quote:American journaWelke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CXCV Paul Kemp takes on a freelance job in Puerto Rico for a local newspaper during the 1950s and struggles to find a balance between island culture and the expatriates who live there.
Ik snap nooit zo goed dat sommige mensen blijkbaar zo weinig weten van de film die ze gaan bezoeken. Goed, het is gratis als je een unlimited card hebt, maar dan nog lijkt het me wel zo prettig om jezelf teleurstellingen (en weggegooide tijd te besparen). Bij Tinker Tailor Soldier Spy zag ik mensen zelfs al na 10 minuten de zaal verlaten, die blijkbaar hadden gedacht een spectaculaire actiefilm als Mission Impossible voorgeschoteld te krijgen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:44 schreef Copycat het volgende:
Was wel grappig om te zien dat de zaal volliep met bakvisjes die een Jack Sparrow-Depp hadden verwacht. Na het eerste halfuur dropen de eersten al gedesillusioneerd af.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
In de jaren tachtig (oma vertelt ...) ging ik naar Raw van Eddie Murphy in de bioscoop. Allemaal gezinnen met kinderen die dachten naar Beverly Hills Cop tien te gaan ...
Na tien minuten was de zaal weer bijna leeg.
hahahaha, wauwquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
In de jaren tachtig (oma vertelt ...) ging ik naar Raw van Eddie Murphy in de bioscoop. Allemaal gezinnen met kinderen die dachten naar Beverly Hills Cop tien te gaan ...
Geweldig!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
Dat was tijdens de piek van zijn succes, dus ik denk dat ze daar met Raw nog een extra graantje van wilden meepikken. Dat bleek dan alleen weer niet zo'n succes.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:20 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Geweldig!Wist nog geen eens dat die in de bioscoop gedraaid heeft trouwens?
Dat was even een turn van 180 graden (i have a icecream neehenenë) Zelfs in de VS was dit geweldig toen! Alleen de Afro-Amerikanen bleven wel toen in de cinema zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
Deze ook gezien gisteren. Ik vond Johnny Depp weer geweldig als Thompson Kemp. Samen met de sfeer die werd neergezet van het leven op Puerto Rico als journalist met heel veel drank was dat het beste van de film. Dat was dan ook het leukste aan het boek zelf. Een boek dat ik tijden geleden gelezen heb en daarom zag ik ook erg uit naar deze film zeker met de regisseur van Withnail and I aan het roer. Door de mindere ontvangsten had ik hem verwachtingen al bijgesteld. Maar alsnog vond ik hem tegenvallen. Het was allemaal nog al middelmatig.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:44 schreef Copycat het volgende:
Omdat de vis van vandaag in het oude topic wordt verpakt ...
The Rum Diary
[..]
[ afbeelding ]
Johnny Depp kruipt wederom in de huid van goede vriend wijlen Hunter S. Thompson.
Dit keer geen bizarre Fear and Loathing in Las Vegas-ontwikkelingen, maar een meer anekdotische vertelling over de tijd die Thompson doorbracht in Puerto Rico. Een typisch Hunter-verhaal met vreemde vogels, veel drank, een beetje drugs dit keer (in deze tijd had Hunter dope nog niet echt ontdekt), typische situaties en een eind dat op zijn eigen wijze toch wel happy is. Maar niet op z'n Hollywoods. Misschien net iets te anekdotisch, maar ik wist me prima te vermaken.
Was wel grappig om te zien dat de zaal volliep met bakvisjes die een Jack Sparrow-Depp hadden verwacht. Na het eerste halfuur dropen de eersten al gedesillusioneerd af.
IMDB 6,7. Cc: 7,0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
Met Kate Winslet, Patrick Wilson, Jennifer Connely.quote:In een klein stadje komt een handjevol mensen elkaar voortdurend tegen, en hun levens verstrengelen zich op verrassende en wellicht gevaarlijke wijze....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie net dat tijdens het schrijven van deze review, deze wikipedia pagina is geupdate (juist...) met het volgende:met in de overlegpagina:quote:De neutraliteit van dit gedeelte wordt betwist.
Zie de bijbehorende overlegpagina voor meer informatie.quote:Het gedeelte 'Plot' is erg POV geschreven. Met termen als 'pruilende kotersjouwers', 'irritante huismoeders', 'sexy digibabe', 'kansarme kinderliefhebber', 'hulpeloze huilbui van een zeikwijf met zenuwinzinkingen', 'gefrustreerde geilneef', noem maar op. Ik zou het graag herschreven zien.
geweldige filmquote:
Ik haakte eigenlijk al af toen ik, binnen tien minuten, de 'wetenschappers' in deze film beslissingen zag nemen die een beetje wetenschapper (of normaal nadenkend mens) nooit zou nemen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:24 schreef casper019 het volgende:
The thing
[ afbeelding ]
Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
103 minuten
geregisseerd door Matthijs van Heijningen Jr.
met Mary Elizabeth Winstead, Eric Christian Olsen en Joel Edgerton
In een onderzoekskamp op Antartica leidt de ontdekking van een buitenaards schip tot een confrontatie tussen de studente Kate Lloyd en de wetenschapper Dr. Sander Halvorson. Terwijl Dr. Halvorson zich blijft richten op zijn onderzoek gaat Kate samen met de helikopterpiloot Sam Carter op zoek naar de buitenaardse levensvorm.
Toffe film, heb me er geen seconde mee verveeld en kijkt heel lekker weg - ook een aantal goeie spannende momente!
zeker waard een keer te zien
dikke 7
Het einde was ook mooi.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
geweldige filmheb nog nooit zo hard gelachen om zulke zieke dingen. moet m ook maar weer eens gaan kijken.
Ik vond het wel een goede film, tuurlijk gaat het over hoe geweldig Amerika isquote:Captain America: The First Avenger
Avontuur
Tweede Wereldoorlog: de jonge Steve wordt getransformeerd in een superheld om de kwaadaardige Schmidt te stoppen om zijn gemene plannetjes uit te voeren.
Leuke film, beetje te patriottisch naar mijn smaak, maar dat was natuurlijk te verwachten met een titel als Captain America.
Ik begon me er op een gegeven moment een beetje aan te ergeren, dat Amerika is geweldig gedoe. Cowboys versus Aliens vond ik trouwens wel erg leukquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goede film, tuurlijk gaat het over hoe geweldig Amerika is![]()
Maar er zaten wel echt grappige stukken in en met de actie zat het wel goed.
Gewoon een typische helden film.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik begon me er op een gegeven moment een beetje aan te ergeren, dat Amerika is geweldig gedoe.
Ja ik weet het, ik had het ook wel voorzienquote:
quote:Leuke film, beetje te patriottisch naar mijn smaak, maar dat was natuurlijk te verwachten met een titel als Captain America.
Tja dat heb je sowieso al vaak bij hollywood films, helemaal bij een Amerikaanse actieheld.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik begon me er op een gegeven moment een beetje aan te ergeren, dat Amerika is geweldig gedoe. Cowboys versus Aliens vond ik trouwens wel erg leuk![]()
Dankjewel.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:46 schreef CrazyAces het volgende:
[ afbeelding ]
The Usual Suspects (1995)
Had de film nog nooit gezien, wist ook niet dat hij zo hoog in de imdb top 250 stond (#25). Gekeken zonder ook maar iets te weten over de film, dus ik had geen idee dat hij zo goed ontvangen was. Geweldige film met een geweldig einde, zeker het kijken waard.
Mijn Score: 9.5/10
IMDB: 8.7/10
Op mijn kijklijst gezet.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 02:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Happiness
[ afbeelding ]
Geen animatiefilm.
Een titel die bol staat van de ironie, want de film gaat niet bepaald over gelukkige mensen. De film volgt een aantal mensen die proberen, op soms merkwaardige of ronduit verschrikkelijke wijze, geluk of plezier in het leven te vinden.
Persoonlijk vond ik dit een heerlijke donkere film, zoals je ze niet vaak ziet. Alles behalve alledaagse onderwerpen komen aan bod. Interessante, maar veelal zieke personages en een origineel plot waarin niets mooier wordt gemaakt dan het is. Dat vooral is erg verfrissend. Het geeft een boeiende inkijk in wat er schuil kan gaan achter de maskers van mensen.
Unieke film en kijk-ervaring, die mij nog lange tijd gaat bijblijven. Een mix van absolute afschuw en absurde, zwartgallige humor. Geen lichte kost en tevens een lange film, maar absoluut de moeite waard.
Veel plezierquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankjewel.Ik had per ongeluk een film van mijn watchlist gehaald en ik wist niet meer welke. Deze wilde ik nog zien.
Nou, dat is ook fijn om te weten! Wat vond je er van cq. wat voor cijfer gaf je voor de film? Waar ging het überhaupt over?quote:
Dat is al meer dan wat hij heeft gezegdquote:Op zondag 8 januari 2012 01:58 schreef DrDentz het volgende:
Denk dat het over cowboys en aliens gaat en dat hij het wel goed vond want hij steekt z'n duimen op.
De recensie stond hierboven, mijn recensie was toch wel wàt beter?quote:Op zondag 8 januari 2012 01:58 schreef DrDentz het volgende:
Denk dat het over cowboys en aliens gaat en dat hij het wel goed vond want hij steekt z'n duimen op.
Daar ben ik het wel mee eens. Waarbij ik nog even wil opmerken dat het charisma van de hoofdrolspelers bijna van het scherm druipt...dat hielp de film ook een hoop.quote:Op zondag 8 januari 2012 02:41 schreef Mainport het volgende:
The artist heeft in de Nederlandse dagbladen louter vijf sterren-scores gekregen. Laten we wel wezen, het verantwoorde idee achter de film helpt een handje mee. Meestal krijgen biografieën over sterren en het koningshuis die voorkeursbehandeling. Maar de film blijkt ook nog eens heel leuk te zijn! Een feest om naar te kijken. Een puntje van kritiek is dat het wel erg leunt op het eenvoudige plotje, dat aan het eind begint te trekken.
Wat was het ook een man; als vliegtuigpioneer snelheidsrecords breken, het grootste/een na grootste vliegtuig ooit bouwen en vliegen, een van de destijds grootste vliegtuigmaatschappij (TWA) besturen en een paar van de meest besproken/beruchte films ooit produceren. Jammer dat het zo met hem afliep.quote:De film vertelt het waargebeurde verhaal van regisseur en vliegtuigbouwer Howard Hughes. Vanuit een fascinatie voor vliegtuigen probeert Hughes vanaf de jaren '30 voortdurend de grenzen op dit gebied te verleggen. Ondertussen heeft hij twee liefdesaffaires met Hollywood legendes Katharine Hepburn en Ava Gardner en ondervindt hij steeds meer problemen van zijn smetvrees. Vlak na de oorlog raakt Hughes in een strijd verwikkeld om de macht in het transatlantische luchtruim.
Vond hem erg tof en heb verder weinig met vechtsportenquote:Op zondag 8 januari 2012 17:34 schreef casper019 het volgende:
The aviator ook laatst gezien maar vond hem echt saai! ik zou hem zelf een 4 geven... acteerwerk was wel goed maar t verhaal was gewoon te saai voor woorden....
Weet iemand btw of warrior een beetje vette film is? (t verhaal klinkt wel erg standaard namelijk maar de recensies zijn positief)
Mhm da's gek. Limitless vond ik echt heel traag, waardoor ik halverwege in slaap gevallen wasquote:Op zondag 8 januari 2012 18:12 schreef shiNinG_staR het volgende:
[ afbeelding ]
Limitless
Zeer vermakelijke film. Begint als een soort comedy maar naarmate de film vordert wordt de toon wat serieuzer. Bradley zit uitstekend in z'n rol en de spanning blijft er ook goed in. Duurt gelukkig ook niet te lang. Leuk!
[ afbeelding ]
The Smurfs
Had slechte recensies gelezen, maar ik vond 'm eigenlijk heel leuk. Het is duidelijk een kinderfilm en alles is natuurlijk over de top, maar alles ziet er leuk uit (het smurfendorpje) en de scenes met Gargamel en Azrael zijn vaak best grappig. Als je kinderfilms (met een paar grapjes voor volwassenen) weet te waarderen, dan is dat met deze film ook vast het geval
geniale filmquote:Op zondag 8 januari 2012 17:42 schreef Bowler01 het volgende:
Afgelopen vrijdag uit uiterste verveling Mall Cop gekeken.
Wat een dramatische film met een te voorspelbaar verloop.
Inderdaad. Vond hem lekker wegkijken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is niet echt een realistisch verhaal, maar in zo'n wereld is het ook niet nodig. Het is geen documentaire van Sherlock Holmes. Het is film met een verhaal met een wereld dat gecreëerd is voor Sherlock Holmes.
Deze film was erg vermakelijk, leuk, spannend, interessant, goed geacteerd en mooi om te zien.
IMDB: 7.7
Ik: 7.9
Hesher
Is een aparte film, maar ik ben blij dat ik dit gezien heb.
Rainn Wilson, Joseph Gordon-Levitt en Natalie Portman in één film? Nice.
De verhaallijn en de film zelf is 'disturbing', maar leuk. Soms gebeuren er veel rare en nare dingen en het blijft maar zieliger en zieliger worden. Ik verwachtte een film waar je je verstand op nul kon zetten en dat de film hersenloos leuk is. Het klopt wel gedeeltelijk, maar het verhaal is ook erg duister en realistisch. Met realistisch bedoel ik dat het leven niet altijd een sprookjeswereld is.
Je krijgt vanzelf steeds meer sympathie voor de personages en je hoopt constant dat het goed komt.
Oh, en het is totaal geen politiek-correcte film. Ik heb zelfs een beetje geleerd hoe zo'n drugs pijp werkt. Ook al zie ik dat nonstop in films, het wordt niet altijd uitgelegd hoe het werkt. Ook een geinig detail.![]()
Het leukste van de film vond ik het einde en de aftiteling. Die gasten hadden enorm veel lol toen ze de aftiteling gemaakt hebben.![]()
![]()
Kortom, het was wel oke en leuk. Ik zou het niet nog een keer kijken, maar ik zou het wel iemand aanraden als ie interesse heeft in dit soort films.
IMDB: 7.1
Ik: 6.5
Life in a day
Even gekeken voor het slapen gaan.
Het verhaal is precies wat de titel zegt, het leven in één dag. Enorm veel mensen hebben video's gemaakt en verzonden en dit is het resultaat.
Het is erg mooi om te zien om enorm veel verschillende landen, culturen, talen, levensverhalen, emoties, levenswijze, etc,etc te zien in één film.
Het is mooi om de simpele dingen te zien zoals het geboorte van een kind of van een baby giraffe., maar het is ook mooi dat ze andere gebeurtenissen laten zien wat tragisch is.
Deze film laat me weer realiseren hoe weinig ik van deze wereld weet. Ik herken wel genoeg landen, maar er zijn veel dingen wat ik nog moet leren.
Misschien moet ik ook maar leven zoals een man in die film dat al 190 landen heeft bezocht met zijn fiets. Die gast alleen lijkt me interessant om een film van te zien.
Ze hebben de film goed aan elkaar gezet. Het lijkt me sowieso een hele werk om al die filmpjes in één film te stoppen, maar wat ik vooral leuk vind is hoe ze de volgorde in elkaar hebben gezet. Soms lijkt het niet logisch, maar uiteindelijk ben ik er mee eens dat het een goede keuze is. Soms pakken ze één filmpje, gebruiken ze het geluid ervan en ondertussen laten ze andere filmpjes zien. Dat hebben ze erg goed gedaan, want het past er prima bij.
Soms krijg je ook prachtige beelden te zien van het uitzicht.
Weer een kleine detail is dat NL in het algemeen wel Engels kan praten, maar blijkbaar niet de Nederlanders die in deze film zitten. Het is niet erg, maar heel veel landen doen hun best om Engels te praten, hoe gebrekkig het ook is. Maarja, het boeit niet zoveel, het viel me alleen op.
De aftiteling vond ik ook wel geinig om te zien.
Deze film gaf me een fijn gevoel voor het slapen gaan.
IMDB: 7.8
Ik ook 7.8Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
Ridley Scott he, kan niet anders dan goed zijnquote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef Lithia het volgende:afbeelding ]
Life in a day
Even gekeken voor het slapen gaan.
Het verhaal is precies wat de titel zegt, het leven in één dag. Enorm veel mensen hebben video's gemaakt en verzonden en dit is het resultaat.
Het is erg mooi om te zien om enorm veel verschillende landen, culturen, talen, levensverhalen, emoties, levenswijze, etc,etc te zien in één film.
Het is mooi om de simpele dingen te zien zoals het geboorte van een kind of van een baby giraffe., maar het is ook mooi dat ze andere gebeurtenissen laten zien wat tragisch is.
Deze film laat me weer realiseren hoe weinig ik van deze wereld weet. Ik herken wel genoeg landen, maar er zijn veel dingen wat ik nog moet leren.
Misschien moet ik ook maar leven zoals een man in die film dat al 190 landen heeft bezocht met zijn fiets. Die gast alleen lijkt me interessant om een film van te zien.
Ze hebben de film goed aan elkaar gezet. Het lijkt me sowieso een hele werk om al die filmpjes in één film te stoppen, maar wat ik vooral leuk vind is hoe ze de volgorde in elkaar hebben gezet. Soms lijkt het niet logisch, maar uiteindelijk ben ik er mee eens dat het een goede keuze is. Soms pakken ze één filmpje, gebruiken ze het geluid ervan en ondertussen laten ze andere filmpjes zien. Dat hebben ze erg goed gedaan, want het past er prima bij.
Soms krijg je ook prachtige beelden te zien van het uitzicht.
Weer een kleine detail is dat NL in het algemeen wel Engels kan praten, maar blijkbaar niet de Nederlanders die in deze film zitten. Het is niet erg, maar heel veel landen doen hun best om Engels te praten, hoe gebrekkig het ook is. Maarja, het boeit niet zoveel, het viel me alleen op.
De aftiteling vond ik ook wel geinig om te zien.
Deze film gaf me een fijn gevoel voor het slapen gaan.
IMDB: 7.8
Ik ook 7.8
quote:A quiet pawnshop keeper with a violent past takes on a drug- and organ trafficking ring in hope of saving the child who is his only friend.
Thanks voor deze review, hij stond al een tijdje op mijn lijst om te kijken maar na het lezen ben ik hem gister toch maar gaan kijken. Ik sluit me aan bij jou review, was verrast door de goede rol van Zach gali... etc.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
It's Kind of a Funny Story (2010, VS, Anna Boden & Ryan Fleck)
Soms kan een film je ook positief verrassen als je iets anders krijgt dan je had verwacht.
Door Zach Galifianakis op de cover had ik een komedie als The Hangover, Due Date etc. verwacht, maar ik kreeg een filmpje dat kan in het rijtje van films als Garden State en 500 Days of Summer. Als ik had gekeken dat de regisseurs Anna Boden en Ryan Fleck zijn, die eerder o.a. Half Nelson maakten, had ik het ook wel kunnen weten dat dit geen simpele komedie zou worden.
De film gaat over een depressieve en gespannen jongen, die zich na z'n zoveelste zelfmoordgedachte laat opnemen in een psychiatrische afdeling. Omdat hij denkt dat ze hem even snel en makkelijk kunnen helpen, maar tot z'n grote verbazing moet hij er minimaal vijf dagen voor observatie blijven. In die vijf dagen komt hij natuurlijk tot levensveranderende inzichten o.a. door hulp van Emma Roberts als die manic pixie dream girl en Zach als mentor-figuur.
Het was vooral Zach die heel positief opviel in deze film. In eerste instantie lijkt z'n karakter, Bobby, gewoon een zoveelste komische bijrol van hem. Maar gaandeweg worden de problemen die hij heeft ook duidelijk en ontwikkelt zich tot een mentor van de hoofdpersoon. Galifianakis laat hier zien dat hij ook genuanceerdere rollen aan kan.
De rest van de karakters zijn rare figuren, maar worden nooit absurde karikaturen en behouden altijd iets menselijks.
Verder zit de film imo vol met leuke inventieve stukjes in flashbacks e.d.
Vond het ook mooi dat de film zelf op het einde commentaar levert dat het niet allemaal zo makkelijk gaat als in dit soort films.
cijfer: 7.8
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:30 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Thanks voor deze review, hij stond al een tijdje op mijn lijst om te kijken maar na het lezen ben ik hem gister toch maar gaan kijken. Ik sluit me aan bij jou review, was verrast door de goede rol van Zach gali... etc.
Cijfer: 8
Door je review ben ik Garden state gaan kijken, want die noemde je in een adem met dus It's kind of a funny story en 500 days of summer. En inderdaad, qua sfeertje klopt dat wel. Zaten een aantal erg sterke scenes in, die ik niet zag aankomen, maar op het einde had ik wel het gevoel dat er meer had ingezeten. Desondanks toch een goede film.quote:
Redelijk vergelijkbaar:quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Door je review ben ik Garden state gaan kijken, want die noemde je in een adem met dus It's kind of a funny story en 500 days of summer. En inderdaad, qua sfeertje klopt dat wel. Zaten een aantal erg sterke scenes in, die ik niet zag aankomen, maar op het einde had ik wel het gevoel dat er meer had ingezeten. Desondanks toch een goede film.
Weet je misschien nog een soortgelijke film toevallig? Beetje het comedy/drama genre met zo'n sfeertje?
Dogma? Echt totaal niet. Maar dit schijnt hier niet het juiste topic voor te zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Redelijk vergelijkbaar:
- Little Miss Sunshine
- Dogma
Adventureland.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Door je review ben ik Garden state gaan kijken, want die noemde je in een adem met dus It's kind of a funny story en 500 days of summer. En inderdaad, qua sfeertje klopt dat wel. Zaten een aantal erg sterke scenes in, die ik niet zag aankomen, maar op het einde had ik wel het gevoel dat er meer had ingezeten. Desondanks toch een goede film.
Weet je misschien nog een soortgelijke film toevallig? Beetje het comedy/drama genre met zo'n sfeertje?
Oh dus toch dat. Ik zag al een ge-editte post voorbijkomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Adventureland.
Maar dit is idd niet het topic hiervoor.Strak wordt Mike nog boos.
Gisteren op BBC gezien (althans dat dacht ik, ik kan niet meer vinden dat die op tv was in de online gidsenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Adventureland.
Maar dit is idd niet het topic hiervoor.Strak wordt Mike nog boos.
quote:Op maandag 9 januari 2012 13:41 schreef El_Matador het volgende:
I Know Who Killed Me (2007)
Redelijke thriller met Lindsay Lohan. Af en toe verspringt het verhaal nogal, maar het plot boeit genoeg om te blijven kijken. Geen topper, geen slechte film, gewoon er tussenin.
7.5/10 (IMDB: 3.6/10)
Ik heb de film gister ook opgezet maar kon em niet uitkijken. Geef hem volgende week denk ik een 2e kans!quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:33 schreef planethugo het volgende:
Tinker. Tailor. Soldier. Spy.
[ afbeelding ]
Met hoge verwachtingen bekeken maar ondanks de fantastische cast (zelfs in kleine bijrollen), de mooie setting en het interessante gegeven (een spion in de hoogste regionen van de geheime dienst) kon de film me niet tot het einde meeslepen. Bij vlagen veer je even op bij een interessante scene maar dat eindigt dan meestal op een vreemde manier waarna er weer een ander subplot tevoorschijn getoverd wordt. Van de andere kant heb ik me ook niet verveeld en was het met sommige verhaallijnen wél meeslepend. Ik hou dus een dubbel gevoel over aan deze rustige spionagefilm, ondanks het imo wat matige laatste kwartier
7.0
Of het is sarcastisch, of, en daar ga ik vanuit, je bent een niet vergetenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:07 schreef Falco het volgende:
The Descent
Nette film met genoeg spanning en schrikmomenten. Heel anders dan de traditionele horrorfilm is The Descent: 6 vrouwen dalen een grot af en komen in aanraking met creepy mensenverslinders. Met de spanningsopbouw zat het dik in orde en dat is altijd wel zo prettig bij films zoals deze. Enige jammere is dat de film weinig opzienbarends of verrassends in petto heeft. Cijfer: 7
Laatstequote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:28 schreef GieJay het volgende:
[..]
Of het is sarcastisch, of, en daar ga ik vanuit, je bent een niet vergeten
Ik heb hem ook zojuist gezien en ben het grotendeels met je eens. De eerste helft had ik het idee naar een goede, maar overbodige, film te kijken. De tweede helft leek iets meer af te wijken van de Zweedse film.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:31 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
The Girl with the Dragon Tattoo (David Fincher, 2011)
Ik lees op internet dat The Girl with the Dragon Tattoo wat opbrengst betreft een beetje tegenvalt. En dat het daarom ook wellicht een tijdje heeft geduurd voordat Sony de sequel heeft aangekondigd.
En dat is best jammer, want ik vind deze versie toch wel beter dan de Zweedse film. Finchers stijl past goed bij het verhaal, Rooney Mara is een goede Lisbeth. Ik vind het allemaal wat spannender, wat meer hebben dan die Zweedse film. En de film heeft een toffe soundtrack en openingstitels:
De titels hebben wat James Bondachtigs. Het verhaal is wel bekend neem ik aan.
ah thx, was m ff vergeten maar ik ga m ff checken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:48 schreef Dobbs het volgende:
Eerste post hier, ik kijk graag films.
[ afbeelding ]
Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (2011 in Nederland)
Genieten deze film. Van de week ook deel 1 gekeken, die was ook top. De films gaan over drugs- en corruptiebestrijding in de krottenwijken van Rio de Janeiro en dat wordt met een fantastische vaart en intensiteit gefilmd. Ik ben geen groot fan van actiefilms (dat is de film ook niet helemaal), maar de actiescènes in deze film vond ik zeer gaaf. Niet voor de tere zieltjes want ze zijn erg gewelddadig. Ik las een reactie van iemand die de film beschreef als Goodfellas meets Cidade de Deus, daar kan ik me zeker in vinden. Aanrader!
IMDb: 8.2
Mijn cijfer: 9
en wat krijg je dan als je immortals kijkt??quote:Op zondag 15 januari 2012 12:34 schreef Roces18 het volgende:
ah mijn ban is eindelijk weg
Immortals gekeken.
[ afbeelding ]
Ik had gehoopt op een nieuwe variant op 300 maar schijn bedriegt. De special effects zijn erg goed maar de rest is een teleurstelling. Zo'n film kijk je in eerste instantie voor de gevechten maar dat is niet veel soeps. Niet origineel en redelijk saai. En voor het vanzelfsprekende eindgevecht hoef je het al helemaal niet te zien. Maar ook het verhaal kon mij niet boeien, geen diepgang in de personages, een beetje romantische onzin er door heen geroerd en een plot wat je na 10 minuten al helemaal weet. Natuurlijk is het entertainment voor het grote publiek maar steek er wat meer tijd in zodat iedereen het kan waarderen. En dan nog maar te zwijgen over de mythologie die ze gebruiken ....
Wil je actie zien van hoog niveau, dan kijk je 300. Wil je een coole film zien over de goden kijk dan Thor.
7
ah deze had ik nog in de bios gezien, vond m ook tegenvallen.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:34 schreef Roces18 het volgende:
ah mijn ban is eindelijk weg
Immortals gekeken.
[ afbeelding ]
Ik had gehoopt op een nieuwe variant op 300 maar schijn bedriegt. De special effects zijn erg goed maar de rest is een teleurstelling. Zo'n film kijk je in eerste instantie voor de gevechten maar dat is niet veel soeps. Niet origineel en redelijk saai. En voor het vanzelfsprekende eindgevecht hoef je het al helemaal niet te zien. Maar ook het verhaal kon mij niet boeien, geen diepgang in de personages, een beetje romantische onzin er door heen geroerd en een plot wat je na 10 minuten al helemaal weet. Natuurlijk is het entertainment voor het grote publiek maar steek er wat meer tijd in zodat iedereen het kan waarderen. En dan nog maar te zwijgen over de mythologie die ze gebruiken ....
Wil je actie zien van hoog niveau, dan kijk je 300. Wil je een coole film zien over de goden kijk dan Thor.
7
ik niet. puur omdat ik ze niet review waardig vind... ik geef nml in een paar korte zinnen mijn mening, een review moet in mijn optiek langer zijn dan b.v. 5 korte regels..quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Vraagje he, voegen jullie deze recensies ook toe als userreview op FOK!film? Zo niet, mag ik dan vragen waarom?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit nog es in 3D kijken, beter dan op een vliegtuigschermpje. Shrek3D was mijn eerste 3Dfilm in de bios, knetterhard van genoten toen. 3D leent zich met name voor animatiefilms vind ik.
8.5/10 (IMDB: 7.0/10)
Killer Elite (2011)
Statham doet zijn bekende kunstje weer. Hij kan het goed, maar vergeleken met de begindagen (vooral Snatch) is het allemaal wat minder. Sowieso minder humor, dat mist gewoon echt.
DeNiro heeft een kleinere rol dan hij verdient, het verhaal is op zich interessant omdat het gebaseerd is op waargebeurde zaken, maar het is te complex voor een film. Teveel locatieswitches, teveel karakters.
Wel een lekkere flow en genoeg actie.
7.5/10 (IMDB: 6.6/10)The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik vind mijn Nederlands niet gevorderd genoeg.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Vraagje he, voegen jullie deze recensies ook toe als userreview op FOK!film? Zo niet, mag ik dan vragen waarom?.
bazenfilmquote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef schommelstoel het volgende:
Gisteren Twelve Monkeys weer eens bekeken.
[ afbeelding ]
Ik denk dat mensen maar even zelf de beschrijving van de film moeten gaan lezen van IMDB en of andere film site's
Hele toffe filmquote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef schommelstoel het volgende:
Gisteren Twelve Monkeys weer eens bekeken.
[ afbeelding ]
Ik denk dat mensen maar even zelf de beschrijving van de film moeten gaan lezen van IMDB en of andere film site's
Een rol waar hij weinig heeft moeten acterenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:34 schreef julian6 het volgende:
[..]
bazenfilm
brad pitt in het gekkenhuis
Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar daarvoor hebben we wel spellingscontrole.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:03 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik vind mijn Nederlands niet gevorderd genoeg.
Ook goede zinsconstructies en grammatica is belangrijk voor een userreviewquote:Op maandag 16 januari 2012 18:28 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar daarvoor hebben we wel spellingscontrole..
Ditquote:Op maandag 16 januari 2012 18:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Ook goede zinsconstructies en grammatica is belangrijk voor een userreview.
Je bent niet de enige, zie mijn review op pagina 1.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:35 schreef planethugo het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]
7.2
dat kind deed me trouwens wel érg denken aan anakin skywalker uit the phantom menace
Was dat niet de allereerste "echte" bioscoop film die te zien was op de nederlandse televisie via RTL Veronique?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik voeg mijn reviews ook nooit toe, zo blijft het lekker elitairj/k
twelve monkeys moet ik echt nog eens gaan kijken, dat soort trippy SF's zijn echt mijn ding,
net als the fifth element en total recall (al heb ik die vorige week weer gezien)
Er komt trouwens dit jaar nog een remake () van total recall
naar aanleiding daarvan eens gaan zoeken hoe die Jake Lloyd er nu uitzietquote:Op dinsdag 17 januari 2012 07:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, zie mijn review op pagina 1.
Al kan ik het echt niet hoger geven dan een 5.0, omdat het er wel leuk uitzag.
Zelfs die vechtende robots konden me na een half uur niet meer geboeid houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat overblijft is een shock horror met veel schrik effecten wat ook het enige is wat de spanning vasthoudt. Het claustrofobische van klem zitten in een grot is nog wel goed gedaan maar de rest van de film schiet gewoon ernstig tekort. In het kort dus een redelijke film met een stuk meer potentie en een te hoge waardering om Imdb.
Cijfer Imdb: 7.3
Mijn cijfer: 6.2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik: 8.5
Imdb: 7.5All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik goed werken in deze film.
6,7Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Ik vraag het toch maar een keertjequote:
Fingerspitzengefuhl. Ying-Yang.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Ik vraag het toch maar een keertje
Hoe kom je op die .7?
Dat je bij een redelijke film twijfelt tussen een 6 en een 7, oké.
en dat je dan een halfje geeft gaat er bij mij ook wel in
Maar punt 1, 2 3 enz, hoe bereken je dat? Bij een overzicht zijn dat natuurlijk gemiddelden van meerdere users, maar hoe werkt dat bij een enkele recensie? Wat is het verschil tussen punt 7 en punt 8?
Bijdehand is dat. Of intelligent proberen over te komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Hoe kom je op die .7?
Maar punt 1, 2 3 enz, hoe bereken je dat? Bij een overzicht zijn dat natuurlijk gemiddelden van meerdere users, maar hoe werkt dat bij een enkele recensie? Wat is het verschil tussen punt 7 en punt 8?
er valt toch weinig aan te berekenen, als jij een film geen 6,5 wil geven, maar ook geen 7 ga je dus ertussen inzitten..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Hoe kom je op die .7?
Ik vond het niet goed genoeg om hem een 6,8 te geven maar niet zo slecht dat ie een 6,6 verdiende.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Hoe kom je op die .7?
Ja, ho eens. Ligt er wel maar net aan hoever je achter de komen telt met afronden, natuurlijk!!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:23 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ik vond het niet goed genoeg om hem een 6,8 te geven maar niet zo slecht dat ie een 6,6 verdiende.
Derhalve een 6,7
Of:
Originaliteit 6
acteren 7
sfeer 7
geluid 7
camerawerk 7
nawerking 6
totaal 40
delen door 6 = 6,666666666666666666667
afgerond een 6,7
Alweer een tijd geleden dat ik deze heb gezien, maar vanavond weer op BBCIII.quote:Advocaat Robert Clayton Dean krijgt, zonder dat hij het weet, een video in handen waaruit blijkt dat een topfunctionaris van de Nationale Security Agency betrokken is bij een politieke moord. Vanaf dat moment wordt Dean het doelwit van een team NSA-agenten.
Goed concept maar behoorlijk slecht uitgewerkt. Ik dacht dat ze op 25 jaar stopte met ouder worden maar die timekeeper zag eruit alsof hij 35 a 40 jaar is. Maar hij keek toch wel lekker weg. Daarom een 6.quote:In een niet nader gespecificeerde toekomst is geld vervangen door tijd. Bij iedereen stopt op vijfentwintigjarige leeftijd het fysieke ouderdomsproces. Op dat moment begint een klok in je linkeronderarm af te tellen van één jaar naar nul. Om te overleven moet je dus tijd vergaren en dat kan op diverse manieren: verdienen, stelen of erven. Tijd is dus het handelsmiddel geworden waar alles om draait. Het resultaat van dit systeem is simpel: de rijken kunnen voor eeuwig leven en de armen sterven snel. Will Salas valt in die laatste categorie; hij leeft van minuut tot minuut totdat een rijke man, die al meer dan honderd jaar leeft en wil sterven, hem een eeuw cadeau doet. Met deze macht kan hij zijn strijd tegen het corrupte systeem eindelijk op niveau voeren. Daarbij krijgt hij de hulp van de beeldschone en steenrijke Sylvia Weis.
Dit moet de slechtste horrorfilm zijn die ik ooit heb gezien. Slecht verhaal, slecht geacteerd, lelijke geesten, totaal niet eng. De trailer was goed in elkaar gezet maar deze film. Niet kijken mensen. Zonde van je leven.quote:Het 'Yankee Pedlar' hotel is bijna honderd jaar open geweest en sluit binnenkort zijn deuren. De laatste twee receptionisten Claire, een vrouw van in de twintig en Luke, een computergek, zijn ervan overtuigd dat het spookt in het hotel en willen dit bewijzen. Maar dan checkt een groep mysterieuze gasten in, in het hotel, waaronder Leanne Rease-Jones, een voormalig actrice die nu helderziende is. Als er dan vreemde dingen beginnen te gebeuren, weten Luke en Claire niet wat ze wel of niet moeten geloven.
Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Harold en Kumar is altijd best wel grappig. Maar ze halen het bij lange niet bij de eerste 2 ( whitecastle en guatanamo bay). Toch wel een paar keer moeten lachen en dat is zeldzaam tegenwoordig. Je moet deze eigenlijk in 3d kijken omdat er toch veel van die slomo 3d effecten inzitten. Een 7 omdat het gewoon weer ouderwets wiet roken en flauwe humor is.quote:Zes jaar na Guantanamo Bay leven Harold en Kumar ver van elkaar bij twee heel verschillende families. Tot Harold plots tijdens de vakantieperiode voor de deur van Kumar staat met een mysterieus pakje in de hand. Vanaf dan lijkt alles weer in orde. Tot Harold de kerstboom van Kumars schoonvader per ongeluk in brand steekt. De twee willen het probleem oplossen en reizen door New York om de perfecte kerstboom te vinden waardoor ze opnieuw in de meest hilarische situaties terechtkomen.
Indien niet duidelijk is wat er bedoeld wordt met een paar dagen uit het leven van een seksverslaafde man over wiens schouder je meekijkt, zou je je af kunnen vragen of je überhaupt wel eens iets gelezen hebt. Het is in ieder geval fijn om te zien dat je je nog altijd zo thuisvoelt in je pretentieuze uitspattingen.quote:Op maandag 23 januari 2012 00:31 schreef Mainport het volgende:
Dat laatste is me wel duidelijk. Wat een uitzonderlijk achterlijk stukje over Shame. "De film vertelt niet echt een verhaal" - je gaat je afvragen of je überhaupt wel eens iets anders dan South Park en Transformers hebt gezien. Het klinkt als een kind van tien dat besluit Tolstoj te lezen en zegt: in dit boek zitten geen plaatjes, maar het is degelijk geschreven en heeft een vrij aardig resultaat. Ik ben blij dat je je geen minuut verveeld hebt.
Is nooit anders geweest inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:01 schreef Seborik het volgende:
[..]
Indien niet duidelijk is wat er bedoeld wordt met een paar dagen uit het leven van een seksverslaafde man over wiens schouder je meekijkt, zou je je af kunnen vragen of je überhaupt wel eens iets gelezen hebt. Het is in ieder geval fijn om te zien dat je je nog altijd zo thuisvoelt in je pretentieuze uitspattingen.
Ik heb hem ook gezien gisteren, heerlijk op de zondag, ouderwetse, beetje 90s achtig verhaal, idd veel 3D effecten waar je niks van merkt op een gewone tv.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef AciD_Nightmare het volgende:
A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)
[..]
Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Harold en Kumar is altijd best wel grappig. Maar ze halen het bij lange niet bij de eerste 2 ( whitecastle en guatanamo bay). Toch wel een paar keer moeten lachen en dat is zeldzaam tegenwoordig. Je moet deze eigenlijk in 3d kijken omdat er toch veel van die slomo 3d effecten inzitten. Een 7 omdat het gewoon weer ouderwets wiet roken en flauwe humor is.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:42 schreef jpg97 het volgende:
Paranormal Activity 3
Beetje meer van hetzelfde. Wel een hoop plot-holes maar wel vermakelijk!
VooralGisteren ook 'gezien' vond hem idd goed... het pannen is idd nice bedachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik goed werken in deze film.
6,77,5
Ti Wests vorige film, The House of the Devil, is een stuk beter. Maar om dit nou de slechtste horrorfilm te noemen, is wel overdreven. De film gaat over een hotel dat voor het laatst een weekend open is. Het personeel, een man en een vrouw, zijn bezig elkaar bang te maken / gaan geesten oproepen. Net als in The House vond ik dat de spanning, de dreiging weer aardig werd opgebouwd. Het hotel was ook wel een aardige locatie. Maar het is allemaal wel wat minder uitgewerkt. Af en toe wel wat herhaling, geesten zien er idd. niet goed uit...quote:Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef AciD_Nightmare het volgende:
The Innkeepers
[..]
Dit moet de slechtste horrorfilm zijn die ik ooit heb gezien. Slecht verhaal, slecht geacteerd, lelijke geesten, totaal niet eng. De trailer was goed in elkaar gezet maar deze film. Niet kijken mensen. Zonde van je leven.
Serieus, ik dacht echt dat ik een schoolproject zat te kijken ofzo. Was gewoon tenenkrommend slecht. Superslecht geacteerd. Superslechte dialogen. Poolse afwerking. Ik kan niet meer dan een 2 a een 3 geven.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Ti Wests vorige film, The House of the Devil, is een stuk beter. Maar om dit nou de slechtste horrorfilm te noemen, is wel overdreven. De film gaat over een hotel dat voor het laatst een weekend open is. Het personeel, een man en een vrouw, zijn bezig elkaar bang te maken / gaan geesten oproepen. Net als in The House vond ik dat de spanning, de dreiging weer aardig werd opgebouwd. Het hotel was ook wel een aardige locatie. Maar het is allemaal wel wat minder uitgewerkt. Af en toe wel wat herhaling, geesten zien er idd. niet goed uit...
Blijft een van mijn favoriete jeugdfilms. maar hemeltje, was een houten klaas is Keanu Reeves toch..quote:Op maandag 23 januari 2012 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren weer eens point break gezien, blijft leuk. Keanu als surferdude, een rol die hij nooit echt ontgroeid is
Is het vreemd dat ik Brigitte Lahaie herkenquote:Op maandag 23 januari 2012 18:44 schreef Nitrouz het volgende:
[ afbeelding ]
La Nuit des Traquees (Night of the Hunted)
[ afbeelding ]
Wat mij betreft nog steeds 1 van de 2 beste van Godardquote:Op maandag 16 januari 2012 17:39 schreef Falco het volgende:
Le Mépris (Contempt)
Maar weer een Godardje meegepikt, de derde alweer. En ik ben er wederom niet uit wat ik er van moet vinden. De film is ongewoon (of juist typisch Godard?) en heeft een lichtvoetig stijltje. Halverwege de film wordt bijvoorbeeld een half uur uitgetrokken tussen Bardot en Piccoli die een hele discussie hebben over van alles en nog wat. Dan besluiten ze wel naar Capri, dan weer niet, dan weer wel. Beetje oeverloos, maar ja ik bleef toch enigszins geboeid kijken. Gelukkig voor de kijker gaan ze naar Capri en word je op het eind van de film daardoor getrakteerd op schitterende natuur.
Maar toch, ik weet het niet. Uuiteindelijk heb ik het idee dat ik na iets heel magers gekeken heb., wat toevallig niet vervelend was om naar te kijken De uitwerking van het dilemma (Piccoli krijgt de opdracht om een verhaal commercieel aantrekkelijker te maken) vond ik niet heel super gedaan. Brigitte Bardot is zeker knap, maar zo bijzonder vind ik haar voorkomen ook niet. Tenslotte had Le Mépris ook nog regisseur Fritz Lang als zichzelf, dat was dan wel weer stoer. Maar ik heb absoluut niet het idee gehad dat dit weer een ander meesterwerk was van Godard. Cijfer: 7
Dat ligt eraan.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:50 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Is het vreemd dat ik Brigitte Lahaie herken![]()
Ja, vond die ook een veilig zeventje. Ben wel bang dat nog meer Godards me gaan vervelen, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:18 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Wat mij betreft nog steeds 1 van de 2 beste van Godard![]()
![]()
De andere is
![]()
A Bout de Souffle
![]()
![]()
heb je die ook gezien?
SPOILER: klikken op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een 7.5
Hehe, eindelijk weer eens een goede film gezien. Het is wel een lange zit 2,5 uur maar hij bleef spannend. Vooral het einde zo vond ik wel mooi in elkaar gezet. Ik geef deze een 8.quote:Onderzoeksjournalist Mikael Blomkvist krijgt een lucratieve opdracht aangeboden door oud-zakenman Henrik Vanger. Het betreft de zoektocht naar zijn nichtje Harriet Vanger, die veertig jaar geleden plotseling verdween. Blomkvist krijgt hulp van de zonderlinge Lisbeth Salander, een onaangepaste, gecompliceerde en geheel in het zwart geklede hacker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.quote:Wealthy financier Nicholas Van Orton gets a strange birthday present from wayward brother Conrad: a live-action game that consumes his life.
titel?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.
een 7.5
quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
The girl with the dragon tattoo
[..]
Hehe, eindelijk weer eens een goede film gezien. Het is wel een lange zit 2,5 uur maar hij bleef spannend. Vooral het einde zo vond ik wel mooi in elkaar gezet. Ik geef deze een 8.
Enige vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het plaatje is van The Gamequote:
quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, die imitaties vond ik juist hilarisch, zo vaak in een deuk gelegen tijdens deze film.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Trip (2010, VK, Michael Winterbottom)
De film is op z'n leukst en best als het simpelweg gewoon de twee gasten zijn die wat bekvechten. Jammer genoeg is ook een heel overbodig liefdesplot om de film heen geweven. Maar mijn kijkplezier werd voor verminderd doordat Rob Brydon ontzettend irritant was met z'n constante imitaties.
cijfer: 6.8
Een film die qua setting, verhaal veel weg heeft van m'n eerdere besproken film Broken Trail (2006) met eveneens Robert Duvall. Duvall heeft speelt hier in feite een exact dezelfde rol. Costner zou je kunnen zien als vervanger van Thomas Haden Church uit die film als gunslinger. Niet dat het verhaal slecht is; een western moet geen ingewikkeld plot hebben met veel twists. Een eenvoudig verhaal voldoet.quote:Charley Waite (Kevin Costner) is een ex-gunfighter die nu veedrijver is in de crew van Boss Spearman. Wanneer ze op een dag met hun vee door het stadje Harmonville komen, worden ze bedreigd door een corrupte sheriff (James Russo). Hierdoor moeten ze actie ondernemen en ontmoeten ze onder andere de mooie dame Sue Barlow.
Is het maar 1 deel geworden?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vind het jammer dat de Amerikaanse remake van The girl with the dragon tattoo niet een mini-serie van 5 of 6 afleveringen van een uur is geworden. Het verhaal komt volgens mij dan beter tot z'n recht dan in een film van 2,5 uur.
The girl with the dragon tattoo (Män som hatar kvinnor) is deel 1.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is het maar 1 deel geworden?
Dat is wel heel slecht
En een film met een briljante verwijzing naar een 80's klassieker:quote:Op zondag 15 januari 2012 11:48 schreef casper019 het volgende:
New years eve
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
118 minuten
geregisseerd door Garry Marshall
met Ashton Kutcher, Robert De Niro en Katherine Heigl
De film gaat over de verstrengelde verhalen van een groep New Yorkers die hun weg naar romantiek proberen te vinden in de loop van Oudejaarsavond. We volgen onder andere een verbitterde stervende man in een ziekenhuis (De Niro), een gefrustreerde directiesecretaresse (Pfeiffer) die eindelijk haar onvervulde dromen probeert waar te maken, een vrouwelijke producer (Swank) van de befaamde Times Square Oudejaarsavond-show en een jongeman (Kutcher) die een hekel heeft aan Oudejaarsavond.
best leuke film, geen top film maar wel een film die lekker wegkijkt..... aan de ene kant zijn er gewoon teveel verhaallijnen door elkaar waardoor er totaal geen diepgang ofzo in de film zit maar aan de andere kant is dat ook weer een sterk punt van de film dat het leuk is om van allemaal verschillende soorten mensen te zien hoe ze nieuwjaar vieren enzo. Dus gewoon lekkere wegkijke film een 6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]Ik denk dat je wat mensen door elkaar haalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 25-01-2012 22:24:52 ]
Die film is voor mij een 8.9quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
The Game
[ afbeelding ]
[..]
Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.
een 7.5
Van het eerste boek is nu een Amerikaanse remake gemaakt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is het maar 1 deel geworden?
Dat is wel heel slecht
paar dagen geleden gezien, geweldige film.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:31 schreef planethugo het volgende:
The Artist
[ afbeelding ]
Je vraagt je vantevoren af wat nu zo goed kan zijn aan een stomme film uit 2011 en na afloop heb je daar ook niet zo een heel goed antwoord op. Maar The Artist is gewoon een geinige filmervaring. Het kan komen dat dit mijn eerste volledige stomme film was maar hoe kleine dingen verteld worden zonder woorden is geweldig. Bovendien is het verhaal grappig en ontroerend, de cast overtuigend en de speelduur precies goed genoeg (circa 95 minuten). Kortom The Artist mag van mij die oscar wel winnen.
9.0
Heerlijke filmquote:Op woensdag 25 januari 2012 00:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Trip (2010, VK, Michael Winterbottom)
De film is op z'n leukst en best als het simpelweg gewoon de twee gasten zijn die wat bekvechten. Jammer genoeg is ook een heel overbodig liefdesplot om de film heen geweven. Maar mijn kijkplezier werd voor verminderd doordat Rob Brydon ontzettend irritant was met z'n constante imitaties.
cijfer: 6.8
titels mensen, titels...quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:20 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Labeled an outcast by his brainy family, a bouncer overcomes long odds to lead a team of under performing misfits to semi-pro hockey glory, beating the crap out of everything that stands in his way.
Heerlijke gevechten om naar te kijken en met de nodige humor heb ik mij prima vermaakt. Het gaat niet zozeer om Hockey zelf maar juist het vechten staat centraal. Hoewel je het einde al mijlenver aanziet komen vond ik dat helemaal niet erg, en is dit prima vermaak.
7,5
Ik vond het een mooie film, met een goed script. Er gebeurt minder dan in de gemiddelde actiefilm, maar daar is het dan ook een drama voor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:24 schreef Arquero het volgende:
The Descendants met George Clooney.
With his wife Elizabeth on life support after a boating accident, Hawaiian land baron Matt King takes his daughters on a trip from Oahu to Kauai to confront the young real estate broker, who was having an affair with Elizabeth before her misfortune.
Wat een baggerfilm.. gebeurt echt heel weinig in.. Wordt een affaire in gestopt om nog wat verhaal te krijgen, maar dat lukt niet echt.
Bij Mission Impossible is het toch standaard actie, actie, net niet doodgaan, mooie dame, actie, net niet doodgaan, actie, mooie dame, net niet doodgaan, actie, actie, net niet doodgaan, einde.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:28 schreef Roces18 het volgende:
Mission Impossible Ghost Protocol
[ afbeelding ]
Een film met een torenhoog budget door het vele product placement wat we voorbij zien komen. Hierdoor kon Tom Cruise mooi de Burj Khalifa beklimmen wat zeker voor mooie beelden zorgt. Het begint mooi maar het verhaal zakt steeds verder in, mede door alle onzinnige stunts en gadgets, terwijl Tom vanzelfsprekend al 100 keer dood hoorde te zijn. Dus typisch een dertien in een dozijn verhaal. En vooral het einde kon me totaal niet boeien, want het ging gewoon nergens meer overDesondanks door de prachtige beelden en de keiharde actie (de reden waarom je zo een film kijkt, krijgt de film toch net een 7
Hetzelfde stramien dus als de Bond-films.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bij Mission Impossible is het toch standaard actie, actie, net niet doodgaan, mooie dame, actie, net niet doodgaan, actie, mooie dame, net niet doodgaan, actie, actie, net niet doodgaan, einde.
Overigens was het intro muziekje van Mission Impossible naar mijn weten een vorm van de James Bond tune...quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Hetzelfde stramien dus als de Bond-films.
Jep.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Hetzelfde stramien dus als de Bond-films.
Toevallig twee weken deze film gezien. Vaak wat over gehoord dat het een goede film was etc. dus was er erg benieuwd naar. Het was in mijn optiek echt een super film. Het acteerwerk van Michael Douglas was echt geniaal en erg geloofwaardig.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
The Game
[ afbeelding ]
[..]
een 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn cijfer een 8.0.
Ik heb zo af toe acteur obsessie. Dat houd in dat ik in een redelijke korte tijd veel films van deze acteur probeer te kijken. Na de film The Game heb in de film Wonderboys gekeken.
Wonderboys
Met: Michael Douglas, Tobey Maguire, Robert Downey jr en Katie Holmes.
Uit: 2000
Michael Douglas speelt een Engels Professor welke grote moeite heeft met het feit dat zijn vrouw hem heeft verlaten. Zeven jaar geleden heeft hij zijn laatste boek geschreven en het schrijven van zijn volgende boek lijkt nog langer op zich te wachten. Zijn editor (Robert Downey jr) vindt dat het lang genoeg heeft geduurd en nodigt zichzelf eigenlijk uit om het hele schrijfproces te versnellen.
De dialogen in deze film zijn zeer sterk en worden perfect neergezet door de acteurs. Toegeven het is film waarbij geldt "hate it or love it".
Imdb: 7.5
Mijn cijfer: 8.5All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
Idd alleen het eerste boek. Mara en Craig hebben een contract voor de 2 andere films. Fincher niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:16 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Edit: deze film is toch alleen het verhaal van het eerste boek? Komen er nu nog vervolgen met deze bezetting/cast?
Ah oke.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:43 schreef Gorro het volgende:
[..]
Idd alleen het eerste boek. Mara en Craig hebben een contract voor de 2 andere films. Fincher niet.
Ik heb hem van de week ook gezien. Ik vond hem net iets beter dan de Zweedse versie. Met name het einde is een stuk netter afgewerkt. Verder ziet het er wat gelikter uit; Fincher is duidelijk een betere regisseur dan Niels Arden Oplev. Ik vond wel de Zweedse Blomkvist beter dan Craig. Wat betreft Mara/Rapace vond ik ze beide sterk op hun eigen manier. Beide films hebben overigens wel moeite met de dichtheid van het verhaal. Een half uurtje extra had beide films goed gedaan.
Volgens http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=17769 is de keuze aan Fincher of hij deel 2 regisseert of niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:43 schreef Gorro het volgende:
[..]
Idd alleen het eerste boek. Mara en Craig hebben een contract voor de 2 andere films. Fincher niet.
Ik heb hem van de week ook gezien. Ik vond hem net iets beter dan de Zweedse versie. Met name het einde is een stuk netter afgewerkt. Verder ziet het er wat gelikter uit; Fincher is duidelijk een betere regisseur dan Niels Arden Oplev. Ik vond wel de Zweedse Blomkvist beter dan Craig. Wat betreft Mara/Rapace vond ik ze beide sterk op hun eigen manier. Beide films hebben overigens wel moeite met de dichtheid van het verhaal. Een half uurtje extra had beide films goed gedaan.
Compleet mee eens. 4.0 is nog aardig hoog.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:55 schreef planethugo het volgende:
The Tree of Life
[ afbeelding ]
Volgens vele een meesterwerk, volgens mij en vast ook vele andere een tergend lange en onuitstaanbaar samenraapsel van vanalles en nog wat. The Tree of Life bestaat uit allerlei elementen en is meer een kunstzinnig project dan een speelfilm. De acteurs hebben weinig dialoog, zijn slechts met wat flitsen in beeld en konden mij weinig boeien. Het 'verhaal' springt van de hak op de tak en wordt begeleid door voice overs die wat zogenaamde diepgaande teksten brabbelen. Veel vaker zie je shots van de natuur, het universum, vulkanen en zelfs een dinosaurus. Het zal allemaal vast wel een betekenis hebben maar ik kon me er niet toe verzetten om erin mee te gaan. Voor mooie natuurbeelden zet ik planet earth wel op en voor allerlei boodschappen is de EO er.
Nu zullen er wel reacties komen als 'ga maar transfomers kijken' maar daarvoor verwijs ik graag naar een recensie van (dacht ik) saintofkillers van een tijdje geleden die een andere goed ontvangen film beoordeelde
4.0
Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Dé overgewaardeerde film van het afgelopen jaar (naar mijn mening dan).quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:55 schreef planethugo het volgende:
The Tree of Life
[ afbeelding ]
Volgens vele een meesterwerk, volgens mij en vast ook vele andere een tergend lange en onuitstaanbaar samenraapsel van vanalles en nog wat. The Tree of Life bestaat uit allerlei elementen en is meer een kunstzinnig project dan een speelfilm. De acteurs hebben weinig dialoog, zijn slechts met wat flitsen in beeld en konden mij weinig boeien. Het 'verhaal' springt van de hak op de tak en wordt begeleid door voice overs die wat zogenaamde diepgaande teksten brabbelen. Veel vaker zie je shots van de natuur, het universum, vulkanen en zelfs een dinosaurus. Het zal allemaal vast wel een betekenis hebben maar ik kon me er niet toe verzetten om erin mee te gaan. Voor mooie natuurbeelden zet ik planet earth wel op en voor allerlei boodschappen is de EO er.
Nu zullen er wel reacties komen als 'ga maar transfomers kijken' maar daarvoor verwijs ik graag naar een recensie van (dacht ik) saintofkillers van een tijdje geleden die een andere goed ontvangen film beoordeelde
4.0
Grappig, tegen mijn principes in heb ik dat "ding" afgezet. Vreselijk ! De twee hoofd personen zijn rete irritant. Het enige leuke is de mooie natuur beelden. Ik moet nog 50 minuten misschien mis ik het beste. Het zal welquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:38 schreef Chlamydia het volgende:
[..]
Heerlijke film, ik heb hem op DVD en ik kijk hem onwijs vaak. Ik geniet daar echt van, de beste film van 2011 naar mijn zeggen dan.
En idd die rob brydon vond ik ook zwaar irritant![]()
worden, maar het was een leuke film
Same.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Grappig, tegen mijn principes in heb ik dat "ding" afgezet. Vreselijk !
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Same.Dat is toch niet off topic. Het is mijn review op een (schijt) filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:16 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Dé overgewaardeerde film van het afgelopen jaar (naar mijn mening dan).
Edit: ik vind een 4 nog hoog trouwens.![]()
Compleet mee oneensquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:15 schreef kilozout het volgende:
[..]
Compleet mee eens. 4.0 is nog aardig hoog.
Misschien moet ik nog eens een poging wagen..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
Compleet mee oneensVoor mij met afstand de beste film van 2011, en 1 van de beste van het nieuwe millenium tot nu toe
Absoluutquote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:57 schreef kilozout het volgende:
[..]
Misschien moet ik nog eens een poging wagen..
Wat vind je er dan zo goed aan? Serieuze vraag hoor, meningen verschillen nu eenmaal.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
Compleet mee oneensVoor mij met afstand de beste film van 2011, en 1 van de beste van het nieuwe millenium tot nu toe
toevallig ook afgelopen week gekeken, blijft een briljante film, en je kunt blijven nadenken over het eindequote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Twelve Monkeys
[ afbeelding ]
Weer een klassieker die ik nog niet in zijn geheel had gezien. Twelve Monkeys snijdt het nodige aan lastige filmonderwerpen aan. Tijdreizen, psychoses, dierenrechten en volkuitroeiende virussen komen allemaal langs. Het had een irritante warboel kunnen worden, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Het verhaal is interessant en goed volgbaar. Dinges Stowe speelt naarmate de film vordert steeds minder irritant, Bruce Willis speelt goed, Brad Pitt is ronduit briljant.
IMDB: 8.1
Ik: 7.5
[ Bericht 25% gewijzigd door Dawnbreaker op 28-01-2012 03:36:07 ]<hr>
Review op flabberquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:22 schreef La_Vita het volgende:
War Horse
[ afbeelding ]
Film van Steven Spielberg over een paard dat mee moet doen in de oorlog en op die manier telkens van eigenaar wisselt. De film viel me een beetje tegen, erg hoog Black Beauty-gehalte. Wel vermakelijk genoeg voor de zaterdagmiddag. Oja en nu wil ik ook een paard![]()
imdb: 7.3
ik: 6.5
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:08 schreef invine het volgende:
[..]
Review op flabber
http://www.flabber.nl/weblog/video/bbqpower-h4r-w0rse-10291
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Same.Same x 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige maand ook gezien. Wat een heerlijke film. Ben het ook eens met de 8.0quote:Moon
Review:
Een astronaut doet werkzaamheden op de maan in totale isolatie voor een contractperiode van 3 jaar voor een grote firma. Hij komt erachter dat deze firma zich niet bepaald aan het contract houdt en ontdekt een geheim dat zijn leven op de kop zet.
De film heeft een heerlijk donker sfeertje, en geeft een geweldige boodschap over het kapitalisme af. Ik kan niet veel meer zeggen over de inhoud zonder het plot te verpesten, maar ik vond hem meesterlijk. Er is weinig actie maar dat is geen gemis, want de verhaallijn is interessant genoeg om je op je puntje van je stoel te houden.
Imdb: 8.0
Ik: 8.0 (eens met imdb)
Ook gezien laatst, vond hem ook erg goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:26 schreef Karina het volgende:
La Piel Que Habito
Thriller
Een plastisch chirurg heeft een nieuwe soort synthetische huid uitgevonden en presenteert dit op een congres. De huid heeft hij "uitgeprobeerd" op een jonge vrouw, stukje voor stukje is de huid op haar lichaam aangebracht.
Zo begint de film... daarna gaan we middels een flashback naar het begin van het verhaal.
Ik vond het een geweldige film met een hele sterke twist. In het begin heb je zoiets van: huh ik snap er geen bal van, maar naarmate het verhaal vordert wordt het allemaal duidelijk. Goede rol van Antonio Banderas.
Voor mij een extra pluspunt: ik kon mijn Spaans weer een beetje ophalen (ik had wel Nederlandse ondertitels).
[ afbeelding ]
is het een beetje spannede actie thriller dus??quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:26 schreef Karina het volgende:
La Piel Que Habito
Thriller
Een plastisch chirurg heeft een nieuwe soort synthetische huid uitgevonden en presenteert dit op een congres. De huid heeft hij "uitgeprobeerd" op een jonge vrouw, stukje voor stukje is de huid op haar lichaam aangebracht.
Zo begint de film... daarna gaan we middels een flashback naar het begin van het verhaal.
Ik vond het een geweldige film met een hele sterke twist. In het begin heb je zoiets van: huh ik snap er geen bal van, maar naarmate het verhaal vordert wordt het allemaal duidelijk. Goede rol van Antonio Banderas.
Voor mij een extra pluspunt: ik kon mijn Spaans weer een beetje ophalen (ik had wel Nederlandse ondertitels).
[ afbeelding ]
Geen actie. Ook niet eens echt heel spannend, meer een verrassende thriller zou ik zeggen. Beetje moeilijk uit te leggen zonder te spoileren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
is het een beetje spannede actie thriller dus??
Stond al een tijdje op de NAS maar eindelijk gekeken.quote:Nadat zijn broer aftreedt wordt George nogal ongewild de nieuwe Koning van Engeland en gaat door het leven als George VI. Helaas stottert hij, wat niet echt Koninklijk overkomt. Hiervoor schakelt hij de hulp in van de onorthodoxe spraaktherapeut Lionel Logue wat resulteert in een reeks ongewone technieken en een bijzondere vriendschap.
Ja, het is een erg sterke film, maar de gigantische buzz er om is misschien wel een beetje 'to much'...quote:Er is weinig echt mis met The King's Speech. Het is een degelijk gemaakt koningsdrama met een onopvallende regie, maar prima acteerprestaties en een aardig verhaal over een onverwachtige vriendschap en het overwinnen van je gebreken. Twaalf Oscarnominaties zijn alleen een beetje overdreven voor een degelijke film
Dumb and Dumberquote:Op zondag 29 januari 2012 03:20 schreef BobW het volgende:
Dumb & Dumber (1994)
Deze film heeft uiteraard iedereen al tientallen keren gezien, toch? Ik ben er ook zo'n eentje maar hij blijft gewoon geweldig. Jim Carrey en Jeff Daniels spelen gewoon fantastisch en ondanks dat ik de film al vaak heb gezien moest ik toch steeds weer lachen. Het was ook een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst had gezien en dan weet je pas vlak voor de grap wat er ook alweer gaat gebeuren.
Mooie stukken zijn natuurlijk in de sneeuw, als Lloyd aan het dromen is achter het stuur, samen met de bad guy in de auto, het einde en natuurlijk veel meer.
Heb je deze film nog nooit gezien? Ga hem direct kijken!
Heb je deze film al eens gezien? Ga hem direct kijken!
thx voor e tip was em eigenlijk van plan vanavond te gaan kijken...quote:Op zondag 29 januari 2012 11:49 schreef Roces18 het volgende:
The Rum Diary
Ik kan er erg kort over zijn, sla deze lekker over. Een film maak je niet met alleen mooie plaatjes maar het verhaal moet ook boeiend zijn. En dat faalt helaas op alle vlakken, dit in combinatie met een veel te lange speeltijd zorgt voor een tergend langzame film.
Wat let je om hem te organiserenquote:Op zondag 29 januari 2012 03:30 schreef DrDentz het volgende:
Ga hem binnenkort weer kijken, er moet eens een Jim Carrey-tournament komen op FOK!.
Dat is nou eenmaal de stijl van Sergio Leone. Once upon a time in the west was immers ook precies in zo'n trage tempo. Je moet er van houden. Het zijn trouwens niet voor niks avondvullende films.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:29 schreef RickoKun het volgende:
Once upon a time in america.
Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat t tempo extreem laag is bij deze film.
Heb nu net een scene gezien waarin robert de niro 2 minuten lang in een kopje thee / koffie zit te roeren. Thats it.
Ik heb er een hele zondagmiddag aan kwijt geraakt, maar dat was de moeite waard.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:29 schreef RickoKun het volgende:
Once upon a time in america.
Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat t tempo extreem laag is bij deze film.
Heb nu net een scene gezien waarin robert de niro 2 minuten lang in een kopje thee / koffie zit te roeren. Thats it.
Ik zou hem zeker niet kijken als ik jouw was. Ken een beetje jouw smaak ten opzichte van jouw recensies en dan zou ik deze echt overslaan. Wat een trage film, er gebeurt niks en er wordt amper wat in gezegd. Bij sommige films werkt dit maar deze film is echt waardeloos.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:32 schreef casper019 het volgende:
net een stuk va tinker tailer spy gekeken maar wel erg veel gepraat weet nog nie of ik em af ga kijken
Dit vond ik ook, ontzettend saaie en droge film, zonde van het geld wat ik ervoor betaald hebquote:Op maandag 30 januari 2012 19:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik zou hem zeker niet kijken als ik jouw was. Ken een beetje jouw smaak ten opzichte van jouw recensies en dan zou ik deze echt overslaan. Wat een trage film, er gebeurt niks en er wordt amper wat in gezegd. Bij sommige films werkt dit maar deze film is echt waardeloos.
Verschil is dat 'The West' wel een goeie film is, Once Upon A Time In America is nogal saai.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:39 schreef miep63 het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de stijl van Sergio Leone. Once upon a time in the west was immers ook precies in zo'n trage tempo. Je moet er van houden. Het zijn trouwens niet voor niks avondvullende films.
Goede grap.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:13 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Verschil is dat 'The West' wel een goeie film is, Once Upon A Time In America is nogal saai.
Heb het laatste kwart gezien, en moet zeggen nadat ik IMDB heb gezien, waar men een best wel goede 'theorie' heeft over die film, dat het me toch nog wel aangreep.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:13 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Verschil is dat 'The West' wel een goeie film is, Once Upon A Time In America is nogal saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen is, -wat ik dus al zei- het tempo tergend langzaam. Maar het blijft bij je
Dat lijkt me wel zo een baggerfilm!quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:10 schreef planethugo het volgende:
War Horse
[ afbeelding ]
Had er meer van verwacht, regelmatig overdreven sentimenteel en onrealistisch hoe men de paarden benaderd. Maar toch enkele mooie momenten en Spielberg's oorlogsscene's zijn altijd wel de moeite waard. Maar niet het meeslepende epos dat je van deze regisseur mag verwachten.
7.0
helaas mee-eens... beide echt traag en bah...quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:39 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Tinker taylor spy -> Halverwege afgezet
Rum Diary -> In slaap gevallen
Wat een troep
Tinker tailor soldier spy vond ik juist een ven de betere films die ik de afgelopen maanden heb gezienquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:27 schreef casper019 het volgende:
[..]
helaas mee-eens... beide echt traag en bah...
Zoeknu iets voor vanmiddag/vanavond
zit te denken aan Anonymous
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |