SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!
Huizenmarkttopic #162: met een kwart miljoen wannabe verkopers
Huizenmarkttopic #163: waar we liever BBQ-en dan appeltaart eten
Huizenmarkttopic #164:Waar de NVM er meer van had verwacht
Huizenmarkttopic #165: Waar Donner kebab maakt van de koopmarktLaat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
quote:Huizenprijzen stijgen in steden
Laatste update: 25 oktober 2011 11:21 info .AMSTERDAM – In 20 van de 25 steden zijn de huizen duurder geworden. In de maand september waren de huizenprijzen gemiddeld 2 procent duurder dan sinds het dieptepunt.
Dit meldt het ING economisch bureau op basis van cijfers van het CBS. In Rotterdam (bodem november 2010) stegen de prijzen 7 procent, gevolgd door Amsterdam (bodem augustus 2009) met een stijging van 3,2 procent.
In Den Haag (bodem januari 2011) stegen de prijzen sinds het dal 1 procent en in Utrecht (bodem maart 2010) werden huizen 0,9 procent duurder
Landelijk is er nog geen prijsherstel. Volgens de cijfers zijn huizen sinds de zomer van 2008 gemiddeld ruim 9 procent goedkoper geworden. Dat in de grote steden inmiddels al wel herstel zichtbaar is komt mede door de snellere bevolkingsgroei.
De huizenprijzen lagen in september zo goed als 3 procent lager dan in dezelfde maand vorig jaar en dat is grootste daling op jaarbasis van dit jaar.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:52 schreef Hanoying het volgende:
Heb zelf even een grafiekje gemaakt op de cbs site voor amsterdam, rotterdam, utrecht en den haag by the way. Het eerdere persbericht is dus gebaseerd op deze data:
De feedback vind je hierquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:17 schreef Artimunor het volgende:
[..]
waar is het FB topic?
ik heb een vraag
De prijsdaling versneld dat wilde de ING zeggen, komt gewoon moeilijk de strot uit bij henquote:De huizenprijzen lagen in september zo goed als 3 procent lager dan in dezelfde maand vorig jaar en dat is grootste daling op jaarbasis van dit jaar
De dertige jaren nieuwbouw doet het erg goedquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:34 schreef Bayswater het volgende:
Overigens zit er wel een kern van waarheid in maar vind "grote steden" nog te algemeen. Bepaalde segmenten in grote steden doen het gewoon nog erg goed in tegensteling tot de nieuwere gebieden. Centrum vs randstedelijke nieuwbouw. Maar dat heb ik in het vorige topic uitgelegd.
Het gaat nog wel even duren voordat prijzen weer 'normaal' zijn. 'The powers that be' doen er alles aan om 'waardedaling' tegen te werken, zelfs als dit inhoud dat ze daarmee de eindrekening nog hoger gaan maken voor alles en iedereen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:31 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wees blij dat de huizenmarkt krimpt. Worden de prijzen weer een beetje normaal.
Ik heb echt meelijden met mensen die een hypotheek aangegaan zijn van ¤300.000 om een huis te kunnen kopen.
Waarom niet met mensen die een hypotheek van 250.000 euro zijn aangegeaan? Of een ton? Of 50k ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:31 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wees blij dat de huizenmarkt krimpt. Worden de prijzen weer een beetje normaal.
Ik heb echt meelijden met mensen die een hypotheek aangegaan zijn van ¤300.000 om een huis te kunnen kopen.
Maar xeno wat zijn normale prijzen in jou optiek.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het gaat nog wel even duren voordat prijzen weer 'normaal' zijn. 'The powers that be' doen er alles aan om 'waardedaling' tegen te werken, zelfs als dit inhoud dat ze daarmee de eindrekening nog hoger gaan maken voor alles en iedereen.
Deed het tot voor kort inderdaad zeer goed, maar is nu wat overkill van.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:44 schreef meth77 het volgende:
[..]
De dertige jaren nieuwbouw doet het erg goed
nee hoor helemaal nietquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Deed het tot voor kort inderdaad zeer goed, maar is nu wat overkill van.
Hier in de buurt staat het van Leidschenveen tot Lansingerland vol er mee.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:50 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee hoor helemaal niet
Als het maar een beetje royaal is
De huizenmarkt crisis laat zich in Nederland gelden in de behoorlijke omzetdaling van verkochte huizen, niet zozeer in de prijzen. In Ierland en Spanje liet zich dat wel vertalen in flink lagere prijzen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het gaat nog wel even duren voordat prijzen weer 'normaal' zijn. 'The powers that be' doen er alles aan om 'waardedaling' tegen te werken, zelfs als dit inhoud dat ze daarmee de eindrekening nog hoger gaan maken voor alles en iedereen.
Prijzen waarbij geen onderwaarde of overwaarde ontstaat en waarbij je gewoon dient af te schrijven op de woning.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Maar xeno wat zijn normale prijzen in jou optiek.
Of iedere modaal verdienen een vrijstaande woning kan kopen zal liggen aan het eigen vermogen en de locatie van deze woning. Toch wil ik het niet bij voorbaat uitsluiten dat het onmogelijk is om met een modaal inkomen een vrijstaande woning te kunnen kopen.quote:Moet iedereen die modaal verdient zomaar een vrijstaand huis daarvoor kunnen kopen?
Ik persoonlijk denk dat het nieuwe normaal een stukje hoger zal eindigen dan de referentie normaal waarbij financiering op 1 salaris mogelijk waren.
In Ierland en Spanje spelen andere factoren een grote rol o.a. de snel oplopende werkeloosheid welke de val versnelde.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:02 schreef Homey het volgende:
De huizenmarkt crisis laat zich in Nederland gelden in de behoorlijke omzetdaling van verkochte huizen, niet zozeer in de prijzen. In Ierland en Spanje liet zich dat wel vertalen in flink lagere prijzen.
Het maakt wel uit maar de banken hebben een hoop meer macht dan de bouwsector. Deze laatste heeft wel degelijk te maken met een enorme krimp.quote:Overheidsinterventie hier dempt heel erg de prijsdaling, de belangen van hoge prijzen zijn enorm. Maar door de nog veels te hoge vraagprijzen wordt er veel minder verkocht, blijkbaar maakt dat minder uit?
Heb je enig idee wat er in die landen met nieuwbouw gebeurt? Ligt dat ook op z'n gat?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:02 schreef Homey het volgende:
[..]
De huizenmarkt crisis laat zich in Nederland gelden in de behoorlijke omzetdaling van verkochte huizen, niet zozeer in de prijzen. In Ierland en Spanje liet zich dat wel vertalen in flink lagere prijzen.
Welke nieuwbouw? Volgens mij zitten ze nog met een grote voorraad af en half afgebouwde woningenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat er in die landen met nieuwbouw gebeurt? Ligt dat ook op z'n gat?
Ja dat ligt behoorlijk op z'n gat. Zeker aan de kustgebieden, daar heb je een hoop onafgemaakte huizen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat er in die landen met nieuwbouw gebeurt? Ligt dat ook op z'n gat?
je bedoelt hier dat het aantal huizen dat verkocht is in een periode aanzienlijk gedaald is met vorig jaar(jaren)? En zijn de prijzen nog niet hard genoeg gekelderd?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:02 schreef Homey het volgende:
[..]
De huizenmarkt crisis laat zich in Nederland gelden in de behoorlijke omzetdaling van verkochte huizen, niet zozeer in de prijzen.
Had die tokkie zangeres (ben even naam kwijt) niet zo'n half afgebouwd huis in spanje te koop staan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja dat ligt behoorlijk op z'n gat. Zeker aan de kustgebieden, daar heb je een hoop onafgemaakte huizen.
Ja klopt het aantal verkochte huizen (de omzet) is aanzienlijk gedaald. De prijzen niet, als de prijzen aanzienlijk gedaald zouden zijn was de omzet op peil gebleven. De overheid en de bankenlobby interesseren zich niet zo in de omzet, maar wel om het prijspeil zo hoog mogelijk te houden. De makelaars en bouw ondernemingen zijn daarentegen meer geinteresseerd in de omzet, omdat dat hun brood is. Een hoge prijs natuurlijk ook wel, maar het is nu crisis in de vastgoed wereld. Makelaars worden nu behoorlijk uit de boom geschud, maar goed het was ook te gek voor woorden al die makelaars die makkelijk rijk konden worden, dat duurt niet eeuwig natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je bedoelt hier dat het aantal huizen dat verkocht is in een periode aanzienlijk gedaald is met vorig jaar(jaren)? En zijn de prijzen nog niet hard genoeg gekelderd?
Het is geen scam, de normalisering laat zich ergens in de cijfers blijken. We hebben zeker 20 jaar lang een uitzonderlijke periode meegemaakt in de geschiedenis van de huizenmarkt (zo’n pakweg 400 jaar). En wat blijkt, prijzen volgen uiteindelijk altijd de tred van de inflatie, en dat is logisch.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:22 schreef opgebaarde het volgende:
Je doet alsof het één grote scam is, zeker met je "als de prijzen aanzienlijk gedaald zouden zijn was de omzet op peil gebleven"
Ze hebben de woning gekregen waarvoor ze betaald hebben, dat deze voorlopig onverkoopbaar is zonder eigen kapitaal in te brengen (voor de meesten betekend dat 'achteraf sparen').quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is geen scam, de normalisering laat zich ergens in de cijfers blijken. We hebben zeker 20 jaar lang een uitzonderlijke periode meegemaakt in de geschiedenis van de huizenmarkt (zo’n pakweg 400 jaar). En wat blijkt, prijzen volgen uiteindelijk altijd de tred van de inflatie, en dat is logisch.
Echter de prijzen zijn ook volatiel, wat betekend dat huizenprijzen relatief t.o.v. de inflatie goedkoop dan wel duur kunnen zijn. En daarom is de laatste 20 jaar zo uitzonderlijk, omdat in die periode prijzen absurd zijn gestegen t.o.v de inflatie. De onvermijdelijke trendomkeer vond plaats in 2008. Maar omdat de overheid behoorlijk intervenieert in de markt om prijzen hoog te houden, zie je het in de omzetcijfers, die zijn gekelderd.
Echter, prijzen zullen weer zakken naar de tred van de inflatie, wat dat betreft kan er nog 30% a 40% vanaf. Heb geen medelijden met huizenbezitters, de meeste hebben nog flinke overwaarde vanwege de enorme stijging voor 2008. Alleen diegene die op de top zijn ingestapt zijn de sigaar, maar ja dat geldt ook voor mensen die op een AEX van 700 zijn ingestapt, weet wat je koopt.
Ik vraag me af of Pierre zijn hypotheek nog wel betaald!quote:Achterstand betalen hypotheek neemt toe
Het aantal mensen met een achterstand in het betalen van de hypotheek is in een jaar tijd met 20 procent toegenomen. Dit blijkt uit cijfers van het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel.
In het derde kwartaal van vorig jaar waren er 49.228 mensen die een betalingsachterstand hadden van 3 maanden of meer. Dat cijfer is opgelopen naar 59.607 in het derde kwartaal van dit jaar. Echtscheiding en werkloosheid worden genoemd als belangrijkste oorzaken van de betalingsachterstand.
Het aantal mensen met een betalingsachterstand is vooral toegenomen sinds de financiële crisis. Door de dalende huizenprijzen kan het voorkomen dat mensen met een hypotheekschuld blijven zitten, als ze wegens werkloosheid of echtscheiding moeten verhuizen naar een goedkopere woning.
Was het een automatische afschrijving? Kun je nog laten terugboekenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:39 schreef Whuzz het volgende:
Steeds meer hypotheken met betaalachterstand
[..]
Ik vraag me af of Pierre zijn hypotheek nog wel betaald!
De mijne is net weer afgeschreven deze maand, dus ik zit nog niet in de statistieken!
quote:di 25 okt 2011, 16:26 | 5 reacties
Achterstand betalen hypotheek neemt toe
TIEL - Het aantal mensen met een achterstand in het betalen van de hypotheek is in een jaar tijd met 20 procent toegenomen. Dit blijkt uit cijfers van het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel.
ik begrijp niet hoe dat kan, dat moeten allemaal mensen zijn die ver boven hun stand zijn een huis hebben gekocht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Zo das lekker, en er komen er nog veeeel meer bij
[..]
die hebben de kosten, de verbouwing en de auto aflossingsvrij erbij geleend,dus niets aan de handquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:19 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
ik begrijp niet hoe dat kan, dat moeten allemaal mensen zijn die ver boven hun stand zijn een huis hebben gekocht.
Afschrijving? Bij mij komt er elke maand iemand van de bank die me at gunpoint dwingt om het geld cash af te geven. Bij jou niet dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Was het een automatische afschrijving? Kun je nog laten terugboeken
vind jij het daarna ook altijd zo spannend of je dan voor de rest van de maand nog wel genoeg geld hebt om eten te kopen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Afschrijving? Bij mij komt er elke maand iemand van de bank die me at gunpoint dwingt om het geld cash af te geven. Bij jou niet dan?
Bij mij ook. Al vele malen aangifte van gedaan, helpt iets, dan krijg je meestal 42% terug.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:24 schreef Whuzz het volgende:
Afschrijving? Bij mij komt er elke maand iemand van de bank die me at gunpoint dwingt om het geld cash af te geven. Bij jou niet dan?
dat is wel belachelijk dan, dat die mensen in de problemen komen. een lening voor dat soort uitgaven afsluiten is gewoon normaal. dat zei mijn adviseur in ieder gevalquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die hebben de kosten, de verbouwing en de auto aflossingsvrij erbij geleend,dus niets aan de hand
Volgende keer maar naar een echte adviseur gaan ipv de kroeg op de hoek. Een auto aflossingsvrij erbij lenen kan namelijk al vele jaren niet meer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:27 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
dat is wel belachelijk dan, dat die mensen in de problemen komen. een lening voor dat soort uitgaven afsluiten is gewoon normaal. dat zei mijn adviseur in ieder gevalHet is de schuld van de overheid, dus die moet compenseren
![]()
lolquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bij mij ook. Al vele malen aangifte van gedaan, helpt iets, dan krijg je meestal 42% terug.
Eten kopen? Ik krijg dat gratis bij de voedselbank. Ze hebben hier een voedselbank speciaal voor huizenbezitters geopend. Die hebben zo'n motto boven de deur hangen: "Eet snel, morgen is het in prijs gedaald!"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:25 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
vind jij het daarna ook altijd zo spannend of je dan voor de rest van de maand nog wel genoeg geld hebt om eten te kopen?
Hoezo lekker, die mensen zitten echt diep in de shit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Zo das lekker, en er komen er nog veeeel meer bij
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
Advies , iedereen aflossen en minder lenen ofwel eerst een poosje sparen en dan pas gaan kopen
Tja, voor de ouders van die schoolverlater klopte dat ook, je kan dus zeggen met de paplepel ingegoten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?
Onzin. Dat klopte ook niet voor de ouders van die schoolverlater. Hoe oud ben je (ongeveer) als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:14 schreef sorcees het volgende:
Tja, voor de ouders van die schoolverlater klopte dat ook, je kan dus zeggen met de paplepel ingegoten.
Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?
Fixed,quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater van 5 jaar geleden meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?
Dat mag, maar ik heb mijn eerste huis 21 jaar geleden gekocht, dus je kan het ongeveer uitrekenen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin. Dat klopte ook niet voor de ouders van die schoolverlater. (Hoe oud ben je als ik vragen mag?)
Jij bent bijna 60 toch? Toen was in totaal 25.000 gulden veel geld. Omgerekend waarschijnlijk nu nog steeds voldoende om de KK en 20% aanbetaling te doen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoen
Maar wij hadden geen studielening,. tegenwoordig doet men aanvullend lenen, dus men heeft NIETS
Goed idee. Gewoon tot je 35e of 40e sparen. Moest vroeger ook hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:19 schreef Terrorizer het volgende:
Fixed,
Nu gaan we weer sparen. Game Over.
Ja. Je kunt uiteraard ook eerder stoppen maar het doel daarvan ontgaat me geheel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:26 schreef Terrorizer het volgende:
Nee joh, gewoon sparen tot je genoeg heb.
Wie weet. In ieder geval kon de gemiddelde 'babyboomer' echt geen woning kopen voor zijn 35e.quote:Het 'groeit' wel naar elkaar toe.
Uiteraard. Je moet een huis kopen wat naar je zin is, en waar je oud kan wilt worden. Komt er een betere kans: pakken dan, komt die niet: geen man overboord.quote:Belangrijk is, proberen een huis te kopen waar je 'End Game' kunt gaan, iig waar je langer kan zitten.
Jij eigenlijk ook niet! Mazzel met zulke ouders!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoen
Maar wij hadden geen studielening,. tegenwoordig doet men aanvullend lenen, dus men heeft NIETS
Juist..Koop geen huis maar een thuis!!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Je kunt uiteraard ook eerder stoppen maar het doel daarvan ontgaat me geheel.
[..]
Wie weet. In ieder geval kon de gemiddelde 'babyboomer' echt geen woning kopen voor zijn 35e.
[..]
Uiteraard. Je moet een huis kopen wat naar je zin is, en waar je oud kan wilt worden. Komt er een betere kans: pakken dan, komt die niet: geen man overboord.
Klopt. Een gebeurtenis in 1940 heeft ervoor gezorgd dat die schaars werden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:49 schreef BeffJeck het volgende:
Overigens ik zoek nog een jaren 30 woning in het centrum van Rotterdam. Is niet te vinden!
Mijn jaren 30 huis heeft nog sporen van die "gebeurtenis", maar staat niet in Rotterdam.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt. Een gebeurtenis in 1940 heeft ervoor gezorgd dat die schaars werden.
Ik had nog gehoopt op een kluswoning. Overigens ik zoek ook nog een jaren 30 kostuum van Hugo Boss.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt. Een gebeurtenis in 1940 heeft ervoor gezorgd dat die schaars werden.
Dan ben je net zo oud als ik waarschijnlijk. Ik zit nu in mijn 2e (koop)huis, en zit prima perfect.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:20 schreef sorcees het volgende:
Dat mag, maar ik heb mijn eerste huis 21 jaar geleden gekocht, dus je kan het ongeveer uitrekenen.
Ik zit nu in mijn derde huis, wat mij betreft mijn laatste.
Klopt ook. De huizen met sporen daarvan staan nog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:18 schreef sorcees het volgende:
Mijn jaren 30 huis heeft nog sporen van die "gebeurtenis", maar staat niet in Rotterdam.
Was je toen ongelukkiger? Ik niet. ( je kreeg de kleding van je broer want hij paste het niet meer en het was nog niet versleten)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ben je net zo oud als ik waarschijnlijk. Ik zit nu in mijn 2e (koop)huis, en zit prima perfect.
Maar dan ga je mij niet vertellen dat het vroeger 'normaal' was dat jouw ouders voor (pakweg hun 35e) een eigen huis kochten. Dat was de tijd dat je nog kniestukken kreeg op je broek, de tv net een kleurentv (vaak niet eens) was, je geen GSM en internet en digitale tv abbo had. OW, en zelfs de energie geen reet kostte. (De huur toen ook nog niet ;-) )
Degelijke bouwsubstantie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt ook. De huizen met sporen daarvan staan nog.
Ik niet in ieder geval. Mijn ouders ook niet. Maar het valt me zo op dat tegenwoordig iedereen van 22 jaar en ouder meent RECHT te hebben op een woning uit de quote 500.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:23 schreef BeffJeck het volgende:
Was je toen ongelukkiger? Ik niet. ( je kreeg de kleding van je broer want hij paste het niet meer en het was nog niet versleten)
ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik niet in ieder geval. Mijn ouders ook niet. Maar het valt me zo op dat tegenwoordig iedereen van 22 jaar en ouder meent RECHT te hebben op een woning uit de quote 500.
Nou dat is nog nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden.
Dat is simpel te verklaren door het feit dat wat ze willen ze ook kunnen krijgen (op afbetaling, maar toch). Zo wordt zo'n mentaliteit vanzelf gekweekt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat juist de tegenwoordig zo verguisde 'babyboomers' het moesten doen zonder 900 verschillende toeslagen, kinderopvang enz enz. En dat juist die generatie zich werkelijk de tering heeft gewerkt zodat men er tegenwoordig VELE malen warmpjes bijzit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:
ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.
Ik denk eerder aan een gebrek aan realiteitsbesef. (En niet kunnen rekenen, dat ook)quote:
nou het punt is dat het dus wel degelijk realiteit is/wasquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan een gebrek aan realiteitsbesef. (En niet kunnen rekenen, dat ook)
Heb je zeker van je voornoemde adviseur gehoord?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
nou het punt is dat het dus wel degelijk realiteit is/was
Is dat nu een aanval? Dat van die adviseur was sarcastisch bedoeld. Ik ben het gewoon met je eens hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je zeker van je voornoemde adviseur gehoord?
Sorry, dat begreep ik dan niet uit je voorgaande reactie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:46 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Is dat nu een aanval? Dat van die adviseur was sarcastisch bedoeld. Ik ben het gewoon met je eens hoor.
Ja, dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sorry, dat begreep ik dan niet uit je voorgaande reactie.
Maar je bent het met me eens dat de huidige generatie schoolverlaters de lat ietwat te hoog legt? Ik begrijp dat het plezierig is om op je 24e een huis te kunnen kopen, en dat zal sommigen ook wel lukken, maar dat wil niet zeggen dat dat als normaal moet worden gezien. Dat is nog nooit 'gemiddeld' geweest, en zal het ook nooit worden.
Ik zeg 30 is inderdaad een mooie leeftijd. En toen ik 30 werd leek een Ferrari me ook wel wat. Maar houdt dat in dat als ik 30 word een Ferrari moet kunnen kopen? Nee toch... (Al is het natuurlijk wel prettig)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef sorcees het volgende:
Ik zeg 30 is een mooie leeftijd voor om een huis te kopen, je weet wat je wil, je hebt al de nodige levens- en werkervaring opgedaan en je staat op het punt een gezin te stichten,
Sparen? Haha, ja oude mobieltjes. Die liggen er genoeg in de la. Er zullen nog wel wat laptopjes rondzwerven ook.quote:veel dingen tegelijk, maar je bent in de kracht van je leven en hebt al een substantieel bedrag gespaard.
Toen kon dat nog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:55 schreef sorcees het volgende:
Ach ja, elke tijd kent zijn eigen problemen, toen wilde ik motor rijden maar kocht een huis.
Met welk stuk ben je het niet (of juist wel) eens?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:10 schreef CafeRoker het volgende:
Allemensen wat praten jullie elkaar naar de mond
De generatie die pensioenen naar zich toe trekt en de enorme staatsschuld heeft veroorzaakt? Ach ja, jij bereikt die leeftijd ook bijna zo te zien...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet wel dat juist de tegenwoordig zo verguisde 'babyboomers' het moesten doen zonder 900 verschillende toeslagen,
`quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Toen kon dat nog.
Tegenwoordig wil men EN een motor EN een iPhone 12S EN naar Cherso EN op wintersport, EN een LED TV, EN een BMW, EN het snelste internet wat er is, EN filmnet, en oh ja, bijna vergeten... uiteraard ook een huis. En graag voor het 27e levensjaar is bereikt.
Laat de jongere generatie zich eerst maar eens bewijzen. Geeft ook meer voldoening dan als Calimero verongelijkt met een vingertje wijzen. Het is echt heel erg bespottelijk om zo te zeuren terwijl je als jongere in de huidige tijd je werkelijk alles kunt veroorloven wat je maar wenst.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De generatie die pensioenen naar zich toe trekt en de enorme staatsschuld heeft veroorzaakt? Ach ja, jij bereikt die leeftijd ook bijna zo te zien...
Om het er nog maar niet over te hebben dat nu al de halve overheidsbegroting richting bejaarden gaat... Maar 't is niet genoeg volgens jou, want ze krijgen geen kinderopvangtoeslag?
Behalve een klein stukje grond met een huis erop...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:49 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Laat de jongere generatie zich eerst maar eens bewijzen. Geeft ook meer voldoening dan als Calimero verongelijkt met een vingertje wijzen. Het is echt heel erg bespottelijk om zo te zeuren terwijl je als jongere in de huidige tijd je werkelijk alles kunt veroorloven wat je maar wenst.
Vergeet ook niet een lege aardgasbel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
ach, die staatsschuld laten ze fijn achter...
Lelijke windmolens die tegen die tijd ook weer uitelkaar vallen...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet een lege aardgasbel.
Als je bereid bent je tot aan je oogballen toe te laten financieren is er een hoop mogelijk. Heb je gewoon een simpel baantje en wil je niet op de pof leven dan valt het behoorlijk tegen met het 'je werkelijk alles kunnen veroorloven'. Natuurlijk hebben we het goed... maar daar zou wel eens flink verandering in kunnen komen als jongeren de rekening van de oudere generatie gepresenteerd krijgen. Is het gezond dat we een vastgoedzeepbel en een enorme staatsschuld hebben? Nee... waardoor zijn deze veroorzaakt? Slecht beleid.... geloof mij maar... de jeugd krijgt genoeg kans om de rotzooi op te ruimen en zich zo 'te bewijzen'quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:49 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Laat de jongere generatie zich eerst maar eens bewijzen. Geeft ook meer voldoening dan als Calimero verongelijkt met een vingertje wijzen. Het is echt heel erg bespottelijk om zo te zeuren terwijl je als jongere in de huidige tijd je werkelijk alles kunt veroorloven wat je maar wenst.
Nou die windmoelns worden wel steeds beter en onderhoudsvriendelijker dus daar heb ik wel wat meer vertrouwen in.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:36 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Lelijke windmolens die tegen die tijd ook weer uitelkaar vallen...
Technologische ontwikkeling moet je niet verwarren met welvaart.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:49 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Het is echt heel erg bespottelijk om zo te zeuren terwijl je als jongere in de huidige tijd je werkelijk alles kunt veroorloven wat je maar wenst.
De wereld van de media is vele malen groter geworden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik niet in ieder geval. Mijn ouders ook niet. Maar het valt me zo op dat tegenwoordig iedereen van 22 jaar en ouder meent RECHT te hebben op een woning uit de quote 500.
Nou dat is nog nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden.
Door het aanbod van meer arbeid is de vergoeding gewoon omlaag gegaan. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen zo graag twee-verdiener wilden worden... 15 jaar geleden was een vriend van mij verhuist naar de VS en die waarschuwde mij toen al voor de 'working poor people' en de rampzalige gevolgen van de 24h economy. Kon je van je salaris vroeger een gezin onderhouden... tegenwoordig moet je partner ook een flinke duit in het zakje doen. Tja... dat is nog eens een flinke sprong vooruitquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef Hanoying het volgende:
Ik red mezelf ook prima hoor, heb een uitstekende baan en klagen hoeft echt niet maar ik maak me ook niet de illusie dat ik (of de maatschappij for that matter) "beter af ben" dan mijn ouders waren. Dat is simpelweg niet zo.
Of dat gezond zou zijn laat ik even in het midden, maar het feit dat die mogelijkheid er zou zijn is inderdaad meer een teken van welvaart dan het feit dat er toevallig een berg aan electronische meuk in huis ligt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een groot deel van mijn vriendinnen zit de hele dag te klagen dat ze veel liever thuis zouden zitten om een beetje te 'moederen' en het de man naar de zin te maken
Ikea is nou niet bepaald kwaliteit, het is trendy spul wat er redelijk leuk uitziet en gemaakt is om eenvoudig te vervoeren. Vandaar dat elke kast met 2 schroefjes in elkaar zit i.p.v. een ouderwetse pen-gat-verbinding met lijm. Als je je Ikea-spul in elkaar lijmt gaat het ook 100 jaar mee...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:33 schreef CafeRoker het volgende:
Wat daarnaast ook nog heel erg vertekent is dat die eerste inrichting waar pa en ma zo lang voor hebben gespaard nu nog niet kapot is. Vergeleken daarmee is de ikea troep van nu echt ultieme rotzooi. Om iets van soortgelijke kwaliteit als toen te kopen moet ik ook flink sparen.
Absoluut... als je het materiaal ook niet mishandeld kan het heel lang mee. Af en toe moet je wel de deurtjes opnieuw stellen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ikea is nou niet bepaald kwaliteit, het is trendy spul wat er redelijk leuk uitziet en gemaakt is om eenvoudig te vervoeren. Vandaar dat elke kast met 2 schroefjes in elkaar zit i.p.v. een ouderwetse pen-gat-verbinding met lijm. Als je je Ikea-spul in elkaar lijmt gaat het ook 100 jaar mee...
Mijn ouders lieten hun bankstel tot 2 keer toe nieuw stofferen. Pas na 25 jaar kochten ze een 'moderne' variant. Mijn tante daarentegen liet om de 5 jaar het hele huis van nieuwe spullen voorzien.quote:Verder is een groot deel van die oude inrichting ook versleten: banken, stoelen en tapijt heeft niet het eeuwige leven. En wat die antieke kasten betreft: 't Is niet mijn smaak...
Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeilquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mijn ouders lieten hun bankstel tot 2 keer toe nieuw stofferen. Pas na 25 jaar kochten ze een 'moderne' variant. Mijn tante daarentegen liet om de 5 jaar het hele huis van nieuwe spullen voorzien.
Daarom heb ik gestudeerd, ik kan nog jaren in mijn huis van bierkraten blijven wonen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeil
Jij bent een goede student geweest, je hebt tenminst wat gespaard, je kunt er zelfs in wonen, nu nog een stukje grond ergens claimen waar je je krattenhuis mag neerzetten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Daarom heb ik gestudeerd, ik kan nog jaren in mijn huis van bierkraten blijven wonen.
Ik heb nog steeds m'n allereerste Ikea bankje, nu 20 jaar oud. Maar hij is leuk en zit/ligt nog steeds lekker. Ook nog steeds m'n eerste salontafeltje, ca 20 jaar geleden tweedehands gekocht. En een paar bijzettafeltjes die nog uit m'n studentenhuis komen (de vorige eigenaar wilde ze niet meer).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeil
Erger nog: het is zelfs geen spaanplaat! Als je zo'n plankje op z'n kant houdt, hoor je "rommel" naar beneden rollen... 't Is dus hol!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef CafeRoker het volgende:
Dat kan zijn, maar er zijn ook al een boel billy's die op het stort liggen. Het is spaanplaat met een weinig krasvaste en zachte toplaag, en daarmee niet te vergelijken de kwaliteit van de spullen die je in 1970 voor je uitzet kocht. Deze categorie bestond toen eigenlijk nog niet.
Jawel dat was bijvoorbeeld de lundia, maar die waren wel een stuk duurder door de goede matrialen die men gebruikt, dan zakte je planken van je boekenkast tenminste niet door als er meer dan 4 boeken op stonden. Maar die zijn failliet geweest in ieder geval, volgens mij zijn ze er wel doorgestart maar hebben het moeilijk om tegen de goedkope meuk van ikea aan te concurreren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef CafeRoker het volgende:
Dat kan zijn, maar er zijn ook al een boel billy's die op het stort liggen. Het is spaanplaat met een weinig krasvaste en zachte toplaag, en daarmee niet te vergelijken de kwaliteit van de spullen die je in 1970 voor je uitzet kocht. Deze categorie bestond toen eigenlijk nog niet.
Zaag er eens eentje doormidden: honingraat-karton. Hetzelfde spul gebruikt Ikea ook als vulling in de verpakking van andere producten. Maar wat wil je, 5 euro voor een tafeltje...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:59 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind die vierkante bijzettafeltjes ook altijd zo grappig, als je ze optilt zijn ze nog lichter dan het glas bier dat er op staat.
Ach, dat is toch elk topic hetzelfdequote:Maar het ging eigenlijk over huizen
Niemand zegt dat je IKEA moet kopen, dat mag je zelf beslissen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Erger nog: het is zelfs geen spaanplaat! Als je zo'n plankje op z'n kant houdt, hoor je "rommel" naar beneden rollen... 't Is dus hol!
Maar dan vergelijk je een 20-euro-kast met een massief houten kast.
Zo gaat het nog steeds hoor met het verschil dat jij een twee-onder-één kapper kocht voor 60.000 euro en dat datzelfde huis 10 jaar later 175.000 euro waard was.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je IKEA moet kopen, dat mag je zelf beslissen.
En wat betreft de pesioenen (niet verwarren met AOW) , die betalen we allemaal zelf.
En het hoeft ook niet allemaal tegelijk, ook nu niet.
Ik werkte al vanaf mijn 14de na school, had op mijn 24ste mijn eerste baan, op mijn 25ste mijn eerste 2de handse auto, op mijn 27ste mijn studie afbetaald en op mijn 30ste mijn eerste huis (2 onder een kap, Hfl. 137.500).
Toen ook al op 2 inkomens, 2 hypotheken, 1 op mijn naam, 1 op de naam van mijn vrouw waarbij de van mijn vrouw een looptijd had van 5 jaar, versneld aflossen dus.
Halverwege werd ze zwanger en viel haar inkomen weg maar we komen het nog opbrengen (9,0% rente), was wel krap maar het kon wel, 2 jaar niet op vakantie, auto apot, en dan maar tijdelijk een voor 1500 gulden gekocht.
Toen kon veel, maar je moest keuzes maken, nu is dat niet anders.
Alleen keuzes maken, dat valt veel jongeren zwaar, maar daar moet je niet anderen voor verantwoordelijk houden.
Tijden veranderen, maar je moet het zelf doen.
Dit dusquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
You were born at the right time my friend maar uiteraard weiger je dat te zien.
Niks daarvan, die pensioenen moeten ook gewoon door de toekomstige belastingbetaler worden betaald. Als je 1 euro spaart (voor je pensioen), maar tegelijkertijd 1 euro leent (in de vorm van een Staatsschuld) spaar je niet, dan eigen je dingen toe. Niet persoonlijk, wel collectief!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
En wat betreft de pesioenen (niet verwarren met AOW) , die betalen we allemaal zelf.
En al die mensen hebben nu enorme belangen om de woningnood hoog te houden. Zelf een goedkope huurwoning of een koopwoning die veel waard is, en ondertussen: ikke ikke, en de rest kan stikken!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
Wacht even, jij vindt van jezelf dat je erg hard gewerkt hebt en veel hebt moeten laten om te komen waar je nu bent ofzo?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
Ik werkte al vanaf mijn 14de na school, had op mijn 24ste mijn eerste baan, op mijn 25ste mijn eerste 2de handse auto, op mijn 27ste mijn studie afbetaald en op mijn 30ste mijn eerste huis (2 onder een kap, Hfl. 137.500).
Toen ook al op 2 inkomens, 2 hypotheken, 1 op mijn naam, 1 op de naam van mijn vrouw waarbij de van mijn vrouw een looptijd had van 5 jaar, versneld aflossen dus.
Halverwege werd ze zwanger en viel haar inkomen weg maar we komen het nog opbrengen (9,0% rente), was wel krap maar het kon wel, 2 jaar niet op vakantie, auto apot, en dan maar tijdelijk een voor 1500 gulden gekocht.
Alleen keuzes maken, dat valt veel jongeren zwaar, maar daar moet je niet anderen voor verantwoordelijk houden.
Ik ben 5 jaar niet op vakantie geweest, en rij in een auto van 450 euro.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
Ach, hij zegt iig nog niet: "Ja, wij gingen jarenlang máár 1 keer per jaar op vakantie!".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik ben 5 jaar niet op vakantie geweest, en rij in een auto van 450 euro.
Ben ik nou baas boven baas?
Goed en duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
ComplexConjugate is sinds 2001 niet meer op vakantie geweestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ben ik nou baas boven baas?
and born in the right part of the world, and the correct colour.... o wacht....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:You were born at the right time my friend maar uiteraard weiger je dat te zien.
Je lijkt wel zo’n babyboomer, graag uitkijkende naar zijn zwitserleven-pensioen en niet bereid om aan te passen, waarbij opeens meer dan de helft beweert al op z'n 14e te zijn gaan werken als stratenmakerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Oh ja... in tegenstelling tot sorcees had ComplexConjugate haar eerste baantje toen ze 12 jaar oud was. Het is dat ik geen piemel heb... anders zou ik wel meedoen met de dick contest
"Vroeger moesten we keihard... ja echt keihard werken... dus wij hebben het verdientquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Je lijkt wel zo’n babyboomer, graag uitkijkende naar zijn zwitserleven-pensioen en niet bereid om aan te passen, waarbij opeens meer dan de helft beweert al op z'n 14e te zijn gaan werken als stratenmaker
Ik heb al jaren geen auto meerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, hij zegt iig nog niet: "Ja, wij gingen jarenlang máár 1 keer per jaar op vakantie!".
Een auto van 450 euro is onverstandig, die zal wel niet zo veilig zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik vind hem fantastisch...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Een auto van 450 euro is onverstandig, die zal wel niet zo veilig zijn
en dat baseer je op ?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Hoezo niet? Waarom zou het niet kunnen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Begin eens met opzeggen... Dan heb je wellicht een paar jaar de tijd voor de kabel niet meer werktquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:59 schreef Basp1 het volgende:
Verder zit ik nog steeds te denken om een schotel te plaatsen en zodoende de kabel op te kunnen zeggen. Maar die stap heb ik nog steeds niet gemaakt.
Precies... de absurde fixatie van sommigen op kreukelzones, airbags, ABS en ESP is kansloos als je geen goede bestuurder achter het stuur heb zitten. Zolang je maar goed werkende remmen en goede banden onder je auto hebt zitten kom je een heel eind kwa veiligheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef kovenant het volgende:
[..]
en dat baseer je op ?
dat zijn gewoon autotjes die wat ouder zijn en als ze door de apk komen zijn ze toch goed genoeg ?
en in de jaren 90-2000 gewoon goed door alle eu keuring gekomen.
Bij UPC zijn ze wat sneller met ontpluggen... tegenwoordig hebben ze hun administratie wat beter op orde.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Begin eens met opzeggen... Dan heb je wellicht een paar jaar de tijd voor de kabel niet meer werkt
die was Remco nog vergeten in zijn babyboomer rant.... gratis tv kijkenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bij UPC zijn ze wat sneller met ontpluggen... tegenwoordig hebben ze hun administratie wat beter op orde.
Sowieso, als je goed crashed ben je dood.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef kovenant het volgende:
[..]
en dat baseer je op ?
dat zijn gewoon autotjes die wat ouder zijn en als ze door de apk komen zijn ze toch goed genoeg ?
en in de jaren 90-2000 gewoon goed door alle eu keuring gekomen.
Pfft, de kofferbak is nog heel!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Sowieso, als je goed crashed ben je dood.
Deels waar, deels niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
Ik zeg niet dat het niet kan.. ik zeg alleen dat het (aanname) een niet zo'n hele goede, dus veilige, auto zal zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoezo niet? Waarom zou het niet kunnen?
Als je een smart rijdt dan stuiter je gewoon weer terug... heel erg 'slim' bedachtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:
Sowieso, als je goed crashed ben je dood.
Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die was Remco nog vergeten in zijn babyboomer rant.... gratis tv kijken
Kijk en luister geld is ingebouwd in de belastingen tegenwoordig.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen.![]()
Verder hadden veel woon wijken in de jaren 80 opkomende kleine CAI inrichtingen en was je wel een stuk goedkoper uit (inflatie gecorrigeerd) dan tegenwoordig met de 2 semi-monopolisten upc en ziggo die alles voor een heel goede prijs hebben opgekocht.
ja, die goeie ouwe tijd, snel de tv en radio achter de bank verstoppenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen.![]()
Verder hadden veel woon wijken in de jaren 80 opkomende kleine CAI inrichtingen en was je wel een stuk goedkoper uit (inflatie gecorrigeerd) dan tegenwoordig met de 2 semi-monopolisten upc en ziggo die alles voor een heel goede prijs hebben opgekocht.
Toen UPC in 2000 de casema in Dronten overnam werd het lage tarief binnen 4 jaar aangepast naar het nieuwe landelijke niveau... het excuus? "Om de kwaliteit van de dienstverlening overal op hetzelfde niveau te brengen", ik kwam er toen dus achter dat het landelijk gemiddelde eens tuk lager lagquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja behalve voor bedrijven die nog apart worden aangeslagen, terwijl de medewerkers allemaal al betaald hebben om te mogen luisteren, over bizarre regelgeving gesproken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:44 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Kijk en luister geld is ingebouwd in de belastingen tegenwoordig.
Aah.. ja.. de mannen van de Buma Stemra die decennia nodig hebben om verdeelsleutels te berekenenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja behalve voor bedrijven die nog apart worden aangeslagen, terwijl de medewerkers allemaal al betaald hebben om te mogen luisteren, over bizarre regelgeving gesproken.
hmmm... Dronten......quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Toen UPC in 2000 de casema in Dronten overnam werd het lage tarief binnen 4 jaar aangepast naar het nieuwe landelijke niveau... het excuus? "Om de kwaliteit van de dienstverlening overal op hetzelfde niveau te brengen", ik kwam er toen dus achter dat het landelijk gemiddelde eens tuk lager lag![]()
Tegenwoordig hebben we glasvezel en kan UPC zijn kabel in een plek steken waar de zon nooit schijnt
Iets met ballen en kaatsen en zo.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:23 schreef sorcees het volgende:
Maar waar het tweede deel op slaat: "uiteraard weiger je dat te zien", is dit een persoonlijke aanval, en waar heb ik dat dan aan verdient?
En afgeven op de vorige generatie is afgegeven op je toekomstige zelf, imho.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Hanoying het volgende: Afgeven op de huidige generatie is afgeven op je vroegere zelf.
Er wonen meerdere fokkersquote:
soms heb ik het idee dat alle fok!kers er wonen zelfs....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er wonen meerdere fokkers
In ieder geval een significant deelquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
soms heb ik het idee dat alle fok!kers er wonen zelfs....
Zal wel goede -maar duur betaaldequote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In ieder geval een significant deel
Dat gaat over 30 jaar ook gebeuren, door onze kinderen. Omdat we de grondstoffen er zo makkelijk doorheen aan het jagen zijn. Ook dat is lenen van de toekomst.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En afgeven op de vorige generatie is afgegeven op je toekomstige zelf, imho.
Van alle tijden, toch. Ach, waar zijn de Jantjes gebleven..... zucht
Daar ben je zelf bij vind je niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat gaat over 30 jaar ook gebeuren, door onze kinderen. Omdat we de grondstoffen er zo makkelijk doorheen aan het jagen zijn. Ook dat is lenen van de toekomst.
Dat betwijfel ik. Misschien niet door je eigen kinderen, of het veel verandert hoe hun generatie naar ons zal kijken betwijfel ik. Babyboomers die zelf altijd netjes voor hun pensioen gespaard hebben worden nu evengoed schuin aangekeken. En een standby killertje kan de manier hoe we leven niet echt goedmaken.quote:Daar ben je zelf bij vind je niet.
Ik ben het helemaal met je eens, ook nooit het tegendeel beweerd, en ik geef ook niet af op de huidige generatie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Iets met ballen en kaatsen en zo.
Het is te makkelijk naar de huidige jeugd te wijzen en te zeuren dat "ze alles maar meteen willen hebben en er helemaal niet voor willen werken zoals ik vroeger heb gedaan". Dat is namelijk onzin, de twintigers en dertigers van vandaag werken net zo hard als de twintigers en dertigers van de jaren 90 en ze zien er zelfs minder voor terug.
Je hebt gewoon geluk gehad. Geluk dat je net toevallig 30 was in 1990 en dat je instapte op een huizenmarkt die op het punt stond omhoog te schieten. Heeft verder niets met hard werken en opofferen te maken, gewoon met geluk.
In dit topic zitten zat users die net zo hard werken als jij indertijd deed, die gezinnen starten, noodgedwongen oude auto's rijden en huizen kopen waarvoor ze zich net als jij toen tot hun nek voor aan de bank verpachten maar er zit één groot verschil.
Jij deed het op het goede moment.. Op het moment dat de economie op het punt stond te knallen, de rentes decimeerden, de huizenprijzen stegen met 10 keer de inflatie. Feest! Even 2 jaar niet op vakantie en klaar. De nieuwe generatie doet het op het andere uiterste. Ze financiëren zich tot hun nek in een markt die al zijn top heeft bereikt en waar jij maximaal leende tegen 9 % lenen zij maximaal tegen 4,8. De schuld die ze met zich meedragen is dan toch echt een veelvoud hoor en in plaats van dat ze er jou twee-onder-één kapper voor krijgen krijgen ze er een boven- of tussenwoning voor in een cultureel uitgedaagde prachtwijk.
Is dat geluk? Pech? Domheid? ach... zijn ze dom door nu te kopen of kopen ze gewoon om dezelfde redenen waar jij om kocht in 1990? Was dat dan slimheid? Of gewoon geluk?
Ik denk dat ze nu kopen om dezelfde reden als dat men altijd al kocht. Omdat ze nu eenmaal eind 20 zijn, opgeleid, een vaste baan en een vrouw hebben, een gezin willen. Universele redenen waar geen pech of geluk bij komt kijken. Afgeven op de huidige generatie is afgeven op je vroegere zelf.
Theoretisch duurt dat nog 25 jaar. De praktijk is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:02 schreef RemcoDelft het volgende:
De generatie die pensioenen naar zich toe trekt en de enorme staatsschuld heeft veroorzaakt? Ach ja, jij bereikt die leeftijd ook bijna zo te zien...
Goh hoe zou dat nu komenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:14 schreef sorcees het volgende:
Ondanks alle inspanningen om energie te besparen wordt het energieverbuik in Nederland elk jaar hoger.
De KWH prijs zou wat mij betref dan ook mogen verdubbelen misschien dat men dan eens wat meer bespaart.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:14 schreef sorcees het volgende:
Ondanks alle inspanningen om energie te besparen wordt het energieverbuik in Nederland elk jaar hoger.
ja dan kun je hoogovens wel sluiten en alle glasfabriekenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:03 schreef sorcees het volgende:
Het energieverbruik van de huishoudens daalt ligt, dat van de industrie stijgt nog steeds flink.
Het in de ban doen van de gloeilamp is echt een druppel op een gloeiende industriele plaat!
Maar de industrie betaalt nog steeds veeel minder per kWh en per m3 gas.
Dus eerst maar eens de prijzen voor de industrie gelijktrekken.
De industrie verrekend het gewoon naar een hogere productprijs. Die betaald dus niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:03 schreef sorcees het volgende:
Het energieverbruik van de huishoudens daalt ligt, dat van de industrie stijgt nog steeds flink.
Het in de ban doen van de gloeilamp is echt een druppel op een gloeiende industriele plaat!
Maar de industrie betaalt nog steeds veeel minder per kWh en per m3 gas.
Dus eerst maar eens de prijzen voor de industrie gelijktrekken.
Ja, want stel je voor dat je iemand zelf zou laten beslissen wat hij met zijn huis en zijn geld doet, het idee alleen al!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Als die aanbevelingen niet opgevolgt worden moeten er mega boetes op komen te staan.
Ik heb het hier over de industrie!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat je iemand zelf zou laten beslissen wat hij met zijn huis en zijn geld doet, het idee alleen al!
Allemaal leuk en aardig. Zal het ook wel goed doen op verjaardagen enzo. Maar zolang dat niet globaal aangepakt wordt heeft het huishoudelijke verbruik in NL geen noemenswaardige invloed op het totaalplaatje. (Al zou je iedereen afsluiten van de elektra)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Daarnaast is energie op dit moment gewoon veel te goedkoop en word er daardoor ONNODIG energie verspilt en is er te weinig bewustwording. Fossiele energie die niet van jou is maar ons allemaal, energie waar we zuinig mee moeten zijn.
Ik heb een maximale besparing gehaald in mijn eigen huishouden, alle luxe aan boord met een prognose verbruik van 1350kwh zonder compromissen. (tweepersoonshuishouden)
Als de kwh prijs voor een 1 KWH bijna een euro is gok ik dat jou sauna niet vaak meer aan gaat en als dat wel het geval is komt dat omdat je zelf zonnepanelen heb aangeschaft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig. Zal het ook wel goed doen op verjaardagen enzo. Maar zolang dat niet globaal aangepakt wordt heeft het huishoudelijke verbruik in NL geen noemenswaardige invloed op het totaalplaatje.
Leuk dat jij 1350kWh verbruikt, maar dat doet mijn sauna op jaarbasis al in zijn eentje. (Totaal verbruik per jaar ligt bij mij rond de 6000kWh)
Die panelen komen in febr/maartquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Als de kwh prijs voor een 1 KWH bijna een euro is gok ik dat jou sauna niet vaak meer aan gaat en als dat wel het geval is komt dat omdat je zelf zonnepanelen heb aangeschaft.
Heeft niets met bewustwording van doen. Wel met afpersing. Mij maakt het niet uit, ik kan makkelijk 9000Wp kwijt. Maar oma met haar AOW verderop durft dan de tv niet meer aan te zetten omdat het zoveel kost.quote:En dat is precies de bewustwording die ik bedoel. Mensen maak je alleen bewust door ze te pakken in de portomonnee. Hetzelfde geld voor de industrie.
Met een duurzame energie onafhankelijke economie heb je in de komende jaren een enorme voorsprong op economien die de transitie niet maken. Die krijgen bij een tekort aan fossiele brandstoffen en een hoge afhankelijkheid te maken met een enorme inflatie en koopkracht daling.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die panelen komen in febr/maart
[..]
Heeft niets met bewustwording van doen. Wel met afpersing. Mij maakt het niet uit, ik kan makkelijk 9000Wp kwijt. Maar oma met haar AOW verderop durft dan de tv niet meer aan te zetten omdat het zoveel kost.
En globaal gezien zijn we natuurlijk helemaal niets.
Lekker makkelijk weer... En wat doet Oma, behalve wegkwijnen in een matig verlicht huis, dan? Om over de verwarmingskosten nog maar te zwijgen...(!)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zorg wel (net als jij) dat ik onafhankelijk ben
Reageeer je ook even op de rest van de post.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer... En wat doet Oma, behalve wegkwijnen in een matig verlicht huis, dan?
Want Oma kan van haar AOW ook een A++++koel/vriezer kopen? En de rest van de zuinige apparatuur? Om nog maar te zwijgen van haar mechanische ventilatie die 400kWh per jaar verbruikt en die haar verhuurder niet wil vervangen voor een zuinigere variant? Net als haar CV pomp die per jaar 400kWh verbruikt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Reageeer je ook even op de rest van de post.
Oma kan makkelijk met 1000kwh af als ik het met al apparatuur al met 1350kwh af kan.
Bewustwording en kleine aanpassingen kunnen al tot 50% besparing leiden.
Dus niet overdrijven aub.
Jammer dat je weer een exces bijhaalt. Je overdrijft overigens schromelijk, je weet heel goed wat ik bedoel. Punt is dat onze economie snel moet verduurzamen zodat we anderen kunnen bijhouden / een voorsprong kunnen maken zodat onze levenstandaard ook in de toekomst gewaarborgt blijft. Voor Oma komt in een sociale samenleving echt wel een oplossing.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Want Oma kan van haar AOW ook een A++++koel/vriezer kopen? En de rest van de zuinige apparatuur? Om nog maar te zwijgen van haar mechanische ventilatie die 400kWh per jaar verbruikt en die haar verhuurder niet wil vervangen voor een zuinigere variant? Net als haar CV pomp die per jaar 400kWh verbruikt?
Dus niet bagatelliseren aub.
FYI, ik nam even als voorbeeld een vrouw in een huizenblok verderop die ik goed ken. Die zit daar met een MV die constant 44W verbruikt (24/7) want die kan niet uitgezet worden en haar CV pomp (50-70-90W) draait ook 24/7 (ouderwets systeem van de stadsverwarming).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Je overdrijft overigens schromelijk, je weet heel goed wat ik bedoel.
De industrie vertrekt gewoon uit Nederland, dat is de reden dat de energiebelastingen voornamelijk bij consumenten terechtkomen!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De industrie verrekend het gewoon naar een hogere productprijs. Die betaald dus niet.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb een maximale besparing gehaald in mijn eigen huishouden, alle luxe aan boord met een prognose verbruik van 1350kwh zonder compromissen. (tweepersoonshuishouden)
Volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt... Totaal oninteressant dat jij 1350 kwh/jaar verbruikt (zeg 400 W gemiddeld continu aan primaire energie). Ik verwacht dat dit het resultaat is van jarenlange indoctrinatie waardoor de gemiddelde Nederlander nu denkt dat-ie met spaarlampen de wereld kan redden...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:01 schreef Revolution-NL het volgende:
De KWH prijs zou wat mij betref dan ook mogen verdubbelen misschien dat men dan eens wat meer bespaart.
Een duurzaam 2e hands huis? Natuurlijk is het duurzamer om te recyclen... mits de prijs daar ook naar is. Zo'n jaren 30 huis kan je energiezuiniger maken d.m.v. dak, vloer en spouwmuur isolatie, HR glas etc.. maar dat kost ook de nodige centen. Als de huidige eigenaar hier niet in geinvesteerd heeft moet de prijs uiteraard wel fors omlaag.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:25 schreef sorcees het volgende:
Al eens uitgerekend hoeveel energie het kost een huis te bouwen, incl. o.a. het bakken van de stenen en de dakpannen?
Dan toch liever een duurzaam tweedehands huis, b.v. uit de jaren '30.
Moeten ze wel hard gaan zwoegen natuurlijk.. want die machines die ze nu gebruiken zuipen diesel en benzinequote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:43 schreef CafeRoker het volgende:
Dat laatste is niet helemaal waar. Je kunt ze ook de bosbouw insturen
Ik werk zo'n 11 uur per dag, dus tussentijds wat 'vermaeck' lijkt mij geen probleemquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
Tering zeg!!! Moet jij nooit eens werken?
Die vlieger gaat natuurlijk altijd op, bovendien is het best leuk om met energie besparing bezig te zijn (vind ik).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het lijkt mij een groot voordeel om het energieverbruik van je woning terug te dringen.
Jij weegt je hout en weet het vochtpercentage en de energie inhoud per hout soort.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:38 schreef sorcees het volgende:
[..]
Die vlieger gaat natuurlijk altijd op, bovendien is het best leuk om met energie besparing bezig te zijn (vind ik).
Isoleren, beter regelen, trui aantrekken, houtkachel gebruiken (en het hout zelf met de hand hakken en zagen en kloven, slim ventileren, wasdroger in de ban, en dan je energie verbruik monitoren.
En wat betekent hogere energie prijzen voor de kosten die je voor nieuwbouw kwijt zult zijn. De kosten van ruwe matrialen welke niet geproduceerd kunnen worden zonder energie. Dat is een goede voorspelling van jou voor de huizenbezitters.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Moeten ze wel hard gaan zwoegen natuurlijk.. want die machines die ze nu gebruiken zuipen diesel en benzine![]()
Ik verwacht dat de prijs van energie voorlopig een stijgende lijn gaat laten zien, nog even los van de belastingen die de overheid heft of de energie. Het lijkt mij een groot voordeel om het energieverbruik van je woning terug te dringen.
En het rendement van de houtkachel c.q. schoorsteenverliezen natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij weegt je hout en weet het vochtpercentage en de energie inhoud per hout soort.
Voor particulieren bestaat een groot deel van de energienota uit belastingen. Bedrijven betalen beduidend lagere tarieven. Een industriele kuub gas kost nog niet eens de helft van wat het een particulier kost.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat betekent hogere energie prijzen voor de kosten die je voor nieuwbouw kwijt zult zijn. De kosten van ruwe matrialen welke niet geproduceerd kunnen worden zonder energie. Dat is een goede voorspelling van jou voor de huizenbezitters.
Inderdaad leuk om mee bezig te zijn... dikke trui aantrekken is zeker een goede manier van besparen... wel moet je tegen het geklaag van je gasten kunnenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:38 schreef sorcees het volgende:
[..]
Die vlieger gaat natuurlijk altijd op, bovendien is het best leuk om met energie besparing bezig te zijn (vind ik).
Isoleren, beter regelen, trui aantrekken, houtkachel gebruiken (en het hout zelf met de hand hakken en zagen en kloven, slim ventileren, wasdroger in de ban, en dan je energie verbruik monitoren.
Alleen maar vrouwelijk gasten uitnodigen en meteen het bed mee induiken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Inderdaad leuk om mee bezig te zijn... dikke trui aantrekken is zeker een goede manier van besparen... wel moet je tegen het geklaag van je gasten kunnen
Mijn ervaring met vrouwen is dat die alleen kleding uittrekken als het warm genoeg is. Maar misschien moet ik meer met vrouwen uit Finland om gaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alleen maar vrouwelijk gasten uitnodigen en meteen het bed mee induiken.
Ik heb de samenstelling van de nota niet helemaal vers in m'n hoofd, maar de winst zou er dan in kunnen zitten om een van de energiesoorten te schrappen. Bijvoorbeeld met een warmtepomp voor de verwarming aangevuld met een LPG fles.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voor particulieren bestaat een groot deel van de energienota uit belastingen. Bedrijven betalen beduidend lagere tarieven. Een industriele kuub gas kost nog niet eens de helft van wat het een particulier kost.
Je kunt ze ook 'handmatig opwarmen'. Als goed doet, gaan de kleren ook uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:22 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Mijn ervaring met vrouwen is dat die alleen kleding uittrekken als het warm genoeg is. Maar misschien moet ik meer met vrouwen uit Finland om gaan.
Het is duidelijk dat het mentale verval bij Hennie van der Most definitief heeft ingezet. Deze 'ondernemer' (vooral bekend van vreetschuren, pretparken en zijn eigen prive helikopter) heeft wederom een briljant ideequote:Sloop huizen, stimuleer de bouwsector
Per jaar 60 duizend woningen in Nederland slopen om de bouwsector weer uit het slob te trekken. Dat idee opperde topondernemer Hennie van der Most donderdag op BNR.
"Moet je eens kijken voor hoeveel werk dat zorgt", legde Hennie van der Most aan BNR-presentator Frits Huffnagel van Zakendoen met... uit. "De bouw is de spil van onze economie", ging hij verder. Als je een huis bouwt, komen er 70-80 bedrijven bij aan te pas. Niet alleen een metselaar en een timmerman, maar ook de man van de vloerbedekking, tuinman en verlichting."
Nieuwbouw
Volgens Van der Most kampt de bouwsector ("die ligt op z'n gat") met het probleem dat er veel te weinig nieuwbouw bij komt. "Ik zie zoveel bestemmingsplannen. Maar ik zie alleen maar "zand", maar geen nieuwbouw meer. Dus ik zeg: verbouwen. Sloop die oude huizen. Maar het probleem is dat de banken alle oude huizen vol hypotheken hebben gegooid."
Werkgelegenheid
Of dat niet bouwen om het bouwen is? Van der Most: "We hebben 6 miljoen woningen in Nederland. Laten we daarvan eens 1 procent slopen per jaar. Dan heb je 60 duizend woningen. Moet je eens kijken wat voor werkgelegenheid dat is."
bron: BNR
Woningcorporaties doen precies hetzelfde: hele wijken slopen en nieuw bouwen (incl. een flinke huurverhoging voor mensen die er al heel lang wonen (en dat huis dus allang zelf hebben afbetaald), gevolgd door een bijpassende huursubsidie. I.p.v. gewoon een paar km verderop die huizen te zetten en te wachten met slopen tot 5-10% van hun huizen leeg staat...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waarom bouwen we niet gewoon 60.000 woningen per jaar? Ooh.. wacht.. dat zou de speculatieve waarde van woningen wel eens kunnen aantasten![]()
Daarom moet er eerst gesloopt worden...
Van der Most erkend dat er niet op afgeschreven is maar in zijn simpelheid roept hij dan maar weer dat er premies moeten komen. Hij trekt ter strijd tegen de duurzaamheid... wil kapitaalvernietiging plegen. Hij gaat voorbij aan het feit dat als we iets opbouwen en afbetalen we daarna niet meer hoeven te blijven werken om iets nieuws aan te schaffen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Woningcorporaties doen precies hetzelfde: hele wijken slopen en nieuw bouwen (incl. een flinke huurverhoging voor mensen die er al heel lang wonen (en dat huis dus allang zelf hebben afbetaald), gevolgd door een bijpassende huursubsidie. I.p.v. gewoon een paar km verderop die huizen te zetten en te wachten met slopen tot 5-10% van hun huizen leeg staat...
Hij heeft wel gelijk, veel woningen zijn technisch volledig achterhaald en kosten veel te veel energie en onderhoud,quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat het mentale verval bij Hennie van der Most definitief heeft ingezet. Deze 'ondernemer' (vooral bekend van vreetschuren, pretparken en zijn eigen prive helikopter) heeft wederom een briljant idee![]()
Wie gaat dit eigenlijk betalen? De huizenbezitter in ieder geval niet want die schrijft niet af op zijn woning. Waarom bouwen we niet gewoon 60.000 woningen per jaar? Ooh.. wacht.. dat zou de speculatieve waarde van woningen wel eens kunnen aantasten![]()
Daarom moet er eerst gesloopt worden... een soort van sloopregeling maar dan voor woningen... echt briljant plan Hennie... misschien kun je je beter bij je vreetschuren houden want dat is de enige bedrijvigheid waar je in uitblinkt
Achterhaald principe a la Bijlmer, dat wil je niet nog eens.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef meth77 het volgende:
Parkeren onder het gebouw , hoger bouwen en kleinere flats, veel vijfkamerflats zijn veel te groot
Dus nog kleinere huisjes met nog minder tuin wou je zeggen? Doe het eens andersom: ga ruim bouwen, net buiten de stad (=beter bereikbaar) i.p.v. elk gaatje binnen de stad op te vullen. Dat scheelt meteen gigantisch in de overlast binnen de stad (hele straten worden jarenlang afgezet voor een kantoorgebouw-in-aanbouw), en het levert daadwerkelijk winst op.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef meth77 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, veel woningen zijn technisch volledig achterhaald en kosten veel te veel energie en onderhoud,
Vooral die slecht geisoleerde corporatiewoningen moeten niet verkocht, maar gesloopt worden.
En dan nieuw bouwen, op een locatie oude woningen kan makkelijk het dubbele aantal nieuwe teruggezet worden
Parkeren onder het gebouw , hoger bouwen en kleinere flats, veel vijfkamerflats zijn veel te groot
Het principe van de Bijlmer is prima. Het ging fout toen de onderklasse van Amsterdam er massaal gedumpt werdquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:21 schreef sorcees het volgende:
[..]
Achterhaald principe a la Bijlmer, dat wil je niet nog eens.
Je kunt ook een paar dijken doorprikken en zout water binnenlaten lopen in een paar dijkringen... Zorgt er ook voor dat er een hoop werk gedaan kan worden om de boel weer goed te krijgen. Eigenlijk hoef je die dijken geeneens door te prikken... Je kunt ook net doen alsof dat gebeurd is, en toch al dat extra werk doen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sloop huizen, stimuleer de bouwsector
Per jaar 60 duizend woningen in Nederland slopen om de bouwsector weer uit het slob te trekken. Dat idee opperde topondernemer Hennie van der Most donderdag op BNR.
De Bijlmer is nu wel weer beter aan het worden, het tuig gaat nu met oprot-premie naar Almere, Ijburg en Lelystadquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het principe van de Bijlmer is prima. Het ging fout toen de onderklasse van Amsterdam er massaal gedumpt werd
Alle oude woningen zijn meestal bar slecht geisoleerd, met een renovatie kan daar best het nodige aan gedaan worden. Slopen is een optie maar dan moet de eigenaar wel de boel afgeschreven hebben. Daar zit nu het hele probleem... veel eigenaren zien het huis als vermogensverdubbelaar en niet als een kostenpost. Het gevolg is dat men nooit rekenschap gehouden heeft met een afschrijving en reservering voor nieuwbouw. Meneer van der Most wil daarvoor een 'premie' in het leven roepen... ronduit krankzinnig... nog meer steun voor mensen die onverstandige beslissingen hebben genomen? Total bull shit, laat ze eerst maar eens aflossen. Als je dan toch verbeteringen wilt aanbrengen aan het systeem richt je dan op starters... die hebben overal part nog deel aan gehad maar zijn wel altijd de klosquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef meth77 het volgende:
Hij heeft wel gelijk, veel woningen zijn technisch volledig achterhaald en kosten veel te veel energie en onderhoud,
Vooral die slecht geisoleerde corporatiewoningen moeten niet verkocht, maar gesloopt worden.
En dan nieuw bouwen, op een locatie oude woningen kan makkelijk het dubbele aantal nieuwe teruggezet worden
Je bedoelt uiteraard het gebrek aan marktwerking?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:34 schreef sorcees het volgende:
De scheefgroei tussen waarde en kosten die is ontstaan in de periode 1990 - 2008 zal niet in een kort tijdsbestek rechtgroeien.
Het is op zich al mooi dat nu bij de meerderheid is doorgedrongen dat de huizen inderdaad te duur zijn.
Maar zolang er nog schaarste is zal de marktwerking de prijzen nog te hoog houden.
Precies... je kan ook iedereen gratis een nieuwe auto aanbieden bij het inruilen van de oude auto. Ik vind van der Most best aardig om naar te luisteren maar deze 'oplossing' is gewoon niet haalbaar. Om nog maar even te zwijgen over het gebrek aan prikkels dat er vanuit gaat.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Je kunt ook een paar dijken doorprikken en zout water binnenlaten lopen in een paar dijkringen... Zorgt er ook voor dat er een hoop werk gedaan kan worden om de boel weer goed te krijgen. Eigenlijk hoef je die dijken geeneens door te prikken... Je kunt ook net doen alsof dat gebeurd is, en toch al dat extra werk doen.
Dat helpt ook niet. VINEX is daarvan het bewijs. Grote uitleglocaties net buiten de stad aan de snelweg...gevolg: snelweg vol=filequote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus nog kleinere huisjes met nog minder tuin wou je zeggen? Doe het eens andersom: ga ruim bouwen, net buiten de stad (=beter bereikbaar) i.p.v. elk gaatje binnen de stad op te vullen. Dat scheelt meteen gigantisch in de overlast binnen de stad (hele straten worden jarenlang afgezet voor een kantoorgebouw-in-aanbouw), en het levert daadwerkelijk winst op.
Oude huizen zouden gesloopt worden als de waarde nihil is. Dat gaat pas gebeuren als er geen schaarste meer is.
Het probleem met VINEX wijken is de ontsluiting, we proppen een paar duizend woningen bij elkaar en al dat verkeer moet via twee smalle wegen ontsloten worden. Winkels, scholen, gezondheidscentra... die plaatsen we lekker ergens anders.. want de grond moet met een maximaal rendement verkocht worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:05 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Dat helpt ook niet. VINEX is daarvan het bewijs. Grote uitleglocaties net buiten de stad aan de snelweg...gevolg: snelweg vol=file
Het OV wordt veel te laat gerealiseerd in die VINEX wijken...dan is iedereen al gewend aan de auto
Alsof OV in Nederland wel rendabel is... Ik zie hier nog steeds elk half uur een vrijwel lege bus langsrijden. Gesubsidieerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:14 schreef ThaBrain het volgende:
Misschien moeten we het gewoon doen zoals in de suburbs in de VS
Ieder een eigen stukje grond met een (houten) vrijstaand huis die makkelijk is aan te passen aan wensen en (leeftijds)eisen van de bewoners. En dan zo'n laan ervoor met een weg, groenstrook, trottoir/fietspad...maar rendabel voor het openbaar vervoer krijg je dat nooit. Dus je houdt alsnog de file om de wijk uit te komen.
QFT... het OV is een gedrocht wat nog stamt uit de tijd dat mensen zich geen eigen voertuig konden veroorloven.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Alsof OV in Nederland wel rendabel is... Ik zie hier nog steeds elk half uur een vrijwel lege bus langsrijden. Gesubsidieerd.
Nu we toch offtopic zijn: Ik snap werkelijk niet hoe het OV gesubsidieerd kan worden.Onder het mom van "het milieu" wordt van vroeg tot laat dieselrook tot diep in woonwijken uitgestoten! Wat een verspilling van geld, brandstof en mankracht! En dat allemaal omdat er wellicht 1 persoon in die wijk woont die op 19:17h per bus de wijk uit zou willen i.p.v. per fiets (bussen concurreren niet met auto's, alleen met fietsen). En dat alles zonder dat er ook maar iemand zich afvraagt of dat wel nodig is... We subsidieren toch ook geen lege vliegtuigen die continu elk half uur heen en weer vliegen naar alle luchthavens in Europa? Welnee, als je naar Portugal wil dan plan je dat. Hetzelfde zou met bussen moeten gebeuren.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT... het OV is een gedrocht wat nog stamt uit de tijd dat mensen zich geen eigen voertuig konden veroorloven.
mee eensquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu we toch offtopic zijn: Ik snap werkelijk niet hoe het OV gesubsidieerd kan worden.Onder het mom van "het milieu" wordt van vroeg tot laat dieselrook tot diep in woonwijken uitgestoten! Wat een verspilling van geld, brandstof en mankracht! En dat allemaal omdat er wellicht 1 persoon in die wijk woont die op 19:17h per bus de wijk uit zou willen i.p.v. per fiets (bussen concurreren niet met auto's, alleen met fietsen). En dat alles zonder dat er ook maar iemand zich afvraagt of dat wel nodig is... We subsidieren toch ook geen lege vliegtuigen die continu elk half uur heen en weer vliegen naar alle luchthavens in Europa? Welnee, als je naar Portugal wil dan plan je dat. Hetzelfde zou met bussen moeten gebeuren.
Bussen tijdens de spits valt wat voor te zeggen, 't is de rest van de dag dat ze compleet zinloos rondrijden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:40 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Of we moeten gewoon weer dicht bij ons werk gaan wonen zodat we met de fiets/lopend naar het werk kunnen
Als we dicht bij ons werk willen gaan wonen dan blijkt dat onmogelijk gemaakt te worden door de inflexibele woningmarkt in Nederland.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:40 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
mee eensVraagafhankelijk vervoer
Of we moeten gewoon weer dicht bij ons werk gaan wonen zodat we met de fiets/lopend naar het werk kunnen
Of we moeten meer gaan thuiswerken! Binnen veel beroepen is het mogelijk om een of meerdere dagen thuis te werkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bussen tijdens de spits valt wat voor te zeggen, 't is de rest van de dag dat ze compleet zinloos rondrijden.
Verhuizen naar het werk is erg duur/moeilijk door de hopeloze huizenmarkt. En zeker als tweeverdieners zal toch 1 van de 2 meestal een stukje moeten reizen.
Leuk, maar des te meer reden om te stoppen met bussen subsidieren. Hell, laat die busschauffeurs gaan thuiswerken, vaak zitten ze alleen in die bus. Of laat ze gaan carpoolen: fijn met 50 buschauffeurs in 1 bus i.p.v. in 50 bussen. Ik zie alleen maar voordelenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:47 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Of we moeten meer gaan thuiswerken! Binnen veel beroepen is het mogelijk om een of meerdere dagen thuis te werkenDan hoef je ook niet zo vaak te verhuizen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Leuk, maar des te meer reden om te stoppen met bussen subsidieren. Hell, laat die busschauffeurs gaan thuiswerken, vaak zitten ze alleen in die bus. Of laat ze gaan carpoolen: fijn met 50 buschauffeurs in 1 bus i.p.v. in 50 bussen. Ik zie alleen maar voordelen
Dit in tegenstelling tot mensen als Xenogate die thuis zitten en *niet* werken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]![]()
![]()
Thuiswerkers zijn meestal mensen die nutteloos werk verrichten
Mensen als xeno verrichten heel nuttig werk vanonder de brugquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot mensen als Xenogate die thuis zitten en *niet* werken.
Je bedoelt sexuele handelingen aanbieden aan dronken polenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mensen als xeno verrichten heel nuttig werk vanonder de brug
Ik zal het xeno even vragen... het kan ook gewoon zijn dat ze xeno wat traytjes schultenbrau komen brengenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je bedoelt sexuele handelingen aanbieden aan dronken polen
Zo niet, wtf doen die poolse busjes dan zo vaak onder bruggen
voor ouderen die een beetje geld willen overhouden voor hun pensioen enz. is het wel aanlokkelijk, mooie omgeving ook Limburgquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Even wat anders - iets daadwerkelijk over huizen - wat me opvalt.
Van de week bleken huizen in grote steden duurder te zijn geworden. Net lees ik een topic dat je in Heerlen een huis koopt voor 30k euro. Ter illustratie:"
Amsterdam Buitenveldert, tussenwoning van 100m2, ongeveer 300k
Randje Randstad, Almere, Purmerend, etc, tussenwoning van 100m2, ongeveer 180-200k
Dan buitengebieden, zoals Heerlen, etc, tussenwoning van 100m2, ongeveer 30k
En dan gezamelijk gaan zitten schreeuwen dat er huizencrisis is?
Volgens mij zijn we collectief verwend - klaarblijkelijk kun je altijd ergens een huis vinden wat je kunt betalen - zelfs in de bijstand kun je in Heerlen een huis kopen (voor diegene die beginnen over werk aanbod).
Dat debiele 'ik-wil-per-se-in-de-grote-stad-wonen' gedoe kost je gewoon geld, dan dus niet zeuren dat je 10x meer betaalt dan dat je na een uur rijden moet betalen.
Zo, nog vragen?
Als een baan als leraar of politieagent in de stad dan ook een factor 10 beter zou betalen dan in het puntje van Limburg zou er wat te zeggen zijn voor deze redenatie. Leuk dat de binnenstad van Amsterdam onbetaalbaar is voor de meeste mensen maar die mensen hebben ook behoefte aan allerlei diensten, hoe kan je die dan lokaal geleverd krijgen als de mensen die deze diensten moeten verlenen er niet kunnen wonen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat debiele 'ik-wil-per-se-in-de-grote-stad-wonen' gedoe kost je gewoon geld, dan dus niet zeuren dat je 10x meer betaalt dan dat je na een uur rijden moet betalen.
Dat was cherrypicking van ING: telkens de maand met de laagste verkoopprijs vergelijken met de afgelopen periode. Niet representatief dus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Van de week bleken huizen in grote steden duurder te zijn geworden.
Dat zijn veilingprijzen van flatjes in vergane buurten, en soort onroerend woonwagenkamp. Let wel: dat het geveild wordt geeft aan dat de huidige bewoners het al niet meer konden betalen!quote:Net lees ik een topic dat je in Heerlen een huis koopt voor 30k euro. Ter illustratie:"
Je vergelijkt hier totaal verschillende dingen... (Hoewel het wel leuk aangeeft dat de "argumenten" dat 500 euro per vierkante meter echt nodig is om grond bouwrijp te maken onzin zijn.)quote:Amsterdam Buitenveldert, tussenwoning van 100m2, ongeveer 300k
Randje Randstad, Almere, Purmerend, etc, tussenwoning van 100m2, ongeveer 180-200k
Nee, in de bijstand kan/mag je geen huis kopen. Toch zou het goed zijn om alle mensen die nu in hartje werkgelegenheid in de bijstand zitten de keus te geven: OF werken, OF verhuizen naar krimpgebieden. Dat scheelt huursubsidie en drukte in het verkeer. Verder ook nogal een vreemde vergelijking, Heerlen is verder weg van werkgelegenheid (lees: Randstad voor het gemak) dan bijvoorbeeld Kleve in Duitsland. En die Duitsers zijn nog makkelijker te verstaan dan de reserve-Belgen in Limburg...quote:En dan gezamelijk gaan zitten schreeuwen dat er huizencrisis is?
Volgens mij zijn we collectief verwend - klaarblijkelijk kun je altijd ergens een huis vinden wat je kunt betalen - zelfs in de bijstand kun je in Heerlen een huis kopen (voor diegene die beginnen over werk aanbod).
goed idee! het O.V.V.!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:34 schreef RemcoDelft het volgende:
We subsidieren toch ook geen lege vliegtuigen die continu elk half uur heen en weer vliegen naar alle luchthavens in Europa?
Volgens mij is er momenteel ook maar iets van 6-8% van Nederland bestemd voor wonen. Verdubbel die hoeveelheid gewoon en je bent van al het gelazer af.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoals je ziet stikt het daar van de lege ruimte, maar dat merk je ook als je er doorheen rijdt.
Om een of andere reden heeft iemand ooit bedacht dat "het groene hart groen moet blijven", en sindsdien roept vrijwel iedereen dat na. Alsof we die paar aardappelboeren en koeien in de Randstad nodig hebben, importeer dat uit Limburg/Groningen en laat mensen wonen waar ze willen.
Wat is er verschillend aan een huis van 100m2 in een rijtje? De locatie?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Je vergelijkt hier totaal verschillende dingen... (Hoewel het wel leuk aangeeft dat de "argumenten" dat 500 euro per vierkante meter echt nodig is om grond bouwrijp te maken onzin zijn.)
Serieus - dat er mensen moeten werken op de plek waar 'iedereen' woont snap zelfs ik. Dat iedereen vervolgens per se moet wonen op de plek waar iedereen ook moest werken snap ik niet. Het is pas een 150-200 jaar zo dat we aan intensieve menshouderij doen in grote mensen stallen om het werk gedaan te krijgen. De rest van de geschiedenis werkten we al .. thuisquote:Nee, in de bijstand kan/mag je geen huis kopen. Toch zou het goed zijn om alle mensen die nu in hartje werkgelegenheid in de bijstand zitten de keus te geven: OF werken, OF verhuizen naar krimpgebieden. Dat scheelt huursubsidie en drukte in het verkeer. Verder ook nogal een vreemde vergelijking, Heerlen is verder weg van werkgelegenheid (lees: Randstad voor het gemak) dan bijvoorbeeld Kleve in Duitsland. En die Duitsers zijn nog makkelijker te verstaan dan de reserve-Belgen in Limburg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan ben je wel op het riool aangeslotenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Nederland: kavels van 150 vierkante meter voor 100.000 euro
3 slaapkamers is dus voor 4 mensen, vader moeder en twee kinderen die elk een eigen badkamer hebben. Plus als er eens mensen logeren heb je nog een gastbadkamer, 5 badkamers dus. Lijkt me allemaal vrij logischquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:23 schreef RemcoDelft het volgende:
En om weer op huizen terug te komen: hier bijvoorbeeld (Pennsylvania)!
Biedingen beginnen op een paar duizend dollar, i.p.v. een paar honderd duizend euro zoals in Nederland.
Dit vierkamerhuis bijvoorbeeld ziet er wat vervallen uit, maar wat wil je vanaf US$ 12.900?
Wel US$ 1000 belasting per jaar! (Buyer is purchasing property subject to all taxes due. As of 6/7/2010 delinquent taxes are in the approximate amount of $2,643.)
Als je het wat duurder zoekt zijn er ook leuke optrekjes te vinden: voor US$ 375k (265k euro). 3 slaapkamers en 5 badkamers (vraag me niet waarom)...
"Local pick-up offered"quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Bijvoorbeeld:
4000 m2 Hawaii vanaf US$ 100
Zoveel mensen willen niet per se in de grote stad wonen. (Heerlen is toch ook een behoorlijk grote stad). Maar mensen willen wel op redelijke afstand van hun werk wonen. In Heerlen is gewoon weinig werk, dat is ook de reden dat de huizenmarkt daar op z'n gat ligt. En pendelen tussen Heerlen en Amsterdam houd je geen 2 maanden vol.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Even wat anders - iets daadwerkelijk over huizen - wat me opvalt.
Van de week bleken huizen in grote steden duurder te zijn geworden. Net lees ik een topic dat je in Heerlen een huis koopt voor 30k euro. Ter illustratie:"
Amsterdam Buitenveldert, tussenwoning van 100m2, ongeveer 300k
En dan gezamelijk gaan zitten schreeuwen dat er huizencrisis is?
Zo, nog vragen?
Uitzonderingen daargelaten, ik ken iemand die al meer dan 20 jaar pendeld tussen Venlo en Rotterdam, met de NS, elke dag.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoveel mensen willen niet per se in de grote stad wonen. (Heerlen is toch ook een behoorlijk grote stad). Maar mensen willen wel op redelijke afstand van hun werk wonen. In Heerlen is gewoon weinig werk, dat is ook de reden dat de huizenmarkt daar op z'n gat ligt. En pendelen tussen Heerlen en Amsterdam houd je geen 2 maanden vol.
Dat, en in Heerlen en omstreken is best werk te vinden, op elk niveau. In heel zuid limburg is vrij veel industrie. Het is wel moeilijker dan elders, maar als je een beetje je best doet lukt dat wel. Het is wel zo dat in die wijk uit het voorbeeld erg veel mensen compleet onbemiddelbaar zijn en dan wordt het nergens wat.quote:Op zondag 30 oktober 2011 07:45 schreef sorcees het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten, ik ken iemand die al meer dan 20 jaar pendeld tussen Venlo en Rotterdam, met de NS, elke dag.
Tijd om te lezen, slapen, bloggen, etc.
Uitzonderingen natuurlijk, zelf woon ik op fietsafstand van mijn werk, 12 km, in weer en wind.
Lenen, lenen... betalen, betalen, betalen, betalen, betalen en nog eens betalenquote:Steeds meer hogere inkomens bedolven onder schuldenberg
Werkloos worden en dan diep in de schulden raken, het huis moeten verkopen, naar de schuldhulpverlening. Het is een spookbeeld dat iedereen wel eens door het hoofd schiet bij de huidige berichten over faillissementen in de bouw en over saneringen bij grote concerns.
En dat spookbeeld wordt steeds vaker werkelijkheid, ook voor modale en bovenmodale inkomens. De werkloosheid neemt al weer drie maanden op rij toe. In september 2011 zijn er in Nederland 17.000 werklozen bijgekomen, waarmee het totaal nu op 438.000 uitkomt.
‘De hoge bomen’, zo heten bij de Gemeentelijke Kredietbank in Den Haag de werkloos geraakte tweeverdieners met een tophypotheek. ‘Die groep groeit zichtbaar’, aldus een woordvoerster. ‘En de hypothecaire schuld speelt steeds duidelijker een rol. Mensen moeten hun huis gedwongen verkopen en blijven soms zelfs zitten met een restschuld van een ton.’
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Zaanstad en West-Brabant. ‘Waar het eerst ging om te hoge uitgaven, gaat het nu om complexere zaken als te hoge koopsompolissen en hypotheekschulden omdat woningen niet verkocht kunnen worden’, meldt de gemeente Zaanstad. ‘De crisis heeft het profiel van de hulpvrager veranderd’, zegt een woordvoerster van de Kredietbank West-Brabant in Breda. ‘Door de moeilijke woningmarkt levert gedwongen woningverkoop bij echtscheiding of werkloosheid vaak een restschuld van tientallen duizenden euro’s op.’
Het Haagse, het Zaanse en Brabantse beeld is het landelijke, zeggen Joke de Kock, voorzitter van de Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren NVVK. Van de gemeenten is 85% lid. De Kock, hoofd schuldhulpverlening in Tilburg: ‘Ook modaal en bovenmodaal melden zich nu, dat is heel duidelijk. Ze hebben problemen met hun financiële producten, met hun hypotheek, met allerlei verplichtingen, worden werkloos. Mensen accepteren een lager betaalde baan, waarbij ze ¤ 500 per maand inleveren. De kinderopvangtoeslag valt bij werkloosheid weg, voor drie kinderen in de opvang toch zo’n ¤1000 in de maand. Creditcardproblemen komen ook veel voor. ‘Ze kopen met diverse creditcards tot hun limiet, treffen een afbetalingsregeling, komen die niet na en dan eist de creditcardmaatschappij al het geld op. Dat hebben ze dan niet', aldus De Kock.
Vaak blijkt het moeilijk snel de tering naar de nering zetten, is De Kocks ervaring. ‘Als ze daar vier maanden voor nodig hebben, zijn de gaten al gevallen. En mensen laten uitgaven nog doorlopen. Een maand hypotheek of huur van ¤ 600 niet betalen, kan na vier maanden door kosten voor incasso, vonnissen en derdebeslag leiden tot ¤ 1400.’
In 2010 waren er 711.000 huishoudens met een problematische schuld, 10% van alle huishoudens in Nederland. Recentere cijfers zijn er nog niet, maar van allerlei kanten komen signalen dat die getallen door de weer aanzwellende economische malaise hoger komen te liggen.
Zo liep van oktober 2010 tot deze maand het aantal huishoudens dat achterstallig was met hypotheekverplichtingen op van 37.000 tot 45.000, aldus het Bureau Krediet Registratie dinsdag. Het gaat om achterstanden van minimaal drie maanden. In 2005 was dat tweederde minder.
Van die hypotheken heeft een beperkt deel een Nationale Hypotheek Garantie. Ook het Waarborgfonds Eigen Woningen, dat de garantie geeft, signaleert een verdubbeling van het aantal achterstallige hypotheekbetalingen ten opzichte van 2010, tot 5000. ‘Een forse stijging’, aldus directeur Karel Schiffer. Het gaat om betalingsachterstanden van minimaal vier maanden. ‘Wel komt 60% van deze gevallen er zelf uit, zonder onze hulp.’ Het aantal gedwongen verkopen blijft nog stabiel op 2000, 40 ā 45 per week.
Dirk Hanke, directeur bij incassobedrijf Vesting Finance Services, probeert in opdracht van de banken in eerste instantie het veilen van een huis nog te voorkomen. ‘Eerst proberen we onderhandse verkoop. Het huis levert dan meer op dan bij veilen. Bij onderhandse verkoop ligt de prijs zo’n 20% onder de marktwaarde, in geval van veilen gaat het om een afslag van 35% tot 40%.’
Een belangrijke instantie voor schuldhulpverlening is de gemeente. Ook het aantal huishoudens dat zich daar meldt, is toegenomen. Van 53.000 in 2009 tot bijna 80.000 vorig jaar, zegt De Kock. Over 2011 en 2012 doet zij geen uitspraak. ‘Het is nog volstrekt niet duidelijk wat de overheidsbezuinigingen voor effect gaan hebben.’
De gemeentelijke kredietbank adviseert bij het op poten zetten van een gezondere financiële huishouding en, als dat niet lukt, hulp bij het zoeken naar een minnelijke schikking met de schuldeisers. Het gemiddelde schuldbedrag ligt op ¤30.000, verdeeld over 16 schuldeisers.
Lukt die minnelijke schikking niet dan gaat de schuldenaar over van het gemeenteloket naar het bureau Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp). Ook daar is het aantal casussen toegenomen, bevestigt Han van den Hoff, manager van de afdeling Wsnp van de raad voor de rechtsbijstand. ‘In 2009 zijn er 8968 procedures gestart en in 2011 gaan we uitkomen op 14.500.’
‘De schuldproblematiek groeit’, zegt Nadja Jungmann, lector schulden en incasso aan de Hogeschool Utrecht. En soms is dat niet in de cijfers van de NVVK terug te zien. ‘Een flink aantal huishoudens wendt zich ook tot particuliere bureaus of tot een beschermingsbewindvoerder.’
De cijfers van de NVVK vormen slechts ‘het topje van de ijsberg’, meent ook Lennart de Ruig van onderzoeksinstelling Panteia en auteur van Huishoudens in rode cijfers. ‘Er is een hele grote groep die zich niet meldt. Slechts een klein deel gaat naar de gemeentelijke schuldhulpverlening.’
bron: FD
LOLquote:‘De hoge bomen’, zo heten bij de Gemeentelijke Kredietbank in Den Haag de werkloos geraakte tweeverdieners met een tophypotheek.
Hoge bomen waaien eerder om bij een forse storm, dan kun je maar beter flexibel zijnquote:Op zondag 30 oktober 2011 19:51 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
LOL
Verder diep triest natuurlijk, al die lui die diep in de shit zitten. Ook al is het soms eigen schuld dikke bult.
Waarom zou je dan niet gewoon even wachten en op de veiling kopen?quote:Bij onderhandse verkoop ligt de prijs zo’n 20% onder de marktwaarde, in geval van veilen gaat het om een afslag van 35% tot 40%.’
Als de marktwaarde 35% tot 40% onder 'de marktwaarde' ligt zit er nog een hele hoop lucht in de zeepbelquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom zou je dan niet gewoon even wachten en op de veiling kopen?
Volgens mij begrijp je niet wat er gezegd wordt. Er wordt gezegd dat een veiling 35 a 46% onder de marktwaarde opbrengt. Niet dat volgens jouw logica de marktwaarde 35 a 40% onder de marktwaarde ligt...quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als de marktwaarde 35% tot 40% onder 'de marktwaarde' ligt zit er nog een hele hoop lucht in de zeepbel![]()
Yep, geduld is een schone zaak.quote:Even wachten is dus nog wel op zijn plaats
Ooh... ik begrijp heel goed wat er bedoelt wordt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Volgens mij begrijp je niet wat er gezegd wordt.
Dat is wat er gezegd wordt.quote:Er wordt gezegd dat een veiling 35 a 46% onder de marktwaarde opbrengt.
Dus die waarde die het wel opbrengt is niet de marktwaarde? Merkwaardigquote:Niet dat volgens jouw logica de marktwaarde 35 a 40% onder de marktwaarde ligt...
Hell yeah... de wal is het schip aan het keren, best knap voor een schip dat al reeds half gezonken isquote:Yep, geduld is een schone zaak.
Bij een gedwongen verkoop die wordt gedomineerd door onderlinge prijsafspraken? Ja, dat is toch vreemd he. Als morgen jouw auto en inboedel door de belastingdienst verkocht worden, denk je dan echt dat je de marktwaarde krijgt? Neh, zelfs jij niet.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus die waarde die het wel opbrengt is niet de marktwaarde? Merkwaardig
Als ik jou was zou ik wachten tot hij helemaal gezonken is.quote:Hell yeah... de wal is het schip aan het keren, best knap voor een schip dat al reeds half gezonken is![]()
Gedwongen verkoop? Hoe kan het gedwongen zijn als ze ruim de tijd hebben gehad om zelf hun huis te verkopen? Ooh.... iets met onderwaarde toch?quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bij een gedwongen verkoop die wordt gedomineerd door onderlinge prijsafspraken? Ja, dat is toch vreemd he. Als morgen jouw auto en inboedel door de belastingdienst verkocht worden, denk je dan echt dat je de marktwaarde krijgt? Neh, zelfs jij niet.
Het is een 'zij'quote:Als ik jou was zou ik wachten tot hij helemaal gezonken is.
Grappenmaker.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als mijn auto door de BD verkocht word krijgen ze gewoon de handelswaarde plus/minnus een kleine marge,
Dat is nog erger. Al je hoop vestigen op de toekomst van een 'zij'...quote:Het is een 'zij'![]()
handelswaarde...quote:
Hee......., dus je stelt nu ineens de handelswaarde gelijk aan marktwaarde? Maar hoe verdient die opkoper er dan nog wat aan? De handelswaarde van een huis op een executieveiling ligt nu eenmaal 35 a 40% onder de marktwaarde. Tenzij de handelswaarde de marktwaarde is natuurlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
handelswaarde...
De opkoper wil er ook nog aan verdienen
Schokkend om te lezen! Dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die wel intelligent genoeg zijn om een goedbetaalde baan te vinden, maar te stom zijn om ook maar voor een paar maanden financiele reserves te hebben, en ondertussen een ton meer schuld dan goederen hebben!quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Een huis kopen? Slimme Z...
[..]
Lenen, lenen... betalen, betalen, betalen, betalen, betalen en nog eens betalen
Nog schokkender lijkt mij het om niet kunnen te beseffen dat ook aan 'een paar maanden financiële reserves' een eind kan komen en dan die mensen dus maar 'stom' te noemen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Schokkend om te lezen! Dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die wel intelligent genoeg zijn om een goedbetaalde baan te vinden, maar te stom zijn om ook maar voor een paar maanden financiële reserves te hebben
We zullen het maar niet over de Grieken of de bailouts van banken hebben....quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Schokkend om te lezen! Dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die wel intelligent genoeg zijn om een goedbetaalde baan te vinden, maar te stom zijn om ook maar voor een paar maanden financiele reserves te hebben, en ondertussen een ton meer schuld dan goederen hebben!
Autohandelaren manipuleren de markt door massaal auto's te exporteren. Zo kan men de marktwaarde op niveau houden. Met huizen gaat dat wat moeilijker en moet men de huizen onderhands opkopen om te voorkomen dat particulieren ook voor handelsprijzen een woning kunnen bemachtigen. Ik vermoed echter dat het niet heel erg lang meer vol te houden valt. De beurzen van de opkopers zijn ook niet oneindig diep en als blijkt dat er toch niets meer te verdienen valt zal het animo van deze opkopers fors teruglopen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hee......., dus je stelt nu ineens de handelswaarde gelijk aan marktwaarde? Maar hoe verdient die opkoper er dan nog wat aan? De handelswaarde van een huis op een executieveiling ligt nu eenmaal 35 a 40% onder de marktwaarde. Tenzij de handelswaarde de marktwaarde is natuurlijk.
Men wil instantane bevrediging van alle behoeften... sparen past niet thuis in dat plaatjequote:Op zondag 30 oktober 2011 23:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Schokkend om te lezen! Dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die wel intelligent genoeg zijn om een goedbetaalde baan te vinden, maar te stom zijn om ook maar voor een paar maanden financiele reserves te hebben, en ondertussen een ton meer schuld dan goederen hebben!
De staatsschuld... ook het gevolg van ongebreidelde leenlust, goed bekeken hebben een hoop mensen in NL hun baan te danken aan het gat in de hand van onze overheid.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:11 schreef Basp1 het volgende:
Ja xeno en jij probeert hier iedereen te manipuleren door teveel uit je duim te zuigen.
Waar is de crash van 40% die je 3 jaar geleden voorspelde.
Nog meer manipulatie door de synergie die ontstaat vanwege overheidsinvesteringen nu opeens al een normale markt te willen beschouwen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
De staatsschuld... ook het gevolg van ongebreidelde leenlust, goed bekeken hebben een hoop mensen in NL hun baan te danken aan het gat in de hand van onze overheid.
denkk jij dat we al op de bodem zitten dan??quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:11 schreef Basp1 het volgende:
Ja xeno en jij probeert hier iedereen te manipuleren door teveel uit je duim te zuigen.
Waar is de crash van 40% die je 3 jaar geleden voorspelde.
Als het om geldcreatie gaat willen we vooral geen synergie hebben... dan moeten alle winsten naar de markt toe. Beetje meten met twee maten lijkt mijquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:23 schreef Basp1 het volgende:
Nog meer manipulatie door de synergie die ontstaat vanwege overheidsinvesteringen nu opeens al een normale markt te willen beschouwen.
Als je wilt verkopen in een dalende markt moet je juist flink zakken onder de prijs die anderen vragen, anders bied je geen voordeel t.o.v. andere aanbieders.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:24 schreef meth77 het volgende:
[..]
denkk jij dat we al op de bodem zitten dan??
Ik hoor nog steeds om me heen dat die en die de prijs naar beneden heeft gedaan, niet dat het iets uthaalt, maar ja
hier wil ik toch graag even een kanttekening plaatsen. want met een paar maanden reserves ben je er helaas niet. in 2009 hebben wij als gezin een hele nare periode gehad die ook grote financiele gevolgen heeft gehad. wij hadden spaargeld, wij hadden verzekeringen. en toen hadden we niks meer. en begin je dus overnieuw. eind dit jaar verwachten we er bovenop te zijn. maar de moraal van dit verhaal: zelfs met een paar maanden reserve (wij hadden zo'n 5k direct bij de hand) en links en rechts verzekeringen en voorzieningen, kan je desondanks nog steeds het schip in gaan. we hebben het gered hoor, maar ik kan me prima voorstellen dat mensen het (In een vergelijkbare situatie als de onze) het niet redden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
We hebben een structureel begrotings tekort omdat het dogma van economen de afgelopen 20 a 30 jaar was dat de kosten voor de baten uit lopen. En bij normale investeringen is dat vaak ook het geval.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daarom hebben we ook ieder jaar een fors begrotingstekort.
Er was laatst zo'n vrouw van het NIBUD bij 'debat op 2' en die had het erover dat je toch echt minstens een reserve moet hebben van 3 netto maandsalarissen, liefs meer uiteraard. Het was schokkend om te zien hoe weinig mensen in het publiek een dergelijke reserve haddenquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:35 schreef simmu het volgende:
[..]
hier wil ik toch graag even een kanttekening plaatsen. want met een paar maanden reserves ben je er helaas niet. in 2009 hebben wij als gezin een hele nare periode gehad die ook grote financiele gevolgen heeft gehad. wij hadden spaargeld, wij hadden verzekeringen. en toen hadden we niks meer. en begin je dus overnieuw. eind dit jaar verwachten we er bovenop te zijn. maar de moraal van dit verhaal: zelfs met een paar maanden reserve (wij hadden zo'n 5k direct bij de hand) en links en rechts verzekeringen en voorzieningen, kan je desondanks nog steeds het schip in gaan. we hebben het gered hoor, maar ik kan me prima voorstellen dat mensen het (In een vergelijkbare situatie als de onze) het niet redden.
soms is er gewoon weinig aan te doen en ben je de pisang
Maar welk deel van de overheidsbegroting gaat naar zogenaamde 'investeringen'?quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hebben een structureel begrotings tekort omdat het dogma van economen de afgelopen 20 a 30 jaar was dat de kosten voor de baten uit lopen. En bij normale investeringen is dat vaak ook het geval.
Toch zijn er ook meer dan genoeg mensen die na de jaren '80 goede opleidingen wisten te volbrengen en daardoor goede banen wisten te verkrijgen, zelfs met die bezuinigingen. Mensen die zogenaamd niet studeren/nooit gestudeerd hebben onder het mom van 'kwaliteit is kut want er wordt niet in geinvesteerd' zoeken gewoon een excuus om te kunnen vergoeilijken waarom ze geen (vervolg)opleiding genoten hebben (even ervan uitgaande dat men het wel kon betalen natuurlijk).quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar welk deel van de overheidsbegroting gaat naar zogenaamde 'investeringen'?
Het meeste geld gaat gewoon naar kostenposten. Veelal zorg en sociale uitkeringen, posten waar gewoon onvoldoende reserves voor zijn aangelegd (lees: GEEN).
Bij investeringen denk ik aan infrastructuur, onderwijs en onderzoek. Laten we nu juist daarin zeer weinig geinvesteerd hebben en ook steeds minder investeren. Sinds de jaren 80 word er b.v. op het onderwijs alleen nog maar bezuinigd... want de babyboomers hadden hun diploma toch al reeds op zak
Natuurlijk... de studies waarin je leert om te roven,stelen en bedriegen zijn beter dan ooit tevoren. Komt waarschijnlijk door het hoge gehalte WC-eend, me-too en 'hebben-hebben-hebben' mentaliteit onder de gemotiveerde studentenquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
Toch zijn er ook meer dan genoeg mensen die na de jaren '80 goede opleidingen wisten te volbrengen en daardoor goede banen wisten te verkrijgen, zelfs met die bezuinigingen.
Mensen die niet studeren leren niet zo heel erg veel, dat lijkt mij een beetje een open deur. Maar ik wil toch wel opmerken dat de waarde van diploma's behoorlijk gedevalueerd is. Het gaat zelfs zo ver dat sommige bedrijven niet eens meer kijken naar je diploma's maar zich enkel nog focussen op wat je gepresteerd hebt.quote:Mensen die zogenaamd niet studeren/nooit gestudeerd hebben onder het mom van 'kwaliteit is kut want er wordt niet in geinvesteerd' zoeken gewoon een excuus om te kunnen vergoeilijken waarom ze geen (vervolg)opleiding genoten hebben (even ervan uitgaande dat men het wel kon betalen natuurlijk).
Aha, en welke studies zijn dat dan volgens jou, waarin je leert om te roven, stelen en bedriegen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk... de studies waarin je leert om te roven,stelen en bedriegen zijn beter dan ooit tevoren. Komt waarschijnlijk door het hoge gehalte WC-eend, me-too en 'hebben-hebben-hebben' mentaliteit onder de gemotiveerde studenten
[..]
Mensen die niet studeren leren niet zo heel erg veel, dat lijkt mij een beetje een open deur. Maar ik wil toch wel opmerken dat de waarde van diploma's behoorlijk gedevalueerd is. Het gaat zelfs zo ver dat sommige bedrijven niet eens meer kijken naar je diploma's maar zich enkel nog focussen op wat je gepresteerd hebt.
Ah dat wil ik ook wel antwoorden, dat zijn voornamelijk de economische en rechten studies.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Aha, en welke studies zijn dat dan volgens jou, waarin je leert om te roven, stelen en bedriegen?
Erg 'doortastend'... ik zou zeggen ga zo door... misschien kom je éénoog ooit nog eens tegen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Aha, en welke studies zijn dat dan volgens jou, waarin je leert om te roven, stelen en bedriegen?
De techneuten op het forum weten kennelijk wel waar het over gaatquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dat wil ik ook wel antwoorden, dat zijn voornamelijk de economische en rechten studies.
Waarbij de rechten studies leren hoe men wetgeving op de letter leert te intrepeteren maar men eigenlijk wel weet waarom sommige regels opgesteld zijn maar omdat er dan een woordje fout omschreven wordt moeten die mannetjes er meteen misbruik gaan maken tov de rest van de maatschappij.
En de economen die in de neoliberale dogmas worden vastgezet.
Jij bent 'm wel al tegengekomen? Zeker nadat je je handtekening zette?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Erg 'doortastend'... ik zou zeggen ga zo door... misschien kom je éénoog ooit nog eens tegen.
Het verkoopt niet omdat het een flash pagina is en de doelgroepquote:Op maandag 31 oktober 2011 18:35 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Hoe zou het toch staan met dat fán-tás-tische project Park Bloeyendael?
Ja... alleen sheeple hebben een ipadquote:Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het verkoopt niet omdat het een flash pagina is en de doelgroep
alleen nog maar met de ipad surft.
Ik had een blind vertrouwen in mijn financieel goochelaar, gelukkig zijn mij de ogen op tijd geopend om in te zien dat mijn woekerpolissen waardeloos waren, dat weet je ondertussen toch wel?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij bent 'm wel al tegengekomen? Zeker nadat je je handtekening zette?
Heb ik al eens iets gezegd over zo'n extra, nutteloze en verouderde 'e' in een woord? Zoals bij Bloeyendael ? (Nog los van die pretentieuze 'y')quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:35 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Inmiddels is er meer info bekend over de VvE. Bijdrage per appartement: ¤550 per maand. Is toch geen geld joh!
Ja... we willen natuurlijk alleen maar masochistische grootleners in ons midden hebben, geweldig zo'n orgie van geleend geld en boven de stand levenquote:Op maandag 31 oktober 2011 18:35 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Inmiddels is er meer info bekend over de VvE. Bijdrage per appartement: ¤550 per maand. Is toch geen geld joh!
Goede 'deal' misschien?quote:
Bij een appartementsprijs van 1,6 miljoen zal die 550,- per maand je worst zijn schat ik zo...quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:35 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Voor de academisch geschoolde kakkerquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:17 schreef fedsingularity het volgende:
Lijkt wel een beetje op Sonnendael![]()
Die namen van die huizen ook... paranimf.. griftvilla..
Is dat inclusief de kosten voor de tennisbaan, golfbaan en het zwembad?quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bij een appartementsprijs van 1,6 miljoen zal die 550,- per maand je worst zijn schat ik zo...
Nee, die geven daar (hoop ik) maar weinig om. Het zijn echt de wannabee's die voor zulke misspellingen vallen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voor de academisch geschoolde kakker
Even op 'algemene info' klikken en dan op 'VVE', dan weet je alles.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Is dat inclusief de kosten voor de tennisbaan, golfbaan en het zwembad?
Volgens mij is er geen eens een golfbaan bijquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even op 'algemene info' klikken en dan op 'VVE', dan weet je alles.
Zou zomaar kunnen, vraag het de conciërge, die weet het vast wel.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
Volgens mij is er geen eens een golfbaan bij
Een paar duizend??? Die appartementen kosten tussen de 1 en 2 miljoen euro geloof ik.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:15 schreef LXIV het volgende:
Dat is werkelijk de goedkoopste truc om wannabee's een paar duizend euro extra te laten betalen voor hun appartementje. Vooral als de naam eindigt op 'dael'. Volkomen kansloos, dan wil ik het al niet meer.
Zeker, geweldig. En volgens mij had het dit jaar al opgeleverd moeten worden. Inmiddels is dat 2013 geworden.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:26 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt wel een soort 'gated community', met die slotgracht en die toegangspoort. Wel een mooie site trouwens, die mocht wel een paar centen kosten.
En dan nog niet eens vrijstaandquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:26 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Een paar duizend??? Die appartementen kosten tussen de 1 en 2 miljoen euro geloof ik.
Wel handig zo'n slotgracht... voor het geval de doden als vleesetende zombies over de aarde zwervenquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:27 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Zeker, geweldig. En volgens mij had het dit jaar al opgeleverd moeten worden. Inmiddels is dat 2013 geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |