abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:41:45 #151
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_107028954
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:23 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ik vond het niet goed genoeg om hem een 6,8 te geven maar niet zo slecht dat ie een 6,6 verdiende.

Derhalve een 6,7 :)

Of:

Originaliteit 6
acteren 7
sfeer 7
geluid 7
camerawerk 7
nawerking 6

totaal 40
delen door 6 = 6,666666666666666666667
afgerond een 6,7
Ja, ho eens. Ligt er wel maar net aan hoever je achter de komen telt met afronden, natuurlijk!!

Mensen, laten we weer over gaan op het bekijken en recenseren van films en niet op kommagetallen.
Dit, dus.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:47:02 #152
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_107029196
Immortals

De bloeddorstige koning Hyperion (Mickey Rourke) laat met zijn leger een spoor van vernietiging achter in het oude Griekenland. Hyperion is op zoek naar de boog van Epirus. Daarmee wil hij de Goden van Olympus omverwerpen en zichzelf tot heerser van de wereld kronen. Een door Zeus (Luke Evans) uitverkoren sterfelijke, Theseus (Henry Cavill), moet het gevecht tegen Hyperion leiden. Met de hulp van het orakel Phaedra (Freida Pinto) verzamelt de jonge krijger genoeg mannen om zich heen om het op te nemen tegen de verraderlijke koning en zijn leger.

Redelijk dun verhaal, gevechten zijn op zich mooi uitgewerkt ( met de Special FX is niks mis ).
Ik verwachtte een soort van gladiator meets 300 meets clash of the titans maar de aktie was te weinig aanwezig en het verhaal was te dun.

Wel props voor de lekkere chicks in deze film.

Ik geef hem een 7,1
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_107034422

http://www.imdb.com/title/tt0861739/

Geniale film, gewoon perfecte actie film _O_
Mooie opbouw en inleiding van het verhaal en zijn team... achtergrond info.
Goede en realistisch geacteerd.
Het is een actie film dat lijkt op een docu.
Het speelt zich af in 1997, maar de drugsoorlog is tegenwoordig nog groter dan vroeger dus nog meer actueler geworden dan ooit.
Je ziet gewoon dat deze situatie nooit opgelost kan worden en alleen maar erger zal worden.
Prachtige actie scenes, realistische look.

Ben benieuwd naar deel 2 dat een nog beter cijfer heeft.
Deze film heeft gewoon mijn hoge verwachtingen waar gemaakt.
Ook past de Portugese taal perfect bij de sfeer.
Ook is de film lekker grof en hard.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 11:43:40 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_107061736
Trust (2010, VS, David Schwimmer)
Deze film onderscheidt zich doordat het nooit alles te simplistisch bekijkt, maar realistisch blijft over hoe een jong meisje slachtoffer wordt via internet van een kinderverkrachter en wat de reacties daarop zijn. Vooral hoe ze langzaam verleidt en valt voor een jongen, die een oude man lijkt te zijn en hoe ze daarna nog steeds gevoelens voor hem houdt vond ik getuige van dat hier echt is nagedacht over hoe dingen als dit gebeuren.
Liana Liberato is dan ook de revelatie van deze film. Clive Owen is alleen een te matig acteur voor dramatische rollen als dit -hij wordt van het scherm gespeeld door een 15-jarige-. Hierdoor komt z'n karakter nooit echt goed uit de verf.
cijfer: 7.8

Contagion (2011, VS, Steven Soderbergh)
Door het constante heen en weer geschakel tussen de vele verhaallijnen brengt de film goed over hoe groots en wijdverspreid de impact van een virus uitbraak als dit kan zijn.
cijfer: 7.5
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:59:59 #155
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107068502
Quella Villa Accanto al Cimitero (The House By The Cemetery)
Er zitten nogal wat cliché`s in deze Fulci (het Enge Huis, redelijk voorspelbare schrikmomenten). Maar doordat de film zo ontzettend veel sfeer uitademt en daar grotendeels op drijft is de aanwezigheid van die cliche`s geen probleem. Ook zit er weer een grote hoeveelheid gore in.
Het is wel de minste van de drie Fulci`s die ik tot nu heb gezien maar nog steeds een heerlijke horror.

IMDB Cijfer: 6,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_107086928
Enemy of the State (1998)

quote:
Advocaat Robert Clayton Dean krijgt, zonder dat hij het weet, een video in handen waaruit blijkt dat een topfunctionaris van de Nationale Security Agency betrokken is bij een politieke moord. Vanaf dat moment wordt Dean het doelwit van een team NSA-agenten.
Alweer een tijd geleden dat ik deze heb gezien, maar vanavond weer op BBCIII.
(BBC: Geen reclame what so ever ^O^ ).

Er zijn een aantal dingen zijn die me altijd tegenvallen in dit soort films (camera footage draaien/zoomen etc.) draadmodellen waarin men personen live kan volgen :N ).
Maar goed, afgezien van dat is het wel een erg sterke film. Will Smith draagt de film overtuigend met een paar goede bijrollen (Gene Hackman is fenomenaal, Jon Voight, Seth Green in zijn standaard rol en Jack Black die ook eens wat serieus neerzet etc.).
En dat epische einde! _O_

Grappig hoe snel het gaat: wat in die film als high end spy spul wordt genoemd (microfoons, verborgen camera's) is nu voor een appel en een ei uit China te halen _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 22-01-2012 02:37:20 ]
  zondag 22 januari 2012 @ 01:52:40 #157
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_107087065
Toy Story 2 (1999, VS)
Waardig vervolg op het eerste deel met Woody, Buzz en al het andere speelgoed. Er zitten goede grappen tussen die niet alleen voor de kleintjes zijn. Het verhaal vóórdat Woody het speelgoed werd van Andy wordt geloofwaardig neergezet. Eind goed, al goed.
Cijfer: 8.0

John Tucker Must Die (2006, VS)
Wegkijkfilm met hoog chickgehalte. Het verhaal is flinterdun en laat zich dan ook al vroeg raden. Alle highschoolfilms gemixt in een blender en dit is het resultaat. Erg matig.
Cijfer: 4.5
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_107089018
Saw VI

Goede film als je de geloofwaardigheid even aan de kant wil schuiven, voor mij zijn de twee hoogtepunten van de film die van Betsy Russell :9~ :9

een 7,5.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 22 januari 2012 @ 10:27:33 #159
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_107089507
Transit

Leuke roadmovie. Gezinnetje wordt achterna gezeten omdat ze onbewust 4 miljoen vervoeren, die wat gangsters in hun auto hebben gelegd.
Continu actie, onverwachte wendingen en mooie beelden (speelt zich af in swamps van zuid USA).

6,5
  zondag 22 januari 2012 @ 11:32:00 #160
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_107090565
Hereafter (2010, VS, Clint Eastwood)
Wat een doodsaaie bagger die me compleet koud liet was dit. Alleen Bryce Dallas Howard wist mijn aandacht af en toe nog even vast te houden. Oké Matt Damon deed het verder ook prima. Maar verder was het drie keer niks.
cijfer: 3
  zondag 22 januari 2012 @ 20:21:46 #161
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_107111598

Les Raisins de la Mort (Grapes of Death)

Franse cultregisseur Jean Rollin staat vooral bekend om zijn gothische vampierenfilms die uitzonderlijk langzaam opbouwen, prachtige plaatjes bevatten maar ook héél veel bloot bevatten. Deze Grapes of Death is iets totaal anders, het gaat over een vrouw die terecht komt in een streek van Frankrijk waar het wijn vergiftigd is, wat ervoor zorgde dat de bewoners zombies zijn geworden.
De film bouwt wat vlotter op dan de meeste films van Jean Rollin en bevat zoals wel vaker bij zijn films echt af en toe prachtige shots, de film kent wat dipjes, maar is over het algemeen helemaal niet slecht.

Een vakantie met een vriend verandert in een nachtmerrie wanneer een jonge vrouw uit angst van een trein vlucht en in een dorp terechtkomt dat wordt bewoond door zombie-achtigen.
pi_107112183
Domste film ooit Hostel III.
GEOLOGIE
  zondag 22 januari 2012 @ 20:45:30 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_107113005
The Descendants

George Clooney is samen met zijn neven afstammeling van Hawaiiaanse royalty en heeft zodoende aanspraak op een groot stuk land op een van de eilanden van Hawaii. Door een nieuwe wet worden ze gedwongen deze te verkopen aan een van een groep aannemers, iets wat ze allemaal in een klap multimiljonair zal maken. Echter vlak voordat ze de knoop door moeten hakken komt zijn vrouw, waar hij al enige tijd van gedistantieerd was, door een ongeluk in coma te liggen. Hij komt er gaandeweg achter dat z'n vrouw een affaire had en probeert de losse stukjes samen met zijn uit elkaar gevallen gezin weer bij elkaar te brengen. De film kabbelt wat voort, maar heeft prachtige beelden van Hawaii en goed acteerwerk van Clooney alsook het onwaarschijnlijk knappe meisje dat zijn dochter speelt, en is dus goed om naar te kijken. Een leuke understate analogie is dat zijn relatie met z'n gezin hetzelfde is als z'n relatie met het stuk grond dat ie moet verkopen.

7.5 (score imdb: 7.9)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_107114013
^^
Hmm interessant verhaal en beelden van landschappen avontuurlijk lijk me een leuk film.
GEOLOGIE
  zondag 22 januari 2012 @ 21:02:42 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_107114160
Hij heeft de Golden Globe gewonnen, maar vind hem ook weer niet zo goed, dan vond ik The Help, Crazy Stupid Love, Harry Potter en 50/50 in ieder geval allemaal al dit jaar beter.

[ Bericht 22% gewijzigd door speknek op 22-01-2012 21:39:14 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_107121468

Paul
Vermakelijke comedy over een op aarde gestrande alien die weer terug naar z'n planeet wil. Had 'm wel iets grappiger verwacht, aangezien de cast (Simon Pegg, Kristen Wiig, Bill Hader, Jason Bateman) me veelbelovend leek. Geen hilarische film dus, maar wel veel leuke momenten en Seth Rogen doet het goed als de stem van Paul.
pi_107123267
Trois Couleurs; Blue
Trois Couleurs; Rouge

Ik heb beide films gezien en ik denk dat als je het de eerste keer niks vond deze over een aantal jaar nog maar eens moet zien. Volgens mij zijn ze enorm verbonden met leeftijd.

In beide films probeert men het lot te ontlopen wat natuurlijk nooit zal lukken. Het zijn vooral ook de type mensen die na een heftig emotionele gebeurtenis nooit meer hebben kunnen omschakelen, in deze film worden dat soort mensen geportretteerd. Rouge vond ik gewoon leuker vanwege de liefde. Sowieso is het moeilijk kiezen welke de betere is omdat de beelden best wel mooi zijn neergezet.
  zondag 22 januari 2012 @ 23:33:27 #168
9613 Seborik
I, Voyager
pi_107123561
Shame (2011)

Zeer aardige film over een man met een seksverslaving. De film vertelt niet echt een verhaal, maar is meer een kijkje over de schouder van hoofdpersoon Brandon met een vrij aardig resultaat. Degelijk acteerwerk met een mooie rol voor Michael Fassbender als Brandon (Oscar-materiaal) en een prachtige versie van de song New York, New York (na afloop van deze song had ik net als de personen in de film de neiging te applaudiseren). Hoewel het tempo in de film niet zo hoog ligt, heb ik me geen minuut verveeld.

A Dangerous Method (2011)

De nieuwe David Cronenberg, eveneens met Michael Fassbender. Daarnaast Viggo Mortensen en Keira Knightley. Een soort biopic die handelt over de driehoeksverhouding Freud, Jung en Spielrein en de uiteindelijke breuk tussen Freud en Jung. Qua regie is de film erg mooi met een aantal prachtige shots. Het acteerwerk viel vies tegen en het script laat zeer te wensen over. Beroepshalve ben ik bekend met het hele gebeuren tussen de drie, maar voor iemand die dat niet is, kan ik me voorstellen dat het allemaal nogal warrig en onbenullig over komt. De prachtige relatie tussen Freud en Jung wordt amper uitgediept en geen recht aan gedaan. Meer aandacht wordt er besteed aan het tietloze lijf van Keira Knightley. Wat mensen verlieten binnen een half uur de zaal al. Zonde, deze film is een gemiste kans.

ps. Ik moest hier posten van Mike.
pi_107125697
Dat laatste is me wel duidelijk. Wat een uitzonderlijk achterlijk stukje over Shame. "De film vertelt niet echt een verhaal" - je gaat je afvragen of je überhaupt wel eens iets anders dan South Park en Transformers hebt gezien. Het klinkt als een kind van tien dat besluit Tolstoj te lezen en zegt: in dit boek zitten geen plaatjes, maar het is degelijk geschreven en heeft een vrij aardig resultaat. Ik ben blij dat je je geen minuut verveeld hebt.
Graag op anoniem
pi_107125902
Fijn dat jij het nu wel zo duidelijk maakt waarover het dan wel gaat.
pi_107130241

In time

quote:
In een niet nader gespecificeerde toekomst is geld vervangen door tijd. Bij iedereen stopt op vijfentwintigjarige leeftijd het fysieke ouderdomsproces. Op dat moment begint een klok in je linkeronderarm af te tellen van één jaar naar nul. Om te overleven moet je dus tijd vergaren en dat kan op diverse manieren: verdienen, stelen of erven. Tijd is dus het handelsmiddel geworden waar alles om draait. Het resultaat van dit systeem is simpel: de rijken kunnen voor eeuwig leven en de armen sterven snel. Will Salas valt in die laatste categorie; hij leeft van minuut tot minuut totdat een rijke man, die al meer dan honderd jaar leeft en wil sterven, hem een eeuw cadeau doet. Met deze macht kan hij zijn strijd tegen het corrupte systeem eindelijk op niveau voeren. Daarbij krijgt hij de hulp van de beeldschone en steenrijke Sylvia Weis.
Goed concept maar behoorlijk slecht uitgewerkt. Ik dacht dat ze op 25 jaar stopte met ouder worden maar die timekeeper zag eruit alsof hij 35 a 40 jaar is. Maar hij keek toch wel lekker weg. Daarom een 6.
pi_107130384

The Innkeepers

quote:
Het 'Yankee Pedlar' hotel is bijna honderd jaar open geweest en sluit binnenkort zijn deuren. De laatste twee receptionisten Claire, een vrouw van in de twintig en Luke, een computergek, zijn ervan overtuigd dat het spookt in het hotel en willen dit bewijzen. Maar dan checkt een groep mysterieuze gasten in, in het hotel, waaronder Leanne Rease-Jones, een voormalig actrice die nu helderziende is. Als er dan vreemde dingen beginnen te gebeuren, weten Luke en Claire niet wat ze wel of niet moeten geloven.
Dit moet de slechtste horrorfilm zijn die ik ooit heb gezien. Slecht verhaal, slecht geacteerd, lelijke geesten, totaal niet eng. De trailer was goed in elkaar gezet maar deze film. Niet kijken mensen. Zonde van je leven.

A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)

quote:
Zes jaar na Guantanamo Bay leven Harold en Kumar ver van elkaar bij twee heel verschillende families. Tot Harold plots tijdens de vakantieperiode voor de deur van Kumar staat met een mysterieus pakje in de hand. Vanaf dan lijkt alles weer in orde. Tot Harold de kerstboom van Kumars schoonvader per ongeluk in brand steekt. De twee willen het probleem oplossen en reizen door New York om de perfecte kerstboom te vinden waardoor ze opnieuw in de meest hilarische situaties terechtkomen.
Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Harold en Kumar is altijd best wel grappig. Maar ze halen het bij lange niet bij de eerste 2 ( whitecastle en guatanamo bay). Toch wel een paar keer moeten lachen en dat is zeldzaam tegenwoordig. Je moet deze eigenlijk in 3d kijken omdat er toch veel van die slomo 3d effecten inzitten. Een 7 omdat het gewoon weer ouderwets wiet roken en flauwe humor is.
pi_107130536
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:31 schreef Mainport het volgende:
Dat laatste is me wel duidelijk. Wat een uitzonderlijk achterlijk stukje over Shame. "De film vertelt niet echt een verhaal" - je gaat je afvragen of je überhaupt wel eens iets anders dan South Park en Transformers hebt gezien. Het klinkt als een kind van tien dat besluit Tolstoj te lezen en zegt: in dit boek zitten geen plaatjes, maar het is degelijk geschreven en heeft een vrij aardig resultaat. Ik ben blij dat je je geen minuut verveeld hebt.
Indien niet duidelijk is wat er bedoeld wordt met een paar dagen uit het leven van een seksverslaafde man over wiens schouder je meekijkt, zou je je af kunnen vragen of je überhaupt wel eens iets gelezen hebt. Het is in ieder geval fijn om te zien dat je je nog altijd zo thuisvoelt in je pretentieuze uitspattingen.
pi_107130622
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:01 schreef Seborik het volgende:

[..]

Indien niet duidelijk is wat er bedoeld wordt met een paar dagen uit het leven van een seksverslaafde man over wiens schouder je meekijkt, zou je je af kunnen vragen of je überhaupt wel eens iets gelezen hebt. Het is in ieder geval fijn om te zien dat je je nog altijd zo thuisvoelt in je pretentieuze uitspattingen.
Is nooit anders geweest inderdaad. _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107130844
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef AciD_Nightmare het volgende:

A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)

[..]

Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Harold en Kumar is altijd best wel grappig. Maar ze halen het bij lange niet bij de eerste 2 ( whitecastle en guatanamo bay). Toch wel een paar keer moeten lachen en dat is zeldzaam tegenwoordig. Je moet deze eigenlijk in 3d kijken omdat er toch veel van die slomo 3d effecten inzitten. Een 7 omdat het gewoon weer ouderwets wiet roken en flauwe humor is.
Ik heb hem ook gezien gisteren, heerlijk op de zondag, ouderwetse, beetje 90s achtig verhaal, idd veel 3D effecten waar je niks van merkt op een gewone tv.

Gewoon leuk leuk, verder niks, ben het exact met je eens.

7.

Ps. Harold & Kumar go to White Castle is uiteraard ook bijna niet te evenaren ;)
pi_107131944
De Bende van Oss

Toch wel wat van verwacht maar viel behoorlijk tegen. Er gebeurt wel genoeg en de setting is voor een nederlandse film best goed gelukt maar het was allemaal wat onsamenhangend en de vele karakters konden me stuk voor stuk weinig boeien. Tel daarbij op dat de brabanders soms binnenmonds praatte waardoor je de helft van een gesprek mist en de bijna 2 uur durende misdaadfilm voelt wel erg lang aan.

6.0

The Inbetweeners Movie

Grappige toevoeging van de hilarische serie, die niet de volle speeltijd even leuk is maar al met al wel geslaagd. Ook grappig hoe herkenbaar het is als je op die leeftijd met een groepje vrienden naar een 'feestparadijs' gaat en je in een crappie hotel en lege disco terechtkomt.

Hopelijk hebben we nog niet het laatste gezien van deze 4 klunzen :)

7.5

A Very Harold & Kumar Christmas

Vooral de eerste film ontelbare keren gekeken en de 2de was daar een goede toevoeging op. Het 3de deel gooit het over een andere boeg, en aangezien de stoners wat volwassener zijn is het verhaal dat ook. Er zitten genoeg geslaagde grappen in maar al met al voelde het als geheel geforceerd aan. Ik zie ze toch liever achter wat dope aangaan dan achter een kerstboom.

7.0

[ Bericht 12% gewijzigd door planethugo op 23-01-2012 11:11:37 ]
pi_107132114
Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994)
Herkeken op blu-ray en blijft een heerlijke film. Binnenkort de soundtrack ook maar eens op de kop tikken. Staat op de disc met extras een leuk interview met Tarantino op, komt uit een talkshow net na het winnen van de gouden Palm, leuk om te zien hoe bevlogen de beste man is. 9.0

Six Figures Getting Sick (David Lynch, 1966) :: 5.0
The Alphabet (David Lynch, 1968) :: 6.0
The Amputee (David Lynch, 1974) :: 4.5
Aantal korte films van Lynch gezien. Conclusie; niet echt mijn ding.

The Inbetweeners Movie (Ben Palmer, 2011)
Tot mijn verbazing draaide deze film in de Nederlandse bioscopen. Vond de serie erg vermakelijk en dit is eigenlijk gewoon een wat langere aflevering met een groter budget, dus ook nu genoeg te lachen. Helaas ook wel wat erg simpele/ platte momentjes, heeft de serie/ film eigenlijk niet nodig. 7.0

Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009)
Heerlijke film om even helemaal bij weg te dromen. 8.0
pi_107132316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:42 schreef jpg97 het volgende:
Paranormal Activity 3

Beetje meer van hetzelfde. Wel een hoop plot-holes maar wel vermakelijk!

Vooral
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vond ik goed werken in deze film.

6,7
Gisteren ook 'gezien' vond hem idd goed... het pannen is idd nice bedacht :) 7,5
pi_107134697
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef AciD_Nightmare het volgende:

The Innkeepers

[..]

Dit moet de slechtste horrorfilm zijn die ik ooit heb gezien. Slecht verhaal, slecht geacteerd, lelijke geesten, totaal niet eng. De trailer was goed in elkaar gezet maar deze film. Niet kijken mensen. Zonde van je leven.

Ti Wests vorige film, The House of the Devil, is een stuk beter. Maar om dit nou de slechtste horrorfilm te noemen, is wel overdreven. De film gaat over een hotel dat voor het laatst een weekend open is. Het personeel, een man en een vrouw, zijn bezig elkaar bang te maken / gaan geesten oproepen. Net als in The House vond ik dat de spanning, de dreiging weer aardig werd opgebouwd. Het hotel was ook wel een aardige locatie. Maar het is allemaal wel wat minder uitgewerkt. Af en toe wel wat herhaling, geesten zien er idd. niet goed uit...
pi_107135950
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:34 schreef Toad het volgende:

[..]

Ti Wests vorige film, The House of the Devil, is een stuk beter. Maar om dit nou de slechtste horrorfilm te noemen, is wel overdreven. De film gaat over een hotel dat voor het laatst een weekend open is. Het personeel, een man en een vrouw, zijn bezig elkaar bang te maken / gaan geesten oproepen. Net als in The House vond ik dat de spanning, de dreiging weer aardig werd opgebouwd. Het hotel was ook wel een aardige locatie. Maar het is allemaal wel wat minder uitgewerkt. Af en toe wel wat herhaling, geesten zien er idd. niet goed uit...
Serieus, ik dacht echt dat ik een schoolproject zat te kijken ofzo. Was gewoon tenenkrommend slecht. Superslecht geacteerd. Superslechte dialogen. Poolse afwerking. Ik kan niet meer dan een 2 a een 3 geven.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 13:23:39 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107136047
Gisteren weer eens point break gezien, blijft leuk. Keanu als surferdude, een rol die hij nooit echt ontgroeid is :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 januari 2012 @ 14:25:22 #182
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_107137881
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren weer eens point break gezien, blijft leuk. Keanu als surferdude, een rol die hij nooit echt ontgroeid is :D
Blijft een van mijn favoriete jeugdfilms. maar hemeltje, was een houten klaas is Keanu Reeves toch..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 23 januari 2012 @ 14:44:24 #183
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_107138549

Daybreakers

Actie/horrorfilm over een futuristische wereld waar bijna de gehele bevolking vampiers zijn, mensenbloed wordt steeds schaarser. Wetenschaper Edward moet een bloedvervanger fabriceren, maar wanneer hij in contact komt met een ondergrondse mensengroepering en daar een genezingsmiddel voor vampirisme ontdekt, wordt hij zelf het doelwit van zijn organisatie.
Echt een toffe actie/horrorfilm die het vampirisme eens van een andere kant bekijkt. Het plot werd goed uitgewerkt, het acteerwerk is prima en de futuristische stad zorgt af en toe voor prachtige plaatjes. De film bevat enkele toffe actiescènes en qua horror bevat de film een goede hoeveelheid gore. Maar het einde komt erg onverwachts wat ervoor zorgt dat ik Daybreakers geen hoge score kan geven.

Het is aan wetenschapper Edward (Ethan Hawke) om een bloedvervanger te fabriceren, maar wanneer hij in contact komt met een ondergrondse mensengroepering en een mogelijk genezingsmiddel voor vampirisme ontdekt, wordt ook hij een doelwit van zijn eigen organisatie.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:44:14 #184
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_107146947

La Nuit des Traquees (Night of the Hunted)

Elizabeth is door een milieuramp net als tientallen anderen haar geheugen kwijt geraakt, ze wordt vast gehouden in een wolkenkrabber in een van de buitenwijken van Parijs. De jonge man Robert raakt verliefd op haar en wil haar bevrijden.
Cultfilm van Jean Rollin die wat beter wegkijkt dan zijn meeste werk. Geen film die je lang zal bijblijven maar door de soms prachtige plaatjes van een treurige kant van Parijs en een aantal geschifte scènes toch een leuke film geworden. De film is weer tergend traag en bevat een onnodig grote hoeveelheid bloot en seks.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:27:45 #185
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_107148633
Moneyball

Ik houd wel van films die mede over (het functioneren van) organisaties gaan en de eerste helft komt me daarin een beetje tegemoet, maar minder dan ik had gehoopt. Tevens vind ik de dialogen en de opeenvolging van de scenes een beetje rommelig; het ritme bevalt me niet, en de muziek helpt ook al niet. De scenes met de telefonische deals zijn dan wel weer grappig.

Het tweede gedeelte is nogal een standaard sportfilm, met aanzwellende strings, slow motion, dingen stukgooien bij verlies, etc. Een van de laatste scenes, op de koffie bij de Sox, had dan wel weer wat, maar overall is het toch niet mijn soort film. (En niet omdat het over honkbal gaat. Ik weet er niet zo gek veel van, maar genoeg om dit te kunnen volgen.)

Daarom moeilijk om een cijfer te geven, maar laten we zeggen, puur voor mij persoonlijk, een 6.5.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:48:36 #186
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107149630
Ik heb niets met honkbal en erger me zelfs dood aan de zware overkill van allerlei totaal nietszeggende statistieken bij Amerikaanse sporten, maar ik vond het desondanks toch een sterke film. Alleen jammer dat PSH een halve figurant speelt, die had wel een grotere rol mogen hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:50:24 #187
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_107149719
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:44 schreef Nitrouz het volgende:
[ afbeelding ]

La Nuit des Traquees (Night of the Hunted)
[ afbeelding ]

Is het vreemd dat ik Brigitte Lahaie herken :P :@
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_107162186
The Girl with the Dragon Tattoo

Verenigde Staten / Zweden / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Drama / Thriller

158 minuten

geregisseerd door David Fincher
met Daniel Craig, Rooney Mara en Stellan Skarsgård

Op 29 september 1966 is de 16 jaar oude Harriet Vanger spoorloos verdwenen. Nu, 40 jaar later, krijgt journalist Mikael Blomkvist een ongewone opdracht: hij wordt door grootindustrieel Henrik Vanger gevraagd de geschiedenis van zijn familie te schrijven. Wat hij eigenlijk wil is de waarheid achterhalen over Harriet. Mikael vindt dat hij wel even uit zijn sleur bij het tijdschrift kan komen en samen met computerdeskundige Lisbeth begint hij aan de opdracht. Ze graven dieper en dieper in het verleden van de familie en komen steeds donkerder geheimen tegen.

erg goeie drama/thriller... vond hem vergeleken met de zweedse versie makkelijker te volgen en makkelijker te begrijpen. Alhoewel de zweedse versie weer betere acteer prestaties en meer spanning had. Maar zeker een erg goeie film en een aanrader om te zien!!
7.5!1
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:18:34 #189
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107164662
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:39 schreef Falco het volgende:

Le Mépris (Contempt)
Maar weer een Godardje meegepikt, de derde alweer. En ik ben er wederom niet uit wat ik er van moet vinden. De film is ongewoon (of juist typisch Godard?) en heeft een lichtvoetig stijltje. Halverwege de film wordt bijvoorbeeld een half uur uitgetrokken tussen Bardot en Piccoli die een hele discussie hebben over van alles en nog wat. Dan besluiten ze wel naar Capri, dan weer niet, dan weer wel. Beetje oeverloos, maar ja ik bleef toch enigszins geboeid kijken. Gelukkig voor de kijker gaan ze naar Capri en word je op het eind van de film daardoor getrakteerd op schitterende natuur.

Maar toch, ik weet het niet. Uuiteindelijk heb ik het idee dat ik na iets heel magers gekeken heb., wat toevallig niet vervelend was om naar te kijken De uitwerking van het dilemma (Piccoli krijgt de opdracht om een verhaal commercieel aantrekkelijker te maken) vond ik niet heel super gedaan. Brigitte Bardot is zeker knap, maar zo bijzonder vind ik haar voorkomen ook niet. Tenslotte had Le Mépris ook nog regisseur Fritz Lang als zichzelf, dat was dan wel weer stoer. Maar ik heb absoluut niet het idee gehad dat dit weer een ander meesterwerk was van Godard. Cijfer: 7
Wat mij betreft nog steeds 1 van de 2 beste van Godard _O_ _O_ _O_ De andere is O+ O+ A Bout de Souffle O+ O+
heb je die ook gezien?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:20:01 #190
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_107164723
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:50 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Is het vreemd dat ik Brigitte Lahaie herken :P :@
Dat ligt eraan. :P
pi_107165643

50/50

Om een lang verhaal kort te maken: Beste film die ik in lange tijd heb mogen zien!
humor, drama en romantiek worden erg sterk neergezet!

Loved it!

IMDB 8
ik 8,7
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:14:27 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107187066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 00:18 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Wat mij betreft nog steeds 1 van de 2 beste van Godard _O_ _O_ _O_ De andere is O+ O+ A Bout de Souffle O+ O+
heb je die ook gezien?
Ja, vond die ook een veilig zeventje. Ben wel bang dat nog meer Godards me gaan vervelen, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.

The Girl with the Dragon Tattoo

Best mooi in elkaar gezet, die twee verhaallijnen van Craig en Mara, die dan bij elkaar komen. Echt heel boeiend vond ik het niet in het begin, maar het werd steeds sterker ook mede door de look van de film die er gewoonweg goed uitziet. Alleen jammer dat na de grote climax-scene er nog een heel overbodig stuk aangebreid is. Echt een vage keuze van Fincher. Had dat gedeelte desnoods voor het volgende deel bewaard. Cijfer: 7

Ugetsu monogatari (Tales of Ugetsu)
Erg hoog aangeschreven deze oude Japanner, die laat zien wat gebeurt als je veel te gulzig in het leven staat. Ik vond de film best oke. Ugetsu Monogatari kun je opvatten als een aangenaam sprookje, maar helaas wel wat onevenwichtig. Twee hoofdpersonen en hun drang naar rijkdom worden gevolgd, maar de één, een pottenbakker, krijgt veel meer focus dan de ander, een wannabe samurai-krijger. Qua cinematografie is er gelukkig genoeg te beleven. Van mooie plaatjes schieten heeft regisseur Kenji Mizoguchi wel kaas gegeten. Cijfer: 7

Kill the Irishman
Uiteindelijk maar een zwak werk. Het probleem is dat de film veel te veel wil vertellen in korte tijd. Meeleven met Danny Greene, een simpele kerel die mafiabaas wordt, zit er nauwelijks in, laat staan dat je enige sympathie voelt voor andere bijkarakters. Zonde, want de film zag er door het jaren '70-sfeertje er super uit. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_107193686
Drive

Van Nicolas Winding Refn, met Ryan Gosling en Ron Perlman.
Film over een zeer goeie en professionele getaway driver.
Ontzettend stijlvolle trage actiefilm die voor 3/4 redelijk geniaal is en voor 1/4 een beetje meh. dat laatste kwart is het einde, er zaten genoeg mogelijkheden in om het verhaal wat interessanter te maken maar het lijkt wel of ze er geen zin meer in hadden ofzo.
Toch, omdat de rest zo verschrikkelijk vet is, een 8

King of Comedy

Van Martin Scorsese, met Robert De Niro en Jerry Lewis.
Film over een stand up comedian die ervan droomt de top te bereiken. Redelijk brave film van scorsese maar wel een erg leuke. De Niro speelt fantastisch en draagt de hele film. Wist nauwelijks iets van het verhaal af en dat lijkt me ook het prettigste, want het is een redelijk simpel maar wel tof verhaal. En als je m nog niet gezien hebt dan kan je maar beter niet op moviemeter.nl kijken :')
en wat is die Sandra Bernhard lelijk zeg :X niet normaal meer, kende haar van wat nieuwere films maar in haar jonge jaren was ze misschien wel nog lelijker.
SPOILER: klikken op eigen risico
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een 7.5
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:36:28 #194
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_107204543
The Trip (2010, VK, Michael Winterbottom)
De film is op z'n leukst en best als het simpelweg gewoon de twee gasten zijn die wat bekvechten. Jammer genoeg is ook een heel overbodig liefdesplot om de film heen geweven. Maar mijn kijkplezier werd voor verminderd doordat Rob Brydon ontzettend irritant was met z'n constante imitaties.
cijfer: 6.8
pi_107209974

The girl with the dragon tattoo

quote:
Onderzoeksjournalist Mikael Blomkvist krijgt een lucratieve opdracht aangeboden door oud-zakenman Henrik Vanger. Het betreft de zoektocht naar zijn nichtje Harriet Vanger, die veertig jaar geleden plotseling verdween. Blomkvist krijgt hulp van de zonderlinge Lisbeth Salander, een onaangepaste, gecompliceerde en geheel in het zwart geklede hacker.
Hehe, eindelijk weer eens een goede film gezien. Het is wel een lange zit 2,5 uur maar hij bleef spannend. Vooral het einde zo vond ik wel mooi in elkaar gezet. Ik geef deze een 8.

Enige vraag:

SPOILER
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:48:31 #196
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107210636
The Game

quote:
Wealthy financier Nicholas Van Orton gets a strange birthday present from wayward brother Conrad: a live-action game that consumes his life.
Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.
een 7.5 :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Cue_ op 25-01-2012 10:58:26 ]
pi_107210662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.
een 7.5 :)
titel?
pi_107210674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

The girl with the dragon tattoo

[..]

Hehe, eindelijk weer eens een goede film gezien. Het is wel een lange zit 2,5 uur maar hij bleef spannend. Vooral het einde zo vond ik wel mooi in elkaar gezet. Ik geef deze een 8.

Enige vraag:

SPOILER
SPOILER
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:56:53 #199
296917 Abby79
Being myself!
pi_107210850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

titel?
Het plaatje is van The Game
(op moeten zoeken door eerst naar IMDb te gaan en daarna de url te copy/pasten - terwijl ik achteraf aan de quote het al had moeten weten)

Cue_, afbeeldingen van IMDb zijn niet direct linkbaar ;) Je ziet ze alleen omdat je de afbeelding in cache hebt :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_107211674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')