abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107387355

Il Gattopardo (1963, Visconti)
Deze film duurt drie uur. Er zijn mooie films gemaakt die drie uur duren, maar die films hebben meestal een plot. Il Gattopardo volgt het leven van Prins Fabrizio, gespeeld door Burt Lancaster - hier niet op het plaatje te zien. Het is 1860 tijdens de eenwording van Italië, het is revolutie, oude machten worden vervangen door nieuwe, en Burt Lancaster heeft het er moeilijk mee. Tachtig procent van de film gaat over deze geschiedkundige veranderingen en de innerlijke strijd die Fabrizio daarmee voert. Eigenlijk is de strijd niet zo innerlijk, want Burt Lancaster is vooral aan het woord om uit te leggen dat dit niet goed is voor het land, dat het vroeger beter was en het in de toekomst alleen maar slechter zal worden. Ik vind dit niet bijzonder interessant of sympathiek.

Wanneer ik bijna in slaap ben gevallen, begint bovenstaande segment. Een gala dat bijna een uur van de film in beslag neemt. Ik hou van gala's - iedereen ziet er mooi uit, doet z'n best en er gaan dingen mis. Op dit moment houdt Burt Lancaster eindelijk z'n mond en zie je hem langzaam afbrokkelen. Claudia Cardinale verschijnt ten tonele; steelt de show en redt de film. Alles hiervoor was rationeel en afstandelijk, maar nu komt er emotie in het spel. De dans die Burt Lancaster en Claudia Cardinale delen is een prachtig, intens moment. Ik hing met mijn lippen aan het scherm. Maar de aanloop is zo tergend saai en vervelend dat ik dit niet aan andere mensen zal aanraden. Il Gattopardo is alsof je een gesloten pistachenootje probeert op te eten - te veel toestand voor een bescheiden traktatie.
Graag op anoniem
  maandag 30 januari 2012 @ 18:38:14 #277
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_107409781
Film : Hobo with a shotgun.

met wie? : onze eigen ruger hauer! en nog wat lui die ik niet ken.
Verwachting : de titel en uitstraling doen denken aan een 'lekkere foute cult film'

Korte review :

zonder enige verwachtingen deze film gekocht, had er wel van gehoord en hoorde dat mensen hem best goed vonden. de voorkant sprak mij wel aan en ik kon hem niet laten liggen omdat neerlands trots er oon ik voorkomt, als hoofdpersoon nota bene!

Zaterdagavond, lekker op de bank. zakje chips erbij. filmpje er in en gaan!
Na een ingetogen en best mooi gefilmde introductie waarin hauer als naamloze zwerver in vrij stereotypische manier geintroduceerd word in een open wagon van een goederentrein komt hij al gauw aan in een stadje. meteen is duidelijk dat dit niet bepaald new jersey is en het krioelt er van het verderf. we worden hier geintroduceerd met de bad-guys en de toon van de film is na een paar minuten al gezet! kom je hier niet doorheen haal de film er dan maar uit want het wordt al snel erger. veel erger :D

ik vind het moeilijk om dingen te beschrijven zonder ze te verklappen of de impact weg te nemen. maar het moge duidelijk zijn dat dit geen kinderfilm is. prostitutie, pedofielen, onthoofdingen, liters en liters bloed en heel wat nare open wonden zijn te zien in deze film. hoewel de cover iets zij over creativiteit moet ik bekennen dat ik door de jaren heen wat creatievere doden heb gezien in films die minder cult probeerden te zijn dan deze film. enigzins een klein minpuntje dus.

enige andere minpunt dat ik heb is het einde. hoewel begrijpelijk liet het me toch een beetje bitter achter.

eindconclusie. verassende film wel, veel geweld maar genoeg knipogen om het 'leuk' te houden. hauer doet het goed als 'hobo' alleen de tegenspelers lijken soms wel overdreven veel te overacteren. ja dat is 'cult' dat snap ik, maar je kan ook té hard proberen om cult te zijn.

ik geef de film een 7. ( IMDB 6.3 )

pluspunten

+ bloed
+ zieke humor
+ Hauer perfect als Hobo.

Minpunten

- probeert soms te hard.
- Geweld en humor liggen soms net te ver uit elkaar waardoor een aantal scenes alleen wrang zijn en de knipoog missen.
- minder cratief met moorden dan wordt beaamt.
pi_107411865
net een stuk va tinker tailer spy gekeken maar wel erg veel gepraat weet nog nie of ik em af ga kijken
pi_107412165
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:29 schreef RickoKun het volgende:
Once upon a time in america.

Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat t tempo extreem laag is bij deze film.

Heb nu net een scene gezien waarin robert de niro 2 minuten lang in een kopje thee / koffie zit te roeren. Thats it.
Dat is nou eenmaal de stijl van Sergio Leone. Once upon a time in the west was immers ook precies in zo'n trage tempo. Je moet er van houden. Het zijn trouwens niet voor niks avondvullende films.
pi_107412283
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:29 schreef RickoKun het volgende:
Once upon a time in america.

Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat t tempo extreem laag is bij deze film.

Heb nu net een scene gezien waarin robert de niro 2 minuten lang in een kopje thee / koffie zit te roeren. Thats it.
Ik heb er een hele zondagmiddag aan kwijt geraakt, maar dat was de moeite waard.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:50:46 #281
286575 Roces18
Chef de party
pi_107412737
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:32 schreef casper019 het volgende:
net een stuk va tinker tailer spy gekeken maar wel erg veel gepraat weet nog nie of ik em af ga kijken
Ik zou hem zeker niet kijken als ik jouw was. Ken een beetje jouw smaak ten opzichte van jouw recensies en dan zou ik deze echt overslaan. Wat een trage film, er gebeurt niks en er wordt amper wat in gezegd. Bij sommige films werkt dit maar deze film is echt waardeloos.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_107412801
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik zou hem zeker niet kijken als ik jouw was. Ken een beetje jouw smaak ten opzichte van jouw recensies en dan zou ik deze echt overslaan. Wat een trage film, er gebeurt niks en er wordt amper wat in gezegd. Bij sommige films werkt dit maar deze film is echt waardeloos.
Dit vond ik ook, ontzettend saaie en droge film, zonde van het geld wat ik ervoor betaald heb :')
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 20:04:36 #283
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_107413478
Tinker Tailor was een van de beste films van 2011, maar ik denk inderdaad dat het niks voor casper is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 30 januari 2012 @ 20:10:46 #284
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107413778
De eerste helft had van mij ook iets minder warrig gemogen, het wordt op 't einde allemaal wel duidelijk, maar toch, beetje klantvriendelijkheid kan geen kwaad :P. Ik vond 'm ook wel sterk, vooral door de supercast.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_107413919
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:39 schreef miep63 het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal de stijl van Sergio Leone. Once upon a time in the west was immers ook precies in zo'n trage tempo. Je moet er van houden. Het zijn trouwens niet voor niks avondvullende films.
Verschil is dat 'The West' wel een goeie film is, Once Upon A Time In America is nogal saai.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107417177
Take Shelter

Wat een geniale film. _O_

Verwacht geen actie, maar een verhaal met diepgang in de hoofdpersoon. Het is wel een trage film (speelfilm, thriller), maar ik verveelde me geen seconde. Uitstekende acteerprestaties ook.

This deliberately paced psychological drama builds an ever-tightening knot of tension around an excellent Michael Shannon, here playing a family man slowly driven mad by apocalyptic visions that could be paranoid, prophetic or both.

Cijfer: 8
  maandag 30 januari 2012 @ 22:07:20 #287
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107419883
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:13 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Verschil is dat 'The West' wel een goeie film is, Once Upon A Time In America is nogal saai.
Goede grap.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_107423769
Louie (seizoen 1)

Ik kwam deze serie heel toevallig tegen op een ander forum, ben er wat over gaan lezen en de recensies waren vrijwel allemaal lovend. Daarom maar snel het 1e seizoen binnengehaald.

Wat een toffe serie, de serie is vrijwel compleet gemaakt door stand-up comedian Louis C.K. die een soort alternatieve versie van zichzelf speelt (blijkt uit het feit dat de serie Louie heet en je schrijft z'n naam als Louis).

De afleveringen worden vaak aangevoerd door een kort stukje stand-up komedie dat een bepaalde toon zet voor de aankomende sketches.
De sketches zijn vrij gevarieerd waardoor elke aflevering een compleet andere beleving is, er zijn wel een aantal terugkerende rollen, maar als je elke aflevering gaat kijken moet dit geen probleem zijn.

Het is een eerlijke, volwassen, pijnlijke, hilarische, zielige, vulgaire en vooral grappige serie. Kan niets anders zeggen dat je dit moet zien.

9/10.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:18:48 #289
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107423949
Thelma & Louise
De prachtig ongerepte en ongekend uitgestrekte vlaktes van het Amerikaanse landschap en de vrijheden die het je geeft vormen een mooie tegenstelling met de hoofdpersonages: twee vrouwen die zitten gevangen in levens waar ze allebei niet vrolijk van worden. De één (Geena Davis) wordt gekleineerd door haar man en de ander (Susan Sarandon) moet zien rond te komen van het kleine inkomen dat ze verdiend met haar dead-end serveersters werk. De twee vriendinnen gaan samen een weekendje weg. Tijdens die roadtrip werken ze zich zelf behoorlijk in de nesten...

Het acteerwerk van Sarandon en (vooral) Davis is indrukwekkend. Vooral laatstgenoemde maakt van haar personage een vrouw die, alhoewel steeds verder in de problemen rakend, steeds vrijer wordt en eindelijk gaat léven. Samen met Sarandon vormt ze een geweldig duo in een genre film dat hierna niet langer enkel voor mannen bestemd was.
Dat, samen met de prachtige beelden van het landschap van het mooiste en meest afwisselende land ter wereld, en de tekstueel perfect bij het verhaal en de beelden passende muziek maken dit een uitschieter in Scott`s toch al imponerende oeuvre.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_107430621
Lang en Gelukkig

Verstand op 0 en kijken.
Soort absurde mengelmoes van allerlei sprookjes met typische Arjan Ederveen humor.
Je moet ervan houden dus ;)
8/10
pi_107431332
The Girl with the Dragon Tattoo

Ging zonder voorkennis kijken, de Millenium-films heb ik niet gezien, de boeken niet gelezen.
Vond het een aardige thriller die me de volle 2,5 uur wel wist te boeien, maar verder vond ik ’t geen klassieker ofzo.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_107441700
Extract (2009)

Erg melige en absurdistische film van de maker van o.a. 'Office Space'. Deze gaat ook over een bedrijf, maar ditmaal vanuit de invalshoek van een kerel die een sapjesfabriek runt. Er zijn daar de nodige spanningen onderling en dan komt er een knappe meid solliciteren die goed gebruik weet te maken van haar charmes. En dat terwijl zijn seksleven thuis niet meer wat het geweest is. Gelukkig schiet een goede vriend hem te hulp. JK Simmons (held) en Ben Affleck doen het erg leuk.

Als je Office Space leuk vindt dan moet je deze ook gezien hebben.

8/10
pi_107465441
Bad teacher

Verenigde Staten
Komedie

92 minuten

geregisseerd door Jake Kasdan
met Cameron Diaz, Justin Timberlake en Jason Segel

Sommige docenten doen maar wat. Elizabeth (Cameron Diaz), bijvoorbeeld. Ze is meedogenloos, onaangepast en vloekt er op los. Ze drinkt, wordt regelmatig high en wil niets liever dan een rijke man aan de haak slaan, zodat ze kan stoppen met haar flutbaan. Als ze gedumpt wordt door haar verloofde, zet ze alles op alles om een rijke, knappe vervanger (Justin Timberlake) voor zich te winnen. Elizabeth gaat de strijd aan met haar overenthousiaste collega Amy (Lucy Punch) en gaat niet in op de avances van een sarcastische, onfatsoenlijke gymleraar (Jason Segel).

na t horen van veel slechte dingen over de film toch de film gaan kijken, ik vind cameron vaak leuk spelen en had zin in een misschien grappige film.. dus dacht probeer de film gewoon is het niks zet ik het zo uit.

Maar ik vind het een prima film! heb me er erg mee vermaakt en heb me er geen seconde mee verveeld, zitten echt leuke scenes in en leuk acteerwerk. Ookal is het verhaal vrij voorspelbaar tis wel allemaal leuk gedaan en tis gewoon een film die lekker vermaakt en die lekker wegkijkt!

6.5!
pi_107472808
Tinker taylor spy -> Halverwege afgezet
Rum Diary -> In slaap gevallen

Wat een troep
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:01:58 #295
286575 Roces18
Chef de party
pi_107473549
The girl with the dragon tattoo gekeken, maar nee niets voor mij. Een erg langdradige "thriller" met ruim 2,5 uur speeltijd. De film wekt ook geen sympathie op met de gebeurtenissen of de karakters zelf en dat zorgt ervoor dat de film gewoon niet genoeg boeit. Maar ook het verhaal is niet zo bijster interessant, Fincher heeft veel betere titels op zijn naam staan dan dit die veel betere verhalen hebben.
Zoals Se7en, dat is pas een film en niet dit.

En als toppunt is de helft Zweeds bijvoorbeeld de kranten en de namen maar iedereen spreekt Engels :') Voor de luie analfabeten in Amerika 8)7

Kijk gewoon de originele film als je deze film al wilt zien , of kijk hem niet wat ik je aanraad.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:09:57 #296
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107473821
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:13 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Heb het laatste kwart gezien, en moet zeggen nadat ik IMDB heb gezien, waar men een best wel goede 'theorie' heeft over die film, dat het me toch nog wel aangreep.

de mogelijke theorie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen is, -wat ik dus al zei- het tempo tergend langzaam. Maar het blijft bij je
pi_107473835
War Horse

Had er meer van verwacht, regelmatig overdreven sentimenteel en onrealistisch hoe men de paarden benaderd. Maar toch enkele mooie momenten en Spielberg's oorlogsscene's zijn altijd wel de moeite waard. Maar niet het meeslepende epos dat je van deze regisseur mag verwachten.

7.0
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:11:24 #298
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107473857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:10 schreef planethugo het volgende:
War Horse
[ afbeelding ]
Had er meer van verwacht, regelmatig overdreven sentimenteel en onrealistisch hoe men de paarden benaderd. Maar toch enkele mooie momenten en Spielberg's oorlogsscene's zijn altijd wel de moeite waard. Maar niet het meeslepende epos dat je van deze regisseur mag verwachten.

7.0
Dat lijkt me wel zo een baggerfilm! :@ :@
pi_107474393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:39 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Tinker taylor spy -> Halverwege afgezet
Rum Diary -> In slaap gevallen

Wat een troep
helaas mee-eens... beide echt traag en bah...

Zoeknu iets voor vanmiddag/vanavond
zit te denken aan Anonymous
pi_107474640
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:27 schreef casper019 het volgende:

[..]

helaas mee-eens... beide echt traag en bah...

Zoeknu iets voor vanmiddag/vanavond
zit te denken aan Anonymous
Tinker tailor soldier spy vond ik juist een ven de betere films die ik de afgelopen maanden heb gezien :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')