Eerste nachtrust na een workout zeker extra langzame eiwitten om de spiersynthese te voeden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:20 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat eten jullie voor het slapen gaan? Allemaal kwark en Whey voor langzame eiwitten of heeft iemand nog andere goede tips?
Heb momenteel alleen nog een (driekwart volle) bak kwark staan, meer niet.
Hmm, wist ik niet. Ik heb zelf altijd het idee dat het bij mij wat eerder begint.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eerste nachtrust na een workout zeker extra langzame eiwitten om de spiersynthese te voeden.
Op andere dagen, zonder spiersynthese wat aan de gang is door een workout, hoef ik niet per se te eten, en als ik Intermittent Fast doe zeker niet. Maar meestal eet ik nog wat kwark, wat noten, of wat tonijn als ik trek heb, ik ga niet met hongergevoel slapen en zo mijn nachtrust verstoren.
Studies met Ramadan hebben uitgewezen dat spierafbraak pas begint na zo'n 72 uur vasten, na rust (dus zonder workouts).
Ik denk niet dat we kunnen voelen wanneer spierafbraak begintquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:41 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hmm, wist ik niet. Ik heb zelf altijd het idee dat het bij mij wat eerder begint.
Zo te zien werkte het Atkins dieet juist hartstikke goed aangezien je er veel gewicht mee hebt verloren. Maar toen verloor je de discipline om het vol te houden en nu verklaar je je gewichtstoename aan "het niet werken van het dieet". Als je nu de discipline verliest om naar de sportschool te gaan werkt deze dan ook niet meer?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:33 schreef M_109_20 het volgende:
Ik ben doorverwezen naar dit topic omdat hier de kennis wel aanwezig zou zijn.
Dus even crossposten als het mag:
Zoals de, misschien wat cryptische titel al doet vermoeden... ik ben een man van 29, 109 kilo en mijn vetpercentage is 20%
Niet goed dus.
6 jaar geleden ben ik eens eerder 22 kilo afgevallen met Atkins. Alleen toen ging ik werken, na de studie, en kwam de rek er weer in, met dit als resultaat.
Waarom ik dan nu weer niet aan Atkins ga doen is voor mij simpel. Het werkt niet. Waarom niet? Omdat ik nu weer terug bij af ben. Ik geloof sowieso niet in diëten. Wel in het veranderen van levensstijl. En daarom dit topic. Ik heb mezelf al aardig ingelezen en ben opzoek naar de juiste balans.
Wees vrij om feedback te geven.
Om te beginnen heb ik met Harris-Benedic de volgende dingen uitgerekend:
BMR 2247 kcal
Onderhoudsniveau 3483 kcal
Cutten 3135 kcal
Bulken 3831
Goed, aankomen wil ik niet. Ik wil afvallen vet verliezen.
Daarbij twijfel ik of ik op onderhoudsniveau moet gaan eten en het verschil te moeten gaan maken door te sporten. Of op cutniveau gaan eten plus sport.
Vervolgens heb ik een voedingsschema gemaakt
[..]
Dit lijkt mij wat aan de magere kant.
Cutten 3135 kcal
Het verschil met cutten is zo'n 400 kcal. Goed, het zal allemaal niet zo nauw zijn, maar toch. Suggesties?
Kwa sport, in principe ben ik elk avond, na 20:00 vrij om te doen en laten wat ikwil.
Ik wil geen bodybuilder worden. I know, dat wordt je ook niet zomaar. Maar omdat mij doel vetverlies is licht het accent meer op cardio.
Ma
borst + biceps, 45 min fietsen
Di
Hardlopen
Woe
rug + triceps, 45 min fietsen
Do
Benen
Vrij
Rust
Zat
Schouders, hardlopen
Zo
60 minuten fietsen
Eventueel een verschuiving in het programma voor een betere rustverhouding zou goed zijn. Maar hoe? Suggesties?
Mijn doel voor nu, in 3 maanden tijd het vetpercentage naar 15% brengen. Realistisch?
Amen. Een 'dieet' is for life. Als jij gaat eten zodat je lichaam in homeostase is op je streefcompositie, dan bereik je uiteindelijk je streefcompositie en behoud je het.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:49 schreef McNulty het volgende:
[..]
Zo te zien werkte het Atkins dieet juist hartstikke goed aangezien je er veel gewicht mee hebt verloren. Maar toen verloor je de discipline om het vol te houden en nu verklaar je je gewichtstoename aan "het niet werken van het dieet". Als je nu de discipline verliest om naar de sportschool te gaan werkt deze dan ook niet meer?
1. Omdat ik eet van 12 tot 18 uur.quote:
Doe je Leangains?quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:51 schreef kevin_ het volgende:
[..]
1. Omdat ik eet van 12 tot 18 uur.
2. Ik vast dus het grootste gedeelte van de dag.
3. Macro's halen is het belangrijkst. Het maakt niet uit hoeveel of wanneer je eet.
4. Vasten spaart spieren.
Ik doe af en toe ook wel eens niet eten van diner tot volgende dag 14:00. Bevalt me wel.quote:
Heb je weleens geprobeerd om fasted te trainen? Niet helemaal fasted, maar na wat BCAA's of Whey. De eerste keer dat ik dit deed ging ik bijna over me nek. Tegenwoordig werkt het heerlijk en ben ik merkbaar sterker fasted door de verhoging van een aantal catecholamines. Je concentratie gaat ook een stuk omhoog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik doe af en toe ook wel eens niet eten van diner tot volgende dag 14:00. Bevalt me wel.
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik eraan gedacht heb, maar het nog niet aangedurft heb. Ook omdat ik idd als ik te weinig heb gegeten (niet fasted) ik gauw duizelig word en me slap voel op de grote compounds. Ik weet dat ik me in theorie anders zou kunnen voelen na een paar keer compleet fasted trainen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:03 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Heb je weleens geprobeerd om fasted te trainen? Niet helemaal fasted, maar na wat BCAA's of Whey. De eerste keer dat ik dit deed ging ik bijna over me nek. Tegenwoordig werkt het heerlijk en ben ik merkbaar sterker fasted door de verhoging van een aantal catecholamines. Je concentratie gaat ook een stuk omhoog.
Het kwam als reactie op mijn klacht dat mijn armen zo ver achter blijven. Gewoon gezegd dat ik het liever op de natuurlijke manier probeer. Als dat betekent dat ik wat harder moet werken, dan moet ik maar wat harder werken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ech serieus?!?
Wat zei je? Steek die zooi maar in je eigen reet?
Thanks brah! Ben me op dit moment meer aan het inlezen over ketose(-dieting) hoe en wat, praktische tips als deze zijn dan erg waardevol.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:18 schreef Zith het volgende:
Ben zelf een atkinnende lifter. Heb er in mn jeugd 23 kilo mee afgevallen. 4 jaar vastgehouden maar nadat ik ging samenwonen met dinnetje kwam het er weer snel bijNu dus weer..
Wat je wel erg gaat merken is dat je in ketose veel slapper wordt. Dit komt omdat je spieren geen glycogeen meer in hun reserves hebben. Wat ik dan dus doe: Op trainingsdagen 45min vantevoren 50gr dextrose (let op, geen fructose! dit gaat als prioriteit naar je lever ipv spier) te nemen met je whey shake. Dan ben je even uit ketose, de ochtend erna weer in ketose. Ik zou dit wel pas doen als je een beetje doorhebt hoeveel carbs je kan hebben.
Ik doe 14.00 - 22.00. Vind 't eigenlijk niet zo heel moeilijk allemaal. Sure je hebt wel zieke honger soms maar daar wen je ook wel aan. En als je paar glazen water downed is dat ook zo weer weg. Waar ik soms nog wel de mist in ga is als ik op de moment dat ik WEL mag eten 't hele huis ook leegvreet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:32 schreef Awesome_ het volgende:
Intermittent fasting schijnt vooral effectief te zijn om van je "voedselobsessie" af te komen. Klinkt interessant, toch maar eens proberen als echte endo. Welk eetwindow zou het fijnste werken?
Inderdaad, zal morgen eens beginnen met 12:00 - 18:00(of 20:00). Ben student dus moet goed te zijn denk ikquote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:55 schreef Jajong het volgende:
Maar het fijnste hangt voornamelijk af van je dagelijkse ritme. Iemand met een 9-5 baan moet niet hetzelfde doen als iemand die onregelmatig werkt, of een student is oid.
Vergeet je goede vetten niet. Vertragen de spijsvertering een beetjequote:Op donderdag 1 maart 2012 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eerste nachtrust na een workout zeker extra langzame eiwitten om de spiersynthese te voeden.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vergeet je goede vetten niet. Vertragen de spijsvertering een beetje
Nee, die gast van Leangains zegt ook dat dat wel kan (wel veel eten in die feeding windowquote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:44 schreef star_gazer het volgende:
Wat is precies het voordeel van intermittent fast? Lijkt me niet echt handig in de bulk?
Je telt altijd je calorieën / hoeveelheden onbereid.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:28 schreef CorwinofAmber het volgende:
@M_109_20 er zitten geen 1300kcal in die avondmaaltijd, behalve als je die spersiebonen vervangt met pure roomboter.
200g kipfilet is zo'n 130kcal per 100g, dus dat is 260, spersiebonen 36kcal per 100g, dus dat is nog eens 72kcal. Bereide zilvervliesrijst is zo'n 137kcal per 100g, dus totaal als maaltijd 675kcal , ik neem niet aan,dat je onbereide 250g opkrijgt, dat is namelijk bereid 2 tot 3x zo groot/veel/zwaar
Ik vind het altijd mooi hoe Martin Berkhan 't heeft over "Fuckarounditis"quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, die gast van Leangains zegt ook dat dat wel kan (wel veel eten in die feeding window) maar dat het meer geschikt is als methode om een cut vol te houden en zoveel mogelijk spiermassa te behouden of zelfs een klein beetje bij te komen.
Het idee is energie partitie te sturen: je lichaam zoveel mogelijk vet ipv spier te laten verbranden als het reserveenergie nodig heeft, en zoveel mogelijk spieropbouw te stimuleren na een workout ipv vet aan te zetten.
Niemand eet 250g onbereide rijst, niemand, dat is een gigantische stapel op een etensbord. Dat zou een pak rijst per 4 maaltijden betekenen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:30 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Je telt altijd je calorieën / hoeveelheden onbereid.
[..]
Ik vind het altijd mooi hoe Martin Berkhan 't heeft over "Fuckarounditis"
http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.htmlquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:30 schreef rapelsen het volgende:
Ik vind het altijd mooi hoe Martin Berkhan 't heeft over "Fuckarounditis"
Ik zeg ook niet dat zijn hoeveelheid klopt. Ik zeg alleen dat calorieën + hoeveelheden geteld worden vóór dat het bereid is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:31 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Niemand eet 250g onbereide rijst, niemand, dat is een gigantische stapel op een etensbord. Dat zou een pak rijst per 4 maaltijden betekenen.
Ja, okay, dus in theorie, zoals hij het daar opgeschreven heeft, is het correct, maar dat krijgt hij nooit naar binnen binnen 30min avondeten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:36 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat zijn hoeveelheid klopt. Ik zeg alleen dat calorieën + hoeveelheden geteld worden vóór dat het bereid is.
ik eet als avond maaltijd 250gram gekookte rijst en daar komt dan zo'n 200gram kip bij en nog wat groente en pindasaus. En dat past bij lange na niet op 1 bord...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:31 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Niemand eet 250g onbereide rijst, niemand, dat is een gigantische stapel op een etensbord. Dat zou een pak rijst per 4 maaltijden betekenen.
Dat is helemaal persoonlijk. Je moet wel voor het grootste gedeelte 8 uur eten en 16 uur vasten aanhouden. Dit kan van 9 tot 17 uur of 14 tot 22 uur. Er zijn verschillende scenario's mogelijk. Je hoeft ook niet persee op lege maag te trainen. 1 of 2 kleine maaltijden van te voren mag ook.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:32 schreef Awesome_ het volgende:
Intermittent fasting schijnt vooral effectief te zijn om van je "voedselobsessie" af te komen. Klinkt interessant, toch maar eens proberen als echte endo. Welk eetwindow zou het fijnste werken?
Herkenbaarquote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:55 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik doe 14.00 - 22.00. Vind 't eigenlijk niet zo heel moeilijk allemaal. Sure je hebt wel zieke honger soms maar daar wen je ook wel aan. En als je paar glazen water downed is dat ook zo weer weg. Waar ik soms nog wel de mist in ga is als ik op de moment dat ik WEL mag eten 't hele huis ook leegvreet.
ll the claims made are scientifically proven through empirical studies on humans.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:44 schreef star_gazer het volgende:
Wat is precies het voordeel van intermittent fast? Lijkt me niet echt handig in de bulk?
Maar voor mensen die savonds trainen is dit toch niet te doen? Ik train altijd om 8uur 's avonds ong. Dit zou betekenen dat ik vanaf 8 tot 4 uur 's nachts zou moeten eten..quote:
Nee. Je kan ook 40% van je calorieën voordat je gaat trainen eten en 60% erna. Dus je window wordt dan van 14 tot 22 uur ongeveer. Na je training (rond 21 uur?) eet je dus 60% van je calorieën.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:26 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Maar voor mensen die savonds trainen is dit toch niet te doen? Ik train altijd om 8uur 's avonds ong. Dit zou betekenen dat ik vanaf 8 tot 4 uur 's nachts zou moeten eten..
Het idee is dat je je energie inname zo partitioneert, dat zoveel mogelijk ná je workout wordt gegeten, om de verhoogde spiersynthese te voeden en verhoogde spierafbraak tegen te gaan, welke beide plaatsvinden na een workout.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:26 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Maar voor mensen die savonds trainen is dit toch niet te doen? Ik train altijd om 8uur 's avonds ong. Dit zou betekenen dat ik vanaf 8 tot 4 uur 's nachts zou moeten eten..
Ja ik kijk altijd heel zuur en zeik alles af bij het benchen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:54 schreef Drommeldaris het volgende:
Iemand hier die de negative benchpress doet?
Ik neem aan dat je negatieve sets bedoelt?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:54 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:16 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja ik kijk altijd heel zuur en zeik alles af bij het benchen.
Nope. Ziet er wel interesant uit though. http://www.muscleandstren(...)-with-negatives.htmlquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:54 schreef Drommeldaris het volgende:
En dan wel mandarijnen en brinta?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:30 schreef BMS-THAD het volgende:
Iemand ervaring met enkel en alleen groente/vlees eten voor de cut?
Mijn instructeur heeft mij gevraagd als test-object voor zijn scriptie, waarbij zelf een cut-methode heeft ontwikkeld. In de praktijk ziet een dag er nu zo voor mij uit:
's ochtends:
Groente (broccoli bijvoorbeeld) + halve kipfilet (of vlees/garnalen)
Tussendoor:
Mandarijn(en)
's middags:
Meer groente (witlof bijvoorbeeld) + meer kipfilet (of vlees/garnalen)
's avonds
Nog meer groente
Na de training:
Bord brinta + whey
Mijn nieuwe schema krijg ik vanavond pas, maar ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Ja, lees het zelf net ook terug ja.quote:
Volgens hem mag je ook niet boven je lichaamsgewicht trainen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:39 schreef Jajong het volgende:
Wat doet hij voor opleiding? MBO Voedingsbegeleider niveau 3?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |