abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103555272
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater van 5 jaar geleden meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?
Fixed,

Nu gaan we weer sparen. Game Over.
pi_103555327
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Onzin. Dat klopte ook niet voor de ouders van die schoolverlater. (Hoe oud ben je als ik vragen mag?)
Dat mag, maar ik heb mijn eerste huis 21 jaar geleden gekocht, dus je kan het ongeveer uitrekenen.
Ik zit nu in mijn derde huis, wat mij betreft mijn laatste.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103555339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoen
Maar wij hadden geen studielening,. tegenwoordig doet men aanvullend lenen, dus men heeft NIETS
Jij bent bijna 60 toch? Toen was in totaal 25.000 gulden veel geld. Omgerekend waarschijnlijk nu nog steeds voldoende om de KK en 20% aanbetaling te doen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103555430
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:19 schreef Terrorizer het volgende:
Fixed,

Nu gaan we weer sparen. Game Over.
Goed idee. Gewoon tot je 35e of 40e sparen. Moest vroeger ook hoor.
pi_103555592
Nee joh, gewoon sparen tot je genoeg heb. Het 'groeit' wel naar elkaar toe.

Belangrijk is, proberen een huis te kopen waar je 'End Game' kunt gaan, iig waar je langer kan zitten.
pi_103556087
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:26 schreef Terrorizer het volgende:
Nee joh, gewoon sparen tot je genoeg heb.
Ja. Je kunt uiteraard ook eerder stoppen maar het doel daarvan ontgaat me geheel.

quote:
Het 'groeit' wel naar elkaar toe.
Wie weet. In ieder geval kon de gemiddelde 'babyboomer' echt geen woning kopen voor zijn 35e.

quote:
Belangrijk is, proberen een huis te kopen waar je 'End Game' kunt gaan, iig waar je langer kan zitten.
Uiteraard. Je moet een huis kopen wat naar je zin is, en waar je oud kan wilt worden. Komt er een betere kans: pakken dan, komt die niet: geen man overboord.
pi_103556219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoen

Maar wij hadden geen studielening,. tegenwoordig doet men aanvullend lenen, dus men heeft NIETS
Jij eigenlijk ook niet! Mazzel met zulke ouders!
pi_103556275
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Je kunt uiteraard ook eerder stoppen maar het doel daarvan ontgaat me geheel.

[..]

Wie weet. In ieder geval kon de gemiddelde 'babyboomer' echt geen woning kopen voor zijn 35e.

[..]

Uiteraard. Je moet een huis kopen wat naar je zin is, en waar je oud kan wilt worden. Komt er een betere kans: pakken dan, komt die niet: geen man overboord.
Juist..Koop geen huis maar een thuis!!
pi_103556681
Ik heb het wel te doen met die mensen waarbij het water tot de lippen staat. Mensen maken soms domme beslissingen op basis van emotie. Maar de banken, verzekeraar en adviseurs hebben maar wat graag geld aan hun willen verdienen.

Overigens ik zoek nog een jaren 30 woning in het centrum van Rotterdam. Is niet te vinden!
pi_103556913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:49 schreef BeffJeck het volgende:
Overigens ik zoek nog een jaren 30 woning in het centrum van Rotterdam. Is niet te vinden!
Klopt. Een gebeurtenis in 1940 heeft ervoor gezorgd dat die schaars werden. :D
pi_103558016
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mijn jaren 30 huis heeft nog sporen van die "gebeurtenis", maar staat niet in Rotterdam.
pi_103558030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik had nog gehoopt op een kluswoning. Overigens ik zoek ook nog een jaren 30 kostuum van Hugo Boss.
pi_103558085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:20 schreef sorcees het volgende:
Dat mag, maar ik heb mijn eerste huis 21 jaar geleden gekocht, dus je kan het ongeveer uitrekenen.
Ik zit nu in mijn derde huis, wat mij betreft mijn laatste.
Dan ben je net zo oud als ik waarschijnlijk. Ik zit nu in mijn 2e (koop)huis, en zit prima perfect.

Maar dan ga je mij niet vertellen dat het vroeger 'normaal' was dat jouw ouders voor (pakweg hun 35e) een eigen huis kochten. Dat was de tijd dat je nog kniestukken kreeg op je broek, de tv net een kleurentv (vaak niet eens) was, je geen GSM en internet en digitale tv abbo had. OW, en zelfs de energie geen reet kostte. (De huur toen ook nog niet ;) )
pi_103558193
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:18 schreef sorcees het volgende:
Mijn jaren 30 huis heeft nog sporen van die "gebeurtenis", maar staat niet in Rotterdam.
Klopt ook. De huizen met sporen daarvan staan nog. :o
pi_103558259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan ben je net zo oud als ik waarschijnlijk. Ik zit nu in mijn 2e (koop)huis, en zit prima perfect.

Maar dan ga je mij niet vertellen dat het vroeger 'normaal' was dat jouw ouders voor (pakweg hun 35e) een eigen huis kochten. Dat was de tijd dat je nog kniestukken kreeg op je broek, de tv net een kleurentv (vaak niet eens) was, je geen GSM en internet en digitale tv abbo had. OW, en zelfs de energie geen reet kostte. (De huur toen ook nog niet ;-) )
Was je toen ongelukkiger? Ik niet. ( je kreeg de kleding van je broer want hij paste het niet meer en het was nog niet versleten)
pi_103558262
Mijn ouders hadden geen eigen huis, en wij hadden als eerste telefoon in de straat, iedereen kwam bij ons bellen als er iets ernstig was, en ik moest de buren gaan halen als er telefoon voor hun was.
Toen kende iedereen elkaar nog.
Mijn moeder heeft bijna 50 jaar in hetzelfde huurhuis gewoond.
pi_103558291
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt ook. De huizen met sporen daarvan staan nog. :o
Degelijke bouwsubstantie.
pi_103558481
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:23 schreef BeffJeck het volgende:
Was je toen ongelukkiger? Ik niet. ( je kreeg de kleding van je broer want hij paste het niet meer en het was nog niet versleten)
Ik niet in ieder geval. Mijn ouders ook niet. Maar het valt me zo op dat tegenwoordig iedereen van 22 jaar en ouder meent RECHT te hebben op een woning uit de quote 500.

Nou dat is nog nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden. :N
pi_103558513
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:23 schreef sorcees het volgende:
Degelijke bouwsubstantie.
Slecht mikken. :D
pi_103558758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik niet in ieder geval. Mijn ouders ook niet. Maar het valt me zo op dat tegenwoordig iedereen van 22 jaar en ouder meent RECHT te hebben op een woning uit de quote 500.

Nou dat is nog nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden. :N
ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.
pi_103559042
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.
Dat is simpel te verklaren door het feit dat wat ze willen ze ook kunnen krijgen (op afbetaling, maar toch). Zo wordt zo'n mentaliteit vanzelf gekweekt.
pi_103559162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat juist de tegenwoordig zo verguisde 'babyboomers' het moesten doen zonder 900 verschillende toeslagen, kinderopvang enz enz. En dat juist die generatie zich werkelijk de tering heeft gewerkt zodat men er tegenwoordig VELE malen warmpjes bijzit.

Maar ja, dat is geen populair standpunt.
pi_103559310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:41 schreef Terrorizer het volgende:
Het komt door MTV Cribs.
Ik denk eerder aan een gebrek aan realiteitsbesef. (En niet kunnen rekenen, dat ook)
pi_103559358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan een gebrek aan realiteitsbesef. (En niet kunnen rekenen, dat ook)
nou het punt is dat het dus wel degelijk realiteit is/was :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')