abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106380900

Sherlock Holmes: A Game of Shadows

Verenigde Staten
Actie / Mystery

129 minuten

geregisseerd door Guy Ritchie
met Robert Downey Jr., Jude Law en Noomi Rapace

Als de kroonprins van Oostenrijk dood wordt aangetroffen, wijst alles erop dat het om een zelfmoord gaat, aldus inspecteur Lestrade. Maar volgens Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) is de prins vermoord, en die moord is slechts één deeltje van een onheilspellende puzzel, bedacht door Professor Moriarty (Jared Harris). Een spoor van aanwijzingen brengt Holmes in een ondergrondse herensociëteit, waar hij en zijn broer Mycroft (Stephen Fry) het glas heffen op Dr. Watson (Jude Law), om zijn laatste avond als vrijgezel te vieren. In die club maakt Holmes kennis met Sim (Noomi Rapace), een waarzegster die veel meer ziet dan ze vertelt. Omdat ze ook meer weet van de moord op de prins, dreigt zij het volgende slachtoffer van de moordenaar te worden.

best toffe film, met leuke grappige scenes en goed acteerwerk. Alleen het verhaal was iet altijd even duidelijk... vooral bij het begin was het ff moeilijk te snappen.
Toch zeker een leuke film om een x gezien te hebben (al is deel 1 een beter deel)
een 7
pi_106381173
The Ugly Truth (2009)

Verhaal:
Abby is een controlefreak en verlangt naar de ideale man. Ze moet helaas samenwerken voor de tv met Gerard Butler :9 die uitlegt dat mannen alleen aan seks denken. Ze maken een weddenschap: als hij haar helpt om met de ideale buurman naar bed te gaan en al zijn tips werken, zal ze hem niet meer lastig vallen.

Beoordeling:
Luchtige maar voorspelbare romantische komedie. Al was die scene van het vibrerende slipje in het restaurant wel erg dramatisch. Alleen Gerard Butler maakt het het kijken waard.

Cijfer: 6
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:41:14 #228
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106382076
Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011, VS, Brad Bird)
Prima actiefilm, die prima onderhoudend is dood zeer vermakelijke actiescène's en een vleugje humor tussendoor. De film weet de dramatische scène's tot het broodnodige minimum te beperken.
Doordat Tom Cruise niet geheel onoverwinnelijk is, maar er ook dingen misgaan en hij zelfs gewond raakt, behoudt de film ook nog wat spanning.
cijfer: 7.2
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:34:56 #229
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_106388034
Superbad was gewoon een erg leuke, schattige, lollige comedy.
Ik begin mij wel een beetje af te vragen wat voor jeugd Seth Rogen heeft gehad, met al die gekke verhalen de hij verzint :P
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:38:34 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106388110
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:29 schreef picodealion het volgende:

Met Marilyn Manson erin 8-).

Dat is overigens de enige reden dat ik 'm destijds heb gekocht. Ik vond 'm behoorlijk slecht :+. Wel vermakelijk.

Zit net even dat youtube stukje te kijken, die docu ga ik even downloaden. Als ik die echte gasten zo zie was de casting van Party Monster toch best okay. Ik vond Culkin enorm over the top, maar blijkbaar is die Michael Alig echt zo.
Als Christina inderdaad :D .

Culkin lijkt over the top, maar het verhaal is zelfs wat toned down . Met name het drugsgebruik van Alig en St. James. De hoeveelheden zouden ongeloofwaardig zijn :') .
Die docu is even ontluisterend als vermakelijk, op een sicke manier.

En Michael Alig komt volgens mij in de loop van dit jaar vrij. Kan ie eindelijk zijn memoires uitbrengen c_/ .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 4 januari 2012 @ 12:12:47 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_106390665
Real Steel

Ergens in de toekomst zijn de huidige vechtsporten ingeruild voor robotgevechten, met robots als Transformers zonder de wapens erop. Maar ik zou hem lekker laten liggen. Weer typisch een film voor het grote publiek, met een uitgekauwd verhaal en nog slechtere dialogen. Het einde zie je al na tien minuten aankomen en met de inbreng van weer zo'n vervelend kind in de film is de film nog slechter geworden. Veel potentie natuurlijk, maar houdt het verhaal volwassen als je een oscar ofzo wilt winnen. Altijd maar die inbreng van irritante kinderen doet films geen goed.

5,5 voor de actie en de sfx
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106393044
The Wickerman
Nog nooit zo'n slechte film gezien, dat einde _O- . 0/10
pi_106399429
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Roces18 het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]
Ergens in de toekomst zijn de huidige vechtsporten ingeruild voor robotgevechten, met robots als Transformers zonder de wapens erop. Maar ik zou hem lekker laten liggen. Weer typisch een film voor het grote publiek, met een uitgekauwd verhaal en nog slechtere dialogen. Het einde zie je al na tien minuten aankomen en met de inbreng van weer zo'n vervelend kind in de film is de film nog slechter geworden. Veel potentie natuurlijk, maar houdt het verhaal volwassen als je een oscar ofzo wilt winnen. Altijd maar die inbreng van irritante kinderen doet films geen goed.

Dat kind was echt te bijdehand inderdaad.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:00:34 #234
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_106399680

The Notebook was vorige week zonder reclame op Nederland 2 dus ik dacht, die pak ik mee. Ik wist dat het een vrouwenfilm was, maar daar ben ik niet vies van dus ik ging er goed voor zitten. Het verhaal ... ja, dat was mooi. Jaren 60, Amerika, jongeman, jongedame, zomerliefde, dwarszittende ouders, alles zat er in. So far so good, maar dan het vertelperspectief. Een opa leest het voor aan een (dementerende) oma in het bejaardenhuis met wat gedoe er omheen waar ik niet teveel over moet uitwijden om geen dingen te verklappen. Dat was net teveel voor mij.

Daarom, een 6,5/10
pi_106399765
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:00 schreef Scuidward het volgende:
[ afbeelding ]

The Notebook was vorige week zonder reclame op Nederland 2 dus ik dacht, die pak ik mee. Ik wist dat het een vrouwenfilm was, maar daar ben ik niet vies van dus ik ging er goed voor zitten. Het verhaal ... ja, dat was mooi. Jaren 60, Amerika, jongeman, jongedame, zomerliefde, dwarszittende ouders, alles zat er in. So far so good, maar dan het vertelperspectief. Een opa leest het voor aan een (dementerende) oma in het bejaardenhuis met wat gedoe er omheen waar ik niet teveel over moet uitwijden om geen dingen te verklappen. Dat was net teveel voor mij.

Daarom, een 6,5/10
Dat was juist het bijzondere aan die film. De uiteindelijke ontknoping.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:04:07 #236
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_106399834
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het einde was toch ook weer juist heftig? Als je op die heftigheid doelt, ja, dat verwachte ik niet.

Maar ik had wat luchtigers verwacht, dat zal het zijn.
pi_106399840
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vertel eens in een spoiler!
pi_106399905
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:00 schreef Scuidward het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was net teveel voor mij.
Ik herken dit 100%. Ik heb de film inmiddels een aantal keer moeten zien (for the ladies) en het gaat mij inderdaad net ook een stap te ver om overtuigend te zijn. Verder een prima film.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:23:33 #239
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_106400760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
The Wickerman
Het origineel?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_106401246
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:23 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Het origineel?
Nee deze:
http://www.imdb.com/title/tt0450345/ Met Nicolas Cage.
Wist niet dat het een remake was....
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:38:28 #241
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106401391
Die remake met Cage is echt te tenenkrommend voor woorden. En ik heb 'm nog wel in de bioscoop gezien :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106402290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
The Wickerman
Echte kaskraker ja die :') Ik dacht nog serieus in de videotheek toen ik em huurde dat het echt een goede film zou zijn.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:13:13 #243
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_106402793

Cinderella Man (2005)
Boksfilm. Amerika ten tijde van de grote depressie in de jaren dertig, en de bokser Russel Crowe als James Braddock heeft het maar moeilijk met zijn gezin. Armoede troef, maar na lange tijd komt hij weer terug in de ring. Het goede van deze film is de pijn die aanschouwelijk wordt gemaakt tijdens het boksen, met een soort rontgenfoto flitsen.
Allemaal waargebeurt, goed in beeld gebracht maar met 144 minuten gewoon te lang. Dat krijg je met die Amerikanen die hun helden verfilmen. Renée Zellweger is irritant in deze film.
7/10

The Hurricane (1999)
Ook een film over een bokser en ook al waargebeurt. En verdomd, óók al te lang met 146 minuten. Denzil Washington speelt een bokser die in de jaren zestig door racisme ten onrechte in de cel beland. Er vinden maar weinig boks scenes plaats in deze film. Langzaam maar zeker wordt het een rechtbankdrama in plaats van een boksfilm. Ook goed, maar te lang. Uiteindelijk komt hij vrij. En guess what, hij heeft het in het echt wél gedaan - de moorden - zo las ik achteraf.
7/10
Overal verstand van.
pi_106403527
The Flight of the Phoenix - 1965
142 minuten
IMDB
MovieMeter

quote:
Een vrachtvliegtuig met militairen en olie-arbeiders raakt van koers en crasht in de woestijn na een zandstorm. De overlevenden hebben te weinig water om het lang uit te houden. Noodgedwongen besluiten van het vliegtuigwrak een nieuw vliegtuig te maken.
Een erg goede film met onder meer James Stewart, Richard Attenborourg, Ernest Borgnine e.a.
Hoe de overlevenden op hun eigen manier omgaan met de situatie en de wisselwerking tussen de verschillende mensen wordt goed uitgewerkt in beeld gebracht. Ook technisch gezien, hoe de mannen uit het wrak een nieuw vliegtuig maken, is het een erg geloofwaardige film.
8,5 uit 10. 142 minuten is lang, maar de tijd wordt goed besteed om het verhaal diepte te geven.

Voor deze film is speciaal een vliegtuig ontworpen en gebouwd, door Otto Timm: De Tallmantz Phoenix P-1. Tijdens opnames voor de film verongelukte de beroemde stunt-piloot Paul Mantz nadat tijdens een verkeerd ingeschatte touch and go het onderstel bleef haken en het toestel even verderop te pletter sloeg.
De oorzaak van dat ongeluk bleek falen van het vliegtuig en drankgebruik door de piloot: Mantz had zo'n flaconnetje met drank bij zich en nipte daar geregeld van, iets wat in die dagen vrij normaal schijnt te zijn geweest.

Inmiddels is er een remake gemaakt van deze film, maar als ik de recenries daarvan lees weet ik niet of ik wel de behoefte heb om die te zien.
pi_106404250
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Roces18 het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]

Oooooooooh wat was dat kind vreselijk irritant. :r

Eens met de 5.5. Gewoon een standaard zoetsappige Disney film jammer genoeg. Ik snap het hoge cijfer op Imdb ook totaal niet...
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:07:10 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106410286
Letter from an Unknown Woman
Hele aardige klassieker van Max Ophüls, een niet zo bekende regisseur, maar hij heeft verstand van zijn vak zo te zien. Letter from an Unknown Film is een mooi gefilmd tragisch liefdesdrama. Het grijpt je als kijker al vrij gauw aan, ondanks dat het een beetje truttig is (het wordt vanuit de vrouwelijke hoofdpersoon verteld). Ben wel benieuwd naar andere films van Ophüls :Y. Cijfer: 7,5

Body of Lies
Ben wel fan van Scott zijn laatste films. Met Body of Lies levert ie een mooi geproduceerde film af. Hij heeft oog voor detail en realiteit, zoals ook bij American Gangster het geval was. Zonder overdreven gecompliceerde poespas is er toch genoeg diepgang te vinden in deze film: een CIA-agent (een uistekende DiCaprio) moet zijn weg vinden tussen zijn chef (Crowe) en een Jordaniër in de strijd tegen terroristische aanslagen. Mooi om te zien hoe dat ontwikkelt :Y!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_106414473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:53 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Oooooooooh wat was dat kind vreselijk irritant. :r

Eens met de 5.5. Gewoon een standaard zoetsappige Disney film jammer genoeg. Ik snap het hoge cijfer op Imdb ook totaal niet...
De actie zag er wel supertof uit, maar dat is het dan ook ja..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:45:08 #248
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_106415020
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:07 schreef Falco het volgende:
Letter from an Unknown Woman
Hele aardige klassieker van Max Ophüls, een niet zo bekende regisseur,

wait, what? :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:47:27 #249
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_106415158

Killer Elite

Actie was heel goed, verhaal zat ook prima in elkaar. De film was alleen een beetje chaotisch vond ik zelf. Geen grote rol voor De Niro helaas.

7
pi_106415503
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:47 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]

Killer Elite

Actie was heel goed, verhaal zat ook prima in elkaar. De film was alleen een beetje chaotisch vond ik zelf. Geen grote rol voor De Niro helaas.

7
Ik begin een beetje moe te worden van Jason. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')