Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven. Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh, omdat ze om zich heen kijkend weten dat met de media erbij je zo grote scharen meehuilers te pakken hebt en dat voordelig uitpakt.
Das wel een erg radicale oplossing. En ook dan zie ik genoeg beren op de weg. Daarnaast woont hij hier niet, hij heeft tijdelijk asiel gekregen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie dat anders. Als je zo'n knaap buiten de deur wilde houden, dan had je hem tegen moeten houden bij de grens. Nu woont hij hier, klaar.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven. Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.
Dat mag niet. Je mag een 10 jarig joch dat in z'n eentje op Schiphol arriveert niet terugsturen. Regels zijn regels.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zie dat anders. Als je zo'n knaap buiten de deur wilde houden, dan had je hem tegen moeten houden bij de grens. Nu woont hij hier, klaar.
Tuurlijk. zoalng je maar het pad van de normale rechtsgang bewandeld.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven.
Bullshit, in de prullenbak ermee.quote:Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.
Ach, laat die jongen toch lekker. Vooral als het om kinderen gaat, moeten we de teugel wat laten vieren, wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das wel een erg radicale oplossing. En ook dan zie ik genoeg beren op de weg. Daarnaast woont hij hier niet, hij heeft tijdelijk asiel gekregen.
Das lastig. Men wil namelijk afwijken van regels.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat mag niet. Je mag een 10 jarig joch dat in z'n eentje op Schiphol arriveert niet terugsturen. Regels zijn regels.
Serieus, de emotiekaart?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou in zijn geval ook alles op alles zetten om hier te mogen blijven. Dat jong heeft totaal geen binding met Angola, die gaat het daar echt niet redden. Hij vecht gewoon voor z'n leven.
Wat een bizarre redenering.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien doen ze het expres, om Wilders te laten zien dat wat hij wil gewoon niet kan.
Mja het blijft een precaire situatie, ik ben niet onverdeeld tegen het blijven van die jongen, maar ben bang voor de aanzuigende werking van dit soort uitzonderingen; het is tegenwoordig lonend om zoveel mogelijk stampij in de media te maken in de hoop dat een Tweede Kamerlid het oppikt en vragen gaat stellen. Die tactiek vind ik een beetje jammer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, laat die jongen toch lekker. Vooral als het om kinderen gaat, moeten we de teugel wat laten vieren, wat mij betreft.
Wat een slechte en onsympathieke opmerking.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik kan me inleven. Zouden meer mensen moeten proberen.
Het heeft vrij weinig met inlevingsvermogen te maken, plus dat je nu een beetje op de man begint te spelen. Beetje een zwaktebod van je om het zo te stellen, plus het helpt een prima discussie om zeep. Als je geen mod was geweest had ik er een TR voor gemaakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een knaap die hier al jaren woont. Die aanzuigende werking kun je tegengaan door de deur zoveel mogelijk dicht te houden voor nieuwkomers. Let wel: ik heb zelf niet zoveel problemen met de komst van buitenlanders, maar omdat een groot deel van de bevolking minder immigratie wil, is de beste optie om de deur dicht te houden (indien mogelijk). Ingezetenen verdienen mijns inziens een andere behandeling. Noem ze geluksvogels, maar so be it.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja het blijft een precaire situatie, ik ben niet onverdeeld tegen het blijven van die jongen, maar ben bang voor de aanzuigende werking van dit soort uitzonderingen; het is tegenwoordig lonend om zoveel mogelijk stampij in de media te maken in de hoop dat een Tweede Kamerlid het oppikt en vragen gaat stellen. Die tactiek vind ik een beetje jammer.
Oh, ik dacht dat hij 18 was? Maar ja, kind klinkt beter in deze discussie natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, laat die jongen toch lekker. Vooral als het om kinderen gaat, moeten we de teugel wat laten vieren, wat mij betreft.
Hij kwam hier als kind heen. Mauro woont sinds zn tiende in Nederland, meen ik?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat hij 18 was? Maar ja, kind klinkt beter in deze discussie natuurlijk.
Die deur kan helaas niet dicht, door de EU. Tel daarbij op dat je ellenlange bezwaren kan indienen die zichzelf als het ware voortslepen, en er zal nooit sprake zijn van een 'dichte deuren' beleid. Daarom zal je altijd dit soort situaties houden; asielzoekers die een heel leven opgebouwd hebben omdat ze niet verwachten uitgezet te worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een knaap die hier al jaren woont. Die aanzuigende werking kun je tegengaan door de deur zoveel mogelijk dicht te houden voor nieuwkomers. Let wel: ik heb zelf niet zoveel problemen met de komst van buitenlanders, maar omdat een groot deel van de bevolking minder immigratie wil, is de beste optie om de deur dicht te houden (indien mogelijk). Ingezetenen verdienen mijns inziens een andere behandeling. Noem ze geluksvogels, maar so be it.
Op de man spelen? Ik sprak in het algemeen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig met inlevingsvermogen te maken, plus dat je nu een beetje op de man begint te spelen. Beetje een zwaktebod van je om het zo te stellen, plus het helpt een prima discussie om zeep. Als je geen mod was geweest had ik er een TR voor gemaakt.
Zie hier de macht van de media.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Net op het nieuws: de Tweede Kamer praat morgen verder over deze uitgeprocedeerde. WTF? Waarom houden 150 kamerleden zich twee dagen lang bezig met individuele gevallen? De rechter heeft toch duidelijk uitspraak gedaan, daarmee zou het klaar moeten zijn.
Daarom schreef ik ook dat de deur zoveel mogelijk dicht moet. Dat is immers wat een deel van de bevolking graag wil. Je kunt niet voorkomen dat er altijd een aantal gevallen doorheen komen. En dat geeft ook niet, wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die deur kan helaas niet dicht, door de EU. Tel daarbij op dat je ellenlange bezwaren kan indienen die zichzelf als het ware voortslepen, en er zal nooit sprake zijn van een 'dichte deuren' beleid. Daarom zal je altijd dit soort situaties houden; asielzoekers die een heel leven opgebouwd hebben omdat ze niet verwachten uitgezet te worden.
Dat vind ik ook onzin, hij kan nog naar het Europese Hof stappen, laat hem dat maar doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Net op het nieuws: de Tweede Kamer praat morgen verder over deze uitgeprocedeerde. WTF? Waarom houden 150 kamerleden zich twee dagen lang bezig met individuele gevallen? De rechter heeft toch duidelijk uitspraak gedaan, daarmee zou het klaar moeten zijn.
Nee, je sprak in het algemeen over de mensen die het besluit van de uitzetting begrijpen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Op de man spelen? Ik sprak in het algemeen.
Wat een hypocriet ben jij toch met dat selectieve inleven. Door jouw egoïsme leven miljarden Mauro's in bittere armoede. Als jij werkelijk oprecht bent dan lever je nu 99% van je salaris in.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |