Blijkbaar ben jij rijk genoeg om steeds nieuwe kleren te kopen ofzo? Het is gewoon vrij jammerlijk hoor.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook zeiken om het zeiken natuurlijk... stel je niet zo aan. Dan stop je toch met afvallen, probleem opgelost!
daar hebben we de kringloop voor, zo heb ik elke keer nieuwe kleding, rijk ben ik verre vanquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Blijkbaar ben jij rijk genoeg om steeds nieuwe kleren te kopen ofzo? Het is gewoon vrij jammerlijk hoor.
Ja dat welquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Muks het volgende:
lol...tja dat hoort bij afvallen en ik denk dat je het verkeerd bekijkt :de broek die ik 5 weken geleden kocht is te groot
klinkt al beter toch ?
Nee, ik gebruikte gewoon riemen totdat het echt niet langer kon, haalde ergens een goedkope broek en herhaalde datquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Blijkbaar ben jij rijk genoeg om steeds nieuwe kleren te kopen ofzo? Het is gewoon vrij jammerlijk hoor.
Misschien in laten nemen bij een naaiatelier?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar zelfs m'n vader z'n broeken (en dat is echt een slankie!) zijn al te groot voor me inmiddels. Ach ja, enige voordeel is dat ik nu weer de stad in kan, want shoppen is wel leuk. Alleen vind ik 't zonde van die broek
.
gewoon de zolang je lijnt niet te veel geld uitgeven aan kleding,naar de H&M gaan ofzoquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef Blistering het volgende:
En zo is die broek die ik anderhalve maand geleden heb gekocht ook alweer te groot. Zucht, soms word ik wel moe van m'n lichaam.
Zoveel mensen die denken dat dat 'echt koken' is want ze maken toch een speciaal iets?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:19 schreef Moonwalk het volgende:
ik ben ook anti zakjes/pakjes![]()
Ik ging een keer bij een kennis eten en we besloten dat we samen de boodschappen gingen doen en gezellig koken. In de supermarkt liep ik richting het vlees en verse groente etc en was haar opeens kwijt. Stond ze bij de pakjes en zakjes en vroeg aan mij waar ik nou mee bezig was want we moesten toch eerst het pakje kiezen en dan pas de dingen die erbij horen...![]()
Dat ging mooi niet door dus uiteindelijk heb ik gekookt en stond zij er gezellig naast heheheh
Ik heb nog wel broeken van maat 38 t/m 48, dus ik red me wel met afvallen (en aankomenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef Blistering het volgende:
En zo is die broek die ik anderhalve maand geleden heb gekocht ook alweer te groot. Zucht, soms word ik wel moe van m'n lichaam.
Wat Muks dus zegtquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:37 schreef Muks het volgende:
daar hebben we de kringloop voor, zo heb ik elke keer nieuwe kleding, rijk ben ik verre van
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog wel broeken van maat 38 t/m 48, dus ik red me wel met afvallen (en aankomen)
Wat draag jij dan? *misschien raar, maar ik zie nu zo'n figuur a la de vriendin van m'n moeder voor me, die alleen maar 3/4 broeken draagt, getsie, zo ouwelijk is dat!*quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:20 schreef Muks het volgende:
Ik alleen nog maat 42 en een verdwaalde 44 die ik gebruik als klusbroekBezit dan ook wel 1 hele langebroek...en das niet handig met dit weer
3/4 broeken is toch niet weinig ofzo? Ik draag broeken soms een paar dagen, dan heb ik aan een paar broeken meer dan genoeg hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat draag jij dan? *misschien raar, maar ik zie nu zo'n figuur a la de vriendin van m'n moeder voor me, die alleen maar 3/4 broeken draagt, getsie, zo ouwelijk is dat!*
Xx
Lieve schat, drie-kwart-broeken... veredeld hoog water :p 4 broeken is meer dan genoeg hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:33 schreef Blistering het volgende:
[..]
3/4 broeken is toch niet weinig ofzo? Ik draag broeken soms een paar dagen, dan heb ik aan een paar broeken meer dan genoeg hoor. Alhoewel 't als man anders is, ik draag enkel jeans
.
Ik las 3 of 4 broeken, my badquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lieve schat, drie-kwart-broeken... veredeld hoog water :p 4 broeken is meer dan genoeg hoor
Xx!
Ik heb ook zo'n broek, 2 zelfs! Zo'n fijn gevoel hé? Dat je ineens wéét waarom je het doetquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:36 schreef BGTes het volgende:
Ik pas in een spijkerbroek die ik een paar weken terug niet eens dichtkreeg
Heb wel muffintops, maar die zijn wel te verbloemen met mijn werkbloes. Voelt goed.
Ik wens je heel veel succes!!!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef Rusesabagina het volgende:
En nu is het afgelopen!
Graag al jullie tips!
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:17 schreef Tink89 het volgende:
Vriendjelief is helemaal officieel afgestudeerd, dus om dat te vieren heeftie een straciatella-cake gebakken
Xx
Hoop het niet nee, als het goed is, is hij nu echt klaarquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:01 schreef Purdey het volgende:
Gefeli met vriendje lief Tink! En die cake, ach, hij studeert volgende week en die week daarna niet nog een keer af toch
Mijn lijstje:
O: Boterham met 2 speculaasjes, beker chocomelk light.
T: Flesje water.
L: Boterham met 1/2 plak 30+ kaas, 1 met pindakaas. 2 nectarines, beker melk.
A: Snelle chili con carne van Nigella. Chocoladepotjes.
Nigella's chili is erg lekkerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:24 schreef Muks het volgende:
Hey dat recept voor die snelle chili : doe die hier eens plaatsen ?
Geen probleem Muks, komt het recept:quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:24 schreef Muks het volgende:
Hey dat recept voor die snelle chili : doe die hier eens plaatsen ?
Ik gebruik wel eens 0% vet Griekse yoghurt ipv zure room, ook erg lekkerquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 07:58 schreef Muks het volgende:
die zure room laat ik ook weg, voegt in mijn beleving niets toe, en idd eigen dingen toevoegen. Vaak kan ik je achteraf dan ook niet vertellen wat er nu precies is ingegaan
Heel goed alternatief, en nog veel lekkerder ook!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef Muks het volgende:
Griekse Yoghurt, 0% vet is een goed alternatief begrijp ik via een kookforum
Uhmz, wat voor rare zin is dat?quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:21 schreef Muks het volgende:
Yoe hoe waar zijn jullie...................
Dat is op zich wel weer een goede stok achter de deurquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:37 schreef Purdey het volgende:
Yoehoe ik ben er nog!
Weinig nieuws van het dieet front hier. Ik schommel lekker, maar ben ook niet al te serieus en streng momenteel. Vanaf dinsdag weer een nieuwe baan, na 2,5 maand werkloos te zijn geweest. En als je de hele dag thuis zit, snaai je ook sneller. Dus weer lekker in 't gareel
Blijkbaar komt ze niet meer op Fok, en je krijgt geen bericht in je mailbox als je een PB hebt. Misschien was ze klaar met diëten? Maar het geeft gek genoeg een onvredig gevoel, terwijl je elkaar helemaal niet kent. Stiekem ben je best gehecht, of betrokken aan/bij elkaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:03 schreef Muks het volgende:
Misschien toch iets aan de hand ? Wel vreemd idd. Er eens een Pb aan wagen Purdey ?
Succes met je baan , stokken achter deuren zijn altijd fijn en ritme zeker, hoewel ik het thuis vaak ook makkelijk vind gaan nu.
Nog 3 dagen (ma-di-woe) normaal shaken en dan afbouwen ! Rete spannend
Ja, inderdaad! Van de week even in de kantine geweest, en dat ziet er ook heel netjes uitquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:03 schreef Muks het volgende:
Handig toch ? En flesjes water kun je ok makkelijk drinken daar en kopen mocht je wat vergeten !
Klinkt leuk hoor ! en inderdaad, na die tijd zie je wel weer verder. Wat voor opleiding ga je doen in februari ?
Vreemd is dat he, dat hechten aan anderen zonder dat je ze kent, je vraagt je toch af wat er dan is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ EINDE LAP TEKST ]
zo, nu ga ik ff terug lezen, fijne avond allemaal !Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
Nou dit, zeker als je low-carb doet zul je toch ergens je caloriëen uit moeten halen, en je voedingsstoffen. Als je dan én minder groente gaat eten én minder vet, wat blijft er dan over? Rauw vlees en gekookte eieren?quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:50 schreef Muks het volgende:
Vet bannen uit je menu is geen goed plan, zo MOET ik boter op brood (t wordt een 25% vet roomboter) en moet ik minimaal een eetlepel gebruiken bij de bereiding van mijn maaltijd.
Verder weet ik niets van low-carb eten, sorry
Goeiemorgen! Tof dat je ook hier blijftquote:Op maandag 29 augustus 2011 07:41 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !! Heb mij inmiddels ook gemeld in het zustertopic Slank, BMI van 27.1 dus moet kunnen vond ik en ja hoor geen probleem, ben hartelijk verwelkomt, maar ik blijf hier ook hoor
Na vandaag nog 2 dagen en dan echt afbouwen. Er was weer een onsje minder vandaag dus het gaat nu gestaag door. 8 ons tot nu toe deze week, dus ik ben meer dan tevreden.
Nu halve reep, dan met kind naar de ortho en om 10.00 voor het eerst fitness, ik ga puur voor de beweging en niet om spieren te kweken, t enige waar ik aan ga werken zijn mijn buikspieren![]()
Andere spieren heb ik zat en ik wil er niet meer. Strakker komt vanzelf als ik blijf bewegen en zoveel strakker hoef t ook niet van mij. Ben tevreden. Das ook wel wennen.
Op Preuvenemintquote:Op zondag 28 augustus 2011 08:21 schreef Muks het volgende:
Yoe hoe waar zijn jullie...................
quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:24 schreef Moonwalk het volgende:
Ik wil jullie even nogmaals bedanken voor de schop onder mn kont toen ik laatst zo liep te mokken, dat was normaal een moment waar op ik het zou opgeven om drie maanden later weer een poging te wagen. Ik ben dankzij alle tips weer lekker aan het low carben en nog steeds minstens 5 a 6 keer per week aan het fitnessenDat omeletje is geniaal ! Verder ga ik mij eens in de 2 weken wegen,volgende week zaterdag weer!
[PAS OP ! LAP TEKST MET GEBLAAT]Sorry, maar ik geloof niet dat je de definitie van low-carb begrepen hebt. Op deze manier val je binnen 2 weken om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ EINDE LAP TEKST ]
zo, nu ga ik ff terug lezen, fijne avond allemaal !
De bedoeling is dat je zo min mogelijk koolhydraten binnen krijgt, maar wel eiwit vetten en vitamines en een gewoon aantal calorieeen. Bijvoorbeeld het southbeach dieet gaat uit van de eerste 2 weken 20 koolhydraten per dag. dat is weinig, maar je moet er dan wel voor zorgen dat je geen honger hebt, dat ving ik op door bijvoorbeeld een eitje extra te eten of een salade met kipfilet, een tomaatje in de oven met feta of zemelenpannekoekjes te bakken. Je moet niet ook nog eens op maar 1000calorieeen per dag gaan zitten.
Een packje crackers is bijvoorbeeld 70 koolhydraten, en een sinaasappel 20. Dan zit je al ruim over je koolhydraten heen. Het is een beetje kiezen voor het een of het ander. caloriearm, of koolhydraatarm.
Wat ik overigens hier lees doet het Cambridgedieet zowel het een als het ander, maar daar begeleiden ze je zorgvuldig.
Je bent nu bezig met een crashdieet en dat ga je met je hoeveelheid sport niet lang volhouden vrees ikGrote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
nee, omdat je in milde ketose komt, heb je geen trek, Ik zit boordevol van de shakes (of pudding) de repen eet ik zelfs in 2-keer omdat ik 1x niet trek, en een bak soep van 350 ml is voor mij ok meer dan zat, plus de 3 liter water, flink wat bakken thee en nee, ik zit echt vol !quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:30 schreef Purdey het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 boterhammen met een geprakte banaan, beker melk.
T: Fles water
L: 1x boterham met pindakaas, 1x met een 1/2 plak 30+ kaas, flesje water.
T: 1 Bueno reepje, 5 blokjes nougat, een kaki.
D: Bloemkool met wat geraspte kaas, aardappels, maïs en maïsburgertjes.
Morgen een beter lijstje, want 1e werkdag. Heb 3 droge boterhammen bij me, en het plan is om een pakje vers gesneden kipfilet te kopen, en een pakje optimel
Muks, jij doet dus Cambridge, vergelijkbaar met bijvoorbeeld modifast of herbalife toch? Ik heb bij aanvang van m'n dieet reepjes en drankjes van WeightCare gegeten/gedronken. Maar ik zat er gewoon niet vol van waardoor ik er vaak nog dingen bij ging eten en de WeightCare spullen meer een calorierijk bijgerecht werden. Heb jij daar geen last van?
Goed bezig!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:16 schreef Tink89 het volgende:
99,4!![]()
Ik hou ervan die ticker aan te passen
Xx
Echt apart, als ik chinees heb gegeten ben ik de volgende dag 2 kilo zwaarder. Maar het voelt extra goed als ik die dan weer kwijt benquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:46 schreef RandomMoron het volgende:
heb de ticker ook weer naar beneden aangepast-8 nu
nog 2 te gaan en ik zit op de -10!! nu maar eens hard doorzetten!
ik was wat sip de laatste twee dagen want ik was twee kilo aangekomen..maar toen bedacht ik jullie chinees en soepjes verhaal en t blijkt nu dus idd vocht geweest te zijn van de chinees en de soep uit blik
Maar dan zou ze toch alleen het gewicht van het zout aan moeten komen? Ik dacht dat het op een iets langere termijn werkte dan dat..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:55 schreef RandomMoron het volgende:
ja! ik vind het ook raar, maar ja..veel zout enzo wil ook wel helpen.
Ik las het verhaal laatst van een anorexia patient die een potje zout leegat voor haar weegmoment met de weegjuf opdat ze zwaarder woog dan dat ze daadwerkelijk was.
Wat is 'de nieuwere Evy' ? Heeft ze een nieuw hardloopprogramma?quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:37 schreef Sjeen het volgende:
Zo... Een nieuw schooljaar (voor dochterlief) een frisse startik ben met de nieuwere Evy begonnen.
Mijn ervaring is hier ook dat als mensen weer aankomen ze hier niet meer komen. Dus je weet nooit of iets een langetermijn effect heeft gehad. Er komen hier wel continue dezelfde mensen terug die dan uiteindelijk besluiten om nog maar weer een poging tot afvallen te doenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:43 schreef BGTes het volgende:
Wat een positieve (dus eigenlijk negatieve.. getit? getit?) resultaten hier
Of blijven de mensen die vast zitten nu weg?
Ja, na een gastric bypass of maagbandjequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:49 schreef DarkElf het volgende:
je ziet idd in de jaren wel geregeld dezelfde mensen hier weer langskomen maar volgens mij zijn er toch echt wel mensen die blijvend afgevallen zijn?
jup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatiequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is 'de nieuwere Evy' ? Heeft ze een nieuw hardloopprogramma?
Op lange termijn kan ik wel zeggen dat ik in elk geval 15 kilo kwijt redelijk blijvend kwijt benquote:[..]
Mijn ervaring is hier ook dat als mensen weer aankomen ze hier niet meer komen. Dus je weet nooit of iets een langetermijn effect heeft gehad. Er komen hier wel continue dezelfde mensen terug die dan uiteindelijk besluiten om nog maar weer een poging tot afvallen te doenJojoclub zou een betere naam zijn.
Hmm, daar moet ik dan ook naar op zoek! Leukquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:55 schreef Sjeen het volgende:
yup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatie
Op lange termijn kan ik wel zeggen dat ik in elk geval 15 kilo kwijt redelijk blijvend kwijt benMaar ook ik jojo, dus ik ben er maar weer
Klopt... en bij mij zijn er een paar goede gewoontes ingesleten gelukkig, maar het blijft lastig om het sporten erin te houden en de alcohol grotendeels eruit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hmm, daar moet ik dan ook naar op zoek! Leuk
Je weet ook net als ik dat als je bent afgevallen dat het een gevecht met jezelf en je gewicht blijft. Te veel mensen denken 'zo, dat heb ik mooi gedaan en kan ik nu weer op andere dingen in het leven richten'. Dat werkt niet. Je moet altijd bezig blijven met je eten en beweging. En daar zit de valkuil. Je moet definitief anders gaan leven; al die oude gewoontes die er flink ingesleten zijn moeten natuurlijk niet terug komen.
Niemand wil/verwacht weer aan te zullen komen als ze bezig zijn. Dat is nooit de planning, maar bij 9 van de 10 helaas wel realiteit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:29 schreef RandomMoron het volgende:
ik mag hopen dat mocht ik al mijn kilo's kwijt ben ik niet na een paar maanden alles er weer bij heb. dan maar een signaal-gewicht met mezelf afspreken ofzo
ow, maar het ging bij mij ook niet over een paar maandenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:29 schreef RandomMoron het volgende:
ik mag hopen dat mocht ik al mijn kilo's kwijt ben ik niet na een paar maanden alles er weer bij heb. dan maar een signaal-gewicht met mezelf afspreken ofzo
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:33 schreef Sjeen het volgende:
ow, maar het ging bij mij ook niet over een paar maandenIk ben in 2005-2006 27 kilo afgevallen, dat heb ik ongeveer een jaar kunnen vasthouden. Tussen 2007 en nu zijn er weer 12 bijgekomen... Mijn Dat-Nooit-Meer drempel is 90 kilo, dus vandaar dat ik er weer ben
helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Afvallen is overigens erg simpel vergeleken met op gewicht blijven. Vind ik (en de wetenschap kijkend naar resultaten) dan.
En daar gaat het dus vaak misquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
HelleuhIk meld me hier ook maar weer eens na een flink aantal weken afwezig te zijn geweest. Beetje een k*ttijd achter de rug, maar ik ga me er weer aan wagen. Morgen eens wegen hoe groot de schade is van de afgelopen weken
(Ik wil het eigenlijk niet weten..
). M'n eigen schuld dat er weer kilo's aanzitten overigens, maar het kon me even niets schelen.
Ik weet het, ik weet het. Ik probeer ook niets te verontschuldigen, maar gezien alle toestanden, had dieten (en dat is het nog steeds en geen levenspatroon) geen prioriteit. Maar ik snap je punt en ik stel de schop onder den grooten bips op prijsquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En daar gaat het dus vaak misEn dan schrik je zelf straks van de weegschaal en zie je dat je bent aangekomen: en dan maakt het avondeten ook even niets uit, daar kan best slagroom door de roomsaus en een vol bakje met mona toetje. En vanavond maar chipjes en chocolade want je voelt je zo rot over dat aangekomen gewicht. Etc.
(niet dat je dat zo gaat doen hoor! maar ik herken de gedachtengang en die moet je zsm stoppenNU dus en niet pas morgen of maandag)
Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:22 schreef Isabeau het volgende:
En ik hoop dat die kuttijd ook wat over is, want naast dat dat energie vreet is het ook nog eens erg moeilijk om niet te snaaien als je chronische stress hebtDus ik zou het niet te veel op eigen schuld gooien, serieus. Soms kan je er even echt weinig aan doen
Chronische stress zet aan tot snaaien en comfort food craven (is daar een Nederlands woord voor?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.
Klinkt me zo bekendquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:30 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.
Moet ik ook eens naar gaan zoekenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatie
[..]
Maar hoelang hou je dat vol?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:37 schreef Muks het volgende:
Ik hád er naar mijn idee nooit tijd voor, nu MAAK ik er tijd voor, elke maandag, woensdag en vrijdag ga ik naar de sportschool, die bekant 24 uur per dag open is. En de dinsdag en donderdag ga ik na het eten 's avonds gewoon een uurtje fietsen of lopen.
En in het weekend zie ik wel, ik MOET dan niets.
Je bent nog maar nèt begonnen... terwijl je in de flow zit van 'alles gaat lekker' kan je heel goed advies geven, maar het heeft weinig met ervaring te maken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:37 schreef Muks het volgende:
Ik hád er naar mijn idee nooit tijd voor, nu MAAK ik er tijd voor, elke maandag, woensdag en vrijdag ga ik naar de sportschool, die bekant 24 uur per dag open is. En de dinsdag en donderdag ga ik na het eten 's avonds gewoon een uurtje fietsen of lopen.
Twee maal!!quote:
Ik moet voor nogal wat dingen tijd maken... En soms hè, dan heeft mijn dochter toch echt de prioriteitquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:37 schreef Muks het volgende:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik moet voor nogal wat dingen tijd maken... En soms hè, dan heeft mijn dochter toch echt de prioriteit
quote:
Je blijft hier?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef Viking84 het volgende:
Als student/kinderloze/drukkebaanloze heb je idd makkelijk praten wat sporten betreft, daar ben ik inmiddels ook wel achter.
Wat flauwquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik moet voor nogal wat dingen tijd maken... En soms hè, dan heeft mijn dochter toch echt de prioriteit
Ja das war einmal toen ik nog dichtbij werkte. De afgelopen maand is er niet zoveel van terecht gekomenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je blijft hier?Maar jij staat übervroeg op om te gaan hardlopen en daar heb ik echt bewondering voor
Laat me nu in die waanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:43 schreef Viking84 het volgende:
Ja das war einmal toen ik nog dichtbij werkte. De afgelopen maand is er niet zoveel van terecht gekomen. Maar donderdag ga ik weer
. Vier keer per week gaat mij ook niet meer lukken.
Duidelijkquote:Op maandag 29 augustus 2011 12:07 schreef seasushi het volgende:
[..]
Sorry, maar ik geloof niet dat je de definitie van low-carb begrepen hebt. Op deze manier val je binnen 2 weken om.
De bedoeling is dat je zo min mogelijk koolhydraten binnen krijgt, maar wel eiwit vetten en vitamines en een gewoon aantal calorieeen. Bijvoorbeeld het southbeach dieet gaat uit van de eerste 2 weken 20 koolhydraten per dag. dat is weinig, maar je moet er dan wel voor zorgen dat je geen honger hebt, dat ving ik op door bijvoorbeeld een eitje extra te eten of een salade met kipfilet, een tomaatje in de oven met feta of zemelenpannekoekjes te bakken. Je moet niet ook nog eens op maar 1000calorieeen per dag gaan zitten.
Een packje crackers is bijvoorbeeld 70 koolhydraten, en een sinaasappel 20. Dan zit je al ruim over je koolhydraten heen. Het is een beetje kiezen voor het een of het ander. caloriearm, of koolhydraatarm.
Wat ik overigens hier lees doet het Cambridgedieet zowel het een als het ander, maar daar begeleiden ze je zorgvuldig.
Je bent nu bezig met een crashdieet en dat ga je met je hoeveelheid sport niet lang volhouden vrees ik
Zelf bedachtquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nou dit, zeker als je low-carb doet zul je toch ergens je caloriëen uit moeten halen, en je voedingsstoffen. Als je dan én minder groente gaat eten én minder vet, wat blijft er dan over? Rauw vlees en gekookte eieren?
Moonwalk, heb je dit zelf bedacht, of doe je dit onder begeleiding of in overleg met een diëtiste o.i.d.?
Dit klinkt als heel erg weinig..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:56 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Duidelijkik dacht als ik ook nog eens wat minder vet eet ( waar ik niet echt een probleem mee heb ) dan is het nog wat gezonder maar ben nu maar weer gewoon aan het lowcarben met olijfolie erbij
O: twee gekookte eitjes en een paar stukjes komkommer
T: veel water
L: 2 plakjes mozarella en een schijfje tomaat
T: stukje komkommer
A: gebakken paksoi met sojasaus en knoflook, tomaat/komkommer,mozarella en biefstuk
Heb me gisteren toch weer gewogen en weeg notabene weer meerik hoop maar dat het spier is
Het klinkt als crashen en een recipe for disaster.quote:
Maar, hoe moet ik 'twee plakjes mozzarella en een schijfje tomaat' dan voor me zien? Want als het zo is als het klinkt kan het echt niet zijn dat je daar genoeg aan hebt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:09 schreef Moonwalk het volgende:
Ik heb serieus genoeg en moet mezelf dwingen om een tussendoortje te eten
quote:
Jawel het is zo als het klinkt maar ik ben iemand die nooit aan ontbijt deed, lunch is ook niet echt mn pakkie an, normaal avond eten at en dan in de avond nog iets kleins. Dat is niet om mezelf uit te hongeren ik heb gewoon echt niet zoveel honger en begrijp dus ook niet waarom ik zo dik ben geworden hoor. Dat zal wel zijn omdat ik op straat te vaak geneigd was om ff een kroketje te eten en dan weer vol zat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef LieLie het volgende:
[..]
Maar, hoe moet ik 'twee plakjes mozzarella en een schijfje tomaat' dan voor me zien? Want als het zo is als het klinkt kan het echt niet zijn dat je daar genoeg aan hebt.
Ik heb bij zulke dingen altijd het idee dat je dan de bijsluiter moet lezen en dat er dan staat dat je 6 uur per dag moet sportenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:21 schreef Purdey het volgende:
Je hebt zo'n geweldige Tel Sell commercial ook. Een of ander artisjokharten drankje waar je gi-gan-tisch mee afvalt. Een is er 19 kilo afgevallen in 15 dagen, door 3 keer een flesje per dag te drinken en verder gewoon te eten wat ze wilde
19 kilo in dik twee weken. Dat is geen dieet, dat is een poging tot zelfmoord
Snap ik, maar ik wil dus never nooit meer zo moeten afvallen, een stukje bewustwording van mijn eigen gedrag (niet sporten ,want geen tijd = onzin) ik zat liever op de bank, nu niet meer. Het is na 5 maanden onderdeel van mijn leven geworden om na het eten 's avonds de deru uit te gaan om te bewegen. Ik ga tot en met februari naar de sportschool, dan is het weer weer goed genoeg (hoop ik ) om het weer te kunnen doen met wandelen en fietsen. Ik ga dus puur voor de beweging naar de sportschool, dus mijn drive is wellicht anders dan bij jou.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar hoelang hou je dat vol?
Dat deed ik 5 jaar geleden ook en nu weet ik gewoon dat ik dat niet vol hou
Dus beter iets minder vaak doen, maar dan ook goed doen dan meer dingen half doen.
+ dat het heel motiverend werkt als je de weegschaal omlaag ziet gaan en na een paar jaar stopt dat ook
Dan hoop ik dat je genoeg hebt aan het wandelen en fietsen want het vervelende is vaak dat wat vroeger genoeg was om af te vallen op een gegeven moment zelfs niet meer genoeg is om op gewicht te blijvenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:03 schreef Muks het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik wil dus never nooit meer zo moeten afvallen, een stukje bewustwording van mijn eigen gedrag (niet sporten ,want geen tijd = onzin) ik zat liever op de bank, nu niet meer. Het is na 5 maanden onderdeel van mijn leven geworden om na het eten 's avonds de deru uit te gaan om te bewegen. Ik ga tot en met februari naar de sportschool, dan is het weer weer goed genoeg (hoop ik ) om het weer te kunnen doen met wandelen en fietsen. Ik ga dus puur voor de beweging naar de sportschool, dus mijn drive is wellicht anders dan bij jou.
Momenteel beweeg ik dus al 5x per week, alleen de locatie gaat dus voor de winterperiode veranderen. En in de zomer weer heerlijk buiten lopen en fietsen.
Time will tell, ik beweeg op mijn werk (docent, ik zit amper overdag, wij hebben nl een werkplein waarop we doorlopend rondlopen) ook veel, en ik ben denk ik positiever ingesteld dan jij. Als mijn moeder met nog meer kcal eten per dag en 3x per week een uur fietsen op gewicht blijft en mijn zwager met 3x per week hardlopen, nou dan heb ik wellicht wel genoeg aan 5x per week minimaal een uur bewegen bovenop mijn toch al niet rustige bestaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je genoeg hebt aan het wandelen en fietsen want het vervelende is vaak dat wat vroeger genoeg was om af te vallen op een gegeven moment zelfs niet meer genoeg is om op gewicht te blijven
En nu ga ik lekker buikdansenzal we weer zweten worden zo na de vakantie
Vraag maar aan de anderen hier, vroeger was ik ook zo positief hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef Muks het volgende:
[..]
Time will tell, ik beweeg op mijn werk (docent, ik zit amper overdag, wij hebben nl een werkplein waarop we doorlopend rondlopen) ook veel, en ik ben denk ik positiever ingesteld dan jij. Als mijn moeder met nog meer kcal eten per dag en 3x per week een uur fietsen op gewicht blijft en mijn zwager met 3x per week hardlopen, nou dan heb ik wellicht wel genoeg aan 5x per week minimaal een uur bewegen bovenop mijn toch al niet rustige bestaan
Mwoah... ik denk dat Sarabi eerder realistischer ingesteld is. Door schade en schande wijs geworden, zeg maarquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef Muks het volgende:
[..]
Time will tell, ik beweeg op mijn werk (docent, ik zit amper overdag, wij hebben nl een werkplein waarop we doorlopend rondlopen) ook veel, en ik ben denk ik positiever ingesteld dan jij. Als mijn moeder met nog meer kcal eten per dag en 3x per week een uur fietsen op gewicht blijft en mijn zwager met 3x per week hardlopen, nou dan heb ik wellicht wel genoeg aan 5x per week minimaal een uur bewegen bovenop mijn toch al niet rustige bestaan
Nu voel ik me oudquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah... ik denk dat Sarabi eerder realistischer ingesteld is. Door schade en schande wijs geworden, zeg maar
en dan ben ik niet ?? Ik ben niet 30 kg afgevallen, aangekomen, gestopt met bewegen ? Nee tuurlijk niet, ik ben voor niets begeleiding gaan zoeken.....quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah... ik denk dat Sarabi eerder realistischer ingesteld is. Door schade en schande wijs geworden, zeg maar
Precies !! Dus ik ga gewoon kijken het komende halfjaar of 3x per week fitness voldoende of te veel is, of het die andere dagen nog nodig is om naast mijn normale beweging te bewegen om op gewicht te blijven. De tijd zal het leren ,maar de positieve instelling is er en ik denk dat dat het belangrijkste is. In elk geval is fitness niet voor ever, bewust niet gedaan voor een jaar omdat ik weet dat afwisseling belangrijjk is en ik bijv zwemmen ook erg leuk vind.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Even over dat sportregime dat moeilijk vol te houden is...het kan toch niet zo zijn dat je het sporten steeds moet opvoeren om op gewicht te blijven? Als je eenmaal op je streefgewicht bent, kun je weer meer eten tot het punt waarop je niet aankomt of afvalt. En regelmatig sporten helpt daarbij. Het is toch niet zo dat je stofwisseling langzamer is geworden ofzo?
Ik heb trouwens bijna een gezond BMI! Nu 71 kilo.
En ja, ook ik ben een jojo. Ik schommel sinds mijn 20e al tussen de 64 en de 74 kilo. Zwaarder word ik nooit, het blijft als vanzelf steken en als ik dan weer op mijn eten ga letten dan daalt het weer gestaag. Ik sport zo goed als niet, nooit echt gedaan ook. Ik fiets wel elke dag een klein uur.
Ik geloof dat je het kan, zeker weten! Waar het mis kan gaan is dat je in de ontkenningsfase gaat als je bijvoorbeeld gestrest of niet happy bent. Dat gaat bij mij weleens fout. Dan let ik er echt niet meer op wat ik naar binnen stop...eigenlijk moet je gewoon elke week op de weegschaal staan en meteen ingrijpen als je teveel aan dreigt te komen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:47 schreef Muks het volgende:
[..]
Precies !! Dus ik ga gewoon kijken het komende halfjaar of 3x per week fitness voldoende of te veel is, of het die andere dagen nog nodig is om naast mijn normale beweging te bewegen om op gewicht te blijven. De tijd zal het leren ,maar de positieve instelling is er en ik denk dat dat het belangrijkste is. In elk geval is fitness niet voor ever, bewust niet gedaan voor een jaar omdat ik weet dat afwisseling belangrijjk is en ik bijv zwemmen ook erg leuk vind.
Daarom hier drie vaste momenten per week het eerste jaar na CB, ma-wo-vrij of za. 2 ervan zijn thuis, een is of bij de huisarts of bij de consulent. Daar zal ik het eerste jaar nog heen blijven gaan. Na het eerste jaar wil ik terug naar 1x per week wegen, op maandag en 1x per maand bij de huisarts als ik moet ivm medicatie.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik geloof dat je het kan, zeker weten! Waar het mis kan gaan is dat je in de ontkenningsfase gaat als je bijvoorbeeld gestrest of niet happy bent. Dat gaat bij mij weleens fout. Dan let ik er echt niet meer op wat ik naar binnen stop...eigenlijk moet je gewoon elke week op de weegschaal staan en meteen ingrijpen als je teveel aan dreigt te komen.
Je begint met aanvallen en vervolgens voel je jezelf aangevallen... Ik valt niet aan, ik verdedig Sarabiquote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:08 schreef Muks het volgende:
[..]
en dan ben ik niet ?? Ik ben niet 30 kg afgevallen, aangekomen, gestopt met bewegen ? Nee tuurlijk niet, ik ben voor niets begeleiding gaan zoeken.....
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je begint met aanvallen en vervolgens voel je jezelf aangevallen...
Ik ben me alleen bewust van het feit dat op gewicht blijven veel moeilijker is dan afvallen. En dat je nu positief bent en in een lekker flow zit, dat is alleen maar fijn! Maar het is ook heel verstandig om je te realiseren dat het niet altijd zo zal blijven, vooral niet omdat je nu nog niet bezig bent met een eetpatroon dat je je hele leven vol kan houden. Je zult je weg moeten vinden in eten en bewegen en geloof me, dat zal heus nietaltijd gemakkelijk zijn. Ik hoop dat het je redelijk vlekkeloos lukt en dat je niet meer zult aankomen, maar die garantie is er domweg niet...
Ocherm! Beterschap!quote:Zo... Ik kruip weer terug mijn bed in, misselijk.
Wat gaat er mis, NBT?quote:
De weegschaal is in opstand gekomen? Er werd ineens teveel opgestaan na tijden van rust en nu denkt hij "als ik maar hoog genoeg blijf staan dan gaat ze er vanzelf weer af!" Het is gewoon een luie weegschaal.quote:
Misschien is het familie van mijn weegschaalquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
De weegschaal is in opstand gekomen? Er werd ineens teveel opgestaan na tijden van rust en nu denkt hij "als ik maar hoog genoeg blijf staan dan gaat ze er vanzelf weer af!" Het is gewoon een luie weegschaal.
Ofzo?
Nou, vergis je niet in het studentenleven. Ik ben sinds maandag masterstudent en ben serieus de hele dag bezig met het lezen van papers, het schrijven van papers, het voorbereiden van presentaties, het opstellen van discussievragen, het voorbereiden van practica etc. etc... Tijd om te sporten moet ik bewust maken en dat is heus niet altijd makkelijk. Voor mij werkt het om paard te gaan rijden, omdat de dag en tijd vast staan en ik dus gedwongen wordt om daar heen te gaan. Zwemmen gaat ook lekker, maar da's omdat vriendjelief eist dat ik meega. Discipline om het helemaal zonder stokken achter de deur te doen, heb ik (nog) niet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef Viking84 het volgende:
Als student/kinderloze/drukkebaanloze heb je idd makkelijk praten wat sporten betreft, daar ben ik inmiddels ook wel achter.
Ik denk dat dat ook aan de student zelf ligt, en wellicht de studie (of de combi).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nou, vergis je niet in het studentenleven. Ik ben sinds maandag masterstudent en ben serieus de hele dag bezig met het lezen van papers, het schrijven van papers, het voorbereiden van presentaties, het opstellen van discussievragen, het voorbereiden van practica etc. etc... Tijd om te sporten moet ik bewust maken en dat is heus niet altijd makkelijk. Voor mij werkt het om paard te gaan rijden, omdat de dag en tijd vast staan en ik dus gedwongen wordt om daar heen te gaan. Zwemmen gaat ook lekker, maar da's omdat vriendjelief eist dat ik meega. Discipline om het helemaal zonder stokken achter de deur te doen, heb ik (nog) niet.
Ja! Mala terug!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Haai chubbies. Ik ben er nog en nog steeds dik. Ik lees mee, maar ben even de weg kwijt. Ik haak binnenkort weer aan!
Kan iemand in de tussentijd Mala gewoon terughalen?
Klopt helemaal en zo zie ik het ook. Positiviteit en motivatie zijn één ding, maar dat vasthouden als het tegenzit is een tweede. Ik denk dat degene die hier een blijvende oplossing voor verzint er vooral patent op moet gaan aanvragen. Denk dat je daar enorm rijk mee kan worden namelijkquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dat zeker m@x! Een positieve instelling is prima en motivatie is geweldig, maar realistisch zijn en van te voren problemen die zouden kunnen komen incalculeren en daar alvast plannen voor maken is geen overbodige luxe.
Ik las een mooie analogie in een boek. Stel, je zit in een Boeing 747 en de piloten zijn op de één of andere manier niet meer in staat te vliegen. Op de automatische piloot wil het allemaal prima, maar dat vliegtuig moet toch een keer landen.En réken maar dat je dan gemotiveerd bent om dat ding veilig aan de grond te zetten! Maar als je niet weet wat je doet, je nooit hebt geleerd hoe dat moet dan ben je gedoemd om te mislukken. Motivatie is ook niet alles.
Je lichaam is een vals iets als het om afvallen gaat want je lijf heeft helemaal geen zin om met allemaal lege voorraadschuren te zitten. Je vetcellen hou je namelijk gewoon, ze raken alleen leeg door lijnen. En je lichaam zal allerlei wapens (hormonen, neurotransmitters) inzetten om dat weer aan te vullen. Het wordt dan letterlijk een gevecht met jezelf. En dat moet je incalculeren en dan is positief denken en gemotiveerd blijven héél erg moeilijk en tòch moet je dan door met gezond bezig blijven.
Je kan hier wel denken dat je pas kan afvallen als je positief en gemotiveerd bent, maar wat nu als die periode aanbreekt waarbij je dat niet meer bent? Dan kan je toch niet denken: ja, nu wil het ff niet, dus ik stop er gewoon mee. Dáár gaat het dus mis bij veel mensen. Ook ongemotiveerd en negatief moet je door.
Volgens mij heb ik nu 3x hetzelfde gezegd.Wat ik dus bedoel is dat het niet altijd makkelijk zal gaan en de knop ook nog regelmatig in de toekomst volledig zoek zal zijn. En daar moet je wat op verzinnen en het incalculeren.
Nou, inderdaadquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:40 schreef m@x het volgende:
Klopt helemaal en zo zie ik het ook. Positiviteit en motivatie zijn één ding, maar dat vasthouden als het tegenzit is een tweede. Ik denk dat degene die hier een blijvende oplossing voor verzint er vooral patent op moet gaan aanvragen. Denk dat je daar enorm rijk mee kan worden namelijk
En dat al dat overgewicht dan na één nachtje slapen is verdwenen als je zo'n pil inneemtquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaadDe positieve flow van het afvallen zonder ook maar zin te hebben in ongezond of teveel voedsel in een pilletje
Ik persoonlijk vind de light chocolademelk niet minder lekker smaken dan 'gewone'. Had laatst zelfs snel kleine pakjes voor onderweg gekocht en toen ik het proefde zelfs nog zitten kijken of het wel echt light wasquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Moonwalk, neem lekker wat nootjes ofzo.. Goede vetten! Goed voor je, dan kunnen je spieren aansterken enzo.
Purdey, vervelend dat je een moeilijke tijd hebt. Ook voor jou, waarom dan light chocomelk? Als je dan toch chocomelk wil neem dan lekkereSterkte met wat er ook is
En je borsten meteen een cupmaat groter zijn, je haar dikker en glanzender, je huid gladder dan ooitquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:43 schreef m@x het volgende:
[..]
En dat al dat overgewicht dan na één nachtje slapen is verdwenen als je zo'n pil inneemt
En je benen 10 centimeter langerquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En je borsten meteen een cupmaat groter zijn, je haar dikker en glanzender, je huid gladder dan ooit![]()
Uhmz, je borsten een cupmaat kleiner zijn, de haar minder dik en dus handelbaarder is en die huid, daar kan ik het wel mee eens zijnquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En je borsten meteen een cupmaat groter zijn, je haar dikker en glanzender, je huid gladder dan ooit![]()
Wat een trutten zegquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Purdey het volgende:
Ik persoonlijk vind de light chocolademelk niet minder lekker smaken dan 'gewone'. Had laatst zelfs snel kleine pakjes voor onderweg gekocht en toen ik het proefde zelfs nog zitten kijken of het wel echt light was
Ik zit de laatste tijd gewoon niet superlekker in m'n vel. In februari ga ik terug naar school, en daar heb ik veel zin in. Tot die tijd moet ik dus even zien te 'overleven' met een simpel baantje. Gister m'n eerste werkdag gehad en ik had het totaal niet naar m'n zin. Collega's negeerden me een beetje, en als klap op de vuurpijl zei iemand 'Oh jij bent de nieuwe! Ik zag het aan je, omdat ik werkkleding in een grotere maat moest zoeken!' Waar gewoon klanten en alles bij stonden..
Jaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En je voeten eindelijk 'makkelijk' zijn zodat je ALLE schoenen aankunt die je wilt
Aangepast voor Tinkquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En je borsten meteen een cupmaat groter zijn perfect in verhouding zijn, je haar dikker en glanzender zo prachtig als in een shampoo reclame & je huid gladder dan ooit![]()
Wut? Kostda?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dit. Stomme mensenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een trutten zegJe eerste werkdag zou leuk moeten zijn!! ":*
Geen idee, maar zou toch minstens een Nobelprijs op moeten leveren.quote:
Eentje maar? Tien!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee, maar zou toch minstens een Nobelprijs op moeten leveren.
Boh wat vervelend!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind de light chocolademelk niet minder lekker smaken dan 'gewone'. Had laatst zelfs snel kleine pakjes voor onderweg gekocht en toen ik het proefde zelfs nog zitten kijken of het wel echt light was
Ik zit de laatste tijd gewoon niet superlekker in m'n vel. In februari ga ik terug naar school, en daar heb ik veel zin in. Tot die tijd moet ik dus even zien te 'overleven' met een simpel baantje. Gister m'n eerste werkdag gehad en ik had het totaal niet naar m'n zin. Collega's negeerden me een beetje, en als klap op de vuurpijl zei iemand 'Oh jij bent de nieuwe! Ik zag het aan je, omdat ik werkkleding in een grotere maat moest zoeken!' Waar gewoon klanten en alles bij stonden..
Ik moet vanavond uit eten *eerlijk waar, heb het retedruk met school, loop over van de stress en vriendjelief plant een etentje met een oud-collega* en ben bang dat ik of niks door m'n keel krijg of juist de stress eruit ga eten en dus alles naar binnen schuif wat ik voor m'n neus krijg. Bah!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:53 schreef RandomMoron het volgende:
ik ben gisteravond uit eten geweest en er zit weer 2 kilo aanhet was mager eten, ik heb miso soep op ( zout
) en een moot zalm gebakken voor mijn neus op de plaat gebakken met een minimum aan olie en een bakje rijst.
kortom, ik jojo even enorm tussen de -8 en de -6
Heb me netjes gedragenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:09 schreef Muks het volgende:
Tink, klinkt bekend, ik ben van de categorie dan niet eten, want idd komt het er weer uit. Stress was of mezelf vol eten (en daar heb ik nu goede handvaten tegen gekregen) of niet kunnen eten.
Ik denk dat het voor ieders doen erg weinig isquote:Op donderdag 1 september 2011 11:00 schreef RandomMoron het volgende:
is dat voor mij? nee..en ik denk dat het sowieso nog aangevuld moet worden met een handje noten ofzo want dit is voor mijn doen erg weinig iig
Ik vind het ook bijzonder weinigquote:Op donderdag 1 september 2011 11:00 schreef RandomMoron het volgende:
is dat voor mij? nee..en ik denk dat het sowieso nog aangevuld moet worden met een handje noten ofzo want dit is voor mijn doen erg weinig iig
stevige maaltijdsoep, want ik red het niet op bouillon. Het punt is dat ik best wel wat eet, maar dat dit was wat er in huis te vinden was en ik vandaag wakker werd met geen trekquote:Op donderdag 1 september 2011 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijzonder weinigEn is dat een bouillonnetje met wat verdwaalde groentes of een stevige maaltijdsoep?
*opmerking wegedit*quote:
Hear hearquote:Op donderdag 1 september 2011 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
Dus. Stop met geforceerd allemaal capriolen uithalen die je alleen maar frustreren en begin met de goede basisstappen voordat je per se gewicht kwijt wilt raken: leef gezond. En zelfs dát gaat je al een eind op weg helpen gok ik zo, ook qua gewichtsverlies.
Ik ook niet hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:42 schreef Sjeen het volgende:
Zeg, als andere beginnen met sporten en een aangepast eetpatroon, dan vallen ze in de eerste week kilo's af... waarom ik niet
Hier nog eentje die dan niet afvalt hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:42 schreef Sjeen het volgende:
Zeg, als andere beginnen met sporten en een aangepast eetpatroon, dan vallen ze in de eerste week kilo's af... waarom ik niet
Ik vind jouw lijstje best prima. Gewoon met normale produkten en zo daarom -denk ik- beter vol te houden. Misschien was 1 worstje minder beter geweest, maar ik weet niet hoe groot die waren!quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:15 schreef Moonwalk het volgende:
Ik eet elk soort brood wel hahah ik vind koolhydraat arm brood een beetje droog maar verder niet vies gelukkig!
Nou ik begin eerst maar eens met vaker per dag eten. Viel niet mee maar komtie dan voor vandaag:
O: boterham met roerei
T: 2 grote wasa lijnzaad crackers
L: Bruine boterham met kaas/sla/tomaat/ei/pesto
T: kruidkoek
T: sinaasappel
D: 2 braadworsten met veel rauwkost en ovenfrites en yogonaise
T: rijstwafel
Tink wat irritant!! Heb ik hier ook, verbouwingen overal en alles moet vet vroeg en dan smeren ze m weer. Vet goed dat je niet bent aangekomen, volhouden !
Cinnamongirl ik ga op advies van hier ook niet meer low-whateveren want ik raak daar idd gefrustreerd van en dat is niet de bedoeling. Ik sport er wel bij, gaat dat snel genoeg zo zonder sport erbij?( En ja ik weet dat afvallen niet supersnel moet, I know I know heheh ) maar ben gewoon benieuwd naar je ervaringen. Ovenfrites klinken opeens heel aantrekkelijk, dus terwijl ik dit schrijf pas ik mn plan aan
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook niet hoorMaar ben alweer meer dan 10 kg afgevallen sinds ik dat doe, dus time will tell
Ik wandel heel erg veel, ik fiets veel (gisteren bijna 50 km) en begin komende week met hardlopenquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef cinnamongirl het volgende:
![]()
Wat doe jij zoal aan beweging?
Ik vind het zo moeilijk om aan een sportprogramma te beginnen. Heb het idee dat het het heel wat voeten in aarde gaat hebben om mijn ouwe lijf weer aan het sporten te krijgen...
Spannend! Met welk schema ga je beginnen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wandel heel erg veel, ik fiets veel (gisteren bijna 50 km) en begin komende week met hardlopenBest eng, want daar raakte ik de vorige keer geblesseerd door.
Ik wilde de nieuwe Evy eens gaan doen! En anders gewoon de oude weerquote:Op zaterdag 3 september 2011 10:39 schreef Sarabi het volgende:
Spannend! Met welk schema ga je beginnen?
Nice, hier geen tijd voor de markt, te veel studie...:( En ik koop daar altijd vooral heel veel groentequote:Op zaterdag 3 september 2011 14:19 schreef Purdey het volgende:
Net even in de stad geweest, op de markt en wat een groot succes was, was dat ik eerst was gaan lunchen en op de markt dus helemaal niks heb gekocht
Leuk! ben benieuwd hoe de nieuwe bevaltquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde de nieuwe Evy eens gaan doen! En anders gewoon de oude weer
Net weer 30 km gefietst, wel verbrandZo wat is het heet buiten zeg!
Bij de Xenos uit de reclamequote:Op zaterdag 3 september 2011 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Welke spiegel heb je gekocht, Sarabi?
Ook jammerquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:19 schreef Sjeen het volgende:
Hier kip laksa vanavond, erg lekker...
Ik heb iets raars wat tegelijk eigenlijk heel positief is, droge witte wijn (chardonnay/pinot gris) smaakt me niet meer sinds vorige week. Ik heb smaaktechnisch een overdosis gehad, geloof ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang je er ook maar wat pasjes naar links en rechts voor kan doen en jezelf kan blijven zienquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:18 schreef Sarabi het volgende:
Bij de Xenos uit de reclame
Het is een passpiegel, dus niet heel groot maar wel groot genoeg om alles in te zien
en hij is heel licht dus ook goed te bevestigen aan de deur (waar alleen nog plek was)
Het is een redelijk diepe kamer dus dat komt wel goedquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je er ook maar wat pasjes naar links en rechts voor kan doen en jezelf kan blijven zien
Vreemd Sjeen, dat het je plots niet meer smaakt.
Ja, echt heel raar... Ik heb vanmiddag de helft van mijn glas aan mijn schoonpa gegeven, vond het echt niet lekker. En ik ben inmiddels wel alweer zo ver dat ik alleen dingen eet en drink die ik echt lekker vind.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je er ook maar wat pasjes naar links en rechts voor kan doen en jezelf kan blijven zien
Vreemd Sjeen, dat het je plots niet meer smaakt.
Een erg belangrijk puntquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, echt heel raar... Ik heb vanmiddag de helft van mijn glas aan mijn schoonpa gegeven, vond het echt niet lekker. En ik ben inmiddels wel alweer zo ver dat ik alleen dingen eet en drink die ik echt lekker vind.
Sarabi, succes met het bedenken van een solo!
Twee vliegen. Klap.quote:Op zondag 4 september 2011 10:31 schreef Sjeen het volgende:
Kun je niet beter gewoon een boterham meenemen voor onderweg?
Dat is wel een goeie.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:29 schreef Isabeau het volgende:
Nou inderdaad, ik eet bijv geen taarten meer die duidelijk uit de diepvries komen
Waarom mensen dat op verjaardagen serveren is me al een raadsel, maar ik ga er geen bredere heupen van krijgen. Alleen zelfgebakken taart eet ik nog
Dat ligt er erg aan wat ze hebben, slagroomtaart hoef ik niet, maar de kwarktaartjes zijn wel erg lekkerquote:
ik doe "normaal gesproken " de volleybal en de yoga..quote:Op zondag 4 september 2011 11:23 schreef Sarabi het volgende:
Barretje heb je altijd al zoveel gesport? Anders is het misschien niet zo'n realistisch schema en sowieso heeft je lichaam ook rust nodig.
Over stap 1b, ik zou gewoon voor weggooien kiezen
Het lopen is inderdaad meer beweging dan sport, maar als je wilt afvallen moet je een levensstijl gaan vormen die je altijd kan volhouden.quote:Op zondag 4 september 2011 11:27 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ik doe "normaal gesproken " de volleybal en de yoga..
de sportschool en de squash komt er dus bij
het lopen zie ik niet tegenop omdat het echt (door)lopen is..
het zumba is nu optioneel, maar lijkt me vooral erg leuk om te doen .. en squashen met m'n man is ook vooral leuk om samen te doen
Yepquote:Op zondag 4 september 2011 13:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eigenlijk moet je dat soort lappen tekst niet in een weggestopt dagboek bewaren. Maar op de koelkast. Of ingelijst op het toilet. Als een constant reminder.
Wat zijn mensen eigenlijk maar rare wezens....quote:Op zondag 4 september 2011 13:13 schreef Isabeau het volgende:
Vanmorgen zat ik wat te lezen in een oud dagboek van me (wilde weten wanneer ik nou was begonnen met hardlopen) en kwam een stukje tegen over mijn gewicht. Ik wilde nooit weer zwaar worden, kon niet begrijpen waarom dat zou gebeuren want ik lette nu goed op en sportte veel en vond dat leuk en het ging allemaal heel makkelijk. Plus een heel stuk over hoe fijn ik me nu voelde en dat ik nu gewoon zo zou blijven want ik had toch geen enkele drang naar veel of vet eten en snacken. Yeah right
Nou inderdaad. Ik zat op een gegeven moment op +1 kg per week terwijl ik best normaal at (en niets aan sport deed, maar beweeg altijd wel veel heb bijv geen auto).quote:Op zondag 4 september 2011 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het gaat ook zo fucking makkelijk. Als ik de teugels laat vieren, en dan doe ik echt geen gekke dingen, vliegen de kilo's er weer aan...
Vond je af en toe een vervelende betweter die een portie levenservaring nodig had, maar ik vond het wel knap voor een meisje van die leeftijd dat nog thuis woonde om zo gedisciplineerd te eten en hard te lopen (in de schuur). Vooral omdat je moeder nog steeds kookte en daar was het allemaal eerder mis gegaan natuurlijk! Plus dat tieners niet bekend staan om hun gezonde keuzes qua snacks en extra eten (met z'n allen een shoarma, patatje etc).quote:Op zondag 4 september 2011 13:23 schreef Sarabi het volgende:
Wat zijn mensen eigenlijk maar rare wezens....
Ik zat net in oude topics te kijken en ik was hier gewoon al 8 jaar geleden.....toen was ik net 15
Vervelend was ik sowieso.quote:Op zondag 4 september 2011 13:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vond je af en toe een vervelende betweter die een portie levenservaring nodig had, maar ik vond het wel knap voor een meisje van die leeftijd dat nog thuis woonde om zo gedisciplineerd te eten en hard te lopen (in de schuur). Vooral omdat je moeder nog steeds kookte en daar was het allemaal eerder mis gegaan natuurlijk! Plus dat tieners niet bekend staan om hun gezonde keuzes qua snacks en extra eten (met z'n allen een shoarma, patatje etc).
Gewoon door blijven lezen in die oude topics, want je bleef iedereen maar inwrijven hoe makkelijk het was en hoe het moestquote:Op zondag 4 september 2011 13:29 schreef Sarabi het volgende:
Vervelend was ik sowieso.
Maar hoe ik het deed, ik weet het eigenlijk ook niet.
Nu moet ik er weer achter zien te komen hoe ik het deed
Nouja het afvallen is ook wel simpelquote:Op zondag 4 september 2011 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gewoon door blijven lezen in die oude topics, want je bleef iedereen maar inwrijven hoe makkelijk het was en hoe het moest
Ik heb ook een willekeurig dieetclubtopic uit 2006 bekeken: same old, same oldquote:Op zondag 4 september 2011 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gewoon door blijven lezen in die oude topics, want je bleef iedereen maar inwrijven hoe makkelijk het was en hoe het moest
Het was wel gezelligquote:Op zondag 4 september 2011 13:43 schreef LieLie het volgende:
Ik heb ook een willekeurig dieetclubtopic uit 2006 bekeken: same old, same old
Waarom zijn er alleen dieetboeken en geen dikke boeken over hoe je na het afvallen moet leven en hoe om te gaan met problemen etc? Vaak is het maar een kort hoofdstukje in een boek, terwijl het grootste probleem pas na je afvalperiode gaat komenquote:Op zondag 4 september 2011 13:43 schreef Sarabi het volgende:
Nouja het afvallen is ook wel simpelmaar dan heb je daarna een probleem.
Ik moet eigenlijk ook alleen nog aan mijn zelfbeeld werken, mijn gewicht is wel goed (voor mij dan, anderen zullen het nog steeds dik vinden)
Omdat die boodschap natuurlijk niet verkooptquote:Op zondag 4 september 2011 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom zijn er alleen dieetboeken en geen dikke boeken over hoe je na het afvallen moet leven en hoe om te gaan met problemen etc? Vaak is het maar een kort hoofdstukje in een boek, terwijl het grootste probleem pas na je afvalperiode gaat komen
Ja, zo ontzettend jammer dat dat uit elkaar is gevallen. Ik mocht die meiden stuk voor stuk echt enorm graagquote:Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef Sarabi het volgende:
Als je mij en een paar anderen niet meetelt hadden jullie wel echt een leuk groepje, toch?
Hier merk je al dat mensen kribbig worden als je zoiets zegt, laat staan dat mensen dat willen aannemen als ze net op gewicht zijn. Dan ga je idd toch geen boek meer kopen om te leren hoe je nu met dat nieuwe gewicht in je leven moet omgaan. Hmm, dat verkoopt dus waarschijnlijk idd voor geen meter. En als iemand weer aankomt zal hij/zij eerder geneigd zijn het volgende dieet uit te proberen ipv uit te zoeken hoe je op gewicht kan blijven.quote:Op zondag 4 september 2011 13:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Omdat die boodschap natuurlijk niet verkoopt"Ja, het wordt heel zwaar en je moet alles omgooien en je zult geen kilo's blijven afvallen en en en ..." .
Een 1000-calorieën-weekmenuutje bedenken is veel makkelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |