Fixed,quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater van 5 jaar geleden meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?
Dat mag, maar ik heb mijn eerste huis 21 jaar geleden gekocht, dus je kan het ongeveer uitrekenen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin. Dat klopte ook niet voor de ouders van die schoolverlater. (Hoe oud ben je als ik vragen mag?)
Jij bent bijna 60 toch? Toen was in totaal 25.000 gulden veel geld. Omgerekend waarschijnlijk nu nog steeds voldoende om de KK en 20% aanbetaling te doen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoen
Maar wij hadden geen studielening,. tegenwoordig doet men aanvullend lenen, dus men heeft NIETS
Goed idee. Gewoon tot je 35e of 40e sparen. Moest vroeger ook hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:19 schreef Terrorizer het volgende:
Fixed,
Nu gaan we weer sparen. Game Over.
Ja. Je kunt uiteraard ook eerder stoppen maar het doel daarvan ontgaat me geheel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:26 schreef Terrorizer het volgende:
Nee joh, gewoon sparen tot je genoeg heb.
Wie weet. In ieder geval kon de gemiddelde 'babyboomer' echt geen woning kopen voor zijn 35e.quote:Het 'groeit' wel naar elkaar toe.
Uiteraard. Je moet een huis kopen wat naar je zin is, en waar je oud kan wilt worden. Komt er een betere kans: pakken dan, komt die niet: geen man overboord.quote:Belangrijk is, proberen een huis te kopen waar je 'End Game' kunt gaan, iig waar je langer kan zitten.
Jij eigenlijk ook niet! Mazzel met zulke ouders!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoen
Maar wij hadden geen studielening,. tegenwoordig doet men aanvullend lenen, dus men heeft NIETS
Juist..Koop geen huis maar een thuis!!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Je kunt uiteraard ook eerder stoppen maar het doel daarvan ontgaat me geheel.
[..]
Wie weet. In ieder geval kon de gemiddelde 'babyboomer' echt geen woning kopen voor zijn 35e.
[..]
Uiteraard. Je moet een huis kopen wat naar je zin is, en waar je oud kan wilt worden. Komt er een betere kans: pakken dan, komt die niet: geen man overboord.
Klopt. Een gebeurtenis in 1940 heeft ervoor gezorgd dat die schaars werden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:49 schreef BeffJeck het volgende:
Overigens ik zoek nog een jaren 30 woning in het centrum van Rotterdam. Is niet te vinden!
Mijn jaren 30 huis heeft nog sporen van die "gebeurtenis", maar staat niet in Rotterdam.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt. Een gebeurtenis in 1940 heeft ervoor gezorgd dat die schaars werden.
Ik had nog gehoopt op een kluswoning. Overigens ik zoek ook nog een jaren 30 kostuum van Hugo Boss.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt. Een gebeurtenis in 1940 heeft ervoor gezorgd dat die schaars werden.
Dan ben je net zo oud als ik waarschijnlijk. Ik zit nu in mijn 2e (koop)huis, en zit prima perfect.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:20 schreef sorcees het volgende:
Dat mag, maar ik heb mijn eerste huis 21 jaar geleden gekocht, dus je kan het ongeveer uitrekenen.
Ik zit nu in mijn derde huis, wat mij betreft mijn laatste.
Klopt ook. De huizen met sporen daarvan staan nog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:18 schreef sorcees het volgende:
Mijn jaren 30 huis heeft nog sporen van die "gebeurtenis", maar staat niet in Rotterdam.
Was je toen ongelukkiger? Ik niet. ( je kreeg de kleding van je broer want hij paste het niet meer en het was nog niet versleten)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ben je net zo oud als ik waarschijnlijk. Ik zit nu in mijn 2e (koop)huis, en zit prima perfect.
Maar dan ga je mij niet vertellen dat het vroeger 'normaal' was dat jouw ouders voor (pakweg hun 35e) een eigen huis kochten. Dat was de tijd dat je nog kniestukken kreeg op je broek, de tv net een kleurentv (vaak niet eens) was, je geen GSM en internet en digitale tv abbo had. OW, en zelfs de energie geen reet kostte. (De huur toen ook nog niet ;-) )
Degelijke bouwsubstantie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt ook. De huizen met sporen daarvan staan nog.
Ik niet in ieder geval. Mijn ouders ook niet. Maar het valt me zo op dat tegenwoordig iedereen van 22 jaar en ouder meent RECHT te hebben op een woning uit de quote 500.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:23 schreef BeffJeck het volgende:
Was je toen ongelukkiger? Ik niet. ( je kreeg de kleding van je broer want hij paste het niet meer en het was nog niet versleten)
ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik niet in ieder geval. Mijn ouders ook niet. Maar het valt me zo op dat tegenwoordig iedereen van 22 jaar en ouder meent RECHT te hebben op een woning uit de quote 500.
Nou dat is nog nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden.
Dat is simpel te verklaren door het feit dat wat ze willen ze ook kunnen krijgen (op afbetaling, maar toch). Zo wordt zo'n mentaliteit vanzelf gekweekt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat juist de tegenwoordig zo verguisde 'babyboomers' het moesten doen zonder 900 verschillende toeslagen, kinderopvang enz enz. En dat juist die generatie zich werkelijk de tering heeft gewerkt zodat men er tegenwoordig VELE malen warmpjes bijzit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:
ik vraag mij af hoe deze mentaliteitsverandering tot stand gekomen? Merk het ook bij jonge collega's. Een attitude van heb ik jouw daar maar een incasseringsvermogen van lik me vestje.
Ik denk eerder aan een gebrek aan realiteitsbesef. (En niet kunnen rekenen, dat ook)quote:
nou het punt is dat het dus wel degelijk realiteit is/wasquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan een gebrek aan realiteitsbesef. (En niet kunnen rekenen, dat ook)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |