abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106025217
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 02:31 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut...

*..knip .. *

..En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.

1/10
Grappig, ik ben het totaal niet met je eens. Ik vond deze film een positieve verrassing, een goede 8.

Mag ik terzijde opmerken dat sommige bijdrages in dit topic echt geen houvast bieden? Een post van titel dit en een enkele opmerking dat een film goed/slecht was zonder iets van toelichting.. post dan niet.

Cowboys & Aliens 2011
IMDB

Ondanks dat het verhaal mij van tevoren erg ongeloofwaardig leek - wat haast niet anders kon resulteren dan in een k*t-film - bewijst Cowboys & Aliens dat dat niet per sé zo hoeft te zijn.

Jake Lonergan (Daniel Craig) komt niet van deze Aarde. Hij crasht hier, maar heeft nog iets uit te vechten met andere wezens die niet van deze planeet komen. Het probleem is dat hij lijdt aan geheugenverlies.
Hij kan niet zonder de hulp van de mensen uit het wilde Westen, waar hij is terecht gekomen, om zijn achtervolgers te weerstaan...

Klinkt ongeloofwaardig maar wordt geloofwaardig neergezet door erg goede acteerprestaties van Daniel Craig, Harrison Ford, Abigail Spencer, Buck Taylor, Sam Rockwell e.a.
Een erg goede mix tussen western en sci-fi. Een 8 / 10.
pi_106025227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:41 schreef Klipnap het volgende:
We kijken op school momenteel Das Experiment. We hebben het begin gezien, na de vakantie het heftige :7
Een zeer goeie keus. Topfilm.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106025868
quote:

[..]

Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.
(...)
En dan tussenpauzes die weer erg traag waren, waarin niets verteld werd... nutteloos.
En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.
Met dit compleet eens. Is puur persoonlijk, maar ik vond het ook echt niks. Beperkte spanning en vooral veel drama, waar ik echt niets mee heb. Nadat de eerste vraag werd behandeld met een flashback dacht ik al 'oh, gaan we bij iedere vraag een deel van het levensverhaal zien'. En ja hoor.
Nee, absoluut niet mijn ding.
Daarnaast zijn Indiërs niet mijn favoriete volk, dat werkte ook niet echt mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door EddyAlbena op 25-12-2011 08:21:02 ]
pi_106029647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:35 schreef Klipnap het volgende:
Bad Santa

Dat ik deze nu pas zie! Geniaal! :o

Een 9.
Die hoort erbij! :D

GEWELDIGE FILM!
pi_106030179
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:

...
Voor mij de reden hem niet te willen zien, al is ie wel in huis.

Misschien ooit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 25 december 2011 @ 14:58:05 #106
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_106031869
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Herkenbaar, desondanks heb ik me toch vermaakt met Slumdog.
pi_106032747
Slumdog 7 uit 10 of 3.5 uit 5. Goede film, maar zeker niet die gehele hype waard.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_106032858
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:49 schreef planethugo het volgende:
The Ides of March
[ afbeelding ]
Ryan Gosling is de persvoorlichter van presidentskandidaat George Clooney en geloofd heilig in zijn kandidaat, gaandeweg wordt hij gedwongen om mee te spelen met allerlei smerige spelletjes die o.a. Paul Giamatti en Philip Seymour Hoffman met hem spelen. Prima politieke thriller die vooral het eerste uur sterk is, het plot wat daarna overheerst vond ik wat minder maar desalniettemin een aardige film met een ijzersterke cast. Ook de regie van Clooney is niets op aan te merken.

7.6
Ook vandaag gezien, goed vermaak. Ook wel goed verhaal. Zag dat er geen los topic hierover was
pi_106033116
Mission: Impossible - Ghost protocol

The IMF is shut down when it's implicated in the bombing of the Kremlin, causing Ethan Hunt and his new team to go rogue to clear their organization's name.

Mission impossible 4 doet wat het belooft: spectaculaire actie, spanning, een leuk nieuw team en de nodige dosis humor. Tevens prachtige beelden van Moskou, Dubai en India. Misschien zitten er wat onrealistische, over de top situaties in, zoals ook in voorgaande delen het geval was, maar dat valt deze film makkelijk te vergeven. Hoort natuurlijk een beetje bij het concept.

Een goede actiefilm met zowel humor als personages die empathie opwekken, is in mijn ogen een topper. Knap dat ze het niveau ook met deel 4 nog hebben weten vast te houden.

Ook mooi dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk al uit naar deel 5. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 25-12-2011 16:23:56 ]
pi_106033303
quote:

[..]

Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.

Maar vooral, de personages: ik kon totaal geen band vormen of wat ook, het boeide me echt geen flikker als ze dood zouden gaan eerlijk gezegd. Zeer slecht geacteerd, en het script was crap.

En het was allemaal erg over de top, actie, spektakel etc gefilmed. Totaal out of place als je het mij vraagt. En dan tussenpauzes die weer erg traag waren, waarin niets verteld werd... nutteloos.
En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.

1/10
Om het nou een 1 te geven is ook zoiets... :') Niet om die discussie weer nieuw leven in te blazen, maar ik vind dat echt onbegrijpelijk.
pi_106035961
Arhtur Christmas

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

97 minuten

geregisseerd door Sarah Smith
met de stemmen van Bill Nighy, James McAvoy en Hugh Laurie

Arthur houdt van alles wat met kerst te maken heeft, sterker nog: hij is de enige in zijn familie die nog steeds is gefascineerd door de ware magie van dit feest. En dat wil wat zeggen, want hij is de zoon van de kerstman! Zijn broer Steve heeft het kerstgebeuren de efficiëntie van een militaristische operatie meegegeven, terwijl de kerstman zelf alleen maar dénkt dat hij de boel runt...

Gezellige en leuke kerstanimatiefilm, die toch net wat anders is dan de meeste kerstfilms en daarom leuk is! De film haalt als animatiefilm dan wel niet het niveau van rapunzel of hoe tem je een draak. Maar is zeker wel het kijken waard, vooral nu met kerst.
Heb me er 90minuten prima mee vermaakt.
6.5 tot 7
pi_106052904
Don't be afraid of the dark

http://www.imdb.com/title/tt1270761/

Gisteravond vol spanning deze film op gezet, de trailer die ik een aantal maanden geleden zag smaakte naar meer, maar helaas. Zonde van mijn tijd eigenlijk.
Wel goed geacteerd.. maar spannend? Never!
Erg jammer ook dat ze de spanning opbouwen en vervolgens laten zien hoe deze enge wezentjes eruit zien.. moest alleen maar lachen op het moment dat ze weer in beeld kwamen, echt serieus kon ik de hele film niet nemen. Helaas helaas!

Mijn cijfer: 4,5
IMDB: 5.8
Zo niet.. dan toch!
  maandag 26 december 2011 @ 12:59:35 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_106054571
Abduction

Tiener Nathan komt er op een dag achter dat zijn foto op een website voor vermiste kinderen staat. Hij confronteert zijn moeder, die hem vertelt dat ze niet zijn biologische ouder is, waarna ze hem doorverwijst naar zijn adoptievader. Voordat deze Nathan echter te spreken krijgt, breken twee mannen in en vermoorden zijn ‘ouders’.........

Wat een kneus is die Lautner, een gezichtsuitdrukking en dan met een misvormd gezicht irriteert hij mij kapot. En de betere cast krijgt weer minder screentijd zoals Sigourney Weaver & Maria Bello... Misschien heeft het verhaal een origineel begin maar de rest van de film is niet meer dan een onlogische namaaksel van een willekeurige Bourne film. Lekker laten liggen tenzij je een 15 jarig meisje bent dat van Twilight houdt... :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106054638
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 16:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Om het nou een 1 te geven is ook zoiets... :') Niet om die discussie weer nieuw leven in te blazen, maar ik vind dat echt onbegrijpelijk.
Naja het is een van de slechtste films die ik afgelopen, 5 of 10 jaar heb gezien voor mijn gevoel. Dat zegt toch wel iets wat ik probeer uit te drukken in een cijfer.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 26 december 2011 @ 13:03:23 #115
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_106054690

Ik had veel over deze film gehoord. Nu eindelijk kans om te kijken. Wag the dog. Het verhaal is simpel. De Amerikaanse president staat op het punt om opnieuw verkozen te worden. Een schandaal lijkt roet in het eten te gooien. Zijn spindocter (DeNiro) bedenkt een plan. Hij bedenkt een oorlog. Hij benadert een regisseur (Hoffman) en vraagt hem of hij filmbeelden kan maken. Al snel is de journlistiek in de ban van de nieuwe oorlog.

Leuke film. Ook al is het verhaal nog zo onwaarschijnlijk. Er zit een serieuze boodschap achter. De film is heel luchtig en daarom sluit ik me aan bij IMDB: 7.1

[ Bericht 12% gewijzigd door Terreros85 op 26-12-2011 13:13:06 ]
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 26 december 2011 @ 13:11:56 #116
286575 Roces18
Chef de party
pi_106054895
Terrero85 , je plaatje doet het niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 26 december 2011 @ 13:13:17 #117
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_106054931
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:11 schreef Roces18 het volgende:
Terrero85 , je plaatje doet het niet.
aangepast
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_106059569
Over m'n review van Slumdog Millionaire, ik kan begrijpen dat de film tegenvalt, met zo'n hoeveelheid prijzen en aandacht e.d. krijg je erg hoge verwachtingen die misschien te hoog zijn.
Niettemin ging ik zonder verwachtingen de film kijken en ik vond het een heel aardige film.
Wat ook mooi was dat Boyle een heel aantal dingen van Bollywood/India erin heeft verwerkt (goede afloop, dans, de taal (20% is Hindi, was oorspronkelijk gewoon 100% Engels) en de drukke manier van filmen was vanwege het simpele feit dat het een film met een relatief laag budget was in India en geen filmset; men kan bijvoorbeeld niet even de treinen stopzetten of honderden mensen daar dirigeren.

Maar bovenal, ik gun iedereen z'n eigen mening. Anders is het ook zo saai ;)

Broken Trail (2006)

quote:
Oregon, 1898. Print Ritter (Robert Duvall), zijn neef Tom Harte en Heck Gilpin moeten een kudde van zo'n 500 paarden afleveren in Sheridan, Ohio. Ze worden ongewild de beschermers van vijf mishandelde en in de steek gelaten Chinese meisjes. Hun pogingen om de meisjes zo goed mogelijk te beschermen worden bemoeilijkt doordat ze onderweg te maken krijgen met diverse outlaws, waaronder de medogenloze 'Big Ears', die de meisjes willen ontvoeren om ze af te leveren bij de bordeelhoudster 'Big Rump' Kate.
Ik was verbaast toen ik las dat deze mini-serie/film maar 5 jaar oud is, het doet veel gedateerder aan.
Was gisteren op tv aan een stuk, (3 uur en 40 minuten inclusief reclames) en dat is een zit, een zit die veel mensen denk ik niet kunnen opbrengen. En dat kan ik begrijpen, deze film is niet voor iedereen weggelegd. Deze film is traag, het neemt de tijd, maar als je dat voor lief neemt is het samen met de passende muziek en prachtige natuurshots een echte western film.
pi_106065777
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:30 schreef Leanishibe het volgende:
Warrior

[..]

Wow.

Ik had voor alle hoofdpersonages evenveel sympathie, het einde heeft mij wel een traantje doen laten.

1 van de beste films van dit jaar.

8.5/10.

Helemaal mee eens, super goed acteerwerk, goede vechtscene's en mooi verhaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106065983
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 16:03 schreef Iemand91 het volgende:[/b

[b]Broken Trail (2006)

[ afbeelding ]

[..]

Ik was verbaast toen ik las dat deze mini-serie/film maar 5 jaar oud is, het doet veel gedateerder aan.
Was gisteren op tv aan een stuk, (3 uur en 40 minuten inclusief reclames) en dat is een zit, een zit die veel mensen denk ik niet kunnen opbrengen. En dat kan ik begrijpen, deze film is niet voor iedereen weggelegd. Deze film is traag, het neemt de tijd, maar als je dat voor lief neemt is het samen met de passende muziek en prachtige natuurshots een echte western film.
Mee eens, prachtige paardenscenes, zal een werk zijn geweest zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106068667
A Haunting in Salem

Omdat ik gisteren ook al zo'n slechte film had gezien (Don't be afraid of the dark) dacht ik; waarom niet? We doen er gewoon nog 1.
Ondanks het goede cijfer van imdb (een 3.0) had ik toch een beetje mijn twijfels. Maar lachen om slechte films is soms ook best te doen en vermakelijk!

Ontzettend slechte dialogen, logica van het g-niveau, en een verhaal die bedacht is en uitgewerkt is door een baby, zelfs een peuter heeft nog meer creativiteit.

IMDB Cijfer: 3.0
Mijn Cijfer: 0.8

Alleen een 0.8 vanwege de vrouw die in de film zit en nog wel redelijk is om aan te zien.
Zo niet.. dan toch!
pi_106071693
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:59 schreef Roces18 het volgende:
Abduction
[ afbeelding ]
Tiener Nathan komt er op een dag achter dat zijn foto op een website voor vermiste kinderen staat. Hij confronteert zijn moeder, die hem vertelt dat ze niet zijn biologische ouder is, waarna ze hem doorverwijst naar zijn adoptievader. Voordat deze Nathan echter te spreken krijgt, breken twee mannen in en vermoorden zijn ‘ouders’.........

Wat een kneus is die Lautner, een gezichtsuitdrukking en dan met een misvormd gezicht irriteert hij mij kapot. En de betere cast krijgt weer minder screentijd zoals Sigourney Weaver & Maria Bello... Misschien heeft het verhaal een origineel begin maar de rest van de film is niet meer dan een onlogische namaaksel van een willekeurige Bourne film. Lekker laten liggen tenzij je een 15 jarig meisje bent dat van Twilight houdt... :')
ik ben geen meisje van 15, maar ik hou wel van twilight ha!
niet alle twilight films waren even goed. maar k heb me met de meeste delen wel prima vermaakt!
pi_106072365
Rise of the Planet of the Apes (2011)

Rise of the Planet of the Apes laat zien hoe genetische experimenten op primaten in San Francisco mislopen. Het gevolg van de experimenten is een hyperintelligente aap genaamd Caesar, die besluit het op te nemen tegen zijn menselijke overheersers. Ondanks dat de film gezien kan worden als een prequel op de Planet of the Apes film van Tim Burton en de oorspronkelijke film uit 1968 met Charlton Heston in de hoofdrol, zouden we de film volgens de producers niet helemaal zo moeten zien. De film omvat namelijk een eigen mythologie, die schijnbaar toch verschilt van die van eerdere films. Zo moet ook meteen de basis gelegd zijn voor een (aantal) vervolgfilm(s). De film onderging overigens maar liefst vier naamsveranderingen. In eerste instantie zou de film Caesar heten, vervolgens werd het Caesar: Rise of the Apes, daarna Rise of the Apes en nu logischerwijs is het Rise of the Planet of the Apes.

Eindelijk tijd gevonden om deze film eens te bekijken. Lekker op tweede kerstavond, zodat ik al die zoetsappige kerstfilms niet hoef te zien.

Al een flink aantal reviews gelezen in dit topic over deze film en ook mij heeft deze film positief verrast. Voor deze film had ik alleen nog maar Planet of the Apes uit 2001 gezien en die vond ik niet zoveel aan. Maar deze film keek erg lekker weg. Zat een lekker verhaal in en een open einde zodat er meerdere films gemaakt kunnen worden. Tevens vond ik Caesar veel lijken op die generaal (dacht ik...) van Planet of the Apes. Kan aan mij liggen, maar het leek wel familie :P

Een echte aanrader en ik kan niet wachten op de vervolgdelen!

IMDB: 7,7
Ik: 8,5
pi_106073166
De Storm (2009)

quote:
Als de 18-jarige Julia zwanger raakt, vertrekt haar vriendje met de noorderzon. In februari 1953 raakt ze haar zoontje kwijt bij de watersnoodramp in Zeeland. De jonge sergeant Aldo besluit om tegen de evacuatiestroom in op zoek te gaan naar Julia's zoontje.
Toch wel een teleurstelling. Waar de film tot wel erg sterk begon werd dit snel minder met als absoluut dieptepunt het einde. Voor de rest ook nog aardig veel op aan te merken (Wintertijd <> watertemperatuur etc.) Voor een film uit Nederland toch nog redelijk goed, het is ook niet zo dat ik me verveeld heb namelijk...
  dinsdag 27 december 2011 @ 07:17:41 #125
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_106078198

quote:
Starring: Halle Berry, Jessica Biel, Jon Bon Jovi, Abigail Breslin, Chris “Ludacris” Bridges, Robert De Niro, Josh Duhamel, Zac Efron, Hector Elizondo, Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Seth Meyers, Lea Michele, Sarah Jessica Parker, Michelle Pfeiffer, Til Schweiger, Hilary Swank, Sofia Vergara

De film gaat over de verstrengelde verhalen van een groep New Yorkers die hun weg naar romantiek proberen te vinden in de loop van Oudejaarsavond. We volgen onder andere een verbitterde stervende man in een ziekenhuis (De Niro), een gefrustreerde directiesecretaresse (Pfeiffer) die eindelijk haar onvervulde dromen probeert waar te maken, een vrouwelijke producer (Swank) van de befaamde Times Square Oudejaarsavond-show en een jongeman (Kutcher) die een hekel heeft aan Oudejaarsavond.

Jammer, hele matige film. Heel langdradig met veel losse verhaaltjes die op het einde wel leuk samen vallen. Door dat het teveel losse verhaaltjes zijn, gaat het nergens echt de diepte in en zit je een hele film lang met het gevoel dat het nog op gang moet komen.

Hier en daar een paar keer gelachen. De enige reden dat ik de film niet wil afkraken is dat het teveel jeugsentiment heeft. Ik vind het prachtig om zoveel leuke acteurs uit mijn jeugd/pubertijd tegelijkertijd in een film te zien. Dat is dan ook eigenlijk alles wat echt leuk is aan deze film.

Ik heb hem in de bioscoop gekeken, maar ik vind het meer iets voor op zondagmiddag met een dekentje op de bank ^O^
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')