was een garpje hoor.If not now, then when.![]()
Met de basisgedachte in dat artikel dat je ook kracht moet ontwikkelen bij bodybuilding ben ik het zeker eens.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dit hele stuk is trouwens interesant. Het vertaald in ieder geval goed de gedachte van mezelf over bodybuilding en de manier hoe ik m´n schema wil hebben.
http://www.simplyshredded(...)ne-updated-2011.html
Maar ja, er zijn zoveel verschillende manieren en mensen. Als iets werkt voor je is het tof.Hm, ik snap wel wat je bedoelt. Dat zie ik ook bij mezelf bij verschillende periodes. Maar je moet er ook wel rekening mee houden dat de manier van trainen niet per se constant is. Hebben zij nooit van hun leven gesquat? Of zijn ze nu in een periode dat ze de focus ergens anders op leggen? Groot zijn en groot worden zijn ook twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:34 schreef Snakey het volgende:
Waarik nu train trainen ook een paar pro´s, die winnen ook wat prijzen enzo. Maar een paar van hen zie ik dus nooit squaten, en erg zwaar (alsin gewicht wat ze pakken) doen ze ook niet. Uiteraard hebben ze een behoorlijk fysiek, maar ik mis het volume in hun lichaamwat ik erg zonde vind.
Ik kan het niet goed uitleggen geloof ik, maar ik vind het dan zo leeg ofzo. Of misschien beter, onaf. Ik mis de uitstraling van kracht bij ze.Ik zeg ook nimmer dat het elkaar uitsluit hè, zie o.a. hierboven bij m'n reactie op Snakey.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je iets krio. De beste bodybuilders die leven/geleefd hebben deden ook powerlifting. SS en SL bijvoorbeeld is gewoon een keiharde basis. Imho past het hier prima.
[ Bericht 0% gewijzigd door krioro op 01-03-2012 00:58:46 ]full stops and exclamation marks![]()
Ik lees eigenlijk alleen de trainingstukken op verschillende sites. Daarvan maak ik dan weer wat voor mezelf. Niet dat ik elke week m´n schema helemaal omgooi, maar voor de variatie en om dezelfde spier(groep) eens op een andere manier benaderen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:37 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Nee, in principe kunnen mensen gewoon stukken inzenden. Er zullen ook genoeg credibele artikelen staan, maar ik heb er ook het e.e.a aan broscience en een hoop tegenstrijdige artikelen gezien.
Gewoon kijken of er genoeg vermeldingen zijn naar pubmed e.d., of dat het is geschreven door iemand met een PhD in Broscience.Ik train hier nu sinds eind december, dus het zou goed kunnen dat ik nog geeneens een kwart van alles wat ze doen gezien heb. Waarschijnlijk was ik wat te kort door de bocht.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:50 schreef krioro het volgende:
Hm, ik snap wel wat je bedoelt. Dat zie ik ook bij mezelf bij verschillende periodes. Maar je moet er ook wel rekening mee houden dat de manier van trainen niet per se constant is. Hebben zij nooit van hun leven gesquat? Of zijn ze nu in een periode dat ze de focus ergens anders op leggen? Groot zijn en groot worden zijn ook twee verschillende dingen.![]()
![]()
Doe eens stoppen met zeuren over die meneer zijn abs. ik heb ook diastasis en het kwetst mij enorm
-
Lijkt me wel makkelijk zo´n gootje. Maak je in ieder geval minder troep als je je afrukt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:30 schreef star_gazer het volgende:
Doe eens stoppen met zeuren over die meneer zijn abs. ik heb ook diastasis en het kwetst mij enorm![]()
Ohohhhhhoohhhh nooo he didn't---quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lijkt me wel makkelijk zo´n gootje. Maak je in ieder geval minder troep als je je afrukt.Slijmerig als je vrouw en manslijm.![]()
Als je crunches doet komt er zo'n bult omhoog. Da's pas freakyquote:Op donderdag 1 maart 2012 01:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lijkt me wel makkelijk zo´n gootje. Maak je in ieder geval minder troep als je je afrukt.
Enige manier om het te fixen is blijkbaar tummy tuck surgery. Schijnt ernstig duur en pijnlijk te zijn en vind ik meer iets voor oude wijven.
Hoe hard ik ook train, ik zal helaas nooit fatsoenlijke abs hebbenNouja, dan maar die pecs, delts en lats oppompen, lijkt je middel wat strakker
-
Als het niet te ver uit elkaar staat vind ik het helemaal niet zo lelijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:37 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je crunches doet komt er zo'n bult omhoog. Da's pas freaky
Enige manier om het te fixen is blijkbaar tummy tuck surgery. Schijnt ernstig duur en pijnlijk te zijn en vind ik meer iets voor oude wijven.
Hoe hard ik ook train, ik zal helaas nooit fatsoenlijke abs hebbenNouja, dan maar die pecs en lats oppompen, lijkt je middel wat strakker
![]()
Geen idee, maar veelquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:33 schreef johnykamau het volgende:
[..]
Das een best eetschemaHoeveel Kcal kom je op uit?
Vreet en zuip me een slag in de rondte.
Het mooie van mijn eetschema is dat ik volgens mij heel snel over kan gaan in cutten; melk eruit en porties verkleinen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Het is dat anderen er wat van zeiden, anders was het me niet eens opgevallen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:40 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik ook niet. Wat Plitt heeft vind ik bijv ook niet zo extreem lelijk hoor.![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:37 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je crunches doet komt er zo'n bult omhoog. Da's pas freaky
[..]Ook een beetje mijn plan. Toch ben ik ook wel benieuwd naar keto. Zijn er hier mensen die dat gaan doen of al een keer gedaan hebben?quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Geen idee, maar veelVreet en zuip me een slag in de rondte.
Het mooie van mijn eetschema is dat ik volgens mij heel snel over kan gaan in cutten; melk eruit en porties verkleinen.![]()
Zojuist een grietje op m'n werk, toen ik langsliep met glas melk nummer zoveel:
"Oh my god! I think I've seen you drink 2 liters of milk this morning"
-
Zoals op die pic vind ik er echt totaal niks mis mee heur.quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:30 schreef star_gazer het volgende:
Doe eens stoppen met zeuren over die meneer zijn abs. ik heb ook diastasis en het kwetst mij enormEn jij zo van "That's right, I got protein baby, want some?quote:Zojuist een grietje op m'n werk, toen ik langsliep met glas melk nummer zoveel:
"Oh my god! I think I've seen you drink 2 liters of milk this morning"" natuurlijk.
Uiteraardquote:Op donderdag 1 maart 2012 01:54 schreef krioro het volgende:
[..]
Zoals op die pic vind ik er echt totaal niks mis mee heur.
[..]
En jij zo van "That's right, I got protein baby, want some?" natuurlijk.
Kreeg gisteren weer roids aangeboden in de gym. NEE. N-E-E."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Vind dat we wel een mooie consensus hebben bereikt met die PL/BB discussie gisteravond
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ech serieus?!?quote:Op donderdag 1 maart 2012 04:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Uiteraard
Kreeg gisteren weer roids aangeboden in de gym. NEE. N-E-E.
Wat zei je? Steek die zooi maar in je eigen reet?![]()
"Nee ik hoef die whey met creatine niet man"
16meter/zetaos-mode
chef, je squatquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:06 schreef Warsaw het volgende:
Die heupen moeten hoger. Heb niet veel tijd om erop in te gaan, maar check je vorm dus goed. Verder wat zith ook zegt.
daarnaast
1) trek je schouder bladen naar beneden (richting kontzak, denk ijsklontje tegen je rug)
2) begin met duwen van quads. Door de grond heen.
3) eindig met het naar voren duwen van heupen (=aanspannen ass), en het trekken van de rug.
4) filmpjes posten is wel een goed idee, dus als je denkt dat het beter gaat zou ik nog eens posten.
Succes!hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik hoop/denk dat je bedoelde dat i z'n reet meer naar achter moet doen, en z'n onderrug wat holler mag houden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:00 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
chef, je squat
Die heupen moeten hoger. Heb niet veel tijd om erop in te gaan, maar check je vorm dus goed. Verder wat zith ook zegt.
daarnaast
1) trek je schouder bladen naar beneden (richting kontzak, denk ijsklontje tegen je rug)
2) begin met duwen van quads. Door de grond heen.
3) eindig met het naar voren duwen van heupen (=aanspannen ass), en het trekken van de rug.
4) filmpjes posten is wel een goed idee, dus als je denkt dat het beter gaat zou ik nog eens posten.
Succes!
Verder ziet het er best goed uit hoor.
En schuin omhoog kijken, en zorgen dat je blauwe schenen hebt van de stang als je klaar bent.
Dus stang langs je schenen en benen omhoog trekken, dat voorkomt dat je teveel naar voren gaat hangen, en maakt het makkelijker je zwaartepunt op je hielen te houden.![]()
Ik denk, dat je startpositie verkeerd is, waardoor de hele oefening te ver naar voren wordt uitgevoerd.
Je stand moet zijn, de breedte die je hebt, als je landt na een sprong uit stand. Zet op deze wijdte je voeten onder de stang, met je scheenbeen tegen de stang aan.
Pak nu het gewicht beet, iets wijder dan je knieen. Duw je kont naar achteren, kijk schuin omhoog en borst naar voren en kom nu omhoog. Het zal de eerste keren vervelend voelen op je scheenbeen en het is aan te raden met lange broek te deadliften.
Oh en ook belangrijk, gebruik altijd de 25kg gewichten, of als je nog niet aan de 70kg toe bent, pak een aantal andere gewichten en leg deze eronder om ervoor te zorgen, dat je de juiste stang-hoogte hebt.![]()
Ik vond dit wel een tof filmpje over deadliften:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat denk je verkeerd. zijn rug is prima, zolang hij daadwerkelijk z'n blades naar beneden trekt en spanning op de pens zet, iets dat in een filmpje niet te zien is. Een holle rug bij een deadlift is iets dat ik zelf zelden heb gezien, enkel bij oly lifters met de soeplesse van een tijgert.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik hoop/denk dat je bedoelde dat i z'n reet meer naar achter moet doen, en z'n onderrug wat holler mag houden.
Verder ziet het er best goed uit hoor.
En schuin omhoog kijken, en zorgen dat je blauwe schenen hebt van de stang als je klaar bent.
Dus stang langs je schenen en benen omhoog trekken, dat voorkomt dat je teveel naar voren gaat hangen, en maakt het makkelijker je zwaartepunt op je hielen te houden.
Z'n kont nog verder naar achter is onzin. Hij moet minder met z'n benen werken, daarom lijkt het ook of de bar ver van hem afkomt. Uiteindelijk breekt iedereen bij een neergaande beweging (als een squat) ook een stukje met de knieën (ipv alles met de heupen te doen). Juist omdat hij de deadlift tot een squat maakt gebeurt dit, en lijkt het erop of de bar ver van hem weg is. En dat is ook de juiste conclusie, alleen de oorzaak is niet de bar dichter je aantrekken, maar minder ver met de benen zaken, en meer met de heupen en rug doen, ergo, de kont meer de lucht in ipv naar achter.
de deadlift is all about leverage. Die bereik je niet door een squat positie aan te nemen (sumo komt in de buurt), maar door de beweging te minimaliseren, en de beweging zelf door zoveel mogelijk spiergroepen te laten gebeuren. Op dit moment gebruikt de video-man alleen z'n quads, waar een goede deadlifter ook z'n kont / heupen en de rugspieren langs de ruggegraat gebruikt, met als gevolg een hogere deadlift dan een squat.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik heb wat hij zegt laatst eens geprobeerd en vind het inderdaad soepeler werken nu, goed filmpje.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:26 schreef slacker_nl het volgende:
Ik vond dit wel een tof filmpje over deadliften:![]()
Mooi filmpje idd, wel een enorme plofkop :p
Wat betreft het overstrekken van de rug helemaal boven, volgens mij las ik een paar paginaas terug dat dit vragen om problemen is, hoe zit dat?Facet!![]()
Dat je je rug bovenaan nog helemaal naar achter duwt? Dat zet best veel druk op je onderrug volgens mij.![]()
http://www.sbs.com.au/ins(...)53/Massive-Obsession
Australische show waar over bodybuilden en de lifestyle wordt gesproken, wordt weer een lekker negatief beeld geschetst. Naso zit ook in het publiek.![]()
Uiteindelijk zul je altijd een achtewaardse hoek hebben met je lichaam, omdat je achter de bar staat en de bar boven het middenpunt van je voeten blijft.
Je wilt echter niet express je rug nog verder naar achteren gooien. Omdat je een gewicht aan je handen hebt die naar beneden wilt komt er erg veel kracht op je onderrug. Dit is een soort hefboom-effect die jou het liefst doormidden wilt knappen, met je onderrug als middenpunt.
Zoektermen: deadlift Lumbar overextension, deadlift loaded overextension
Note; Ik had dit vroeger met de overhead press, ik ging erg naar achteren staan om het omhoog te drukken.
[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 01-03-2012 13:47:28 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Minder met z'n benen werken vind ik een halve deadllift, en veroorzaakt juist een bolle rug als je niet uit kijkt, en gaat gewoon meer naar een stiff legg toe. Maar goed.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dat denk je verkeerd. zijn rug is prima, zolang hij daadwerkelijk z'n blades naar beneden trekt en spanning op de pens zet, iets dat in een filmpje niet te zien is. Een holle rug bij een deadlift is iets dat ik zelf zelden heb gezien, enkel bij oly lifters met de soeplesse van een tijgert.
Z'n kont nog verder naar achter is onzin. Hij moet minder met z'n benen werken, daarom lijkt het ook of de bar ver van hem afkomt. Uiteindelijk breekt iedereen bij een neergaande beweging (als een squat) ook een stukje met de knieën (ipv alles met de heupen te doen). Juist omdat hij de deadlift tot een squat maakt gebeurt dit, en lijkt het erop of de bar ver van hem weg is. En dat is ook de juiste conclusie, alleen de oorzaak is niet de bar dichter je aantrekken, maar minder ver met de benen zaken, en meer met de heupen en rug doen, ergo, de kont meer de lucht in ipv naar achter.
de deadlift is all about leverage. Die bereik je niet door een squat positie aan te nemen (sumo komt in de buurt), maar door de beweging te minimaliseren, en de beweging zelf door zoveel mogelijk spiergroepen te laten gebeuren. Op dit moment gebruikt de video-man alleen z'n quads, waar een goede deadlifter ook z'n kont / heupen en de rugspieren langs de ruggegraat gebruikt, met als gevolg een hogere deadlift dan een squat.
Je doet het zo diep als het gaan zitten op een stoel, hangend naar achteren op je hielen, omhoogkijkend, en dan vanuit je benen.
Kont verder naar achter is zeker geen onzin. D'r zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Overdrijven is ook een vak, en niet elk lichaam is hetzelfde.
Ik ben 186cm met lange benen, en heb chronisch het gevoel dat m'n benen me in de weg zitten. Hoe ik hem ook doe.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 01-03-2012 13:50:32 ]![]()
Link doet het niet. Deze wel:quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:26 schreef seto het volgende:
http://www.sbs.com.au/ins(...)53/Massive-Obsession
Australische show waar over bodybuilden en de lifestyle wordt gesproken, wordt weer een lekker negatief beeld geschetst. Naso zit ook in het publiek.
![]()
Die link werkt hier gewoon...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ben weer terug van een paar daagjes Spanje, lekker om ff hoofd leeg te maken, en alles (met mate) te eten wat je normaal niet zo vaak eet. Paella, tapas, hmmm
Even over die discussie van de voorgaande pagina's: powerlifting vs. bodybuilding vs. CrossFit etc.
Wat we (wat je ook doet) gemeen hebben is dat we een doel voor ogen hebben over hoe we eruit moeten zien, of wat we moeten kunnen tillen. En daar werken we stap voor stap naartoe. Dan maakt het me eigenlijk niet veel uit hoe je het noemt. Denk je dat mensen iets doen wat inefficient is of zelfs funest voor hun doelen, dan kun je elkaar best onderbouwde adviezen geven.
Voor de rest zijn we allemaal bezig met hetzelfde: beter worden.Confidence through competence![]()
Lelijke vette baklappen die die gasten gaan afzeikenquote:
Slijmerig als je vrouw en manslijm.![]()
Yep, thanks!quote:
Kijk nu een paar minuten, mooi spul, nog niet eerder zoiets gezien over jongeren.
Wel shitty Asian genetics zeg, hij traint 5 dagen per week met 'strict dieting' maar hij ziet eruit als een gemuteerde concentratiekampbewoner. Eet hij niet genoeg of heeft hij echt shitty genetics?
Wel bedankt voor de tip, seto!![]()
Die grijze dakduif ook met die rode bandana.![]()
Iedereen moet maar al zijn energie in boeken steken en gaan leren i.p.v. te bodybuilden. Die gozer snapt niet dat het gaat om balans. Je kan prima en bodybuilden met een strikt dieet en daarnaast nog lezen, studie doen, andere sporten enz. Ik word er altijd zo moe van als mensen je als gek bestempelen omdat je calorieën/nutriënten telt. Het is juist dom als je dat niet doet. Hoe weet je anders ooit wat je in je lichaam gooit of waar je een tekort aan hebt. Daarnaast snapt hij ook niet dat de discipline van bodybuilden doorwerkt in andere delen van je leven.![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:57 schreef Panzermaus het volgende:
met 'strict dieting' maar hij ziet eruit als een gemuteerde concentratiekampbewoner.Lekker boy
Slijmerig als je vrouw en manslijm.![]()
Amen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:01 schreef kevin_ het volgende:
Iedereen moet maar al zijn energie in boeken steken en gaan leren i.p.v. te bodybuilden. Die gozer snapt niet dat het gaat om balans. Je kan prima en bodybuilden met een strikt dieet en daarnaast nog lezen, studie doen, andere sporten enz. Ik word er altijd zo moe van als mensen je als gek bestempelen omdat je calorieën/nutriënten telt. Het is juist dom als je dat niet doet. Hoe weet je anders ooit wat je in je lichaam gooit of waar je een tekort aan hebt. Daarnaast snapt hij ook niet dat de discipline van bodybuilden doorwerkt in andere delen van je leven.
Al denk ik dat de discipline er vaak al eerder in zit/geleerd is.![]()
Inderdaad, kijk maar naar Andreas Kinneging die nu veel in het nieuws is. Overdag hoogleraar, 's avonds squat hij 200kg high bar ATGquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:01 schreef kevin_ het volgende:
Iedereen moet maar al zijn energie in boeken steken en gaan leren i.p.v. te bodybuilden. Die gozer snapt niet dat het gaat om balans. Je kan prima en bodybuilden met een strikt dieet en daarnaast nog lezen, studie doen, andere sporten enz. Ik word er altijd zo moe van als mensen je als gek bestempelen omdat je calorieën/nutriënten telt. Het is juist dom als je dat niet doet. Hoe weet je anders ooit wat je in je lichaam gooit of waar je een tekort aan hebt. Daarnaast snapt hij ook niet dat de discipline van bodybuilden doorwerkt in andere delen van je leven.![]()
![]()
Grappig, je kunt meestal meteen zien aan (geklede) mensen of ze trainen of niet. Dat dere trapezius muscle.
Iemand in publiek: 'i workout for fitness' -> NO TRAPS AT ALL
Ook wel weer herkenbaar om te zien dat mensen in het publiek het 'niet snappen' waarom je nu per se die kracht/zo'n lichaam wil hebben zonder dat je het specifiek nodig hebt voor een sport ofzo. Man, het is gewoon iets waar je aan kunt werken, het is een uitdaging, het ziet er goed uit in de spiegel en het voelt goed. Wat heb je meer nodig?
Ik word persoonlijk altijd een beetje triest als ik in de krant lees over wielrenners die blabla al vanaf jongs af aan een obsessie hebben met hun fiets en sneller en sneller willen gaan. Of schaatsen. Wat je er uiteindelijk netto (resultaat-wise) aan over houdt is wat genoteerde tijden. Prima, whatever tickles your pickle. Maar dan heb je mensen zoals mijn vader die daar dan 'respect voor hebben' en 'deed jij maar zoiets'.Serieus, is dat gewoon een uitspraak vanuit jelly-ness, of wat. Willen mensen echt liever tijden op papier verbreken, dan sterk en esthetisch zijn + voelen?
[ Bericht 18% gewijzigd door Panzermaus op 01-03-2012 14:38:49 ]![]()
Ja dat willen sommige mensen liever, different strokes for different folks. Dat je neerkijkt op mensen die niet liften zegt meer iets over jou.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef Panzermaus het volgende:
Grappig, je kunt meestal meteen zien aan (geklede) mensen of ze trainen of niet. Dat dere trapezius muscle.
Ook wel weer herkenbaar om te zien dat mensen in het publiek het 'niet snappen' waarom je nu per se die kracht/zo'n lichaam wil hebben zonder dat je het specifiek nodig hebt voor een sport ofzo. Man, het is gewoon iets waar je aan kunt werken, het is een uitdaging, het ziet er goed uit in de spiegel en het voelt goed. Wat heb je meer nodig?
Ik word persoonlijk altijd een beetje triest als ik in de krant lees over wielrenners die blabla al vanaf jongs af aan een obsessie hebben met hun fiets en sneller en sneller willen gaan. Of schaatsen. Wat je er uiteindelijk netto (resultaat-wise) aan over houdt is wat genoteerde tijden. Prima, whatever tickles your pickle. Maar dan heb je mensen zoals mijn vader die daar dan 'respect voor hebben' en 'deed jij maar zoiets'.Serieus, is dat gewoon een uitspraak vanuit jelly-ness, of wat. Willen mensen echt liever tijden op papier verbreken, dan sterk en esthetisch zijn + voelen?
![]()
Jij lult net zo kortzinnig als de mensen waar jij het over hebt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef Panzermaus het volgende:
Dat is wel waarquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lult net zo kortzinnig als de mensen waar jij het over hebt.
Maakt toch niet uit wie wat waarom en wanneer doet, als ze er maar plezier mee hebben of tevredenheid uit halen.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Ik kijk niet neer op mensen die niet liften, waar haal je dat vandaan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:02 schreef seto het volgende:
[..]
Ja dat willen sommige mensen liever, different strokes for different folks. Dat je neerkijkt op mensen die niet liften zegt meer iets over jou.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lult net zo kortzinnig als de mensen waar jij het over hebt.Dat zeg ik, 'whatever tickles your pickle'. Mijn punt is dat mensen het veranderen van je lichaam naar een eigen ideaalbeeld 'raar' vinden, maar ondertussen geil worden van gasten die niets anders in hun leven hebben dan een fiets en rondetijden. Dag in dag uit. En dan nog allemaal aan de buis gekluisterd ook nog. Waarom kan het niet 'en' 'en' zijn. 'wielrennen, tof voor wie dat leuk vind', 'bodybuilding, tof voor wie dat leuk vind'. Maar nee, meeste mensen in mijn omgeving kunnen zich niet voorstellen wat de grote lol van dit hele verhaal is. Terwijl fietsen iets universeels 'respect hoor' lijkt te zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is wel waar
Maakt toch niet uit wie wat waarom en wanneer doet, als ze er maar plezier mee hebben of tevredenheid uit halen.
Is dat een stukje onzekerheid, of jaloezie? Of wat? Waarom moet bodybuilding over het algemeen als 'onnatuurlijk' en 'overdreven' en 'niet normaal' worden afgedaan? Iedereen zijn eigen toch?
[ Bericht 4% gewijzigd door Panzermaus op 01-03-2012 15:34:29 ]![]()
Vooral onbegrip denk ik. Mensen hebben geen idee what it takes om een groot fysiek te bouwen en denken dat het enige wat je doet is wat gewichten op en neer gooien. De rest hebben ze geen enkel benul van.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Panzermaus het volgende:
Is dat een stukje onzekerheid, of jaloezie? Of wat? Waarom moet bodybuilding over het algemeen als 'onnatuurlijk' en 'overdreven' en 'niet normaal' worden afgedaan? Iedereen zijn eigen toch?![]()
Het is volgens mij vaak precies dat laatste wat je schrijft. "Onzekerheid en jaloezie" en bij andere een stuk onwetendheid en generaliseren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik kijk niet neer op mensen die niet liften, waar haal je dat vandaan.
[..]
[..]
Dat zeg ik, 'whatever tickles your pickle'. Mijn punt is dat mensen het veranderen van je lichaam naar een eigen ideaalbeeld 'raar' vinden, maar ondertussen geil worden van gasten die niets anders in hun leven hebben dan een fiets en rondetijden. Dag in dag uit. En dan nog allemaal aan de buis gekluisterd ook nog. Waarom kan het niet 'en' 'en' zijn. 'wielrennen, tof voor wie dat leuk vind', 'bodybuilding, tof voor wie dat leuk vind'. Maar nee, meeste mensen in mijn omgeving kunnen zich niet voorstellen wat de grote lol van dit hele verhaal is. Terwijl fietsen iets universeels 'respect hoor' lijkt te zijn.
Is dat een stukje onzekerheid, of jaloezie? Of wat? Waarom moet bodybuilding over het algemeen als 'onnatuurlijk' en 'overdreven' en 'niet normaal' worden afgedaan? Iedereen zijn eigen toch?
Bij vele is het wat men onthoudt: Die ene brede gast met z'n grote bek op tv. Of die ene brede tokkie die met z'n hemptje lekker belachelijk door het winkelcentrum loopt breed te doen.
En dan is iedereen die breed is ook maar gelijk eng of asociaal, en deugt niet.
Bij de andere is het jaloezie, omdat ze stiekem ook wel groot willen zijn, maar er de kennis niet voor op doen, en tijd en energie er niet insteken.
En dan deugt het allemaal maar niet.![]()
De grootste charme van de sport vind ik het feit dat je jezelf gewoon ziet groeien, heerlijk. Ik vind het persoonlijk prachtig als ik weer een paar kg meer squat of druk, en als ik op zaterdagavond in de kroeg loop en een meisje van de middelbare school tegenkom die zegt: 'woo, jij bent echt gespierd geworden'. Heerlijk man.
Over een uurtje weer trainen, 17.00 uur is echt een heerlijke tijd; er is dan geen hond hier, en zodra je thuis bent kan je meteen aanschuiven voor het avondmaal. Prima.![]()
http://www.thepostgame.co(...)-unbelievably-strong
Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn he, 2 roemeense jochies van 5 en 7 die dingen kunnen waar ik alleen van kan dromen![]()
![]()
http://www.youtube.com/re(...)l0l0l123l123l0.1l1l0quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Autobandje het volgende:
http://www.thepostgame.co(...)-unbelievably-strong
Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn he, 2 roemeense jochies van 5 en 7 die dingen kunnen waar ik alleen van kan dromen![]()
Lief dagboek,
die schoenen die ik maandag besteld heb zijn NOG niet binnen. 6,50 bezorgkosten en dan moeten wachten, ik kan er slecht tegen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het is wel goed voor de genoegdoening; als ik bij een oefening meer kan dan de vorige keer dan ben ik tevreden; progressie houdt mij gemotiveerd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:59 schreef ZuidGrens het volgende:
De grootste charme van de sport vind ik het feit dat je jezelf gewoon ziet groeien, heerlijk. Ik vind het persoonlijk prachtig als ik weer een paar kg meer squat of druk, en als ik op zaterdagavond in de kroeg loop en een meisje van de middelbare school tegenkom die zegt: 'woo, jij bent echt gespierd geworden'. Heerlijk man.
Over een uurtje weer trainen, 17.00 uur is echt een heerlijke tijd; er is dan geen hond hier, en zodra je thuis bent kan je meteen aanschuiven voor het avondmaal. Prima.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/re(...)l0l0l123l123l0.1l1l0
FUAAAARK.
Ik vraag me altijd af of die kinderen het zelf ook leuk vinden en of die vader pro is op het gebied van trainen. Aangezien de kinderen er "last" van kunnen krijgen op latere leeftijd misschien. Als ze geen complexen tegenkomen in toekomst dan zullen ze vast heel blij zijn dat ze zo'n vader hebben gehad toen.If not now, then when.![]()
haha die shoulder lockouts in dat eerste filmpje, daar kan ik alleen van dromen
Nog even over deze deadlifts:Ik ben het met mister_popcorn eens dat dit een variant van de deadlift is die erg dicht bij de squat zit. Is dat verkeerd? Niet per se. Hangt ervan af wat Warsaws doel is met de deadlift. Wil hij juist meer de nadruk leggen op de quads? Dan is deze variant op zich prima. Wil hij zijn hams/glutes/onderrug meer gebruiken? Dan dus minder door de knieën.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:06 schreef Warsaw het volgende:
Ben nu bezig met Stronglifts 5x5. Over mijn houding met deadliften ben ik nog niet echt tevreden, heb het gefilmd en hieronder is de link. Iemand tips of dingen die ik fout doe? Alvast bedankt.full stops and exclamation marks![]()
Zo kwam het een beetje over mangquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik kijk niet neer op mensen die niet liften, waar haal je dat vandaan.![]()
En we gaan verder met het negatieve imago van bodybuilden:
![]()
Over die quads/glutes kwestie, zijn jullie verdrietig over jullie squat/deadlift-ass, aesthetics-wise? Als in, 'minder was mooier'?![]()
Des te meer ass des te beterquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:17 schreef Panzermaus het volgende:
Over die quads/glutes kwestie, zijn jullie verdrietig over jullie squat/deadlift-ass, aesthetics-wise? Als in, 'minder was mooier'?![]()
![]()
Hypocriete post dit, Panzer. Niet meer doen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef Panzermaus het volgende:
Deathlift or Die.![]()
Volgens mij ben jij de enige hier met ass(thetic)-complex :pquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:17 schreef Panzermaus het volgende:
Over die quads/glutes kwestie, zijn jullie verdrietig over jullie squat/deadlift-ass, aesthetics-wise? Als in, 'minder was mooier'?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Nee hoor, mijn gehele fysiek is kut, alleen hoor je me er niet overquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige hier met ass(thetic)-complex :p
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben doorverwezen naar dit topic omdat hier de kennis wel aanwezig zou zijn.
Dus even crossposten als het mag:
Zoals de, misschien wat cryptische titel al doet vermoeden... ik ben een man van 29, 109 kilo en mijn vetpercentage is 20%
Niet goed dus.
6 jaar geleden ben ik eens eerder 22 kilo afgevallen met Atkins. Alleen toen ging ik werken, na de studie, en kwam de rek er weer in, met dit als resultaat.
Waarom ik dan nu weer niet aan Atkins ga doen is voor mij simpel. Het werkt niet. Waarom niet? Omdat ik nu weer terug bij af ben. Ik geloof sowieso niet in diëten. Wel in het veranderen van levensstijl. En daarom dit topic. Ik heb mezelf al aardig ingelezen en ben opzoek naar de juiste balans.
Wees vrij om feedback te geven.
Om te beginnen heb ik met Harris-Benedic de volgende dingen uitgerekend:
BMR 2247 kcal
Onderhoudsniveau 3483 kcal
Cutten 3135 kcal
Bulken 3831
Goed, aankomen wil ik niet. Ik wil afvallen vet verliezen.
Daarbij twijfel ik of ik op onderhoudsniveau moet gaan eten en het verschil te moeten gaan maken door te sporten. Of op cutniveau gaan eten plus sport.
Vervolgens heb ik een voedingsschema gemaaktDit lijkt mij wat aan de magere kant.quote:Ontbijt 06:00
35 g brinta
220 ml half volle melk
Samen 238 kcal (e 20%, k 63%, v 16%)
Tussendoor 10:00
2 snee volkorenbrood
50 g kipfillet
Samen 195 kcal (e 33%, k 55%, v 12%)
Lunch 12:30
4 snee volkorenbrood
3 stuks gebakken ei in 15 ml olijfolie
Samen 627 kcal (e 20%, k 31%, v 49%)
Tussendoor 16:00
Heb ik nu staan, maar denk dat ik dit beter kan vervangen voor iets anders. Maar wat?
1 Banaan
1 Appel
Samen 184 kcal (e 4%, k 96%, v 0%)
Diner 18:00
Voor het gemak maar even dit genomen.
Varieer wel met kipfillet, rundergehakt, vis, volkorenpasta, snijbonen, andere groene groenten, etc.
250 g zilvervlies rijst
200 g kipfillet
15 ml olijfolie
200 g sperziebonen
Samen 1316 kcal (e 21%, k 62%, v 18%)
Na het trainen
300 ml half volle melk
30 gram whey
Samen 228 kcal (e 54%, k 29%, v 17%)
Totaal 2788 kcal (e 23%, k 54%, v 23%)
Cutten 3135 kcal
Het verschil met cutten is zo'n 400 kcal. Goed, het zal allemaal niet zo nauw zijn, maar toch. Suggesties?
Kwa sport, in principe ben ik elk avond, na 20:00 vrij om te doen en laten wat ikwil.
Ik wil geen bodybuilder worden. I know, dat wordt je ook niet zomaar. Maar omdat mij doel vetverlies is licht het accent meer op cardio.
Ma
borst + biceps, 45 min fietsen
Di
Hardlopen
Woe
rug + triceps, 45 min fietsen
Do
Benen
Vrij
Rust
Zat
Schouders, hardlopen
Zo
60 minuten fietsen
Eventueel een verschuiving in het programma voor een betere rustverhouding zou goed zijn. Maar hoe? Suggesties?
Mijn doel voor nu, in 3 maanden tijd het vetpercentage naar 15% brengen. Realistisch?Pain is temporary![]()
Het is niet dat Atkins niet werkt, maar dat je nadat je klaar dacht te zijn weer lekker veel koolhydraten en kcal's in het algemeen naar binnen bent gaan schuiven. Je bent een afspiegeling van wat je eet.
Overigens wel een heel aardig voedingsschema (als beginner die hier binnen komt vallen, de meesten doen dat niet) met fatsoenlijke macro's. Complimenten. Als je vindt dat het te weinig is, moet je gewoon grotere porties nemen.Confidence through competence![]()
Atkins werkt opzich als de tierelier, maar het is gewoon niet realistisch om dat je leven lang te blijven volhouden vind ik. Daarom denk ik, waarom niet gelijk het juiste "dieet" handhaven.
Dank voor het compliment. Ik lees me graag goed in voordat ik ergens aan begin als het persoonlijk is.
Grotere portiers nemen. Hoe simpel eigenlijk!
Waar ik mij wel zorgen om maak is rust. Is 1 dag rust niet te weinig met de verdeling zoals ik die hanteer?Pain is temporary![]()
Neuh, het lijkt niet een erg zwaar schema wat je hebt. Ik zou me echter, zeker in het begin, meer op de compound oefeningen richten ipv op (ook) isolatie zoals biceps/triceps.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:40 schreef M_109_20 het volgende:
Waar ik mij wel zorgen om maak is rust. Is 1 dag rust niet te weinig met de verdeling zoals ik die hanteer?![]()
Ik zou op woensdag dat fietsen eruit gooien, but that's just me.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
je moet het ook vooral leuk vinden om te blijven doen als je vet wil verliezen.
Wat ik zelf leuk vind:
anaeroob & bw oefeningen, aeroob, fullbody, rust
herhaal.![]()
Compound oefeningen zijn
Bench press
Military press
Deadlift
Squat
Pull-ups.
Zijn er nog meer?
En daar train je je grote spiergroepen mee dat weer effectief is voor vet verbranding toch?Pain is temporary![]()
Yep, veel meer. Bijvoorbeeld; http://www.bodybuilding.com/fun/wotw46.htm Maar als je op compund trainen (bv) zoekt vind je het wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:54 schreef M_109_20 het volgende:
Compound oefeningen zijn
Bench press
Military press
Deadlift
Squat
Pull-ups.
Zijn er nog meer?
En daar train je je grote spiergroepen mee dat weer effectief is voor vet verbranding toch?
Grote spiergroepen trainen verbrand meer vet inderdaad. Met die grote groepen train je kleinere spieren ook mee waardoor die in eerste instantie niet zo belangrijk zijn om te isoleren.![]()
Ben zelf een atkinnende lifter. Heb er in mn jeugd 23 kilo mee afgevallen. 4 jaar vastgehouden maar nadat ik ging samenwonen met dinnetje kwam het er weer snel bijNu dus weer..
Wat je wel erg gaat merken is dat je in ketose veel slapper wordt. Dit komt omdat je spieren geen glycogeen meer in hun reserves hebben. Wat ik dan dus doe: Op trainingsdagen 45min vantevoren 50gr dextrose (let op, geen fructose! dit gaat als prioriteit naar je lever ipv spier) te nemen met je whey shake. Dan ben je even uit ketose, de ochtend erna weer in ketose. Ik zou dit wel pas doen als je een beetje doorhebt hoeveel carbs je kan hebben.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Wat eten jullie voor het slapen gaan? Allemaal kwark en Whey voor langzame eiwitten of heeft iemand nog andere goede tips?
Heb momenteel alleen nog een (driekwart volle) bak kwark staan, meer niet.![]()
schepje melkeiwitI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Eten voor het slapen gaan is niet nodig, voor mij dan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:20 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat eten jullie voor het slapen gaan? Allemaal kwark en Whey voor langzame eiwitten of heeft iemand nog andere goede tips?
Heb momenteel alleen nog een (driekwart volle) bak kwark staan, meer niet.![]()
Hoezo?quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:25 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Eten voor het slapen gaan is niet nodig, voor mij dan.![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:17 schreef Panzermaus het volgende:
Over die quads/glutes kwestie, zijn jullie verdrietig over jullie squat/deadlift-ass, aesthetics-wise? Als in, 'minder was mooier'?Dit dus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige hier met ass(thetic)-complex :p
Of toch du vader?![]()
Jouw lichaam is inderdaad anders, jij hebt 's nachts geen eiwitten nodig. Jij kan zonder eiwitten groeien en herstellen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:25 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Eten voor het slapen gaan is niet nodig, voor mij dan.
Of toch du vader?![]()
Eerste nachtrust na een workout zeker extra langzame eiwitten om de spiersynthese te voeden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:20 schreef ZuidGrens het volgende:
Heb momenteel alleen nog een (driekwart volle) bak kwark staan, meer niet.
Op andere dagen, zonder spiersynthese wat aan de gang is door een workout, hoef ik niet per se te eten, en als ik Intermittent Fast doe zeker niet. Maar meestal eet ik nog wat kwark, wat noten, of wat tonijn als ik trek heb, ik ga niet met hongergevoel slapen en zo mijn nachtrust verstoren.
Studies met Ramadan hebben uitgewezen dat spierafbraak pas begint na zo'n 72 uur vasten, na rust (dus zonder workouts).Confidence through competence![]()
Hmm, wist ik niet. Ik heb zelf altijd het idee dat het bij mij wat eerder begint.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eerste nachtrust na een workout zeker extra langzame eiwitten om de spiersynthese te voeden.
Op andere dagen, zonder spiersynthese wat aan de gang is door een workout, hoef ik niet per se te eten, en als ik Intermittent Fast doe zeker niet. Maar meestal eet ik nog wat kwark, wat noten, of wat tonijn als ik trek heb, ik ga niet met hongergevoel slapen en zo mijn nachtrust verstoren.
Studies met Ramadan hebben uitgewezen dat spierafbraak pas begint na zo'n 72 uur vasten, na rust (dus zonder workouts).![]()
Ik denk niet dat we kunnen voelen wanneer spierafbraak begintquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:41 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hmm, wist ik niet. Ik heb zelf altijd het idee dat het bij mij wat eerder begint.
Die ramadan-studies wezen uit dat de aminozuren pool groot genoeg was om in de behoefte te voorzien. Daarna worden allerlei spijsverteringsenzymen afgebroken (omdat die toch niks doen) en dan pas wordt er een verhoogde spierafbraak gemeten.
Maar baat niet = schaadt niet, dus prima om wat te eten voor bed.Confidence through competence![]()
Zo te zien werkte het Atkins dieet juist hartstikke goed aangezien je er veel gewicht mee hebt verloren. Maar toen verloor je de discipline om het vol te houden en nu verklaar je je gewichtstoename aan "het niet werken van het dieet". Als je nu de discipline verliest om naar de sportschool te gaan werkt deze dan ook niet meer?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:33 schreef M_109_20 het volgende:
Ik ben doorverwezen naar dit topic omdat hier de kennis wel aanwezig zou zijn.
Dus even crossposten als het mag:
Zoals de, misschien wat cryptische titel al doet vermoeden... ik ben een man van 29, 109 kilo en mijn vetpercentage is 20%
Niet goed dus.
6 jaar geleden ben ik eens eerder 22 kilo afgevallen met Atkins. Alleen toen ging ik werken, na de studie, en kwam de rek er weer in, met dit als resultaat.
Waarom ik dan nu weer niet aan Atkins ga doen is voor mij simpel. Het werkt niet. Waarom niet? Omdat ik nu weer terug bij af ben. Ik geloof sowieso niet in diëten. Wel in het veranderen van levensstijl. En daarom dit topic. Ik heb mezelf al aardig ingelezen en ben opzoek naar de juiste balans.
Wees vrij om feedback te geven.
Om te beginnen heb ik met Harris-Benedic de volgende dingen uitgerekend:
BMR 2247 kcal
Onderhoudsniveau 3483 kcal
Cutten 3135 kcal
Bulken 3831
Goed, aankomen wil ik niet. Ik wil afvallen vet verliezen.
Daarbij twijfel ik of ik op onderhoudsniveau moet gaan eten en het verschil te moeten gaan maken door te sporten. Of op cutniveau gaan eten plus sport.
Vervolgens heb ik een voedingsschema gemaakt
[..]
Dit lijkt mij wat aan de magere kant.
Cutten 3135 kcal
Het verschil met cutten is zo'n 400 kcal. Goed, het zal allemaal niet zo nauw zijn, maar toch. Suggesties?
Kwa sport, in principe ben ik elk avond, na 20:00 vrij om te doen en laten wat ikwil.
Ik wil geen bodybuilder worden. I know, dat wordt je ook niet zomaar. Maar omdat mij doel vetverlies is licht het accent meer op cardio.
Ma
borst + biceps, 45 min fietsen
Di
Hardlopen
Woe
rug + triceps, 45 min fietsen
Do
Benen
Vrij
Rust
Zat
Schouders, hardlopen
Zo
60 minuten fietsen
Eventueel een verschuiving in het programma voor een betere rustverhouding zou goed zijn. Maar hoe? Suggesties?
Mijn doel voor nu, in 3 maanden tijd het vetpercentage naar 15% brengen. Realistisch?we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Amen. Een 'dieet' is for life. Als jij gaat eten zodat je lichaam in homeostase is op je streefcompositie, dan bereik je uiteindelijk je streefcompositie en behoud je het.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:49 schreef McNulty het volgende:
[..]
Zo te zien werkte het Atkins dieet juist hartstikke goed aangezien je er veel gewicht mee hebt verloren. Maar toen verloor je de discipline om het vol te houden en nu verklaar je je gewichtstoename aan "het niet werken van het dieet". Als je nu de discipline verliest om naar de sportschool te gaan werkt deze dan ook niet meer?Confidence through competence![]()
1. Omdat ik eet van 12 tot 18 uur.quote:
2. Ik vast dus het grootste gedeelte van de dag.
3. Macro's halen is het belangrijkst. Het maakt niet uit hoe vaak of wanneer je eet.
4. Vasten spaart spieren.![]()
Doe je Leangains?quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:51 schreef kevin_ het volgende:
[..]
1. Omdat ik eet van 12 tot 18 uur.
2. Ik vast dus het grootste gedeelte van de dag.
3. Macro's halen is het belangrijkst. Het maakt niet uit hoeveel of wanneer je eet.
4. Vasten spaart spieren.Confidence through competence![]()
Ik doe af en toe ook wel eens niet eten van diner tot volgende dag 14:00. Bevalt me wel.quote:
Heb je weleens geprobeerd om fasted te trainen? Niet helemaal fasted, maar na wat BCAA's of Whey. De eerste keer dat ik dit deed ging ik bijna over me nek. Tegenwoordig werkt het heerlijk en ben ik merkbaar sterker fasted door de verhoging van een aantal catecholamines. Je concentratie gaat ook een stuk omhoog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik doe af en toe ook wel eens niet eten van diner tot volgende dag 14:00. Bevalt me wel.![]()
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik eraan gedacht heb, maar het nog niet aangedurft heb. Ook omdat ik idd als ik te weinig heb gegeten (niet fasted) ik gauw duizelig word en me slap voel op de grote compounds. Ik weet dat ik me in theorie anders zou kunnen voelen na een paar keer compleet fasted trainen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:03 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Heb je weleens geprobeerd om fasted te trainen? Niet helemaal fasted, maar na wat BCAA's of Whey. De eerste keer dat ik dit deed ging ik bijna over me nek. Tegenwoordig werkt het heerlijk en ben ik merkbaar sterker fasted door de verhoging van een aantal catecholamines. Je concentratie gaat ook een stuk omhoog.
Staat op m'n todo list, wil het zeker een paar keer uitproberen.
Probleem is dat ik vaak rond 16:00-18:00 train. Dus meestal komt daar wel een maaltijd aan vooraf.Confidence through competence![]()
Intermittent fasting schijnt vooral effectief te zijn om van je "voedselobsessie" af te komen. Klinkt interessant, toch maar eens proberen als echte endo. Welk eetwindow zou het fijnste werken?BEASTMODE![]()
Morgen rug/tricep dagje, zat te denken aan:
--rug--
lat pulldown
deadlift
cable row
bent over row (alleen dan met 1 dumbell, weet niet hoe die oefening heet ?)
(3x8)
pullups
( 3x faillure)
--triceps--
dumbbell tricep extension
skull crusher
Cable Rope Overhead Triceps Extension
Tricep pulldowns
(3x8)
nog aan te bevelen oefeningen of oefeningen die ik beter kan weglaten ?
pullups doe ik aan het einde van mijn rug oefeningen (dus dat is vaak maar 2 of 3x optrekken).
Daarna pas triceps, maar dat spreekt voor zich lijkt me.![]()
Het kwam als reactie op mijn klacht dat mijn armen zo ver achter blijven. Gewoon gezegd dat ik het liever op de natuurlijke manier probeer. Als dat betekent dat ik wat harder moet werken, dan moet ik maar wat harder werken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ech serieus?!?
Wat zei je? Steek die zooi maar in je eigen reet?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Thanks brah! Ben me op dit moment meer aan het inlezen over ketose(-dieting) hoe en wat, praktische tips als deze zijn dan erg waardevol.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:18 schreef Zith het volgende:
Ben zelf een atkinnende lifter. Heb er in mn jeugd 23 kilo mee afgevallen. 4 jaar vastgehouden maar nadat ik ging samenwonen met dinnetje kwam het er weer snel bijNu dus weer..
Wat je wel erg gaat merken is dat je in ketose veel slapper wordt. Dit komt omdat je spieren geen glycogeen meer in hun reserves hebben. Wat ik dan dus doe: Op trainingsdagen 45min vantevoren 50gr dextrose (let op, geen fructose! dit gaat als prioriteit naar je lever ipv spier) te nemen met je whey shake. Dan ben je even uit ketose, de ochtend erna weer in ketose. Ik zou dit wel pas doen als je een beetje doorhebt hoeveel carbs je kan hebben.
Lijkt me wel mooi om echt ziek lean te zijn in de zomer, tuurlijk zal het met met meer massa mooier uitkomen maar ik ben er toch wel erg nieuwsgierig naar allemaal.![]()
![]()
Thanks voor de tips op mijn Deadliftfilmpje! Ik wil inderdaad de focus op mijn onderrug leggen, dus minder door mn knieen in t vervolg.![]()
Ik doe 14.00 - 22.00. Vind 't eigenlijk niet zo heel moeilijk allemaal. Sure je hebt wel zieke honger soms maar daar wen je ook wel aan. En als je paar glazen water downed is dat ook zo weer weg. Waar ik soms nog wel de mist in ga is als ik op de moment dat ik WEL mag eten 't hele huis ook leegvreet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:32 schreef Awesome_ het volgende:
Intermittent fasting schijnt vooral effectief te zijn om van je "voedselobsessie" af te komen. Klinkt interessant, toch maar eens proberen als echte endo. Welk eetwindow zou het fijnste werken?
Maar het fijnste hangt voornamelijk af van je dagelijkse ritme. Iemand met een 9-5 baan moet niet hetzelfde doen als iemand die onregelmatig werkt, of een student is oid.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Inderdaad, zal morgen eens beginnen met 12:00 - 18:00(of 20:00). Ben student dus moet goed te zijn denk ikquote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:55 schreef Jajong het volgende:
Maar het fijnste hangt voornamelijk af van je dagelijkse ritme. Iemand met een 9-5 baan moet niet hetzelfde doen als iemand die onregelmatig werkt, of een student is oid.
BEASTMODE![]()
Vergeet je goede vetten niet. Vertragen de spijsvertering een beetjequote:Op donderdag 1 maart 2012 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eerste nachtrust na een workout zeker extra langzame eiwitten om de spiersynthese te voeden.
-
Wat is precies het voordeel van intermittent fast? Lijkt me niet echt handig in de bulk?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
pff, gisteravond onderuit gegaan met de fiets, nu een pijnlijke knie (en een aardige kater). Vandaag maar even niet trainen, en morgen kijken of een lower-body training wel kan, of dat ik beter nogmaals voor upper-body kan gaan met die knie.![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vergeet je goede vetten niet. Vertragen de spijsvertering een beetje
Dit gaat eigenlijk standaard door de magere kwark, ben er al aan gewend. Nog wat suikervrije siroop of zoetstof erdoor
Nee, die gast van Leangains zegt ook dat dat wel kan (wel veel eten in die feeding windowquote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:44 schreef star_gazer het volgende:
Wat is precies het voordeel van intermittent fast? Lijkt me niet echt handig in de bulk?) maar dat het meer geschikt is als methode om een cut vol te houden en zoveel mogelijk spiermassa te behouden of zelfs een klein beetje bij te komen.
Het idee is energie partitie te sturen: je lichaam zoveel mogelijk vet ipv spier te laten verbranden als het reserveenergie nodig heeft, en zoveel mogelijk spieropbouw te stimuleren na een workout ipv vet aan te zetten.Confidence through competence![]()
@M_109_20 er zitten geen 1300kcal in die avondmaaltijd, behalve als je die spersiebonen vervangt met pure roomboter.
200g kipfilet is zo'n 130kcal per 100g, dus dat is 260, spersiebonen 36kcal per 100g, dus dat is nog eens 72kcal. Bereide zilvervliesrijst is zo'n 137kcal per 100g, dus totaal als maaltijd 675kcal , ik neem niet aan,dat je onbereide 250g opkrijgt, dat is namelijk bereid 2 tot 3x zo groot/veel/zwaar![]()
Je telt altijd je calorieën / hoeveelheden onbereid.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:28 schreef CorwinofAmber het volgende:
@M_109_20 er zitten geen 1300kcal in die avondmaaltijd, behalve als je die spersiebonen vervangt met pure roomboter.
200g kipfilet is zo'n 130kcal per 100g, dus dat is 260, spersiebonen 36kcal per 100g, dus dat is nog eens 72kcal. Bereide zilvervliesrijst is zo'n 137kcal per 100g, dus totaal als maaltijd 675kcal , ik neem niet aan,dat je onbereide 250g opkrijgt, dat is namelijk bereid 2 tot 3x zo groot/veel/zwaarIk vind het altijd mooi hoe Martin Berkhan 't heeft over "Fuckarounditis"quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, die gast van Leangains zegt ook dat dat wel kan (wel veel eten in die feeding window) maar dat het meer geschikt is als methode om een cut vol te houden en zoveel mogelijk spiermassa te behouden of zelfs een klein beetje bij te komen.
Het idee is energie partitie te sturen: je lichaam zoveel mogelijk vet ipv spier te laten verbranden als het reserveenergie nodig heeft, en zoveel mogelijk spieropbouw te stimuleren na een workout ipv vet aan te zetten.![]()
![]()
Niemand eet 250g onbereide rijst, niemand, dat is een gigantische stapel op een etensbord. Dat zou een pak rijst per 4 maaltijden betekenen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:30 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Je telt altijd je calorieën / hoeveelheden onbereid.
[..]
Ik vind het altijd mooi hoe Martin Berkhan 't heeft over "Fuckarounditis"![]()
http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.htmlquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:30 schreef rapelsen het volgende:
Ik vind het altijd mooi hoe Martin Berkhan 't heeft over "Fuckarounditis"
Ik zeg ook niet dat zijn hoeveelheid klopt. Ik zeg alleen dat calorieën + hoeveelheden geteld worden vóór dat het bereid is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:31 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Niemand eet 250g onbereide rijst, niemand, dat is een gigantische stapel op een etensbord. Dat zou een pak rijst per 4 maaltijden betekenen.![]()
Ja, okay, dus in theorie, zoals hij het daar opgeschreven heeft, is het correct, maar dat krijgt hij nooit naar binnen binnen 30min avondeten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:36 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat zijn hoeveelheid klopt. Ik zeg alleen dat calorieën + hoeveelheden geteld worden vóór dat het bereid is.![]()
ik eet als avond maaltijd 250gram gekookte rijst en daar komt dan zo'n 200gram kip bij en nog wat groente en pindasaus. En dat past bij lange na niet op 1 bord...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:31 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Niemand eet 250g onbereide rijst, niemand, dat is een gigantische stapel op een etensbord. Dat zou een pak rijst per 4 maaltijden betekenen.
En dan als afsluiter nog 450mL kwark.
Rijst verdubbeld ongeveer in gewicht na het koken, en dat zou dan 500gram gekookt betekenen.
Dat lukt me wel denk ik ;-) Al zal ik aan het kokhalzen zijn van de dramatisch lame smaak ;-)
En een hypo krijgen van de carbs
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 02-03-2012 10:04:52 ]![]()
Dat is helemaal persoonlijk. Je moet wel voor het grootste gedeelte 8 uur eten en 16 uur vasten aanhouden. Dit kan van 9 tot 17 uur of 14 tot 22 uur. Er zijn verschillende scenario's mogelijk. Je hoeft ook niet persee op lege maag te trainen. 1 of 2 kleine maaltijden van te voren mag ook.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:32 schreef Awesome_ het volgende:
Intermittent fasting schijnt vooral effectief te zijn om van je "voedselobsessie" af te komen. Klinkt interessant, toch maar eens proberen als echte endo. Welk eetwindow zou het fijnste werken?
http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html
* The majority of your daily calorie intake is consumed in the post-workout period. Depending on setup, this means that approximately 95-99% (fasted training), 80% (one pre-workout meal) or 60% (two pre-workout meals) of your daily calorie intake is consumed after training.
Ik train altijd op lege maag, omdat ik het fijn vind, maar het hoeft niet.![]()
Herkenbaarquote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:55 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik doe 14.00 - 22.00. Vind 't eigenlijk niet zo heel moeilijk allemaal. Sure je hebt wel zieke honger soms maar daar wen je ook wel aan. En als je paar glazen water downed is dat ook zo weer weg. Waar ik soms nog wel de mist in ga is als ik op de moment dat ik WEL mag eten 't hele huis ook leegvreet.. Beast mode
.
![]()
ll the claims made are scientifically proven through empirical studies on humans.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:44 schreef star_gazer het volgende:
Wat is precies het voordeel van intermittent fast? Lijkt me niet echt handig in de bulk?
* Increased insulin sensitivity, possibly resulting in superior nutrient partitioning as compared to traditional meal patterns; especially when combined with weightlifting. There are also several other health benefits, including improved blood lipids (scientifically proven).
* Possible to reduce bodyfat and increase lean mass through a cyclic calorie intake.
* No more obsessive thinking about food and worrying about eating every second hour.
* Very liberal approach to calorie intake in the eating window (8 hrs) and post-workout window; you can eat to your hearts content and still lose bodyfat.
* Increased mental focus, energy and productivity during the fast.
* Increased metabolism during the fast. Ironically, most people think it´s the other way around.
* Appetite suppression during the fast. This is particularily beneficial if your main priority is to lose bodyfat.
That being said, IF is not a universal solution to gaining lean mass and losing bodyfat. Just like there are people that prefer high carbohydrate diets, and loathe low carb diets, some people will prefer a higher meal frequency and more regular meal patterning. However, those that like IF rarely go back to their old habits of meal patterning and meal frequencies.
Vasten beschermt je hersens ook nog eens extra. Hier nog een uitgebreid interview: http://www.leighpeele.com(...)nt-fasting-interview![]()
Maar voor mensen die savonds trainen is dit toch niet te doen? Ik train altijd om 8uur 's avonds ong. Dit zou betekenen dat ik vanaf 8 tot 4 uur 's nachts zou moeten eten..quote:BEASTMODE![]()
Nee. Je kan ook 40% van je calorieën voordat je gaat trainen eten en 60% erna. Dus je window wordt dan van 14 tot 22 uur ongeveer. Na je training (rond 21 uur?) eet je dus 60% van je calorieën.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:26 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Maar voor mensen die savonds trainen is dit toch niet te doen? Ik train altijd om 8uur 's avonds ong. Dit zou betekenen dat ik vanaf 8 tot 4 uur 's nachts zou moeten eten..![]()
Rijst verdriedubbelt als je het kookt....Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Het idee is dat je je energie inname zo partitioneert, dat zoveel mogelijk ná je workout wordt gegeten, om de verhoogde spiersynthese te voeden en verhoogde spierafbraak tegen te gaan, welke beide plaatsvinden na een workout.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:26 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Maar voor mensen die savonds trainen is dit toch niet te doen? Ik train altijd om 8uur 's avonds ong. Dit zou betekenen dat ik vanaf 8 tot 4 uur 's nachts zou moeten eten..Confidence through competence![]()
Yes! Paar weken geleden door de 70 kilo bench press, vandaag de 80 ingetikt. 2 setjes van 6 x 80 is in mijn beleving overtuigend 80 kilo bench pressen.![]()
Nog steeds zonder spotter, dus met spotter zou ik de 90 nu wel moeten halen.
Ik train trouwens ook graag op lege maag. Concentratie is hoger en ik heb het idee dat ik sterker ben.
Nu moet ik wel echt eten, anders ga ik trillen enzo.![]()
![]()
Ja ik kijk altijd heel zuur en zeik alles af bij het benchen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:54 schreef Drommeldaris het volgende:
Iemand hier die de negative benchpress doet?-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Ik neem aan dat je negatieve sets bedoelt?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:54 schreef Drommeldaris het volgende:
Iemand hier die de negative benchpress doet?![]()
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:16 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja ik kijk altijd heel zuur en zeik alles af bij het benchen.![]()
![]()
Nope. Ziet er wel interesant uit though. http://www.muscleandstren(...)-with-negatives.htmlquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:54 schreef Drommeldaris het volgende:
Iemand hier die de negative benchpress doet?![]()
Ben zelf niet zo fan van forced negatives, geeft veel meer spierpijn dan normale training en weet ook niet of het wel echt effectiever is.![]()
Iemand ervaring met enkel en alleen groente/vlees eten voor de cut?
Mijn instructeur heeft mij gevraagd als test-object voor zijn scriptie, waarbij zelf een cut-methode heeft ontwikkeld. In de praktijk ziet een dag er nu zo voor mij uit:
's ochtends:
Groente (broccoli bijvoorbeeld) + halve kipfilet (of vlees/garnalen)
Tussendoor:
Mandarijn(en)
's middags:
Meer groente (witlof bijvoorbeeld) + meer kipfilet (of vlees/garnalen)
's avonds
Nog meer groente
Na de training:
Bord brinta + whey
Mijn nieuwe schema krijg ik vanavond pas, maar ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.Get this guy a jockstrap and a cookie!![]()
En dan wel mandarijnen en brinta?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:30 schreef BMS-THAD het volgende:
Iemand ervaring met enkel en alleen groente/vlees eten voor de cut?
Mijn instructeur heeft mij gevraagd als test-object voor zijn scriptie, waarbij zelf een cut-methode heeft ontwikkeld. In de praktijk ziet een dag er nu zo voor mij uit:
's ochtends:
Groente (broccoli bijvoorbeeld) + halve kipfilet (of vlees/garnalen)
Tussendoor:
Mandarijn(en)
's middags:
Meer groente (witlof bijvoorbeeld) + meer kipfilet (of vlees/garnalen)
's avonds
Nog meer groente
Na de training:
Bord brinta + whey
Mijn nieuwe schema krijg ik vanavond pas, maar ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Veel te weinig wel. Daar is Thad niet droog van geworden.Deathlift or Die.![]()
Ja, lees het zelf net ook terug ja.quote:
1 of 2 fruit als 'snack' zeg maar. En de brinta enkel na een training.Get this guy a jockstrap and a cookie!![]()
Wat doet hij voor opleiding? MBO Voedingsbegeleider niveau 3?[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Volgens hem mag je ook niet boven je lichaamsgewicht trainen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:39 schreef Jajong het volgende:
Wat doet hij voor opleiding? MBO Voedingsbegeleider niveau 3?
Deathlift or Die.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: