abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107302957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Same.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch niet off topic. Het is mijn review op een (schijt) film ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:46:54 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107310906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:16 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Dé overgewaardeerde film van het afgelopen jaar (naar mijn mening dan).

Edit: ik vind een 4 nog hoog trouwens. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:15 schreef kilozout het volgende:

[..]

Compleet mee eens. 4.0 is nog aardig hoog.
Compleet mee oneens :s) Voor mij met afstand de beste film van 2011, en 1 van de beste van het nieuwe millenium tot nu toe *O*
pi_107311446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:46 schreef Timo20 het volgende:

[..]

[..]

Compleet mee oneens :s) Voor mij met afstand de beste film van 2011, en 1 van de beste van het nieuwe millenium tot nu toe *O*
Misschien moet ik nog eens een poging wagen..
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:01:51 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107311698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:57 schreef kilozout het volgende:

[..]

Misschien moet ik nog eens een poging wagen..
Absoluut :Y Bij voorkeur op een groot mogelijk scherm, op blu-ray en met `t geluid vol open :Y _O_ _O_
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:16:35 #245
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_107312413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:46 schreef Timo20 het volgende:

[..]

[..]

Wat vind je er dan zo goed aan? Serieuze vraag hoor, meningen verschillen nu eenmaal. :)
Smell the flowers while you can....
pi_107314679
the descendants

Verenigde Staten
Komedie / Drama

115 minuten

geregisseerd door Alexander Payne
met George Clooney, Shailene Woodley en Beau Bridges

Matt King (George Clooney), een rijke landeigenaar, is getrouwd met een prachtige vrouw, die nu door een ernstig ongeluk in een terminale coma ligt. Zijn dochters van 10 en 17 jaar oud zijn onbekenden voor hem en hij denkt erover om zijn huis en land te verkopen aan een rijke vastgoedeigenaar. Twijfelend om de stekker uit de apparatuur te halen die zijn vrouw in leven houdt, komt Matt erachter dat zij een affaire had. Samen met zijn twee dochters gaat hij op zoek naar de betreffende persoon.

mooie film met een sterke rol van clooney!!
heb me er erg mee vermaakt en er zaten erg mooie dingen in de film
7.5
pi_107316557
Twelve Monkeys

Weer een klassieker die ik nog niet in zijn geheel had gezien. Twelve Monkeys snijdt het nodige aan lastige filmonderwerpen aan. Tijdreizen, psychoses, dierenrechten en volkuitroeiende virussen komen allemaal langs. Het had een irritante warboel kunnen worden, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Het verhaal is interessant en goed volgbaar. Dinges Stowe speelt naarmate de film vordert steeds minder irritant, Bruce Willis speelt goed, Brad Pitt is ronduit briljant.

IMDB: 8.1
Ik: 7.5
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:37:38 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_107317370
Een aantal films die ik onlangs gezien heb.

Vorige week:

LA Confidential (1997)
Een ouwetje, waarvan ik mezelf al heel lang voorgenomen had om te zien, maar ik wou eerst het boek lezen. En eh, dat had ik misschien beter niet kunnen doen. Jaren 50 Los Angeles, film noir detective film over de politie, waarbij we een te rechtlijnige agent Ed Exley (guy pearce) promotie na promotie volgen maken, ten koste van de minder rechtlijnige maar eerlijkere vechtersbaas Bud White. Met o.a. ook tot dan toe onbekende Russel Crowe, en Kevin Spacey en Kim Basigner (Oscar). Ik had het boek waarschijnlijk beter niet kunnen lezen, want die was vooral fantastisch vanwege de geweldige interactie tussen alle diepe karakters. Omdat het boek een dik epos is en de film natuurlijk een beperkte speeltijd heeft, hebben ze er heftig in moeten snijden. Het resultaat is nog steeds een hele knappe film, maar dan zonder de mooie strijd tussen de verschillende karakters.

imdb: 8.4 (#70) mijn cijfer: 7.5

vandaag:

Taken (2010)
Actiefilm met Liam Neeson, die een gepensioneerde CIA agent speelt, wiens dochter op vakantie naar Parijs gaat. Daar wordt ze gekidnapt door mensenhandelaren, en Neeson gaat orde op zaken stellen. Leuke actiefilm met Neeson die verrassend overtuigend een koelbloedige killer kan spelen en een prima rol neerzet. Voor de rest wel een beetje een Jason Bourne film zonder de flitsendheid of een Schwarzenegger film zonder de oneliners. Alle slechterikken komen geruststellend aan hun einde.
imdb 7.9. mijn cijfer: 7.

The Artist (2011)
Stomme zwart-wit film over een acteur uit het tijdperk van de stomme zwart-wit film die niet kan wennen aan de veranderende wereld waar mensen films met stemmen willen zien. Had de film beter gekund? Ongetwijfeld. Sommige shots hadden waarschijnlijk wat dramatischer gekund, hij is soms wat langzaam, maar elke andere film die het hierna probeert mist de culturele relevantie en SHUT UP AND TAKE MY OSCARS
imdb: 8.5 (#139). mijn cijfer: 9.0
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_107320156
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Twelve Monkeys

[ afbeelding ]

Weer een klassieker die ik nog niet in zijn geheel had gezien. Twelve Monkeys snijdt het nodige aan lastige filmonderwerpen aan. Tijdreizen, psychoses, dierenrechten en volkuitroeiende virussen komen allemaal langs. Het had een irritante warboel kunnen worden, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Het verhaal is interessant en goed volgbaar. Dinges Stowe speelt naarmate de film vordert steeds minder irritant, Bruce Willis speelt goed, Brad Pitt is ronduit briljant.

IMDB: 8.1
Ik: 7.5
toevallig ook afgelopen week gekeken, blijft een briljante film, en je kunt blijven nadenken over het einde
<hr>
pi_107320211

Primer

Plot:
Four friends/fledgling entrepreneurs, knowing that there's something bigger and more innovative than the different error-checking devices they've built, wrestle over their new invention.

Review:
Hoe moet ik beginnen, 4 vrienden maken een apparaat, waardoor ze, bij toeval, ontdekken dat voorwerpen in het apparaat naar een ander tijdstip gaan. Ze besluiten dit in te zetten voor eigen gewin.

Het is wel een op en top g33kshow, maar dan niet ala the Big Bang theory, maar zeer uitgebreide dialogen over de techniek en mogelijkheden. In de film komen een aantal tijdlijnen voor die door elkaar gaan lopen. Ik vond dat de film dit niet goed uitlegt, waardoor het soms verwarrend word om te volgen wie er nou waar en waarom is. Toen ik na het einde nog eens een plotuitleg ging lezen, stond erbij dat je deze film een aantal keer moet kijken om hem volledig te snappen, maar daarvoor vond ik de film te vermoeiend. Al was de eerste keer kijken niet vervelend, omdat er goed geacteerd wordt.

Imdb: 6,9
ik: 6,0

Moon

Plot:
Astronaut Sam Bell has a quintessentially personal encounter toward the end of his three-year stint on the Moon, where he, working alongside his computer, GERTY, sends back to Earth parcels of a resource that has helped diminish our planet's power problems.

Review:
Een astronaut doet werkzaamheden op de maan in totale isolatie voor een contractperiode van 3 jaar voor een grote firma. Hij komt erachter dat deze firma zich niet bepaald aan het contract houdt en ontdekt een geheim dat zijn leven op de kop zet.

De film heeft een heerlijk donker sfeertje, en geeft een geweldige boodschap over het kapitalisme af. Ik kan niet veel meer zeggen over de inhoud zonder het plot te verpesten, maar ik vond hem meesterlijk. Er is weinig actie maar dat is geen gemis, want de verhaallijn is interessant genoeg om je op je puntje van je stoel te houden.

Imdb: 8.0
Ik: 8.0 (eens met imdb)

SunShine

Plot:
A team of astronauts are sent to re-ignite the dying sun 50 years into the future.

Review:
Icarus 2, een ruimteschip met daarop een bom zogroot als manhatten, gaat richting de zon in een reis van 7 jaar, om de zon opnieuw te ontsteken om het leven op aarde te redden.
Icarus 2 is de 2e missie, nadat Icarus 1 mysterieus is verdwenen...

Ook een film die ik met plezier heb gekeken. De spacescenes zijn geweldig mooi en het verhaal is niet zo ongeloofwaardig als je in eerste instantie zou denken. Ook een die je gewoon moet zien en waar ik weinig over kan zeggen zonder dingen te verraden. Goede actie, goed verhaal, lekker creepy.

Imdb: 7,3
ik: 8,0

Ik vond de film zo goed, dat ik eigenlijk een 9 wilde geven maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Dawnbreaker op 28-01-2012 03:36:07 ]
<hr>
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:22:32 #251
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107332372
War Horse

Film van Steven Spielberg over een paard dat mee moet doen in de oorlog en op die manier telkens van eigenaar wisselt. De film viel me een beetje tegen, erg hoog Black Beauty-gehalte. Wel vermakelijk genoeg voor de zaterdagmiddag. Oja en nu wil ik ook een paard :')

imdb: 7.3
ik: 6.5
My mama didn't raise no fool
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:08:49 #252
182073 invine
blablabla etc.
pi_107333761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:22 schreef La_Vita het volgende:
War Horse

[ afbeelding ]

Film van Steven Spielberg over een paard dat mee moet doen in de oorlog en op die manier telkens van eigenaar wisselt. De film viel me een beetje tegen, erg hoog Black Beauty-gehalte. Wel vermakelijk genoeg voor de zaterdagmiddag. Oja en nu wil ik ook een paard :')

imdb: 7.3
ik: 6.5
Review op flabber ;)
http://www.flabber.nl/weblog/video/bbqpower-h4r-w0rse-10291
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  Moderator zaterdag 28 januari 2012 @ 18:26:27 #253
9859 crew  Karina
Woman
pi_107334248
La Piel Que Habito
Thriller

Een plastisch chirurg heeft een nieuwe soort synthetische huid uitgevonden en presenteert dit op een congres. De huid heeft hij "uitgeprobeerd" op een jonge vrouw, stukje voor stukje is de huid op haar lichaam aangebracht.

Zo begint de film... daarna gaan we middels een flashback naar het begin van het verhaal.

Ik vond het een geweldige film met een hele sterke twist. In het begin heb je zoiets van: huh ik snap er geen bal van, maar naarmate het verhaal vordert wordt het allemaal duidelijk. Goede rol van Antonio Banderas.

Voor mij een extra pluspunt: ik kon mijn Spaans weer een beetje ophalen (ik had wel Nederlandse ondertitels).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:52:03 #254
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107335007
My mama didn't raise no fool
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:19:19 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107335862
Punishment Park
Peter Watkins` fake documentaire is zonder meer een typisch product van zijn periode maar is ook vandaag de dag nog erg actueel.
Het is een werk dat je bijna vanaf het begin grijpt en dat gevoel wordt naar het einde toe alleen maar heftiger. Het is dan wel een fictie werk maar mede doordat in de scenes van het tribunaal de acteurs voor een groot deel hun eigen mening kunnen verkondigen en dus niet werken met een script voelt het echt aan.
Een essentieel en belangrijk stukje cinema dat we eigenlijk allemaal moeten zien.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:17:59 #256
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_107337649
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Same.
SPOILER
Same x 2.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:26:40 #257
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107337964
Moneyball
Mooie sportfilm over hoe je met statistische shizzle de World Series zou kunnen winnen. Het heeft uperrollen voor Pitt, Hill (dit keer bloedserieus!) en Hoffman. Met zulke namen zit je wel gebakken! Enige voorkennis van de honkbalsport is wel een pre denk ik, maar de grote lijnen zijn wel goed te volgen. Ook mooi dat er niet alleen aandacht besteed is aan al die statistische verwikkelingen maar ook aan het karakter van Billy Beane zelf. Je ontkomt er niet aan bij sportfilms, maar ook hier wordt de sentimentele weg ingeslagen, maar gelukkig niet zo opzichtig en irriterend. Cijfer: 8

Perfume: The Story of a Murderer
Een film over het zintuig reuk, tsjah, dr zijn toch nuttigere zintuigen te bedenken, maar vooruit ook al ben ik niet omver geblazen, de film was nog best oke. Allereerst ziet het er prima uit (vooral dat gedeelte rond het stadje Grasse) en is het verhaal nog best aardig om te volgen. Hoofdpersoon Jean-Baptist Grenouille is toch een interessant en mysterieus karakter, die langzaamaan steeds meer grip op andere personages krijgt. Alleen jammer dat op het eind de film compleet uit de bocht schiet. Dat soort eindes liggen mij totaal niet. Cijfer: 6,5

Senna
Puike docu over racelegende Ayrton Senna. Hij komt over als een sympathieke gast met een sterke drang om te winnen. Dat blijkt uit de verhitte duels die hij met Alain Prost uitvecht op de racecircuits. Ik wist eigenlijk alleen van hem dat ie verongelukt was. Met dat in het achterhoofd is het toch allemaal wrang wat je te zien krijgt. Zeker naar het eind toe naar het fatale ongeluk wordt de docu steeds sterker. Ook erg mooi dat enkel archiefmateriaal gebruikt is, je zit meteen in het eind jaren '80/begin jaren '90-sfeertje en word je niet telkens onderbroken door eigentijdse beelden. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:39:44 #258
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_107338379
quote:
Moon

Review:
Een astronaut doet werkzaamheden op de maan in totale isolatie voor een contractperiode van 3 jaar voor een grote firma. Hij komt erachter dat deze firma zich niet bepaald aan het contract houdt en ontdekt een geheim dat zijn leven op de kop zet.

De film heeft een heerlijk donker sfeertje, en geeft een geweldige boodschap over het kapitalisme af. Ik kan niet veel meer zeggen over de inhoud zonder het plot te verpesten, maar ik vond hem meesterlijk. Er is weinig actie maar dat is geen gemis, want de verhaallijn is interessant genoeg om je op je puntje van je stoel te houden.

Imdb: 8.0
Ik: 8.0 (eens met imdb)
Vorige maand ook gezien. Wat een heerlijke film. Ben het ook eens met de 8.0
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_107343053
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:26 schreef Karina het volgende:
La Piel Que Habito
Thriller

Een plastisch chirurg heeft een nieuwe soort synthetische huid uitgevonden en presenteert dit op een congres. De huid heeft hij "uitgeprobeerd" op een jonge vrouw, stukje voor stukje is de huid op haar lichaam aangebracht.

Zo begint de film... daarna gaan we middels een flashback naar het begin van het verhaal.

Ik vond het een geweldige film met een hele sterke twist. In het begin heb je zoiets van: huh ik snap er geen bal van, maar naarmate het verhaal vordert wordt het allemaal duidelijk. Goede rol van Antonio Banderas.

Voor mij een extra pluspunt: ik kon mijn Spaans weer een beetje ophalen (ik had wel Nederlandse ondertitels).
[ afbeelding ]
Ook gezien laatst, vond hem ook erg goed. :)

Net The Artist gezien, was erg leuk. Goede acteurs en die oude stijl kan ik zeer goed hebben. Het verhaal is een beetje simpel maar dat is helemaal niet erg. Ik geef hem een 8.
pi_107344798
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:26 schreef Karina het volgende:
La Piel Que Habito
Thriller

[ afbeelding ]
is het een beetje spannede actie thriller dus??
  Moderator zaterdag 28 januari 2012 @ 23:22:18 #261
9859 crew  Karina
Woman
pi_107344914
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

is het een beetje spannede actie thriller dus??
Geen actie. Ook niet eens echt heel spannend, meer een verrassende thriller zou ik zeggen. Beetje moeilijk uit te leggen zonder te spoileren.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:52:58 #262
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_107346096
Er zit best wat spanning in, maar het is meer dreigende spanning die in de lucht hangt. Geen spanning als in een flitsende achtervolging, maar iets meer onderhuids. Mede dankzij de fantastische muziek, die ervoor zorgt dat het geheel zelfs een klein beetje (ik weet wat ik zeg, hij is de Master of Suspense) Hitchcocky aandoet.
pi_107346969
The King's Speech (2010)

quote:
Nadat zijn broer aftreedt wordt George nogal ongewild de nieuwe Koning van Engeland en gaat door het leven als George VI. Helaas stottert hij, wat niet echt Koninklijk overkomt. Hiervoor schakelt hij de hulp in van de onorthodoxe spraaktherapeut Lionel Logue wat resulteert in een reeks ongewone technieken en een bijzondere vriendschap.
Stond al een tijdje op de NAS maar eindelijk gekeken.
Tja, al genoeg besproken hier natuurlijk maar ik kijk 'm nu pas :@ .
Colin Firth zet z'n rol uitstekend neer, Geoffrey Rush was ook erg sterk en hun samenspel subliem (mooie scène met die stoel)
Niet alleen drama, maar ook humor en prachtige beelden (zoals de exterior shots).

Maar ik kan me erg vinden in de conclusie die op Fok's Frontpage staat:
quote:
Er is weinig echt mis met The King's Speech. Het is een degelijk gemaakt koningsdrama met een onopvallende regie, maar prima acteerprestaties en een aardig verhaal over een onverwachtige vriendschap en het overwinnen van je gebreken. Twaalf Oscarnominaties zijn alleen een beetje overdreven voor een degelijke film
Ja, het is een erg sterke film, maar de gigantische buzz er om is misschien wel een beetje 'to much'...

Waarom ben ik altijd zo laat met films :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-01-2012 02:25:48 ]
pi_107350918
Dumb & Dumber (1994)

Deze film heeft uiteraard iedereen al tientallen keren gezien, toch? Ik ben er ook zo'n eentje maar hij blijft gewoon geweldig. Jim Carrey en Jeff Daniels spelen gewoon fantastisch en ondanks dat ik de film al vaak heb gezien moest ik toch steeds weer lachen. Het was ook een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst had gezien en dan weet je pas vlak voor de grap wat er ook alweer gaat gebeuren.

Mooie stukken zijn natuurlijk in de sneeuw, als Lloyd aan het dromen is achter het stuur, samen met de bad guy in de auto, het einde en natuurlijk veel meer.

Heb je deze film nog nooit gezien? Ga hem direct kijken!
Heb je deze film al eens gezien? Ga hem direct kijken!
pi_107350968
Ga hem binnenkort weer kijken, er moet eens een Jim Carrey-tournament komen op FOK!.
pi_107351431
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 03:20 schreef BobW het volgende:
Dumb & Dumber (1994)

Deze film heeft uiteraard iedereen al tientallen keren gezien, toch? Ik ben er ook zo'n eentje maar hij blijft gewoon geweldig. Jim Carrey en Jeff Daniels spelen gewoon fantastisch en ondanks dat ik de film al vaak heb gezien moest ik toch steeds weer lachen. Het was ook een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst had gezien en dan weet je pas vlak voor de grap wat er ook alweer gaat gebeuren.

Mooie stukken zijn natuurlijk in de sneeuw, als Lloyd aan het dromen is achter het stuur, samen met de bad guy in de auto, het einde en natuurlijk veel meer.

Heb je deze film nog nooit gezien? Ga hem direct kijken!
Heb je deze film al eens gezien? Ga hem direct kijken!
Dumb and Dumber _O_

Dat zij hem plagend wat sneeuw toe gooit en hij als reactie knoerthard vanaf een meter haar een sneeuwbal op haar hoofd gooit :')

Dat z'n tong aan de skilift blijft plakken.

Dat ie moet schijten in dat huis en halverwege hoort dat ie defect is :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  zondag 29 januari 2012 @ 11:49:51 #267
286575 Roces18
Chef de party
pi_107354073
The Rum Diary

Ik kan er erg kort over zijn, sla deze lekker over. Een film maak je niet met alleen mooie plaatjes maar het verhaal moet ook boeiend zijn. En dat faalt helaas op alle vlakken, dit in combinatie met een veel te lange speeltijd zorgt voor een tergend langzame film.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_107355236
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:49 schreef Roces18 het volgende:
The Rum Diary

Ik kan er erg kort over zijn, sla deze lekker over. Een film maak je niet met alleen mooie plaatjes maar het verhaal moet ook boeiend zijn. En dat faalt helaas op alle vlakken, dit in combinatie met een veel te lange speeltijd zorgt voor een tergend langzame film.
thx voor e tip was em eigenlijk van plan vanavond te gaan kijken...
  zondag 29 januari 2012 @ 12:43:01 #269
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107355639
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 03:30 schreef DrDentz het volgende:
Ga hem binnenkort weer kijken, er moet eens een Jim Carrey-tournament komen op FOK!.
Wat let je om hem te organiseren ^O^
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_107365762
London Boulevard, een film met Colin Farell en Keira Knightley. Had 'm gelukkig geleend, dus verder weinig moeite voor hoeven doen. Ik dacht na het lezen van de film, dat het over een man ging die een soort bodyguard werd van een actrice, maar er gebeurde nog van alles en nog wat. Ik raakte gewoon de draad kwijt, echt hak op de tak. Kortom ik kon er geen touw aan vastknopen. Dan is het voor mij verspilde tijd. Ik heb hem ook niet meer afgekeken. Dus ja, wat moet ik er verder van zeggen, het is geen aanrader in elk geval. :N
pi_107366291
gisteren in time gezien

best wel goede film maar niet dat je zegt van wouw das geweldig zeg.
verhaal zat redelijk goed in elkaar dat wel.
was niet echt onder de indruk ervan maar moet zeggen dat justin timberlake beter en beter gaat acteren :')

toch wel een 7.5 voor deze film.
pi_107384230
De bende van oss

Nederland
Misdaad / Drama

111 minuten

geregisseerd door André van Duren
met Sylvia Hoeks, Frank Lammers en Marcel Musters

Oss, jaren '30. Johanna van Heesch wil breken met de misdaad die haar omringt. Haar echtgenoot Ties valt, wanneer hij weer is vrijgelaten uit de gevangenis, terug in zijn oude gedrag. Hoe harder Johanna probeert te ontsnappen van de gruweldaden gepleegd door De Bende van Oss, hoe verder ze wegzakt in oplichting, prostitutie, doodslag en moord.

hele toffe en goeie nederlandse misdaag thriller!, goed acteerwerk en ook fijn dat er niet van die -wat vaak in nederlandse films is- overdreven sex scenes ofzo in zitten
heb me er ontzettend mee vermaakt
een dikke 8!
  zondag 29 januari 2012 @ 23:29:09 #273
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107385168
Once upon a time in america.

Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat t tempo extreem laag is bij deze film.

Heb nu net een scene gezien waarin robert de niro 2 minuten lang in een kopje thee / koffie zit te roeren. Thats it.
pi_107386644
Brain Donors

Erg 'aparte' film, eigenlijk is het gewoon een tekenfilm, maar dan met echte mensen.
En dan doel ik op de gebeurtenissen en de situatie's, alles wat in een tekenfilm kan gebeuren, kan in deze film ook.

Je volgt een advocaat een klusjesman en een taxi chauffeur, meer zeg ik niet :6

Cijfer: 7, je moet er wel van houden. bij elke stap die ze zetten gebeurd er wel iets dat volkomen belachelijk is eigenlijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_107387221
Recent gezien:
Black Out:
Een aardig uitgangspunt, maar de film was beter geweest als de lolligheid iets meer gedoseerd was.

Bende van Oss:
Niet boeiend, maar ook niet dermate slecht om hem voortijdig uit te zetten.

The Artist:
Het is even wennen om in de bioscoop naar een slechts gedeeltelijk (4:3) gevuld scherm te kijken en dan ook nog in zwart/wit en zonder dialogen, maar ik kan me volledig vinden in de vele nominaties en prijzen die deze film inmiddels al heeft binnengehaald.

J. Edgar:
Te lang, te veel van de hak op de tak (voortdurend springen tussen heden en verleden) en de keuze om de acteurs zowel hun jonge als oude zelf te laten spelen pakt met name bij Arnie Hammer verkeerd uit, want die ziet er echt belachelijk uit als bejaarde. Hopelijk wordt de volgende film van Clint weer beter, want zijn laatste films zal ik niet snel opnieuw gaan kijken.
pi_107387355

Il Gattopardo (1963, Visconti)
Deze film duurt drie uur. Er zijn mooie films gemaakt die drie uur duren, maar die films hebben meestal een plot. Il Gattopardo volgt het leven van Prins Fabrizio, gespeeld door Burt Lancaster - hier niet op het plaatje te zien. Het is 1860 tijdens de eenwording van Italië, het is revolutie, oude machten worden vervangen door nieuwe, en Burt Lancaster heeft het er moeilijk mee. Tachtig procent van de film gaat over deze geschiedkundige veranderingen en de innerlijke strijd die Fabrizio daarmee voert. Eigenlijk is de strijd niet zo innerlijk, want Burt Lancaster is vooral aan het woord om uit te leggen dat dit niet goed is voor het land, dat het vroeger beter was en het in de toekomst alleen maar slechter zal worden. Ik vind dit niet bijzonder interessant of sympathiek.

Wanneer ik bijna in slaap ben gevallen, begint bovenstaande segment. Een gala dat bijna een uur van de film in beslag neemt. Ik hou van gala's - iedereen ziet er mooi uit, doet z'n best en er gaan dingen mis. Op dit moment houdt Burt Lancaster eindelijk z'n mond en zie je hem langzaam afbrokkelen. Claudia Cardinale verschijnt ten tonele; steelt de show en redt de film. Alles hiervoor was rationeel en afstandelijk, maar nu komt er emotie in het spel. De dans die Burt Lancaster en Claudia Cardinale delen is een prachtig, intens moment. Ik hing met mijn lippen aan het scherm. Maar de aanloop is zo tergend saai en vervelend dat ik dit niet aan andere mensen zal aanraden. Il Gattopardo is alsof je een gesloten pistachenootje probeert op te eten - te veel toestand voor een bescheiden traktatie.
Graag op anoniem
  maandag 30 januari 2012 @ 18:38:14 #277
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_107409781
Film : Hobo with a shotgun.

met wie? : onze eigen ruger hauer! en nog wat lui die ik niet ken.
Verwachting : de titel en uitstraling doen denken aan een 'lekkere foute cult film'

Korte review :

zonder enige verwachtingen deze film gekocht, had er wel van gehoord en hoorde dat mensen hem best goed vonden. de voorkant sprak mij wel aan en ik kon hem niet laten liggen omdat neerlands trots er oon ik voorkomt, als hoofdpersoon nota bene!

Zaterdagavond, lekker op de bank. zakje chips erbij. filmpje er in en gaan!
Na een ingetogen en best mooi gefilmde introductie waarin hauer als naamloze zwerver in vrij stereotypische manier geintroduceerd word in een open wagon van een goederentrein komt hij al gauw aan in een stadje. meteen is duidelijk dat dit niet bepaald new jersey is en het krioelt er van het verderf. we worden hier geintroduceerd met de bad-guys en de toon van de film is na een paar minuten al gezet! kom je hier niet doorheen haal de film er dan maar uit want het wordt al snel erger. veel erger :D

ik vind het moeilijk om dingen te beschrijven zonder ze te verklappen of de impact weg te nemen. maar het moge duidelijk zijn dat dit geen kinderfilm is. prostitutie, pedofielen, onthoofdingen, liters en liters bloed en heel wat nare open wonden zijn te zien in deze film. hoewel de cover iets zij over creativiteit moet ik bekennen dat ik door de jaren heen wat creatievere doden heb gezien in films die minder cult probeerden te zijn dan deze film. enigzins een klein minpuntje dus.

enige andere minpunt dat ik heb is het einde. hoewel begrijpelijk liet het me toch een beetje bitter achter.

eindconclusie. verassende film wel, veel geweld maar genoeg knipogen om het 'leuk' te houden. hauer doet het goed als 'hobo' alleen de tegenspelers lijken soms wel overdreven veel te overacteren. ja dat is 'cult' dat snap ik, maar je kan ook té hard proberen om cult te zijn.

ik geef de film een 7. ( IMDB 6.3 )

pluspunten

+ bloed
+ zieke humor
+ Hauer perfect als Hobo.

Minpunten

- probeert soms te hard.
- Geweld en humor liggen soms net te ver uit elkaar waardoor een aantal scenes alleen wrang zijn en de knipoog missen.
- minder cratief met moorden dan wordt beaamt.
pi_107411865
net een stuk va tinker tailer spy gekeken maar wel erg veel gepraat weet nog nie of ik em af ga kijken
pi_107412165
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:29 schreef RickoKun het volgende:

Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat t tempo extreem laag is bij deze film.

Heb nu net een scene gezien waarin robert de niro 2 minuten lang in een kopje thee / koffie zit te roeren. Thats it.
Dat is nou eenmaal de stijl van Sergio Leone. Once upon a time in the west was immers ook precies in zo'n trage tempo. Je moet er van houden. Het zijn trouwens niet voor niks avondvullende films.
pi_107412283
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:29 schreef RickoKun het volgende:

Ik heb er een hele zondagmiddag aan kwijt geraakt, maar dat was de moeite waard.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:50:46 #281
286575 Roces18
Chef de party
pi_107412737
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:32 schreef casper019 het volgende:
net een stuk va tinker tailer spy gekeken maar wel erg veel gepraat weet nog nie of ik em af ga kijken
Ik zou hem zeker niet kijken als ik jouw was. Ken een beetje jouw smaak ten opzichte van jouw recensies en dan zou ik deze echt overslaan. Wat een trage film, er gebeurt niks en er wordt amper wat in gezegd. Bij sommige films werkt dit maar deze film is echt waardeloos.
pi_107412801
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik zou hem zeker niet kijken als ik jouw was. Ken een beetje jouw smaak ten opzichte van jouw recensies en dan zou ik deze echt overslaan. Wat een trage film, er gebeurt niks en er wordt amper wat in gezegd. Bij sommige films werkt dit maar deze film is echt waardeloos.
Dit vond ik ook, ontzettend saaie en droge film, zonde van het geld wat ik ervoor betaald heb :')
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 20:04:36 #283
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_107413478
Tinker Tailor was een van de beste films van 2011, maar ik denk inderdaad dat het niks voor casper is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 30 januari 2012 @ 20:10:46 #284
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107413778
De eerste helft had van mij ook iets minder warrig gemogen, het wordt op 't einde allemaal wel duidelijk, maar toch, beetje klantvriendelijkheid kan geen kwaad :P. Ik vond 'm ook wel sterk, vooral door de supercast.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_107413919
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:39 schreef miep63 het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal de stijl van Sergio Leone. Once upon a time in the west was immers ook precies in zo'n trage tempo. Je moet er van houden. Het zijn trouwens niet voor niks avondvullende films.
Verschil is dat 'The West' wel een goeie film is, Once Upon A Time In America is nogal saai.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107417177
Take Shelter

Wat een geniale film. _O_

Verwacht geen actie, maar een verhaal met diepgang in de hoofdpersoon. Het is wel een trage film (speelfilm, thriller), maar ik verveelde me geen seconde. Uitstekende acteerprestaties ook.

This deliberately paced psychological drama builds an ever-tightening knot of tension around an excellent Michael Shannon, here playing a family man slowly driven mad by apocalyptic visions that could be paranoid, prophetic or both.

Cijfer: 8
  maandag 30 januari 2012 @ 22:07:20 #287
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107419883
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:13 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Verschil is dat 'The West' wel een goeie film is, Once Upon A Time In America is nogal saai.
Goede grap.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_107423769
Louie (seizoen 1)

Ik kwam deze serie heel toevallig tegen op een ander forum, ben er wat over gaan lezen en de recensies waren vrijwel allemaal lovend. Daarom maar snel het 1e seizoen binnengehaald.

Wat een toffe serie, de serie is vrijwel compleet gemaakt door stand-up comedian Louis C.K. die een soort alternatieve versie van zichzelf speelt (blijkt uit het feit dat de serie Louie heet en je schrijft z'n naam als Louis).

De afleveringen worden vaak aangevoerd door een kort stukje stand-up komedie dat een bepaalde toon zet voor de aankomende sketches.
De sketches zijn vrij gevarieerd waardoor elke aflevering een compleet andere beleving is, er zijn wel een aantal terugkerende rollen, maar als je elke aflevering gaat kijken moet dit geen probleem zijn.

Het is een eerlijke, volwassen, pijnlijke, hilarische, zielige, vulgaire en vooral grappige serie. Kan niets anders zeggen dat je dit moet zien.

9/10.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:18:48 #289
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107423949
Thelma & Louise
De prachtig ongerepte en ongekend uitgestrekte vlaktes van het Amerikaanse landschap en de vrijheden die het je geeft vormen een mooie tegenstelling met de hoofdpersonages: twee vrouwen die zitten gevangen in levens waar ze allebei niet vrolijk van worden. De één (Geena Davis) wordt gekleineerd door haar man en de ander (Susan Sarandon) moet zien rond te komen van het kleine inkomen dat ze verdiend met haar dead-end serveersters werk. De twee vriendinnen gaan samen een weekendje weg. Tijdens die roadtrip werken ze zich zelf behoorlijk in de nesten...

Het acteerwerk van Sarandon en (vooral) Davis is indrukwekkend. Vooral laatstgenoemde maakt van haar personage een vrouw die, alhoewel steeds verder in de problemen rakend, steeds vrijer wordt en eindelijk gaat léven. Samen met Sarandon vormt ze een geweldig duo in een genre film dat hierna niet langer enkel voor mannen bestemd was.
Dat, samen met de prachtige beelden van het landschap van het mooiste en meest afwisselende land ter wereld, en de tekstueel perfect bij het verhaal en de beelden passende muziek maken dit een uitschieter in Scott`s toch al imponerende oeuvre.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_107430621
Lang en Gelukkig

Verstand op 0 en kijken.
Soort absurde mengelmoes van allerlei sprookjes met typische Arjan Ederveen humor.
Je moet ervan houden dus ;)
8/10
pi_107431332
The Girl with the Dragon Tattoo

Ging zonder voorkennis kijken, de Millenium-films heb ik niet gezien, de boeken niet gelezen.
Vond het een aardige thriller die me de volle 2,5 uur wel wist te boeien, maar verder vond ik ’t geen klassieker ofzo.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_107441700
Extract (2009)

Erg melige en absurdistische film van de maker van o.a. 'Office Space'. Deze gaat ook over een bedrijf, maar ditmaal vanuit de invalshoek van een kerel die een sapjesfabriek runt. Er zijn daar de nodige spanningen onderling en dan komt er een knappe meid solliciteren die goed gebruik weet te maken van haar charmes. En dat terwijl zijn seksleven thuis niet meer wat het geweest is. Gelukkig schiet een goede vriend hem te hulp. JK Simmons (held) en Ben Affleck doen het erg leuk.

Als je Office Space leuk vindt dan moet je deze ook gezien hebben.

8/10
pi_107465441
Bad teacher

Verenigde Staten
Komedie

92 minuten

geregisseerd door Jake Kasdan
met Cameron Diaz, Justin Timberlake en Jason Segel

Sommige docenten doen maar wat. Elizabeth (Cameron Diaz), bijvoorbeeld. Ze is meedogenloos, onaangepast en vloekt er op los. Ze drinkt, wordt regelmatig high en wil niets liever dan een rijke man aan de haak slaan, zodat ze kan stoppen met haar flutbaan. Als ze gedumpt wordt door haar verloofde, zet ze alles op alles om een rijke, knappe vervanger (Justin Timberlake) voor zich te winnen. Elizabeth gaat de strijd aan met haar overenthousiaste collega Amy (Lucy Punch) en gaat niet in op de avances van een sarcastische, onfatsoenlijke gymleraar (Jason Segel).

na t horen van veel slechte dingen over de film toch de film gaan kijken, ik vind cameron vaak leuk spelen en had zin in een misschien grappige film.. dus dacht probeer de film gewoon is het niks zet ik het zo uit.

Maar ik vind het een prima film! heb me er erg mee vermaakt en heb me er geen seconde mee verveeld, zitten echt leuke scenes in en leuk acteerwerk. Ookal is het verhaal vrij voorspelbaar tis wel allemaal leuk gedaan en tis gewoon een film die lekker vermaakt en die lekker wegkijkt!

6.5!
pi_107472808
Tinker taylor spy -> Halverwege afgezet
Rum Diary -> In slaap gevallen

Wat een troep
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:01:58 #295
286575 Roces18
Chef de party
pi_107473549
The girl with the dragon tattoo gekeken, maar nee niets voor mij. Een erg langdradige "thriller" met ruim 2,5 uur speeltijd. De film wekt ook geen sympathie op met de gebeurtenissen of de karakters zelf en dat zorgt ervoor dat de film gewoon niet genoeg boeit. Maar ook het verhaal is niet zo bijster interessant, Fincher heeft veel betere titels op zijn naam staan dan dit die veel betere verhalen hebben.
Zoals Se7en, dat is pas een film en niet dit.

En als toppunt is de helft Zweeds bijvoorbeeld de kranten en de namen maar iedereen spreekt Engels :') Voor de luie analfabeten in Amerika 8)7

Kijk gewoon de originele film als je deze film al wilt zien , of kijk hem niet wat ik je aanraad.
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:09:57 #296
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107473821
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:13 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Heb het laatste kwart gezien, en moet zeggen nadat ik IMDB heb gezien, waar men een best wel goede 'theorie' heeft over die film, dat het me toch nog wel aangreep.

de mogelijke theorie:
SPOILER
Alleen is, -wat ik dus al zei- het tempo tergend langzaam. Maar het blijft bij je
pi_107473835
War Horse

Had er meer van verwacht, regelmatig overdreven sentimenteel en onrealistisch hoe men de paarden benaderd. Maar toch enkele mooie momenten en Spielberg's oorlogsscene's zijn altijd wel de moeite waard. Maar niet het meeslepende epos dat je van deze regisseur mag verwachten.

7.0
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:11:24 #298
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107473857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:10 schreef planethugo het volgende:
War Horse
[ afbeelding ]
Had er meer van verwacht, regelmatig overdreven sentimenteel en onrealistisch hoe men de paarden benaderd. Maar toch enkele mooie momenten en Spielberg's oorlogsscene's zijn altijd wel de moeite waard. Maar niet het meeslepende epos dat je van deze regisseur mag verwachten.

7.0
Dat lijkt me wel zo een baggerfilm! :@ :@
pi_107474393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:39 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Tinker taylor spy -> Halverwege afgezet
Rum Diary -> In slaap gevallen

Wat een troep
helaas mee-eens... beide echt traag en bah...

Zoeknu iets voor vanmiddag/vanavond
zit te denken aan Anonymous
pi_107474640
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:27 schreef casper019 het volgende:

[..]

helaas mee-eens... beide echt traag en bah...

Zoeknu iets voor vanmiddag/vanavond
zit te denken aan Anonymous
Tinker tailor soldier spy vond ik juist een ven de betere films die ik de afgelopen maanden heb gezien :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')