Jep.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Hetzelfde stramien dus als de Bond-films.
Toevallig twee weken deze film gezien. Vaak wat over gehoord dat het een goede film was etc. dus was er erg benieuwd naar. Het was in mijn optiek echt een super film. Het acteerwerk van Michael Douglas was echt geniaal en erg geloofwaardig.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
The Game
[ afbeelding ]
[..]
Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.
een 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn cijfer een 8.0.
Ik heb zo af toe acteur obsessie. Dat houd in dat ik in een redelijke korte tijd veel films van deze acteur probeer te kijken. Na de film The Game heb in de film Wonderboys gekeken.
Wonderboys
Met: Michael Douglas, Tobey Maguire, Robert Downey jr en Katie Holmes.
Uit: 2000
Michael Douglas speelt een Engels Professor welke grote moeite heeft met het feit dat zijn vrouw hem heeft verlaten. Zeven jaar geleden heeft hij zijn laatste boek geschreven en het schrijven van zijn volgende boek lijkt nog langer op zich te wachten. Zijn editor (Robert Downey jr) vindt dat het lang genoeg heeft geduurd en nodigt zichzelf eigenlijk uit om het hele schrijfproces te versnellen.
De dialogen in deze film zijn zeer sterk en worden perfect neergezet door de acteurs. Toegeven het is film waarbij geldt "hate it or love it".
Imdb: 7.5
Mijn cijfer: 8.5All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
Idd alleen het eerste boek. Mara en Craig hebben een contract voor de 2 andere films. Fincher niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:16 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Edit: deze film is toch alleen het verhaal van het eerste boek? Komen er nu nog vervolgen met deze bezetting/cast?
Ah oke.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:43 schreef Gorro het volgende:
[..]
Idd alleen het eerste boek. Mara en Craig hebben een contract voor de 2 andere films. Fincher niet.
Ik heb hem van de week ook gezien. Ik vond hem net iets beter dan de Zweedse versie. Met name het einde is een stuk netter afgewerkt. Verder ziet het er wat gelikter uit; Fincher is duidelijk een betere regisseur dan Niels Arden Oplev. Ik vond wel de Zweedse Blomkvist beter dan Craig. Wat betreft Mara/Rapace vond ik ze beide sterk op hun eigen manier. Beide films hebben overigens wel moeite met de dichtheid van het verhaal. Een half uurtje extra had beide films goed gedaan.
Volgens http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=17769 is de keuze aan Fincher of hij deel 2 regisseert of niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:43 schreef Gorro het volgende:
[..]
Idd alleen het eerste boek. Mara en Craig hebben een contract voor de 2 andere films. Fincher niet.
Ik heb hem van de week ook gezien. Ik vond hem net iets beter dan de Zweedse versie. Met name het einde is een stuk netter afgewerkt. Verder ziet het er wat gelikter uit; Fincher is duidelijk een betere regisseur dan Niels Arden Oplev. Ik vond wel de Zweedse Blomkvist beter dan Craig. Wat betreft Mara/Rapace vond ik ze beide sterk op hun eigen manier. Beide films hebben overigens wel moeite met de dichtheid van het verhaal. Een half uurtje extra had beide films goed gedaan.
Compleet mee eens. 4.0 is nog aardig hoog.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:55 schreef planethugo het volgende:
The Tree of Life
[ afbeelding ]
Volgens vele een meesterwerk, volgens mij en vast ook vele andere een tergend lange en onuitstaanbaar samenraapsel van vanalles en nog wat. The Tree of Life bestaat uit allerlei elementen en is meer een kunstzinnig project dan een speelfilm. De acteurs hebben weinig dialoog, zijn slechts met wat flitsen in beeld en konden mij weinig boeien. Het 'verhaal' springt van de hak op de tak en wordt begeleid door voice overs die wat zogenaamde diepgaande teksten brabbelen. Veel vaker zie je shots van de natuur, het universum, vulkanen en zelfs een dinosaurus. Het zal allemaal vast wel een betekenis hebben maar ik kon me er niet toe verzetten om erin mee te gaan. Voor mooie natuurbeelden zet ik planet earth wel op en voor allerlei boodschappen is de EO er.
Nu zullen er wel reacties komen als 'ga maar transfomers kijken' maar daarvoor verwijs ik graag naar een recensie van (dacht ik) saintofkillers van een tijdje geleden die een andere goed ontvangen film beoordeelde
4.0
Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Dé overgewaardeerde film van het afgelopen jaar (naar mijn mening dan).quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:55 schreef planethugo het volgende:
The Tree of Life
[ afbeelding ]
Volgens vele een meesterwerk, volgens mij en vast ook vele andere een tergend lange en onuitstaanbaar samenraapsel van vanalles en nog wat. The Tree of Life bestaat uit allerlei elementen en is meer een kunstzinnig project dan een speelfilm. De acteurs hebben weinig dialoog, zijn slechts met wat flitsen in beeld en konden mij weinig boeien. Het 'verhaal' springt van de hak op de tak en wordt begeleid door voice overs die wat zogenaamde diepgaande teksten brabbelen. Veel vaker zie je shots van de natuur, het universum, vulkanen en zelfs een dinosaurus. Het zal allemaal vast wel een betekenis hebben maar ik kon me er niet toe verzetten om erin mee te gaan. Voor mooie natuurbeelden zet ik planet earth wel op en voor allerlei boodschappen is de EO er.
Nu zullen er wel reacties komen als 'ga maar transfomers kijken' maar daarvoor verwijs ik graag naar een recensie van (dacht ik) saintofkillers van een tijdje geleden die een andere goed ontvangen film beoordeelde
4.0
Grappig, tegen mijn principes in heb ik dat "ding" afgezet. Vreselijk ! De twee hoofd personen zijn rete irritant. Het enige leuke is de mooie natuur beelden. Ik moet nog 50 minuten misschien mis ik het beste. Het zal welquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:38 schreef Chlamydia het volgende:
[..]
Heerlijke film, ik heb hem op DVD en ik kijk hem onwijs vaak. Ik geniet daar echt van, de beste film van 2011 naar mijn zeggen dan.
En idd die rob brydon vond ik ook zwaar irritant![]()
worden, maar het was een leuke film
Same.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Grappig, tegen mijn principes in heb ik dat "ding" afgezet. Vreselijk !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Same.Dat is toch niet off topic. Het is mijn review op een (schijt) filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:16 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Dé overgewaardeerde film van het afgelopen jaar (naar mijn mening dan).
Edit: ik vind een 4 nog hoog trouwens.![]()
Compleet mee oneensquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:15 schreef kilozout het volgende:
[..]
Compleet mee eens. 4.0 is nog aardig hoog.
Misschien moet ik nog eens een poging wagen..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
Compleet mee oneensVoor mij met afstand de beste film van 2011, en 1 van de beste van het nieuwe millenium tot nu toe
Absoluutquote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:57 schreef kilozout het volgende:
[..]
Misschien moet ik nog eens een poging wagen..
Wat vind je er dan zo goed aan? Serieuze vraag hoor, meningen verschillen nu eenmaal.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
Compleet mee oneensVoor mij met afstand de beste film van 2011, en 1 van de beste van het nieuwe millenium tot nu toe
toevallig ook afgelopen week gekeken, blijft een briljante film, en je kunt blijven nadenken over het eindequote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Twelve Monkeys
[ afbeelding ]
Weer een klassieker die ik nog niet in zijn geheel had gezien. Twelve Monkeys snijdt het nodige aan lastige filmonderwerpen aan. Tijdreizen, psychoses, dierenrechten en volkuitroeiende virussen komen allemaal langs. Het had een irritante warboel kunnen worden, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Het verhaal is interessant en goed volgbaar. Dinges Stowe speelt naarmate de film vordert steeds minder irritant, Bruce Willis speelt goed, Brad Pitt is ronduit briljant.
IMDB: 8.1
Ik: 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Dawnbreaker op 28-01-2012 03:36:07 ]<hr>
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |