Is dat een soort hype ofzo? Films met super veel bekenden en dan... oh wacht, from the creators of Valentine's Day...quote:Op dinsdag 27 december 2011 07:17 schreef Moonwalk het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De film gaat over de verstrengelde verhalen van een groep New Yorkers die hun weg naar romantiek proberen te vinden in de loop van Oudejaarsavond. We volgen onder andere een verbitterde stervende man in een ziekenhuis (De Niro), een gefrustreerde directiesecretaresse (Pfeiffer) die eindelijk haar onvervulde dromen probeert waar te maken, een vrouwelijke producer (Swank) van de befaamde Times Square Oudejaarsavond-show en een jongeman (Kutcher) die een hekel heeft aan Oudejaarsavond.
Jammer, hele matige film. Heel langdradig met veel losse verhaaltjes die op het einde wel leuk samen vallen. Door dat het teveel losse verhaaltjes zijn, gaat het nergens echt de diepte in en zit je een hele film lang met het gevoel dat het nog op gang moet komen.
Hier en daar een paar keer gelachen. De enige reden dat ik de film niet wil afkraken is dat het teveel jeugsentiment heeft. Ik vind het prachtig om zoveel leuke acteurs uit mijn jeugd/pubertijd tegelijkertijd in een film te zien. Dat is dan ook eigenlijk alles wat echt leuk is aan deze film.
Ik heb hem in de bioscoop gekeken, maar ik vind het meer iets voor op zondagmiddag met een dekentje op de bank
Ook wel leuk trouwens, gezien onze enorme discussie hierquote:AMSTERDAM - De Nederlandse filmpers heeft de thriller Drive uitgeroepen tot beste bioscoopfilm van 2011.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.
Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...Jusqu'ici tout va bien
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:59 schreef Quannum het volgende:
13 (2010)
[ afbeelding ]
Als je de AKA titel weetZonde dat je deze al hebt gezien. 13 Tzameti in een bijna leeg filmhuis gezien. Echt een indrukwekkende Georgische productie. Remakes van zulke goede films kunnen nooit veel zijn, imo. 13 nooit gezien en gaat niet gebeuren ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.
Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op zondag 25 december 2011 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Mission: Impossible - Ghost protocol
[ afbeelding ]
The IMF is shut down when it's implicated in the bombing of the Kremlin, causing Ethan Hunt and his new team to go rogue to clear their organization's name.
Mission impossible 4 doet wat het belooft: spectaculaire actie, spanning, een leuk nieuw team en de nodige dosis humor. Tevens prachtige beelden van Moskou, Dubai en India. Misschien zitten er wat onrealistische, over de top situaties in, zoals ook in voorgaande delen het geval was, maar dat valt deze film makkelijk te vergeven. Hoort natuurlijk een beetje bij het concept.
Een goede actiefilm met zowel humor als personages die empathie opwekken, is in mijn ogen een topper. Knap dat ze het niveau ook met deel 4 nog hebben weten vast te houden.
Ook mooi datOok gezien en vond hem matig en vrij standaard voor een aktiefilm. Maar sommige scenes waren wel mooi. te weten dattie van 1 verdieping naar de onderste acrobattiseert. En met die plakhandschoenen want ik heb hoogtevrees.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk al uit naar deel 5... was in use.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:59 schreef Quannum het volgende:
13 (2010)
[ afbeelding ]
Als je de AKA titel weetTzameti is heel erg vetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.
Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...maar weet niet of ook leuk is als je het meeste al weet, film was voor mij een compleet mysterie en dan is ie heel erg vet.
Vrij standaard? Misschien qua plot maar de uitwerking vind ik persoonlijk beter dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:16 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Ook gezien en vond hem matig en vrij standaard voor een aktiefilm. Maar sommige scenes waren wel mooi. te weten dattie van 1 verdieping naar de onderste acrobattiseert. En met die plakhandschoenen want ik heb hoogtevrees.
leuke film inderdaad, alleen na 100x verveeld het wel lol kan ondertussen ook alle liedjes meezingen hehehe lievelingsfilm van mijn zoontje vandaarquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:13 schreef TLC het volgende:
Gisteren Madagascar 2 gezien op de BBC, ik heb het eerste deel niet gezien maar dat mocht de pret niet drukken, leuke film![]()
ps. Chris Rock![]()
the blind side zou ik zelf ook een 8 geven!!quote:Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]
Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.
Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.
AANRADER!
8/10
Het gaat vooral om de statistische kant achter de sport, het is niet zo'n standaard sportfilm.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:53 schreef casper019 het volgende:
[..]
the blind side zou ik zelf ook een 8 geven!!
maar is moneyball een aanrader ook als jeniet van sportfilms houd?
Best.review.ever!quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Toriní ló (The Turin Horse)
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:
"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Dat vage verhaal sloeg nergens op" -> "Het ambigue narratief was ongrijpbaar"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"
Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.
"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"
Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.
Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk.
Schrijf jij ook de imdb reviews voor Coen-films?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Toriní ló (The Turin Horse)
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:
"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Dat vage verhaal sloeg nergens op" -> "Het ambigue narratief was ongrijpbaar"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"
Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.
"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"
Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.
Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk.
Die heb ik laatst ook gezien, ik had al een tweede film klaar liggen want ik verwachtte dat het een flutfilm zou zijn, maar Captain America is inderdaad goed uitgewerkt en niet té over de top.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:31 schreef Stokstaart het volgende:
Geweldige film, echt intens genoten van het begin tot het eindeHet oog voor historisch detail van de makers.
Schitterende film, met de overdreven actie die je van superhelden-film mag verwachten
Echt een dikke 9.5 uit 10 voor mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |