Minder met z'n benen werken vind ik een halve deadllift, en veroorzaakt juist een bolle rug als je niet uit kijkt, en gaat gewoon meer naar een stiff legg toe. Maar goed.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dat denk je verkeerd. zijn rug is prima, zolang hij daadwerkelijk z'n blades naar beneden trekt en spanning op de pens zet, iets dat in een filmpje niet te zien is. Een holle rug bij een deadlift is iets dat ik zelf zelden heb gezien, enkel bij oly lifters met de soeplesse van een tijgert.
Z'n kont nog verder naar achter is onzin. Hij moet minder met z'n benen werken, daarom lijkt het ook of de bar ver van hem afkomt. Uiteindelijk breekt iedereen bij een neergaande beweging (als een squat) ook een stukje met de knieën (ipv alles met de heupen te doen). Juist omdat hij de deadlift tot een squat maakt gebeurt dit, en lijkt het erop of de bar ver van hem weg is. En dat is ook de juiste conclusie, alleen de oorzaak is niet de bar dichter je aantrekken, maar minder ver met de benen zaken, en meer met de heupen en rug doen, ergo, de kont meer de lucht in ipv naar achter.
de deadlift is all about leverage. Die bereik je niet door een squat positie aan te nemen (sumo komt in de buurt), maar door de beweging te minimaliseren, en de beweging zelf door zoveel mogelijk spiergroepen te laten gebeuren. Op dit moment gebruikt de video-man alleen z'n quads, waar een goede deadlifter ook z'n kont / heupen en de rugspieren langs de ruggegraat gebruikt, met als gevolg een hogere deadlift dan een squat.
Link doet het niet. Deze wel:quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:26 schreef seto het volgende:
http://www.sbs.com.au/ins(...)53/Massive-Obsession
Australische show waar over bodybuilden en de lifestyle wordt gesproken, wordt weer een lekker negatief beeld geschetst. Naso zit ook in het publiek.
Lelijke vette baklappen die die gasten gaan afzeikenquote:
Yep, thanks!quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:57 schreef Panzermaus het volgende:
met 'strict dieting' maar hij ziet eruit als een gemuteerde concentratiekampbewoner.
Amen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:01 schreef kevin_ het volgende:
Die grijze dakduif ook met die rode bandana.![]()
Iedereen moet maar al zijn energie in boeken steken en gaan leren i.p.v. te bodybuilden. Die gozer snapt niet dat het gaat om balans. Je kan prima en bodybuilden met een strikt dieet en daarnaast nog lezen, studie doen, andere sporten enz. Ik word er altijd zo moe van als mensen je als gek bestempelen omdat je calorieën/nutriënten telt. Het is juist dom als je dat niet doet. Hoe weet je anders ooit wat je in je lichaam gooit of waar je een tekort aan hebt. Daarnaast snapt hij ook niet dat de discipline van bodybuilden doorwerkt in andere delen van je leven.
Inderdaad, kijk maar naar Andreas Kinneging die nu veel in het nieuws is. Overdag hoogleraar, 's avonds squat hij 200kg high bar ATGquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:01 schreef kevin_ het volgende:
Die grijze dakduif ook met die rode bandana.![]()
Iedereen moet maar al zijn energie in boeken steken en gaan leren i.p.v. te bodybuilden. Die gozer snapt niet dat het gaat om balans. Je kan prima en bodybuilden met een strikt dieet en daarnaast nog lezen, studie doen, andere sporten enz. Ik word er altijd zo moe van als mensen je als gek bestempelen omdat je calorieën/nutriënten telt. Het is juist dom als je dat niet doet. Hoe weet je anders ooit wat je in je lichaam gooit of waar je een tekort aan hebt. Daarnaast snapt hij ook niet dat de discipline van bodybuilden doorwerkt in andere delen van je leven.
Ja dat willen sommige mensen liever, different strokes for different folks. Dat je neerkijkt op mensen die niet liften zegt meer iets over jou.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef Panzermaus het volgende:
Grappig, je kunt meestal meteen zien aan (geklede) mensen of ze trainen of niet. Dat dere trapezius muscle.
Iemand in publiek: 'i workout for fitness' -> NO TRAPS AT ALL
Ook wel weer herkenbaar om te zien dat mensen in het publiek het 'niet snappen' waarom je nu per se die kracht/zo'n lichaam wil hebben zonder dat je het specifiek nodig hebt voor een sport ofzo. Man, het is gewoon iets waar je aan kunt werken, het is een uitdaging, het ziet er goed uit in de spiegel en het voelt goed. Wat heb je meer nodig?
Ik word persoonlijk altijd een beetje triest als ik in de krant lees over wielrenners die blabla al vanaf jongs af aan een obsessie hebben met hun fiets en sneller en sneller willen gaan. Of schaatsen. Wat je er uiteindelijk netto (resultaat-wise) aan over houdt is wat genoteerde tijden. Prima, whatever tickles your pickle. Maar dan heb je mensen zoals mijn vader die daar dan 'respect voor hebben' en 'deed jij maar zoiets'.Serieus, is dat gewoon een uitspraak vanuit jelly-ness, of wat. Willen mensen echt liever tijden op papier verbreken, dan sterk en esthetisch zijn + voelen?
Jij lult net zo kortzinnig als de mensen waar jij het over hebt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef Panzermaus het volgende:
Grappig, je kunt meestal meteen zien aan (geklede) mensen of ze trainen of niet. Dat dere trapezius muscle.
Ook wel weer herkenbaar om te zien dat mensen in het publiek het 'niet snappen' waarom je nu per se die kracht/zo'n lichaam wil hebben zonder dat je het specifiek nodig hebt voor een sport ofzo. Man, het is gewoon iets waar je aan kunt werken, het is een uitdaging, het ziet er goed uit in de spiegel en het voelt goed. Wat heb je meer nodig?
Ik word persoonlijk altijd een beetje triest als ik in de krant lees over wielrenners die blabla al vanaf jongs af aan een obsessie hebben met hun fiets en sneller en sneller willen gaan. Of schaatsen. Wat je er uiteindelijk netto (resultaat-wise) aan over houdt is wat genoteerde tijden. Prima, whatever tickles your pickle. Maar dan heb je mensen zoals mijn vader die daar dan 'respect voor hebben' en 'deed jij maar zoiets'.Serieus, is dat gewoon een uitspraak vanuit jelly-ness, of wat. Willen mensen echt liever tijden op papier verbreken, dan sterk en esthetisch zijn + voelen?
Dat is wel waarquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lult net zo kortzinnig als de mensen waar jij het over hebt.
Ik kijk niet neer op mensen die niet liften, waar haal je dat vandaan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:02 schreef seto het volgende:
[..]
Ja dat willen sommige mensen liever, different strokes for different folks. Dat je neerkijkt op mensen die niet liften zegt meer iets over jou.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lult net zo kortzinnig als de mensen waar jij het over hebt.
Dat zeg ik, 'whatever tickles your pickle'. Mijn punt is dat mensen het veranderen van je lichaam naar een eigen ideaalbeeld 'raar' vinden, maar ondertussen geil worden van gasten die niets anders in hun leven hebben dan een fiets en rondetijden. Dag in dag uit. En dan nog allemaal aan de buis gekluisterd ook nog. Waarom kan het niet 'en' 'en' zijn. 'wielrennen, tof voor wie dat leuk vind', 'bodybuilding, tof voor wie dat leuk vind'. Maar nee, meeste mensen in mijn omgeving kunnen zich niet voorstellen wat de grote lol van dit hele verhaal is. Terwijl fietsen iets universeels 'respect hoor' lijkt te zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is wel waar
Maakt toch niet uit wie wat waarom en wanneer doet, als ze er maar plezier mee hebben of tevredenheid uit halen.
Vooral onbegrip denk ik. Mensen hebben geen idee what it takes om een groot fysiek te bouwen en denken dat het enige wat je doet is wat gewichten op en neer gooien. De rest hebben ze geen enkel benul van.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Panzermaus het volgende:
Is dat een stukje onzekerheid, of jaloezie? Of wat? Waarom moet bodybuilding over het algemeen als 'onnatuurlijk' en 'overdreven' en 'niet normaal' worden afgedaan? Iedereen zijn eigen toch?
Het is volgens mij vaak precies dat laatste wat je schrijft. "Onzekerheid en jaloezie" en bij andere een stuk onwetendheid en generaliseren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik kijk niet neer op mensen die niet liften, waar haal je dat vandaan.
[..]
[..]
Dat zeg ik, 'whatever tickles your pickle'. Mijn punt is dat mensen het veranderen van je lichaam naar een eigen ideaalbeeld 'raar' vinden, maar ondertussen geil worden van gasten die niets anders in hun leven hebben dan een fiets en rondetijden. Dag in dag uit. En dan nog allemaal aan de buis gekluisterd ook nog. Waarom kan het niet 'en' 'en' zijn. 'wielrennen, tof voor wie dat leuk vind', 'bodybuilding, tof voor wie dat leuk vind'. Maar nee, meeste mensen in mijn omgeving kunnen zich niet voorstellen wat de grote lol van dit hele verhaal is. Terwijl fietsen iets universeels 'respect hoor' lijkt te zijn.
Is dat een stukje onzekerheid, of jaloezie? Of wat? Waarom moet bodybuilding over het algemeen als 'onnatuurlijk' en 'overdreven' en 'niet normaal' worden afgedaan? Iedereen zijn eigen toch?
http://www.youtube.com/re(...)l0l0l123l123l0.1l1l0quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Autobandje het volgende:
http://www.thepostgame.co(...)-unbelievably-strong
Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn he, 2 roemeense jochies van 5 en 7 die dingen kunnen waar ik alleen van kan dromen
Het is wel goed voor de genoegdoening; als ik bij een oefening meer kan dan de vorige keer dan ben ik tevreden; progressie houdt mij gemotiveerd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:59 schreef ZuidGrens het volgende:
De grootste charme van de sport vind ik het feit dat je jezelf gewoon ziet groeien, heerlijk. Ik vind het persoonlijk prachtig als ik weer een paar kg meer squat of druk, en als ik op zaterdagavond in de kroeg loop en een meisje van de middelbare school tegenkom die zegt: 'woo, jij bent echt gespierd geworden'. Heerlijk man.
Over een uurtje weer trainen, 17.00 uur is echt een heerlijke tijd; er is dan geen hond hier, en zodra je thuis bent kan je meteen aanschuiven voor het avondmaal. Prima.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/re(...)l0l0l123l123l0.1l1l0
Ik ben het met mister_popcorn eens dat dit een variant van de deadlift is die erg dicht bij de squat zit. Is dat verkeerd? Niet per se. Hangt ervan af wat Warsaws doel is met de deadlift. Wil hij juist meer de nadruk leggen op de quads? Dan is deze variant op zich prima. Wil hij zijn hams/glutes/onderrug meer gebruiken? Dan dus minder door de knieën.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:06 schreef Warsaw het volgende:
Ben nu bezig met Stronglifts 5x5. Over mijn houding met deadliften ben ik nog niet echt tevreden, heb het gefilmd en hieronder is de link. Iemand tips of dingen die ik fout doe? Alvast bedankt.
Zo kwam het een beetje over mangquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik kijk niet neer op mensen die niet liften, waar haal je dat vandaan.
Des te meer ass des te beterquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:17 schreef Panzermaus het volgende:
Over die quads/glutes kwestie, zijn jullie verdrietig over jullie squat/deadlift-ass, aesthetics-wise? Als in, 'minder was mooier'?
Hypocriete post dit, Panzer. Niet meer doen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef Panzermaus het volgende:
Volgens mij ben jij de enige hier met ass(thetic)-complex :pquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:17 schreef Panzermaus het volgende:
Over die quads/glutes kwestie, zijn jullie verdrietig over jullie squat/deadlift-ass, aesthetics-wise? Als in, 'minder was mooier'?
Nee hoor, mijn gehele fysiek is kut, alleen hoor je me er niet overquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige hier met ass(thetic)-complex :p
Dit lijkt mij wat aan de magere kant.quote:Ontbijt 06:00
35 g brinta
220 ml half volle melk
Samen 238 kcal (e 20%, k 63%, v 16%)
Tussendoor 10:00
2 snee volkorenbrood
50 g kipfillet
Samen 195 kcal (e 33%, k 55%, v 12%)
Lunch 12:30
4 snee volkorenbrood
3 stuks gebakken ei in 15 ml olijfolie
Samen 627 kcal (e 20%, k 31%, v 49%)
Tussendoor 16:00
Heb ik nu staan, maar denk dat ik dit beter kan vervangen voor iets anders. Maar wat?
1 Banaan
1 Appel
Samen 184 kcal (e 4%, k 96%, v 0%)
Diner 18:00
Voor het gemak maar even dit genomen.
Varieer wel met kipfillet, rundergehakt, vis, volkorenpasta, snijbonen, andere groene groenten, etc.
250 g zilvervlies rijst
200 g kipfillet
15 ml olijfolie
200 g sperziebonen
Samen 1316 kcal (e 21%, k 62%, v 18%)
Na het trainen
300 ml half volle melk
30 gram whey
Samen 228 kcal (e 54%, k 29%, v 17%)
Totaal 2788 kcal (e 23%, k 54%, v 23%)
Neuh, het lijkt niet een erg zwaar schema wat je hebt. Ik zou me echter, zeker in het begin, meer op de compound oefeningen richten ipv op (ook) isolatie zoals biceps/triceps.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:40 schreef M_109_20 het volgende:
Waar ik mij wel zorgen om maak is rust. Is 1 dag rust niet te weinig met de verdeling zoals ik die hanteer?
Yep, veel meer. Bijvoorbeeld; http://www.bodybuilding.com/fun/wotw46.htm Maar als je op compund trainen (bv) zoekt vind je het wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:54 schreef M_109_20 het volgende:
Compound oefeningen zijn
Bench press
Military press
Deadlift
Squat
Pull-ups.
Zijn er nog meer?
En daar train je je grote spiergroepen mee dat weer effectief is voor vet verbranding toch?
Eten voor het slapen gaan is niet nodig, voor mij dan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:20 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat eten jullie voor het slapen gaan? Allemaal kwark en Whey voor langzame eiwitten of heeft iemand nog andere goede tips?
Heb momenteel alleen nog een (driekwart volle) bak kwark staan, meer niet.
Hoezo?quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:25 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Eten voor het slapen gaan is niet nodig, voor mij dan.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:17 schreef Panzermaus het volgende:
Dit dus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige hier met ass(thetic)-complex :p
Jouw lichaam is inderdaad anders, jij hebt 's nachts geen eiwitten nodig. Jij kan zonder eiwitten groeien en herstellen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:25 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Eten voor het slapen gaan is niet nodig, voor mij dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |