abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101119661
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Riann

BrandX
Ja doei.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:42:29 #2
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101119696
Kan mijn ticker nog toegevoegd worden in de OP? :)
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_101120068
ah hier zitten mede anti zakjes en pakjes' mensen zie ik *)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:15:57 #4
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101120673
MB Thnks voor de tips, ik dacht dat je met low carb ook elke dag wat anders moet eten maar jij had gewoon een vast ontbijt/lunch/tussedoortje? als dat werkt dan zou het me wel kunnen lukken :)
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:19:30 #5
262978 Moonwalk
pi_101120789
ik ben ook anti zakjes/pakjes ^O^
Ik ging een keer bij een kennis eten en we besloten dat we samen de boodschappen gingen doen en gezellig koken. In de supermarkt liep ik richting het vlees en verse groente etc en was haar opeens kwijt. Stond ze bij de pakjes en zakjes en vroeg aan mij waar ik nou mee bezig was want we moesten toch eerst het pakje kiezen en dan pas de dingen die erbij horen... ;(
Dat ging mooi niet door dus uiteindelijk heb ik gekookt en stond zij er gezellig naast heheheh
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101121057
Wij deden wel zakjes maar die zijn er nu uit... de enige die er nog in komen zijn de potten met pastasaus (zonder toevoegingen etc) maar das puur vanwege het gemak. De rest is vers.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101121187
En zo is die broek die ik anderhalve maand geleden heb gekocht ook alweer te groot. Zucht, soms word ik wel moe van m'n lichaam :(.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_101121305
Je kunt ook zeiken om het zeiken natuurlijk... stel je niet zo aan. Dan stop je toch met afvallen, probleem opgelost!
Ja doei.
pi_101121352
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook zeiken om het zeiken natuurlijk... stel je niet zo aan. Dan stop je toch met afvallen, probleem opgelost!
Blijkbaar ben jij rijk genoeg om steeds nieuwe kleren te kopen ofzo? Het is gewoon vrij jammerlijk hoor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_101121370
lol...tja dat hoort bij afvallen en ik denk dat je het verkeerd bekijkt : *O* de broek die ik 5 weken geleden kocht is te groot *O* klinkt al beter toch ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101121390
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Blistering het volgende:

[..]

Blijkbaar ben jij rijk genoeg om steeds nieuwe kleren te kopen ofzo? Het is gewoon vrij jammerlijk hoor.
daar hebben we de kringloop voor, zo heb ik elke keer nieuwe kleding, rijk ben ik verre van
pi_101121410
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Muks het volgende:
lol...tja dat hoort bij afvallen en ik denk dat je het verkeerd bekijkt : *O* de broek die ik 5 weken geleden kocht is te groot *O* klinkt al beter toch ?
Ja dat wel :P. Maar zelfs m'n vader z'n broeken (en dat is echt een slankie!) zijn al te groot voor me inmiddels. Ach ja, enige voordeel is dat ik nu weer de stad in kan, want shoppen is wel leuk. Alleen vind ik 't zonde van die broek :P.
pi_101121422
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, ik gebruikte gewoon riemen totdat het echt niet langer kon, haalde ergens een goedkope broek en herhaalde dat :) Je kunt ook overal een immens probleem van maken natuurlijk. Daarbij wéét je dat je kleding te groot gaat worden, dus geld over de balk smijten aan kleding is dan natuurlijk gewoon dom.
Ja doei.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:44:14 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101121630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ja dat wel :P. Maar zelfs m'n vader z'n broeken (en dat is echt een slankie!) zijn al te groot voor me inmiddels. Ach ja, enige voordeel is dat ik nu weer de stad in kan, want shoppen is wel leuk. Alleen vind ik 't zonde van die broek :P.
Misschien in laten nemen bij een naaiatelier?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101121661
'naaiateliers' namen broek toch uit? :')
Ja doei.
pi_101122055
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef Blistering het volgende:
En zo is die broek die ik anderhalve maand geleden heb gekocht ook alweer te groot. Zucht, soms word ik wel moe van m'n lichaam :(.
gewoon de zolang je lijnt niet te veel geld uitgeven aan kleding,naar de H&M gaan ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101122106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:19 schreef Moonwalk het volgende:
ik ben ook anti zakjes/pakjes ^O^
Ik ging een keer bij een kennis eten en we besloten dat we samen de boodschappen gingen doen en gezellig koken. In de supermarkt liep ik richting het vlees en verse groente etc en was haar opeens kwijt. Stond ze bij de pakjes en zakjes en vroeg aan mij waar ik nou mee bezig was want we moesten toch eerst het pakje kiezen en dan pas de dingen die erbij horen... ;(
Dat ging mooi niet door dus uiteindelijk heb ik gekookt en stond zij er gezellig naast heheheh
Zoveel mensen die denken dat dat 'echt koken' is want ze maken toch een speciaal iets?
* Isabeau zucht een beetje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101122131
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef Blistering het volgende:
Ik heb nog wel broeken van maat 38 t/m 48, dus ik red me wel met afvallen (en aankomen :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101122145
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:37 schreef Muks het volgende:

daar hebben we de kringloop voor, zo heb ik elke keer nieuwe kleding, rijk ben ik verre van
Wat Muks dus zegt :Y
pi_101122160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb nog wel broeken van maat 38 t/m 48, dus ik red me wel met afvallen (en aankomen :') )
:D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101122733
Ik alleen nog maat 42 en een verdwaalde 44 die ik gebruik als klusbroek :D Bezit dan ook wel 1 hele langebroek...en das niet handig met dit weer
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:06:45 #22
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_101124329
Ik heb voor januari gewoon een lang weekend Londen geboekt. Dan gaat er eens heftig geshopt worden. Doel is om er dan nog zeker 10 kilo af te hebben. Tot die tijd heb ik mezelf een shopverbod opgelegd. Mocht ik aangenomen worden voor de baan waar ik net op gesolliciteerd heb, dan ga ik eens kijken of ik bij de Primark ofzo low budget kan slagen voor een paar tijdelijke outfits.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_101131914
En nu is het afgelopen!

Afgelopen 8 jaar (sinds start van studententijd) ruim 20 kilo aangekomen. Van 80 naar 100 kilo, waarbij het de laatste 12 maanden tussen de 95 en 100 schommelt.

Nu ben ik er klaar mee (wie niet...) en met het perspectief dat ik in de winter weer heel veel (4 weken ga skiën moeten de kilo's er nu maar eens af. Merk dat mijn knieën het allemaal niet meer zo leuk vinden.

Doel
20 kilo afvallen (1dec2011: 10 kilo eraf, 1apr2012 de rest)

Aanpak
- Geen snoep etc in huis halen
- Geen extreem dieet - proberen tussen 1500 en 1800 kilocalorie per dag te blijven
- Lunch van thuis mee naar kantoor => zelfbescherming tegen alle lekkere dingen in kantine
- Alcohol => Biertje moet kunnen, maar geen 10/15 op een avond
- Bewegen => Probeer 3x per week uur te gaan wandelen, af en toe de fiets te pakken etc. Vanaf half september eventueel sportschool abbonement

Graag al jullie tips!
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:30:45 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101131935
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:20 schreef Muks het volgende:
Ik alleen nog maat 42 en een verdwaalde 44 die ik gebruik als klusbroek :D Bezit dan ook wel 1 hele langebroek...en das niet handig met dit weer
Wat draag jij dan? *misschien raar, maar ik zie nu zo'n figuur a la de vriendin van m'n moeder voor me, die alleen maar 3/4 broeken draagt, getsie, zo ouwelijk is dat!*

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101132021
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat draag jij dan? *misschien raar, maar ik zie nu zo'n figuur a la de vriendin van m'n moeder voor me, die alleen maar 3/4 broeken draagt, getsie, zo ouwelijk is dat!*

Xx
3/4 broeken is toch niet weinig ofzo? Ik draag broeken soms een paar dagen, dan heb ik aan een paar broeken meer dan genoeg hoor :o. Alhoewel 't als man anders is, ik draag enkel jeans :7.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:07:40 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101133325
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:33 schreef Blistering het volgende:

[..]

3/4 broeken is toch niet weinig ofzo? Ik draag broeken soms een paar dagen, dan heb ik aan een paar broeken meer dan genoeg hoor :o. Alhoewel 't als man anders is, ik draag enkel jeans :7.
Lieve schat, drie-kwart-broeken... veredeld hoog water :p 4 broeken is meer dan genoeg hoor ;)

Xx!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101133869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Lieve schat, drie-kwart-broeken... veredeld hoog water :p 4 broeken is meer dan genoeg hoor ;)

Xx!
Ik las 3 of 4 broeken, my bad :P. En ja, drie-kwart broeken zijn redelijk oldfashion.
pi_101137175
Gelukkig heb ik een heerlijke spijkerbroek (en nu 3 :D) dus ik red mij wel en idd anders capri broeken, maar daar is het weer nu niet naar of rokjes uiteraard !
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:36:43 #29
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101138877
Ik pas in een spijkerbroek die ik een paar weken terug niet eens dichtkreeg *O*

Heb wel muffintops, maar die zijn wel te verbloemen met mijn werkbloes. Voelt goed.
My hovercraft is full of eel.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:58:25 #30
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101162048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:36 schreef BGTes het volgende:
Ik pas in een spijkerbroek die ik een paar weken terug niet eens dichtkreeg *O*

Heb wel muffintops, maar die zijn wel te verbloemen met mijn werkbloes. Voelt goed.
Ik heb ook zo'n broek, 2 zelfs! Zo'n fijn gevoel hé? Dat je ineens wéét waarom je het doet :Y
Ik heb 1 broek die ik altijd droeg toen ik 16 was, 8 jaar geleden dus. Toen ik top zwaar was kreeg ik die broek niet eens over m'n benen meer heen. Later kon ik 'm op bed dicht krijgen, en nu kan ik 'm staan makkelijk dichtkrijgen. En lelijk dat die broek is _O-

Ik blijf hangen op 116 momenteel. Ook mooi, dat er niks bij komt :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_101162461
Hallo allemaal, I izz back :)

Ik was naar Turkije, en heb daar een kilo achtergelaten! Fijn gevoel is dat, nu weer met frisse moed verder. Ik ben nu 65 dagen op m'n eten aan het letten, en ben 6,5 kilo kwijt. Da's een kilo per 10 dagen, denk ik maar rekenen is nooit m'n sterkste punt geweest.

Het lijkt me fijn om ooit eens niet de dikste rond het zwembad te zijn *O*
De Maat is nu wel erg Vol
pi_101162553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef Rusesabagina het volgende:
En nu is het afgelopen!

Graag al jullie tips!
Ik wens je heel veel succes!!!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:17:26 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101164129
Vriendjelief is helemaal officieel afgestudeerd, dus om dat te vieren heeftie een straciatella-cake gebakken :D

Xx
pi_101166181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:17 schreef Tink89 het volgende:
Vriendjelief is helemaal officieel afgestudeerd, dus om dat te vieren heeftie een straciatella-cake gebakken :D

Xx
*O*
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:55 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101166807
Njah, ik ben wel blij dattie afgestudeerd is, maar die cake had niet gehoeven :p

Eetlijstjes-tijd btw:

O: 3 boterhammen
T: Een plakje staciatella-cake
L: salade van ijsbergsla, een augurk, wat parmezaanse kaas, meergranencroutons en yoghurtdressing.

Xx!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:01:49 #36
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101167741
Gefeli met vriendje lief Tink! En die cake, ach, hij studeert volgende week en die week daarna niet nog een keer af toch ;)

Mijn lijstje:

O: Boterham met 2 speculaasjes, beker chocomelk light.
T: Flesje water.
L: Boterham met 1/2 plak 30+ kaas, 1 met pindakaas. 2 nectarines, beker melk.
A: Snelle chili con carne van Nigella. Chocoladepotjes.

Broer en schoonzus komen terug van vakantie, die moet ik halen, en die vonden het wel fijn dat ze bij mij konden eten :) Dus klein verassingsdiner :)
pi_101168602
Hey dat recept voor die snelle chili : doe die hier eens plaatsen ?
pi_101168617
Nog een paar weken en dan plaats ik ook lijstjes, maar dan om eerst op te bouwen en later op gewicht te blijven :D
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:34:18 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101168886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:01 schreef Purdey het volgende:
Gefeli met vriendje lief Tink! En die cake, ach, hij studeert volgende week en die week daarna niet nog een keer af toch ;)

Mijn lijstje:

O: Boterham met 2 speculaasjes, beker chocomelk light.
T: Flesje water.
L: Boterham met 1/2 plak 30+ kaas, 1 met pindakaas. 2 nectarines, beker melk.
A: Snelle chili con carne van Nigella. Chocoladepotjes.

Hoop het niet nee, als het goed is, is hij nu echt klaar :) Gaattie ook meer verdienen vanaf deze maand, dus ben benieuwd :)

En speculaas op je brood? Heb je dan iets "bijzonders" of echt gewoon speculaas? Want dan heb ik liever en geroosterde boterham met wat 20+ smeerkaas en dan een speculaasje bij de thee :)

Xx!
pi_101169546
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:24 schreef Muks het volgende:
Nigella's chili is erg lekker :Y (zonder de worst dan dus qua kcal)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:34:20 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101174963
Off topic:

Zat een gewonde baby-duif in de tuin, kon niet meer vliegen :( Hebben hem net naar het vogelasiel gebracht, fingers crossed! Gelukkig zaten de poezen hier binnen...

Vanavond eten we tagliatelle met broccoli en kip :) En de saus komt uit een pakje :@
pi_101186274
Hoest met de duif ?

Nog 6 dagen en dan afbouwen, ben benieuwd welk tempo ik ga aanhouden, dubbel, normaal of versneld, ik mag nl niet onder de 73 komen en zit nu al op 78.3 en ik moet nog beginnen met afbouwen, waarin je meestal nog meer afvalt. Pas met opbouwen ga je stabiel worden na de 6e week....
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:53:06 #43
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101186836
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:24 schreef Muks het volgende:
Geen probleem Muks, komt het recept:

Snelle chili con carne. Voor 4 personen.

Ingrediënten:
-150 gram chorizo, in blokjes of halve maantjes.
-500 gram gehakt (Ik had half om half, je kunt ook enkel rund, of lam gebruiken)
-1/2 theelepel gemalen komijn
-1/2 theelepel gemalen koriander
-1/2 theelepel kaneel
-3 kardemonpeulen, geplet. (Dit verwerk ik eigenlijk nooit)
-1 pot pastasaus van 500 gram met groenten
-1 blik gemengde, gekruide bonen (Ik gebruik 1 blik bruine bonen, afgespoeld en 1 blikje kidneybonen in chilisaus, niet afgespoeld)
-Scheut chilisaus
-Desgewenst voor wat meer pit 1/4 theelepel chilivlokken

1. Doe de blokjes chorizo in een hete pan, met een dikke bodem en bak ze op matig vuur tot de oranjegekleurde olie eruit loopt.
2. Voeg het gehakt toe en laat dat een minuut of 5 meebakken terwijl je het rult.
3. Voeg de specerijen toe en vervolgens de pastasaus, gekruide bonen en chilisaus. Doe ook de chilivlokken erbij als je die gebruikt. Zonder de vlokken is hij voor kinderen ook prima te eten.
4. Breng het aan de kook en laat het 20 minuten zachtjes pruttelen op een laag vuur.
5. Serveer de chili zo, eventueel met een klodder zure room en wat geraspte kaas en gehakte koriander. Of serveer er rijst bij.
pi_101202236
Ik laat de chorizo er altijd uit, aangezien dat 450 kcal per 100 gram is. Je mist er niets aan.
pi_101202314
Kun je toch ook makkelijk vervangen door salami van kalkoen ? Doe ik tenminste omdat ik chorizo niet te pruimen vind ;) En dr zitten beduidend minder kcal in.
pi_101202339
Ik heb 1x chorizo genomen (de eerste keer) en vond het ten eerste niets toevoegen en ten tweede eh, wat jij zegt, Muks :D Blijkbaar vind ik chorizo ook gewoon echt niet lekker.

Ik laat dat onderdeel er gewoon helemaal uit. Maar goed, ik houd me zelden aan recepten en gebruik ook vaak nog een blikje mais, wat rode wijn etc etc
pi_101202577
die zure room laat ik ook weg, voegt in mijn beleving niets toe, en idd eigen dingen toevoegen. Vaak kan ik je achteraf dan ook niet vertellen wat er nu precies is ingegaan
pi_101204284
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 07:58 schreef Muks het volgende:
die zure room laat ik ook weg, voegt in mijn beleving niets toe, en idd eigen dingen toevoegen. Vaak kan ik je achteraf dan ook niet vertellen wat er nu precies is ingegaan
Ik gebruik wel eens 0% vet Griekse yoghurt ipv zure room, ook erg lekker :Y
pi_101204600
@Muks en Isa, maar waarom is de chili 'van Nigella' dan zo lekker, als jullie er toch allerlei andere dingen doorgooien? ;)
pi_101211118
Geen idee of ie lekker is maar ik maak mijn chili geheel op eigen wijze :D en daar weet ik echt niet van wat er door zit, mar dit wel ongeveer op de worst na
pi_101215147
Goede vraag LieLie :D

De eerste keer heb ik dat recept dus wel zo gevolgd en dat was lekker, maar ik vond de chorizo bijv niet echt iets toevoegen. Vooral het idee om kant & klare pastasaus te gebruiken bijv. was voor mij nieuw. Dat heb ik er in gehouden incl de komijn, koriander, kaneel en kardemom. Normaal zou ik wel zure room hebben gebruikt, maar aangezien ik wat op mijn lijn let liever niet :7
pi_101218039
Griekse Yoghurt, 0% vet is een goed alternatief begrijp ik via een kookforum
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:35:39 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101246195
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef Muks het volgende:
Griekse Yoghurt, 0% vet is een goed alternatief begrijp ik via een kookforum
Heel goed alternatief, en nog veel lekkerder ook!

Anyway, gisteren een dagje amsterdam gedaan. Netjes gegeten, alleen 's avonds bij de pub fish and chips gehad. Kreeg het niet op, maar heb alle salade op en de vis deels laten liggen :) Vriendjelief was erg blij met het extra stuk.

Vanavond wrs quiche, of Durum *homemade*

XX
pi_101247327
Hier vanavond pangafilet en tomaatjes uit de grillpan met broccoli gekookt :9 met zelfgemaakte mosterdsaus : 1eetlepel griekse yoghurt, theelepel mosterd en 1 eetlepel mayo extra light 3% vet.
pi_101280096
Yoe hoe waar zijn jullie...................
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:22:41 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101280395
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:21 schreef Muks het volgende:
Uhmz, wat voor rare zin is dat?

Hier gaan we vandaag naar Boeken rond het Paleis :D Gewapend met 20 euro, met minstens 5 boeken thuis komen :D

Xx
pi_101280510
Ik heb niet zoveel te melden :D
Het is wachten tot ik mijn intake heb, en dan ga ik, net als Muks, cambridgen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 09:39:52 ]
pi_101280843
Rare zin ? Gewoon YoeHoe ... niets vreemds aan toch ?

Hier rommelmarkt doen en dan zie ik verder wel, rustdag kwa bewegen vandaag.

Spannend LL... maar je weet me te vinden !!
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:37:32 #59
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101281270
Yoehoe ik ben er nog!
Weinig nieuws van het dieet front hier. Ik schommel lekker, maar ben ook niet al te serieus en streng momenteel. Vanaf dinsdag weer een nieuwe baan, na 2,5 maand werkloos te zijn geweest. En als je de hele dag thuis zit, snaai je ook sneller. Dus weer lekker in 't gareel :)
pi_101281299
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:37 schreef Purdey het volgende:
Yoehoe ik ben er nog!
Weinig nieuws van het dieet front hier. Ik schommel lekker, maar ben ook niet al te serieus en streng momenteel. Vanaf dinsdag weer een nieuwe baan, na 2,5 maand werkloos te zijn geweest. En als je de hele dag thuis zit, snaai je ook sneller. Dus weer lekker in 't gareel :)
Dat is op zich wel weer een goede stok achter de deur ^O^
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:48:54 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101281451
Vind ik ook :Y
Dan neem je toch brood mee, en een tussendoortje en dan valt er verder niks uit de kast te trekken ;)

Ik mis trouwens Mala nog steeds. Al te lang voor een gewone vakantie. Eens kijken wanneer ze voor het laatste gepost heeft, en of ze daarna nog wel in andere topics actief is geweest.

Edit: Na het topic 'Waar iedereen keuken leest' niet meer actief geweest. Vreemd.
pi_101284401
Misschien toch iets aan de hand ? Wel vreemd idd. Er eens een Pb aan wagen Purdey ?

Succes met je baan , stokken achter deuren zijn altijd fijn en ritme zeker, hoewel ik het thuis vaak ook makkelijk vind gaan nu.
Nog 3 dagen (ma-di-woe) normaal shaken en dan afbouwen ! Rete spannend
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:28:34 #63
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101287358
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:03 schreef Muks het volgende:
Misschien toch iets aan de hand ? Wel vreemd idd. Er eens een Pb aan wagen Purdey ?

Succes met je baan , stokken achter deuren zijn altijd fijn en ritme zeker, hoewel ik het thuis vaak ook makkelijk vind gaan nu.
Nog 3 dagen (ma-di-woe) normaal shaken en dan afbouwen ! Rete spannend
Blijkbaar komt ze niet meer op Fok, en je krijgt geen bericht in je mailbox als je een PB hebt. Misschien was ze klaar met diëten? Maar het geeft gek genoeg een onvredig gevoel, terwijl je elkaar helemaal niet kent. Stiekem ben je best gehecht, of betrokken aan/bij elkaar.

Ik ben erg blij met m'n nieuwe baan. Ik zou eerst bij een soort afhaal winkel gaan werken, waar je nasi, bami, saté, spareribs en broodjes kunt halen. Ik zocht alleen tijdelijk werk aangezien ik in februari 2012 voltijd terug naar school ga. Nu ga ik bij de Plus supermarkt werken. Niet heel eervol, maar het verdient prima voor zo'n soort baantje en buiten dat is het maar voor een maand of 5 á 6. Dan zie ik wel weer verder :)

Kan ik gewoon zelf boterhammen meenemen, en daar met de lunch een belegje uitzoeken. Plakjes kipfilet, of kaas.
pi_101291057
Handig toch ? En flesjes water kun je ok makkelijk drinken daar en kopen mocht je wat vergeten !
Klinkt leuk hoor ! en inderdaad, na die tijd zie je wel weer verder. Wat voor opleiding ga je doen in februari ?

Vreemd is dat he, dat hechten aan anderen zonder dat je ze kent, je vraagt je toch af wat er dan is.
pi_101291215
Is niet zo vreemd dat ze niet meer post, want ze heeft een ban.
Ja doei.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:15:20 #66
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101291573
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:03 schreef Muks het volgende:
Handig toch ? En flesjes water kun je ok makkelijk drinken daar en kopen mocht je wat vergeten !
Klinkt leuk hoor ! en inderdaad, na die tijd zie je wel weer verder. Wat voor opleiding ga je doen in februari ?

Vreemd is dat he, dat hechten aan anderen zonder dat je ze kent, je vraagt je toch af wat er dan is.
Ja, inderdaad! Van de week even in de kantine geweest, en dat ziet er ook heel netjes uit :)
In februari ga ik beginnen met Pedagogisch werk/Maatschappelijke zorg. Het lijkt me enorm intressant om te werken met mensen die sociaal gezien buiten de maatschappij staan. Gedetineerden, tienermoeders, verslaafden.

En Mala blijkt dus een ban te hebben. Weten we dat ook weer ;)
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:24:08 #67
262978 Moonwalk
pi_101299589
Ik wil jullie even nogmaals bedanken voor de schop onder mn kont toen ik laatst zo liep te mokken, dat was normaal een moment waar op ik het zou opgeven om drie maanden later weer een poging te wagen. Ik ben dankzij alle tips weer lekker aan het low carben en nog steeds minstens 5 a 6 keer per week aan het fitnessen *O* Dat omeletje is geniaal ! Verder ga ik mij eens in de 2 weken wegen,volgende week zaterdag weer!

[PAS OP ! LAP TEKST MET GEBLAAT]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ EINDE LAP TEKST ]

zo, nu ga ik ff terug lezen, fijne avond allemaal !
pi_101300556
Vet bannen uit je menu is geen goed plan, zo MOET ik boter op brood (t wordt een 25% vet roomboter) en moet ik minimaal een eetlepel gebruiken bij de bereiding van mijn maaltijd.

Verder weet ik niets van low-carb eten, sorry
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:35:12 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101302971
Ik heb ook geen verstand van low-carb...

Hier een beetje een rare dag met broodjes als ontbijt, verjaardagslunch met een vriendinnetje *zij was jarig, geen felicitaties enzo* en net Yakitori :)

Ben officieel nu BSc :D Is met veel minder stress m'n nieuwe collegejaar in morgen!

XX
pi_101306311
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:50 schreef Muks het volgende:
Vet bannen uit je menu is geen goed plan, zo MOET ik boter op brood (t wordt een 25% vet roomboter) en moet ik minimaal een eetlepel gebruiken bij de bereiding van mijn maaltijd.

Verder weet ik niets van low-carb eten, sorry
Nou dit, zeker als je low-carb doet zul je toch ergens je caloriëen uit moeten halen, en je voedingsstoffen. Als je dan én minder groente gaat eten én minder vet, wat blijft er dan over? Rauw vlees en gekookte eieren?

Moonwalk, heb je dit zelf bedacht, of doe je dit onder begeleiding of in overleg met een diëtiste o.i.d.?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 21:25:18 ]
pi_101321612
Goedemorgen !! Heb mij inmiddels ook gemeld in het zustertopic Slank, BMI van 27.1 dus moet kunnen vond ik en ja hoor geen probleem, ben hartelijk verwelkomt, maar ik blijf hier ook hoor ;)
Na vandaag nog 2 dagen en dan echt afbouwen. Er was weer een onsje minder vandaag dus het gaat nu gestaag door. 8 ons tot nu toe deze week, dus ik ben meer dan tevreden.
Nu halve reep, dan met kind naar de ortho en om 10.00 voor het eerst fitness, ik ga puur voor de beweging en niet om spieren te kweken, t enige waar ik aan ga werken zijn mijn buikspieren :+
Andere spieren heb ik zat en ik wil er niet meer. Strakker komt vanzelf als ik blijf bewegen en zoveel strakker hoef t ook niet van mij. Ben tevreden. Das ook wel wennen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:52:17 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101321687
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:41 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !! Heb mij inmiddels ook gemeld in het zustertopic Slank, BMI van 27.1 dus moet kunnen vond ik en ja hoor geen probleem, ben hartelijk verwelkomt, maar ik blijf hier ook hoor ;)
Na vandaag nog 2 dagen en dan echt afbouwen. Er was weer een onsje minder vandaag dus het gaat nu gestaag door. 8 ons tot nu toe deze week, dus ik ben meer dan tevreden.
Nu halve reep, dan met kind naar de ortho en om 10.00 voor het eerst fitness, ik ga puur voor de beweging en niet om spieren te kweken, t enige waar ik aan ga werken zijn mijn buikspieren :+
Andere spieren heb ik zat en ik wil er niet meer. Strakker komt vanzelf als ik blijf bewegen en zoveel strakker hoef t ook niet van mij. Ben tevreden. Das ook wel wennen.
Goeiemorgen! Tof dat je ook hier blijft :) je bent te veel inspiratie om je helemaal te zien verdwijnen O-)

Hier een vroege dag, vriendjelief heeft eerste werkdag op nieuwe baan, dus vroeg opgestaan om hem uit te zwaaien. Zometeen een ontbijtje maken, voor 8 uur krijg ik er echt niks in.

Strakjes het eerste college van het nieuwe jaar, ben benieuwd! Morgenavond weer paardrijden en deze week ook nog een keer zwemmen. Al een paar dagen niet gewogen, zal zo eens kijken wat de weegschaal zegt :)

Fijne dag allemaal *O* ook al is de vakantie voorbij -O-
pi_101322917
Hihi die muks heeft zich gemeld in het slank topic _O_ Supertof!! En ook erg fijn dat je hier blijft

Dit is mijn pre-dieet week :') om het zo maar te noemen. granen e.d. moet ik gaan minderen
Ik moet mezelf eens gaan aanwennen dat ik echt 2 liter water moet gaan drinken per dag
Ik ben en blijf geen fan van water, dus welllicht zal er mee thee in gaan dan water...
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:02:52 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101324496
De weegschaal vindt dat ik inclusief ondergoed, een shirtje, ontbijt en een liter water die nog in m'n haar zit (dikke bos krullen, duurt uren voor het droog is) nog steeds onder de 100 kilo zit :) Het blijf de goede kant op gaan.

Voor vandaag:

O: Yoghurt (gewone, geen Vanille, die was op) met choco-cruesli.
T: Twee breadsticks.
L: Geen idee, op de uni in ieder geval, wellicht een kleine salade.
T: Pakje Continu-koekjes 'Vitaminen en Mineralen'.
D: Vriendjelief wilt graag Zweedse balletjes met aardappelpuree en iets van groente.
T: Niks, ga bijles geven!

Xx
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2011 @ 11:31:13 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101325115
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:21 schreef Muks het volgende:
Op Preuvenemint :o :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101325822
Ik ben weer terug op mijn gewicht in de ticker *O*
Die had ik sinds juli niet meer geupdated omdat ik een beetje van de wagen af was gevallen. Als ik het druk heb dan ga ik echt raar eten! Ik ontbijt niet meer, lunch nog maar weinig en avondeten bestaat uit snelle happen.
Ik eet nu weer heel regelmatig. Ik volg het Sonja Bakker Zomerslankboek. Dat is veel minder streng dan haar eerste boek en ik heb het een beetje aangepast door niet de light-produkten te eten die zij voorstelt maar de 'gewone' varianten (gewone jam, volvette kaas, gewone pindakaas) en dan kom ik gemiddeld op zo'n 1400 kcal per dag. Dat gaat heel goed en ik val gemiddeld een kilo per week af.
Verder:
Dat doe je goed, Muks!
Succes voor degenen die gaan Cambridgen!
pi_101326077
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:24 schreef Moonwalk het volgende:
Ik wil jullie even nogmaals bedanken voor de schop onder mn kont toen ik laatst zo liep te mokken, dat was normaal een moment waar op ik het zou opgeven om drie maanden later weer een poging te wagen. Ik ben dankzij alle tips weer lekker aan het low carben en nog steeds minstens 5 a 6 keer per week aan het fitnessen *O* Dat omeletje is geniaal ! Verder ga ik mij eens in de 2 weken wegen,volgende week zaterdag weer!

[PAS OP ! LAP TEKST MET GEBLAAT]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ EINDE LAP TEKST ]

zo, nu ga ik ff terug lezen, fijne avond allemaal !
Sorry, maar ik geloof niet dat je de definitie van low-carb begrepen hebt. Op deze manier val je binnen 2 weken om.
De bedoeling is dat je zo min mogelijk koolhydraten binnen krijgt, maar wel eiwit vetten en vitamines en een gewoon aantal calorieeen. Bijvoorbeeld het southbeach dieet gaat uit van de eerste 2 weken 20 koolhydraten per dag. dat is weinig, maar je moet er dan wel voor zorgen dat je geen honger hebt, dat ving ik op door bijvoorbeeld een eitje extra te eten of een salade met kipfilet, een tomaatje in de oven met feta of zemelenpannekoekjes te bakken. Je moet niet ook nog eens op maar 1000calorieeen per dag gaan zitten.
Een packje crackers is bijvoorbeeld 70 koolhydraten, en een sinaasappel 20. Dan zit je al ruim over je koolhydraten heen. Het is een beetje kiezen voor het een of het ander. caloriearm, of koolhydraatarm.
Wat ik overigens hier lees doet het Cambridgedieet zowel het een als het ander, maar daar begeleiden ze je zorgvuldig.
Je bent nu bezig met een crashdieet en dat ga je met je hoeveelheid sport niet lang volhouden vrees ik
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:53:29 #78
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101332995
Nou, mijn broek zakt van mijn kont. Hoe kan dit? Ik heb niet eens mijn best gedaan om af te vallen!
pi_101336466
Wees blij BGTes *O*

Seashusi, inderdaad de begeleiding is belangrijk, en ik heb dus niet alleen de consulente maar ook dietiste en psychologe. Ideaal voor mij !

Ik eet nu per dag danwel 500 kcal, maar wel zowel koolhydraten, eiwtten en vetten ! Heel belangrijk en een groot verschil tov bijv eiwitdieeten. En dr zijn verschillende varianten van : ik doe de 500, maar er is er ook een van 800 kcal per dag, een van 1000-1200 waarbij je 'savonds wel eet en ook fruit en yoghurt overdag.

Even voor de grap de percentages :

eiwit 33.21%
koolhydraten 46.18%
vetten 20.61%

Dit is vandaag, dan heb ik 483 kca gegeten (1x soep,1x reep chocolade, 1x shake vanille) en dus ok alle vitamines en mineralen, hoewel ik wel extra multivitamines neem sinds 2 weken op advies van de consulent om de overgang zo klein mogelijk te maken.

[ Bericht 31% gewijzigd door Muks op 29-08-2011 17:45:12 ]
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:30:40 #80
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101341206
Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met een geprakte banaan, beker melk.
T: Fles water
L: 1x boterham met pindakaas, 1x met een 1/2 plak 30+ kaas, flesje water.
T: 1 Bueno reepje, 5 blokjes nougat, een kaki.
D: Bloemkool met wat geraspte kaas, aardappels, maïs en maïsburgertjes.

Morgen een beter lijstje, want 1e werkdag. Heb 3 droge boterhammen bij me, en het plan is om een pakje vers gesneden kipfilet te kopen, en een pakje optimel :)

Muks, jij doet dus Cambridge, vergelijkbaar met bijvoorbeeld modifast of herbalife toch? Ik heb bij aanvang van m'n dieet reepjes en drankjes van WeightCare gegeten/gedronken. Maar ik zat er gewoon niet vol van waardoor ik er vaak nog dingen bij ging eten en de WeightCare spullen meer een calorierijk bijgerecht werden. Heb jij daar geen last van?
pi_101345838
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:30 schreef Purdey het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met een geprakte banaan, beker melk.
T: Fles water
L: 1x boterham met pindakaas, 1x met een 1/2 plak 30+ kaas, flesje water.
T: 1 Bueno reepje, 5 blokjes nougat, een kaki.
D: Bloemkool met wat geraspte kaas, aardappels, maïs en maïsburgertjes.

Morgen een beter lijstje, want 1e werkdag. Heb 3 droge boterhammen bij me, en het plan is om een pakje vers gesneden kipfilet te kopen, en een pakje optimel :)

Muks, jij doet dus Cambridge, vergelijkbaar met bijvoorbeeld modifast of herbalife toch? Ik heb bij aanvang van m'n dieet reepjes en drankjes van WeightCare gegeten/gedronken. Maar ik zat er gewoon niet vol van waardoor ik er vaak nog dingen bij ging eten en de WeightCare spullen meer een calorierijk bijgerecht werden. Heb jij daar geen last van?
nee, omdat je in milde ketose komt, heb je geen trek, Ik zit boordevol van de shakes (of pudding) de repen eet ik zelfs in 2-keer omdat ik 1x niet trek, en een bak soep van 350 ml is voor mij ok meer dan zat, plus de 3 liter water, flink wat bakken thee en nee, ik zit echt vol !

Dit at ik bijv in mijn eetweekend afgelopen zaterdag : 125 gr kipfilet, 200 gr broccoli en 100 gr tomaten en dan plof ik echt uit elkaar en moet ik echt nog een 3e product eten, dat lukt lang niet altijd, ik ga mij nl niet meer overeten, dus vol=vol
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2011 @ 22:37:26 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101352289
Zo... Een nieuw schooljaar (voor dochterlief) een frisse start :) ik ben met de nieuwere Evy begonnen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:16:50 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101361003
99,4! :D

Ik hou ervan die ticker aan te passen :)

Xx
pi_101361037
*G* tink !!!!! *G* onder de 100 ! Wat een heerlijk gevoel he die 2 cijfers ! Op naar de 94,9 !

Sjeen succes met nieuwe Evy !
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:30:04 #85
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101361147
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:16 schreef Tink89 het volgende:
99,4! :D

Ik hou ervan die ticker aan te passen :)

Xx
Goed bezig! *O*
pi_101361163
Even niet opgelet en ik zit opeens onder mijn mijlpaal!!!!!!!!!!!! *O* -8!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:53:25 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101361425
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:30 schreef NBT het volgende:

[..]

Goed bezig! *O*
*O* *O* *O*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:13:36 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101362821
Gaat goed hier!

Ik heb een geweldig truc om minder te eten :') Heb last van aften na tandartsbezoek vorige week... de zin in eten vergaat je vanzelf.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:20:37 #89
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101362968
Zo, weer een appeltje achter mijn kiezen :P
pi_101363005
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:20 schreef NBT het volgende:
Zo, weer een appeltje achter mijn kiezen :P
Gaat het goed?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:43:11 #91
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101363446
Wat een positieve (dus eigenlijk negatieve.. getit? getit?) resultaten hier :D

Of blijven de mensen die vast zitten nu weg? ;(
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:46:09 #92
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101364930
heb de ticker ook weer naar beneden aangepast :D -8 nu
nog 2 te gaan en ik zit op de -10!! nu maar eens hard doorzetten!

ik was wat sip de laatste twee dagen want ik was twee kilo aangekomen..maar toen bedacht ik jullie chinees en soepjes verhaal en t blijkt nu dus idd vocht geweest te zijn van de chinees en de soep uit blik :P
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:48:38 #93
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101364987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:46 schreef RandomMoron het volgende:
heb de ticker ook weer naar beneden aangepast :D -8 nu
nog 2 te gaan en ik zit op de -10!! nu maar eens hard doorzetten!

ik was wat sip de laatste twee dagen want ik was twee kilo aangekomen..maar toen bedacht ik jullie chinees en soepjes verhaal en t blijkt nu dus idd vocht geweest te zijn van de chinees en de soep uit blik :P
Echt apart, als ik chinees heb gegeten ben ik de volgende dag 2 kilo zwaarder. Maar het voelt extra goed als ik die dan weer kwijt ben :P
En gaat goed! Super :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:55:04 #94
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101365139
ja! ik vind het ook raar, maar ja..veel zout enzo wil ook wel helpen.

Ik las het verhaal laatst van een anorexia patient die een potje zout leegat voor haar weegmoment met de weegjuf opdat ze zwaarder woog dan dat ze daadwerkelijk was.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:06:09 #95
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101365414
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:55 schreef RandomMoron het volgende:
ja! ik vind het ook raar, maar ja..veel zout enzo wil ook wel helpen.

Ik las het verhaal laatst van een anorexia patient die een potje zout leegat voor haar weegmoment met de weegjuf opdat ze zwaarder woog dan dat ze daadwerkelijk was.
Maar dan zou ze toch alleen het gewicht van het zout aan moeten komen? Ik dacht dat het op een iets langere termijn werkte dan dat..
pi_101365458
Door het zout (en andere smaakversterkers zoals glutamaat) in Chinees eten en soep uit blik (en over het algemeen eten uit pakjes en zakjes) houd je vocht langer vast. Het zout maakt niets uit, wat je op de weegschaal ziet is het vocht. Dat dus weer verdwijnt naarmate dat zout en de andere zooi uit je lichaam verdwijnt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 12:07:57 ]
pi_101365564
Gaat goed hier las ik net, (heb eens teruggebladerd) en Tink onder de 100, gefeliciteerd wat een mijlpaal!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101366596
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:37 schreef Sjeen het volgende:
Zo... Een nieuw schooljaar (voor dochterlief) een frisse start :) ik ben met de nieuwere Evy begonnen.
Wat is 'de nieuwere Evy' ? Heeft ze een nieuw hardloopprogramma?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:43 schreef BGTes het volgende:
Wat een positieve (dus eigenlijk negatieve.. getit? getit?) resultaten hier :D

Of blijven de mensen die vast zitten nu weg? ;(
Mijn ervaring is hier ook dat als mensen weer aankomen ze hier niet meer komen. Dus je weet nooit of iets een langetermijn effect heeft gehad. Er komen hier wel continue dezelfde mensen terug die dan uiteindelijk besluiten om nog maar weer een poging tot afvallen te doen 8-) Jojoclub zou een betere naam zijn.
pi_101366678
je ziet idd in de jaren wel geregeld dezelfde mensen hier weer langskomen maar volgens mij zijn er toch echt wel mensen die blijvend afgevallen zijn?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101366762
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:49 schreef DarkElf het volgende:
je ziet idd in de jaren wel geregeld dezelfde mensen hier weer langskomen maar volgens mij zijn er toch echt wel mensen die blijvend afgevallen zijn?
Ja, na een gastric bypass of maagbandje :Y Ik heb hier mensen meer dan 30 kg zien afvallen (vaak op crashdieten) die allemaal gewoon weer terug bij af zijn.

Maar het past wel bij de statistieken over afvallen: het merendeel is binnen korte tijd weer terug op het oude gewicht. Niet dat dat heel erg is, want recent onderzoek liet ook zien dat mensen die jojo'den gezonder af waren dan mensen die continue obees waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')