abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107211824
Ik vind het jammer dat de Amerikaanse remake van The girl with the dragon tattoo niet een mini-serie van 5 of 6 afleveringen van een uur is geworden. Het verhaal komt volgens mij dan beter tot z'n recht dan in een film van 2,5 uur.
pi_107213222
Doodslag

een verhaal over een ambulancebroeder die wat hard uithaalt naar een "straatschoffie" die vervolgens komt te overlijden...

het laat je iig nadenken over 'hufterigheid', theo maasen speelt zijn rol goed.. en voor de rest heb ik er eigenlijk weinig over te zeggen....
ik vond em best oke gedaan..
6.9/10
pi_107213256
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Trip (2010, VK, Michael Winterbottom)
De film is op z'n leukst en best als het simpelweg gewoon de twee gasten zijn die wat bekvechten. Jammer genoeg is ook een heel overbodig liefdesplot om de film heen geweven. Maar mijn kijkplezier werd voor verminderd doordat Rob Brydon ontzettend irritant was met z'n constante imitaties.
cijfer: 6.8
Ah, die imitaties vond ik juist hilarisch, zo vaak in een deuk gelegen tijdens deze film.
pi_107213544
Gisteren/vanmorgen gezien op BBC1 (00:30 - 02:35 uur :@): Open Range (2003)
Nee, gelukkig heeft BBC geen reclames tussen door, anders was het nóg later geworden O-)

Director: Kevin Costner
Met o.a. Robert Duvall, Kevin Costner, Annette Benning, Michael Gambon

quote:
Charley Waite (Kevin Costner) is een ex-gunfighter die nu veedrijver is in de crew van Boss Spearman. Wanneer ze op een dag met hun vee door het stadje Harmonville komen, worden ze bedreigd door een corrupte sheriff (James Russo). Hierdoor moeten ze actie ondernemen en ontmoeten ze onder andere de mooie dame Sue Barlow.
Een film die qua setting, verhaal veel weg heeft van m'n eerdere besproken film Broken Trail (2006) met eveneens Robert Duvall. Duvall heeft speelt hier in feite een exact dezelfde rol. Costner zou je kunnen zien als vervanger van Thomas Haden Church uit die film als gunslinger. Niet dat het verhaal slecht is; een western moet geen ingewikkeld plot hebben met veel twists. Een eenvoudig verhaal voldoet.
Gebaseerd op de range wars waarin twee groepen tegen elkaar stonden; de mensen die hun vee/grond afbakenden en de mensen die rondtrokken onder het motto 'free water and grass for everyone'. Vaak met vuurgevechten als gevolg.

De cinematografie is erg goed. Again prachtige beelden van de Amerikaanse (feitelijk Canadese) open land met overtuigende acteurs. Zit momenten van spanning in en de shootout aan het eind is fantastisch. Een voorbeeld is het begin: Costner en Duvall tegenover Russo en z'n mannen: "Are you the one who killed our friend?" BOOM! _O_

Dus als je Broken Trail mooi vond maar je hebt nu wat minder tijd; aanrader.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 25-01-2012 13:13:45 ]
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:26:18 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107213780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vind het jammer dat de Amerikaanse remake van The girl with the dragon tattoo niet een mini-serie van 5 of 6 afleveringen van een uur is geworden. Het verhaal komt volgens mij dan beter tot z'n recht dan in een film van 2,5 uur.
Is het maar 1 deel geworden? :o
Dat is wel heel slecht :N
pi_107213972
The Artist

Je vraagt je vantevoren af wat nu zo goed kan zijn aan een stomme film uit 2011 en na afloop heb je daar ook niet zo een heel goed antwoord op. Maar The Artist is gewoon een geinige filmervaring. Het kan komen dat dit mijn eerste volledige stomme film was maar hoe kleine dingen verteld worden zonder woorden is geweldig. Bovendien is het verhaal grappig en ontroerend, de cast overtuigend en de speelduur precies goed genoeg (circa 95 minuten). Kortom The Artist mag van mij die oscar wel winnen.

9.0
pi_107215438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

The girl with the dragon tattoo (Män som hatar kvinnor) is deel 1.
pi_107215489
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:48 schreef casper019 het volgende:
New years eve

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

118 minuten

geregisseerd door Garry Marshall
met Ashton Kutcher, Robert De Niro en Katherine Heigl

De film gaat over de verstrengelde verhalen van een groep New Yorkers die hun weg naar romantiek proberen te vinden in de loop van Oudejaarsavond. We volgen onder andere een verbitterde stervende man in een ziekenhuis (De Niro), een gefrustreerde directiesecretaresse (Pfeiffer) die eindelijk haar onvervulde dromen probeert waar te maken, een vrouwelijke producer (Swank) van de befaamde Times Square Oudejaarsavond-show en een jongeman (Kutcher) die een hekel heeft aan Oudejaarsavond.

best leuke film, geen top film maar wel een film die lekker wegkijkt..... aan de ene kant zijn er gewoon teveel verhaallijnen door elkaar waardoor er totaal geen diepgang ofzo in de film zit maar aan de andere kant is dat ook weer een sterk punt van de film dat het leuk is om van allemaal verschillende soorten mensen te zien hoe ze nieuwjaar vieren enzo. Dus gewoon lekkere wegkijke film een 6.5
En een film met een briljante verwijzing naar een 80's klassieker:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107225006
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je wat mensen door elkaar haalt.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 25-01-2012 22:24:52 ]
pi_107225805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
The Game

[ afbeelding ]

[..]

Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.
een 7.5 :)
Die film is voor mij een 8.9 :)

En die traagheid heb ik totaal geen last van.
pi_107227735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Van het eerste boek is nu een Amerikaanse remake gemaakt.
Ik had liever gezien dat ze elk boek verfilmt hadden tot een mini-serie van een stuk of 5 afleveringen (dus in totaal een stuk of 15).
pi_107234817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:31 schreef planethugo het volgende:
The Artist
[ afbeelding ]
Je vraagt je vantevoren af wat nu zo goed kan zijn aan een stomme film uit 2011 en na afloop heb je daar ook niet zo een heel goed antwoord op. Maar The Artist is gewoon een geinige filmervaring. Het kan komen dat dit mijn eerste volledige stomme film was maar hoe kleine dingen verteld worden zonder woorden is geweldig. Bovendien is het verhaal grappig en ontroerend, de cast overtuigend en de speelduur precies goed genoeg (circa 95 minuten). Kortom The Artist mag van mij die oscar wel winnen.

9.0
paar dagen geleden gezien, geweldige film. :)
pi_107235155
What's your number

Weinig omvattende huttemetuttenfilm, maar wel eentje met leuke bijrollen en chemie tussen de hoofdrolspelers. Anna Faris is zo'n actrice die je vreselijk óf leuk vindt en ik vind haar leuk. De grapjes waren wat mij betreft geslaagd; ik heb niet gegierd van het lachen maar er zaten ook geen tenenkrommende momenten in. Kortom: een leuke romkom voor als je zin hebt in een kleine 2 uur hersenloos vermaak.
pi_107244377
New Years Eve WAT EEN KUTFILM

ik ben niet echt naar de bios geweest de laatste tijd, de laaste was NYE maar daar ben ik halverwege weggegaan want ik vond het helemaal kut
pi_107244454
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Trip (2010, VK, Michael Winterbottom)
De film is op z'n leukst en best als het simpelweg gewoon de twee gasten zijn die wat bekvechten. Jammer genoeg is ook een heel overbodig liefdesplot om de film heen geweven. Maar mijn kijkplezier werd voor verminderd doordat Rob Brydon ontzettend irritant was met z'n constante imitaties.
cijfer: 6.8
Heerlijke film :9~ , ik heb hem op DVD en ik kijk hem onwijs vaak. Ik geniet daar echt van, de beste film van 2011 naar mijn zeggen dan.

En idd die rob brydon vond ik ook zwaar irritant :% o|O worden, maar het was een leuke film
pi_107250585
The Tree of Life

Volgens vele een meesterwerk, volgens mij en vast ook vele andere een tergend lange en onuitstaanbaar samenraapsel van vanalles en nog wat. The Tree of Life bestaat uit allerlei elementen en is meer een kunstzinnig project dan een speelfilm. De acteurs hebben weinig dialoog, zijn slechts met wat flitsen in beeld en konden mij weinig boeien. Het 'verhaal' springt van de hak op de tak en wordt begeleid door voice overs die wat zogenaamde diepgaande teksten brabbelen. Veel vaker zie je shots van de natuur, het universum, vulkanen en zelfs een dinosaurus. Het zal allemaal vast wel een betekenis hebben maar ik kon me er niet toe verzetten om erin mee te gaan. Voor mooie natuurbeelden zet ik planet earth wel op en voor allerlei boodschappen is de EO er.

Nu zullen er wel reacties komen als 'ga maar transfomers kijken' maar daarvoor verwijs ik graag naar een recensie van (dacht ik) saintofkillers van een tijdje geleden die een andere goed ontvangen film beoordeelde :)

4.0
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:20:10 #217
286575 Roces18
Chef de party
pi_107251385
Goon

Labeled an outcast by his brainy family, a bouncer overcomes long odds to lead a team of under performing misfits to semi-pro hockey glory, beating the crap out of everything that stands in his way.

Heerlijke gevechten om naar te kijken en met de nodige humor heb ik mij prima vermaakt. Het gaat niet zozeer om Hockey zelf maar juist het vechten staat centraal. Hoewel je het einde al mijlenver aanziet komen vond ik dat helemaal niet erg, en is dit prima vermaak.

7,5

[ Bericht 10% gewijzigd door Roces18 op 26-01-2012 14:05:56 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_107251448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:20 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Labeled an outcast by his brainy family, a bouncer overcomes long odds to lead a team of under performing misfits to semi-pro hockey glory, beating the crap out of everything that stands in his way.

Heerlijke gevechten om naar te kijken en met de nodige humor heb ik mij prima vermaakt. Het gaat niet zozeer om Hockey zelf maar juist het vechten staat centraal. Hoewel je het einde al mijlenver aanziet komen vond ik dat helemaal niet erg, en is dit prima vermaak.

7,5
titels mensen, titels...
pi_107251573
The Descendants met George Clooney.

With his wife Elizabeth on life support after a boating accident, Hawaiian land baron Matt King takes his daughters on a trip from Oahu to Kauai to confront the young real estate broker, who was having an affair with Elizabeth before her misfortune.

Wat een baggerfilm.. gebeurt echt heel weinig in.. Wordt een affaire in gestopt om nog wat verhaal te krijgen, maar dat lukt niet echt. :Z
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:28:45 #220
286575 Roces18
Chef de party
pi_107251740
Mission Impossible Ghost Protocol

Een film met een torenhoog budget door het vele product placement wat we voorbij zien komen. Hierdoor kon Tom Cruise mooi de Burj Khalifa beklimmen wat zeker voor mooie beelden zorgt. Het begint mooi maar het verhaal zakt steeds verder in, mede door alle onzinnige stunts en gadgets, terwijl Tom vanzelfsprekend al 100 keer dood hoorde te zijn. Dus typisch een dertien in een dozijn verhaal. En vooral het einde kon me totaal niet boeien, want het ging gewoon nergens meer over :') Desondanks door de prachtige beelden en de keiharde actie (de reden waarom je zo een film kijkt, krijgt de film toch net een 7
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 13:22:06 #221
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_107255475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:24 schreef Arquero het volgende:
The Descendants met George Clooney.

With his wife Elizabeth on life support after a boating accident, Hawaiian land baron Matt King takes his daughters on a trip from Oahu to Kauai to confront the young real estate broker, who was having an affair with Elizabeth before her misfortune.

Wat een baggerfilm.. gebeurt echt heel weinig in.. Wordt een affaire in gestopt om nog wat verhaal te krijgen, maar dat lukt niet echt. :Z
Ik vond het een mooie film, met een goed script. Er gebeurt minder dan in de gemiddelde actiefilm, maar daar is het dan ook een drama voor.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:23:38 #222
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_107255543
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:28 schreef Roces18 het volgende:
Mission Impossible Ghost Protocol
[ afbeelding ]

Een film met een torenhoog budget door het vele product placement wat we voorbij zien komen. Hierdoor kon Tom Cruise mooi de Burj Khalifa beklimmen wat zeker voor mooie beelden zorgt. Het begint mooi maar het verhaal zakt steeds verder in, mede door alle onzinnige stunts en gadgets, terwijl Tom vanzelfsprekend al 100 keer dood hoorde te zijn. Dus typisch een dertien in een dozijn verhaal. En vooral het einde kon me totaal niet boeien, want het ging gewoon nergens meer over :') Desondanks door de prachtige beelden en de keiharde actie (de reden waarom je zo een film kijkt, krijgt de film toch net een 7
Bij Mission Impossible is het toch standaard actie, actie, net niet doodgaan, mooie dame, actie, net niet doodgaan, actie, mooie dame, net niet doodgaan, actie, actie, net niet doodgaan, einde.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 13:24:09 #223
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_107255576
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

Bij Mission Impossible is het toch standaard actie, actie, net niet doodgaan, mooie dame, actie, net niet doodgaan, actie, mooie dame, net niet doodgaan, actie, actie, net niet doodgaan, einde.
Hetzelfde stramien dus als de Bond-films. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_107255916
Rain Man 1988

en

Contact 1997

Beide vond ik het zeer goede films. Beide een 8 en zeker aan te raden.
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:05:06 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_107256978
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef Mike het volgende:

[..]

Hetzelfde stramien dus als de Bond-films. ;)
Overigens was het intro muziekje van Mission Impossible naar mijn weten een vorm van de James Bond tune...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')