abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:48:29 #101
324665 meth77
to do or not to do
pi_103573608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

Mijn ouders lieten hun bankstel tot 2 keer toe nieuw stofferen. Pas na 25 jaar kochten ze een 'moderne' variant. Mijn tante daarentegen liet om de 5 jaar het hele huis van nieuwe spullen voorzien.
Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeil :{
pi_103573847
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeil :{
Daarom heb ik gestudeerd, ik kan nog jaren in mijn huis van bierkraten blijven wonen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:02:26 #103
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103574057
Niks mis met sinaasappelkratjes... je blijft zo af en toe even haken achter een nietje maar dat neem je gewoon voor lief.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103574381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Daarom heb ik gestudeerd, ik kan nog jaren in mijn huis van bierkraten blijven wonen.
Jij bent een goede student geweest, je hebt tenminst wat gespaard, je kunt er zelfs in wonen, nu nog een stukje grond ergens claimen waar je je krattenhuis mag neerzetten. :D
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:17:48 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103574551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds m'n allereerste Ikea bankje, nu 20 jaar oud. Maar hij is leuk en zit/ligt nog steeds lekker. Ook nog steeds m'n eerste salontafeltje, ca 20 jaar geleden tweedehands gekocht. En een paar bijzettafeltjes die nog uit m'n studentenhuis komen (de vorige eigenaar wilde ze niet meer).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_103574897
Dat kan zijn, maar er zijn ook al een boel billy's die op het stort liggen. Het is spaanplaat met een weinig krasvaste en zachte toplaag, en daarmee niet te vergelijken de kwaliteit van de spullen die je in 1970 voor je uitzet kocht. Deze categorie bestond toen eigenlijk nog niet.

Da's niet erg, maar het 'wij moesten ook eerst lang sparen voor onze meubeltjes' is zo wel een beetje appels met peren vergelijken. Als dit spul toen werd gemaakt had men er toen ook aanmerkelijk minder lang voor hoeven sparen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:35:16 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103575184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef CafeRoker het volgende:
Dat kan zijn, maar er zijn ook al een boel billy's die op het stort liggen. Het is spaanplaat met een weinig krasvaste en zachte toplaag, en daarmee niet te vergelijken de kwaliteit van de spullen die je in 1970 voor je uitzet kocht. Deze categorie bestond toen eigenlijk nog niet.
Erger nog: het is zelfs geen spaanplaat! Als je zo'n plankje op z'n kant houdt, hoor je "rommel" naar beneden rollen... 't Is dus hol!
Maar dan vergelijk je een 20-euro-kast met een massief houten kast.
censuur :O
pi_103575589
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef CafeRoker het volgende:

Jawel dat was bijvoorbeeld de lundia, maar die waren wel een stuk duurder door de goede matrialen die men gebruikt, dan zakte je planken van je boekenkast tenminste niet door als er meer dan 4 boeken op stonden. Maar die zijn failliet geweest in ieder geval, volgens mij zijn ze er wel doorgestart maar hebben het moeilijk om tegen de goedkope meuk van ikea aan te concurreren.
pi_103575980
Ik vind die vierkante bijzettafeltjes ook altijd zo grappig, als je ze optilt zijn ze nog lichter dan het glas bier dat er op staat.

Maar het ging eigenlijk over huizen :@
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:03:19 #110
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103576118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:59 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind die vierkante bijzettafeltjes ook altijd zo grappig, als je ze optilt zijn ze nog lichter dan het glas bier dat er op staat.
Zaag er eens eentje doormidden: honingraat-karton. Hetzelfde spul gebruikt Ikea ook als vulling in de verpakking van andere producten. Maar wat wil je, 5 euro voor een tafeltje...

quote:
Maar het ging eigenlijk over huizen :@
Ach, dat is toch elk topic hetzelfde :7
pi_103576877
op zich zou dit gunstig uit kunnen pakken, over een aantal jaar:

als alle huidige ouderwetse bouwbedrijven failliet zijn en de (grond) prijzen meer genormaliseerd zijn geeft dit ruimte voor een nieuwe generatie bouwbedrijven die meer innovatief te werk kunnen gaan, lees klimaat neutraal, integratie van technische snufjes (voor minder geld dan er achteraf inbouwen, puur als extra lokker)

een van de dingen die een beschaving groot maakt, en groot houd, is toch wel zijn bouwkunstjes.
het is positief voor de samenleving als hier een frisse wind doorheen komt, en om daarvoor plaats te maken moet de gevestigde orde weg.
pi_103579042
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Erger nog: het is zelfs geen spaanplaat! Als je zo'n plankje op z'n kant houdt, hoor je "rommel" naar beneden rollen... 't Is dus hol!
Maar dan vergelijk je een 20-euro-kast met een massief houten kast.
Niemand zegt dat je IKEA moet kopen, dat mag je zelf beslissen.
En wat betreft de pesioenen (niet verwarren met AOW) , die betalen we allemaal zelf.

En het hoeft ook niet allemaal tegelijk, ook nu niet.
Ik werkte al vanaf mijn 14de na school, had op mijn 24ste mijn eerste baan, op mijn 25ste mijn eerste 2de handse auto, op mijn 27ste mijn studie afbetaald en op mijn 30ste mijn eerste huis (2 onder een kap, Hfl. 137.500).

Toen ook al op 2 inkomens, 2 hypotheken, 1 op mijn naam, 1 op de naam van mijn vrouw waarbij de van mijn vrouw een looptijd had van 5 jaar, versneld aflossen dus.
Halverwege werd ze zwanger en viel haar inkomen weg maar we komen het nog opbrengen (9,0% rente), was wel krap maar het kon wel, 2 jaar niet op vakantie, auto apot, en dan maar tijdelijk een voor 1500 gulden gekocht.

Toen kon veel, maar je moest keuzes maken, nu is dat niet anders.
Alleen keuzes maken, dat valt veel jongeren zwaar, maar daar moet je niet anderen voor verantwoordelijk houden.

Tijden veranderen, maar je moet het zelf doen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:42:53 #113
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103579933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:

[..]

En wat betreft de pesioenen (niet verwarren met AOW) , die betalen we allemaal zelf.

Ik werkte al vanaf mijn 14de na school, had op mijn 24ste mijn eerste baan, op mijn 25ste mijn eerste 2de handse auto, op mijn 27ste mijn studie afbetaald en op mijn 30ste mijn eerste huis (2 onder een kap, Hfl. 137.500).

Toen ook al op 2 inkomens, 2 hypotheken, 1 op mijn naam, 1 op de naam van mijn vrouw waarbij de van mijn vrouw een looptijd had van 5 jaar, versneld aflossen dus.
Halverwege werd ze zwanger en viel haar inkomen weg maar we komen het nog opbrengen (9,0% rente), was wel krap maar het kon wel, 2 jaar niet op vakantie, auto apot, en dan maar tijdelijk een voor 1500 gulden gekocht.

Alleen keuzes maken, dat valt veel jongeren zwaar, maar daar moet je niet anderen voor verantwoordelijk houden.

Zo gaat het nog steeds hoor met het verschil dat jij een twee-onder-één kapper kocht voor 60.000 euro en dat datzelfde huis 10 jaar later 175.000 euro waard was.

2 jaar niet op vakantie. tsssk.. tssskk... het is wat...

Dat jij je huis kocht in een periode van hoge rentes was een zegen voor je hoor en geen vloek, vergeet dat niet. Kopen bij lage rente is leuk maar lage rentes kunnen niet zakken, hoge rentes wel. Dankzij de hoge rente kon jij erg goedkoop kopen.

Er zitten heel wat nieuwe kopers in dit topic die zich uit pure wanhoop maar vastklampen aan hun "maar over 30 jaar heb ik wel een afbetaald huis en de huurders nietssss" mantra maar jij hebt dat soort mantras niet nodig gehad. Na 5 jaar was je huis al bijna verdubbeld. ka ching... en dankzij de lage initiële hypotjheek kon je hem ook nog eens heel snel aflossen. Het deel van je vrouw al in 5 jaar. kaaa ching...

Iemand die nu instapt in een tussenwoning voor 250.000 euro kan geen noemenswaardige percentages van zijn woning aflossen in 5 jaar en is bovendien in zeer sterke mate overgeleverd aan de markt en de ontwikkeling van de hypotheekrente. Als die ook maar een beetje oploopt dan zitten ze de komende 15 jaar met een onverkoopbaar huis en als ze de pech hebben dat hun rentevaste periode ook nog eens afloopt over een paar jaar dan kunnen ze zelfs helemaal richting de voedselbank gedrukt worden. Hoe zou het salaris van sorcees zijn geweest als hij nu 26 was geweest in plaats van 20 jaar geleden? 2 keer zo hoog? Waarschijnlijk niet eens.. Ondertussen is zijn eerste huis wel vervijfvoudigd in prijs. Zie je de discrepantie?

You were born at the right time my friend maar uiteraard weiger je dat te zien.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103581333
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dit dus :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:41:02 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103582307
quote:

[..]
Niks daarvan, die pensioenen moeten ook gewoon door de toekomstige belastingbetaler worden betaald. Als je 1 euro spaart (voor je pensioen), maar tegelijkertijd 1 euro leent (in de vorm van een Staatsschuld) spaar je niet, dan eigen je dingen toe. Niet persoonlijk, wel collectief!

quote:
En al die mensen hebben nu enorme belangen om de woningnood hoog te houden. Zelf een goedkope huurwoning of een koopwoning die veel waard is, en ondertussen: ikke ikke, en de rest kan stikken!
pi_103582570
quote:

[..]

Wacht even, jij vindt van jezelf dat je erg hard gewerkt hebt en veel hebt moeten laten om te komen waar je nu bent ofzo? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_103582734
quote:

[..]

Ik ben 5 jaar niet op vakantie geweest, en rij in een auto van 450 euro.

Ben ik nou baas boven baas? :O
pi_103582831
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:50 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ach, hij zegt iig nog niet: "Ja, wij gingen jarenlang máár 1 keer per jaar op vakantie!".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:09:27 #119
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103583487
quote:

Goed en duidelijk verhaal.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:11:35 #120
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103583575
quote:

[..]

ComplexConjugate is sinds 2001 niet meer op vakantie geweest :X ik kwam wel regelmatig in het buitenland maar dat was enkel en alleen om werkzaamheden te verrichten voor mijn werkgever.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:13:25 #121
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103583647
Oh ja... in tegenstelling tot sorcees had ComplexConjugate haar eerste baantje toen ze 12 jaar oud was. Het is dat ik geen piemel heb... anders zou ik wel meedoen met de dick contest :')
pi_103584054
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:You were born at the right time my friend maar uiteraard weiger je dat te zien.
and born in the right part of the world, and the correct colour.... o wacht.... ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:29:32 #123
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103584289
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Oh ja... in tegenstelling tot sorcees had ComplexConjugate haar eerste baantje toen ze 12 jaar oud was. Het is dat ik geen piemel heb... anders zou ik wel meedoen met de dick contest :')
Je lijkt wel zo’n babyboomer, graag uitkijkende naar zijn zwitserleven-pensioen en niet bereid om aan te passen, waarbij opeens meer dan de helft beweert al op z'n 14e te zijn gaan werken als stratenmaker :D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:34:36 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:55:08 #125
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103585228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:29 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Je lijkt wel zo’n babyboomer, graag uitkijkende naar zijn zwitserleven-pensioen en niet bereid om aan te passen, waarbij opeens meer dan de helft beweert al op z'n 14e te zijn gaan werken als stratenmaker :D
"Vroeger moesten we keihard... ja echt keihard werken... dus wij hebben het verdient :7
Tegenwoordig komt de jeugd alles maar aangewaaid en gewapperd :{w "

Tja... even aan mijn vader gevraagd... die is nog van voor de babyboom:

CC: zeg pa... wat koste de benzine ook al weer?

"drie keer niks... net als het aardgas"

CC: jullie werkten ook op zaterdag hè

"ja... om de leuke dingen in het leven van te betalen... later kregen we die vrij zonder salaris in te hoeven leveren"

CC: jullie kochten geen huizen, was dat te duur?

"Nee... best betaalbaar maar in die tijd ging je niet naar de bank voor een zak geld. Kopen deed je alleen als je minstens de helft zelf kon ophoesten. Huren was heel betaalbaar het koste mij zo'n 25% van het inkomen, dus waarom zou je willen kopen?"

CC: waar ging nu eigenlijk het meeste geld aan op?

"Aan duurzame consumptiegoederen zoals de inboedel en de auto, de vakanties en levensmiddelen"

CC: Jouw generatie moest echt kei.. en keihard werken hè...

"Met de komst van de gastarbeiders kregen wij steeds betere baantjes, de boomers konden daarnaast onbeperkt studeren op kosten van de samenleving en kregen daarna de mooiste en best betaalde banen"

CC: dus het waren de gastarbeiders die het keiharde werk overnamen?

"Nou in ieder geval het smerige werk waar geen Nederlander voor te porren was, sindsdien is er er weinig verandert, vroeger waren het de Turken, nu zijn het de Polen".
pi_103585398
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach, hij zegt iig nog niet: "Ja, wij gingen jarenlang máár 1 keer per jaar op vakantie!".
Ik heb al jaren geen auto meer :P

En heb het langszaamste internet abbonement want een film sneller downloaden als dat je deze kan kijken is totale onzin in mijn belevings wereld.

Verder zit ik nog steeds te denken om een schotel te plaatsen en zodoende de kabel op te kunnen zeggen. Maar die stap heb ik nog steeds niet gemaakt.

Verder tja vakanties daar doe ik wel eens aan en concerten en festivals bezoeken daar gaat eigenlijk het overblijvend geld aan op.
pi_103585675
quote:

[..]

Een auto van 450 euro is onverstandig, die zal wel niet zo veilig zijn :')
pi_103585749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ik vind hem fantastisch...
pi_103585755
quote:

[..]

en dat baseer je op ?
dat zijn gewoon autotjes die wat ouder zijn en als ze door de apk komen zijn ze toch goed genoeg ?
en in de jaren 90-2000 gewoon goed door alle eu keuring gekomen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:08:42 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103585762
quote:

[..]

Hoezo niet? Waarom zou het niet kunnen?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:09:25 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103585795
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:59 schreef Basp1 het volgende:
Verder zit ik nog steeds te denken om een schotel te plaatsen en zodoende de kabel op te kunnen zeggen. Maar die stap heb ik nog steeds niet gemaakt.
Begin eens met opzeggen... Dan heb je wellicht een paar jaar de tijd voor de kabel niet meer werkt :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:10:44 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103585855
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef kovenant het volgende:

[..]

en dat baseer je op ?
dat zijn gewoon autotjes die wat ouder zijn en als ze door de apk komen zijn ze toch goed genoeg ?
Precies... de absurde fixatie van sommigen op kreukelzones, airbags, ABS en ESP is kansloos als je geen goede bestuurder achter het stuur heb zitten. Zolang je maar goed werkende remmen en goede banden onder je auto hebt zitten kom je een heel eind kwa veiligheid.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:11:29 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103585883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Begin eens met opzeggen... Dan heb je wellicht een paar jaar de tijd voor de kabel niet meer werkt :)
Bij UPC zijn ze wat sneller met ontpluggen... tegenwoordig hebben ze hun administratie wat beter op orde.
pi_103586029
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bij UPC zijn ze wat sneller met ontpluggen... tegenwoordig hebben ze hun administratie wat beter op orde.
die was Remco nog vergeten in zijn babyboomer rant.... gratis tv kijken ;)
pi_103586202
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef kovenant het volgende:

[..]

en dat baseer je op ?
Sowieso, als je goed crashed ben je dood.

woensdag 26 oktober 2011 @ 16:20:48 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103586289
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Pfft, de kofferbak is nog heel!

pi_103586431
quote:

Deels waar, deels niet.
Ik heb geluk gehad, ben in Nederland geboren, mocht in Nederland studeren en kocht mijn eerste huis in 1990, tegen 9%.

De situatie is nu heel anders, en daar heb ik ook collectief "schuld" aan.

Maar waar het tweede deel op slaat: "uiteraard weiger je dat te zien", is dit een persoonlijke aanval, en waar heb ik dat dan aan verdient?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103586543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hoezo niet? Waarom zou het niet kunnen?
Ik zeg niet dat het niet kan.. ik zeg alleen dat het (aanname) een niet zo'n hele goede, dus veilige, auto zal zijn.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:27:19 #139
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103586632
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:

Als je een smart rijdt dan stuiter je gewoon weer terug... heel erg 'slim' bedacht :D
pi_103587145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die was Remco nog vergeten in zijn babyboomer rant.... gratis tv kijken ;)
Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen. ;)

Verder hadden veel woon wijken in de jaren 80 opkomende kleine CAI inrichtingen en was je wel een stuk goedkoper uit (inflatie gecorrigeerd) dan tegenwoordig met de 2 semi-monopolisten upc en ziggo die alles voor een heel goede prijs hebben opgekocht.
pi_103587475
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen. ;)

Verder hadden veel woon wijken in de jaren 80 opkomende kleine CAI inrichtingen en was je wel een stuk goedkoper uit (inflatie gecorrigeerd) dan tegenwoordig met de 2 semi-monopolisten upc en ziggo die alles voor een heel goede prijs hebben opgekocht.
Kijk en luister geld is ingebouwd in de belastingen tegenwoordig.
pi_103587635
quote:

[..]

ja, die goeie ouwe tijd, snel de tv en radio achter de bank verstoppen ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:50:50 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103587769
quote:

[..]

Toen UPC in 2000 de casema in Dronten overnam werd het lage tarief binnen 4 jaar aangepast naar het nieuwe landelijke niveau... het excuus? "Om de kwaliteit van de dienstverlening overal op hetzelfde niveau te brengen", ik kwam er toen dus achter dat het landelijk gemiddelde eens tuk lager lag :')
Tegenwoordig hebben we glasvezel en kan UPC zijn kabel in een plek steken waar de zon nooit schijnt :W
pi_103587775
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:44 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Kijk en luister geld is ingebouwd in de belastingen tegenwoordig.
Ja behalve voor bedrijven die nog apart worden aangeslagen, terwijl de medewerkers allemaal al betaald hebben om te mogen luisteren, over bizarre regelgeving gesproken. :D
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:52:00 #145
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103587821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja behalve voor bedrijven die nog apart worden aangeslagen, terwijl de medewerkers allemaal al betaald hebben om te mogen luisteren, over bizarre regelgeving gesproken. :D
Aah.. ja.. de mannen van de Buma Stemra die decennia nodig hebben om verdeelsleutels te berekenen :')
pi_103588069
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Toen UPC in 2000 de casema in Dronten overnam werd het lage tarief binnen 4 jaar aangepast naar het nieuwe landelijke niveau... het excuus? "Om de kwaliteit van de dienstverlening overal op hetzelfde niveau te brengen", ik kwam er toen dus achter dat het landelijk gemiddelde eens tuk lager lag :')
Tegenwoordig hebben we glasvezel en kan UPC zijn kabel in een plek steken waar de zon nooit schijnt :W
hmmm... Dronten...... ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:03:07 #147
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103588297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:23 schreef sorcees het volgende:
Maar waar het tweede deel op slaat: "uiteraard weiger je dat te zien", is dit een persoonlijke aanval, en waar heb ik dat dan aan verdient?
Iets met ballen en kaatsen en zo.

Het is te makkelijk naar de huidige jeugd te wijzen en te zeuren dat "ze alles maar meteen willen hebben en er helemaal niet voor willen werken zoals ik vroeger heb gedaan". Dat is namelijk onzin, de twintigers en dertigers van vandaag werken net zo hard als de twintigers en dertigers van de jaren 90 en ze zien er zelfs minder voor terug.

Je hebt gewoon geluk gehad. Geluk dat je net toevallig 30 was in 1990 en dat je instapte op een huizenmarkt die op het punt stond omhoog te schieten. Heeft verder niets met hard werken en opofferen te maken, gewoon met geluk.

In dit topic zitten zat users die net zo hard werken als jij indertijd deed, die gezinnen starten, noodgedwongen oude auto's rijden en huizen kopen waarvoor ze zich net als jij toen tot hun nek voor aan de bank verpachten maar er zit één groot verschil.

Jij deed het op het goede moment.. Op het moment dat de economie op het punt stond te knallen, de rentes decimeerden, de huizenprijzen stegen met 10 keer de inflatie. Feest! Even 2 jaar niet op vakantie en klaar. De nieuwe generatie doet het op het andere uiterste. Ze financiëren zich tot hun nek in een markt die al zijn top heeft bereikt en waar jij maximaal leende tegen 9 % lenen zij maximaal tegen 4,8. De schuld die ze met zich meedragen is dan toch echt een veelvoud hoor en in plaats van dat ze er jou twee-onder-één kapper voor krijgen krijgen ze er een boven- of tussenwoning voor in een cultureel uitgedaagde prachtwijk.

Is dat geluk? Pech? Domheid? ach... zijn ze dom door nu te kopen of kopen ze gewoon om dezelfde redenen waar jij om kocht in 1990? Was dat dan slimheid? Of gewoon geluk?

Ik denk dat ze nu kopen om dezelfde reden als dat men altijd al kocht. Omdat ze nu eenmaal eind 20 zijn, opgeleid, een vaste baan en een vrouw hebben, een gezin willen. Universele redenen waar geen pech of geluk bij komt kijken. Afgeven op de huidige generatie is afgeven op je vroegere zelf.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103588455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Hanoying het volgende: Afgeven op de huidige generatie is afgeven op je vroegere zelf.
En afgeven op de vorige generatie is afgegeven op je toekomstige zelf, imho. :)

Van alle tijden, toch. Ach, waar zijn de Jantjes gebleven..... zucht ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:11:40 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103588707
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hmmm... Dronten...... ;)
Er wonen meerdere fokkers ;)
pi_103588776
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er wonen meerdere fokkers ;)
soms heb ik het idee dat alle fok!kers er wonen zelfs.... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')