abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106025217
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 02:31 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut...

*..knip .. *

..En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.

1/10
Grappig, ik ben het totaal niet met je eens. Ik vond deze film een positieve verrassing, een goede 8.

Mag ik terzijde opmerken dat sommige bijdrages in dit topic echt geen houvast bieden? Een post van titel dit en een enkele opmerking dat een film goed/slecht was zonder iets van toelichting.. post dan niet.

Cowboys & Aliens 2011
IMDB

Ondanks dat het verhaal mij van tevoren erg ongeloofwaardig leek - wat haast niet anders kon resulteren dan in een k*t-film - bewijst Cowboys & Aliens dat dat niet per sé zo hoeft te zijn.

Jake Lonergan (Daniel Craig) komt niet van deze Aarde. Hij crasht hier, maar heeft nog iets uit te vechten met andere wezens die niet van deze planeet komen. Het probleem is dat hij lijdt aan geheugenverlies.
Hij kan niet zonder de hulp van de mensen uit het wilde Westen, waar hij is terecht gekomen, om zijn achtervolgers te weerstaan...

Klinkt ongeloofwaardig maar wordt geloofwaardig neergezet door erg goede acteerprestaties van Daniel Craig, Harrison Ford, Abigail Spencer, Buck Taylor, Sam Rockwell e.a.
Een erg goede mix tussen western en sci-fi. Een 8 / 10.
pi_106025227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:41 schreef Klipnap het volgende:
We kijken op school momenteel Das Experiment. We hebben het begin gezien, na de vakantie het heftige :7
Een zeer goeie keus. Topfilm.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106025868
quote:

[..]

Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.
(...)
En dan tussenpauzes die weer erg traag waren, waarin niets verteld werd... nutteloos.
En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.
Met dit compleet eens. Is puur persoonlijk, maar ik vond het ook echt niks. Beperkte spanning en vooral veel drama, waar ik echt niets mee heb. Nadat de eerste vraag werd behandeld met een flashback dacht ik al 'oh, gaan we bij iedere vraag een deel van het levensverhaal zien'. En ja hoor.
Nee, absoluut niet mijn ding.
Daarnaast zijn Indiërs niet mijn favoriete volk, dat werkte ook niet echt mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door EddyAlbena op 25-12-2011 08:21:02 ]
pi_106029647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:35 schreef Klipnap het volgende:
Bad Santa

Dat ik deze nu pas zie! Geniaal! :o

Een 9.
Die hoort erbij! :D

GEWELDIGE FILM!
pi_106030179
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:

...
Voor mij de reden hem niet te willen zien, al is ie wel in huis.

Misschien ooit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 25 december 2011 @ 14:58:05 #106
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_106031869
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Herkenbaar, desondanks heb ik me toch vermaakt met Slumdog.
pi_106032747
Slumdog 7 uit 10 of 3.5 uit 5. Goede film, maar zeker niet die gehele hype waard.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_106032858
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:49 schreef planethugo het volgende:
The Ides of March
[ afbeelding ]
Ryan Gosling is de persvoorlichter van presidentskandidaat George Clooney en geloofd heilig in zijn kandidaat, gaandeweg wordt hij gedwongen om mee te spelen met allerlei smerige spelletjes die o.a. Paul Giamatti en Philip Seymour Hoffman met hem spelen. Prima politieke thriller die vooral het eerste uur sterk is, het plot wat daarna overheerst vond ik wat minder maar desalniettemin een aardige film met een ijzersterke cast. Ook de regie van Clooney is niets op aan te merken.

7.6
Ook vandaag gezien, goed vermaak. Ook wel goed verhaal. Zag dat er geen los topic hierover was
pi_106033116
Mission: Impossible - Ghost protocol

The IMF is shut down when it's implicated in the bombing of the Kremlin, causing Ethan Hunt and his new team to go rogue to clear their organization's name.

Mission impossible 4 doet wat het belooft: spectaculaire actie, spanning, een leuk nieuw team en de nodige dosis humor. Tevens prachtige beelden van Moskou, Dubai en India. Misschien zitten er wat onrealistische, over de top situaties in, zoals ook in voorgaande delen het geval was, maar dat valt deze film makkelijk te vergeven. Hoort natuurlijk een beetje bij het concept.

Een goede actiefilm met zowel humor als personages die empathie opwekken, is in mijn ogen een topper. Knap dat ze het niveau ook met deel 4 nog hebben weten vast te houden.

Ook mooi dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk al uit naar deel 5. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 25-12-2011 16:23:56 ]
pi_106033303
quote:

[..]

Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.

Maar vooral, de personages: ik kon totaal geen band vormen of wat ook, het boeide me echt geen flikker als ze dood zouden gaan eerlijk gezegd. Zeer slecht geacteerd, en het script was crap.

En het was allemaal erg over de top, actie, spektakel etc gefilmed. Totaal out of place als je het mij vraagt. En dan tussenpauzes die weer erg traag waren, waarin niets verteld werd... nutteloos.
En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.

1/10
Om het nou een 1 te geven is ook zoiets... :') Niet om die discussie weer nieuw leven in te blazen, maar ik vind dat echt onbegrijpelijk.
pi_106035961
Arhtur Christmas

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

97 minuten

geregisseerd door Sarah Smith
met de stemmen van Bill Nighy, James McAvoy en Hugh Laurie

Arthur houdt van alles wat met kerst te maken heeft, sterker nog: hij is de enige in zijn familie die nog steeds is gefascineerd door de ware magie van dit feest. En dat wil wat zeggen, want hij is de zoon van de kerstman! Zijn broer Steve heeft het kerstgebeuren de efficiëntie van een militaristische operatie meegegeven, terwijl de kerstman zelf alleen maar dénkt dat hij de boel runt...

Gezellige en leuke kerstanimatiefilm, die toch net wat anders is dan de meeste kerstfilms en daarom leuk is! De film haalt als animatiefilm dan wel niet het niveau van rapunzel of hoe tem je een draak. Maar is zeker wel het kijken waard, vooral nu met kerst.
Heb me er 90minuten prima mee vermaakt.
6.5 tot 7
pi_106052904
Don't be afraid of the dark

http://www.imdb.com/title/tt1270761/

Gisteravond vol spanning deze film op gezet, de trailer die ik een aantal maanden geleden zag smaakte naar meer, maar helaas. Zonde van mijn tijd eigenlijk.
Wel goed geacteerd.. maar spannend? Never!
Erg jammer ook dat ze de spanning opbouwen en vervolgens laten zien hoe deze enge wezentjes eruit zien.. moest alleen maar lachen op het moment dat ze weer in beeld kwamen, echt serieus kon ik de hele film niet nemen. Helaas helaas!

Mijn cijfer: 4,5
IMDB: 5.8
Zo niet.. dan toch!
  maandag 26 december 2011 @ 12:59:35 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_106054571
Abduction

Tiener Nathan komt er op een dag achter dat zijn foto op een website voor vermiste kinderen staat. Hij confronteert zijn moeder, die hem vertelt dat ze niet zijn biologische ouder is, waarna ze hem doorverwijst naar zijn adoptievader. Voordat deze Nathan echter te spreken krijgt, breken twee mannen in en vermoorden zijn ‘ouders’.........

Wat een kneus is die Lautner, een gezichtsuitdrukking en dan met een misvormd gezicht irriteert hij mij kapot. En de betere cast krijgt weer minder screentijd zoals Sigourney Weaver & Maria Bello... Misschien heeft het verhaal een origineel begin maar de rest van de film is niet meer dan een onlogische namaaksel van een willekeurige Bourne film. Lekker laten liggen tenzij je een 15 jarig meisje bent dat van Twilight houdt... :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106054638
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 16:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Om het nou een 1 te geven is ook zoiets... :') Niet om die discussie weer nieuw leven in te blazen, maar ik vind dat echt onbegrijpelijk.
Naja het is een van de slechtste films die ik afgelopen, 5 of 10 jaar heb gezien voor mijn gevoel. Dat zegt toch wel iets wat ik probeer uit te drukken in een cijfer.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 26 december 2011 @ 13:03:23 #115
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_106054690

Ik had veel over deze film gehoord. Nu eindelijk kans om te kijken. Wag the dog. Het verhaal is simpel. De Amerikaanse president staat op het punt om opnieuw verkozen te worden. Een schandaal lijkt roet in het eten te gooien. Zijn spindocter (DeNiro) bedenkt een plan. Hij bedenkt een oorlog. Hij benadert een regisseur (Hoffman) en vraagt hem of hij filmbeelden kan maken. Al snel is de journlistiek in de ban van de nieuwe oorlog.

Leuke film. Ook al is het verhaal nog zo onwaarschijnlijk. Er zit een serieuze boodschap achter. De film is heel luchtig en daarom sluit ik me aan bij IMDB: 7.1

[ Bericht 12% gewijzigd door Terreros85 op 26-12-2011 13:13:06 ]
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 26 december 2011 @ 13:11:56 #116
286575 Roces18
Chef de party
pi_106054895
Terrero85 , je plaatje doet het niet.
  maandag 26 december 2011 @ 13:13:17 #117
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_106054931
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:11 schreef Roces18 het volgende:
Terrero85 , je plaatje doet het niet.
aangepast
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_106059569
Over m'n review van Slumdog Millionaire, ik kan begrijpen dat de film tegenvalt, met zo'n hoeveelheid prijzen en aandacht e.d. krijg je erg hoge verwachtingen die misschien te hoog zijn.
Niettemin ging ik zonder verwachtingen de film kijken en ik vond het een heel aardige film.
Wat ook mooi was dat Boyle een heel aantal dingen van Bollywood/India erin heeft verwerkt (goede afloop, dans, de taal (20% is Hindi, was oorspronkelijk gewoon 100% Engels) en de drukke manier van filmen was vanwege het simpele feit dat het een film met een relatief laag budget was in India en geen filmset; men kan bijvoorbeeld niet even de treinen stopzetten of honderden mensen daar dirigeren.

Maar bovenal, ik gun iedereen z'n eigen mening. Anders is het ook zo saai ;)

Broken Trail (2006)

quote:
Oregon, 1898. Print Ritter (Robert Duvall), zijn neef Tom Harte en Heck Gilpin moeten een kudde van zo'n 500 paarden afleveren in Sheridan, Ohio. Ze worden ongewild de beschermers van vijf mishandelde en in de steek gelaten Chinese meisjes. Hun pogingen om de meisjes zo goed mogelijk te beschermen worden bemoeilijkt doordat ze onderweg te maken krijgen met diverse outlaws, waaronder de medogenloze 'Big Ears', die de meisjes willen ontvoeren om ze af te leveren bij de bordeelhoudster 'Big Rump' Kate.
Ik was verbaast toen ik las dat deze mini-serie/film maar 5 jaar oud is, het doet veel gedateerder aan.
Was gisteren op tv aan een stuk, (3 uur en 40 minuten inclusief reclames) en dat is een zit, een zit die veel mensen denk ik niet kunnen opbrengen. En dat kan ik begrijpen, deze film is niet voor iedereen weggelegd. Deze film is traag, het neemt de tijd, maar als je dat voor lief neemt is het samen met de passende muziek en prachtige natuurshots een echte western film.
pi_106065777
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:30 schreef Leanishibe het volgende:
Warrior

[..]

Wow.

Ik had voor alle hoofdpersonages evenveel sympathie, het einde heeft mij wel een traantje doen laten.

1 van de beste films van dit jaar.

8.5/10.

Helemaal mee eens, super goed acteerwerk, goede vechtscene's en mooi verhaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106065983
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 16:03 schreef Iemand91 het volgende:[/b

[b]Broken Trail (2006)

[ afbeelding ]

[..]

Ik was verbaast toen ik las dat deze mini-serie/film maar 5 jaar oud is, het doet veel gedateerder aan.
Was gisteren op tv aan een stuk, (3 uur en 40 minuten inclusief reclames) en dat is een zit, een zit die veel mensen denk ik niet kunnen opbrengen. En dat kan ik begrijpen, deze film is niet voor iedereen weggelegd. Deze film is traag, het neemt de tijd, maar als je dat voor lief neemt is het samen met de passende muziek en prachtige natuurshots een echte western film.
Mee eens, prachtige paardenscenes, zal een werk zijn geweest zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106068667
A Haunting in Salem

Omdat ik gisteren ook al zo'n slechte film had gezien (Don't be afraid of the dark) dacht ik; waarom niet? We doen er gewoon nog 1.
Ondanks het goede cijfer van imdb (een 3.0) had ik toch een beetje mijn twijfels. Maar lachen om slechte films is soms ook best te doen en vermakelijk!

Ontzettend slechte dialogen, logica van het g-niveau, en een verhaal die bedacht is en uitgewerkt is door een baby, zelfs een peuter heeft nog meer creativiteit.

IMDB Cijfer: 3.0
Mijn Cijfer: 0.8

Alleen een 0.8 vanwege de vrouw die in de film zit en nog wel redelijk is om aan te zien.
Zo niet.. dan toch!
pi_106071693
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:59 schreef Roces18 het volgende:
Abduction
[ afbeelding ]
Tiener Nathan komt er op een dag achter dat zijn foto op een website voor vermiste kinderen staat. Hij confronteert zijn moeder, die hem vertelt dat ze niet zijn biologische ouder is, waarna ze hem doorverwijst naar zijn adoptievader. Voordat deze Nathan echter te spreken krijgt, breken twee mannen in en vermoorden zijn ‘ouders’.........

Wat een kneus is die Lautner, een gezichtsuitdrukking en dan met een misvormd gezicht irriteert hij mij kapot. En de betere cast krijgt weer minder screentijd zoals Sigourney Weaver & Maria Bello... Misschien heeft het verhaal een origineel begin maar de rest van de film is niet meer dan een onlogische namaaksel van een willekeurige Bourne film. Lekker laten liggen tenzij je een 15 jarig meisje bent dat van Twilight houdt... :')
ik ben geen meisje van 15, maar ik hou wel van twilight ha!
niet alle twilight films waren even goed. maar k heb me met de meeste delen wel prima vermaakt!
pi_106072365
Rise of the Planet of the Apes (2011)

Rise of the Planet of the Apes laat zien hoe genetische experimenten op primaten in San Francisco mislopen. Het gevolg van de experimenten is een hyperintelligente aap genaamd Caesar, die besluit het op te nemen tegen zijn menselijke overheersers. Ondanks dat de film gezien kan worden als een prequel op de Planet of the Apes film van Tim Burton en de oorspronkelijke film uit 1968 met Charlton Heston in de hoofdrol, zouden we de film volgens de producers niet helemaal zo moeten zien. De film omvat namelijk een eigen mythologie, die schijnbaar toch verschilt van die van eerdere films. Zo moet ook meteen de basis gelegd zijn voor een (aantal) vervolgfilm(s). De film onderging overigens maar liefst vier naamsveranderingen. In eerste instantie zou de film Caesar heten, vervolgens werd het Caesar: Rise of the Apes, daarna Rise of the Apes en nu logischerwijs is het Rise of the Planet of the Apes.

Eindelijk tijd gevonden om deze film eens te bekijken. Lekker op tweede kerstavond, zodat ik al die zoetsappige kerstfilms niet hoef te zien.

Al een flink aantal reviews gelezen in dit topic over deze film en ook mij heeft deze film positief verrast. Voor deze film had ik alleen nog maar Planet of the Apes uit 2001 gezien en die vond ik niet zoveel aan. Maar deze film keek erg lekker weg. Zat een lekker verhaal in en een open einde zodat er meerdere films gemaakt kunnen worden. Tevens vond ik Caesar veel lijken op die generaal (dacht ik...) van Planet of the Apes. Kan aan mij liggen, maar het leek wel familie :P

Een echte aanrader en ik kan niet wachten op de vervolgdelen!

IMDB: 7,7
Ik: 8,5
pi_106073166
De Storm (2009)

quote:
Als de 18-jarige Julia zwanger raakt, vertrekt haar vriendje met de noorderzon. In februari 1953 raakt ze haar zoontje kwijt bij de watersnoodramp in Zeeland. De jonge sergeant Aldo besluit om tegen de evacuatiestroom in op zoek te gaan naar Julia's zoontje.
Toch wel een teleurstelling. Waar de film tot wel erg sterk begon werd dit snel minder met als absoluut dieptepunt het einde. Voor de rest ook nog aardig veel op aan te merken (Wintertijd <> watertemperatuur etc.) Voor een film uit Nederland toch nog redelijk goed, het is ook niet zo dat ik me verveeld heb namelijk...
  dinsdag 27 december 2011 @ 07:17:41 #125
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_106078198

quote:
Starring: Halle Berry, Jessica Biel, Jon Bon Jovi, Abigail Breslin, Chris “Ludacris” Bridges, Robert De Niro, Josh Duhamel, Zac Efron, Hector Elizondo, Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Seth Meyers, Lea Michele, Sarah Jessica Parker, Michelle Pfeiffer, Til Schweiger, Hilary Swank, Sofia Vergara

De film gaat over de verstrengelde verhalen van een groep New Yorkers die hun weg naar romantiek proberen te vinden in de loop van Oudejaarsavond. We volgen onder andere een verbitterde stervende man in een ziekenhuis (De Niro), een gefrustreerde directiesecretaresse (Pfeiffer) die eindelijk haar onvervulde dromen probeert waar te maken, een vrouwelijke producer (Swank) van de befaamde Times Square Oudejaarsavond-show en een jongeman (Kutcher) die een hekel heeft aan Oudejaarsavond.

Jammer, hele matige film. Heel langdradig met veel losse verhaaltjes die op het einde wel leuk samen vallen. Door dat het teveel losse verhaaltjes zijn, gaat het nergens echt de diepte in en zit je een hele film lang met het gevoel dat het nog op gang moet komen.

Hier en daar een paar keer gelachen. De enige reden dat ik de film niet wil afkraken is dat het teveel jeugsentiment heeft. Ik vind het prachtig om zoveel leuke acteurs uit mijn jeugd/pubertijd tegelijkertijd in een film te zien. Dat is dan ook eigenlijk alles wat echt leuk is aan deze film.

Ik heb hem in de bioscoop gekeken, maar ik vind het meer iets voor op zondagmiddag met een dekentje op de bank ^O^
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  dinsdag 27 december 2011 @ 08:48:55 #126
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106078593
Gisteren Contagion van Soderbergh gezien. Goed gemaakte film, verhaal is echter een standaard rampenfilm. Eens met cijfer van Imdb, 6.9
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_106078615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 07:17 schreef Moonwalk het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

De film gaat over de verstrengelde verhalen van een groep New Yorkers die hun weg naar romantiek proberen te vinden in de loop van Oudejaarsavond. We volgen onder andere een verbitterde stervende man in een ziekenhuis (De Niro), een gefrustreerde directiesecretaresse (Pfeiffer) die eindelijk haar onvervulde dromen probeert waar te maken, een vrouwelijke producer (Swank) van de befaamde Times Square Oudejaarsavond-show en een jongeman (Kutcher) die een hekel heeft aan Oudejaarsavond.

Jammer, hele matige film. Heel langdradig met veel losse verhaaltjes die op het einde wel leuk samen vallen. Door dat het teveel losse verhaaltjes zijn, gaat het nergens echt de diepte in en zit je een hele film lang met het gevoel dat het nog op gang moet komen.

Hier en daar een paar keer gelachen. De enige reden dat ik de film niet wil afkraken is dat het teveel jeugsentiment heeft. Ik vind het prachtig om zoveel leuke acteurs uit mijn jeugd/pubertijd tegelijkertijd in een film te zien. Dat is dan ook eigenlijk alles wat echt leuk is aan deze film.

Ik heb hem in de bioscoop gekeken, maar ik vind het meer iets voor op zondagmiddag met een dekentje op de bank ^O^
Is dat een soort hype ofzo? Films met super veel bekenden en dan... oh wacht, from the creators of Valentine's Day...

quote:
AMSTERDAM - De Nederlandse filmpers heeft de thriller Drive uitgeroepen tot beste bioscoopfilm van 2011.
Ook wel leuk trouwens, gezien onze enorme discussie hier :P

[ Bericht 8% gewijzigd door JDx op 27-12-2011 09:17:06 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 09:49:36 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_106079147
Ik lees filmpers ipv FilmPers :') dacht al wat een raar woord
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:59:05 #129
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_106080388
13 (2010)

Als je de AKA titel weet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.

Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...
Jusqu'ici tout va bien
pi_106095519
Kill the Irishman: waargebeurd verhaal over het leven van Danny Greene, een Ierse vakbondsleider/crimineel/Robin Hood die constant aanvaringen heeft met de lokale maffia en soms op wonderbaarlijke wijze aan de aanslagen op zijn leven weet te ontsnappen. Als je het zo leest denk je misschien mwah...maar het is toch een erg goede film. Je kunt je er niet aan onttrekken om sympathie voor de man te krijgen. Het tijdsbeeld van de jaren '70 inclusief pornosnorren, bruine auto's en oranje gordijnen is heel goed in beeld gebracht. Een 7,5.

Contagion
: film in een soort van documentaire stijl geschoten over de gevolgen van een vogel/varkensgriep++. De film mist alle diepgang, blijft aan de oppervlakte en de personages zijn zo vlak als karton. Kate winslet en Matt Damon zijn niet op hun plek en kunnen de film niet redden. Nergens raakt de film je, door het afstandelijke element. Je bent blij als er eens iemand doodgaat. Zelfs Outbreak (1995) was beter dan dit vehikel. Een 4.

Killer Elite
Actiethriller/samenzwering/knok film in de bekende Statham stijl. Een paar commando's gaan in opdracht achter een paar medewerkers van de SAS aan om ze te vermoorden. Dat blijkt nog niet te mee te vallen. Hoewel het niet zulke geschifte ADHD is als de Crank films, is het best een aardige actiefilm. Wel een wat raar plot en het is soms niet duidelijk wie achter wie zit en waarom. Het tijdsbeeld van begin jaren '80 is wat krampachtig in beeld gebracht, waarin zeker Statham ongeloofwaardig overkomt. Paar goede matpartijen. Een 6-.

Der Baader Meinhof Komplex: een wederom waargebeurd film over de opkomst en ondergang van een Duitse terreurcel (afspinsel van de RAF) in de late jaren 60 / begin jaren 70. Deze groep zaaide dood en verderf door heftige aanslagen te plegen (het is ook van alle tijden, dat blijkt wel uit deze film). Een lange film, maar erg goed in beeld gebracht. Ook de personages worden heel goed gespeeld. Ze roepen nergens sympathie op (en dat is gezien het nietsontziende geweld maar goed ook), toch leef je wel mee. Een 7,5

[ Bericht 14% gewijzigd door mister_white op 27-12-2011 18:55:20 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_106096538
Gisteren Madagascar 2 gezien op de BBC, ik heb het eerste deel niet gezien maar dat mocht de pret niet drukken, leuke film ^O^

ps. Chris Rock _O_ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_106096594
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:59 schreef Quannum het volgende:
13 (2010)

[ afbeelding ]

Als je de AKA titel weet
SPOILER
ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.

Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...
Zonde dat je deze al hebt gezien. 13 Tzameti in een bijna leeg filmhuis gezien. Echt een indrukwekkende Georgische productie. Remakes van zulke goede films kunnen nooit veel zijn, imo. 13 nooit gezien en gaat niet gebeuren ook.

pi_106096653
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2011 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Mission: Impossible - Ghost protocol

[ afbeelding ]

The IMF is shut down when it's implicated in the bombing of the Kremlin, causing Ethan Hunt and his new team to go rogue to clear their organization's name.

Mission impossible 4 doet wat het belooft: spectaculaire actie, spanning, een leuk nieuw team en de nodige dosis humor. Tevens prachtige beelden van Moskou, Dubai en India. Misschien zitten er wat onrealistische, over de top situaties in, zoals ook in voorgaande delen het geval was, maar dat valt deze film makkelijk te vergeven. Hoort natuurlijk een beetje bij het concept.

Een goede actiefilm met zowel humor als personages die empathie opwekken, is in mijn ogen een topper. Knap dat ze het niveau ook met deel 4 nog hebben weten vast te houden.

Ook mooi dat
SPOILER
Ik kijk al uit naar deel 5. ^O^
Ook gezien en vond hem matig en vrij standaard voor een aktiefilm. Maar sommige scenes waren wel mooi. te weten dattie van 1 verdieping naar de onderste acrobattiseert. En met die plakhandschoenen want ik heb hoogtevrees.
.. was in use.
pi_106096694
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:59 schreef Quannum het volgende:
13 (2010)

[ afbeelding ]

Als je de AKA titel weet
SPOILER

Tzameti is heel erg vet _O_ maar weet niet of ook leuk is als je het meeste al weet, film was voor mij een compleet mysterie en dan is ie heel erg vet.
pi_106108514
We need to talk about kevin

nigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

112 minuten

geregisseerd door Lynne Ramsay
met John C. Reilly, Tilda Swinton en Ezra Miller

Bij de geboorte van Kevin heeft Eva haar professionele leven en persoonlijke ambities op een laag pitje gezet. De communicatie tussen moeder en zoon verloopt moeizaam. Aan de vooravond van zijn 16de verjaardag pleegt Kevin een onherstelbare daad. Eva probeert erachter te komen of zij ervoor verantwoordelijk is. We Need to Talk about Kevin is de aangrijpende zoektocht van een moeder naar het antwoord op de vraag of het karakter van haar kind aangeboren of aangeleerd is.

De film is anders dan dat ik had verwacht, vond het ook geen makkelijke film om in t ekomen. Het 1e stuk begreep ik echt niet precies wat er gebeurde en had ik bijna de film uitgezet en niet verder gegeken. Maar wat ben ik toch blij dat ik toch heb doorgezet.. want toen ik eenmaal het wat meer begon te begrijpen werd ik helemaal in de film gezogen en heb ik met VEEL spanning tot het einde gekeken. VOnd het ook erg sterk acteerwerk.
Jammer dus alleen van het begin, als dat beter was geweest was het echt een top top top film geweest.
maar nu alsnog een dikke 7.5 van mij
pi_106109313

Sin City (2005)
Wat een film is het toch. Een geniale cast (Bruce Willis, Clive Owen, Mickey Rourke, Benicio del Toro, Elijah Wood, e.v.a.) met Jessica Alba als bedwelmend boegbeeld. de tekening, het verhaal, de muziek, de scenes, quotes, kostuums, actie, liefde, pijn en veel wraak.

Robert Rodriguez vond in Frank Miller de perfecte partner en Tarantino mocht ook even lekker aan dit mooie product likken.

Het is al te lang wachten op deel 2.
9.3/10 #4 (IMDB: 8.3/10 - 116/250)

pi_106113084
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:16 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Ook gezien en vond hem matig en vrij standaard voor een aktiefilm. Maar sommige scenes waren wel mooi. te weten dattie van 1 verdieping naar de onderste acrobattiseert. En met die plakhandschoenen want ik heb hoogtevrees.
Vrij standaard? Misschien qua plot maar de uitwerking vind ik persoonlijk beter dan gemiddeld.
pi_106116703
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:13 schreef TLC het volgende:
Gisteren Madagascar 2 gezien op de BBC, ik heb het eerste deel niet gezien maar dat mocht de pret niet drukken, leuke film ^O^

ps. Chris Rock _O_ _O_
leuke film inderdaad, alleen na 100x verveeld het wel lol kan ondertussen ook alle liedjes meezingen hehehe lievelingsfilm van mijn zoontje vandaar ;)
  woensdag 28 december 2011 @ 16:11:00 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106129095
Cars 2
Hele adequate opvolger van de eerste Cars-film, misschien zelfs beter! Twee verhaallijnen komen aan bod: McQueen racet de halve wereld rond en ondertussen zijn er ook James Bond-achtige taferelen rond de oliebusiness, waarin onverhoopt McQueens maatje Mater in terecht komt. Niet heel opzienbarend uiteindelijk, maar de lauwe waardering verbaast me wel. Het zag er weer allemaal piekfijn uit. Cijfer: 6,5

Them!

Make me a sergeant in charge of the booze :D

Japan had Godzilla nodig om de gevaren van de nucleaire business toonbaar te maken. Amerika gebruikte in 1954 een kudde oversized mieren om de gevaren daarvan aan de kaak te stellen. Na enkele atoomtesten in het desolate New Mexico zijn een stel mieren gemuteerd tot levensverslindende monsters! Alles in Them! ruikt naar een B-monsterfilm: het uiterlijk van de mieren, overheidspersoneel en wetenschappers en natuurlijk een goede portie moraal. Het verhaal had ondanks de korte speelduur van 90 minuten ook wel wat vlotter verteld kunnen worden.

Maar toch is dit wel een van de betere science-fictionfilms. Met het SF-sfeertje en de intentie waarmee deze film gemaakt zit het wel goed. Ook is de grote attractie, het vernietigen van mieren met vlammenwerpers, heel erg tof om te zien. Kortom Them! is een bovengemiddeld monsterfilmpje! Cijfer: 7

Drive
Okeeje film hoor, maar wat mij betreft niet de topper van 2011. Het stijltje is best gaaf om te zien: een zwaar onderkoelde hero met plotselinge geweldsuitbarstingen. Wat zagen die er lekker smerig uit! Het heeft haast iets spaghetti-westerns-achtig! Maar ik denk niet dat het truukje nog een keer werkt. Cijfer: 7,5

Christmas Vacation
Amerikaanse kerststress in optima forma! Een hele familie komt bij elkaar en wil een onvergetelijke kerst beleven, maar uiteraard gaat er van alles mis. Ik word altijd een beetje misselijk van dit soort kerstfilms, maar goed het was in al zijn matigheid nog wel te doorstaan. Chevy Chase die duizenden lampjes aan zijn huis wil ophangen is het leukste gedeelte. Cijfer: 5,5

The Poseidon Adventure

Ha, een schip dat zinkt en een groepje mensen probeert te overleven, een klassieke avonturenfilm dus. Van tevoren verwachtte ik gedateerde avonturenfilmtroep, maar niets van dit! De special effects zagen er voor 1972-begrippen er prima en overtuigend uit. Het continue gebitch tussen Hackman en Borgnine had ik na een tijdje wel gehad. Gelukkig biedt de film genoeg spanning en humor. Cijfer: 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 28-12-2011 16:23:21 ]
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_106133181

Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.

Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.

AANRADER!

8/10
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_106136651
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]

Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.

Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.

AANRADER!

8/10
the blind side zou ik zelf ook een 8 geven!!
maar is moneyball een aanrader ook als jeniet van sportfilms houd?
pi_106136909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:53 schreef casper019 het volgende:

[..]

the blind side zou ik zelf ook een 8 geven!!
maar is moneyball een aanrader ook als jeniet van sportfilms houd?
Het gaat vooral om de statistische kant achter de sport, het is niet zo'n standaard sportfilm.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 28 december 2011 @ 20:57:15 #143
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_106139531
A Toriní ló (The Turin Horse)
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm :r, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:

"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Dat vage verhaal sloeg nergens op" -> "Het ambigue narratief was ongrijpbaar"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"

Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.

"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"

Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.

Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk :).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:26:49 #144
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_106143683
Beneath Hill 60

Eindelijk weer eens een film over de 1ste wereldoorlog. Er komen er niet veel uit, en welke er wel uitkomen zijn meestal veredelde kostuumdrama's (Passchendaele...). Deze niet, een verhaal over een Australische mijnwerker die naar het front in Frankrijk gaat om daar tunnels te graven onder de vijandelijke linies waarna hij met zijn compagnie naar Yper word gestuurd om daar onder heuvel 60 te tunnelen.
Het is dus niet zozeer een typische oorlogsfilm omdat een groot gedeelte van de film zich afspeelt onder de grond. Veelal dicht op de acteurs gefilmd wat de beklemmende sfeer in de tunnels goed benadrukt. Wel is te merken dat dit geen miljoenenbudget hollywood film is, verwacht geen grandioze beelden van slagvelden of veldslagen, eigenlijk kom je nooit verder dan de tunnels en loopgraven.
Tijdens de film zijn er flashbacks naar het gelukkige leven in Australië en het meisje wat op de hoofdrolspeler wacht. Wat mij betreft had dit er niet in gehoeven, of een stuk beknopter gemogen, maar ach, het schijnt bij WW I films te horen. Storend is het niet.
Zoals gezegd zijn er niet veel films over de 1ste wereldoorlog, en dit is een keer een kijk in die verschrikkelijke wereld. Zij het van een kant die ik persoonlijk nog niet kende.
Al met al gewoon een goede film om een keer aan te zetten als dit onderwerp je interesseert.
IMDB: 7.0 en daar sluit ik me bij aan
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  woensdag 28 december 2011 @ 23:09:12 #145
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_106146154
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm :r, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:

"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"

Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.

"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"

Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.

Best.review.ever! _O_ _O_ _O_
  woensdag 28 december 2011 @ 23:15:42 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_106146598
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

Schrijf jij ook de imdb reviews voor Coen-films?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_106147433
Gister 'A Lonely Place To Die' gezien over een stel hikers die een ontvoerd meisje in een ruimte onder de grond vinden en vervolgens op de vlucht moeten voor de ontvoerders. Erg goede film, weinig special effects maar hele rauwe scenes. Zeker een aanradertje! 8/10

[ Bericht 9% gewijzigd door julian6 op 29-12-2011 13:45:42 ]
pi_106147621

Geweldige film, echt intens genoten van het begin tot het einde _O_ Het oog voor historisch detail van de makers. _O_ Schitterende film, met de overdreven actie die je van superhelden-film mag verwachten _O_
Echt een dikke 9.5 uit 10 voor mij
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 29 december 2011 @ 00:11:01 #149
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106149814
Net Ides of March gezien: goeie, politieke dramafilm met supercast, een van mijn favoriete acteurs (Philip Seymour Hoffman) en een goed verhaal -> een 8 :)

http://www.imdb.com/title/tt1124035/
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_106149950
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:31 schreef Stokstaart het volgende:
Geweldige film, echt intens genoten van het begin tot het einde _O_ Het oog voor historisch detail van de makers. _O_ Schitterende film, met de overdreven actie die je van superhelden-film mag verwachten _O_
Echt een dikke 9.5 uit 10 voor mij
Die heb ik laatst ook gezien, ik had al een tweede film klaar liggen want ik verwachtte dat het een flutfilm zou zijn, maar Captain America is inderdaad goed uitgewerkt en niet té over de top. ^O^

Gisteren heb ik Broken Trail, een western uit 2006, gezien. Eigenlijk is het een serie die uit twee delen bestaat, maar het is gewoon een lange film die in tweeën is geknipt.

Het verhaal in een notendop: Robert Duvall speelt Prentice Ritter, een van de laatste cowboys in het Amerika van 1869. Hij komt zijn neef Tom Harte, gespeeld door Thomas Haden Church, slecht nieuws brengen, maar ook een zakelijk aanbod doen: Hij moet meehelpen een kudde paarden naar een paardenhandelaar te brengen, een lange reis.
Onderweg worden ze opgezadeld met een groep Chinese meisjes die als seksslaaf naar Amerika zijn gebracht en gaandeweg krijgen ze een band met de dames die geen woord Engels spreken. De "eigenaresse " van deze groep meisjes laat het niet zonder slag of stoot over haar kant gaan dat ze haar investering kwijt is en dat levert de nodige spanning op.

Duvall en Harte spelen hun rollen erg goed, datzelfde geldt overigens ook voor de rest van de acteurs. De Chinesen in de film komen authentiek over, niet als Hollywood-Chinesen.
De makers hebben hun best gedaan geen geromantiseerd beeld van die tijd weer te geven en laten zien met wat voor dilemma's rechtschapen mensen in een wereld waar de wet het niet voor het zeggen heeft mee konden worden geconfronteerd - en hoe ze die oplosten.
De shots van ongerepte Amerikaanse western-landschappen zijn ook prachtig om te zien, tenslotte.

Edit: terugscrollend zie ik dat Iemand91 maandag 26 december 2011 om 16:03:07 deze film al had gereviewd - dan moet het wel op aanraden van hem zijn geweest dat ik hem heb aangeschaft - thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')