abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2012 @ 15:41:27 #121
182073 invine
blablabla etc.
pi_106872156
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef schommelstoel het volgende:
Gisteren Twelve Monkeys weer eens bekeken.
[ afbeelding ]

Ik denk dat mensen maar even zelf de beschrijving van de film moeten gaan lezen van IMDB en of andere film site's ;)

Cijfer: 8
Hele toffe film :D
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 16 januari 2012 @ 16:01:46 #122
203493 Haarklip
ágćtis byrjun
pi_106872924

Scream 4

Scream 4 voelt wat 'slimmer' aan dan het origineel, en ook al heb ik delen 2 en 3 niet gezien, heb ik toch zo'n flauw vermoeden dat dit deel een nieuwe boost geeft aan de serie. Het verhaal is flinterdun, maar nog net dik genoeg om mijn aandacht te blijven houden. Geloofwaardig word het nergens, karakters zijn nauwelijks uitgewerkt en de film bestaat uit een en al herhaling. En of de film zich onder de noemer 'horror' mag scharen weet ik ook niet, maar toch blijft het leuk om te zien hoe Ghostface zijn slachtoffers vermoord!
ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun
  maandag 16 januari 2012 @ 17:39:18 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106876905
Eagle Eye
Het ellendige van dit soort films is dat je bij voorbaat weet dat die uit de bocht gaat vliegen. In het begin wordt alles zorgvuldig geďntroduceerd en spreekt het vermakelijke plot wel aan. Maar na een tijdje kun je het niet meer serieus nemen. Bij Eagle Eye gebeurde dit ook, ongeveer bij de introductie van die supercomputer. Het plot wordt te belachelijk, onzinnig en onwaarschijnlijk :'). Eigenlijk valt er dan ook niks meer te redden, maar goed neemt niet weg dat ik me wel heb geamuseerd en daar gaat het uiteindelijk ook om. Cijfer: 6

Alexander
Zohee, Oliver Stone vergalloppeert zich enorm met dit wanstaltige epos over Alexander de Grote. Om eerlijk te zijn, zo heel aansprekend vind ik dit stuk geschiedenis niet en wanneer het verteld wordt in een langdradige film blijft er niet veel over dan een vervelend misbaksel. Af en toe heeft het nog een epische gevechtje drtussendoor (die olifanten waren het enige stoere van de film), maar voor de rest was dit bizar saai. Cijfer: 4,5

Le Mépris (Contempt)
Maar weer een Godardje meegepikt, de derde alweer. En ik ben er wederom niet uit wat ik er van moet vinden. De film is ongewoon (of juist typisch Godard?) en heeft een lichtvoetig stijltje. Halverwege de film wordt bijvoorbeeld een half uur uitgetrokken tussen Bardot en Piccoli die een hele discussie hebben over van alles en nog wat. Dan besluiten ze wel naar Capri, dan weer niet, dan weer wel. Beetje oeverloos, maar ja ik bleef toch enigszins geboeid kijken. Gelukkig voor de kijker gaan ze naar Capri en word je op het eind van de film daardoor getrakteerd op schitterende natuur.

Maar toch, ik weet het niet. Uuiteindelijk heb ik het idee dat ik na iets heel magers gekeken heb., wat toevallig niet vervelend was om naar te kijken De uitwerking van het dilemma (Piccoli krijgt de opdracht om een verhaal commercieel aantrekkelijker te maken) vond ik niet heel super gedaan. Brigitte Bardot is zeker knap, maar zo bijzonder vind ik haar voorkomen ook niet. Tenslotte had Le Mépris ook nog regisseur Fritz Lang als zichzelf, dat was dan wel weer stoer. Maar ik heb absoluut niet het idee gehad dat dit weer een ander meesterwerk was van Godard. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_106877852
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:34 schreef julian6 het volgende:

[..]

bazenfilm _O_

brad pitt in het gekkenhuis :D
Een rol waar hij weinig heeft moeten acteren ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_106878678
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:03 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik vind mijn Nederlands niet gevorderd genoeg. :P
Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar daarvoor hebben we wel spellingscontrole. :P.
Don't be a drag, just be a queen!
  maandag 16 januari 2012 @ 18:33:34 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106878825
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:28 schreef Cosmo2.0 het volgende:

[..]

Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar daarvoor hebben we wel spellingscontrole. :P.
Ook goede zinsconstructies en grammatica is belangrijk voor een userreview ;).

Ikzelf zou met vijfregelige reviews overigens geen moeite hebben. Vaak kun je al in zoveel woorden prima uitleggen of de film goed of slecht is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 16 januari 2012 @ 19:23:09 #127
333374 Lithia
Too serious
pi_106880991
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Ook goede zinsconstructies en grammatica is belangrijk voor een userreview ;).
Dit
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_106900399
Ik voeg mijn reviews ook nooit toe, zo blijft het lekker elitair :P j/k

twelve monkeys moet ik echt nog eens gaan kijken, dat soort trippy SF's zijn echt mijn ding,
net als the fifth element en total recall (al heb ik die vorige week weer gezien)

Er komt trouwens dit jaar nog een remake ( :r ) van total recall
<hr>
pi_106900558
5th Element en 12 Monkeys zijn zowat de beste films van de jaren 90. Ok, op True Romance, Devil's Advocate en Lost Highway na. 8-)

Heb zelf het eerste gedeelte (~ 1 uur) van Warrior gezien. Goeie film, moet hem zeker afkijken (maar de vlucht was "te kort").
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 januari 2012 @ 07:50:37 #130
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_106900923
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:35 schreef planethugo het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]

7.2

dat kind deed me trouwens wel érg denken aan anakin skywalker uit the phantom menace :')
Je bent niet de enige, zie mijn review op pagina 1.
Al kan ik het echt niet hoger geven dan een 5.0, omdat het er wel leuk uitzag.
Zelfs die vechtende robots konden me na een half uur niet meer geboeid houden.
pi_106902770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 04:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik voeg mijn reviews ook nooit toe, zo blijft het lekker elitair :P j/k

twelve monkeys moet ik echt nog eens gaan kijken, dat soort trippy SF's zijn echt mijn ding,
net als the fifth element en total recall (al heb ik die vorige week weer gezien)

Er komt trouwens dit jaar nog een remake ( :r ) van total recall
Was dat niet de allereerste "echte" bioscoop film die te zien was op de nederlandse televisie via RTL Veronique? :P
pi_106903468
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Je bent niet de enige, zie mijn review op pagina 1.
Al kan ik het echt niet hoger geven dan een 5.0, omdat het er wel leuk uitzag.
Zelfs die vechtende robots konden me na een half uur niet meer geboeid houden.
naar aanleiding daarvan eens gaan zoeken hoe die Jake Lloyd er nu uitziet :)
OT:
Puss in Boots

Van begin tot eind met een smile bekeken en dan is een animatiefilm geslaagd. Leuk verhaal, geinige karakters, grappige kattenmaniertjes en prima geanimeerd. Puss in Boots doet dus precies wat t moet doen

8.0
pi_106903478
Een remake van total recall? wtf?! 8)7
Van de regisseur van die underworld films en die hard 4.... dat belooft wat :{

Gisteren ook weer een jeugdsentiment film gezien (zo een die in je geheugen veel leuker was):
Event Horizon (1997)

De crew van de Lewis & Clark (met kapitein Laurence Fishburne) wordt vergezeld met Dr. Weir (Sam Neil) naar Neptunus gestuurd om de Event Horizon te bergen. De Event Horizon is een schip dat 7 jaar eerder verdwenen was en heeft de eerste experimentele sneller-dan-licht aandrijving aan boord.

Een aangename 10 kleine negertjes film in de ruimte. Zoals ik al zei, in mijn geheugen was de film veel toffer, maar hij blijft desalniettemin nog steeds vermakelijk om te kijken. Morpheus acteert goed, een echte baas. De vergelijking met Sunshine is ook snel gemaakt, alleen vind ik die net iets meer sfeer hebben. Eigenlijk is het gewoon pure jeugdsentiment.

Imdb: 6.5
Ik: 7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:05:36 #134
203493 Haarklip
ágćtis byrjun
pi_106910173

Stake Land

Zeer teleurstellende post-apocalyptische film van Jim Mickle, waarbij zeker in de eerste drie kwartier de editting zeer tegenvalt. Opvolgende scenes staan veelal los van elkaar, en namate de film vordert ontwikkelt het zich steeds meer tot een standaard roadmovie met hier en daar horror-elementen.

Top Gun

'Klassieker' die ik nog nooit had gezien, maar het vooral van de mooie beelden moet hebben. De dogfights zagen er schitterend uit, maar het verhaal naast de dogfights was om te huilen. En standaard concurrentiestrijd, een standaard liefdesverhaal, Top Gun blinkt nergens in uit. Ook word het eerste schot pas na anderhalf uur gelost, zo spannend was het allemaal niet.
ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun
pi_106955652
Warrior

De vechtscenes waren prima in orde maar het omringende verhaal ging er bij mij niet in. Redelijk veel overbodig geneuzel, karakters waar ik weinig mee kon, een berg cliches en zo voorspelbaar als wat. Maar dankzij de vechtscenes toch het kijken waard, maar Warrior had best een half uurtje korter gekund. Wel een pluim voor Tom Hardy, had nooit zo een bikkel uit hem gehaald maar hij lijkt een perfecte keus als Bane in de nieuwe batman :)

7.0
pi_106958190
The Descent 2005

A caving expedition goes horribly wrong, as the explorers become trapped and ultimately pursued by a strange breed of predators.

Een pakkende beschrijving die, samen met de hoge waardering op Imdb (7.3 zelden krijgen horrors een hoog cijfer) een goede horror film beloofde. Echter kwam ik van de koude kermis thuis en is deze film lang niet zo goed als het cijfer op Imdb je laat geloven. Het concept is goed maar helaas is de uitwerking minder.

Het acteer werk is matig, niet zo slecht dat het realisme wordt aangetast maar je krijgt niet echt een band met de vrouwen die de grot in gaan en het kan je nog minder schelen als ze gewond raken/dood gaan. Ook het plot schiet behoorlijk te kort. Zo wordt er verder niets gedaan met het ongeluk aan het begin van de film en worden de dromen/hallucinaties van de hoofdpersoon verder in de film helemaal niet toegelicht. Ook de wezens in de grot zijn een anti-climax. Daarnaast vond ik het een beetje onzin dat 5 vrouwen diep in een volledig onbekende grot gaan afdalen voor de lol.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat overblijft is een shock horror met veel schrik effecten wat ook het enige is wat de spanning vasthoudt. Het claustrofobische van klem zitten in een grot is nog wel goed gedaan maar de rest van de film schiet gewoon ernstig tekort. In het kort dus een redelijke film met een stuk meer potentie en een te hoge waardering om Imdb.

Cijfer Imdb: 7.3
Mijn cijfer: 6.2
  donderdag 19 januari 2012 @ 00:01:50 #137
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_106974575
Gisteren en eergisteren gezien:

Bridesmaids
Had over deze veel lovende recensies gelezen maar na afloop snap ik eigenlijk niet waar ze vandaan komen of waar ze op gebaseerd zijn. Ik vond het nogal een tegenvaller. Heel vaak niet grappig en de plank mis slaand is het niveau van een, letterlijk, pies- en poep grappen niveau en uiteraard weer zo voorspelbaar als maar kan.
Nee, hier vond ik echt niet veel aan.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 5,0/10

Hugo
Martin Scorsese`s nieuwe film is een geweldige mix van avontuur, coming-of-age, drama en (vooral) een ode aan Cinema. Dat maakt het, vooral het tweede gedeelte, extra leuk voor film fanaten maar ook voor "niet-ingewijden" valt er meer dan genoeg te genieten. Dankzij het production design van Dante Ferretti ziet de film er prachtig verzorgd uit. Ook stel Howard Shore`s muzikale ondersteuning niet teleur.

Scorsese laat in z`n eerste 3D film zien dat wanneer een film in 3D wordt opgenomen en het goed wordt uitgevoerd wel degelijk van meerwaarde kan zijn. Het is hier bijna tot in perfectie uitgevoerd en zorgt zeker voor een extra laag.

Het enige echte minpunt van de film is Sacha Baron Cohen en zijn personage. Hij laat weer zien waar we eigenlijk wel een beetje voor vreesden: dat hij niet verder komt in z`n acteerkunsten dan een Frans achterneefje van Borat. Erg jammer want iedere scene die hij (prominent) in beeld komt doet beetje bij beetje afbreuk aan het geheel. Dat personage had een stuk minder aandacht verdiend.

Maar buiten dat schenkt Grootmeester Scorsese ons weer een sublieme film die vooral in de tweede helft (en naar het einde toe) excelleert.
Gaat dat zien!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:20:10 #138
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_106988786
Even weggeweest uit dit topic vanwege vakantie e.d., maar nu even weer een korte update. Alleen de toppers en echt slechte films hier neergezet.

El Bulli: Cooking in Progress (Gereon Wetzel, 2010) :: 8.0
Fantastische film over het beste restaurant van de wereld (…toen Noma nog niet ‘bekend’ was), El Bulli. Spannende film? Nee. Hoogstaande geacteerd? Zeker niet, het is een documentaire. Maar of het the real deal is, of je ziet hoe een creatief proces in een goed restaurant loopt: zeker. Zeer interessant als je van koken houdt.

Mission: Impossible - Ghost Protocol (Brad Bird, 2011) :: 8.3
Heerlijke ‘wegkijk’-actiefilm. Spetterende innovatieve actie, goede scenes; het volgt elkaar allemaal snel op.

Elephant White (Prachya Pinkaew, 2011) :: 4.0
Bleergh, wat een cliché slechte film. Zeer slecht geacteerd door de hoofdpersonen. De vechtscenes zie je geowon vol met fouten zitten.

Leaves of Grass (Tim Blake Nelson, 2009) :: 6.1
Edward Norton speelt hierin 2x de hoofdrol, namelijk 2 broers. Eentje is succesvol, de ander een hilbillie-wietkweker. Hun leven raakt met elkaar verbonden door een aantal onfortuinlijke gebeurtenissen. De film is niet in één hokje te vatten en dat is ook net het probleem van de film: het is net geen komedie, net geen drama en net geen actiefilm. Het is van alles ‘net niets’. Dus vandaar ook een ‘net niet’-cijfer.

The Ides of March (George Clooney, 2011) :: 8.4
Zeer sterk politiek verhaal, geregisseerd door George Clooney. Volgensmij heeft Leonardo di Caprio ook iets gedaan met het screenplay. Na Drive is dit weer een hoofdrol voor Ryan Gosling. En die vervult hij met verve. De film laat heel goed zien hoe het er in de VS aantoegaat tijdens de verkiezingen. Verplichte kijk-kost voor iedereen die politiek geďnteresseerd is, zeker in dit jaar dat er weer verkiezingen in de VS zijn.

Moneyball (Bennett Miller, 2011) :: 8.3
Heerlijke film met Brad Pitt in de hoofdrol, naar een waargebeurt verhaal van de Oklahoma A’s , een honkbalteam uit de VS. De nieuwe manier van coaching/spelers zoeken is een breuk met het verleden en levert veel frictie op. Maar het is een Hollywoodfilm en dus, natuurlijk, een happy end. Sterk verhaal, sterk acteerwerk. Heerlijke film.
pi_106988837
The Hudsucker Proxy

Een tot gisteren voor mij totaal onbekende Coen Brothers film. Een positieve verrassing met dit typische bizarre coen verhaal. De baas van een groot bedrijf heeft er genoeg van en springt van een de 44ste verdieping van zijn pand. Aangezien hij geen familie heeft worden zijn aandelen publiekelijk verkocht. De overige bestuursleden willen hun bedrijf zo achterlijk mogelijk laten lijken zodat ze die aandelen zelf goedkoop kunnen krijgen en dus stellen ze de simpele Tim Robbins aan als baas. En die heeft zelf ook nog wel een uitvinding klaar liggen.

Niet de beste coen film maar prima vermaakt met de bizarre karakters, vreemd verhaal en goede cast.

8.0
pi_106990311
Tinker. Tailor. Soldier. Spy.

Het hoofd van intelligentie (John Hurt) bij MI6 tijdens de eind jaren 70 maakt een blunder waardoor hij en zijn rechterhand Smiley (Gary Oldman) met pensioen moeten. Iemand in de regering besluit dat Smiley onderzoek moet doen na een aantijging dat een van de vier mannen die nu aan het hoofd van intelligentie staan een mol is voor de Russen.

Het eerste half uur had ik geen idee wat er allemaal aan de hand was (goed ik was een beetje aangeschoten), maar alles werd langzaamaan steeds duidelijker. En potverdomme wat zit deze film goed en subtiel in elkaar. Gary Oldman is briljant in zijn rol als Smiley, de overige acteurs zitten ook op hun best te spelen en het script zit gewoon strak in elkaar. Echt een van de betere films die ik in tijden heb gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik: 8.5
Imdb: 7.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_106991164
Zo, eindelijk weer eens tijd gehad voor films. Hier de laatste paar.

1.The Usual Suspects (Bryan Singer, 1995) :: 7.5
Ik had deze klassieker nog niet gezien, dus het was de hoogste tijd. Ik denk dat er door de jaren heen voldoende over gezegd is, dus ik hou het bij 'toffe film'. Ondanks het feit dat de ontknoping al gespoilerd was voor me, heb ik me de hele film vermaakt en me af zitten vragen hoe het allemaal op z'n plaats gaat vallen. Daarnaast voelde de film werkelijk helemaal niet verouderd aan, terwijl hij toch alweer 17 jaar oud is.

2. Adventureland (Greg Mottola, 2009) :: 6.5
Een vrij standaard verhaal. De o zo intelligente James wordt vanwege geldproblemen verplicht zijn zomer door te brengen in z'n geboortestad, werkend op de kermis. Er wordt een blik plebejers opengetrokken, een moeilijkkijkende love interest is aanwezig en goddank weet hij een sidekick te vinden die de wereld van net zulk gevat commentaar kan voorzien als James zelf.

Enigzins teleurstellende coming of age. Jesse Eissenberg is eigenlijk helemaal niet zo leuk, Kristin Stewart heeft de charisma van een tafelpoot en wat Ryan Reynolds daar deed...?
De film schiet nergens uit naar écht leuk of écht vervelend maar kabbelt voorspelbaar door.

3. Hesher (Spencer Susser, 2010) :: 7.0
Hesher is een losgeslagen gozer in de categorie 'langharig tuig' die als een soort parasiet het leven van de jonge TJ binnencrasht. TJ en zijn vader zijn zelf het spoor bijster, nadat hun moeder/vrouw overlijdt en ze intrekken bij de lieftallige oma die het gezin onderhoudt. Hesher creëert complete chaos, maar weet met zijn rare metaforen toch de vinger op de zere plek te leggen bij de mensen om hem heen.

De film is bepaald niet vrolijk, maar weet ondanks alle drama toch lichte momenten te hebben dankzij de absurditeit van Hesher. Joseph Gordon-Levitt lijkt zich te vermaken met zijn rol en zet hem op zich ok neer, maar het voelde toch wat geforceerd en gemaakt.Niet een rol die hem ligt. De jonge kindacteur houdt zich prima staande, en Natalie Portman is goed als altijd.

4. 50/50 (Jonathan Levine, 2011) :: 8.0
De levensbedreigende kanker waar de 27-jarige Adam mee te maken krijgt zet niet alleen zijn leven op z'n kop, maar ook dat van de mensen om hem heen.

Dít zijn de rollen die JGL op het lijf zijn geschreven. De loveable boy next door die drama en comedy op exact de juiste wijze combineert. Ik was bang dat de film vol zou zitten met cliché's, maar hoewel het nergens verbazingwekkend wordt, zit het verhaal toch prima in elkaar en dansen ze mooi om de standaardscenario's heen. Er zitten erg grappige momenten in die niet alleen te danken zijn aan Seth Rogen (die doet wat hij altijd doet) maar ook aan Anna Kendrick, die de onervaren en ongemakkelijke therapeute speelt. Verder is Richard Baker Hall ( O+.) te zien in een bijzonder vermakelijke bijrol. Dramagewijs is de film overigens ook in orde. Het wordt nergens te zwaar, maar weet toch te raken. Goede film!

5. The Other Boleyn Girl (Justin Chadwick, 2008) :: 7.0

Ik hou wel van een kostuumdrama op z'n tijd en het Engelse koningshuis staat sowieso garant voor de nodige drama en intrige. Daar was dan ook geen gebrek aan in deze film, waarin de twee zussen Anne en Mary Boleyn vechten om de plaats aan de zijde van de koning.

Scarlett Johansson vertolkt de rol van Mary, de naďevere zus van de twee. Sja, ze was 4 jaar geleden, toen The Other Boleyn Girl uitkwam, helemaal hip and happening, maar ik heb haar nooit een geweldige actrice gevonden. Zodra er andere emoties dan blijheid vertolkt moeten worden trekt ze altijd zo'n lastige kop. Natalie Portman daarentegen was de absolute belichaming van Anne, de gewiekste, manipulerende zus. Het is dat ik Friends with Benefits nog niet heb gezien, maar ik moet echt nog een rol tegenkomen die Portman niet fantastisch neerzet.

Het verhaal zelf is aardig en onderhoudend, niets wat boven de gemiddelde kostuumdrama uitsteekt. De settings en aankleding kwamen op Bluray mooi tot hun recht, dat wel. Ik zou hem niet nog eens kijken, maar heb me niet verveeld.
pi_107014461
War horse

Verenigde Staten
Oorlog / Drama

146 minuten

geregisseerd door Steven Spielberg
met Jeremy Irvine, Emily Watson en David Thewlis

'War Horse' volgt een jongeman genaamd Albert (Jeremy Irvine) en zijn paard Joey. Hun band wordt verbroken wanneer Joey verkocht wordt aan het leger en meegenomen wordt voor het gebruik in de Eerste Wereldoorlog. Ondanks dat Albert nog te jong is om zich in te schrijven voor het leger, besluit hij toch naar Frankrijk te gaan om zijn vriend te redden.

best mooie film, heb me prima vermaakt met de film en was een leuke film - zeker geen realistische film maar er zaten wel mooie dingen in.
Wat ik wel irritant vond is dat de duitsers geen duits maar engels spraken.
7.5
  vrijdag 20 januari 2012 @ 00:42:26 #143
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_107015679
Paranormal Activity 3

Beetje meer van hetzelfde. Wel een hoop plot-holes maar wel vermakelijk!

Vooral
SPOILER
vond ik goed werken in deze film.

6,7
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:36:37 #144
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_107020225
Larry Crowne (Tom Hanks, 2011) :: 8.0
Ik ben weer verliefd geworden. Wat blijft Julia Roberts toch een fantastisch mooie vrouw. De film, Larry Crowne, gaat over Larry (Tom Hanks) die ontslagen wordt en zijn leven opnieuw begint in a way. Hij gaat naar college en ontmoet daar Julia Roberts, als lerares.

De film probeert een soort van 'Garden State'-achtige film te zijn; niet te diepgaand, klein beetje humor, vol met 'vrije mensen'. Dat lukt maar ten dele. Deels omdat Tom Hanks een sukkeltje lijkt te spelen in het begin. En ook omdat sommige dingen duidelijk over the top geacteerd zijn (bv de leerlingen in de klas) waardoor het niet natuurlijk aanvoelt.

Maar, Julia Roberts maakt, voor mij, alles goed. Lekker filmpje. Wellicht een iets te hoog cijfer, maar Julia Roberts is het waard O~)

Een 8
pi_107023429
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:42 schreef jpg97 het volgende:
Paranormal Activity 3

6,7
Ik vraag het toch maar een keertje
Hoe kom je op die .7?
Dat je bij een redelijke film twijfelt tussen een 6 en een 7, oké.
en dat je dan een halfje geeft gaat er bij mij ook wel in
Maar punt 1, 2 3 enz, hoe bereken je dat? Bij een overzicht zijn dat natuurlijk gemiddelden van meerdere users, maar hoe werkt dat bij een enkele recensie? Wat is het verschil tussen punt 7 en punt 8?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:38:19 #146
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_107024870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef fliert het volgende:

[..]

Hoe kom je op die .7?
Maar punt 1, 2 3 enz, hoe bereken je dat? Bij een overzicht zijn dat natuurlijk gemiddelden van meerdere users, maar hoe werkt dat bij een enkele recensie? Wat is het verschil tussen punt 7 en punt 8?
Fingerspitzengefuhl. Ying-Yang.

Oftewel: dat is voor iedereen anders. Een film die voldoet aan mijn verwachtingen en in het genre niets bijzonders is, is bijvoorbeeld een 6, of een 7 als die onderhoudend is. Maar wellicht voor anderen een 6,5. Stel dat er dan een paar exceptionele dingen in gebeuren (acteerprestaties, muziek, whatever) dan kan dat een extra +0,1 of wat dan ook opleveren.
pi_107025685
quote:

[..]

Hoe kom je op die .7?
Bijdehand is dat. Of intelligent proberen over te komen.
pi_107025891
quote:

[..]

Hoe kom je op die .7?
er valt toch weinig aan te berekenen, als jij een film geen 6,5 wil geven, maar ook geen 7 ga je dus ertussen inzitten..

zo heb ik ook films die ik geen 6,5 waard vind, maar ook geen 7, dan kom ik vaak (maar niet altijd) uit op een 6,9
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:56:11 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_107027336
De rating van individuele personen proberen te snappen is zoiets als uit proberen te zoeken waarom de ene persoon meer konthaar heeft dan de ander. Niet interessant en lastig.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:23:16 #150
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_107028303
quote:

[..]

Hoe kom je op die .7?
Ik vond het niet goed genoeg om hem een 6,8 te geven maar niet zo slecht dat ie een 6,6 verdiende.

Derhalve een 6,7 :)

Of:

Originaliteit 6
acteren 7
sfeer 7
geluid 7
camerawerk 7
nawerking 6

totaal 40
delen door 6 = 6,666666666666666666667
afgerond een 6,7
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')