Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ug-naar-Angola.dhtmlquote:Leers: Mauro (18) moet terug naar Angola
De jonge asielzoeker Mauro Manuel (18) moet terug naar Angola, hoewel hij sinds acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. Dat heeft minister Leers van Immigratie en Asiel besloten.
Er zijn meer gevallen die vergelijkbaar zijn met Mauro, zei de minister, dus kan hij geen uitzondering maken. Het CDA steunt de opstelling van Leers (ook CDA), terwijl deze partij hem eerst nog opriep een uitzondering voor Mauro te maken. Volgens CDA'er Raymond Knops heeft de minister hem ervan overtuigd dat hij voor Mauro geen gebruik kan maken van de mogelijkheid om voor schrijnende gevallen een uitzondering te maken.
De minister zei daar zelf over dat deze zogeheten discretionaire bevoegdheid geen 'rommelpot' is voor gevallen waarin politieke druk is ontstaan.
Oplossing
Onder druk van de Tweede Kamer, die deels meent dat Mauro moet blijven, zegde Leers eerder toe op zoek te zullen gaan naar een oplossing. Volgens Joël Voordewind, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, studeert Leers nog op een oplossing in de vorm van een studievisum.
Leers bood een studievisum aan als oplossing voor Mauro, meldde de NOS gisteren. Hij studeert nu aan het mbo, maar zou een hbo-diploma moeten halen om in aanmerking te komen voor een zogenoemde kennismigrantenregeling. Met zijn eerste baan moet hij dan wel 35.000 euro per jaar verdienen. Leers zelf ontkent volgens het ANP dat hij Mauro een verblijfsvergunning op basis van werk of studie heeft aangeboden.
Brief
Mauro Manuel kwam in het nieuws nadat bekend was geworden dat hij afgelopen zomer een brief stuurde aan Leers, waarin hij onder meer schreef: 'Mijn naam is Mauro Manuel. Ik ben achttien jaar oud en ik woon al acht jaar in een pleeggezin (Hans, Anita en mijn kleine broertje Tjeerd) waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik voel me bij hen thuis en ben heel erg bang dat ik ze binnenkort moet gaan missen.'
Tevreden
De PVV is tevreden met het besluit van minister Leers om Mauro geen verblijfsvergunning te geven. Woordvoerder Asiel en Immigratie Sietse Fritsma stelt in een persbericht van de partij dat dit het enige juiste besluit is: 'Een verblijfsvergunning zou een beloning zijn van drie kwalijke zaken: het negeren van de vertrekplicht die al in 2007 op Mauro rustte, het in de wind slaan van rechterlijke uitspraken en het illegaal in Nederland verblijven. Je zou dan natuurlijk ook het verkeerde signaal afgeven richting andere vreemdelingen dat het loont om je niets aan te trekken van regels en plichten.'
Vluchtelingenwerk
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat de Tweede Kamer met een oplossing moet komen om Mauro Manuel in Nederland te houden. 'We weten dat de minister serieus heeft gezocht naar een oplossing voor Mauro, maar die oplossing moet nu echt van de Tweede Kamer komen door bijvoorbeeld de initiatiefwet van de PvdA en ChristenUnie aan te nemen', zei directeur Dorine Manson.
VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.
Kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers zijn meestal na vijf jaar helemaal in Nederland geworteld, stelt Manson. 'Dat zien onze vrijwilligers en dat wordt door deskundigen onderschreven.'
En dan nu raar opkijken dat ie weg moet en roepen dat het zielig is omdat ie hier zo lang woontquote:Ik heb hier nooit een verblijfsvergunning gekregen.
Vrijwel in de begin kreeg ik te horen dat ik hier niet mocht blijven. Ik en me pleegouders zijn er telkens tegen beroep op gegaan. En in 2007 kreeg ik te horen dat uitgeprocedeerd was.
Dan moeten ze de procedure maar kort houden. Na zoveel jaren een jongen naar Angola sturen waar de recht van de sterkste geld is niet het slimste wat je kan doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:35 schreef L3IPO het volgende:
[..]
En dan nu raar opkijken dat ie weg moet en roepen dat het zielig is omdat ie hier zo lang woont
En flink in de media jankverhalen ophangen natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:35 schreef Dagonet het volgende:
Dus als je je kinderen maar vroeg genoeg hier dropt of maar zolang mogelijk hier kan houden door alles te rekken dan mogen ze blijven en dan zijn ze vaak nog jong genoeg om te rechtvaardigen dat je hier zelf ook mag blijven?
Hoe kan het dat een ongewenste vreemdeling die in 2007 was uitgeproceerd, in 2011 nog steeds niet uit het land verwijderd is?quote:Ik begrijp dat die jongen, nu 18, in 2007 was uitgeprocedeerd. Hoe kun je van een jongen die toen 14-15 jaar was, verwachten dat hij in zijn eentje terugkeert naar een voor hem steeds vreemder land, terwijl zijn ouders hem hebben afgestoten?
Er wonen 13 miljoen mensen in Angola, die overleven allemaal prima. Of wil je ze allemaal hiernaartoe halen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Leers moet zelf naar Angola voor jaartje wonen.
Kijk of ie zelf daar kan overleven zonder hulp.
Iemand die in Angola woont leer vanaf kinds af aan te vechten voor z'n recht. Hier krijg je alles op je bordje. Die jongen overleeft Angola niet als hij niet oplet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er wonen 13 miljoen mensen in Angola, die overleven allemaal prima. Of wil je ze allemaal hiernaartoe halen?
Kijk voor de grap nog eens wat voor partij(en) er over zijn schouder mee kijk(en)(t).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:39 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik schaam me echt voor dit land
Waarom niet een paar honderd van die overlastgevende buitenlanders uitzetten ?
Nee... het is natuurlijk veel makkelijker om zo'n onschuldige jongen de deur te wijzen.
Ik zie het er nog van komen dat die kwal van een Leers over een paar jaar zal zeggen dat hij spijt had van de keuze om Mauro uit te zetten! Echt een uitspraak voor hem.
En dat is dan een man van het CDA
Is dit niet een beetje makkelijk geouwehoer, vanuit je luie stoel in het rijke Nederland?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:35 schreef Dagonet het volgende:
Dus als je je kinderen maar vroeg genoeg hier dropt of maar zolang mogelijk hier kan houden door alles te rekken dan mogen ze blijven en dan zijn ze vaak nog jong genoeg om te rechtvaardigen dat je hier zelf ook mag blijven?
Dat is hier niet aan de orde. Er zijn geen ouders in het spel die in Nederland verblijven en die via hun kind een verblijfsvergunning proberen af te dwingen. Het gaat om een jongen die op 10-jarige leeftijd door zijn ouders op het vliegtuig naar Nederland is gezet, niet wetende wat er met hem zou gebeuren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:35 schreef Dagonet het volgende:
Ja blabla ik weet ook wel dat ome Geert meekijkt ...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kijk voor de grap nog eens wat voor partij(en) er over zijn schouder mee kijk(en)(t).
Dus dan weet je dat Leers dit ook echt niet met plezier zal doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:43 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ja blabla ik weet ook wel dat ome Geert meekijkt ...
Maar het valt me wel op dat de discussie nu al weer gaat over een onschuldig iemand.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus dan weet je dat Leers dit ook echt niet met plezier zal doen.
Je praat hier over een (ruimschoots) minderjarige jongen, die door zijn ouders op het vliegtuig naar Nederland is gezet en dus ook min of meer door zijn ouders is verstoten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kan het dat een ongewenste vreemdeling die in 2007 was uitgeproceerd, in 2011 nog steeds niet uit het land verwijderd is?
Schrap die beroepsprocedures! Geef asielzoekers binnen 1 week uitslag: OF blijven, OF direct retour! Als binnen 1 week niet duidelijk is of ze mogen blijven is het heel simpel: bij twijfel retour! Wedden dat ze opeens wel kunnen beschikken over de juiste papieren e.d.?
Ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:39 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik schaam me echt voor dit land
Waarom niet een paar honderd van die overlastgevende buitenlanders uitzetten ?
Nee... het is natuurlijk veel makkelijker om zo'n onschuldige jongen de deur te wijzen.
Ik zie het er nog van komen dat die kwal van een Leers over een paar jaar zal zeggen dat hij spijt had van de keuze om Mauro uit te zetten! Echt een uitspraak voor hem.
En dat is dan een man van het CDA
Mag je iemand van 18 dan nog adopteren om hem daarna hier naar toe te halen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:47 schreef popolon het volgende:
Na zo'n tijd, die procedures duren echt veel te lang. Zo'n beetje al z'n herinneringen bestaan uit 'Nederlandse', hij groeide eigenlijk gewoon op in Nederland.
Als die pleegouders voor hem blijven willen zorgen dan misschien een adoptieaanvraag opstarten. Alhoewel dat ook weer jaren zal gaan duren.
Hm ja goed punt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mag je iemand van 18 dan nog adopteren om hem daarna hier naar toe te halen?
Omdat het denk ik gaat om het handhaven van duidelijke regels, om te voorkomen dat je zoveel uitzonderingen moet maken dat je regels overbodig worden (waarom zou die uitzondering immers wel voor Mauro moeten gelden maar voor iemand anders niet?).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:45 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Maar het valt me wel op dat de discussie nu al weer gaat over een onschuldig iemand. Als die Geert dan zo graag van die buitenlanders af wil... waarom worden dan telkens dit soort mensen gepakt ?
Iemand die met 10 jaar op eigen houtje de wereld weet rond te reizen en in Nederland en gezin krijgt is naar mijn idee volwassen en sterker dan menig volwassene.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ik begrijp dat die jongen, nu 18, in 2007 was uitgeprocedeerd. Hoe kun je van een jongen die toen 14-15 jaar was, verwachten dat hij in zijn eentje terugkeert naar een voor hem steeds vreemder land, terwijl zijn ouders hem hebben afgestoten? Kun je zoiets nog humaan noemen? De jongen is goed geïntegreerd, volgt een opleiding, is volledig thuis in Nederland na een moeilijke gewenningsperiode.
Meningen?
Ik ben het met je eens dat er regels moeten zijn. Als we voor iedereen uitzonderingen moeten maken dan wordt het één grote chaos.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat het denk ik gaat om het handhaven van duidelijke regels, om te voorkomen dat je zoveel uitzonderingen moet maken dat je regels overbodig worden (waarom zou die uitzondering immers wel voor Mauro moeten gelden maar voor iemand anders niet?).
Nou ja, het is zo'n beetje hetzelfde verhaal als dat afghaanse meisje van laatst. Ja, als je de poorten op die manier openzet dan zal het vrij makkelijk gaan oplopen in getal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje makkelijk geouwehoer, vanuit je luie stoel in het rijke Nederland?
Onder druk van de PVV wordt er een voorbeeld van hem gemaakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:53 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er regels moeten zijn. Als we voor iedereen uitzonderingen moeten maken dan wordt het één grote chaos.
Maar daarom zuigt dat hele beleid in dat land ook zo verschrikkelijk hard! Er moet gewoon gekeken worden naar welke bijdrage je in dit land levert, en er moet onderscheid gemaakt gaan worden tussen mensen die hier alleen maar komen profiteren en mensen die echt wat proberen toe te voegen aan Nederland.
Was het niet Leers die in 2006 zei dat we creatieve en hardwerkende immigranten nodig hebben ?
Deze jongen scheen daarin potentie te hebben... maar wij doen weer waar we goed in zijn. De andere kant opkijken en mensenlevens kapot maken!
Hoe bedoel je ?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Onder druk van de PVV wordt er een voorbeeld van hem gemaakt.
Wellicht, maar ik vond je insteek nogal cynisch. Alsof het een grove misdaad is om te mikken op een beter leven voor jezelf en je kinderen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou ja, het is zo'n beetje hetzelfde verhaal als dat afghaanse meisje van laatst. Ja, als je de poorten op die manier openzet dan zal het vrij makkelijk gaan oplopen in getal.
Waarom denk je dat die procedures zo lang duren? Beroep op beroep stapelen, ellenlang wachten tot de volgende rechtszaak wordt aangespannen en het verhaal elke keer anders draaien.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:47 schreef popolon het volgende:
Na zo'n tijd, die procedures duren echt veel te lang. Zo'n beetje al z'n herinneringen bestaan uit 'Nederlandse', hij groeide eigenlijk gewoon op in Nederland.
Als die pleegouders voor hem blijven willen zorgen dan misschien een adoptieaanvraag opstarten. Alhoewel dat ook weer jaren zal gaan duren.
quote:De vreemdeling en de pleegouders hebben volgens de minister niet meegewerkt aan het vertrek van de vreemdeling en bovendien hebben zij, nadat de rechtbank het beroep van de vreemdeling ongegrond had verklaard tegen de afwijzing van de asielaanvraag en de weigering hem ambtshalve een verblijfsvergunning regulier te verlenen onder de beperking 'verblijf als alleenstaande minderjarige vreemdeling', ruim tweeënhalf jaar gewacht met het indienen van een aanvraag tot het verlenen van een verblijfsvergunning regulier onder de beperking 'uitoefenen gezinsleven op grond van artikel 8 van het EVRM'.
Onder druk van voornamelijk de PVV wordt het beleid regels zijn regels streng gehandhaafd, Mauro heeft zich technisch gezien niet aan die regels gehouden en moet daar nu dus de gevolgen van dragen.quote:
En wie is daar schuldig aan? De asielzoeker/ouders die gebruik maken van alle mogelijkheden of de overheid die de ruimte ervoor laat?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die procedures zo lang duren? Beroep op beroep stapelen, ellenlang wachten tot de volgende rechtszaak wordt aangespannen en het verhaal elke keer anders draaien.
Voorbeeld uit de uitspraak van de HR
[..]
Ja regels en beleid. Goed dat die regels er zijn... en dat er gewerkt wordt volgens een bepaald beleid. Allemaal nodig om overzicht te houden. Maar dan moet dat beleid wel goed en zeker ook menselijk in elkaar zitten. En dat is waar het aan schort!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Onder druk van voornamelijk de PVV wordt het beleid regels zijn regels streng gehandhaafd, Mauro heeft zich technisch gezien niet aan die regels gehouden en moet daar nu dus de gevolgen van dragen.
Dit is gewoon absurd. Je doet net alsof die jongen zelf op z'n tiende op ontdekkingsreis is gegaan. Hij is door zijn ouders op een vliegtuig gezet, niet wetende wat er zou gebeuren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:51 schreef 3-voud het volgende:
Iemand die met 10 jaar op eigen houtje de wereld weet rond te reizen en in Nederland en gezin krijgt is naar mijn idee volwassen en sterker dan menig volwassene.
Immers, die ouders hadden hem al voor zijn vertrek afgestoten, toch? Zo niet, wordt alles nog twijfelachtiger.
Die kan dus terug. Met zijn jong volwassenheid en de inmiddels aangeleerde Nederlandse kennis en waarden/normen, is hij een onschatbare aanwinst in Angola.
Hij heeft zijn eerste 10 jaar in Angola alleen maar Nederlands met zijn ouders gesproken?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij wordt in Angola als een buitenstaander gezien en spreekt niet of nauwelijks de taal.
Noem jij dan eens een oplossing, rekening houdend met het feit dat we in Nederland geen asielzoekers actief uitzetten? Of ben je ervoor om de politie langs te sturen op de dag na de uitspraak om het kind uit huis te halen en gelijk op het vliegtuig te zetten?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wie is daar schuldig aan? De asielzoeker/ouders die gebruik maken van alle mogelijkheden of de overheid die de ruimte ervoor laat?
Dit. Met zijn MBO-opleiding behoort hij daar waarschijnlijk bij de top 5% van opgeleide mensen. Het zal niet makkelijk zijn in het begin, maar er liggen daar gouden kansen voor hem in de toekomst.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:51 schreef 3-voud het volgende:
Die kan dus terug. Met zijn jong volwassenheid en de inmiddels aangeleerde Nederlandse kennis en waarden/normen, is hij een onschatbare aanwinst in Angola.
Waarom kan een asielzoeker zich altijd wel aanpassen aan Nederland, een totaal vreemde cultuur, maar zichzelf niet weer terug aanpassen aan zijn geboorteland? Is dat een trekje wat je van de Nederlanders leert, eenmaal Nederlands dan is een andere cultuur onmogelijk geworden?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
Verder, zoals je zelf al zegt, beschikt de jongen over Nederlandse kennis, waarden en normen. En daarmee kan hij in Angola juist bar weinig. Hij wordt in Angola als een buitenstaander gezien en spreekt niet of nauwelijks de taal.
Moet je eens voorstellen dat je ergens komt en gelijk te horen krijgt dat je hier niet mag blijven. Vervolgens krijg je pleegouders en advocaten die met jou blijven sleuren van rechtbank naar rechtbank. Elke rechtbank herhaalt dat je niet mag blijven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:08 schreef Specularium het volgende:
Moet je je eens voorstellen dat je vanuit het niks verplicht in China wordt gezet.
Om het daarna maar verder zelf uit te zoeken.
Nou dat dus.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:44 schreef bijdehand het volgende:
Aan de ene kant zou ik zeggen: uitzetten! Maar mocht men voor de keuze staan om in plaats van deze jongen een niet-geïntegreerde crimineel uit te zetten zou ik dat veel liever hebben.
Nee, hij zal in het Portugees of in een inheemse taal zijn opgevoed. Maar als je die taal sinds je 10e nooit meer hebt gesproken en sindsdien alleen nog maar Nederlands spreekt, verwatert zoiets snel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:06 schreef Tocadisco het volgende:
Hij heeft zijn eerste 10 jaar in Angola alleen maar Nederlands met zijn ouders gesproken?
Waarom is een campagne voor iets waarmee jij het niet eens bent "geniepig" ? Er is niks geniepigs aan die campagne.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:06 schreef Confetti het volgende:
Mooi om te zien dat een geniepige PR-campagne niets geholpen heeft.
Oke, laten we even er vanuit gaan dat je gelijk hebt:quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit is gewoon absurd. Je doet net alsof die jongen zelf op z'n tiende op ontdekkingsreis is gegaan. Hij is door zijn ouders op een vliegtuig gezet, niet wetende wat er zou gebeuren.
Dat taalprobleempje heeft ie hier ook overwonnen. Beetje raar dat het omgekeerd geen probleem is.quote:Natuurlijk kan die jongen terug; dat is de vraag niet. De vraag is of zoiets humaan is. Verder, zoals je zelf al zegt, beschikt de jongen over Nederlandse kennis, waarden en normen. En daarmee kan hij in Angola juist bar weinig. Hij wordt in Angola als een buitenstaander gezien en spreekt niet of nauwelijks de taal.
Dat die jongen de pannekoek is van die nieuwe regels waar je ja tegen zegt, maakt niets uit? Wanneer moeten die in gaan dan? Vanaf een aantal gevallen waar jij je gevoel beter bij hebt zitten? Of telt iedereen mee? Dus ook de mensen die menen dat de startdatum elders ligt dan jouw voorkeur? Of zijn die ondergeschikt aan jouw mening omdat jij jezelf humaner vind?quote:Wat regels en uitzonderingen betreft: uiteraard heb je regels nodig en uiteraard moeten de procedures beter en sneller. Maar minister Leers zou maatwerk leveren. Deze nieuwste beslissing is weer genomen met de hete adem van de PVV in de nek en kan rekenen op veel onbegrip binnen grote delen van de CDA-achterban.
Maar je pikt het ook weer erg snel op, je vergeet je moedertaal niet zo heel snel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, hij zal in het Portugees of in een inheemse taal zijn opgevoed. Maar als je die taal sinds je 10e nooit meer hebt gesproken en sindsdien alleen nog maar Nederlands spreekt, verwatert zoiets snel.
Weer hetzelfde antwoord op de vraag waarom hij niet terug kan? Hij kan best terug. En als hij eenmaal daar is, kan hij zich ook best weer aanpassen (hij zal wel moeten, zelfs). De vraag - andermaal - is of zoiets humaan is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:08 schreef Wokkel het volgende:
Waarom kan een asielzoeker zich altijd wel aanpassen aan Nederland, een totaal vreemde cultuur, maar zichzelf niet weer terug aanpassen aan zijn geboorteland? Is dat een trekje wat je van de Nederlanders leert, eenmaal Nederlands dan is een andere cultuur onmogelijk geworden?
Die jongen is het slachtoffer van vele instanties en ja ik vind dat ie moet blijven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:35 schreef L3IPO het volgende:
[..]
En dan nu raar opkijken dat ie weg moet en roepen dat het zielig is omdat ie hier zo lang woont
Dat is net zo humaan als het gesleep van zijn pleegouders terwijl vanaf het begin al duidelijk is geweest dat hij terug moest.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
Het zal hem opnieuw jaren kosten om daar zijn draai weer te vinden. En dat alles terwijl die jongen het ook niet kan helpen dat hij door z'n ouders in een vliegtuig naar Nederland is gezet. Is dat humaan, ja of nee?
Geen idee wat erachter zit. Het gaat er hier niet om dat die ouders worden beloond voor hun daad, maar dat Mauro fatsoenlijk verder kan met zijn leven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:14 schreef 3-voud het volgende:
Oke, laten we even er vanuit gaan dat je gelijk hebt: Wat zit erachter? Werd die knaap te veel qua onderhoud en teerden die ouders op ons softe beleid?
De vraag is of hij daar überhaupt iets kan met de kennis en opleiding die hij in Nederland heeft gehad. Hij gaat niet naar een vergelijkbaar land als België, met een redelijk identieke cultuur als de onze, maar naar een compleet ander land. Hij zal daar (opnieuw) als vreemdeling worden gezien.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:14 schreef 3-voud het volgende:
Dat taalprobleempje heeft ie hier ook overwonnen. Beetje raar dat het omgekeerd geen probleem is. En hij kan juist heel veel. Hij heeft kennis/opleiding genoten die daar in Angola niet beschikbaar is.
Het maakt mij niet uit op welk moment, zolang de procedures maar goed werken en effectief zijn. Mijn punt is dat je altijd uitzonderlijke situaties zult houden, waarin maatwerk is vereist. Je zult altijd het humane aspect in ogenschouw moeten nemen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:14 schreef 3-voud het volgende:
Dat die jongen de pannekoek is van die nieuwe regels waar je ja tegen zegt, maakt niets uit? Wanneer moeten die in gaan dan? Vanaf een aantal gevallen waar jij je gevoel beter bij hebt zitten? Of telt iedereen mee? Dus ook de mensen die menen dat de startdatum elders ligt dan jouw voorkeur? Of zijn die ondergeschikt aan jouw mening omdat jij jezelf humaner vind?
Volgens mij is humaan-zijn niet uit te drukken in getallen of hoeveelheden. Je kunt in principe duizenden mensen toelaten van wie dat helemaal niet zo zeer nodig is. Het gaat erom dat je oog hebt voor schrijnende gevallen en daarnaar handelt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:14 schreef 3-voud het volgende:
Wanneer ben je humaan trouwens? Als je er een paar helpt? 10.000? Of de hele wereld?
Die "paar" of "10.000" zijn we al gepasseerd. Dus wat dat betreft is heel Nederland al humaan genoeg om trots op te wezen. De hele wereld kun je wel vergeten. Zulke stapelbedden bestaan nog niet.
Die verhaaltjes zijn prima te toetsen en dat gebeurt in de praktijk ook. De jurisprudentie in deze zaak is heel anders van toon dan de verhalen in de media. De situatie van Mauro wordt er alleen niet anders van. Hij blijft de jongen die op z'n tiende op het vliegtuig naar Nederland is gezet, hier al acht jaar woont, is ingeburgerd en helemaal opnieuw moet beginnen in Angola.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:14 schreef 3-voud het volgende:
Of blijven we uitzonderingen maken telkens als diegene met snuit op de TV komt en het zielige verhaaltje erbij verteld wordt? Wordt dan de regel omgebogen omdat "Ahw..."? Op die wijze bereik je nooit het punt van startdatum dat de nieuwe regels intreden. De rest die het zwaard van Damocles boven hun hoofd hebben hangen zien hoe wij als landje dit soort gevallen een uitzonderinspositie geven. Wat die doen is allemaal rennen naar de media om die ook uit te buiten.
Eigen verantwoordelijkheid. Er is al lang geleden tegen hem gezegd dat hij hier niet kan blijven. Als je dan de zaak gaat frustreren en het erop aan laat komen is dat niet de schuld van anderen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:16 schreef Flow3r het volgende:
Die jongen is het slachtoffer van vele instanties en ja ik vind dat ie moet blijven.
Niet zijn schuld maar de schuld van een falende overheid en vele zakkenvullers
Vanuit het niks als in dat elke nieuwe gang naar de rechtbank zo'n jongen valse hoop geeft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Moet je eens voorstellen dat je ergens komt en gelijk te horen krijgt dat je hier niet mag blijven. Vervolgens krijg je pleegouders en advocaten die met jou blijven sleuren van rechtbank naar rechtbank. Elke rechtbank herhaalt dat je niet mag blijven.
Oftewel: Hoe bedoel je vanuit het niks?
Omdat ook voor dat kansloos tuig hele horden linkse clubs klaarstaan om thee te zetten, te knuffelen, en te vertellen dat ze een slechte jeugd hebben gehad...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:16 schreef TripleS het volgende:
Waarom kan een heleboel kansloos tuig wel in NL blijven en worden jongeren zoals dit uitgezet?
Die verklaring zou ik graag zien.
Schrijnende gevallen zijn homo's die bij terugkomst in Iran met de strop worden opgewacht. Schrijnende gevallen zijn meisjes die bij terugkomst in Afghanistan in burka worden gehesen en verkocht worden aan oude mannetjes. Schrijnende gevallen zijn zeker niet jongens die zonder problemen terug kunnen keren naar hun geboorteland en daar een leven kunnen opbouwen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij is humaan-zijn niet uit te drukken in getallen of hoeveelheden. Je kunt in principe duizenden mensen toelaten van wie dat helemaal niet zo zeer nodig is. Het gaat erom dat je oog hebt voor schrijnende gevallen en daarnaar handelt.
Beetje dom dan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:36 schreef Specularium het volgende:
Vanuit het niks als in dat elke nieuwe gang naar de rechtbank zo'n jongen valse hoop geeft.
Kan me goed voorstellen dat hij er van uit ging dat hij gewoon mocht blijven.
Zijn moeder woont in Angola. Zijn vader zal wel dood zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:33 schreef utrecht1970 het volgende:
Hoe zit het met die ouders, leven die nog.
Hoezo 'het gesleep van zijn pleegouders' ? Ik snap niet in welk opzicht ze 'slepen' ? Overigens was pas in 2007 duidelijk dat hij niet kon blijven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:23 schreef Wokkel het volgende:
Dat is net zo humaan als het gesleep van zijn pleegouders terwijl vanaf het begin al duidelijk is geweest dat hij terug moest.
En dat laatste is nou juist een kwestie van je beleid op orde hebben. Dus als een kind van die leeftijd in zijn eentje Nederland binnenkomt, zorgen dat -ie snel weer wordt teruggestuurd. Dus de eventuele precedentwerking is prima te voorkomen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:23 schreef Wokkel het volgende:
Zou je dus accepteren dat elk kind wat weigert te vertrekken en hier jarenlang blijft wonen een bijzonder geval is, dan zeg je eigenlijk 'kom naar Nederland voor je 10e levensjaar, je mag sowieso blijven want wij vinden het inhumaan om je na al die jaren uit te zetten'.
Ik vind dat jij het begrip schrijnend verkleint. Het gaat namelijk niet alleen om de situatie die hem in Angola te wachten staat, maar om het gegeven dat het leven van 18-jarige jongen tot twee keer toe overhoop wordt gehaald.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:38 schreef Northside het volgende:
Schrijnende gevallen zijn homo's die bij terugkomst in Iran met de strop worden opgewacht. Schrijnende gevallen zijn meisjes die bij terugkomst in Afghanistan in burka worden gehesen en verkocht worden aan oude mannetjes. Schrijnende gevallen zijn zeker niet jongens die zonder problemen terug kunnen keren naar hun geboorteland en daar een leven kunnen opbouwen.
Als je hiermee begint devalueer je het begrip schrijnend.
Zoals eerder gezegd, het feit dat die pleegouders 2,5 jaar hebben gewacht tot ze een beroep instelden. Daarnaast het gesleep omdat je voordat je bij de HR terecht komt immers al meerdere malen in beroep bent gegaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoezo 'het gesleep van zijn pleegouders' ? Ik snap niet in welk opzicht ze 'slepen' ? Overigens was pas in 2007 duidelijk dat hij niet kon blijven.
Zorgen dat ie snel weer wordt weggestuurd? Hoe pak je dat aan? Geen beroepsmogelijkheden meer? Kind oppakken en op het vliegtuig te zetten? Onderduikadressen invallen?quote:En dat laatste is nou juist een kwestie van je beleid op orde hebben. Dus als een kind van die leeftijd in zijn eentje Nederland binnenkomt, zorgen dat -ie snel weer wordt teruggestuurd. Dus de eventuele precedentwerking is prima te voorkomen.
Mag ik voorbeelden en bronnen? Het huidige (strengere) immigratiebeleid is destijd door Cohen opgesteld en door Verdonk voor het eerst uitgevoerd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Omdat ook voor dat kansloos tuig hele horden linkse clubs klaarstaan om thee te zetten, te knuffelen, en te vertellen dat ze een slechte jeugd hebben gehad...
Hoe ga je dat aan de andere kindertjes in Angola uitleggen? Die druk je op de neus met "Ho ho, jij niet!"?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geen idee wat erachter zit. Het gaat er hier niet om dat die ouders worden beloond voor hun daad, maar dat Mauro fatsoenlijk verder kan met zijn leven.
Tuurlijk kan hij dat. Naar Nederlandse maatstaven wiskunde en natuurkunde ben je al koning in dat land. En zoals gezegd, dat aanpassen is hem hier ook gelukt. Met zijn 10 jaar oude kennis van zaken is dat een kleinere drempel dan zijn aanpassing hier wat een wereld van verschil was.quote:De vraag is of hij daar überhaupt iets kan met de kennis en opleiding die hij in Nederland heeft gehad. Hij gaat niet naar een vergelijkbaar land als België, met een redelijk identieke cultuur als de onze, maar naar een compleet ander land. Hij zal daar (opnieuw) als vreemdeling worden gezien.
Bij elk publieke instantie waar maatwerk wordt toegepast, ontstaan problemen. Kijk naar de bijstand, UWV, gemeenten etc. etc. Misbruik is daar de orde van de dag. En omdat men zo overhoop ligt met humaan zijn, blijven oplossingen uit omdat het beestje bij de naam noemen not done is.quote:Het maakt mij niet uit op welk moment, zolang de procedures maar goed werken en effectief zijn. Mijn punt is dat je altijd uitzonderlijke situaties zult houden, waarin maatwerk is vereist. Je zult altijd het humane aspect in ogenschouw moeten nemen.
Dat schrijnende maakt de media ervan die bezocht is door knaap zelf en ouders/advocaat. Het is dat jij het voor zoete koek aanneemt en je bezwaard voelt. Dat soort mensen zijn altijd slachtoffer van ge(mis)bruik.quote:Volgens mij is humaan-zijn niet uit te drukken in getallen of hoeveelheden. Je kunt in principe duizenden mensen toelaten van wie dat helemaal niet zo zeer nodig is. Het gaat erom dat je oog hebt voor schrijnende gevallen en daarnaar handelt.
Sja, als dat telt: dan terug. En snel ook.quote:Die verhaaltjes zijn prima te toetsen en dat gebeurt in de praktijk ook. De jurisprudentie in deze zaak is heel anders van toon dan de verhalen in de media. De situatie van Mauro wordt er alleen niet anders van. Hij blijft de jongen die op z'n tiende op het vliegtuig naar Nederland is gezet, hier al acht jaar woont, is ingeburgerd en helemaal opnieuw moet beginnen in Angola.
Dat voorlaatste. Als kinderen zonder ouders op Schiphol aankomen, kun je meteen al nagaan dat er iets niet klopt. Meteen op het vliegtuig terug zetten, is humaner en beter dan zo'n kind eerst 4-8 jaar in Nederland houden en dan pas eisen dat hij terugkeert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:45 schreef Wokkel het volgende:
Zorgen dat ie snel weer wordt weggestuurd? Hoe pak je dat aan? Geen beroepsmogelijkheden meer? Kind oppakken en op het vliegtuig te zetten? Onderduikadressen invallen?
Dat dus. Onmiddellijk handelen na onderzoek en niet iemand laten integreren als je toch al besloten hebt dat ie teruggestuurd moet worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat voorlaatste. Als kinderen zonder ouders op Schiphol aankomen, kun je meteen al nagaan dat er iets niet klopt. Meteen op het vliegtuig terug zetten, is humaner en beter dan zo'n kind eerst 4-8 jaar in Nederland houden en dan pas eisen dat hij terugkeert.
Dat is natuurlijk een prutargument. Als asielzoekers naar Nederland kunnen komen, kunnen Marokkanen op het vliegtuig naar Marokko. Wat Marokko daar van vindt is niet ons probleem. Of hey, stuur ze naar Angola. Of Somalie. Criminelen hier houden omdat niemand anders ze wil slaat nergens op.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
Zo lukt het niet om criminele Marokkanen terug te sturen naar Marokko, omdat Marokko weigert om ze op te nemen.
Als je dat onder schrijnend schaart mag NL niemand meer terugsturen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat jij het begrip schrijnend verkleint. Het gaat namelijk niet alleen om de situatie die hem in Angola te wachten staat, maar om het gegeven dat het leven van 18-jarige jongen tot twee keer toe overhoop wordt gehaald.
Mwah, ze lijken allemaal op elkaarquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als we elke asielzoeker een gezicht gaan geven, puilt binnen de kortste keren Nederland uit zijn voegen.
Dus de boodschap die we vanaf nu gaan afgeven is dat het loont om de procedures zoveel mogelijk te frustreren en te vertragen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:00 schreef kalinhos het volgende:
In mijn ogen schiet de regel het doel voorbij als je iemand die perfect geïntegreerd is, goed Nederlands spreekt én een opleiding volgt terugstuurt úit Nederland. Wie help je ermee?
We hebben niks te maken met andere kindertjes in Angola. We hebben te maken met Mauro, die al 8 jaar in Nederland is en voor wie een passende, humane oplossing moet worden gevonden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:49 schreef 3-voud het volgende:
Hoe ga je dat aan de andere kindertjes in Angola uitleggen? Die druk je op de neus met "Ho ho, jij niet!"?
Onzin; zie boven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:49 schreef 3-voud het volgende:
Daarbij wist die knaap al jaren dat blijven er niet in zat. Wat hier gebeurd is dat hij (en zijn pleegouders en advocaat) donders goed weten dat de hele bende over de betreffende minister heen rolt als de media opgezocht wordt. Dus wat te voorspellen is, dat men de media uitbuit, is al gaande. En nog sluit je je ogen voor dit ene gevalletje en geef je de rest van de Angolese kinderen een schop in hun reet.
Je hebt een nogal eendimensionale blik op het feit dat iemand die aan de Nederlandse cultuur gewend is geraakt, zich in een compleet andere cultuur staande moet houden. Hij komt daar echt voor hele andere zaken te staan dan het oplossen van een staartdeling.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:49 schreef 3-voud het volgende:
Tuurlijk kan hij dat. Naar Nederlandse maatstaven wiskunde en natuurkunde ben je al koning in dat land. En zoals gezegd, dat aanpassen is hem hier ook gelukt. Met zijn 10 jaar oude kennis van zaken is dat een kleinere drempel dan zijn aanpassing hier wat een wereld van verschil was.
Je zult mij niet horen zeggen dat misbruik van uitkeringen niet mag worden aangepakt. Maar we hebben het hier niet over een zaak waarbij een asielzoeker de situatie heeft misbruikt. We hebben het over een jongen die als kind - buiten zijn schuld - naar Nederland is gestuurd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:49 schreef 3-voud het volgende:
Bij elk publieke instantie waar maatwerk wordt toegepast, ontstaan problemen. Kijk naar de bijstand, UWV, gemeenten etc. etc. Misbruik is daar de orde van de dag. En omdat men zo overhoop ligt met humaan zijn, blijven oplossingen uit omdat het beestje bij de naam noemen not done is.
Het zijn de feiten die een situatie schrijnend maken. In hoeverre de media dat aandikt, is niet relevant. Aan de werkelijke omstandigheden verandert helemaal niks. Hij is nog steeds op z'n tiende op een vliegtuig naar Nederland gezet, is nog steeds ingeburgerd in Nederland, enzovoort.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:49 schreef 3-voud het volgende:
Dat schrijnende maakt de media ervan die bezocht is door knaap zelf en ouders/advocaat. Het is dat jij het voor zoete koek aanneemt en je bezwaard voelt. Dat soort mensen zijn altijd slachtoffer van ge(mis)bruik.
Dat laatste hadden we dan moeten bedenken toen die jongen hier acht jaar geleden aankwam, niet pas jaren later. Dat de vergelijking tussen 0-10 jaar Angola en 10-18 jaar Nederland niet opgaat, had ik je al uitgelegd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:49 schreef 3-voud het volgende:
Sja, als dat telt: dan terug. En snel ook. Hij woonde immers al langer in Angola. Wat een beesten zijn we dat we zijn ouders meehelpen hem uit zijn leefomgeving te trekken.
Zeker. Maar wat we van Mauro's ouders vinden, is niet zo bijster relevant. We weten verder weinig over die ouders, behalve dat ze in Angola wonen. Ze hebben gefaald in de opvoeding, dan wel een wanhoopsdaad verricht. Er zijn ook mensen die hun baby te vondeling leggen na de geboorte. Of mensen die hun kind ter adoptie afstaan, waarna ze legaal naar Nederland worden gehaald. Dan lopen we ook niet te klagen over falende (biologische) ouders die incapabel zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:49 schreef 3-voud het volgende:
Ouders hebben thuis ook regels. We kunnen allemaal beamen dat als ouders die regels schenden om zo hun kind vrij spel te geven waarbij de zieligheidskaart ingezet is, we die ouders als incapabel bestempelen.
Dat gaat ook niet gebeuren. Maar deze jongen kun je gewoon niet terugsturen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als we elke asielzoeker een gezicht gaan geven, puilt binnen de kortste keren Nederland uit zijn voegen.
Prutargument? Het zijn gewoon feiten. Ik zou het ook graag anders zien, maar dit is momenteel de realiteit. Dien je oplossingen maar in bij politieke partijen; misschien kunnen ze er wat mee. Maar houd Mauro hierbuiten...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is natuurlijk een prutargument. Als asielzoekers naar Nederland kunnen komen, kunnen Marokkanen op het vliegtuig naar Marokko. Wat Marokko daar van vindt is niet ons probleem. Of hey, stuur ze naar Angola. Of Somalie. Criminelen hier houden omdat niemand anders ze wil slaat nergens op.
Mag niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
Dat voorlaatste. Als kinderen zonder ouders op Schiphol aankomen, kun je meteen al nagaan dat er iets niet klopt. Meteen op het vliegtuig terug zetten, is humaner en beter dan zo'n kind eerst 4-8 jaar in Nederland houden en dan pas eisen dat hij terugkeert.
Nederland is gebonden aan allerhande internationale verdragen en eigen wetgeving die dit onmogelijk maken. De ironie is dat hoe zorgvuldiger je de procedures maakt, des te moeilijker het is voor de overheid om op tijd procedures af te ronden, des te meer aanleiding er is voor beroep en des te meer schrijnende gevallen er zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oke. Ik laat het hier bij. Ik heb normaal niet zoveel tijd om zulke lange posts te plaatsen. Maar ik berust me erop dat jij er anders over denkt. Het is niet mijn bedoeling je mening om te draaien en het zal jou ook niet lukken mij anders in te doen zien.quote:
Wat is je probleem? Dat je met je post met de geweldige inhoudelijke bijdrage "quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:07 schreef L3IPO het volgende:
Wat een achterlijke, domme, alleen op slappe sentimenten reagerende hippiebende hierboven zeg
Blij dat jullie niet in de politiek zitten
Kan wel, en dat doen ze dan ook. Terecht.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:08 schreef Specularium het volgende:
Dat gaat ook niet gebeuren. Maar deze jongen kun je gewoon niet terugsturen.
als we hem niet terug kunnen sturen waarom anderen wel? Waarom mag hij wel blijven en andere gevallen niet? Dat lijkt me oneerlijk. Laat ze dan ook allemaal maar blijven. Anders komt het op mij over als willekeur en zal het alleen maar een aanzuigende werking hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren. Maar deze jongen kun je gewoon niet terugsturen.
En regels zijn ook maar afspraken onderling, daar kun je best flexibel mee omgaan zonder dat er een tsunami van raarpratende figuren komt kamperen.
SBS is er mee begonnen toen Verdonk minister was.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:05 schreef Dwersdriever het volgende:
Ophef in de media is geen reden voor een uitzondering.
Omdat hij daar niet mee kan communiceren?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom kan hij niet gewoon terug naar familie in Angola?
Nu overdrijf je.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat hij daar niet mee kan communiceren?
Waarom is het alles of niets?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
als we hem niet terug kunnen sturen waarom anderen wel? Waarom mag hij wel blijven en andere gevallen niet? Dat lijkt me oneerlijk. Laat ze dan ook allemaal maar blijven. Anders komt het op mij over als willekeur en zal het alleen maar een aanzuigende werking hebben.
Ik heb al je reacties gelezen en het heeft gewoon geen zin meer om inhoudelijk op in te gaan, dat hebben anderen al gedaan. Jouw gevoelens / reacties zijn leuk voor een huisvrouwen praatje bij de koffie, maar totaal niet geschikt iets nuttigs mee te kunnen in de politiek / regelgeving.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is je probleem? Dat je met je post met de geweldige inhoudelijke bijdrage "" niet voldoende aandacht krijgt? Dan ga je maar schelden, in de hoop dat je dan die aandacht wel krijgt?
Het werkt willekeur in de hand en dat is precies wat een overheid niet moet willen. Dat heeft soms positieve gevolgen en soms schrijnende gevolgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom is het alles of niets?
Zonder dossierkennis hoor je aan deze jongen dat hij hier thuis is.
Dat zou moeten meespelen in de afweging. Maar op emotie kun je geen wetgeving maken.
Gelukkig niet!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zou moeten meespelen in de afweging. Maar op emotie kun je geen wetgeving maken.
Hij heeft er 10 jaar gewoond. Zijn grondbeginselen ergo belangrijkste levensfase in het opgroei proces en wat dus de grootste impact op iemand leven heeft, heeft zich daar afgespeeld. Is zeker foetsie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij spreekt de taal niet, kent het land en de cultuur niet. Hoezo overdrijf ik?
Het hele asielbeleid drijft op we-worden-overspoeld-door-buitenlanders-sentimenten. Ok, het is nodig, maar om nu te zeggen dat de sentimenten van 1 kant komen ...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:07 schreef L3IPO het volgende:
Wat een achterlijke, domme, alleen op slappe sentimenten reagerende hippiebende hierboven zeg
Blij dat jullie niet in de politiek zitten
Waarom zou je willekeur hanteren. Dat zet de deur op een kier voor veel "schrijnende gevallen".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, daar ligt ook een verantwoordelijkheid van een overheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Dus de boodschap die we vanaf nu gaan afgeven is dat het loont om de procedures zoveel mogelijk te frustreren en te vertragen?
Nope. Het drijft op regels. En die worden telkens bijgesteld op basis van de huidige situatie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:21 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Het hele asielbeleid drijft op we-worden-overspoeld-door-buitenlanders-sentimenten. Ok, het is nodig, maar om nu te zeggen dat de sentimenten van 1 kant komen ...
Ik zou zeggen dat de puberteit juist de levensfase is waarin je gevormd wordt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hij heeft er 10 jaar gewoond. Zijn grondbeginselen ergo belangrijkste levensfase in het opgroei proces en wat dus de grootste impact op iemand leven heeft, heeft zich daar afgespeeld. Is zeker foetsie?
Als je het recht om de te protesteren "procedures te frustreren", waarom zou je dat dan niet doen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Dus de boodschap die we vanaf nu gaan afgeven is dat het loont om de procedures zoveel mogelijk te frustreren en te vertragen?
Een fractieberaad aanvragen, maar niet zeggen of ze wel of niet wil dat Mauro blijft.quote:
Als je bedenkt dat er tussen 1994 en 2000 zo'n 200.000 asielzoekers naar Nederland kwamen, was daar ook wel wat voor te zeggen natuurlijk. Daar kon geen ambtelijke organisatie tegenop.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:21 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Het hele asielbeleid drijft op we-worden-overspoeld-door-buitenlanders-sentimenten. Ok, het is nodig, maar om nu te zeggen dat de sentimenten van 1 kant komen ...
Vreemd hequote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hij heeft er 10 jaar gewoond. Zijn grondbeginselen ergo belangrijkste levensfase in het opgroei proces en wat dus de grootste impact op iemand leven heeft, heeft zich daar afgespeeld. Is zeker foetsie?
Waar komen regels vandaan? Waarom hebben we regels? Naar mijn weten om humaan met elkaar om te gaan. Als dat niet kan door de regels, dan moeten de regels aangepast worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:31 schreef 3-voud het volgende:
Sowieso al raar dat we regels kennen en verwachten dat die nageleefd worden, dit gezin de tijd en kans krijgt het aan te vechten, telkens lik-op-stuk krijgt en het nu daadwerkelijk uitgevoerd moet worden we ineens het publieke debat willen mee laten wegen en ons verzuipen in het zieligheidsgehalte.
Blijkbaar mag je lak aan regels hebben als de humaan bokaal van stal gehaald kan worden.
De huidige staat van het CDA kan niet beter worden gesymboliseerd dan met de woorden én vooral de daden van figuren als Ferrier, Koppejan en Leers. Ze zijn alle drie fel tegen de PVV en hun bizarre opvattingen, maar alle drie te slap om daar naar te handelen. Ferrier en Koppejan lopen in het gelid (fractiediscipline heet dat), Leers doet niks anders dan schipperen, zich excuseren en vooral de PVV niet voor het hoofd stoten. De Grote Blonde Leider, zelf nota bene getrouwd met een buitenlandse vrouw, zou maar eens moeten toezien dat zo'n jongen als Mauro in Nederland mag blijven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Een fractieberaad aanvragen, maar niet zeggen of ze wel of niet wil dat Mauro blijft.
Zwak hoor.
Wat duurde 8 jaar?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:33 schreef Karina het volgende:
Deze jongen is al acht jaar hier, ik vind het harteloos om hem nu terug te sturen naar een familie die hij niet (her)kent.
@3-voud: duurde het bij jou ook 8 jaar?
Mijn oma woonde als kind tot ongeveer haar 10de in Amerika. Ze sprak daar Engels.quote:
Die acht jaar is het gevolg van de zorgvuldigheid die in acht wordt genomen bij asielprocedures en de regels rond minderjarige asielzoekers die onder meer zijn ingegeven door internationale verdragen. De afweging is om minderjarigen maar weg te sturen of procedures stevig in te korten waardoor ze inboeten aan zorgvuldigheid of de huidige situatie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:33 schreef Karina het volgende:
Deze jongen is al acht jaar hier, ik vind het harteloos om hem nu terug te sturen naar een familie die hij niet (her)kent.
Ja, want asielzoekers worden natuurlijk ontzettend blij van die jarenlange onzekerheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Humaan met elkaar omgaan betekent ook dat we geen land ter grootte van Canada hebben waar plek genoeg is, of huisvesting zat om te vullen, een kratten vol geld om weg te geven...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:33 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Waar komen regels vandaan? Waarom hebben we regels? Naar mijn weten om humaan met elkaar om te gaan. Als dat niet kan door de regels, dan moeten de regels aangepast worden.
Die onzekerheid was er niet. Uitspraak was: terug.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want asielzoekers worden natuurlijk ontzettend blij van die jarenlange onzekerheid.
hallo gevangenen hebben ook rechten hoorquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:43 schreef Bastard het volgende:
Ik vind dit dus echt asociaal beleid.
Wat moet die jongen nou na 8 jaar in dat land? Wat kan hij daar weer opbouwen?
Hij is gewoon de dupe van een beleid naar mijn idee, kan er niet een harteloze crimineel het land uitgezet worden ipv hem? We hebben er vast nog wel wat in de cel zitten..
Misschien is ze nooit meer teruggegaan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:37 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Mijn oma woonde als kind tot ongeveer haar 10de in Amerika. Ze sprak daar Engels.
Als volwassene kon ze op een duur alleen nog maar een paar woordjes Engels.
Een uitzondering maken voor kinderen kan altijd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Humaan met elkaar omgaan betekent ook dat we geen land ter grootte van Canada hebben waar plek genoeg is, of huisvesting zat om te vullen, een kratten vol geld om weg te geven...
M.a.w. het is gezien jouw beleving ook humaan met de bestaande bevolking rekening te houden.
Aangezien er al zoveel ons land binnen gestroomd zijn hebben we regels nodig dit in te perken. Deze knul is het eerste slachtoffer. Slik die keutel door, er volgen er nog veel meer.
die worden ook volwassen en hij is toch al 18 dus is het geen kind meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:49 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Een uitzondering maken voor kinderen kan altijd.
Ferrier spant de kroon. Zonder haar eigen mening bekend te maken een fractieberaad aanvragen . Zou ze wachten tot de alle anderen zich uitgesproken hebben en dan dwars gaan liggen? Daar zie ik haar wel voor aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De huidige staat van het CDA kan niet beter worden gesymboliseerd dan met de woorden én vooral de daden van figuren als Ferrier, Koppejan en Leers. Ze zijn alle drie fel tegen de PVV en hun bizarre opvattingen, maar alle drie te slap om daar naar te handelen. Ferrier en Koppejan lopen in het gelid (fractiediscipline heet dat), Leers doet niks anders dan schipperen, zich excuseren en vooral de PVV niet voor het hoofd stoten. De Grote Blonde Leider, zelf nota bene getrouwd met een buitenlandse vrouw, zou maar eens moeten toezien dat zo'n jongen als Mauro in Nederland mag blijven.
No shit, Sherlock, als hij niet anders kan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is ze nooit meer teruggegaan?
Als Mauro teruggaat leert hij zijn taal wel snel weer aan hoor. Tot zijn tiende heeft hij het gesproken, dus dat komt wel weer terug.
Waarschijnlijk wel, want uiteindelijk loont het in de meeste gevallen, dat gerek.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want asielzoekers worden natuurlijk ontzettend blij van die jarenlange onzekerheid.
Dat is vrij gebruikelijk. Je gaat niet vóór een vergadering alvast je mening in de media rondtoeteren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ferrier spant de kroon. Zonder haar eigen mening bekend te maken een fractieberaad aanvragen .
Dat lukt regelmatig. Dit is gewoon een schrijnend geval. Niemand wordt er beter van als we hier de "befehl ist befehl!"-mentaliteit hanteren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
Blijf erbij dat dit natuurlijk waanzin is, illegale criminelen wil men met alle geweld hier houden en dréigt er eens eentje uitgezet te worden wordt er meteen met mensenrechten geschermd en op de een of andere manier lukt het nooit om ze het land weer uit te krijgen.
Ik vind niet, ondanks dat het terecht is afgewezen, dat je een persoon na 8 jaar met droge ogen kan uitzetten. Dan faalt het systeem en de mensen zijn de dupe.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
hallo gevangenen hebben ook rechten hoor![]()
die kan je niet omdat ze daar zitten zo maar even het land uit gooien het is geen Cuba hier hoor
En wat mijn betreft vind ik het humaan als er nog eens naar deze zaak gekeken wordt en de uitspraak daarvan gewoon hard toe passen .
Dus als de rechtszaken voor asiel aanvraag goed zijn gegaan en dus terecht is afgewezen vind ik dat hij gewoon terug moet en zo niet maar er gewoon voor de laatste keer eens goed naar gekeken worden en die uitslag is dan bindend.
Mwah, dat is de vraag.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, want uiteindelijk loont het in de meeste gevallen, dat gerek.
Ja, dus?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:51 schreef Gattaca het volgende:
[..]
No shit, Sherlock, als hij niet anders kan.
Jij zou gelijk zeggen "oh sorry, je hebt gelijk, ja, ik ga terug en gooi mijn hele leven om en zeg al m'n vrienden en familieleden vaarwel"? Terwijl de rechten om te blijven procederen je op een presenteerblaadje worden aangereikt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die onzekerheid was er niet. Uitspraak was: terug.
Die onzekerheid nadien kwam door hem zelf door het idee van een "kans" te scheppen door te blijven procederen. Daar is het in gefaald.
Het had "ja" of "nee" kunnen worden. Enkel accepteren sommigen die "ja/nee"-kans met als uitkomst enkel "ja"
Als nazi gedrag wegzetten niet inderdaad.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lukt regelmatig. Dit is gewoon een schrijnend geval. Niemand wordt er beter van als we hier de "befehl ist befehl!"-mentaliteit hanteren.
Nope, fact.quote:
Dat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als nazi gedrag wegzetten niet inderdaad.
Maar wel regels zijn regels. Doen we dat niet, grijpt elke kansloze het aan om de boel te draaien en geef je naast ons weggeef mentaliteit een nog grote aanzuigwerking.
Dat doet Geert niet, want deze jongen heeft een kleurtje dat hem (en zijn discipelen) niet aanstaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De huidige staat van het CDA kan niet beter worden gesymboliseerd dan met de woorden én vooral de daden van figuren als Ferrier, Koppejan en Leers. Ze zijn alle drie fel tegen de PVV en hun bizarre opvattingen, maar alle drie te slap om daar naar te handelen. Ferrier en Koppejan lopen in het gelid (fractiediscipline heet dat), Leers doet niks anders dan schipperen, zich excuseren en vooral de PVV niet voor het hoofd stoten. De Grote Blonde Leider, zelf nota bene getrouwd met een buitenlandse vrouw, zou maar eens moeten toezien dat zo'n jongen als Mauro in Nederland mag blijven.
Dit is in mijn ogen zeker geen schrijnend geval. Misschien populair om te roepen, maar ik herhaal mijn eerdere stelling dat je met dit soort uitspraken het begrip schrijnend devalueert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:53 schreef Xa1pt het volgende:
Dat lukt regelmatig. Dit is gewoon een schrijnend geval. Niemand wordt er beter van als we hier de "befehl ist befehl!"-mentaliteit hanteren.
Ik zou, als ik die knaap was, exact hetzelfde doen. Maar ik ben die jongen niet, jij ook niet. Zijn belangen zijn de mijne en de jouwe niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:55 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Jij zou gelijk zeggen "oh sorry, je hebt gelijk, ja, ik ga terug en gooi mijn hele leven om en zeg al m'n vrienden en familieleden vaarwel"? Terwijl de rechten om te blijven procederen je op een presenteerblaadje worden aangereikt?
Regels zijn regelsquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als nazi gedrag wegzetten niet inderdaad.
Maar wel regels zijn regels. Doen we dat niet, grijpt elke kansloze het aan om de boel te draaien en geef je naast ons weggeef mentaliteit een nog grote aanzuigwerking.
Hij zal de taal wel moeten spreken als hij terug gaat. En anders Engels, dat spreken ze overal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:55 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat je het moet doen.
Je emotie zit er teveel tussen. Met onderbuik kun je geen land besturen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Regels zijn regelsik zou me doodschamen om het uitvoeren van deze zogenoemde regels. Dit zijn fuckups.
Ja dat zal het vast wezen. Regel is regel want zo zijn ze opgesteld.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je emotie zit er teveel tussen. Met onderbuik kun je geen land besturen.
En ik zou me doodschamen als ik als serieus journalist of programmamaker dit soort 'nieuws' de wereld in moest brengen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:00 schreef Bastard het volgende:
Regels zijn regelsik zou me doodschamen om het uitvoeren van deze zogenoemde regels. Dit zijn fuckups.
Inderdaad, regels zijn regels. Voor alles.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat zal het vast wezen. Regel is regel want zo zijn ze opgesteld.
Kromme regel naar mijn mening alleen.
Nee het stukje humaniteit van mens tot mens is aan het woord.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Inderdaad, regels zijn regels. Voor alles.
Enkel je onderbuik/emotie vind het niks. Je knuffelgehalte is aan het woord.
Hoezo?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Northside het volgende:
[..]
En ik zou me doodschamen als ik als serieus journalist of programmamaker dit soort 'nieuws' de wereld in moest brengen.
Met rassenhaat wel?.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je emotie zit er teveel tussen. Met onderbuik kun je geen land besturen.
Al genoeg over gepost. Lees maar terug.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee het stukje humaniteit van mens tot mens is aan het woord.
Na 8 jaar kan je niet iemand meer uitzetten naar mijn mening, zeker niet zo'n jonge knul die hier echt zn bestaan aan het opbouwen is, kun je niet in the middle of nowhere kwakken, kijk eens puur zo naar die situatie en zeg dan met droge ogen dat het zn verdiende uitkomst is. Of is het misschien een fout in regelgeving denk je? Zeg het maar.
"Regels zijn regels" is een dooddoener. Dat kun je bij iedere discussie wel zeggen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Inderdaad, regels zijn regels. Voor alles.
Enkel je onderbuik/emotie vind het niks. Je knuffelgehalte is aan het woord.
Oke. Ik ga wel links rijden vanaf nu. Zodra de eerst volop in me knalt ga jij me verdedigen, okay? Is vast wel een draai aan te geven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:10 schreef Gattaca het volgende:
[..]
"Regels zijn regels" is een dooddoener. Dat kun je bij iedere discussie wel zeggen.
Nauturlijk niet, want PVV-ers zijn 'fout'. Je weet toch?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:09 schreef 3-voud het volgende:
Maar goed, je onderbuik mag bevestigd worden om die knaap hier te houden. Mogen de onderbuiken van de PVV'ers dan ook bevestigd worden voor hun wensen?
Nee, omdat er een hele duidelijke reden is waarom je niet links mag rijden. En het is ook niet verschrikkelijk om niet links te mogen rijden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke. Ik ga wel links rijden vanaf nu. Zodra de eerst volop in me knalt ga jij me verdedigen, okay? Is vast wel een draai aan te geven.
En als ik niet win, breek jij het land af.
En als we nu een uitzondering maken? Wat zeggen we dan tegen de volgende? En tegen iemand die na 7,5 jaar wordt uitgezet? En tegen iemand die 'pas' 7 jaar hier is?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:10 schreef Gattaca het volgende:
"Regels zijn regels" is een dooddoener. Dat kun je bij iedere discussie wel zeggen.
Per definitie. En racist ook nog. Allemaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nauturlijk niet, want PVV-ers zijn 'fout'. Je weet toch?
Het is meer het op jonge leeftijd alleen gekomen zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:16 schreef Northside het volgende:
[..]
En als we nu een uitzondering maken? Wat zeggen we dan tegen de volgende? En tegen iemand die na 7,5 jaar wordt uitgezet? En tegen iemand die 'pas' 7 jaar hier is?
Geen regels = willekeur.
Ik ben het grotendeels met jou eens.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Per definitie. En racist ook nog. Allemaal.
En ze stinken, niet te vergeten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Per definitie. En racist ook nog. Allemaal.
Och. Als de regels van het spel goed uitkomen is het prima, als de regels van het spel tot een verlies lijden dan is het ineens een non-argument?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:10 schreef Gattaca het volgende:
[..]
En als ze met zijn 2en komen, wat dan? Mag je er dan wel 1 terugsturen ? Of alle 2? Of geen? En als ze met zijn 4en komen, en ze zijn hier 7 jaar? Wat doen je dan? En als ze.............je snapt de redenatie vast wel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Het is meer het op jonge leeftijd alleen gekomen zijn.
Er is ook een duidelijke reden waarom Mauro terug moet. Die regel staat je alleen niet aan. Dat is toch hetzelfde?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:15 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Nee, omdat er een hele duidelijke reden is waarom je niet links mag rijden. En het is ook niet verschrikkelijk om niet links te mogen rijden.
4 kinderen die tegelijkertijd in een pleeggezin komen ... zeg nou zelf ... hoe vaak komt dat nou voor.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En als ze met zijn 2en komen, wat dan? Mag je er dan wel 1 terugsturen ? Of alle 2? Of geen? En als ze met zijn 4en komen, en ze zijn hier 7 jaar? Wat doen je dan? En als ze.............je snapt de redenatie vast wel.
Slappe regel. Ik rijd veel beter links. Heb de eerste 10 jaar in Engeland gewoond.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:15 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Nee, omdat er een hele duidelijke reden is waarom je niet links mag rijden. En het is ook niet verschrikkelijk om niet links te mogen rijden.
Waarom dan? Waarom moet iemand terug die van kind af aan het onderdeel is van een Nederlands gezin?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is ook een duidelijke reden waarom Mauro terug moet. Die regel staat je alleen niet aan. Dat is toch hetzelfde?
Het hoeft maar 1 keer voor te komen om een uitzondering te zijn en in de media te komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:21 schreef Gattaca het volgende:
[..]
4 kinderen die tegelijkertijd in een pleeggezin komen ... zeg nou zelf ... hoe vaak komt dat nou voor.
Succes.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Slappe regel. Ik rijd veel beter links. Heb de eerste 10 jaar in Engeland gewoond.
En nogmaals, dit slappe geouwehoer kun je ook hier toepassen. Beetje goochelen met woorden en je hebt zo een dijk van een zieligheidgehalte te pakken. De media er nog even bijslepen...
De reden is inderdaad duidelijk: verkeerde kleur.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is ook een duidelijke reden waarom Mauro terug moet. Die regel staat je alleen niet aan. Dat is toch hetzelfde?
Dus je weigert? Dan is je beweegreden hier wel duidelijk.quote:
Wat weiger ik? Ik wens je succes. Maar ik denk niet dat veel mensen het met je eens zijn dat het zo belangrijk is om links te mogen rijden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus je weigert? Dan is je beweegreden hier wel duidelijk.
Asielgronden breng je mee uit je land van oorsprong, die creeer je niet in het land van bestemming.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:22 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Waarom dan? Waarom moet iemand terug die van kind af aan het onderdeel is van een Nederlands gezin?
Dus alleen op basis van kleur mag men hier al verblijven als het aan jou ligt? Tsja, ik weet niet of je 1 miljard chinezen, 600 miljoen afrikanen en 300 miljoen Mexicanen in Nederland wil herbergen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:22 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
De reden is inderdaad duidelijk: verkeerde kleur.
Leg me eens uit wat kleur met deze hele zaak te maken heeft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:22 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
De reden is inderdaad duidelijk: verkeerde kleur.
Prima toch? Dat is waar regelgeving voor is. In dit geval is er ook regelgeving omtrend Mauro, en ook dat heeft weinig zin om aan te vechten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:23 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Wat weiger ik? Ik wens je succes. Maar ik denk niet dat veel mensen het met je eens zijn dat het zo belangrijk is om links te mogen rijden.
Je laat me dus stikken omdat ik niet hetzelfde zielige ventje ben als die Angolees.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:23 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Wat weiger ik? Ik wens je succes. Maar ik denk niet dat veel mensen het met je eens zijn dat het zo belangrijk is om links te mogen rijden.
Wat mij betreft wel: en nu?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:24 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Asielgronden breng je mee uit je land van oorsprong, die creeer je niet in het land van bestemming.
Omdat ik het probleem niet zie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je laat me dus stikken omdat ik niet hetzelfde zielige ventje ben als die Angolees.
Omdat we in een kutland wonen, ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima toch? Dat is waar regelgeving voor is. In dit geval is er ook regelgeving omtrend Mauro, en ook dat heeft weinig zin om aan te vechten.
Zullen we vanavond naar de kroeg om het vertrek van Mauro te vieren? Beetje slingers enzo, biertje erbij, gebak.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:25 schreef Bastard het volgende:
Dat oprecht blij zijn dan ook van sommige mensen dat de regels hoe dan ook uitgevoerd worden. Dit land en samenleving
Heb mijn portie weer gehad vandaag.
Die ga ik nog krijgen dan. Rijbewijs ingevorderd.quote:
Ik wens je veel succes, maar dat lukt je niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die ga ik nog krijgen dan. Rijbewijs ingevorderd.
Maar ik maak mezelf heel zielig en plak de knipsels zo bij elkaar dat het links rijden van me een noodzaak is en dat Nederland hierop moet inspelen. En ik verlang van je dat je het opneemt voor me. Al is het maar omdat ik zielig ben.
In Nederland is een hetze ontstaan tegen alles wat anders is en er anders uit ziet. En we hebben nu een regering die door de onderbuikgevoelens van veel mensen in het zadel is geholpen.Om de aanhang een koekje te geven (voordat ze weer genaaid worden), gooien ze er nog even een zwarte uit. Kan het volk weer rustig gaan slapen en dromen van een blanke samenleving.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Leg me eens uit wat kleur met deze hele zaak te maken heeft.
Gebruikte jij maar meer condooms.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:29 schreef OreO het volgende:
Nederland is vol, stuur maar lekker terug.
Sja, dat zouden we eigenlijk ook moet zeggen op al die procedeerpogingen van deze knaap. Immers, de regels zijn gehanteerd en de uitspraak bleef onveranderd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:29 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes, maar dat lukt je niet.
Aha. Zo had ik het nog niet bekeken, droom je vaker met je ogen open?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:30 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
In Nederland is een hetze ontstaan tegen alles wat anders is en er anders uit ziet. En we hebben nu een regering die door de onderbuikgevoelens van veel mensen in het zadel is geholpen.Om de aanhang een koekje te geven (voordat ze weer genaaid worden), gooien ze er nog even een zwarte uit. Kan het volk weer rustig gaan slapen en dromen van een blanke samenleving.
Je hele vergelijking is ook zo krom als een hoepel verder maar dat niet uit, om er in mee te gaan zal je eerst 8 jaar moeten vechten om aan te tonen dat jij toch echt heel erg zielig bent, maar uiteindelijk krijg je dan nog steeds levenslang. Dat is een beetje de uitkomst als je het vergelijkbaar wilt maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die ga ik nog krijgen dan. Rijbewijs ingevorderd.
Maar ik maak mezelf heel zielig en plak de knipsels zo bij elkaar dat het links rijden van me een noodzaak is en dat Nederland hierop moet inspelen. En ik verlang van je dat je het opneemt voor me. Al is het maar omdat ik zielig ben.
Mijn fantasie laat me wat in de steek.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je hele vergelijking is ook zo krom als een hoepel
Eh, nee?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, dat zouden we eigenlijk ook moet zeggen op al die procedeerpogingen van deze knaap.
Nee je fantasie doet het prima volgens mij hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mijn fantasie laat me wat in de steek.
Maakt niet uit. Rode draad is hetzelfde.
Wat raar dat de Hoge Raad hier dan geen rekening mee heeft gehouden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef remlof het volgende:
Een kind dat al negen jaar in je land verblijft uitzetten is in strijd met verschillende VN-verdragen. Als Mauro naar het Europees Hof stapt moet Leers zo bakzeil halen en dat weet ie zelf ook wel.
En waarom is dat dan een argument?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Gattaca het volgende:
Het is meer het op jonge leeftijd alleen gekomen zijn.
Misschien doen ze het expres, om Wilders te laten zien dat wat hij wil gewoon niet kan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:39 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat raar dat de Hoge Raad hier dan geen rekening mee heeft gehouden.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:40 schreef Northside het volgende:
[..]
En waarom is dat dan een argument?
Nou, zo'n jongen nestelt zich hier en raakt gewend aan de Nederlandse situatie. Het is dan ietwat wrang om hem na al die jaren alsnog het land uit te trappen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:40 schreef Northside het volgende:
[..]
En waarom is dat dan een argument?
quote:
Volgens mij heb jij ooit ergens een opmerking gemaakt over rassenvermenging hier op fok en hoe fout dat is ...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:42 schreef Northside het volgende:
[..]voor jou sentimentele bullshit ja. Is het leven van die jongen in gevaar als hij terug moet naar Angola? Nee. Goed zo, dan is het geen schrijnend geval en kan hij morgen op het vliegtuig.
Alle bontkraagjes terug naar Bontkragistanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:43 schreef betyar het volgende:
Terug ja, dadelijk wordt het ook zo'n bontkraag crimineel!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij is vanaf z'n 10de hier!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:44 schreef DrDentz het volgende:
Hij is Nederland waarschijnlijk ook wel aan het romantiseren nu, zó veel beter dan in Angola kan het hier ook weer niet zijn. Het weer is daar sowieso wel lekkerder lijkt me.
Herhaling: dus de procedures frustreren moet beloond worden? Als het mij lukt om de procedures zo lang mogelijk te rekken moet dat een grond voor uitzondering worden?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, zo'n jongen nestelt zich hier en raakt gewend aan de Nederlandse situatie. Het is dan ietwat wrang om hem na al die jaren alsnog het land uit te trappen.
Ik corrigeer je, dat kan ik namelijk niet geweest zijn. Daar sta ik helemaal niet achter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:45 schreef Gattaca het volgende:
Volgens mij heb jij ooit ergens een opmerking gemaakt over rassenvermenging hier op fok en hoe fout dat is ...
Speelt dat voor jou ook mee bij dit issue?
Als ik het mis heb, corrigeer me.
Herhaling: waarom zou hij dat niet doen in zijn rechtspositie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Herhaling: dus de procedures frustreren moet beloond worden?
Ik zou het raar vinden als jij dat niet zou doen in zo'n situatie, als er zo veel op het spel staat.quote:Als het mij lukt om de procedures zo lang mogelijk te rekken moet dat een grond voor uitzondering worden?
ok, excusesquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:47 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik corrigeer je, dat kan ik namelijk niet geweest zijn. Daar sta ik helemaal niet achter.
Welke VN verdragen precies? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef remlof het volgende:
Een kind dat al negen jaar in je land verblijft uitzetten is in strijd met verschillende VN-verdragen. Als Mauro naar het Europees Hof stapt moet Leers zo bakzeil halen en dat weet ie zelf ook wel.
Maar dan kan ie tenminste tegen Geert zeggen dat ie het heeft geprobeerd
Hoezo worden procedures gefrustreerd? Hij heeft gewoon het recht om in beroep te gaan. Dat valt niet onder de noemer 'frustreren'.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Herhaling: dus de procedures frustreren moet beloond worden? Als het mij lukt om de procedures zo lang mogelijk te rekken moet dat een grond voor uitzondering worden?
Tuurlijk mag hij dat doen. Geen probleem mee. Alleen moet het voor Nederland geen reden zijn om dan alsnog maar in te stemmen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:47 schreef Gattaca het volgende:
Herhaling: waarom zou hij dat niet doen in zijn rechtspositie?
Ik zou het raar vinden als jij dat niet zou doen in zo'n situatie, als er zo veel op het spel staat.
Jij staat niet achter rassenvermenging?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:47 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik corrigeer je, dat kan ik namelijk niet geweest zijn. Daar sta ik helemaal niet achter.
Het punt blijft staan. Zoveel mogelijk in bezwaar gaan is GEEN reden om een verblijfsvergunning toe te kennen en zou dat ook nooit mogen zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
Hoezo worden procedures gefrustreerd? Hij heeft gewoon het recht om in beroep te gaan. Dat valt niet onder de noemer 'frustreren'.
Verdrag inzake de rechten van het kind, aangenomen door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op 20 november 1989.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke VN verdragen precies? Ben ik wel benieuwd naar
Daarbij ook melding maken dat 'het zo lang duurt om uitsluitsel te krijgen' dus ook geen grond is om hier te mogen blijven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Het punt blijft staan. Zoveel mogelijk in bezwaar gaan is GEEN reden om een verblijfsvergunning toe te kennen en zou dat ook nooit mogen zijn.
Niet puur en alleen omdat hij 8 jaar lang heeft weten te procederen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:52 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Nee, want "het mag niet beloond worden".
Je haalt dingen door elkaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:52 schreef Gattaca het volgende:
Nee, want "het mag niet beloond worden".
Wat is precies de leeftijdscategorie waarvoor deze rechten gelden? Is dat tot 18 jaar?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Verdrag inzake de rechten van het kind, aangenomen door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op 20 november 1989.
Knaap is ook niet direct uitgezet maar medegedeeld dat ie op zijn 18de terug moet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Verdrag inzake de rechten van het kind, aangenomen door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op 20 november 1989.
Dat land bestaat helemaal niet. Ooh wacht dat creëren we wel even.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Alle bontkraagjes terug naar Bontkragistan
Ik zie dat anders. Als je zo'n knaap buiten de deur wilde houden, dan had je hem tegen moeten houden bij de grens. Nu woont hij hier, klaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Het punt blijft staan. Zoveel mogelijk in bezwaar gaan is GEEN reden om een verblijfsvergunning toe te kennen en zou dat ook nooit mogen zijn.
Omdat ie dacht dat hij zich in een beschaafd gastvrij land bevond, denk ik.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Knaap is ook niet direct uitgezet maar medegedeeld dat ie op zijn 18de terug moet.
Volgens de regels heeft zich 2.5 jaar kunnen voorbereiden. In contact komen met de ouders, zich verdiepen in de huidige situatie in Angola, werk zoeken, huisvesting regelen, instanties inschakelen, lunchpakket klaarmaken...
Hij was drukker met wat anders, zo blijkt. Hij ging er al van uit dat ie kon blijven. Hoe zou dat komen?
Had hij nog mogelijkheden om in hoger beroep te gaan dan, in die 2.5 jaar?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Knaap is ook niet direct uitgezet maar medegedeeld dat ie op zijn 18de terug moet.
Volgens de regels heeft zich 2.5 jaar kunnen voorbereiden. In contact komen met de ouders, zich verdiepen in de huidige situatie in Angola, werk zoeken, huisvesting regelen, instanties inschakelen, lunchpakket klaarmaken...
Hij was drukker met wat anders, zo blijkt. Hij ging er al van uit dat ie kon blijven. Hoe zou dat komen?
Neuh, omdat ze om zich heen kijkend weten dat met de media erbij je zo grote scharen meehuilers te pakken hebt en dat voordelig uitpakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ie dacht dat hij zich in een beschaafd gastvrij land bevond, denk ik.
Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven. Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh, omdat ze om zich heen kijkend weten dat met de media erbij je zo grote scharen meehuilers te pakken hebt en dat voordelig uitpakt.
Das wel een erg radicale oplossing. En ook dan zie ik genoeg beren op de weg. Daarnaast woont hij hier niet, hij heeft tijdelijk asiel gekregen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie dat anders. Als je zo'n knaap buiten de deur wilde houden, dan had je hem tegen moeten houden bij de grens. Nu woont hij hier, klaar.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven. Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.
Dat mag niet. Je mag een 10 jarig joch dat in z'n eentje op Schiphol arriveert niet terugsturen. Regels zijn regels.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zie dat anders. Als je zo'n knaap buiten de deur wilde houden, dan had je hem tegen moeten houden bij de grens. Nu woont hij hier, klaar.
Tuurlijk. zoalng je maar het pad van de normale rechtsgang bewandeld.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven.
Bullshit, in de prullenbak ermee.quote:Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.
Ach, laat die jongen toch lekker. Vooral als het om kinderen gaat, moeten we de teugel wat laten vieren, wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das wel een erg radicale oplossing. En ook dan zie ik genoeg beren op de weg. Daarnaast woont hij hier niet, hij heeft tijdelijk asiel gekregen.
Das lastig. Men wil namelijk afwijken van regels.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat mag niet. Je mag een 10 jarig joch dat in z'n eentje op Schiphol arriveert niet terugsturen. Regels zijn regels.
Serieus, de emotiekaart?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven. Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.
Wat een bizarre redenering.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien doen ze het expres, om Wilders te laten zien dat wat hij wil gewoon niet kan.
Mja het blijft een precaire situatie, ik ben niet onverdeeld tegen het blijven van die jongen, maar ben bang voor de aanzuigende werking van dit soort uitzonderingen; het is tegenwoordig lonend om zoveel mogelijk stampij in de media te maken in de hoop dat een Tweede Kamerlid het oppikt en vragen gaat stellen. Die tactiek vind ik een beetje jammer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, laat die jongen toch lekker. Vooral als het om kinderen gaat, moeten we de teugel wat laten vieren, wat mij betreft.
Wat een slechte en onsympathieke opmerking.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik kan me inleven. Zouden meer mensen moeten proberen.
Het heeft vrij weinig met inlevingsvermogen te maken, plus dat je nu een beetje op de man begint te spelen. Beetje een zwaktebod van je om het zo te stellen, plus het helpt een prima discussie om zeep. Als je geen mod was geweest had ik er een TR voor gemaakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een knaap die hier al jaren woont. Die aanzuigende werking kun je tegengaan door de deur zoveel mogelijk dicht te houden voor nieuwkomers. Let wel: ik heb zelf niet zoveel problemen met de komst van buitenlanders, maar omdat een groot deel van de bevolking minder immigratie wil, is de beste optie om de deur dicht te houden (indien mogelijk). Ingezetenen verdienen mijns inziens een andere behandeling. Noem ze geluksvogels, maar so be it.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja het blijft een precaire situatie, ik ben niet onverdeeld tegen het blijven van die jongen, maar ben bang voor de aanzuigende werking van dit soort uitzonderingen; het is tegenwoordig lonend om zoveel mogelijk stampij in de media te maken in de hoop dat een Tweede Kamerlid het oppikt en vragen gaat stellen. Die tactiek vind ik een beetje jammer.
Oh, ik dacht dat hij 18 was? Maar ja, kind klinkt beter in deze discussie natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, laat die jongen toch lekker. Vooral als het om kinderen gaat, moeten we de teugel wat laten vieren, wat mij betreft.
Hij kwam hier als kind heen. Mauro woont sinds zn tiende in Nederland, meen ik?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat hij 18 was? Maar ja, kind klinkt beter in deze discussie natuurlijk.
Die deur kan helaas niet dicht, door de EU. Tel daarbij op dat je ellenlange bezwaren kan indienen die zichzelf als het ware voortslepen, en er zal nooit sprake zijn van een 'dichte deuren' beleid. Daarom zal je altijd dit soort situaties houden; asielzoekers die een heel leven opgebouwd hebben omdat ze niet verwachten uitgezet te worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een knaap die hier al jaren woont. Die aanzuigende werking kun je tegengaan door de deur zoveel mogelijk dicht te houden voor nieuwkomers. Let wel: ik heb zelf niet zoveel problemen met de komst van buitenlanders, maar omdat een groot deel van de bevolking minder immigratie wil, is de beste optie om de deur dicht te houden (indien mogelijk). Ingezetenen verdienen mijns inziens een andere behandeling. Noem ze geluksvogels, maar so be it.
Op de man spelen? Ik sprak in het algemeen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig met inlevingsvermogen te maken, plus dat je nu een beetje op de man begint te spelen. Beetje een zwaktebod van je om het zo te stellen, plus het helpt een prima discussie om zeep. Als je geen mod was geweest had ik er een TR voor gemaakt.
Zie hier de macht van de media.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Net op het nieuws: de Tweede Kamer praat morgen verder over deze uitgeprocedeerde. WTF? Waarom houden 150 kamerleden zich twee dagen lang bezig met individuele gevallen? De rechter heeft toch duidelijk uitspraak gedaan, daarmee zou het klaar moeten zijn.
Daarom schreef ik ook dat de deur zoveel mogelijk dicht moet. Dat is immers wat een deel van de bevolking graag wil. Je kunt niet voorkomen dat er altijd een aantal gevallen doorheen komen. En dat geeft ook niet, wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die deur kan helaas niet dicht, door de EU. Tel daarbij op dat je ellenlange bezwaren kan indienen die zichzelf als het ware voortslepen, en er zal nooit sprake zijn van een 'dichte deuren' beleid. Daarom zal je altijd dit soort situaties houden; asielzoekers die een heel leven opgebouwd hebben omdat ze niet verwachten uitgezet te worden.
Dat vind ik ook onzin, hij kan nog naar het Europese Hof stappen, laat hem dat maar doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Net op het nieuws: de Tweede Kamer praat morgen verder over deze uitgeprocedeerde. WTF? Waarom houden 150 kamerleden zich twee dagen lang bezig met individuele gevallen? De rechter heeft toch duidelijk uitspraak gedaan, daarmee zou het klaar moeten zijn.
Nee, je sprak in het algemeen over de mensen die het besluit van de uitzetting begrijpen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Op de man spelen? Ik sprak in het algemeen.
Wat een hypocriet ben jij toch met dat selectieve inleven. Door jouw egoïsme leven miljarden Mauro's in bittere armoede. Als jij werkelijk oprecht bent dan lever je nu 99% van je salaris in.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Verlang je nu van remlof dat ie consequent is? Ik ga er even voor zitten...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:15 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Wat een hypocriet ben jij toch met dat selectieve inleven. Door jouw egoïsme leven miljarden Mauro's in bittere armoede. Als jij werkelijk oprecht bent dan lever je nu 99% van je salaris in.
We zijn het aardig eens. Denk je niet dat als Mauro zou blijven dit een incentive zou zijn voor anderen om met behulp van media zoveel mogelijk druk uit te oefenen om een uitspraak terug te draaien? Dat is eigenlijk mijn grootste bezwaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook dat de deur zoveel mogelijk dicht moet. Dat is immers wat een deel van de bevolking graag wil. Je kunt niet voorkomen dat er altijd een aantal gevallen doorheen komen. En dat geeft ook niet, wat mij betreft.
ah, het meehuil-circus zet zich voort.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:17 schreef Specularium het volgende:
Vanavond de pleegmoeder van die jongen bij P&W.
Ik ga er toch vanuit dat men serieus omgaat met TR's .quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Op de man spelen? Ik sprak in het algemeen.
Maar zet gerust een TR, dan kunnen mijn collega's ook nog even lachen
Ik voel wat je bedoeld hier. Klassequote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ga er toch vanuit dat men serieus omgaat met TR's .
Tsja, maar dan kun je nog altijd een verschil maken tussen mensen die hier sinds hun jeugd wonen en volwassenen. Ook kun je het land van herkomst in ogenschouw nemen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zijn het aardig eens. Denk je niet dat als Mauro zou blijven dit een incentive zou zijn voor anderen om met behulp van media zoveel mogelijk druk uit te oefenen om een uitspraak terug te draaien? Dat is eigenlijk mijn grootste bezwaar.
Tut tut, niet verlagen tot dat niveau.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Verlang je nu van remlof dat ie consequent is? Ik ga er even voor zitten...
Prima, maar doe dat fijn vanuit Angola en niet op onze kosten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat vind ik ook onzin, hij kan nog naar het Europese Hof stappen, laat hem dat maar doen.
Oke. Dan beroep ik me op diner en voeg me vanavond weer toe om de uitslag te aanschouwen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tut tut, niet verlagen tot dat niveau.
Vanuit Angola? Dat lijkt me vrijwel zeker een heilloze stap, ook omdat het Europees Hof slechts aan één mensenrechtenverdrag (plus een aantal gelieerde protocollen) toetst.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat vind ik ook onzin, hij kan nog naar het Europese Hof stappen, laat hem dat maar doen.
Buiten je terecht toegepaste inlevingsvermogen is het op de keeper beschouwd sowieso van de zotte dat iemand die toevallig @ random ergens geboren wordt meer/minder rechten heeft dan iemand die @ random ergens anders geboren wordt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Diner? Om half zes?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke. Dan beroep ik me op diner en voeg me vanavond weer toe om de uitslag te aanschouwen.
Zo?
Nee, tot die uitspraak er is moet ie hier blijven natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Vanuit Angola? Dat lijkt me vrijwel zeker een heilloze stap, ook omdat het Europees Hof slechts aan één mensenrechtenverdrag (plus een aantal gelieerde protocollen) toetst.
Ik ga maar eens afsluiten en doe hetzelfdequote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke. Dan beroep ik me op diner en voeg me vanavond weer toe om de uitslag te aanschouwen.
Zo?
Natuurlijk? Normaal heeft een beroep geen opschortende werking; waarom zou dat in dit geval anders zijn?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, tot die uitspraak er is moet ie hier blijven natuurlijk.
Omdat we anders nog een keer dat vloegticket moeten betalen...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Natuurlijk? Normaal heeft een beroep geen opschortende werking; waarom zou dat in dit geval anders zijn?
Over het algemeen krijgen ze geld mee, en daar kunnen ze het in die landen aardig lang mee uitzingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:29 schreef Mangostine het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk, krijgt zo'n jongen dan begeleiding bij zijn terugkeer, wordt ie daar opgevangen, of is het gewoon op de bonnefooi een vlucht boeken en zoek het verder zelf maar uit?
Ik zie het ook niet. Die jongen wordt gewoon het slachtoffer van symboolpolitiek.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:31 schreef Gattaca het volgende:
Wat is het probleem als Mauro blijft? Het kan niet zijn dat er een niet-geïntegreerde Nederlander bij komt, zoals Reya stelt. In zoverre is hij geen probleem voor de maatschappij.
3-voud zegt: dan wordt het hier te druk. Er zouden dan teveel mensen in Nederland wonen. Maar dat kan niet de intentie zijn van het asielbeleid, aangezien de overheid wel stimuleert om kinderen te krijgen dmv kinderbijslag.
Kortom: wat is het probleem?
Dat ging toch alleen op als je vrijwillig vertrekt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Over het algemeen krijgen ze geld mee, en daar kunnen ze het in die landen aardig lang mee uitzingen.
Het ligt natuurlijk wel iets gecompliceerder dan dat; op basis van de vigerende regels is het niet onredelijk om de betreffende persoon voortgezet verblijf te weigeren. Dat heeft weinig te maken met symboolpolitiek; ik vraag me echter af of de vigerende regels zelf wel het beoogde doel dienen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet. Die jongen wordt gewoon het slachtoffer van symboolpolitiek.
Hij vertrekt "vrijwillig".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ging toch alleen op als je vrijwillig vertrekt?
Of krijgen alle uitgeprocedeerde asielzoekers geld mee?
Je zou kunnen zeggen dat de ouders hem hadden moeten voorbereiden op die regels, ook al dienden ze volgens hen niet het beoogde doel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk wel iets gecompliceerder dan dat; op basis van de vigerende regels is het niet onredelijk om de betreffende persoon voortgezet verblijf te weigeren. Dat heeft weinig te maken met symboolpolitiek; ik vraag me echter af of de vigerende regels zelf wel het beoogde doel dienen.
Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Iedere burger wordt geacht de wet te kennen, dat is een grondbeginsel van ons rechtssysteem.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:44 schreef Gattaca het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat de ouders hem hadden moeten voorbereiden op die regels, ook al dienden ze volgens hen niet het beoogde doel.
Maar ja, kan de jongen er iets aan doen dat z'n ouders daarin gefaald hebben?
Je beschrijft hier... een generaal pardon? Been there, done that.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat hier natuurlijk om een knaap die hier al jaren woont. Die aanzuigende werking kun je tegengaan door de deur zoveel mogelijk dicht te houden voor nieuwkomers. Let wel: ik heb zelf niet zoveel problemen met de komst van buitenlanders, maar omdat een groot deel van de bevolking minder immigratie wil, is de beste optie om de deur dicht te houden (indien mogelijk). Ingezetenen verdienen mijns inziens een andere behandeling. Noem ze geluksvogels, maar so be it.
Dat geldt toch niet voor kinderen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Iedere burger wordt geacht de wet te kennen, dat is een grondbeginsel van ons rechtssysteem.
Ik ken de wet niet, niet beter dan de gemiddelde Nederlander. En nu?quote:Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Iedere burger wordt geacht de wet te kennen, dat is een grondbeginsel van ons rechtssysteem.
Er zou natuurlijk ook een uitzondering kunnen worden gemaakt. Dat men gewoon 'ok' zegt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:50 schreef Reya het volgende:
Ik benijd Leers overigens niet; zelfs afgezien van de politieke context is het een bijzonder complexe zaak.
Beleid in de stiel van Silvio Berlusconi: overal "ja" tegen zeggen, zodat je door iedereen aardig wordt bevonden. Dat heeft weinig te maken met goed bestuur, he.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er zou natuurlijk ook een uitzondering kunnen worden gemaakt. Dat men gewoon 'ok' zegt.
Duurt bij elkaar 2 handtekeningen ofzo.
Dat is geen verweer dat je bij de rechter kan aanvoeren. Dat is de gedachte achter dat beginsel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:02 schreef Nemephis het volgende:
Ik ken de wet niet, niet beter dan de gemiddelde Nederlander. En nu?
Het beginsel elke burger wordt geacht de wet te kennen houdt niet in dat alle burgers zouden te weten wat er in alle wetten staat maar het is de juridische fictie dat na de reguliere afkondiging van de wet eenieder geacht wordt daarvan kennis te hebben kunnen nemen. Onbekendheid met het bestaan of de inhoud van de wet vormt dus nooit een verontschuldiging voor overtreding van die wet en kan ingeval van strafbepalingen dus ook niet leiden tot straffeloosheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Volgens mij vanaf 12 ofzo. Weet ik niet zeker.
Ah, ok. Dan zal het een ander beginsel zijn waaronder kinderen niet vervolgd kunnen worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:47 schreef Jappie het volgende:
Het beginsel elke burger wordt geacht de wet te kennen houdt niet in dat alle burgers zouden te weten wat er in alle wetten staat maar het is de juridische fictie dat na de reguliere afkondiging van de wet eenieder geacht wordt daarvan kennis te hebben kunnen nemen. Onbekendheid met het bestaan of de inhoud van de wet vormt dus nooit een verontschuldiging voor overtreding van die wet en kan ingeval van strafbepalingen dus ook niet leiden tot straffeloosheid.
Je zei het eik zelf al een paar posts geleden...het gaat om het feit dat je je niet mag verschuilen onder het mom van onwetendheid. Hoe oud iemand is is dan niet relevant meer.
Als je < 12 bent kun je strafrechtelijk niet vervolgd worden, daar ben je mee in de war.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Volgens mij vanaf 12 ofzo. Weet ik niet zeker.
Wat is het probleem precies als hij blijft? Schiet de wet niet zijn doel voorbij?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:57 schreef Doodloper het volgende:
Die knul weet al sinds z'n 16e 14e zelfs al dat hij terug moet; hij was toen dus 6 4 jaar hier.
Ik denk dat hij allang Portugees of weet ik wat had kunnen leren en een mooi adresje had kunnen zoeken waar hij de eerste paar jaar van z'n terugkomst opgevangen had kunnen worden.
[..]
Als je < 12 bent kun je strafrechtelijk niet vervolgd worden, daar ben je mee in de war.
Dat vraag ik me ook altijd af, is er íemand in Nederland die last heeft van Mauro?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:02 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Wat is het probleem precies als hij blijft? Schiet de wet niet zijn doel voorbij?
Maar waarom is dat dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:57 schreef Doodloper het volgende:
Als je < 12 bent kun je strafrechtelijk niet vervolgd worden, daar ben je mee in de war.
Dat iedereen die maximaal procedeert en hier maar lang genoeg is zich hier dan op kan gaan beroepen. Is toch al 100 keer gezegd?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:02 schreef Gattaca het volgende:
Wat is het probleem precies als hij blijft? Schiet de wet niet zijn doel voorbij?
Als ze allemaal zo ingeburgerd zijn als Mauro is, wat is dan het probleem? Al zijn er tienduizenden Mauro's, die mogen van mij best blijven. 10x liever dan al die Polen, Bulgaren, Roemenen, etc etc etc die hier nu legaal zitten maar geen woord Nederlands spreken of ingeburgerd zijn...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat iedereen die maximaal procedeert en hier maar lang genoeg is zich hier dan op kan gaan beroepen. Is toch al 100 keer gezegd?
Waarom precies mag Mauro blijven en moet de rest wel terug? Waarom laten we dan niet gewoon iedereen toe die 5 jaar hier heeft gewoond en Nederlands spreekt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:02 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Omdat de wetgever blijkbaar vondt dat zulke jonge kinderen nog niet bewust strafbare feiten kunnen plegen ofzo... maar da's een andere discussie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |