Film : Hobo with a shotgun.
met wie? : onze eigen ruger hauer! en nog wat lui die ik niet ken.
Verwachting : de titel en uitstraling doen denken aan een 'lekkere foute cult film'
Korte review :
zonder enige verwachtingen deze film gekocht, had er wel van gehoord en hoorde dat mensen hem best goed vonden. de voorkant sprak mij wel aan en ik kon hem niet laten liggen omdat neerlands trots er oon ik voorkomt, als hoofdpersoon nota bene!
Zaterdagavond, lekker op de bank. zakje chips erbij. filmpje er in en gaan!
Na een ingetogen en best mooi gefilmde introductie waarin hauer als naamloze zwerver in vrij stereotypische manier geintroduceerd word in een open wagon van een goederentrein komt hij al gauw aan in een stadje. meteen is duidelijk dat dit niet bepaald new jersey is en het krioelt er van het verderf. we worden hier geintroduceerd met de bad-guys en de toon van de film is na een paar minuten al gezet! kom je hier niet doorheen haal de film er dan maar uit want het wordt al snel erger. veel erger
ik vind het moeilijk om dingen te beschrijven zonder ze te verklappen of de impact weg te nemen. maar het moge duidelijk zijn dat dit geen kinderfilm is. prostitutie, pedofielen, onthoofdingen, liters en liters bloed en heel wat nare open wonden zijn te zien in deze film. hoewel de cover iets zij over creativiteit moet ik bekennen dat ik door de jaren heen wat creatievere doden heb gezien in films die minder cult probeerden te zijn dan deze film. enigzins een klein minpuntje dus.
enige andere minpunt dat ik heb is het einde. hoewel begrijpelijk liet het me toch een beetje bitter achter.
eindconclusie. verassende film wel, veel geweld maar genoeg knipogen om het 'leuk' te houden. hauer doet het goed als 'hobo' alleen de tegenspelers lijken soms wel overdreven veel te overacteren. ja dat is 'cult' dat snap ik, maar je kan ook té hard proberen om cult te zijn.
ik geef de film een 7. ( IMDB 6.3 )
pluspunten
+ bloed
+ zieke humor
+ Hauer perfect als Hobo.
Minpunten
- probeert soms te hard.
- Geweld en humor liggen soms net te ver uit elkaar waardoor een aantal scenes alleen wrang zijn en de knipoog missen.
- minder cratief met moorden dan wordt beaamt.