Ik niet echt..hou wel van de personages die hij meestal speelt. Is ook de perfecte man daarvoor op dit moment.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Ik begin een beetje moe te worden van Jason.
Jason is baasquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Ik begin een beetje moe te worden van Jason.
Zeker niet.. seagal is een jokequote:Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hij is de steven seagal van deze generatie
Heb je Spirited Away en Princess Mononoke al gezien? Dat worden vaak de beste ghibli's genoemd. Ik heb die 2 nu gezien, maar moet degene die jij genoemd hebt nog zienquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:26 schreef Loop-y het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind (Kaze no tani no Naushika)
[ afbeelding ]
Studio Ghibli animefilm, verhaal speelt zich af in een post-apocalyptische wereld waar een beschaving de grond heeft vervuild een aantal duizend jaar geleden. Natuur is schaars en giftig maar hoofdkarakter Nausicaä houdt van deze giftige alienachtige natuur. The Valley of the Wind is dan wel een plek waar de natuur behouden is en deze vallei raakt verstrikt in een oorlog tussen twee landen. Nausicaä probeert dan het conflict te stoppen ten behoeve van de Ohmus, grote alienachtige wezens die hieronder komen te lijden.
Mooie film, veel 'ahh'-momenten en mooie muziek. Verhaal stak goed in elkaar met een mix humor en drama. Nausicaä is een sterk karakter die goed uit de verf komt binnen de film. Het verhaal bracht ook echt een boodschap mee, James Cameron raakte door deze film ook geïnspireerd om Avatar te maken![]()
8/10, imdb: 8.1/10
Laputa: Castle in the Sky (Tenkû no shiro Rapyuta)
[ afbeelding ]
Na Nausicaä wilde ik meer zien van Studio Ghibli, dus begon ik maar in chronologische volgorde. Film gaat over een ventje in een mijnstad (Pazu) die op een avond een meisje (Sheita) uit de lucht ziet vallen, meisje wordt achterna gezeten voor een bepaald amulet die het oude legendarische luchteiland Laputa kan heractiveren. Piraten zijn echter ook achter dit amulet voor de schatten op het eiland.
Wederom mooie film met mooie muziek, verhalen hadden wel iets van elkaar weg in grote lijnen, maar het dat was niet storend ofzo. Een mooie chemie tussen beide hoofdkarakters, wel minder drama dan Nausicaä en had ook een iets luchtiger thema. Het einde was bevredigend en ik verheug me nu al op de volgende Ghibli film die ik ga kijken![]()
8/10, imdb: 8.1/10
Nope, wil ze graag in chronologische volgorde zien, dus hierna Grave of the Fireflies etc.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:07 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Heb je Spirited Away en Princess Mononoke al gezien? Dat worden vaak de beste ghibli's genoemd. Ik heb die 2 nu gezien, maar moet degene die jij genoemd hebt nog zien
Net als Ali. Wat was die slaapverwekkend zeg. Als ze hem nou wat korter hadden gemaakt was het wat leuker geweest.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:13 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Cinderella Man (2005)
Boksfilm. Amerika ten tijde van de grote depressie in de jaren dertig, en de bokser Russel Crowe als James Braddock heeft het maar moeilijk met zijn gezin. Armoede troef, maar na lange tijd komt hij weer terug in de ring. Het goede van deze film is de pijn die aanschouwelijk wordt gemaakt tijdens het boksen, met een soort rontgenfoto flitsen.
Allemaal waargebeurt, goed in beeld gebracht maar met 144 minuten gewoon te lang. Dat krijg je met die Amerikanen die hun helden verfilmen. Renée Zellweger is irritant in deze film.
7/10
[ afbeelding ]
The Hurricane (1999)
Ook een film over een bokser en ook al waargebeurt. En verdomd, óók al te lang met 146 minuten. Denzil Washington speelt een bokser die in de jaren zestig door racisme ten onrechte in de cel beland. Er vinden maar weinig boks scenes plaats in deze film. Langzaam maar zeker wordt het een rechtbankdrama in plaats van een boksfilm. Ook goed, maar te lang. Uiteindelijk komt hij vrij. En guess what, hij heeft het in het echt wél gedaan - de moorden - zo las ik achteraf.
7/10
QFT!quote:
Dat wordt janken!quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:33 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Nope, wil ze graag in chronologische volgorde zien, dus hierna Grave of the Fireflies etc.
Ik heb 'm gisteren ook gezien en vond 'm net wat beter dan jij. De film was inderdaad lang, maar ik vond het wel sfeervol. Daarnaast vond ik de regie erg goed. Waar ik minder over te spreken was, was het script, want af en toe worden er keuzes gemaakt die wel erg onlogisch zijn. Ook vond ik het veel te voor de handliggend dat op het eindequote:Op donderdag 5 januari 2012 04:15 schreef El_Matador het volgende:
Akmareul boatda/I Saw The Devil (2010)
Nogal langdradige en voorspelbare Koreaanse horrorfilm die lekker Aziatisch bloederig is.
Geen hoogvlieger, helaas.
7.0/10 (IMDB: 7.8/10)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij een 7.8.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
Best review everquote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Toriní ló (The Turin Horse)
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:
"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Dat vage verhaal sloeg nergens op" -> "Het ambigue narratief was ongrijpbaar"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"
Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.
"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"
Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.
Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk.
Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hij is de steven seagal van deze generatie
Praat geen poep man.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Steven Seagal is een heldquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Ik ga er morgen naar toe. Wat vond je van de andere films van Tarr (A Londoni férfi / Werckmeister harmóniák)?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Toriní ló (The Turin Horse)
[...]
Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7,5/10
Karhozat en Satantango vond ik goed, Werckmeister harmoniak iets minder.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik ga er morgen naar toe. Wat vond je van de andere films van Tarr (A Londoni férfi / Werckmeister harmóniák)?
Gisteren ook gezien, eens met deze "review"quote:Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]
Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.
Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.
AANRADER!
8/10
Als je Seagal vergelijkt met Statham moet je toch eens wat meer films gaan kijkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ze zijn beide alleen leuk als je ze niet te serieus neemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |