Het is geen scam, de normalisering laat zich ergens in de cijfers blijken. We hebben zeker 20 jaar lang een uitzonderlijke periode meegemaakt in de geschiedenis van de huizenmarkt (zo’n pakweg 400 jaar). En wat blijkt, prijzen volgen uiteindelijk altijd de tred van de inflatie, en dat is logisch.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:22 schreef opgebaarde het volgende:
Je doet alsof het één grote scam is, zeker met je "als de prijzen aanzienlijk gedaald zouden zijn was de omzet op peil gebleven"
Ze hebben de woning gekregen waarvoor ze betaald hebben, dat deze voorlopig onverkoopbaar is zonder eigen kapitaal in te brengen (voor de meesten betekend dat 'achteraf sparen').quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is geen scam, de normalisering laat zich ergens in de cijfers blijken. We hebben zeker 20 jaar lang een uitzonderlijke periode meegemaakt in de geschiedenis van de huizenmarkt (zo’n pakweg 400 jaar). En wat blijkt, prijzen volgen uiteindelijk altijd de tred van de inflatie, en dat is logisch.
Echter de prijzen zijn ook volatiel, wat betekend dat huizenprijzen relatief t.o.v. de inflatie goedkoop dan wel duur kunnen zijn. En daarom is de laatste 20 jaar zo uitzonderlijk, omdat in die periode prijzen absurd zijn gestegen t.o.v de inflatie. De onvermijdelijke trendomkeer vond plaats in 2008. Maar omdat de overheid behoorlijk intervenieert in de markt om prijzen hoog te houden, zie je het in de omzetcijfers, die zijn gekelderd.
Echter, prijzen zullen weer zakken naar de tred van de inflatie, wat dat betreft kan er nog 30% a 40% vanaf. Heb geen medelijden met huizenbezitters, de meeste hebben nog flinke overwaarde vanwege de enorme stijging voor 2008. Alleen diegene die op de top zijn ingestapt zijn de sigaar, maar ja dat geldt ook voor mensen die op een AEX van 700 zijn ingestapt, weet wat je koopt.
Ik vraag me af of Pierre zijn hypotheek nog wel betaald!quote:Achterstand betalen hypotheek neemt toe
Het aantal mensen met een achterstand in het betalen van de hypotheek is in een jaar tijd met 20 procent toegenomen. Dit blijkt uit cijfers van het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel.
In het derde kwartaal van vorig jaar waren er 49.228 mensen die een betalingsachterstand hadden van 3 maanden of meer. Dat cijfer is opgelopen naar 59.607 in het derde kwartaal van dit jaar. Echtscheiding en werkloosheid worden genoemd als belangrijkste oorzaken van de betalingsachterstand.
Het aantal mensen met een betalingsachterstand is vooral toegenomen sinds de financiële crisis. Door de dalende huizenprijzen kan het voorkomen dat mensen met een hypotheekschuld blijven zitten, als ze wegens werkloosheid of echtscheiding moeten verhuizen naar een goedkopere woning.
Was het een automatische afschrijving? Kun je nog laten terugboekenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:39 schreef Whuzz het volgende:
Steeds meer hypotheken met betaalachterstand
[..]
Ik vraag me af of Pierre zijn hypotheek nog wel betaald!
De mijne is net weer afgeschreven deze maand, dus ik zit nog niet in de statistieken!
quote:di 25 okt 2011, 16:26 | 5 reacties
Achterstand betalen hypotheek neemt toe
TIEL - Het aantal mensen met een achterstand in het betalen van de hypotheek is in een jaar tijd met 20 procent toegenomen. Dit blijkt uit cijfers van het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel.
ik begrijp niet hoe dat kan, dat moeten allemaal mensen zijn die ver boven hun stand zijn een huis hebben gekocht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Zo das lekker, en er komen er nog veeeel meer bij
[..]
die hebben de kosten, de verbouwing en de auto aflossingsvrij erbij geleend,dus niets aan de handquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:19 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
ik begrijp niet hoe dat kan, dat moeten allemaal mensen zijn die ver boven hun stand zijn een huis hebben gekocht.
Afschrijving? Bij mij komt er elke maand iemand van de bank die me at gunpoint dwingt om het geld cash af te geven. Bij jou niet dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Was het een automatische afschrijving? Kun je nog laten terugboeken
vind jij het daarna ook altijd zo spannend of je dan voor de rest van de maand nog wel genoeg geld hebt om eten te kopen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Afschrijving? Bij mij komt er elke maand iemand van de bank die me at gunpoint dwingt om het geld cash af te geven. Bij jou niet dan?
Bij mij ook. Al vele malen aangifte van gedaan, helpt iets, dan krijg je meestal 42% terug.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:24 schreef Whuzz het volgende:
Afschrijving? Bij mij komt er elke maand iemand van de bank die me at gunpoint dwingt om het geld cash af te geven. Bij jou niet dan?
dat is wel belachelijk dan, dat die mensen in de problemen komen. een lening voor dat soort uitgaven afsluiten is gewoon normaal. dat zei mijn adviseur in ieder gevalquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die hebben de kosten, de verbouwing en de auto aflossingsvrij erbij geleend,dus niets aan de hand
Volgende keer maar naar een echte adviseur gaan ipv de kroeg op de hoek. Een auto aflossingsvrij erbij lenen kan namelijk al vele jaren niet meer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:27 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
dat is wel belachelijk dan, dat die mensen in de problemen komen. een lening voor dat soort uitgaven afsluiten is gewoon normaal. dat zei mijn adviseur in ieder gevalHet is de schuld van de overheid, dus die moet compenseren
![]()
lolquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bij mij ook. Al vele malen aangifte van gedaan, helpt iets, dan krijg je meestal 42% terug.
Eten kopen? Ik krijg dat gratis bij de voedselbank. Ze hebben hier een voedselbank speciaal voor huizenbezitters geopend. Die hebben zo'n motto boven de deur hangen: "Eet snel, morgen is het in prijs gedaald!"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:25 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
vind jij het daarna ook altijd zo spannend of je dan voor de rest van de maand nog wel genoeg geld hebt om eten te kopen?
Hoezo lekker, die mensen zitten echt diep in de shit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Zo das lekker, en er komen er nog veeeel meer bij
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
Advies , iedereen aflossen en minder lenen ofwel eerst een poosje sparen en dan pas gaan kopen
Tja, voor de ouders van die schoolverlater klopte dat ook, je kan dus zeggen met de paplepel ingegoten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?
Onzin. Dat klopte ook niet voor de ouders van die schoolverlater. Hoe oud ben je (ongeveer) als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:14 schreef sorcees het volgende:
Tja, voor de ouders van die schoolverlater klopte dat ook, je kan dus zeggen met de paplepel ingegoten.
Ik leende vroeger van mijn vader 10.000 gulden en mijn vrouw had een 10.000 gulden en ik 5.000 dat was genoeg om de KK en de 20 % aanbetaling te voldoenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sparen? Ghehehe, de huidige schoolverlater meent dat hij na 2 jaar op zijn minst een 2 onder 1 kap met een ruime kavel moet kunnen kopen. Want dat is altijd al zo geweest.... Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |