en wat krijg je dan als je immortals kijkt??quote:Op zondag 15 januari 2012 12:34 schreef Roces18 het volgende:
ah mijn ban is eindelijk weg
Immortals gekeken.
[ afbeelding ]
Ik had gehoopt op een nieuwe variant op 300 maar schijn bedriegt. De special effects zijn erg goed maar de rest is een teleurstelling. Zo'n film kijk je in eerste instantie voor de gevechten maar dat is niet veel soeps. Niet origineel en redelijk saai. En voor het vanzelfsprekende eindgevecht hoef je het al helemaal niet te zien. Maar ook het verhaal kon mij niet boeien, geen diepgang in de personages, een beetje romantische onzin er door heen geroerd en een plot wat je na 10 minuten al helemaal weet. Natuurlijk is het entertainment voor het grote publiek maar steek er wat meer tijd in zodat iedereen het kan waarderen. En dan nog maar te zwijgen over de mythologie die ze gebruiken ....
Wil je actie zien van hoog niveau, dan kijk je 300. Wil je een coole film zien over de goden kijk dan Thor.
7
ah deze had ik nog in de bios gezien, vond m ook tegenvallen.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:34 schreef Roces18 het volgende:
ah mijn ban is eindelijk weg
Immortals gekeken.
[ afbeelding ]
Ik had gehoopt op een nieuwe variant op 300 maar schijn bedriegt. De special effects zijn erg goed maar de rest is een teleurstelling. Zo'n film kijk je in eerste instantie voor de gevechten maar dat is niet veel soeps. Niet origineel en redelijk saai. En voor het vanzelfsprekende eindgevecht hoef je het al helemaal niet te zien. Maar ook het verhaal kon mij niet boeien, geen diepgang in de personages, een beetje romantische onzin er door heen geroerd en een plot wat je na 10 minuten al helemaal weet. Natuurlijk is het entertainment voor het grote publiek maar steek er wat meer tijd in zodat iedereen het kan waarderen. En dan nog maar te zwijgen over de mythologie die ze gebruiken ....
Wil je actie zien van hoog niveau, dan kijk je 300. Wil je een coole film zien over de goden kijk dan Thor.
7
ik niet. puur omdat ik ze niet review waardig vind... ik geef nml in een paar korte zinnen mijn mening, een review moet in mijn optiek langer zijn dan b.v. 5 korte regels..quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Vraagje he, voegen jullie deze recensies ook toe als userreview op FOK!film? Zo niet, mag ik dan vragen waarom?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit nog es in 3D kijken, beter dan op een vliegtuigschermpje. Shrek3D was mijn eerste 3Dfilm in de bios, knetterhard van genoten toen. 3D leent zich met name voor animatiefilms vind ik.
8.5/10 (IMDB: 7.0/10)
Killer Elite (2011)
Statham doet zijn bekende kunstje weer. Hij kan het goed, maar vergeleken met de begindagen (vooral Snatch) is het allemaal wat minder. Sowieso minder humor, dat mist gewoon echt.
DeNiro heeft een kleinere rol dan hij verdient, het verhaal is op zich interessant omdat het gebaseerd is op waargebeurde zaken, maar het is te complex voor een film. Teveel locatieswitches, teveel karakters.
Wel een lekkere flow en genoeg actie.
7.5/10 (IMDB: 6.6/10)The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik vind mijn Nederlands niet gevorderd genoeg.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Vraagje he, voegen jullie deze recensies ook toe als userreview op FOK!film? Zo niet, mag ik dan vragen waarom?.
bazenfilmquote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef schommelstoel het volgende:
Gisteren Twelve Monkeys weer eens bekeken.
[ afbeelding ]
Ik denk dat mensen maar even zelf de beschrijving van de film moeten gaan lezen van IMDB en of andere film site's
Cijfer: 8
Hele toffe filmquote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef schommelstoel het volgende:
Gisteren Twelve Monkeys weer eens bekeken.
[ afbeelding ]
Ik denk dat mensen maar even zelf de beschrijving van de film moeten gaan lezen van IMDB en of andere film site's
Cijfer: 8
Een rol waar hij weinig heeft moeten acterenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:34 schreef julian6 het volgende:
[..]
bazenfilm
brad pitt in het gekkenhuis
Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar daarvoor hebben we wel spellingscontrole.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:03 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik vind mijn Nederlands niet gevorderd genoeg.
Ook goede zinsconstructies en grammatica is belangrijk voor een userreviewquote:Op maandag 16 januari 2012 18:28 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar daarvoor hebben we wel spellingscontrole..
Ditquote:Op maandag 16 januari 2012 18:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Ook goede zinsconstructies en grammatica is belangrijk voor een userreview.
Je bent niet de enige, zie mijn review op pagina 1.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:35 schreef planethugo het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]
7.2
dat kind deed me trouwens wel érg denken aan anakin skywalker uit the phantom menace
Was dat niet de allereerste "echte" bioscoop film die te zien was op de nederlandse televisie via RTL Veronique?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik voeg mijn reviews ook nooit toe, zo blijft het lekker elitairj/k
twelve monkeys moet ik echt nog eens gaan kijken, dat soort trippy SF's zijn echt mijn ding,
net als the fifth element en total recall (al heb ik die vorige week weer gezien)
Er komt trouwens dit jaar nog een remake () van total recall
naar aanleiding daarvan eens gaan zoeken hoe die Jake Lloyd er nu uitzietquote:Op dinsdag 17 januari 2012 07:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, zie mijn review op pagina 1.
Al kan ik het echt niet hoger geven dan een 5.0, omdat het er wel leuk uitzag.
Zelfs die vechtende robots konden me na een half uur niet meer geboeid houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat overblijft is een shock horror met veel schrik effecten wat ook het enige is wat de spanning vasthoudt. Het claustrofobische van klem zitten in een grot is nog wel goed gedaan maar de rest van de film schiet gewoon ernstig tekort. In het kort dus een redelijke film met een stuk meer potentie en een te hoge waardering om Imdb.
Cijfer Imdb: 7.3
Mijn cijfer: 6.2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik: 8.5
Imdb: 7.5All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik goed werken in deze film.
6,7Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Ik vraag het toch maar een keertjequote:
Fingerspitzengefuhl. Ying-Yang.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Ik vraag het toch maar een keertje
Hoe kom je op die .7?
Dat je bij een redelijke film twijfelt tussen een 6 en een 7, oké.
en dat je dan een halfje geeft gaat er bij mij ook wel in
Maar punt 1, 2 3 enz, hoe bereken je dat? Bij een overzicht zijn dat natuurlijk gemiddelden van meerdere users, maar hoe werkt dat bij een enkele recensie? Wat is het verschil tussen punt 7 en punt 8?
Bijdehand is dat. Of intelligent proberen over te komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Hoe kom je op die .7?
Maar punt 1, 2 3 enz, hoe bereken je dat? Bij een overzicht zijn dat natuurlijk gemiddelden van meerdere users, maar hoe werkt dat bij een enkele recensie? Wat is het verschil tussen punt 7 en punt 8?
er valt toch weinig aan te berekenen, als jij een film geen 6,5 wil geven, maar ook geen 7 ga je dus ertussen inzitten..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Hoe kom je op die .7?
Ik vond het niet goed genoeg om hem een 6,8 te geven maar niet zo slecht dat ie een 6,6 verdiende.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:
[..]
Hoe kom je op die .7?
Ja, ho eens. Ligt er wel maar net aan hoever je achter de komen telt met afronden, natuurlijk!!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:23 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ik vond het niet goed genoeg om hem een 6,8 te geven maar niet zo slecht dat ie een 6,6 verdiende.
Derhalve een 6,7
Of:
Originaliteit 6
acteren 7
sfeer 7
geluid 7
camerawerk 7
nawerking 6
totaal 40
delen door 6 = 6,666666666666666666667
afgerond een 6,7
Alweer een tijd geleden dat ik deze heb gezien, maar vanavond weer op BBCIII.quote:Advocaat Robert Clayton Dean krijgt, zonder dat hij het weet, een video in handen waaruit blijkt dat een topfunctionaris van de Nationale Security Agency betrokken is bij een politieke moord. Vanaf dat moment wordt Dean het doelwit van een team NSA-agenten.
Goed concept maar behoorlijk slecht uitgewerkt. Ik dacht dat ze op 25 jaar stopte met ouder worden maar die timekeeper zag eruit alsof hij 35 a 40 jaar is. Maar hij keek toch wel lekker weg. Daarom een 6.quote:In een niet nader gespecificeerde toekomst is geld vervangen door tijd. Bij iedereen stopt op vijfentwintigjarige leeftijd het fysieke ouderdomsproces. Op dat moment begint een klok in je linkeronderarm af te tellen van één jaar naar nul. Om te overleven moet je dus tijd vergaren en dat kan op diverse manieren: verdienen, stelen of erven. Tijd is dus het handelsmiddel geworden waar alles om draait. Het resultaat van dit systeem is simpel: de rijken kunnen voor eeuwig leven en de armen sterven snel. Will Salas valt in die laatste categorie; hij leeft van minuut tot minuut totdat een rijke man, die al meer dan honderd jaar leeft en wil sterven, hem een eeuw cadeau doet. Met deze macht kan hij zijn strijd tegen het corrupte systeem eindelijk op niveau voeren. Daarbij krijgt hij de hulp van de beeldschone en steenrijke Sylvia Weis.
Dit moet de slechtste horrorfilm zijn die ik ooit heb gezien. Slecht verhaal, slecht geacteerd, lelijke geesten, totaal niet eng. De trailer was goed in elkaar gezet maar deze film. Niet kijken mensen. Zonde van je leven.quote:Het 'Yankee Pedlar' hotel is bijna honderd jaar open geweest en sluit binnenkort zijn deuren. De laatste twee receptionisten Claire, een vrouw van in de twintig en Luke, een computergek, zijn ervan overtuigd dat het spookt in het hotel en willen dit bewijzen. Maar dan checkt een groep mysterieuze gasten in, in het hotel, waaronder Leanne Rease-Jones, een voormalig actrice die nu helderziende is. Als er dan vreemde dingen beginnen te gebeuren, weten Luke en Claire niet wat ze wel of niet moeten geloven.
Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Harold en Kumar is altijd best wel grappig. Maar ze halen het bij lange niet bij de eerste 2 ( whitecastle en guatanamo bay). Toch wel een paar keer moeten lachen en dat is zeldzaam tegenwoordig. Je moet deze eigenlijk in 3d kijken omdat er toch veel van die slomo 3d effecten inzitten. Een 7 omdat het gewoon weer ouderwets wiet roken en flauwe humor is.quote:Zes jaar na Guantanamo Bay leven Harold en Kumar ver van elkaar bij twee heel verschillende families. Tot Harold plots tijdens de vakantieperiode voor de deur van Kumar staat met een mysterieus pakje in de hand. Vanaf dan lijkt alles weer in orde. Tot Harold de kerstboom van Kumars schoonvader per ongeluk in brand steekt. De twee willen het probleem oplossen en reizen door New York om de perfecte kerstboom te vinden waardoor ze opnieuw in de meest hilarische situaties terechtkomen.
Indien niet duidelijk is wat er bedoeld wordt met een paar dagen uit het leven van een seksverslaafde man over wiens schouder je meekijkt, zou je je af kunnen vragen of je überhaupt wel eens iets gelezen hebt. Het is in ieder geval fijn om te zien dat je je nog altijd zo thuisvoelt in je pretentieuze uitspattingen.quote:Op maandag 23 januari 2012 00:31 schreef Mainport het volgende:
Dat laatste is me wel duidelijk. Wat een uitzonderlijk achterlijk stukje over Shame. "De film vertelt niet echt een verhaal" - je gaat je afvragen of je überhaupt wel eens iets anders dan South Park en Transformers hebt gezien. Het klinkt als een kind van tien dat besluit Tolstoj te lezen en zegt: in dit boek zitten geen plaatjes, maar het is degelijk geschreven en heeft een vrij aardig resultaat. Ik ben blij dat je je geen minuut verveeld hebt.
Is nooit anders geweest inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:01 schreef Seborik het volgende:
[..]
Indien niet duidelijk is wat er bedoeld wordt met een paar dagen uit het leven van een seksverslaafde man over wiens schouder je meekijkt, zou je je af kunnen vragen of je überhaupt wel eens iets gelezen hebt. Het is in ieder geval fijn om te zien dat je je nog altijd zo thuisvoelt in je pretentieuze uitspattingen.
Ik heb hem ook gezien gisteren, heerlijk op de zondag, ouderwetse, beetje 90s achtig verhaal, idd veel 3D effecten waar je niks van merkt op een gewone tv.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef AciD_Nightmare het volgende:
A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)
[..]
Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Harold en Kumar is altijd best wel grappig. Maar ze halen het bij lange niet bij de eerste 2 ( whitecastle en guatanamo bay). Toch wel een paar keer moeten lachen en dat is zeldzaam tegenwoordig. Je moet deze eigenlijk in 3d kijken omdat er toch veel van die slomo 3d effecten inzitten. Een 7 omdat het gewoon weer ouderwets wiet roken en flauwe humor is.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:42 schreef jpg97 het volgende:
Paranormal Activity 3
Beetje meer van hetzelfde. Wel een hoop plot-holes maar wel vermakelijk!
VooralGisteren ook 'gezien' vond hem idd goed... het pannen is idd nice bedachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik goed werken in deze film.
6,77,5
Ti Wests vorige film, The House of the Devil, is een stuk beter. Maar om dit nou de slechtste horrorfilm te noemen, is wel overdreven. De film gaat over een hotel dat voor het laatst een weekend open is. Het personeel, een man en een vrouw, zijn bezig elkaar bang te maken / gaan geesten oproepen. Net als in The House vond ik dat de spanning, de dreiging weer aardig werd opgebouwd. Het hotel was ook wel een aardige locatie. Maar het is allemaal wel wat minder uitgewerkt. Af en toe wel wat herhaling, geesten zien er idd. niet goed uit...quote:Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef AciD_Nightmare het volgende:
The Innkeepers
[..]
Dit moet de slechtste horrorfilm zijn die ik ooit heb gezien. Slecht verhaal, slecht geacteerd, lelijke geesten, totaal niet eng. De trailer was goed in elkaar gezet maar deze film. Niet kijken mensen. Zonde van je leven.
Serieus, ik dacht echt dat ik een schoolproject zat te kijken ofzo. Was gewoon tenenkrommend slecht. Superslecht geacteerd. Superslechte dialogen. Poolse afwerking. Ik kan niet meer dan een 2 a een 3 geven.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Ti Wests vorige film, The House of the Devil, is een stuk beter. Maar om dit nou de slechtste horrorfilm te noemen, is wel overdreven. De film gaat over een hotel dat voor het laatst een weekend open is. Het personeel, een man en een vrouw, zijn bezig elkaar bang te maken / gaan geesten oproepen. Net als in The House vond ik dat de spanning, de dreiging weer aardig werd opgebouwd. Het hotel was ook wel een aardige locatie. Maar het is allemaal wel wat minder uitgewerkt. Af en toe wel wat herhaling, geesten zien er idd. niet goed uit...
Blijft een van mijn favoriete jeugdfilms. maar hemeltje, was een houten klaas is Keanu Reeves toch..quote:Op maandag 23 januari 2012 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren weer eens point break gezien, blijft leuk. Keanu als surferdude, een rol die hij nooit echt ontgroeid is
Is het vreemd dat ik Brigitte Lahaie herkenquote:Op maandag 23 januari 2012 18:44 schreef Nitrouz het volgende:
[ afbeelding ]
La Nuit des Traquees (Night of the Hunted)
[ afbeelding ]
Wat mij betreft nog steeds 1 van de 2 beste van Godardquote:Op maandag 16 januari 2012 17:39 schreef Falco het volgende:
Le Mépris (Contempt)
Maar weer een Godardje meegepikt, de derde alweer. En ik ben er wederom niet uit wat ik er van moet vinden. De film is ongewoon (of juist typisch Godard?) en heeft een lichtvoetig stijltje. Halverwege de film wordt bijvoorbeeld een half uur uitgetrokken tussen Bardot en Piccoli die een hele discussie hebben over van alles en nog wat. Dan besluiten ze wel naar Capri, dan weer niet, dan weer wel. Beetje oeverloos, maar ja ik bleef toch enigszins geboeid kijken. Gelukkig voor de kijker gaan ze naar Capri en word je op het eind van de film daardoor getrakteerd op schitterende natuur.
Maar toch, ik weet het niet. Uuiteindelijk heb ik het idee dat ik na iets heel magers gekeken heb., wat toevallig niet vervelend was om naar te kijken De uitwerking van het dilemma (Piccoli krijgt de opdracht om een verhaal commercieel aantrekkelijker te maken) vond ik niet heel super gedaan. Brigitte Bardot is zeker knap, maar zo bijzonder vind ik haar voorkomen ook niet. Tenslotte had Le Mépris ook nog regisseur Fritz Lang als zichzelf, dat was dan wel weer stoer. Maar ik heb absoluut niet het idee gehad dat dit weer een ander meesterwerk was van Godard. Cijfer: 7
Dat ligt eraan.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:50 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Is het vreemd dat ik Brigitte Lahaie herken![]()
Ja, vond die ook een veilig zeventje. Ben wel bang dat nog meer Godards me gaan vervelen, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:18 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Wat mij betreft nog steeds 1 van de 2 beste van Godard![]()
![]()
De andere is
![]()
A Bout de Souffle
![]()
![]()
heb je die ook gezien?
SPOILER: klikken op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een 7.5
Hehe, eindelijk weer eens een goede film gezien. Het is wel een lange zit 2,5 uur maar hij bleef spannend. Vooral het einde zo vond ik wel mooi in elkaar gezet. Ik geef deze een 8.quote:Onderzoeksjournalist Mikael Blomkvist krijgt een lucratieve opdracht aangeboden door oud-zakenman Henrik Vanger. Het betreft de zoektocht naar zijn nichtje Harriet Vanger, die veertig jaar geleden plotseling verdween. Blomkvist krijgt hulp van de zonderlinge Lisbeth Salander, een onaangepaste, gecompliceerde en geheel in het zwart geklede hacker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.quote:Wealthy financier Nicholas Van Orton gets a strange birthday present from wayward brother Conrad: a live-action game that consumes his life.
titel?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Vond hem wat traag, maar dat lag meer aan de muziek / manier van sceneselectie en alles dan echt aan het verhaal. Verhaal was goed en je wilde wel weten hoe het afliep en op het einde toch nog een beetje verrast.
een 7.5
quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
The girl with the dragon tattoo
[..]
Hehe, eindelijk weer eens een goede film gezien. Het is wel een lange zit 2,5 uur maar hij bleef spannend. Vooral het einde zo vond ik wel mooi in elkaar gezet. Ik geef deze een 8.
Enige vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het plaatje is van The Gamequote:
quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |