abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105900000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:14 schreef buishuis het volgende:
Following

Had gister geen zin om een dikke 1,5/2 uur film te kijken dus begon ik aan het eerste pareltje van Christopher Nolan. De film duurt maar 1:09 uur een ik vind het een erg geslaagde film! Ben sowieso fan van veel van zijn films maar had deze nog nooit gezien.

IMDB: 7.7
Mijn cijfer: 8
Eensch. Een aanrader voor de Nolan-fan.

Bijzonder verhaal en mooi gefilmd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_105901059
Tinker Tailor Soldier Spy

Mja, een beetje dubbel. Positief aan de film is dat er duidelijk over na is gedacht en dat de beelden prima zijn, evenals het acteerwerk. De verhaallijn is weloverwogen en wordt door middel van diverse flashbacks stukje bij beetje uitgelegd. Daar zit 'm echter ook het grootste nadeel: door de vele sprongen is de film niet altijd overzichtelijk en wordt het op een gegeven moment een brij van scènes. Daarbij moet je constant erg gefocust zijn om maar niks te missen, want de kleinste misser zorgt ervoor dat je de rest van de tijd achter de feiten aanloopt. Het is echter lastig om constant geboeid te blijven, want het is plat gezegd een 'praatfilm'. Bijna alleen maar dialoog, verder niets. Prima beelden, prima geacteerd (in het licht van de film dan), maar voor mij veel te weinig schwung en een compleet gebrek aan spanning. Ik viel bijna in slaap in de bios. Hoger dan een 4,5 kom ik echt niet.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105901254
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 22:09 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren en vandaag gezien:

New Year`s Eve
Een romantische mozaïek comedy in de trant van Love Actually,die zich afspeelt in New York op (uiteraard) oudejaarsavond. Het is uiteraard éxtreem voorspelbaar en compleet niet vernieuwend maar kijkt wel lekker weg. Een fijne date film.

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Duurde. Zo. Ontzettend. Laaaaaaaaaaaang.
Dit, dus.
  donderdag 22 december 2011 @ 20:48:20 #79
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105945777
[bThe devils double][/b]

België / Nederland
Drama / Actie

109 minuten

geregisseerd door Lee Tamahori
met Dominic Cooper, Ludivine Sagnier en Raad Rawi

Latif Yahia (Dominic Cooper), een luitenant in het Irakese leger gestationeerd aan de Iraanse grens, heeft een buitengewone gelijkenis met de belichaming van het kwaad, Uday Hussein, de gevreesde zoon van Saddam Hussein. Latif wordt naar Saddam Husseins inner sanctum ontboden, waar hij voor een keuze wordt gezet; de dubbelganger van Saddams zoon worden... of sterven.

tegenvallende film, de film kon me niet echt intersseren. Vond het verhaal niet boeiend en er gebeurde ook niet heel veel boeiends.
een 4 jammer...
pi_105951498
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 23:34 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ] Hanna

Hanna is een 16-jarig meisje dat door haar vader in de buurt van de Noordpool wordt getraind om een vechtmachine c.q. huurmoordenaar te worden. Dit doet hij omdat een CIA-agente op haar jaagt en maar één doel heeft: Hanna omleggen. Als Hanna weer in de bewoonde wereld is, begint het kat- en muisspel tussen haar en de CIA-agente en zoals haar vader al aankondigde in het begin: het is pas over als een van beide dames dood is.

Ik had eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, en zag de dvd in de winkel liggen vanmiddag. Het verhaal sprak me wel aan, dus toch maar eens gekeken of het wat was. En ik werd niet teleurgesteld. Gaandeweg de film wordt duidelijk wie Hanna is en waarom de jacht op haar is geopend. Wel leken sommige dingen wat te gemakkelijk te gaan en hingen gebeurtenissen in mijn beleving toch wat te veel van toevalligheden samen. Desalniettemin vond ik het wel een interessant verhaal en heb ik me eigenlijk geen moment verveeld tijdens deze film.

De muziek in de film is overigens ook goed, één nummer blijft maar in mijn hoofd zitten nu ;).

De film krijgt een 7,5 van me :).
Heb hem per ongeluk in 2 delen binnengehaald, en gisteren deel 1 gezien, en vanmiddag deel 2, maar wat is dat tot nu toe een gave film! Heb echt zin in vanmiddag :7
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:07:40 #82
286575 Roces18
Chef de party
pi_105968462
The Ides of March (2011)

Stephen Meyers (Ryan Gosling) voelt zich op zijn dertigste al een dood de wol geverfde campagnestrateeg. Samen met Paul Zara (Philip Seymour Hoffman) werkt hij aan de verkiezing van gouverneur Mark Morris (George Clooney) tot presidentskandidaat van de Democraten.

Echt een typische Amerikaanse film die geen rekening houdt met de rest van de wereld . Het complexe systeem van polls, senators en weet ik veel wat allemaal aan de orde kwam zonder introductie hoe het in elkaar steekt zorgt ervoor dat het nagenoeg onnavolgbaar is. Ook wordt je gelijk in het diepe gegooid zodra de film begint waarmee ze strooien met allerlei namen die je misschien een keer hebt voorbij zien komen, tja dan weet ik niet meer waar het over gaat...
Het enige wat je goed kan volgen zijn de chantages en andere zaken die eromheen spelen en dat is wel jammer. Gossling & Wood doet het uitstekend terwijl Clooney de automatische piloot aan heeft gezet. Maar al met al is het een aardige wegkijker maar niet meer dan dat. Net zoals Contagion, hoge verwachtingen en weinig waar gemaakt...

7-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:17:39 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105978998
quote:
13s.gif Op donderdag 22 december 2011 01:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Duurde. Zo. Ontzettend. Laaaaaaaaaaaang.
Vond ik wel meevallen eerlijk gezegd.

Gisteren in de sneak:

The Iron Lady
Het zal de komende maanden nog druk worden in huize Streep, wanneer ze een nieuwe schoorsteenmantel gaan inbouwen. Die zal hoognodig zijn dit komende award seizoen, want met haar vertolking van een aan Alzheimer lijdende Margret Tatcher zal ze weer een hele karrenvracht aan prijzen in de wacht gaan slepen. Waaronder,hopelijk, haar derde Oscar.
Hopelijk inderdaad, want dat zou toch zo ontzettend verdiend zijn. Wat een extreem goede rol zet ze hier neer!! Ze transformeert, met dank aan`t fantastische grimeur werk, echt tot de Iron Lady.
Dat is dan ook hét parade paardje van deze prent.

Gelukkig is dat trouwens niet het enige. De rest is ook zonder meer in orde. De manier waarop het verhaal wordt verteld (in lange flashbacks) is sterk, net als hoe het in beeld is gebracht.
Ook de (geluids)montage verdiend alle credit. Op alle fronten steekt ie goed in elkaar. En nergens wordt ie, zoals dat nog wel eens wilt gebeuren in biopics, echt weemoedig of klef.

Afgaande op de trailer sprak de film me helemaal niet aan maar achteraf is het mee niet 100 maar 200% mee gevallen.
The Iron Lady is een dijk van een film!

8,5/10
pi_105982759
Warrior

quote:
Warrior is a 2011 American sports action-drama film directed by Gavin O'Connor and starring Tom Hardy, Joel Edgerton, Nick Nolte, Jennifer Morrison, and Frank Grillo. Warrior tells the story of two estranged brothers entering a mixed martial arts tournament, and deals with the brothers' struggling relationship with each other and with their father.
Wow.

Ik had voor alle hoofdpersonages evenveel sympathie, het einde heeft mij wel een traantje doen laten.

1 van de beste films van dit jaar.

8.5/10.

pi_105986133
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:30 schreef Leanishibe het volgende:
Warrior

[..]

Wow.

Ik had voor alle hoofdpersonages evenveel sympathie, het einde heeft mij wel een traantje doen laten.

1 van de beste films van dit jaar.

8.5/10.

Als je wilt dat iemand Warrior gaat kijken moet je iig niet die trailer laten zien :P
pi_105986392
We kijken op school momenteel Das Experiment. We hebben het begin gezien, na de vakantie het heftige :7
pi_105987241
The Family Man (2000)

quote:
Jack Campbell heeft het helemaal voorelkaar: een perfecte job, luxe penthouse, een Ferrari, en zijn firma staat op het punt een belangrijke deal te maken. Na kerstavond wordt Jack wakker in een ander bed, naast zijn vroegere vriendin en met kinderen. Hij komt erachter dat hij meemaakt hoe zijn leven eruit had kunnen zien als hij vroeger een andere beslissing had genomen.
Bijzonder film? Neuh, niet echt. De tegenstellingen in de twee 'levens' mocht van mij wel wat sterker. Ook de keuze ertussen mocht wel wat beter uitgewerkt worden. Goed genoeg om een keer te kijken, dat wél. En Téa Leoni in deze film *;

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-12-2011 13:44:42 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 december 2011 @ 00:01:03 #88
862 Arcee
Look closer
pi_105987403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:37 schreef jabbahabba het volgende:
Als je wilt dat iemand Warrior welke film dan ook gaat kijken moet je iig niet die trailer laten zien :P
Even voor je aangepast. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_105987958
Horrible bosses,

Klonk veelbelovend, Spacey natuurlijk _O_

Maar wat een flutfilm, ik kan echt heel slecht tegen acteurs met debiele stemmen en dat overdreven chaotisch gebler van die drie gasten tegelijkertijd

een 4, maar alleen vanwege Spacey als sadistische baas en Ferrell als junkie :P
pi_105990985
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
Horrible bosses,

Maar wat een flutfilm, ik kan echt heel slecht tegen acteurs met debiele stemmen en dat overdreven chaotisch gebler van die drie gasten tegelijkertijd

minimaal een 7 omdat

:P maar ik vond deze wel erg geslaagd, sommige grappen zijn te flauw maar voor de rest prima komedie :)
<hr>
pi_105993367
[edit] ik had het fout. Ik had de verkeerde film voor me..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_105993394
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
Horrible bosses,

Eens. Daarnaast waren die figuren ook tergend dom. Ik kan het niet aanzien als de hoofdpersonages dom zijn.
pi_105993860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 01:50 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

minimaal een 7 omdat [ afbeelding ]

:P maar ik vond deze wel erg geslaagd, sommige grappen zijn te flauw maar voor de rest prima komedie :)
O+ Rachel!
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:52:14 #94
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_105995033
K-PAX (2001)

Op een dag komt er een man een psychiatrische inrichting binnen die beweert van de planeet K-Pax te komen. Deze man noemt zich Prot (Kevin Spacey). Dr. Powell (Jeff Bridges) raakt geintrigeerd door deze Prot, omdat hij niet alleen rare ideeën heeft maar ook wetenschappelijk inzicht. Als Prot ook de andere bewoners van de psychiatrische inrichting probeert te helpen gaat Dr. Powell intensief op zoek naar de ware identiteit van Prot.

Geweldige film, het verhaal is gewoon goed maar vooral de geweldige acteerprestatie van Spacey en ook wel van Bridges maken dit verhaal tot een prachtige film.

Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 7,3
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_105998178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:52 schreef Mr_DG het volgende:
K-PAX (2001)

Op een dag komt er een man een psychiatrische inrichting binnen die beweert van de planeet K-Pax te komen. Deze man noemt zich Prot (Kevin Spacey). Dr. Powell (Jeff Bridges) raakt geintrigeerd door deze Prot, omdat hij niet alleen rare ideeën heeft maar ook wetenschappelijk inzicht. Als Prot ook de andere bewoners van de psychiatrische inrichting probeert te helpen gaat Dr. Powell intensief op zoek naar de ware identiteit van Prot.

Geweldige film, het verhaal is gewoon goed maar vooral de geweldige acteerprestatie van Spacey en ook wel van Bridges maken dit verhaal tot een prachtige film.

Helemaal mee eens. ^O^
pi_106022389
Slumdog Millionaire (2008)

quote:
Jamal, een weesjongen uit de sloppen van Mumbai, besluit mee te doen aan de Hindi versie van het televisieprogramma 'Weekend Miljonairs'. Hij staat op het punt de hoofdprijs van 20 miljoen roepies te winnen met nog één vraag te gaan. Maar voor het zover komt, wordt hij gearresteerd op verdenking van oplichting. De politie kan niet geloven dat een jongen zoals hij dergelijke kennis kan bezitten. Is het A: hij speelde vals, B: hij had geluk, C: hij is een genie of D: het is het lot? Wat volgt is een reis naar het verleden van Jamal en alles wat hij heeft moeten doorstaan om aan de spelshow mee te kunnen doen.
Ik ben altijd een traag persoon geweest met nieuw uitgekomen films dus eindelijk eens deze gezien en ben zeer positief verrast. Met een plot als deze kun je zeer snel vervallen in vaak gebruikte cliché van Hollywood maar dat is gelukkig niet helemaal gebeurd. Niet erg verrassende plotwendingen maar het houdt de aandacht zeker vast.
De productie van deze film is ook opmerkelijk...
pi_106022889
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 00:41 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ik ben altijd een traag persoon geweest met nieuw uitgekomen films dus eindelijk eens deze gezien en ben zeer positief verrast. Met een plot als deze kun je zeer snel vervallen in vaak gebruikte cliché van Hollywood maar dat is gelukkig niet helemaal gebeurd. Niet erg verrassende plotwendingen maar het houdt de aandacht zeker vast.
Amitab Bachchan!!!
pi_106023759
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:52 schreef Mr_DG het volgende:
K-PAX (2001)

Die film krijgt van mij zelfs een 9.
pi_106024759
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 00:41 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.

Maar vooral, de personages: ik kon totaal geen band vormen of wat ook, het boeide me echt geen flikker als ze dood zouden gaan eerlijk gezegd. Zeer slecht geacteerd, en het script was crap.

En het was allemaal erg over de top, actie, spektakel etc gefilmed. Totaal out of place als je het mij vraagt. En dan tussenpauzes die weer erg traag waren, waarin niets verteld werd... nutteloos.
En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.

1/10
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')