Ik heb de film gister ook opgezet maar kon em niet uitkijken. Geef hem volgende week denk ik een 2e kans!quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:33 schreef planethugo het volgende:
Tinker. Tailor. Soldier. Spy.
[ afbeelding ]
Met hoge verwachtingen bekeken maar ondanks de fantastische cast (zelfs in kleine bijrollen), de mooie setting en het interessante gegeven (een spion in de hoogste regionen van de geheime dienst) kon de film me niet tot het einde meeslepen. Bij vlagen veer je even op bij een interessante scene maar dat eindigt dan meestal op een vreemde manier waarna er weer een ander subplot tevoorschijn getoverd wordt. Van de andere kant heb ik me ook niet verveeld en was het met sommige verhaallijnen wél meeslepend. Ik hou dus een dubbel gevoel over aan deze rustige spionagefilm, ondanks het imo wat matige laatste kwartier
7.0
Of het is sarcastisch, of, en daar ga ik vanuit, je bent een niet vergetenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:07 schreef Falco het volgende:
The Descent
Nette film met genoeg spanning en schrikmomenten. Heel anders dan de traditionele horrorfilm is The Descent: 6 vrouwen dalen een grot af en komen in aanraking met creepy mensenverslinders. Met de spanningsopbouw zat het dik in orde en dat is altijd wel zo prettig bij films zoals deze. Enige jammere is dat de film weinig opzienbarends of verrassends in petto heeft. Cijfer: 7
Laatstequote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:28 schreef GieJay het volgende:
[..]
Of het is sarcastisch, of, en daar ga ik vanuit, je bent een niet vergeten
Ik heb hem ook zojuist gezien en ben het grotendeels met je eens. De eerste helft had ik het idee naar een goede, maar overbodige, film te kijken. De tweede helft leek iets meer af te wijken van de Zweedse film.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:31 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
The Girl with the Dragon Tattoo (David Fincher, 2011)
Ik lees op internet dat The Girl with the Dragon Tattoo wat opbrengst betreft een beetje tegenvalt. En dat het daarom ook wellicht een tijdje heeft geduurd voordat Sony de sequel heeft aangekondigd.
En dat is best jammer, want ik vind deze versie toch wel beter dan de Zweedse film. Finchers stijl past goed bij het verhaal, Rooney Mara is een goede Lisbeth. Ik vind het allemaal wat spannender, wat meer hebben dan die Zweedse film. En de film heeft een toffe soundtrack en openingstitels:
De titels hebben wat James Bondachtigs. Het verhaal is wel bekend neem ik aan.
ah thx, was m ff vergeten maar ik ga m ff checken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:48 schreef Dobbs het volgende:
Eerste post hier, ik kijk graag films.
[ afbeelding ]
Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (2011 in Nederland)
Genieten deze film. Van de week ook deel 1 gekeken, die was ook top. De films gaan over drugs- en corruptiebestrijding in de krottenwijken van Rio de Janeiro en dat wordt met een fantastische vaart en intensiteit gefilmd. Ik ben geen groot fan van actiefilms (dat is de film ook niet helemaal), maar de actiescènes in deze film vond ik zeer gaaf. Niet voor de tere zieltjes want ze zijn erg gewelddadig. Ik las een reactie van iemand die de film beschreef als Goodfellas meets Cidade de Deus, daar kan ik me zeker in vinden. Aanrader!
IMDb: 8.2
Mijn cijfer: 9
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |