Jij mist zo links en rechts nogal wat ...quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Volgens mij heb ik de nodige posts gemist?
Och, toelichten is niet meer of minder dan toelichten. Wellicht gaat de rating dan wel omhoog omdat het mee blijkt te vallen. Je kunt daar nu nog weinig over zeggen.quote:Wat ik bedoelde te zeggen is dat 'toelichten' een zeer creatieve bezigheid kan zijn... dat kan de nodige impact hebben op de rating van Nederlandse hypotheken.
soms ben ik even niet bij de les, ik heb ook nog een leven naast fok natuurlijkquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jij mist zo links en rechts nogal wat ...
Toch raar dat zo'n bank zijn eigen huis koopt op de veiling, laten ze die dan ook voor de fictieve waarde in de boeken staan? Uiteraard... want enige waarheidsvinding is momenteel taboe... als de banken dat zouden doen zouden ze allemaal failliet zijnquote:Och, toelichten is niet meer of minder dan toelichten. Wellicht gaat de rating dan wel omhoog omdat het mee blijkt te vallen. Je kunt daar nu nog weinig over zeggen.
Hopen op meer executieverkopen lijkt me voor een koper niets op te leveren, tenzij je het geld cash hebt krijg je toch de financiering niet rond en je weet vooraf niet wat je koopt.
Ok. Stel jij wilt een huis gaan kopen op een executieveiling voor zeg 150K.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:42 schreef Jane het volgende:
Daaruit maakte ik op dat het daar toch vrij normaal is om als particulier een huis te kopen op een veiling. Lijkt heel anders dan hier. Is dat zo? En zo ja, waarom eigenlijk?
In Angelsaksische landen heeft dat ook meer traditie.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:42 schreef Jane het volgende:
Weet iemand hoe dat in bijvoorbeeld Engeland gaat met veilingen? Er was (is?) zo'n huizenprogramma op de BBC waarin mensen huizen kochten op de veiling om ze op te knappen enzo. Daaruit maakte ik op dat het daar toch vrij normaal is om als particulier een huis te kopen op een veiling. Lijkt heel anders dan hier. Is dat zo? En zo ja, waarom eigenlijk?
Jawel, dat laatste doen ze wel. Je kan het ook zelf laten taxeren, en daar wordt aan meegewerkt door de veilingmakelaar. Op basis daarvan kan de bank je dan een verklaring afgeven dat ze het zullen financieren. Een hoop gestress, en mogelijk veel kosten voor niks, maar het kan wel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ok. Stel jij wilt een huis gaan kopen op een executieveiling voor zeg 150K.
Tenzij jij aantoonbaar 150K hebt (bankgarantie) mag je (terecht) niet eens meebieden. En geen bank geeft jou een bankgarantie (i.v.m. het kunnen krijgen van een hypotheek) als ze het onderpand nog niet hebben kunnen laten taxeren.
Ben je niet in de war met een onderhandse veiling (o.i.d.)? Een woning die op een executieveiling wordt verkocht kun je vooraf vaak niet eens betreden of bekijken, laat staan taxeren.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Jawel, dat laatste doen ze wel. Je kan het ook zelf laten taxeren, en daar wordt aan meegewerkt. door de veilingmakelaar.
Jawel, meestal zijn er gewoon kijkdagen hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met een onderhandse veiling (o.i.d.)? Een woning die op een executieveiling wordt verkocht kun je vooraf vaak niet eens betreden.
Tnx voor je antwoord.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In Angelsaksische landen heeft dat ook meer traditie.
In Australie gaat het meerendeel per veiling.
Heel raar. Dan staat de veilingmeester voor het huis op straat, en dan wordt het ter plekke per opbod geveild.
Is denk ik gewoon de mores, traditie.
Nederland heeft geen veililngtraditie, wel een traditie van inschrijvingen (althans in agrarische kringen)
En natuurlijk is een veiling (of inschrijving) zinniger naar mate de huizenmarkt overspannener is.
in Belgie is een veiling helemaal een circus. Dan heeft de notaris een standaard met vijf kaarsen. Die steekt ie aan, en dan begint de veiling. Deze eindigt wanneer de biedingen staken, of de kaarsen uit zijnquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Tnx voor je antwoord.Vroeg me gewoon ineens af hoe dat zat.
In de UK hebben ze toch ook zo'n systeem dat mensen een bod uitbrengen en dat ieder uitgebracht bod in een enveloppe gaat en de verkoper dan mag kiezen. Dus dat mensen niet weten wat er al geboden is, zeg maar, en zelf blind moeten bieden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Tnx voor je antwoord.Vroeg me gewoon ineens af hoe dat zat.
Dat is in Schotland, in Engeland is het weer anders.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
In de UK hebben ze toch ook zo'n systeem dat mensen een bod uitbrengen en dat ieder uitgebracht bod in een enveloppe gaat en de verkoper dan mag kiezen. Dus dat mensen niet weten wat er al geboden is, zeg maar, en zelf blind moeten bieden.
Dat heb ik in Nederland ook wel gehoord in hoogtij-makelaarsdagen: mensen mochten blind bieden boven de vraagprijs!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
In de UK hebben ze toch ook zo'n systeem dat mensen een bod uitbrengen en dat ieder uitgebracht bod in een enveloppe gaat en de verkoper dan mag kiezen. Dus dat mensen niet weten wat er al geboden is, zeg maar, en zelf blind moeten bieden.
Wel heel erg selectief shoppen door voor elke stad afzonderlijk te vergelijken met de laagste maand van de desbetreffende stad maar hier mtoch over geneuzeld kunnen worden lijkt me zoquote:Huizenprijzen stijgen in steden
Laatste update: 25 oktober 2011 11:21 info .AMSTERDAM – In 20 van de 25 steden zijn de huizen duurder geworden. In de maand september waren de huizenprijzen gemiddeld 2 procent duurder dan sinds het dieptepunt.
Dit meldt het ING economisch bureau op basis van cijfers van het CBS. In Rotterdam (bodem november 2010) stegen de prijzen 7 procent, gevolgd door Amsterdam (bodem augustus 2009) met een stijging van 3,2 procent.
In Den Haag (bodem januari 2011) stegen de prijzen sinds het dal 1 procent en in Utrecht (bodem maart 2010) werden huizen 0,9 procent duurder
Landelijk is er nog geen prijsherstel. Volgens de cijfers zijn huizen sinds de zomer van 2008 gemiddeld ruim 9 procent goedkoper geworden. Dat in de grote steden inmiddels al wel herstel zichtbaar is komt mede door de snellere bevolkingsgroei.
De huizenprijzen lagen in september zo goed als 3 procent lager dan in dezelfde maand vorig jaar en dat is grootste daling op jaarbasis van dit jaar.
Erg selectief inderdaad, en uiteraard volledig in hun eigen belang.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:45 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Wel heel erg selectief shoppen door voor elke stad afzonderlijk te vergelijken met de laagste maand van de desbetreffende stad maar hier mtoch over geneuzeld kunnen worden lijkt me zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |