abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2012 @ 15:48:22 #203
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106313924
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat een acteur erkenning krijgt voor een rol die (naar zijn eigen maatstaven) eerder routineus is.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar moest het toch even vermelden ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 17:46:33 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106318389
L'Atalante
Een pas getrouwd stel is nooit verder gekomen dan het platteland, dus direct vanuit de kerk besluiten ze op huwelijksreis te gaan en wel naar... Parijs, met de boot! De boot staat onder leiding van een knorrige brompot Jules die alle wereldzeeën bevaren heeft en met deze ingrediënten volgt er een erg leuke film met allerlei grappige situaties. Vooral kapitein Jules is een prachtig personage, erg hilarisch wat voor fratsen die uithaalt :Y.

De film zelf is een beetje vreemd, nogal ongepolijst, maar het deert niet. Het beviel mij wel, die losse flodderigheid, die aanvoelt als een voorloper van de Nouvelle Vague. Tot slot is het camerawerk ook verrassend te noemen, erg modern en afwisselend zelfs. Al met al een terechte klassieker naar mijn mening. Cijfer: 8

Au Hasard Balthazar
Hmm, zeker geen topper, maar wel een redelijke film van regisseur Bresson. De levenspaden van een ezel en een jong meisje worden gevolgd en wat opvalt is dat beiden het zwaar te verduren hebben en opgejaagd wild zijn. Beide karakters zijn interessant genoeg om te volgen. Vooral de ezel is stoer en je krijgt echt syampthie voor hem!

Alleen die andere personages deden me maar weinig. Na een tijdje gaat dat minimalistische ergernis oproepen en wordt de film onnodig langdradig gemaakt. De sfeer in dat Franse dorp leek me wel goed gevangen en welja, dat kan ook nog op mijn sympathie rekenen. Cijfer: 7

Red
Een gepensioneerde CIA-agent (Willis) wordt achterna gezeten en natuurlijk komt al zijn ervaring goed te pas tegen het grote kwaad: peng peng peng! Het verhaal is bekend en de uitvoering adequaat. Alleen jammer dat er soms nog wat quasi-grappigheden drdoorheen gemixt moeten worden en dan ook maar een enkele keer. Dat komt nogal besluiteloos over! Wat wil de film zijn: serieus of een jolige komedie? Had er dan met doorgeslagen idioot Malkovich meer humor in gestopt! Zijn (helaas ondergesneeuwde) rol vond ik nog het beste van de verder okeeje cast. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 2 januari 2012 @ 23:39:02 #205
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_106336608
Back to the future. Had ik natuurlijk veeeeeeel eerder moeten kijken maar volgens mij kwam hij nooit op de nederlandse TV.

Ik denk wel de beste film van de 80's. Hopenlijk zijn de sequels ook zo leuk :D
pi_106336645
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:39 schreef Quisho het volgende:
Back to the future. Had ik natuurlijk veeeeeeel eerder moeten kijken maar volgens mij kwam hij nooit op de nederlandse TV.

Briljante trilogie ja, al vond ik 1 en 2 wel een stuk toffer dan 3.

Vaaaaaak op tv geweest hoor :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:52:03 #207
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106339752
The Thing (2011, VS, Matthijs van Heijningen Jr.)
Oké het haalt het niet bij Carpenter's The Thing, maar deze prequel is ook weer niet ontzettende bagger. De paranoia van elkaar niet kunnen vertrouwen zorgen in combinatie met de schrikmomenten bij aanvallen van het monster voor een prima spanning.
Mary Elizabeth Winstead valt wel erg tegen. Deze film gaat er niet voor zorgen dat ze dit soort rollen gaat ontstijgen.
Voor de continuïteit heeft de film een paar mooie verwijzing en naar Carpenter's film, zoals de gebeurtenissen tijdens de aftiteling
cijfer: 6.8
  dinsdag 3 januari 2012 @ 11:28:47 #208
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_106347288
Iron Man 2
Het eerste deel van de Iron Man films was eigenlijk best vermakelijk. Robert Downey jr. zet Tony Stark leuk nee, het verhaaltje is grappig en alles ziet er gelikt (maar niet transformers gelikt) uit. Mooi, op naar deel 2.

Het verhaal in een notendop: Mickey Rourke vindt dat de papa van Robert Downey zijn vader onrecht heeft aangedaan, is pissed of en wil wraak. Ondertussen speelt de vraag of Iron Man wel alleenrecht op zijn pak mag hebben.

Deel 2 werd iets minder goed ontvangen, maar blijkt ook nog heel vermakelijk. Er zit voldoende vaart in de film, Scarlet Johansson ziet er geweldig uit en het verhaaltje is ok. 1 Nadeel; het eindgevecht met Mickey Rourke is wel heel kort.

Gewoon een ok comicverfilming.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 3 januari 2012 @ 11:37:49 #209
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106347577
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:39 schreef Quisho het volgende:

Die moet ik ook nog eens kijken :D
pi_106347773
Requiem for a dream
Nog in 2011 gekeken en komt zeker in aanmerking voor beste film die ik dat jaar heb gezien. Waar ik het eerste half uur nog enigszins in de film moest komen, werd ik daarna helemaal in de film gezogen. Vond alle trucjes van Aronofsky daarbij heel goed werken. Verder fantastische rollen van de hele cast met als grote uitschieter Ellen Burstyn als Sara Goldfarb. Vooral het laatste half uur was echt meesterlijk. Het einde liet me ook totaal verbouwereerd en verre van vrolijk achter, maar wel op een goede manier. De film heeft nog een aantal dagen in mijn hoofd rondgespookt.

9/10, met kans om nog door te groeien tot de volle 10 uit 10.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nelson90 op 03-01-2012 11:49:22 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:54:07 #211
182073 invine
blablabla etc.
pi_106352791
We Were Soldiers

We were soldiers is een film over vietnam, en dan met de focus op de "air-cavelery", oftewel helikopters met soldaten erin. Dit was nog nooit eerder gedaan en vietnam was de eerste keer.
De film begint in de basis waar de soldaten getraind worden, en binnen een niet al te langen tijd worden ze naar vietnam gestuurd en daar gelijk naar hun eerste missie.. een missie die, wat blijkt, niet te overleven valt.. of toch wel?

Het is een typische Mel Gibson film. Totaal niks mis mee, maar de film grijpt je niet aan zoals braveheart of the patriot dat deden. Ik vond Mel Gibson zelf niet echt op zijn plaats in het begin van de film, soort mega blije commandant en iedereen vind hem maar tof.. meh. Daarnaast wordt er voor mij iets teveel focus gelegd op het geloof en god.
Ook zitten er een paar scenes in waarvan ik denk: die had je er ook uit mogen laten.

Al om al wel een vermakelijk film, hij duurt wel wat lang maar ik vond dit niet storend.

IMDB: 7
Ik: 7,2
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_106353001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:54 schreef invine het volgende:
We Were Soldiers
[ afbeelding ]

We were soldiers is een film over vietnam, en dan met de focus op de "air-cavelery", oftewel helikopters met soldaten erin. Dit was nog nooit eerder gedaan en vietnam was de eerste keer.
De film begint in de basis waar de soldaten getraind worden, en binnen een niet al te langen tijd worden ze naar vietnam gestuurd en daar gelijk naar hun eerste missie.. een missie die, wat blijkt, niet te overleven valt.. of toch wel?

Het is een typische Mel Gibson film. Totaal niks mis mee, maar de film grijpt je niet aan zoals braveheart of the patriot dat deden. Ik vond Mel Gibson zelf niet echt op zijn plaats in het begin van de film, soort mega blije commandant en iedereen vind hem maar tof.. meh. Daarnaast wordt er voor mij iets teveel focus gelegd op het geloof en god.
Ook zitten er een paar scenes in waarvan ik denk: die had je er ook uit mogen laten.

Al om al wel een vermakelijk film, hij duurt wel wat lang maar ik vond dit niet storend.

IMDB: 7
Ik: 7,2
Zo'n neppe en slechte film vind ik het. Die Mel Gibson die rustig midden in de firefight staat en iedereen een beetje aan het commanderen is, en nee, natuurlijk vangt hij geen kogel.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:08:25 #213
182073 invine
blablabla etc.
pi_106353479
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:58 schreef TheGreatHooD het volgende:

[..]

Zo'n neppe en slechte film vind ik het. Die Mel Gibson die rustig midden in de firefight staat en iedereen een beetje aan het commanderen is, en nee, natuurlijk vangt hij geen kogel.
Qua effecten etc. voelt die wel aardig echt aan, ook mooi dat de vietnamezen echt vietnamees spreken (denk ik althans). Mel Gibson had inderdaad gewoon alleen regisseur moeten zijn.
pi_106354557
Cold Creek Manor (2003)

quote:
Een echtpaar en hun zoon en dochter verhuizen van de stad naar het platteland. Daar ontdekken ze dat hun droomhuis, een grote boerderij, meer een soort nachtmerrie is. Dit omdat de vorige bewoner uit de gevangenis wordt vrijgelaten en zijn huis terugwil.
}:| Erg voorspelbaar, vanaf het begin wist ik al hoe het zat. Niet slecht geacteerd ofzo (hoewel, sommige scenes die deze film onder Thriller doen belanden deden me eerder lachen dan schrikken) maar hoe het verhaal is uitgewerkt is gewoon slecht. Tevens is het moment suprême pas in de laaste 15 à 20 minuten van de film en is dus ook zo voorbij.
Deze films was veel beter geweest als men meer de psychologische kant waren op gegaan in plaats van de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Hangover (2009)

quote:
Drie mannen vieren in Las Vegas het vrijgezellenfeest van hun gezamenlijke vriend maar de volgende ochtend worden ze nog maar met hun drieën wakker. De bruidegom ontbreekt. Geen van allen weet nog wat er de afgelopen avond en nacht is gebeurd. Hun hotelkamer is vernield, er ligt een onbekende baby in een kast en er zit een tijger in de badkamer.
Ja, ik weet het ik loop hopeloos achter maar ik heb deze gisteravond ook eindelijk eens gekeken. Hoewel ik me in het begin gigantisch irriteerde aan personage van Zach Galifianakis werd dat gelukkig later een stuk minder. Verder wel erg leuk. Mike Tyson was _O_
pi_106361878
Moet je voor tropa de elite 2 ook deel 1 gezien hebben?
pi_106362044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:07 schreef Dirkos1987 het volgende:
Moet je voor tropa de elite 2 ook deel 1 gezien hebben?
Als je de neiging hebt om deel 2 te kijken snap ik überhaupt niet dat je deel 1 zou willen overslaan..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_106362236
Ik heb toevallig deel 1 op dvd thuis nu, dus wou graag weten of de volgorde belangrijk is aangezien ik deel 1 zo niet bij de hand heb
pi_106362345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:17 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb toevallig deel 1 op dvd thuis nu, dus wou graag weten of de volgorde belangrijk is aangezien ik deel 1 zo niet bij de hand heb
Deel 2 speelt zich 13 jaar later af..je mist vast wel dingen als je deel 1 niet hebt gezien, maar het is wel te doen.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:20:51 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106362356
Gisteren Party Monster weer eens gekeken.
Low budget film die het waargebeurde verhaal vertelt van crazed Club Kid/moordenaar Michael Alig. Met Macaulay Culkin als Alig en Seth Green als James St. James.

Ik blijf het een fascinerend verhaal vinden (het boek Disco Bloodbath van St. James is voor geïnteresseerden een absolute aanrader, net als de documentaire Party Monster, The Shockumentary), maar ook deze film geeft een aardig -zij het soms wat hak op de takkerig- beeld van de vreemde, hedonistische, drugged out wereld waarin de Club Kids zich onderdompelden en de desastreuze gevolgen van deze gekte voor één van hen: Angel Melendez.

De shockumentary is in zijn geheel op YT te vinden.
Deel 1:

Rond 1.55 doet Alig een spontane bekentenis op televisie. "He was the kind of copycat we hate ... :+

IMDB geeft een magere 5.9. Van mij krijgt Party Monster een 8. En Seth Green voor zijn vertolking van James St. James een dikke 9.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106369343
Gisteren Monsters gekeken.
http://www.imdb.com/title/tt1470827/
Wat een saaie film is dat zeg! Enige wat wel mooi was waren de mooie camerabeelden.
Cijfer 4/10
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:24:24 #221
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106378358
Captain America: vermakelijke film voor dat genre. Verhaal is natuurlijk bekend, maar het is toch goed gemaakt en kijkt lekker weg
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 januari 2012 @ 23:27:31 #222
862 Arcee
Look closer
pi_106378535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:43 schreef Nelson90 het volgende:
Requiem for a dream
Nog in 2011 gekeken en komt zeker in aanmerking voor beste film die ik dat jaar heb gezien. Waar ik het eerste half uur nog enigszins in de film moest komen, werd ik daarna helemaal in de film gezogen. Vond alle trucjes van Aronofsky daarbij heel goed werken. Verder fantastische rollen van de hele cast met als grote uitschieter Ellen Burstyn als Sara Goldfarb. Vooral het laatste half uur was echt meesterlijk. Het einde liet me ook totaal verbouwereerd en verre van vrolijk achter, maar wel op een goede manier. De film heeft nog een aantal dagen in mijn hoofd rondgespookt.

9/10, met kans om nog door te groeien tot de volle 10 uit 10.
"My arm... my fuckin' arm!"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_106378654
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:20 schreef Copycat het volgende:
Gisteren Party Monster weer eens gekeken.
Low budget film die het waargebeurde verhaal vertelt van crazed Club Kid/moordenaar Michael Alig. Met Macaulay Culkin als Alig en Seth Green als James St. James.

Ik blijf het een fascinerend verhaal vinden (het boek Disco Bloodbath van St. James is voor geïnteresseerden een absolute aanrader, net als de documentaire Party Monster, The Shockumentary), maar ook deze film geeft een aardig -zij het soms wat hak op de takkerig- beeld van de vreemde, hedonistische, drugged out wereld waarin de Club Kids zich onderdompelden en de desastreuze gevolgen van deze gekte voor één van hen: Angel Melendez.

De shockumentary is in zijn geheel op YT te vinden.
Deel 1:

Rond 1.55 doet Alig een spontane bekentenis op televisie. "He was the kind of copycat we hate ... :+

IMDB geeft een magere 5.9. Van mij krijgt Party Monster een 8. En Seth Green voor zijn vertolking van James St. James een dikke 9.
Met Marilyn Manson erin 8-).

Dat is overigens de enige reden dat ik 'm destijds heb gekocht. Ik vond 'm behoorlijk slecht :+. Wel vermakelijk.

Zit net even dat youtube stukje te kijken, die docu ga ik even downloaden. Als ik die echte gasten zo zie was de casting van Party Monster toch best okay. Ik vond Culkin enorm over the top, maar blijkbaar is die Michael Alig echt zo.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:52:04 #224
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_106379792
Gisteren gezien:

The Help
Mississippi, jaren `60. De blanke welgestelde wannabe-journaliste Skeeter (Emma Stone) kan het niet langer aanzien hoe de zwarte dienstmeiden worden ge(of mis)bruikt door hun bazen. Ze vraagt aan één van de dienstmeiden of ze haar verhaal wilt doen in een boek dat Skeeter over hun levens en de misstanden waarmee ze te maken hebben, wilt schrijven.

Het feit dat het boek van Kathryn Stockett waarop deze film gebaseerd is een bestseller in Amerika werd nadat het werd aangeprezen door Oprah Winfrey, zegt eigenlijk alles wat je moet weten. Het is inderdaad een tranentrekker, een triest verhaal. En dus perfect voor Hollywood en voor de Oscar race. Want daar lijkt de film toch echt geknipt. Het is allemaal natuurlijk wel erg glad gestreken en opgepoetst: de kostuums zien er wel érg mooi en glad uit, de blanke dames dragen allemaal net wat te veel make-up, de huizen zijn net wat te groot en (hoe erg het ook is om te zeggen) zijn de zwarte dienstmeiden allemaal nog net wat te vrolijk en te gepolijst.

Ook voor het acteerwerk zullen de verschillende hoofdrolspeelsters prijzen in de wacht gaan slepen. The Help uit de titel wordt ontzettend sterk en met overtuiging gespeeld door Viola Davis. Ook laat Emma Stone, eindelijk, zien ook in een zwaardere rol haar vrouwtje te kunnen staan. Maar persoonlijk vond ik Bryce Dallas-Howard als de intens gemene en racistische bazin het beste van allemaal. Een rol om van te gruwen maar wel desondanks wel één die iedere scene de aandacht weet te trekken. Geweldig.

Een ontzettend degelijk drama dus, dat uiteraard voorspelbaar is maar bovenal zeer sterk is geacteerd. Dat is dan ook de grote aantrekkingskracht van het geheel.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_106380698
Kill List

Wat een verschrikkelijke boutfilm met een achterlijk einde.

2/10
pi_106380900

Sherlock Holmes: A Game of Shadows

Verenigde Staten
Actie / Mystery

129 minuten

geregisseerd door Guy Ritchie
met Robert Downey Jr., Jude Law en Noomi Rapace

Als de kroonprins van Oostenrijk dood wordt aangetroffen, wijst alles erop dat het om een zelfmoord gaat, aldus inspecteur Lestrade. Maar volgens Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) is de prins vermoord, en die moord is slechts één deeltje van een onheilspellende puzzel, bedacht door Professor Moriarty (Jared Harris). Een spoor van aanwijzingen brengt Holmes in een ondergrondse herensociëteit, waar hij en zijn broer Mycroft (Stephen Fry) het glas heffen op Dr. Watson (Jude Law), om zijn laatste avond als vrijgezel te vieren. In die club maakt Holmes kennis met Sim (Noomi Rapace), een waarzegster die veel meer ziet dan ze vertelt. Omdat ze ook meer weet van de moord op de prins, dreigt zij het volgende slachtoffer van de moordenaar te worden.

best toffe film, met leuke grappige scenes en goed acteerwerk. Alleen het verhaal was iet altijd even duidelijk... vooral bij het begin was het ff moeilijk te snappen.
Toch zeker een leuke film om een x gezien te hebben (al is deel 1 een beter deel)
een 7
pi_106381173
The Ugly Truth (2009)

Verhaal:
Abby is een controlefreak en verlangt naar de ideale man. Ze moet helaas samenwerken voor de tv met Gerard Butler :9 die uitlegt dat mannen alleen aan seks denken. Ze maken een weddenschap: als hij haar helpt om met de ideale buurman naar bed te gaan en al zijn tips werken, zal ze hem niet meer lastig vallen.

Beoordeling:
Luchtige maar voorspelbare romantische komedie. Al was die scene van het vibrerende slipje in het restaurant wel erg dramatisch. Alleen Gerard Butler maakt het het kijken waard.

Cijfer: 6
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:41:14 #228
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106382076
Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011, VS, Brad Bird)
Prima actiefilm, die prima onderhoudend is dood zeer vermakelijke actiescène's en een vleugje humor tussendoor. De film weet de dramatische scène's tot het broodnodige minimum te beperken.
Doordat Tom Cruise niet geheel onoverwinnelijk is, maar er ook dingen misgaan en hij zelfs gewond raakt, behoudt de film ook nog wat spanning.
cijfer: 7.2
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:34:56 #229
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_106388034
Superbad was gewoon een erg leuke, schattige, lollige comedy.
Ik begin mij wel een beetje af te vragen wat voor jeugd Seth Rogen heeft gehad, met al die gekke verhalen de hij verzint :P
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:38:34 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106388110
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:29 schreef picodealion het volgende:

Met Marilyn Manson erin 8-).

Dat is overigens de enige reden dat ik 'm destijds heb gekocht. Ik vond 'm behoorlijk slecht :+. Wel vermakelijk.

Zit net even dat youtube stukje te kijken, die docu ga ik even downloaden. Als ik die echte gasten zo zie was de casting van Party Monster toch best okay. Ik vond Culkin enorm over the top, maar blijkbaar is die Michael Alig echt zo.
Als Christina inderdaad :D .

Culkin lijkt over the top, maar het verhaal is zelfs wat toned down . Met name het drugsgebruik van Alig en St. James. De hoeveelheden zouden ongeloofwaardig zijn :') .
Die docu is even ontluisterend als vermakelijk, op een sicke manier.

En Michael Alig komt volgens mij in de loop van dit jaar vrij. Kan ie eindelijk zijn memoires uitbrengen c_/ .
  woensdag 4 januari 2012 @ 12:12:47 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_106390665
Real Steel

Ergens in de toekomst zijn de huidige vechtsporten ingeruild voor robotgevechten, met robots als Transformers zonder de wapens erop. Maar ik zou hem lekker laten liggen. Weer typisch een film voor het grote publiek, met een uitgekauwd verhaal en nog slechtere dialogen. Het einde zie je al na tien minuten aankomen en met de inbreng van weer zo'n vervelend kind in de film is de film nog slechter geworden. Veel potentie natuurlijk, maar houdt het verhaal volwassen als je een oscar ofzo wilt winnen. Altijd maar die inbreng van irritante kinderen doet films geen goed.

5,5 voor de actie en de sfx
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106393044
The Wickerman
Nog nooit zo'n slechte film gezien, dat einde _O- . 0/10
pi_106399429
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Roces18 het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]
Ergens in de toekomst zijn de huidige vechtsporten ingeruild voor robotgevechten, met robots als Transformers zonder de wapens erop. Maar ik zou hem lekker laten liggen. Weer typisch een film voor het grote publiek, met een uitgekauwd verhaal en nog slechtere dialogen. Het einde zie je al na tien minuten aankomen en met de inbreng van weer zo'n vervelend kind in de film is de film nog slechter geworden. Veel potentie natuurlijk, maar houdt het verhaal volwassen als je een oscar ofzo wilt winnen. Altijd maar die inbreng van irritante kinderen doet films geen goed.

Dat kind was echt te bijdehand inderdaad.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:00:34 #234
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_106399680

The Notebook was vorige week zonder reclame op Nederland 2 dus ik dacht, die pak ik mee. Ik wist dat het een vrouwenfilm was, maar daar ben ik niet vies van dus ik ging er goed voor zitten. Het verhaal ... ja, dat was mooi. Jaren 60, Amerika, jongeman, jongedame, zomerliefde, dwarszittende ouders, alles zat er in. So far so good, maar dan het vertelperspectief. Een opa leest het voor aan een (dementerende) oma in het bejaardenhuis met wat gedoe er omheen waar ik niet teveel over moet uitwijden om geen dingen te verklappen. Dat was net teveel voor mij.

Daarom, een 6,5/10
pi_106399765
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:00 schreef Scuidward het volgende:
[ afbeelding ]

The Notebook was vorige week zonder reclame op Nederland 2 dus ik dacht, die pak ik mee. Ik wist dat het een vrouwenfilm was, maar daar ben ik niet vies van dus ik ging er goed voor zitten. Het verhaal ... ja, dat was mooi. Jaren 60, Amerika, jongeman, jongedame, zomerliefde, dwarszittende ouders, alles zat er in. So far so good, maar dan het vertelperspectief. Een opa leest het voor aan een (dementerende) oma in het bejaardenhuis met wat gedoe er omheen waar ik niet teveel over moet uitwijden om geen dingen te verklappen. Dat was net teveel voor mij.

Daarom, een 6,5/10
Dat was juist het bijzondere aan die film. De uiteindelijke ontknoping.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:04:07 #236
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_106399834
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het einde was toch ook weer juist heftig? Als je op die heftigheid doelt, ja, dat verwachte ik niet.

Maar ik had wat luchtigers verwacht, dat zal het zijn.
pi_106399840
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vertel eens in een spoiler!
pi_106399905
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:00 schreef Scuidward het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was net teveel voor mij.
Ik herken dit 100%. Ik heb de film inmiddels een aantal keer moeten zien (for the ladies) en het gaat mij inderdaad net ook een stap te ver om overtuigend te zijn. Verder een prima film.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:23:33 #239
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_106400760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
The Wickerman
Het origineel?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_106401246
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:23 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Het origineel?
Nee deze:
http://www.imdb.com/title/tt0450345/ Met Nicolas Cage.
Wist niet dat het een remake was....
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:38:28 #241
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106401391
Die remake met Cage is echt te tenenkrommend voor woorden. En ik heb 'm nog wel in de bioscoop gezien :') .
pi_106402290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
The Wickerman
Echte kaskraker ja die :') Ik dacht nog serieus in de videotheek toen ik em huurde dat het echt een goede film zou zijn.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:13:13 #243
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_106402793

Cinderella Man (2005)
Boksfilm. Amerika ten tijde van de grote depressie in de jaren dertig, en de bokser Russel Crowe als James Braddock heeft het maar moeilijk met zijn gezin. Armoede troef, maar na lange tijd komt hij weer terug in de ring. Het goede van deze film is de pijn die aanschouwelijk wordt gemaakt tijdens het boksen, met een soort rontgenfoto flitsen.
Allemaal waargebeurt, goed in beeld gebracht maar met 144 minuten gewoon te lang. Dat krijg je met die Amerikanen die hun helden verfilmen. Renée Zellweger is irritant in deze film.
7/10

The Hurricane (1999)
Ook een film over een bokser en ook al waargebeurt. En verdomd, óók al te lang met 146 minuten. Denzil Washington speelt een bokser die in de jaren zestig door racisme ten onrechte in de cel beland. Er vinden maar weinig boks scenes plaats in deze film. Langzaam maar zeker wordt het een rechtbankdrama in plaats van een boksfilm. Ook goed, maar te lang. Uiteindelijk komt hij vrij. En guess what, hij heeft het in het echt wél gedaan - de moorden - zo las ik achteraf.
7/10
Overal verstand van.
pi_106403527
The Flight of the Phoenix - 1965
142 minuten
IMDB
MovieMeter

quote:
Een vrachtvliegtuig met militairen en olie-arbeiders raakt van koers en crasht in de woestijn na een zandstorm. De overlevenden hebben te weinig water om het lang uit te houden. Noodgedwongen besluiten van het vliegtuigwrak een nieuw vliegtuig te maken.
Een erg goede film met onder meer James Stewart, Richard Attenborourg, Ernest Borgnine e.a.
Hoe de overlevenden op hun eigen manier omgaan met de situatie en de wisselwerking tussen de verschillende mensen wordt goed uitgewerkt in beeld gebracht. Ook technisch gezien, hoe de mannen uit het wrak een nieuw vliegtuig maken, is het een erg geloofwaardige film.
8,5 uit 10. 142 minuten is lang, maar de tijd wordt goed besteed om het verhaal diepte te geven.

Voor deze film is speciaal een vliegtuig ontworpen en gebouwd, door Otto Timm: De Tallmantz Phoenix P-1. Tijdens opnames voor de film verongelukte de beroemde stunt-piloot Paul Mantz nadat tijdens een verkeerd ingeschatte touch and go het onderstel bleef haken en het toestel even verderop te pletter sloeg.
De oorzaak van dat ongeluk bleek falen van het vliegtuig en drankgebruik door de piloot: Mantz had zo'n flaconnetje met drank bij zich en nipte daar geregeld van, iets wat in die dagen vrij normaal schijnt te zijn geweest.

Inmiddels is er een remake gemaakt van deze film, maar als ik de recenries daarvan lees weet ik niet of ik wel de behoefte heb om die te zien.
pi_106404250
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Roces18 het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]

Oooooooooh wat was dat kind vreselijk irritant. :r

Eens met de 5.5. Gewoon een standaard zoetsappige Disney film jammer genoeg. Ik snap het hoge cijfer op Imdb ook totaal niet...
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:07:10 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106410286
Letter from an Unknown Woman
Hele aardige klassieker van Max Ophüls, een niet zo bekende regisseur, maar hij heeft verstand van zijn vak zo te zien. Letter from an Unknown Film is een mooi gefilmd tragisch liefdesdrama. Het grijpt je als kijker al vrij gauw aan, ondanks dat het een beetje truttig is (het wordt vanuit de vrouwelijke hoofdpersoon verteld). Ben wel benieuwd naar andere films van Ophüls :Y. Cijfer: 7,5

Body of Lies
Ben wel fan van Scott zijn laatste films. Met Body of Lies levert ie een mooi geproduceerde film af. Hij heeft oog voor detail en realiteit, zoals ook bij American Gangster het geval was. Zonder overdreven gecompliceerde poespas is er toch genoeg diepgang te vinden in deze film: een CIA-agent (een uistekende DiCaprio) moet zijn weg vinden tussen zijn chef (Crowe) en een Jordaniër in de strijd tegen terroristische aanslagen. Mooi om te zien hoe dat ontwikkelt :Y!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_106414473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:53 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Oooooooooh wat was dat kind vreselijk irritant. :r

Eens met de 5.5. Gewoon een standaard zoetsappige Disney film jammer genoeg. Ik snap het hoge cijfer op Imdb ook totaal niet...
De actie zag er wel supertof uit, maar dat is het dan ook ja..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:45:08 #248
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_106415020
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:07 schreef Falco het volgende:
Letter from an Unknown Woman
Hele aardige klassieker van Max Ophüls, een niet zo bekende regisseur,

wait, what? :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:47:27 #249
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106415158

Killer Elite

Actie was heel goed, verhaal zat ook prima in elkaar. De film was alleen een beetje chaotisch vond ik zelf. Geen grote rol voor De Niro helaas.

7
pi_106415503
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:47 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]

Killer Elite

Actie was heel goed, verhaal zat ook prima in elkaar. De film was alleen een beetje chaotisch vond ik zelf. Geen grote rol voor De Niro helaas.

7
Ik begin een beetje moe te worden van Jason. :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:58:55 #251
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106415746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef Leanishibe het volgende:

[..]

Ik niet echt..hou wel van de personages die hij meestal speelt. Is ook de perfecte man daarvoor op dit moment.
pi_106417197
Nausicaä of the Valley of the Wind (Kaze no tani no Naushika)

Studio Ghibli animefilm, verhaal speelt zich af in een post-apocalyptische wereld waar een beschaving de grond heeft vervuild een aantal duizend jaar geleden. Natuur is schaars en giftig maar hoofdkarakter Nausicaä houdt van deze giftige alienachtige natuur. The Valley of the Wind is dan wel een plek waar de natuur behouden is en deze vallei raakt verstrikt in een oorlog tussen twee landen. Nausicaä probeert dan het conflict te stoppen ten behoeve van de Ohmus, grote alienachtige wezens die hieronder komen te lijden.

Mooie film, veel 'ahh'-momenten en mooie muziek. Verhaal stak goed in elkaar met een mix humor en drama. Nausicaä is een sterk karakter die goed uit de verf komt binnen de film. Het verhaal bracht ook echt een boodschap mee, James Cameron raakte door deze film ook geïnspireerd om Avatar te maken ^O^

8/10, imdb: 8.1/10

Laputa: Castle in the Sky (Tenkû no shiro Rapyuta)

Na Nausicaä wilde ik meer zien van Studio Ghibli, dus begon ik maar in chronologische volgorde. Film gaat over een ventje in een mijnstad (Pazu) die op een avond een meisje (Sheita) uit de lucht ziet vallen, meisje wordt achterna gezeten voor een bepaald amulet die het oude legendarische luchteiland Laputa kan heractiveren. Piraten zijn echter ook achter dit amulet voor de schatten op het eiland.

Wederom mooie film met mooie muziek, verhalen hadden wel iets van elkaar weg in grote lijnen, maar het dat was niet storend ofzo. Een mooie chemie tussen beide hoofdkarakters, wel minder drama dan Nausicaä en had ook een iets luchtiger thema. Het einde was bevredigend en ik verheug me nu al op de volgende Ghibli film die ik ga kijken ^O^

woensdag 4 januari 2012 @ 22:58:29 #253
182073 invine
blablabla etc.
pi_106418772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef Leanishibe het volgende:

[..]

Jason is baas 8-)
pi_106418956
hij is de steven seagal van deze generatie
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:05:23 #255
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106419064
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
Zeker niet.. seagal is een joke
pi_106419144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:26 schreef Loop-y het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind (Kaze no tani no Naushika)

[ afbeelding ]

Studio Ghibli animefilm, verhaal speelt zich af in een post-apocalyptische wereld waar een beschaving de grond heeft vervuild een aantal duizend jaar geleden. Natuur is schaars en giftig maar hoofdkarakter Nausicaä houdt van deze giftige alienachtige natuur. The Valley of the Wind is dan wel een plek waar de natuur behouden is en deze vallei raakt verstrikt in een oorlog tussen twee landen. Nausicaä probeert dan het conflict te stoppen ten behoeve van de Ohmus, grote alienachtige wezens die hieronder komen te lijden.

Mooie film, veel 'ahh'-momenten en mooie muziek. Verhaal stak goed in elkaar met een mix humor en drama. Nausicaä is een sterk karakter die goed uit de verf komt binnen de film. Het verhaal bracht ook echt een boodschap mee, James Cameron raakte door deze film ook geïnspireerd om Avatar te maken ^O^

Laputa: Castle in the Sky (Tenkû no shiro Rapyuta)

[ afbeelding ]

Na Nausicaä wilde ik meer zien van Studio Ghibli, dus begon ik maar in chronologische volgorde. Film gaat over een ventje in een mijnstad (Pazu) die op een avond een meisje (Sheita) uit de lucht ziet vallen, meisje wordt achterna gezeten voor een bepaald amulet die het oude legendarische luchteiland Laputa kan heractiveren. Piraten zijn echter ook achter dit amulet voor de schatten op het eiland.

Wederom mooie film met mooie muziek, verhalen hadden wel iets van elkaar weg in grote lijnen, maar het dat was niet storend ofzo. Een mooie chemie tussen beide hoofdkarakters, wel minder drama dan Nausicaä en had ook een iets luchtiger thema. Het einde was bevredigend en ik verheug me nu al op de volgende Ghibli film die ik ga kijken ^O^

Heb je Spirited Away en Princess Mononoke al gezien? Dat worden vaak de beste ghibli's genoemd. Ik heb die 2 nu gezien, maar moet degene die jij genoemd hebt nog zien :P
There are only 151 Pokémon.
pi_106420265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:07 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Heb je Spirited Away en Princess Mononoke al gezien? Dat worden vaak de beste ghibli's genoemd. Ik heb die 2 nu gezien, maar moet degene die jij genoemd hebt nog zien :P
Nope, wil ze graag in chronologische volgorde zien, dus hierna Grave of the Fireflies etc.
pi_106420479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:13 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Cinderella Man (2005)
Boksfilm. Amerika ten tijde van de grote depressie in de jaren dertig, en de bokser Russel Crowe als James Braddock heeft het maar moeilijk met zijn gezin. Armoede troef, maar na lange tijd komt hij weer terug in de ring. Het goede van deze film is de pijn die aanschouwelijk wordt gemaakt tijdens het boksen, met een soort rontgenfoto flitsen.
Allemaal waargebeurt, goed in beeld gebracht maar met 144 minuten gewoon te lang. Dat krijg je met die Amerikanen die hun helden verfilmen. Renée Zellweger is irritant in deze film.
7/10

[ afbeelding ]
The Hurricane (1999)
Ook een film over een bokser en ook al waargebeurt. En verdomd, óók al te lang met 146 minuten. Denzil Washington speelt een bokser die in de jaren zestig door racisme ten onrechte in de cel beland. Er vinden maar weinig boks scenes plaats in deze film. Langzaam maar zeker wordt het een rechtbankdrama in plaats van een boksfilm. Ook goed, maar te lang. Uiteindelijk komt hij vrij. En guess what, hij heeft het in het echt wél gedaan - de moorden - zo las ik achteraf.
7/10
Net als Ali. Wat was die slaapverwekkend zeg. Als ze hem nou wat korter hadden gemaakt was het wat leuker geweest.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:49:01 #259
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_106423636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:58 schreef invine het volgende:

[..]

Jason is baas 8-)
QFT!
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:19:42 #260
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_106424581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:33 schreef Loop-y het volgende:

[..]

Nope, wil ze graag in chronologische volgorde zien, dus hierna Grave of the Fireflies etc.
Dat wordt janken!
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:03:45 #261
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_106425713
En vandaag Back to the Future 2. Wel leuk maar wel ietsje minder dan deel 1 imo. Helaas hoorde ik dat de 3e een stuk minder dan de andere twee is, maar ik ga hem nog wel een keer kijken.
pi_106427191
Akmareul boatda/I Saw The Devil (2010)

Nogal langdradige en voorspelbare Koreaanse horrorfilm die lekker Aziatisch bloederig is.

Geen hoogvlieger, helaas.
7.0/10 (IMDB: 7.8/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator donderdag 5 januari 2012 @ 09:20:44 #263
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_106428805
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2012 04:15 schreef El_Matador het volgende:
Akmareul boatda/I Saw The Devil (2010)

Nogal langdradige en voorspelbare Koreaanse horrorfilm die lekker Aziatisch bloederig is.

Geen hoogvlieger, helaas.
7.0/10 (IMDB: 7.8/10)
Ik heb 'm gisteren ook gezien en vond 'm net wat beter dan jij. De film was inderdaad lang, maar ik vond het wel sfeervol. Daarnaast vond ik de regie erg goed. Waar ik minder over te spreken was, was het script, want af en toe worden er keuzes gemaakt die wel erg onlogisch zijn. Ook vond ik het veel te voor de handliggend dat op het einde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij een 7.8.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:14:38 #264
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_106429993
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Toriní ló (The Turin Horse)
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm :r, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:

"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Dat vage verhaal sloeg nergens op" -> "Het ambigue narratief was ongrijpbaar"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"

Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.

"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"

Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.

Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk :).
Best review ever _O_

Ik ga deze ook schaamteloos quoten en gebruiken als het mag :@
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:06:03 #265
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106437577
Drive (2011)

Belangrijkste in een film is de sfeer. In deze film zit dat prima in elkaar, maar toch vind ik het geen classic. Ten eerste helpen al die slowmotion shots en close-ups van de hoofdrol niet, echt een overkill in deze film. Verder wordt het verhaal veel te weinig uitgewerkt en kom je niet veel te weten over de relatie tussen de verschillende personen.

Ik moest trouwens telkens denken aan Breaker High, die gast trekt echt altijd dezelfde kop _O-

6,5
pi_106437670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
pi_106437715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Praat geen poep man. :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_106437807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Steven Seagal is een held :')
pi_106438165
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Toriní ló (The Turin Horse)
[...]
Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk :).
Ik ga er morgen naar toe. Wat vond je van de andere films van Tarr (A Londoni férfi / Werckmeister harmóniák)?
pi_106438692
Howl's Moving Castle

Als een onzeker, jong meisje een vloek over zich heen krijgt door een heks waardoor ze in een oude vrouw verandert en niemand kan vertellen wat er is gebeurd, is Howl, een jonge en arrogant lijkende tovenaar, wonend in een lopend kasteel, haar enige hoop.

Ikzelf ben erg gecharmeerd van de animesprookjes van Studio Ghibli, met Spirited Away op nr. 1. Howl's Moving Castle neemt voor mij nu de tweede plek in, en is op veel vlakken gelijkend aan Spirited Away (hoofdpersoon, muziek, moraal van het verhaal, tekenstijl natuurlijk). En, zoals eerder genoemd in dit topic:
SPOILER
7,5/10
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:40:29 #271
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_106438902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:20 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik ga er morgen naar toe. Wat vond je van de andere films van Tarr (A Londoni férfi / Werckmeister harmóniák)?
Karhozat en Satantango vond ik goed, Werckmeister harmoniak iets minder.

The Turin Horse vond ik trouwens ook niet echt slecht, alleen vind ik het deze keer allemaal té. Té traag, té repetitief, té minimalistisch. Ja, het leven is een doelloze routine, dat had ik na een kwartier al door, maar veel meer heeft de film niet te vertellen.

Met mijn reviewtje wilde ik eerder tegen een bepaalde review-stijl schoppen dan tegen The Turin Horse zelf. Na de film wilde ik even kijken of anderen ook vonden dat Tarr iets te veel doorschoot in zijn eigen stijlelementen, maar overal waar ik keek, moest ik me door die zelfvoldane reviews vol interessantdoenerij worstelen waarbij elke fucking term werd vervangen door het meest arty farty synoniem dat ze konden vinden en daar krijg ik echt krampen van :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:49:43 #272
182073 invine
blablabla etc.
pi_106444185
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]

Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.

Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.

AANRADER!

8/10
Gisteren ook gezien, eens met deze "review"
pi_106445067
50/50

Leuke, confronterende film met een goede soundtrack. En Anna Kendrick O+
Wel jammer dat Seth Rogen weer een zelfde soort rol speelt als altijd.

7/10
pi_106446329
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:05 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zeker niet.. seagal is een joke
ze zijn beide alleen leuk als je ze niet te serieus neemt.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:14:55 #275
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106453958
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:34 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ze zijn beide alleen leuk als je ze niet te serieus neemt.
Als je Seagal vergelijkt met Statham moet je toch eens wat meer films gaan kijken
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:30:11 #276
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106454918
Statham is geen haar beter dan Seagal. Laatstgenoemde is zich er in ieder geval bewust dat ie in lollerfilms speelt.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:33:07 #277
67640 SaintOfKillers
pi_106455083
Als er 1 van die 2 zelfspot heeft en vaak tongue-in-cheek bezig is, dan is het Statham wel. Seagal lijkt me net het prototype van de humorloze dommekracht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:36:34 #278
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106455318
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:30 schreef Falco het volgende:
Statham is geen haar beter dan Seagal. Laatstgenoemde is zich er in ieder geval bewust dat ie in lollerfilms speelt.
Hij neemt zichzelf anders behoorlijk serieus in zijn films :')

"you go this way, i punch you here..you fly that way"
pi_106458520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:14 schreef Che_ het volgende:

[..]

Als je Seagal vergelijkt met Statham moet je toch eens wat meer films gaan kijken
:') misschien moet je wat minder hersenloze actiefilms kijken.
pi_106458596
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:36 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hij neemt zichzelf anders behoorlijk serieus in zijn films :')

"you go this way, i punch you here..you fly that way"
ja en in het echt schijnt hij ook zo te zijn _O- maakt de films alleen maar slechter en dus leuker. meeste statham films zijn ook gewoon pulp.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:35:10 #281
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106458702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:31 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

:') misschien moet je wat minder hersenloze actiefilms kijken.
Ik hou er van om serieuze films af te wisselen met goede actiefilms.

Transporter films
Bank Job
Crank

Geen hersenloze actiefilm.. en o ja seagal's hele filmografie komt niet in de buurt van Snatch
pi_106458874
the bank job heb ik niet gezien, maar probeer je nou te zeggen dat the transporter films en crank geen hersenloze actiefilms zijn? :D
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:10:05 #283
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106460470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:38 schreef jimjim1983 het volgende:
the bank job heb ik niet gezien, maar probeer je nou te zeggen dat the transporter films en crank geen hersenloze actiefilms zijn? :D
Heb je Crank wel eens gezien dan?
  Moderator donderdag 5 januari 2012 @ 22:11:06 #284
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_106460523
Zullen we weer even ontopic gaan? Maak anders een apart topic aan. :)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_106460605
Crank 1&2 en Transporter 1,2,3 zijn een van meest hersenloze actiefilms die bestaan. Desalniettemin blijven ze wel vermakelijk, maar kwaliteit, nee.
pi_106460676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:10 schreef Che_ het volgende:

[..]

Heb je Crank wel eens gezien dan?
ja, geweldige film. het is een soort parodie op hersenloze actiefilms door zelf nog hersenlozer te zijn.
pi_106460955
Blue Valentine

quote:
Cindy (Michelle Williams) en Dean (Ryan Gosling), ooit gepassioneerd verliefd op elkaar, zien nu na jaren samen te zijn geweest hun huwelijk langzaam uiteenvallen. Met de hoop deze situatie op te lossen besluiten zij samen een hotelkamer te boeken, waar zij terugkijken op hun ontmoeting en de prille, hoopvolle liefde die ze ooit deelden.
Na het zien van Drive was ik benieuwd naar andere acteerperformances van Ryan Gosling. Eerst Ides of March gekeken, wat niet heel erg boeiend was. Daarna dus deze.
Het is een redelijk zware drama film met goede acteerwerk vooral van Gosling's tegenspeelster Williams, maar ook Gosling doet het goed. Film had wel wat meer humor mogen hebben, want het is soms wel heel somber.
pi_106465940
2012 net op tv. Redelijk hersenloos. Wel veel instortende gebouwen en explosies.
pi_106470901
Drive (2011)
Vol verwachting begon ik aan Drive. Grote woorden, de beste film van 2011. Helaas blijkt het een flinterdun verhaaltje, onmogelijke actie en grove fouten in het verhaal.

SPOILER
Weinig actie, saai, paar mooie wagens en sexy babes, allebei minimaal in beeld gebracht.

Het mooie camerawerk kan dit echt niet redden, wat een deceptie.
6.5/10 (IMDB: 8.1/10 - 201/250)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_106471797
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 03:19 schreef El_Matador het volgende:
Drive (2011)
Vol verwachting begon ik aan Drive. Grote woorden, de beste film van 2011. Helaas blijkt het een flinterdun verhaaltje, onmogelijke actie en grove fouten in het verhaal.

SPOILER
Weinig actie, saai, paar mooie wagens en sexy babes, allebei minimaal in beeld gebracht.

Waarom geef je hem dan een 6,5 (wat toch een ruim voldoende is) als je hem zo vond tegenvallen en alleen maar kritiek op hebt?
pi_106472529
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 03:19 schreef El_Matador het volgende:
Drive (2011)

SPOILER

Dan heb je het hele idee achter de film totaal niet begrepen. :N
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:10:47 #292
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_106472666
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:00 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Onzin, hij houdt gewoon van ander soort films.
Dat gelul altijd dat iemand een film niet begrepen heeft als hij een film niet leuk vind.

Ik vond het wel een goede film, bij de gemiddelde actiefilm val ik al snel in slaap, die lijken allemaal op elkaar.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:30:40 #293
67640 SaintOfKillers
pi_106473010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:10 schreef Waaghals het volgende:
Dat gelul altijd dat iemand een film niet begrepen heeft als hij een film niet leuk vind.
Af en toe kan uit een motivatie voor het al dan niet leuk vinden van een film toch blijken dat iemand de dingen wel erg bizar interpreteert of dat de film beoordeeld wordt op een onrealistisch verwachtingspatroon of iets dergelijks. Niet alles valt te motiveren als "Ach, ja, dat is gewoon mijn mening, over smaak valt niet te discussiëren", soms kan iemand gewoon uit zijn nek lullen. Dan heb ik het niet over dit specifiek geval, maar in 't algemeen.

Soms kan je een subjectieve waardering ook gewoon met argumenten onderuit halen (of toch bepaalde onderdelen ervan)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:30:45 #294
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_106473011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:00 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Altijd dat gezeur over een film niet begrijpen :') Iemand kan toch gewoon een film niet leuk vinden? :{w
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:32:26 #295
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_106473038
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

. Niet alles valt te motiveren als "Ach, ja, dat is gewoon mijn mening, over smaak valt niet te discussiëren", soms kan iemand gewoon uit zijn nek lullen.
Euh?? Jawel! Als je iets niet leuk vind, dan lul je helemaal niet uit je nek? En over smaak valt idd NIET te discussiëren... |:(
*** Nul Dertien ***
pi_106473196
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 07:18 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Waarom geef je hem dan een 6,5 (wat toch een ruim voldoende is) als je hem zo vond tegenvallen en alleen maar kritiek op hebt?
Omdat ik ben blijven kijken. De film is mooi gefilmd, maar gewoon een enorme tegenvaller. Zoals ik dat meer heb met "gehypte" films. Iemand hierboven noemde Donnie Darko, waar ik het al vaak over heb gehad. 2001 ASO, zelfde.

Ik vraag me eerder af wat iemand WEL zo goed kan vinden bij Drive eigenlijk. De setting en sfeer? Ok, maar dat is geen 8.1 waard. De setting en sfeer van bijvoorbeeld Apocalypto vind ik 100 keer beter.

pi_106473666
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:32 schreef theKiD het volgende:

[..]

Euh?? Jawel! Als je iets niet leuk vind, dan lul je helemaal niet uit je nek? En over smaak valt idd NIET te discussiëren... |:(
Jawel hoor. Als jij een bepaalde film niet begrijpt heeft dat niets met smaak te maken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:07:16 #298
67640 SaintOfKillers
pi_106473675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:32 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ik zeg er nochtans duidelijk bij dat ik het niet over de mening heb, maar over de motivering ervan.

Als jij Schindler's List slecht vindt omdat het saai is, dan zeg ik "Oneens, maar goed, dan hebben we een andere smaak". Als jij Schindler's List slecht vindt omdat het oversentimentele Hollywoodmeuk is, dan zeg ik "Ik zie je punt, toch niet helemaal eens, maar dat is dan jouw mening". Als jij Schindler's List slecht vindt omdat de film te opgewekt is, omdat er te weinig hilarische grappen inzitten of omdat het een amateurprojectje is met een veel te klein budget, dan zeg ik "Misschien heb je 't niet helemaal begrepen". Daarover valt zeker te discussiëren en die argumenten vallen perfect onderuit te halen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:37:12 #299
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_106474397
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zeg er nochtans duidelijk bij dat ik het niet over de mening heb, maar over de motivering ervan.

Als jij Schindler's List slecht vindt omdat het saai is, dan zeg ik "Oneens, maar goed, dan hebben we een andere smaak". Als jij Schindler's List slecht vindt omdat het oversentimentele Hollywoodmeuk is, dan zeg ik "Ik zie je punt, toch niet helemaal eens, maar dat is dan jouw mening". Als jij Schindler's List slecht vindt omdat de film te opgewekt is, omdat er te weinig hilarische grappen inzitten of omdat het een amateurprojectje is met een veel te klein budget, dan zeg ik "Misschien heb je 't niet helemaal begrepen". Daarover valt zeker te discussiëren en die argumenten vallen perfect onderuit te halen.
Ok, als je het idd zo uitlegt kan ik niet anders dan je gelijk geven. :)
*** Nul Dertien ***
pi_106475694
Nova zembla

Nederland
Avontuur / Drama

108 minuten

geregisseerd door Reinout Oerlemans
met Robert de Hoog, Derek de Lint en Doutzen Kroes

Nova Zembla vertelt het legendarische, waargebeurde verhaal van de avontuurlijke ontdekkingsmissie van Willem Barentsz (Derek de Lint), dat destijds is opgetekend door het jonge bemanningslid Gerrit de Veer (Robert de Hoog). In het 16e eeuwse Amsterdam waarin de scheepsbemanning wordt samengesteld is Gerrit de Veer assistent van de bekende dominee Petrus Plancius (Jan Decleir) en bovendien verliefd op diens mooie dochter Catharina (Doutzen Kroes). Als grote initiator van de ontdekkingsreis besluit Plancius heimelijk om de bleue Gerrit mee te sturen op de expeditie van Barentsz en Heemskerck (Victor Reinier) om te bewijzen de liefde van zijn dochter waard te zijn.

Ik vond het op zich een best goeie film, zeker voor nederlandse begrippen. Alleen had de film wel erg veel cliches.... en je wist ongeveer wel wat er na een bepaalde cliche ging gebeuren.. Ook de eindscene met die vrouw was een beetje erg overdreven.
Maar ondanks alle cliches heb ik me toch 100minuten prima vermaakt en soms ook spannnende momenten gehad en ben ik toch blij de film gezien te hebben.
Daarom toch nog zeker een 7
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:41:30 #301
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106476317
The Rum Diary

quote:
American journaWelke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CXCV Paul Kemp takes on a freelance job in Puerto Rico for a local newspaper during the 1950s and struggles to find a balance between island culture and the expatriates who live there.

Johnny Depp kruipt wederom in de huid van goede vriend wijlen Hunter S. Thompson.
Dit keer geen bizarre Fear and Loathing in Las Vegas-ontwikkelingen, maar een meer anekdotische vertelling over de tijd die Thompson doorbracht in Puerto Rico. Een typisch Hunter-verhaal met vreemde vogels, veel drank, een beetje drugs dit keer (in deze tijd had Hunter dope nog niet echt ontdekt), typische situaties en een eind dat op zijn eigen wijze toch wel happy is. Maar niet op z'n Hollywoods. Misschien net iets te anekdotisch, maar ik wist me prima te vermaken.

Was wel grappig om te zien dat de zaal volliep met bakvisjes die een Jack Sparrow-Depp hadden verwacht. Na het eerste halfuur dropen de eersten al gedesillusioneerd af.

IMDB 6,7. Cc: 7,0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')