Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeilquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mijn ouders lieten hun bankstel tot 2 keer toe nieuw stofferen. Pas na 25 jaar kochten ze een 'moderne' variant. Mijn tante daarentegen liet om de 5 jaar het hele huis van nieuwe spullen voorzien.
Daarom heb ik gestudeerd, ik kan nog jaren in mijn huis van bierkraten blijven wonen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeil
Jij bent een goede student geweest, je hebt tenminst wat gespaard, je kunt er zelfs in wonen, nu nog een stukje grond ergens claimen waar je je krattenhuis mag neerzetten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Daarom heb ik gestudeerd, ik kan nog jaren in mijn huis van bierkraten blijven wonen.
Ik heb nog steeds m'n allereerste Ikea bankje, nu 20 jaar oud. Maar hij is leuk en zit/ligt nog steeds lekker. Ook nog steeds m'n eerste salontafeltje, ca 20 jaar geleden tweedehands gekocht. En een paar bijzettafeltjes die nog uit m'n studentenhuis komen (de vorige eigenaar wilde ze niet meer).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds op mijn allereerste sinaasappelkratjes en op de vloer ligt gewoon tweedehands zeil
Erger nog: het is zelfs geen spaanplaat! Als je zo'n plankje op z'n kant houdt, hoor je "rommel" naar beneden rollen... 't Is dus hol!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef CafeRoker het volgende:
Dat kan zijn, maar er zijn ook al een boel billy's die op het stort liggen. Het is spaanplaat met een weinig krasvaste en zachte toplaag, en daarmee niet te vergelijken de kwaliteit van de spullen die je in 1970 voor je uitzet kocht. Deze categorie bestond toen eigenlijk nog niet.
Jawel dat was bijvoorbeeld de lundia, maar die waren wel een stuk duurder door de goede matrialen die men gebruikt, dan zakte je planken van je boekenkast tenminste niet door als er meer dan 4 boeken op stonden. Maar die zijn failliet geweest in ieder geval, volgens mij zijn ze er wel doorgestart maar hebben het moeilijk om tegen de goedkope meuk van ikea aan te concurreren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef CafeRoker het volgende:
Dat kan zijn, maar er zijn ook al een boel billy's die op het stort liggen. Het is spaanplaat met een weinig krasvaste en zachte toplaag, en daarmee niet te vergelijken de kwaliteit van de spullen die je in 1970 voor je uitzet kocht. Deze categorie bestond toen eigenlijk nog niet.
Zaag er eens eentje doormidden: honingraat-karton. Hetzelfde spul gebruikt Ikea ook als vulling in de verpakking van andere producten. Maar wat wil je, 5 euro voor een tafeltje...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:59 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind die vierkante bijzettafeltjes ook altijd zo grappig, als je ze optilt zijn ze nog lichter dan het glas bier dat er op staat.
Ach, dat is toch elk topic hetzelfdequote:Maar het ging eigenlijk over huizen
Niemand zegt dat je IKEA moet kopen, dat mag je zelf beslissen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Erger nog: het is zelfs geen spaanplaat! Als je zo'n plankje op z'n kant houdt, hoor je "rommel" naar beneden rollen... 't Is dus hol!
Maar dan vergelijk je een 20-euro-kast met een massief houten kast.
Zo gaat het nog steeds hoor met het verschil dat jij een twee-onder-één kapper kocht voor 60.000 euro en dat datzelfde huis 10 jaar later 175.000 euro waard was.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je IKEA moet kopen, dat mag je zelf beslissen.
En wat betreft de pesioenen (niet verwarren met AOW) , die betalen we allemaal zelf.
En het hoeft ook niet allemaal tegelijk, ook nu niet.
Ik werkte al vanaf mijn 14de na school, had op mijn 24ste mijn eerste baan, op mijn 25ste mijn eerste 2de handse auto, op mijn 27ste mijn studie afbetaald en op mijn 30ste mijn eerste huis (2 onder een kap, Hfl. 137.500).
Toen ook al op 2 inkomens, 2 hypotheken, 1 op mijn naam, 1 op de naam van mijn vrouw waarbij de van mijn vrouw een looptijd had van 5 jaar, versneld aflossen dus.
Halverwege werd ze zwanger en viel haar inkomen weg maar we komen het nog opbrengen (9,0% rente), was wel krap maar het kon wel, 2 jaar niet op vakantie, auto apot, en dan maar tijdelijk een voor 1500 gulden gekocht.
Toen kon veel, maar je moest keuzes maken, nu is dat niet anders.
Alleen keuzes maken, dat valt veel jongeren zwaar, maar daar moet je niet anderen voor verantwoordelijk houden.
Tijden veranderen, maar je moet het zelf doen.
Dit dusquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
You were born at the right time my friend maar uiteraard weiger je dat te zien.
Niks daarvan, die pensioenen moeten ook gewoon door de toekomstige belastingbetaler worden betaald. Als je 1 euro spaart (voor je pensioen), maar tegelijkertijd 1 euro leent (in de vorm van een Staatsschuld) spaar je niet, dan eigen je dingen toe. Niet persoonlijk, wel collectief!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
En wat betreft de pesioenen (niet verwarren met AOW) , die betalen we allemaal zelf.
En al die mensen hebben nu enorme belangen om de woningnood hoog te houden. Zelf een goedkope huurwoning of een koopwoning die veel waard is, en ondertussen: ikke ikke, en de rest kan stikken!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
Wacht even, jij vindt van jezelf dat je erg hard gewerkt hebt en veel hebt moeten laten om te komen waar je nu bent ofzo?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
Ik werkte al vanaf mijn 14de na school, had op mijn 24ste mijn eerste baan, op mijn 25ste mijn eerste 2de handse auto, op mijn 27ste mijn studie afbetaald en op mijn 30ste mijn eerste huis (2 onder een kap, Hfl. 137.500).
Toen ook al op 2 inkomens, 2 hypotheken, 1 op mijn naam, 1 op de naam van mijn vrouw waarbij de van mijn vrouw een looptijd had van 5 jaar, versneld aflossen dus.
Halverwege werd ze zwanger en viel haar inkomen weg maar we komen het nog opbrengen (9,0% rente), was wel krap maar het kon wel, 2 jaar niet op vakantie, auto apot, en dan maar tijdelijk een voor 1500 gulden gekocht.
Alleen keuzes maken, dat valt veel jongeren zwaar, maar daar moet je niet anderen voor verantwoordelijk houden.
Ik ben 5 jaar niet op vakantie geweest, en rij in een auto van 450 euro.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:22 schreef sorcees het volgende:
[..]
Ach, hij zegt iig nog niet: "Ja, wij gingen jarenlang máár 1 keer per jaar op vakantie!".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik ben 5 jaar niet op vakantie geweest, en rij in een auto van 450 euro.
Ben ik nou baas boven baas?
Goed en duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
ComplexConjugate is sinds 2001 niet meer op vakantie geweestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ben ik nou baas boven baas?
and born in the right part of the world, and the correct colour.... o wacht....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:You were born at the right time my friend maar uiteraard weiger je dat te zien.
Je lijkt wel zo’n babyboomer, graag uitkijkende naar zijn zwitserleven-pensioen en niet bereid om aan te passen, waarbij opeens meer dan de helft beweert al op z'n 14e te zijn gaan werken als stratenmakerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Oh ja... in tegenstelling tot sorcees had ComplexConjugate haar eerste baantje toen ze 12 jaar oud was. Het is dat ik geen piemel heb... anders zou ik wel meedoen met de dick contest
"Vroeger moesten we keihard... ja echt keihard werken... dus wij hebben het verdientquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Je lijkt wel zo’n babyboomer, graag uitkijkende naar zijn zwitserleven-pensioen en niet bereid om aan te passen, waarbij opeens meer dan de helft beweert al op z'n 14e te zijn gaan werken als stratenmaker
Ik heb al jaren geen auto meerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, hij zegt iig nog niet: "Ja, wij gingen jarenlang máár 1 keer per jaar op vakantie!".
Een auto van 450 euro is onverstandig, die zal wel niet zo veilig zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik vind hem fantastisch...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Een auto van 450 euro is onverstandig, die zal wel niet zo veilig zijn
en dat baseer je op ?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Hoezo niet? Waarom zou het niet kunnen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Begin eens met opzeggen... Dan heb je wellicht een paar jaar de tijd voor de kabel niet meer werktquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:59 schreef Basp1 het volgende:
Verder zit ik nog steeds te denken om een schotel te plaatsen en zodoende de kabel op te kunnen zeggen. Maar die stap heb ik nog steeds niet gemaakt.
Precies... de absurde fixatie van sommigen op kreukelzones, airbags, ABS en ESP is kansloos als je geen goede bestuurder achter het stuur heb zitten. Zolang je maar goed werkende remmen en goede banden onder je auto hebt zitten kom je een heel eind kwa veiligheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef kovenant het volgende:
[..]
en dat baseer je op ?
dat zijn gewoon autotjes die wat ouder zijn en als ze door de apk komen zijn ze toch goed genoeg ?
en in de jaren 90-2000 gewoon goed door alle eu keuring gekomen.
Bij UPC zijn ze wat sneller met ontpluggen... tegenwoordig hebben ze hun administratie wat beter op orde.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Begin eens met opzeggen... Dan heb je wellicht een paar jaar de tijd voor de kabel niet meer werkt
die was Remco nog vergeten in zijn babyboomer rant.... gratis tv kijkenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bij UPC zijn ze wat sneller met ontpluggen... tegenwoordig hebben ze hun administratie wat beter op orde.
Sowieso, als je goed crashed ben je dood.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef kovenant het volgende:
[..]
en dat baseer je op ?
dat zijn gewoon autotjes die wat ouder zijn en als ze door de apk komen zijn ze toch goed genoeg ?
en in de jaren 90-2000 gewoon goed door alle eu keuring gekomen.
Pfft, de kofferbak is nog heel!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Sowieso, als je goed crashed ben je dood.
Deels waar, deels niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef Hanoying het volgende:
Ik zeg niet dat het niet kan.. ik zeg alleen dat het (aanname) een niet zo'n hele goede, dus veilige, auto zal zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoezo niet? Waarom zou het niet kunnen?
Als je een smart rijdt dan stuiter je gewoon weer terug... heel erg 'slim' bedachtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:
Sowieso, als je goed crashed ben je dood.
Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die was Remco nog vergeten in zijn babyboomer rant.... gratis tv kijken
Kijk en luister geld is ingebouwd in de belastingen tegenwoordig.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen.![]()
Verder hadden veel woon wijken in de jaren 80 opkomende kleine CAI inrichtingen en was je wel een stuk goedkoper uit (inflatie gecorrigeerd) dan tegenwoordig met de 2 semi-monopolisten upc en ziggo die alles voor een heel goede prijs hebben opgekocht.
ja, die goeie ouwe tijd, snel de tv en radio achter de bank verstoppenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar toen hadden onze ouders nog wel kijk en luistergeld mannetjes die langs de huizen kwamen.![]()
Verder hadden veel woon wijken in de jaren 80 opkomende kleine CAI inrichtingen en was je wel een stuk goedkoper uit (inflatie gecorrigeerd) dan tegenwoordig met de 2 semi-monopolisten upc en ziggo die alles voor een heel goede prijs hebben opgekocht.
Toen UPC in 2000 de casema in Dronten overnam werd het lage tarief binnen 4 jaar aangepast naar het nieuwe landelijke niveau... het excuus? "Om de kwaliteit van de dienstverlening overal op hetzelfde niveau te brengen", ik kwam er toen dus achter dat het landelijk gemiddelde eens tuk lager lagquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja behalve voor bedrijven die nog apart worden aangeslagen, terwijl de medewerkers allemaal al betaald hebben om te mogen luisteren, over bizarre regelgeving gesproken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:44 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Kijk en luister geld is ingebouwd in de belastingen tegenwoordig.
Aah.. ja.. de mannen van de Buma Stemra die decennia nodig hebben om verdeelsleutels te berekenenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja behalve voor bedrijven die nog apart worden aangeslagen, terwijl de medewerkers allemaal al betaald hebben om te mogen luisteren, over bizarre regelgeving gesproken.
hmmm... Dronten......quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Toen UPC in 2000 de casema in Dronten overnam werd het lage tarief binnen 4 jaar aangepast naar het nieuwe landelijke niveau... het excuus? "Om de kwaliteit van de dienstverlening overal op hetzelfde niveau te brengen", ik kwam er toen dus achter dat het landelijk gemiddelde eens tuk lager lag![]()
Tegenwoordig hebben we glasvezel en kan UPC zijn kabel in een plek steken waar de zon nooit schijnt
Iets met ballen en kaatsen en zo.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:23 schreef sorcees het volgende:
Maar waar het tweede deel op slaat: "uiteraard weiger je dat te zien", is dit een persoonlijke aanval, en waar heb ik dat dan aan verdient?
En afgeven op de vorige generatie is afgegeven op je toekomstige zelf, imho.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Hanoying het volgende: Afgeven op de huidige generatie is afgeven op je vroegere zelf.
Er wonen meerdere fokkersquote:
soms heb ik het idee dat alle fok!kers er wonen zelfs....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er wonen meerdere fokkers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |